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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
101

Rekonstruktionstechniken im Acromioclaviculargelenk: Einfluss der Positionierung coracoclaviculärer Ligament-Implantate und einer acromioclaviculären Cerclage auf die horizontale Stabilität

Schöbel, Tobias 21 December 2021 (has links)
Akute Sprengungen des Acromioclaviculargelenks sind eine häufige Verletzungsentität des jungen Erwachsenen. Für höhergradige Verletzungen wird eine operative Versorgung empfohlen, hierbei gibt es eine überwältigende Vielzahl an therapeutischen Möglichkeiten. Durch die wachsende Beliebtheit minimalinvasiver Behandlungsmöglichkeiten etablierten sich in den letzten Jahren arthroskopische Techniken zunehmend in der operativen Versorgung von ACG-Verletzungen. Die arthroskopischen Therapieempfehlungen unterlagen aufgrund einer häufig beobachteten Instabilität in der Horizontalebene des Acromioclaviculargelenks in den letzten Jahren einem Paradigmenwechsel. Für akute Acromioclaviculargelenkssprengungen empfiehlt die Mehrzahl der aktuellen Publikationen eine arthroskopische Versorgung mittels einer doppelten Implantation künstlicher Bandstrukturen zur Rekonstruktion der coracoclaviculären Ligamente in anatomischer Positionierung sowie eine zusätzliche operative Reparatur der acromioclaviculären Kapsel. Ein Konsens zu optimalen Versorgung höhergradiger Verletzungen besteht aktuell nicht. Ziel der vorliegenden Arbeit war es, die aktuellen Empfehlungen auf Grundlage der biomechanischen Eigenschaften des Acromioclaviculargelenks in der Horizontalebene nach arthroskopischer Rekonstruktion zu reevaluieren. Dafür sollte überprüfen werden, inwieweit die Positionierung und Anordnung der Rekonstruktionsimplantate der coracoclaviculären Ligamente sowie eine zusätzliche Stabilisierung der Acromioclavicularkapsel mittels Fadencerclage einen Einfluss auf die Stabilität im AC-Gelenk haben. Als Untersuchungsgegenstand dienten folgende Rekonstruktionsarten: • Single-Coracoclavicular-Tunnel (SCT) Technik als Rekonstruktion mittels eines coracoclaviculär eingebrachten TightRope™-Implantates (Arthrex Inc.; Naples, FL, USA) mit zusätzlicher acromioclaviculärer Fadencerclage • Double-Coracovlavicular-Tunnel (DCT) Technik als Rekonstruktion mittels zweier coracoclaviculär eingebrachter TightRope™-Implantate (Arthrex, USA) in anatomischer Positionierung ohne additive Stabilisierung • Double-Coracovlavicular-Tunnel (DCT) Technik als Rekonstruktion mittels zweier coracoclaviculär eingebrachter TightRope™-Implantate (Arthrex, USA) in anatomischer Positionierung mit zusätzlicher acromioclaviculärer Fadencerclage • Double-Coracovlavicular-Tunnel (DCT) Technik als Rekonstruktion mittels zweier coracoclaviculär eingebrachter TightRope™-Implantate (Arthrex, USA) in nicht-anatomischer (spiegelbildlicher) Positionierung mit zusätzlicher acromioclaviculärer Fadencerclage Die biomechanische Untersuchung erfolgte an Ethanol-Glycerin-fixierten menschlichen Schulterpräparaten. Die Auswertung erfolgte mit einem optischen 3D-Messsystem. In dieser Arbeit konnte nachgewiesen werden, dass eine Rekonstruktion der coracoclaviculären Bänder mit zwei eingebrachten TightRope™-Implantaten (Arthrex, USA) in anatomischer Positionierung mit und ohne zusätzliche acromioclaviculäre Cerclage in einer signifikant höheren Stabilität in der Horizontalebene des Acromioclaviculargelenks resultiert als eine Rekonstruktion mit nur einem TightRope™-Implantat (Arthrex, USA), auch mit zusätzlicher acromioclaviculärer Cerclage. Zwischen den Rekonstruktionstechniken der coracoclaviculären Bänder mit zwei Implantaten gab es keinen signifikanten Unterschied in der Stabilität durch eine zusätzliche acromioclaviculäre Cerclage. Die Rekonstruktion der coracoclaviculären Ligamente mit zwei eingebrachten TightRope™-Implantaten (Arthrex, USA) in anatomischer Positionierung resultierte in einer signifikant höheren Stabilität in der Horizontalebene als bei spiegelbildlicher Positionierung der eingebrachten Implantate. Im Gegensatz zu dem aktuell populären Ansatz, eine hinreichende Stabilisierung in der Horizontalebene des Acromioclaviculargelenks durch eine arthroskopische Rekonstruktion mittel künstlicher Ligament-Implantate sei nur mit einer zusätzlichen Rekonstruktion der acromioclaviculären Kapsel zu erreichen, konnte in dieser Arbeit demonstriert werden, dass eine Rekonstruktion der AC-Kapsel nicht generell die Stabilität in der Horizontalebene im AC-Gelenk beeinflusst. Die Stabilisierung hängt maßgeblich von einer suffizienten Rekonstruktion der coracoclaviculären Ligamente in anatomischer Positionierung ab.
102

Un modèle cadavérique humain avec perfusion artério-veineuse antérograde pulsatile : un nouvel outil pour la formation en chirurgie endovasculaire

Rifahi, Ahmad 12 1900 (has links)
Contexte: Les bénéfices associés à l’utilisation de sujets cadavériques en enseignement médical sont bien documentés et la maîtrise des dernières techniques endovasculaires est essentielle à la pratique quotidienne des chirurgiens vasculaires. Notre étude démontre la faisabilité d’élaborer un modèle cadavérique humain avec perfusion artério-veineuse antérograde pulsatile et chauffée pour une simulation endovasculaire fiable et reproductible. Méthodes: La canulation de sept sujets cadavériques conservés en solution saturée en sel a été réalisée pour permettre une perfusion centrale gauche-droite avec une solution chauffée, de l’aorte ascendante vers l’oreillette droite. Pour ce faire, nous avons utilisé des fistules artério-veineuses carotido-jugulaire et fémoro-fémorale créées chirurgicalement. Une pulsatilité de plus de 4.5 litres par minutes a été atteinte grâce à un prototype de pompe abordable conçue par des ingénieurs biomédicaux. La pression artérielle invasive et la température étaient contrôlées. Des séances de formation pour des procédures endovasculaires aortiques et des manipulations chirurgicales ouvertes ont été réalisées avec ce modèle. Résultats: Une perfusion cadavérique efficace a été possible pendant plusieurs heures, non seulement par voie artério-artérielle mais aussi avec une circulation artério-veineuse. La pression artérielle et les températures in situ ont reproduit fidèlement les fonctions vasculaires pour offrir des conditions similaires à la réalité. Ce nouveau modèle a permis de réaliser avec succès la mise en place d’une endoprothèse aortique thoracique (TEVAR), l’insertion d’un stent à l’artère sous-clavière gauche, et une simulation de la prise en charge chirurgicale ouverte d’une hémorragie sur traumatisme vasculaire. La méthode de conservation en solution saturée en sel et une pompe spécialement conçue ont amélioré la compétitivité des coûts. Conclusion: La simulation endovasculaire sur des sujets cadavériques, optimisée grâce au système de perfusion pulsatile et chauffé, peut être un complément dynamique à la formation chirurgicale et pour se familiariser avec de nouveaux instruments. Cet outil pédagogique reproductible pourrait trouver sa place dans tous les programmes d’enseignement chirurgical. / Abstract Background: The benefits of using cadaveric human subjects in surgical training are well documented and knowledge of the latest endovascular techniques is essential in the daily practice of vascular surgeons. Our study demonstrates the feasibility of developing an affordable human cadaveric model, with pulsatile and heated antegrade perfusion, for reliable and reproducible endovascular or surgical simulation. Methods: Cannulation of seven saturated-salt-solution embalmed human cadavers was undertaken to create a left-to-right central perfusion with a heated solution, from the ascending thoracic aorta to the right atrium. To that end, we used surgically created carotido-jugular and femoro-femoral arteriovenous fistulas. Pulsatile flow rate greater than 4.5 liters per minute was achieved with an affordable prototype pump designed by biomedical engineers. Invasive blood pressure and temperature were monitored. Training for endovascular thoracic aortic procedures and open vascular surgeries was performed using this model. Results: Effective cadaveric perfusion was achieved for several hours, not only with an arterio-arterial pathway but also with arteriovenous circulation. The arterial pressures and in situ temperatures accurately restored vascular functions for life-like conditions. This new model made it possible to successfully perform thoracic endovascular aortic repair (TEVAR), subclavian artery stenting, and simulation of abdominal open vascular trauma management. The saturated salt solution method and a specifically designed pump improved cost competitiveness. Conclusion: Endovascular simulation on human cadavers, optimized with the pulsatile and heated perfusion system, can be a dynamic adjunct for surgical training and familiarization with new devices. This reproducible teaching tool could be relevant in all surgery programs.
103

PARASITIC OPERATIONS:  TO INHABIT A CADAVER

Tolis, Benjamin January 2020 (has links)
My project takes place in Athens, address Lagoumitzi 15. The plan is to undertake and give life to the huge skeleton-like unfinished structure there. I transform the "skeleton" to a center for urban art, street art. My ambition is for the buidling to become the epicentre for street art in Athens. Since I am designing the building for a non-conformist group of people, graffiti artists, I choose to approach the project by trying to mimic the parasitic art form that is graffiti, in architecture. I wanted the building to radiate the same energy as the artform it is devoted to, and its intended users. The method I am working with is a parasitic method originally by Andrew Benjamin.
104

The Effects of Radial Core Decompression on Lunate and Scaphoid Kinematics

Smith, Andrew E. 06 July 2012 (has links)
No description available.
105

Thiel embalmed cadaveric tissue : a model for surgical simulation and research

Odobescu, Andrei 03 1900 (has links)
No description available.
106

"Zur Einscharrung der Cadaver"

Laubsch, Christoph 06 June 2018 (has links) (PDF)
"Zur Einscharrung der Cadaver" befasst sich als erste wissenschaftliche Arbeit mit den Begräbnispraktiken und den Begräbnisorten der anatomischen Einrichtungen in Dresden von 1748 bis 1864. Dabei konnte festgestellt werden, dass es sich bei den Begräbnissen um keine ehrvollen christlichen Bestattungen handelte und wo sich diese ehemaligen Bestattungsplätze im heutigen Stadtbild präzise verorten lassen. Die Ergebnisse zu den Begräbnispraktiken sind zudem Erkenntnisse, welche deutschland-, ja sogar weltweit bisher einmalig sind und weitere Fragen eröffnen.
107

"Zur Einscharrung der Cadaver": Das Begräbnis der Dresdner Anatomieleichen im 18. und 19. Jahrhundert

Laubsch, Christoph 20 June 2017 (has links)
"Zur Einscharrung der Cadaver" befasst sich als erste wissenschaftliche Arbeit mit den Begräbnispraktiken und den Begräbnisorten der anatomischen Einrichtungen in Dresden von 1748 bis 1864. Dabei konnte festgestellt werden, dass es sich bei den Begräbnissen um keine ehrvollen christlichen Bestattungen handelte und wo sich diese ehemaligen Bestattungsplätze im heutigen Stadtbild präzise verorten lassen. Die Ergebnisse zu den Begräbnispraktiken sind zudem Erkenntnisse, welche deutschland-, ja sogar weltweit bisher einmalig sind und weitere Fragen eröffnen.:Inhaltsverzeichnis I 1. Einleitung 1 1.1. Einführung 1 1.2. Forschungsstand: Zur Notwendigkeit des Themas der vorliegenden Arbeit 3 1.3. Zielstellung, Methoden und Aufbau der Arbeit 5 1.4. Zu den Quellen 7 2. Zur "Ausmittelung" der Begräbnisplätze 12 2.1. Der Begräbnisplatz des Collegium medico-chirurgicum 12 2.1.1. Kirchhöfe im Interessenfeld des Medizinalkollegs 12 2.1.2. Die Suche nach einem geeigneten Begräbnisort in der Festungsanlage 18 2.1.3. Platzmangel und Standortnachteile – Die Kadaverplätze von 1748 - 1813 26 2.2. Der Begräbnisplatz der Chirurgisch-Medizinischen Akademie 36 2.2.1. Der Anatomiebetrieb läuft – Ein akademieeigener Anatomiefriedhof fehlt 36 2.2.2. Beschwerden drängen auf Verlegung des Begräbnisplatzes 41 2.2.3. Die Schließung des Kadaverplatzes am Eliasfriedhof 51 2.3. Die Bereiche der Kadaverplätze nach deren Schließung 52 2.3.1. Zur Verortung der ehemaligen Kadaverplätz - Methodik und Umsetzung 53 2.3.2. Analyse zu Spätfolgen durch Verortung der Begräbnisplätze 60 3. Die Durchführung des Begräbnisses der Anatomieleichen 65 3.1. Begräbnispraxis unter Differenzierung in „ehrliches“ und „unehrliches“ Begräbnis 65 3.1.1. Der Transport zum Begräbnisplatz 67 3.1.2. Die "Einscharrung" 75 3.1.3. Widerstand gegen die Begräbnispraxis 81 3.2. Der Anatomieaufwärter – Der Schuldige der "nachlässigen Einscharrung"? 84 4. Fazit 89 Abkürzungsverzeichnis II Abbildungsverzeichnis IV Quellen- und Literaturverzeichnis V Anhang XVIII
108

The psychological effects of dissecting human cadavers

Van Rensburg, Madri Stephani Jansen 02 1900 (has links)
The aim of the study was to determine the extent of the psychological influence that human cadaver dissection has on Homoeopathy and Chiropractic students. Changes in axiety levels, appraisals (of the self, the situation and the environment), coping strategies and behavioural changes were investigated during the following four dissection phases: (i) before the dissection started (preparation); (ii) the first dissection period (exposure); (iii) two weeks after dissection started (development of resources) and (iv) three months after dissection started (stabilisation). Anxiety levels were measured using the Taylor Manifest Anxiety Scale and the Templer Death Anxiety Scale. The remaining sections of the self-administered questionnaire included open and closed ended sections. Anxiety levels were found to be low, possibly due to students being previously exposure to the dissection hall, during peer tutoring sessions. Although active coping strategies were used most often, no clear pattern emerged with regard to which coping strategy was more effective in dealing with dissection anxiety. / Psychology / M. Sc. (Psychology)
109

Sudskomedicinski aspekti promene koncentracije etanola u biološkim uzorcima čuvanim u kontrolisanim laboratorijskim uslovima / Medicolegal aspects of ethanol concetration changes in biological samples under controlled laboratory conditions

Maletin Miljen 20 September 2016 (has links)
<p>Određivanje koncentracije etanola u telesnim tečnostima, pre svega u krvi, neophodan je uslov da bi se ustanovio uticaj alkoholemije na psihomotorne sposobnosti. Poznavanje stabilnosti lekova, droga i metabolita u biolo&scaron;kim uzorcima je od ključne važnosti kada se ukaže potreba za ponovljenom analizom i evaluacijom rezultata u sudskom postupku. Osnovni ciljevi ovog rada su da se uz pomoć HS-GC metode (hedspejs gasna hromatografija) ustanovi da li postoji statistički značajna promena koncentracije etanola u uzorcima krvi dobijenih od živih osoba i u biolo&scaron;kim uzorcima uzorcima sa autopsijskog materijala. Na osnovu rezultata potrebno je bilo utvrditi u kojem tipu uzorka uzetog sa le&scaron;nog materijala postoji najmanja promena koncentracije tokom perioda čuvanja uzorka. Istraživanje je bilo otvoreno, randomizirano i prospektivnog tipa. Biolo&scaron;ki uzorci krvi krvi živih osoba i le&scaron;nog materijala (krv, mokraća i staklasto telo) uzimani su metodom slučajnog izbora, u rasponu alkoholemije od 0,1 mg/ml do 5 mg/ml. Nakon inicijalne dvostruke analize, jedan biolo&scaron;ki uzorak čuvan je u trajanju od 180 dana, dok je drugi otvaran i analiziran nakon 60, 120 i 180 dana. Ukupan broj analiza alkoholemije u krvi živih osoba iznosio je 500. Ukupan broj analiza koncentracije etanola u krvi, mokraći i staklastom telu sa le&scaron;eva iznosio je 360. Etanol je u uzorcima krvi živih osoba, kao i u biolo&scaron;kim uzorcima sa autopsijskog materijala određivan metodom HS GC. Tokom čuvanja biolo&scaron;kih uzoraka u periodu od &scaron;est meseci ustanovljeno je da je do&scaron;lo do značajnog smanjenja koncentracije etanola u svim analiziranim uzorcima, nezavisno od njegovog porekla. Promena koncentracije etanola tokom čuvanja u zavisnosti je od tkivne vrste uzorka, inicijalne alkoholemije, dužine čuvanja, integriteta vijala i čepova, temperature, odnosa tečne i gasne faze, prisustva konzervansa i potencijalnog intermitentnog otvaranja radi analiza.</p> / <p>Determination of ethanol concentration in body fluids, especially blood, is a necessary objective to establish the influence of alcohol on psychomotor skills. Knowing the stability of medicines, drugs and metabolites in biological samples is of crucial importance when there is a need for repeated analysis and result evaluation in court. The main objectives of this work were to determine whether there was a statistically significant change in ethanol concentration in blood samples obtained from living subjects and from autopsy material, by using HS-GC method (headspace gas chromatography). Based on the results it was necessary to determine which type of sample collected from autopsy showed the lowest change in concentration during the storage period. The study was open, randomized and prospective. Biological samples of living person&#39;s blood and autopsy biological samples (blood, urine and the vitreous humor) were taken at random, in the level range between 0.1 mg/ml and 5 mg/ml. After an initial duplicate analysis, one biological sample was stored for a period of 180 days, while the other was opened and analyzed after 60, 120 and 180 days. Total number of analysis of living person&#39;s blood samples was 500. The total number of analysis of autopsy biological samples was 360. All concentrations were determined by HS-GC method. During the storage, results showed that there has been a significant decrease in the concentration of ethanol in all of the analyzed samples, regardless of its origin. The level of this change was dependent on the type of tissue sample, initial alcohol concentration, duration of storage, integrity of the vials and stoppers, temperature, ratio of liquid and gas phases, presence of preservatives and intermittent opening for analysis.</p>
110

"Estudo anatômico da distribuição, tamanho e número dos linfonodos mediastinais em brasileiros adultos" / Anatomical study of distribution, size and number of the mediastinal lymph nodes in Brazilian adults

Schmidt Junior, Aurelino Fernandes 13 December 2004 (has links)
Para analisar o número e tamanho dos linfonodos mediastinais, cinqüenta cadáveres de brasileiros adultos foram dissecados de acordo com o mapa de Naruke/ATS-LCSG (1997). Foram retirados 1742 linfonodos, com 2,58±1,89 linfonodos por região, e realizadas suas medidas por processo digital. O tamanho médio da área, eixo maior e menor foi maior na cadeia 7 (195mm2, 18,75mm e 10,92mm) e 4R (115mm2, 13,72mm e 8,30mm), apresentando média de 49,41mm2, 9,40mm e 5,76mm para as demais regiões, respectivamente. A distribuição, número e tamanho dos linfonodos não mudou de acordo com a idade, sexo, raça, peso ou altura, contudo o tamanho aumentou em função da coalescência por processos granulomatosos prévios, com diminuição do número total de linfonodos / To analyze the number and sizes of the lymph nodes in the mediastinum, fifth human adult cadavers were dissected according to the Naruke/ATS-LCSG map (1997). It were removed 1742 lymph nodes, with 2,58±1,89 nodes for each region, and measured by a digital process. The mean area, long and minor axis were larger in regions 7 (195mm2, 18,75mm and 10,92mm) and 4R (115mm2, 13,72mm and 8,30mm), with a mean of 49,41mm2, 9,40mm and 5,76mm in the other regions, respectively. The distribution, number and size of the lymph nodes did not showed changes according age, sex, race, weight or high, however the size increases as function of coalescence by previous granulomatous processes, with decrease of the total number of lymph nodes

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