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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1

Symptoms, Cytokines, and Quality of Life of Patients with Chronic Graft-versus-Host Disease following Allogeneic Hematopoietic Stem Cell Transplantation

Kelly, Debra 01 January 2014 (has links)
Introduction: Chronic graft-versus-host disease (cGVHD) is a serious complication following allo-HSCT characterized by immune dysregulation, organ dysfunction, risk for infection, and distressing symptoms. Complications may include scleroderma, hepatic dysfunction and bronchiolitis obliterans. Advances in allo-HSCT for many hematologic dyscrasias (e.g. acute and chronic leukemias, aplastic anemia, and myelodysplastic syndrome) have improved survival which has generated a renewed focus on survivorship issues. Distressing symptoms are noted as negatively impacting quality of life (QoL). The relationship between inflammation and behavioral responses may impact symptoms. Examining patterns and levels of inflammation with symptoms is relevant. Objective: The aims of this study were to examine: 1) levels of symptoms (cGVHD specific, general symptoms, and cluster symptoms [pain, depression and fatigue]), inflammation (cytokines [Interleukin {IL}-1β, IL-6, IL-10, TNF, and INF-γ] and C-reactive protein [CRP]) and QoL in patients diagnosed with cGVHD and 2) relationships between and among symptoms, inflammation and QoL in individuals with cGVHD. Methods: A cross-sectional study design examined 24 individuals (ages 29-79) with cGVHD enrolled from an NCI-designated cancer center after obtaining informed consent. Data were collected using medical record and validated questionnaires. Plasma cytokine levels were measured using BioRad® multiplex assay. C-reactive protein levels were measures using an enzyme-linked immunosorbant assay. Statistical analyses included descriptive statistics and pairwise correlations. Results: A total of 24 participants (58.3% female) with cGVHD enrolled in this study. Multiple, concurrent symptoms were noted. Several pro-inflammatory cytokines were higher in participants with symptoms versus those without symptoms. IL-6 correlated with lack of energy (r= .42; p= .04) and dry mouth (r= .42; p= .04). IL-10 was correlated with difficulty sleeping (r= .43; p= .03). Sexual dysfunction correlated with social well-being (r= -.44; p=.03). Many symptoms negatively correlated with QoL. Conclusion: Findings from this study, one of the first to examine levels of symptoms and inflammatory markers in individuals with cGVHD, demonstrate significant relationships among symptoms, inflammation, and quality of life. The relationship of inflammatory biomarkers with symptoms emphasizes the need for further interdisciplinary research. Better understanding mechanisms associated with symptoms is necessary for the development and testing of targeted interventions to improve QoL for individuals with cGVHD.
2

Osteochondrale Transplantation am Kniegelenk – Schicksal der Entnahmedefekte nach Implantation von TruFit®-Zylindern bei großen Knorpeldefekten / Osteochondral transplantation in the knee joint - fate of donor sites after implantation of TruFit Plugs

Quarch, Verena Mafalda Antonia 01 July 2014 (has links)
Aufgrund einer möglichen Entnahmemorbidität sind Knorpelschäden am Knie von mehr als 3 cm ² Größe bei der autologen osteochondralen Transplantation (OCT) als kritisch zu betrachten. In dieser Studie wurde untersucht, ob die Entnahmemorbidität beo großen Knorpelschädendurch durch den Einsatz von OBI TruFit Plugs reduziert werden kann. Wir führten die autologe osteochondrale Transplantation bei insgesamt 37 Patienten durch und die Knorpel-Knochen-Zylinder wurden aus dem dorsalen medialen femoralen Kondylus entfernt. Die Defekte an der Entnahmestelle wurde bei 21 Patienten (mit einer durchschnittlichen Defektgröße von 5,5 cm²) mit künstlichen TruFit Plugs gefüllt, bei 16 Patienten (mit einer durchschnittlichen Defektgröße von 4,6 cm2) wurden die Defekte der Entnahmestellen unbehandelt gelassen. Im Durchschnitt wurden die Patienten in der Studiengruppe (mit TruFit Plugs behandelt) nach 12,8 (± 1,8) Monaten postoperativ und nach 25,2 (± 1,8) Monate erneut nachuntersucht; in der Kontrollgruppe (unbehandelt gelassene Entnahmestellen) wurden dieNachuntersuchungen nach 13,8 (± 4,3) Monate durchgeführt sowie nach 58,9 (± 4,0) Monaten. In der Studiengruppe verbesserten sich die Ergebnisse von Tegner-Score, WOMAC, VAS und Knee-Society-Score von präoperativ 3,2 (± 0,8), 60,9 (± 41,6), 133,6 (± 27,1) und 4,8 (± 2,3) auf 3,9 (± 0,6), 35,5 ( ± 27,1), 177,8 (± 16,6) und 3,3 (± 2,9) Punkten zum Zeitpunkt des zweiten Follow-up; die Kontrollgruppe zeigte präoperativ Score-Ergebnisse von 2,8 (± 0,9), 73,3 (± 50,2), 123,8 (± 41,5 ) und 5,3 (± 2,7) Punkten und verbesserte diese auf 3,6 (± 0,8), 41,4 (± 28,8), 179,3 (± 17,5) und 3,1 (± 2,0) Punkte zum Zeitpunkt des zweiten Follow-up. Je kleiner der anfängliche Knorpeldefekt in der Studiengruppe war, desto besser wurden die WOMAC Score-Werte (p < 0,05). Die MRI-Auswertung führte zu einer Verbesserung der Gesamtpunktzahl im modifizierten Henderson in der Studiengruppe an den Entnahmestellen von 19,2 (± 3,3) auf 13,7 (± 2,1) Punkte und an der Empfängerstelle von 12,2 (± 2,4) auf 12 (± 1,7) Punkte (p <0,001), die Score-Werte für die die Kontrollgruppe zeigte an den Entnahmestellen 18,3 (± 3,4) und 15,4 (± 4,4) Punkte sowie für die Empfängerstellen 11,1 (± 1,8) und 13,7 (± 2,6) Punkte (p = 0,0015). OCT ist eine wirksame Therapie auch bei großen Knorpeldefekten> 3 cm ². Die Rückenflosse medialen Femurkondylus ist ein geeigneter Spender Website, zeigt eine niedrige Entnahmemorbidität und eine hohe Regenerationsfähigkeit. Durch das Ausfüllen der Mängel mit TruFit Implantate keine klinischen Verbesserungen gefunden als Entnahmemorbidität bereits niedrig ist sowieso. Allerdings nahm die Regeneration von Defekten mit TruFit Implantate gefüllt mehr als 2 Jahren.

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