• Refine Query
  • Source
  • Publication year
  • to
  • Language
  • 3
  • 1
  • 1
  • Tagged with
  • 5
  • 5
  • 4
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3
  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1

Ich will das selbst können!: Selbstständigkeitsförderung von Kindern mit Schlaganfall in einem Sozialpädiatrischen Zentrum

Voll, Cosima 24 March 2025 (has links)
Ein Schlaganfall bei Kindern ist zwar selten, wird aber oft von zahlreichen kognitiven und physischen Einschränkungen begleitet, die nicht selten Kinder an den Rollstuhl binden. Insbesondere dann werden regelmäßige Therapiebesuche ein lebenslanger Begleiter. Oftmals finden diese Therapien in Sozialpädiatrischen Zentren (SPZ) statt, die häufig nicht kindgerecht und barrierefrei gestaltet sind. Die unterschiedlichen Barrieren, die sich in Sozialpädiatrischen Zentren für diese Kinder auftun, stellen eine besondere Herausforderung dar. Diese Forschungsarbeit untersucht durch eine Analyse die Barrieren eines SPZs in Bezug auf die Selbstständigkeit von Kindern. [... aus dem Text]
2

Centro Pediátrico de Rehabilitación Motora / Pediatric Motor Rehabilitation Center

Trinidad Gutierrez-Ballón, Claudia Ximena 30 September 2021 (has links)
El proyecto es un Centro Pediátrico de Rehabilitación Motora ubicado en el distrito de La Molina que plantea un especial énfasis en el diseño de los espacios de rehabilitación y el espacio social para que estos se conviertan en espacios estimulantes que sean parte del proceso de curación de cada paciente. Asimismo, el centro se emplaza adecuándose al entorno inmediato bajo la idea de unir las dos escalas urbanas existentes mediante la inserción de volúmenes de diferentes alturas. Debido a la condición física del usuario, que en este caso son niños y jóvenes discapacitados, el proyecto busca ser lo más accesible posible, por ello se plantean los paquetes funcionales de terapia y rehabilitación en la zona de mayor accesibilidad y rápida llegada, con circulaciones claras y concisas para que los usuarios puedan desplazarse con el menor recorrido posible. Además de ello, se incorpora la idea de relaciones de espacios de punto de encuentro social acompañados con la cromoterapia, donde los pacientes interactúan entre ellos, siendo esto ultimo muy importante pare el proceso de rehabilitación de cada uno. / The project is a Pediatric Motor Rehabilitation Center located in the district of La Molina that raises a special emphasis on the design of rehabilitation spaces and social space so that these become stimulating spaces that are part of the healing process of each patient. Also, the center is located adapting to the immediate environment under the idea of ​​joining the two existing urban scales by inserting volumes of different heights. Due to the physical condition of the user, who in this case are children and young people with disabilities, the project seeks to be as accessible as possible, therefore the functional therapy and rehabilitation packages are proposed in the area of ​​greater accessibility and rapid arrival, with circulations clear and concise so that users can move with the shortest possible travel. In addition, it incorporated the idea of ​​relationships of spaces of social meeting point accompanied by chromotherapy, where patients interact with each other, the latter being very important for the rehabilitation process of each one. / Tesis
3

Malnutrition pédiatrique en contexte de soins aigus : définition, causes, conséquences

Létourneau, Joëlle 08 1900 (has links)
Contexte. Bien que les conséquences de la malnutrition après la sortie de l'hôpital soient bien documentées chez l’adulte, il est nécessaire d'évaluer les résultats des enfants hospitalisés dénutris lors de leur retour en communauté. Objectif. Cette étude prospective multicentrique vise à évaluer si le risque et le statut nutritionnel des enfants hospitalisés sont associés aux complications post-congé et aux réadmissions à l'hôpital. Méthodologie. Les données ont été recueillies dans 5 centres pédiatriques tertiaires canadiens entre 2012 et 2016. Le risque et le statut nutritionnel ont été mesurés à l'admission à l'hôpital par des outils validés et des mesures anthropométriques. Trente jours après la sortie, la survenue de complications après la sortie et les réadmissions à l'hôpital ont été documentées. Des tests du chi carré de Pearson et des régressions logistiques ont été réalisés pour explorer les relations entre les variables. Résultats. Un total de 360 participants a été inclus dans l'étude (âge médian, 6,07 ans ; durée médiane du séjour, 5 jours). Après la sortie de l'hôpital, 24,1 % ont connu des complications et 19,5 % ont été réadmis à l'hôpital. Les complications après la sortie étaient associées à un risque nutritionnel élevé (26,4 % ; χ2=4,663 ; p<0,05), à un état de malnutrition (32,2 % ; χ2=5,834 ; p<0,05) et à un faible niveau d'appétit (47,5 % ; χ2=12,669 ; p<0,001). Un risque nutritionnel élevé triplait presque les chances de complications (OR, 2,85 ; IC 95 %, 1,08-7,54 ; p=0,035) tandis qu'être mal nourri doublait la probabilité de développer des complications (OR, 1,92 ; IC 95 %, 1,15-3,20 ; p=0,013) et de réadmission à l'hôpital (OR, 1,95 ; IC 95 %, 1,12-3,39 ; p=0,017). Les raisons documentées de la réadmission comprenaient des infections aiguës (32,8 %) et des complications variées (31,4 %), telles que des symptômes gastro-intestinaux et/ou une aggravation de l'état de santé. Conclusion. Les enfants dénutris qui sortent d'un centre pédiatrique connaissent plus de complications que leurs homologues bien nourris, principalement des infections aiguës. Ces complications sont associées à une réadmission à l'hôpital. L'amélioration des soins et des services nutritionnels à la sortie de l'hôpital et dans la communauté est essentielle pour maintenir l'optimisation de l'état nutritionnel. / Context. While the consequences of malnutrition post-discharge are well-documented in adults, there is a need to assess the faith of malnourished inpatient children when returning in the community. Objective. This prospective multi-centered study aims to evaluate whether nutritional risk and status measured at admission are associated with post-discharge complications and hospital readmissions in children. Study design. Data was collected from 5 Canadian tertiary pediatric centers between 2012 and 2016. Nutritional risk and status were evaluated at hospital admission with validated tools and anthropometric measurements. Thirty days after discharge, occurrence of post-discharge complications and hospital readmission were documented. Pearson’s chi-squared tests and logistic regressions were used to explore the relationships between variables. Results. A total of 360 participants were included in the study (median age, 6.07 years; median length of stay, 5 days). Following discharge, 24.1% experienced complications and 19.5% were readmitted to the hospital. Post-discharge complications were associated with a high nutritional risk (26.4%; χ2=4.663; p<0.05), a malnourished status (32.2%; χ2=5.834; p<0.05) and a poor appetite level (47.5%; χ2=12.669; p<0.001). A high nutritional risk nearly tripled the odds of complications (OR, 2.85; 95% CI, 1.08-7.54; p=0.035) while being malnourished doubled the likelihood of developing complications (OR, 1.92; 95% CI, 1.15-3.20; p=0.013) and of hospital readmission (OR, 1.95; 95% CI, 1.12-3.39; p=0.017). The reasons documented for readmission included acute infections (32.8%) and varied complications (31.4%), such as gastrointestinal symptoms and/or worsening of medical condition. Conclusion. Complications post-discharge are common as are readmissions, however malnourished children are more likely to experience worst outcomes than their well-nourished counterparts. Enhancing nutritional care during admission, at discharge and in the community may be an area of outcome optimization.
4

Sensorisch-sensible Wartebereiche: Entwicklung von Raumkonzepten für Wartebereiche in Sozialpädiatrischen Zentren

Brodersen, Nathalie 24 March 2025 (has links)
Ein Aufenthalt in medizinischen Einrichtungen wie einem Sozialpädiatrischen Zentrum ist für Kinder, die im Kindesalter einen Schlaganfall erlitten, keine Seltenheit. Diese Aufenthalte sind je nach Einrichtung mit unterschiedlich langen Wartezeiten verbunden. Gerade bei Kindern mit kognitiven Einschränkungen infolge eines Schlaganfalls ist die „Wartezeit“ oft mit Unbehagen verbunden. Dies ist auf ihre sensorische Sensibilität zurückzuführen. Mittels der Durchführung von Walking-Interviews, Beobachtungsstudien und einer Online-Umfrage untersucht dieser Forschungsartikel den Einfluss von Raumorganisation und -gestaltung auf die Bedürfnisse von Patient:innen mit kognitiven Einschränkungen. Ziel ist die Schaffung eines inklusiven Wartebereichs in medizinischen Einrichtungen, der Rückzugsmöglichkeiten und hohe Raumqualität bietet. Die gewonnenen Erkenntnisse sollen als Grundlage für die Entwicklung von inklusiven Konzepten für Wartebereiche in Sozialpädiatrischen Zentren dienen. [... aus dem Text]
5

Komfortzone Warten: Planungsempfehlungen zur inklusiven Grundrissgestaltung von Wartebereichen in SPZs

Lorenz, Lucas 24 March 2025 (has links)
Dieser Forschungsartikel thematisiert die oft übersehene Problematik von Kindern, insbesondere solchen, die einen Schlaganfall erlitten haben, in medizinischen Einrichtungen. Während die medizinischen Aspekte des Schlaganfalls umfassend erforscht sind, werden bauliche und gestalterische Anforderungen der Kinder wenig beachtet. Die Studie setzt sich zum Ziel, die architektonischen Elemente in Wartebereichen von Sozialpädiatrischen Zentren (SPZ) zu untersuchen, und die Frage zu beantworten: „Welche architektonischen Elemente fördern oder hindern die Aktivität von körperlich eingeschränkten Kindern mit Schlaganfall und deren wartenden Begleitpersonen in Wartebereichen von Sozialpädiatrischen Zentren?“ [... aus dem Text]

Page generated in 0.1042 seconds