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Imunitní odpověď jednotlivých subpopulací dendritických buněk na probiotický kmen E. coli O83:K24:H31 / Immune response of different subpopulations of dendritic cells to probiotic strain of E. coli O83:K24:H31Gorelová, Miroslava January 2017 (has links)
Allergy, as one of the worldwide most frequent pathologies, belongs to illnesses with constantly growing incidence among young children. Identification of prognostic markers pointing to increased risk of allergy development, allows introduction of early preventive measures. Probiotic supplementation could be one the preventive measure. It has been shown that introduction of selected probiotic strains or mixtures can prevent development of allergy. In this diploma thesis, the capacity of probiotic strain Escherichia coli O83:K24:H31 (E. coli O83) to support maturation of dendritic cells and polarization of immune responses was tested. Introduction of this probiotic vaccine called Colinfant Newborn appears to be suitable preventive measure, lowering allergy incidence in children with predisposition to development of allergy. The capacity of E. coli O83 to support maturation of the two main subpopulations of dendritic cells (myeloid dendritic cells - mDC and plasmacytoid dendritic cells - pDC) in cord blood of newborns of healthy mothers (children with relatively low risk for allergy development) and allergic mothers (children with relatively high risk for allergy development) was measured by flow cytometry. The presence of cytokines and transcription factors characteristic for particular...
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Analyse des dermatoses professionnelles au sein du réseau national de vigilance et de prévention des pathologies professionnelles (RNV3P) : distribution, tendances et situations professionnelles à risque / Occupational skin diseases analysis from the French national occupational diseases surveillance and prevention network : distribution, trends and occupational situations at riskBensefa-Colas, Lynda 20 November 2015 (has links)
Contexte : Les dermatoses professionnelles sont l’une des principales causes de pathologies professionnelles en Europe, et dans près de 80% des cas, elles concernent des dermatites de contact professionnelles (DCP). Les DCP comprennent les dermatites allergiques de contact (DAC), les dermatites irritatives de contact (DIC) et les urticaires de contact (UC). En France, les secteurs et nuisances à risque de DCP et les tendances chronologiques de DCP sont très peu documentés. Objectifs : 1) étudier les tendances observées au fil du temps vis-à-vis du nombre de cas de dermatoses professionnelles, des secteurs d’activité concernés et des nuisances mises en cause, 2) mettre en évidence des secteurs ou des postes à risque de dermatoses professionnelles. Méthode : Ce travail de thèse s’appuie sur le réseau français RNV3P (Réseau national de vigilance et de prévention des pathologies professionnelles) qui assure le suivi des évènements de santé liés au travail sur l’ensemble du territoire, en centralisant les informations recueillies dans ses 32 centres de consultations de pathologies professionnelles (CCPP). Les analyses ont porté sur les DAC, les DIC et les UC en lien probable ou certain avec le travail et recensées dans le RNV3P entre 2001 et 2010. L’analyse des évolutions temporelles a été réalisée à partir des rapports de cote de signalement (Reporting Odds-Ratio, ROR). Deux méthodes statistiques ont été utilisées : le coefficient de corrélation de rang de Kendall sur les ROR estimés chaque année et le modèle logistique calculant la variation annuelle des cas. Résultats : Les 5990 cas de DCP notifiés touchent plus fréquemment les femmes, dans des tranches d'âges jeunes. Les principaux secteurs mis en cause pour les trois DCP se distribuent différemment en fonction du sexe et sont, par ordre décroissant de fréquence : santé et action sociale, services personnels, construction, métallurgie et travail des métaux, administrations publiques, services fournis principalement aux entreprises, commerce et réparation automobile, hôtellerie et restauration. Les DCP associées aux cosmétiques (savons ou substances parfumantes) et les biocides augmentent significativement dans le secteur de la santé et de l’action sociale ; les produits de coiffure et les cosmétiques (savons essentiellement) augmentent dans celui des services personnels, essentiellement parmi les coiffeuses. On observe une montée des cas de DAC aux résines époxy dans la construction sur la période et les DIC liées au ciment dans ce secteur ne baissent pas. Les cas de DAC aux métaux augmentent dans le secteur des services fournis aux entreprises (personnels de nettoyage). Nos résultats ont aussi montré une hausse des DAC liées aux isothiazolinones, quel que soit le secteur (+38%) et une baisse des DIC liées à l’action de lavage des mains (utilisation itérative des savons). Par ailleurs, nos données ont objectivé l’impact de mesures réglementaires ou de politiques visant à prévenir les DCP : la mise en place de la directive européenne « Ciment » (2003/53/CE) en 2005 s’est accompagnée d’une réduction de moitié des cas de DAC et une baisse similaire a été observée à partir des données du réseau britannique EPIDERM, confortant nos conclusions ; la campagne de substitution des gants en latex dans le secteur de soins au milieu des années 2000 est suivie d’une réduction significative de la notification des cas d’UC. Conclusion : Ces résultats démontrent, avec l’exemple des dermatoses professionnelles, la capacité du RNV3P à orienter les politiques nationales en matière de prévention des risques professionnels et à en évaluer l’efficacité. / Background: In Europe, occupational skin disease is one of the major causes of work-related diseases, among them occupational contact dermatitis (OCD) accounts for 80% of all cases of OSD reported, but data about sectors and agents at risk remains sparse. Objectives: 1) to study OCD trends in terms of industrial activities and main causal agents, 2) to describe industrial sectors or occupations at risk of OCD. Method: Data were collected from the French National Network of Occupational Disease Surveillance and Prevention (RNV3P) during 2001-2010 period, based on the 32 French Occupational and Environmental Disease Consultation Centres. All allergic contact dermatitis (ACD), irritative contact dermatitis (ICD) and contact urticaria (CU) probably or certainly work-related were included in the study. Trends were examined (i) on annual crude numbers of OCD and (ii) on reported odds-ratios of OCD calculated using logistic regression models. Results: 5990 OCD cases were included and concerned more frequently young age classes among women and older age classes among men. Industrial sectors more commonly involved in OCD concerned in decreasing order: health and social work activities, personal service activities, construction, metal industry, public administrations, other business activities, retail trade and repair of motor vehicles, and hotels and restaurants. According to trend analysis of OCD cases, cosmetics (including soaps and fragrances) and biocides increased significantly in health and social work activities; hairdressing products and cosmetics (mainly soaps) in personal service activities (including primarily hairdressers). In construction sector, ACD due to epoxy resins increased during the study period and concomitantly, ICD attributed to cement did not decrease underlying the lack of prevention in this sector at risk. ACD due to metals increased in other business activities mainly occupied by cleaning staff. We showed a rise of ACD due to isothiazolinone compounds whatever the sector. Besides, we have shown the impact of regulatory measures or prevention campaign on OCD: (i) a significant reduction by almost half in the occurrence of ACD attributed to chromate in cement which coincides with the implementation of the European Cement directive and we obtained similar results to a study based on the UK EPIDERM network; (ii) the effectiveness of latex exposure prevention measures for health care workers since half of 2000s and (iii) the wide use of disinfection with an alcohol-based solution in health and social work activity followed by a significant reduction of ICD due to iterative handwashing with soap. Conclusion: RNV3P data allowed to highlight causal agents involved in sectors most at risk of OCD. These results might help intervention policy in health and safety at work and allergy prevention. They also showed the effectiveness of preventative intervention on OCD, suggesting that RNV3P reporting scheme is useful in France to evaluate intervention policy in health and safety at work.
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Tienda de ropa para niños - Rainbow / Children's Clothing- RainbowArteaga Diaz, Fritz Stiff, Jiménez Machacuay, Katherine Verenice, León Rodriguez, Lucia Elis, López Cedeño, Tirza Estefani, Zapata Tejada, Frank Sergio 17 June 2021 (has links)
Según información dada a RPP (2018) por Rosa Inés Castro, médico del Instituto Nacional de Salud del Niño, dos de cada 20 niños peruanos sufren la enfermedad cutánea de dermatitis atópica que se caracteriza por la piel seca, sensible e hiperreactiva. Entre los síntomas más comunes se encuentran picazón en los ojos, nariz, cuello, brazos y piernas.
Asimismo, muchos niños son alérgicos a ciertas prendas de ropa en las épocas de verano o cambios de estación ya que entre los 2 y 10 años suelen presentar ronchas o brotes en el cuerpo. En estos casos, si no se tratan estas reacciones de manera adecuada se pueden agravar y provocar complicaciones mayores.
Rainbow es una marca de ropa dirigida a los niños, el cual tiene como objetivo brindar la mejor comodidad a los usuarios finales, ya que la calidad de los prendas que ofrece Rainbow son antialergicas y antibacteriales, para que los padres de familia encuentren la tranquilidad en las prendas que eligen para sus hijos.
La idea de negocio se llevara a cabo fisicamente, por el cual tendra una tienda ubicada en el distrito de los Olivos, el cual es un mercado muy grande y sobre todo con muchos clientes potenciales para la adquisicion de las prendas que ofrece Rainbow.
Para concluir, se considera que el proyecto es viable y rentable, ya que el analisis financiero. / According to information given to RPP (2018) by Rosa Inés Castro, a doctor at the National Children's Health Institute, two out of 20 Peruvian children suffer from atopic dermatitis skin disease characterized by dry, sensitive and hyper-reactive skin. Among the most common symptoms are itchy eyes, nose, neck, arms, and legs.
Likewise, many children are allergic to certain clothes in the summer or seasonal changes since between 2 and 10 years of age they usually have hives or breakouts on the body. In these cases, if these reactions are not treated properly, they can worsen and cause major complications.
Rainbow is a clothing brand aimed at children, which aims to provide the best comfort to end users, since the quality of the garments offered by Rainbow are antiallergic and antibacterial, so that parents can find peace of mind in the clothes they choose for their children.
The business idea will be carried out physically, for which it will have a store located in the district of Los Olivos, which is a very large market and above all with many potential clients for the acquisition of the garments that Rainbow offers.
To conclude, the project is considered viable and profitable, since the financial analysis. / Trabajo de investigación
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Cortisol Responses to Stress in Allergic Children: Interaction with the Immune ResponseBuske-Kirschbaum, Angelika January 2009 (has links)
Allergic manifestations are increasingly common in infants and children. Accumulating evidence suggests that the ‘epidemic’ increase of childhood allergy may be associated with environmental factors such as stress. Although the impact of stress on the manifestation and exacerbation of allergy has been demonstrated, the underlying mechanisms of stress-induced exacerbation are still obscure. A growing number of studies have suggested an altered hypothalamus-pituitary-adrenal (HPA) axis function to stress in allergic children. It is speculated that a dysfunctional HPA axis in response to stress may facilitate and/or consolidate immunological aberrations and thus, may increase the risk for allergic sensitization and exacerbation especially under stressful conditions. In the present review the potential impact of a hyporesponsive as well as a hyperresponsive HPA axis on the onset and chronification of childhood allergy is summarized. Moreover, potential factors that may contribute to the development of an aberrant HPA axis responsiveness in allergy are discussed. / Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.
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Enquête sur les préférences en santé chez les patients et familles atteints d’allergies alimentairesDufresne, Élise 04 1900 (has links)
Contexte : L'absence d'un ensemble de valeurs permettant le calcul d’années de vie ajustées par la qualité (AVAQ) est une limite importante lorsqu'il s'agit d'établir la valeur des traitements émergents pour traiter l'allergie alimentaire. Pour être valables, les AVAQ doivent être calculées à partir de questionnaires adaptés à la population cible en raison des déficits et des préférences variables selon les populations et les maladies, ce qui n'était pas le cas dans les études précédentes en allergie alimentaire. L'objectif de cette étude était d'établir un ensemble de valeurs de préférence pour le questionnaire générique SF-6Dv2 pour le calcul de l'utilité dans la population canadienne atteinte d'allergies alimentaires.
Méthodes : Deux cent quatre-vingt-quinze parents de patients âgés de 0 à 17 ans et 154 patients âgés de 12 ans et plus atteints d'allergie(s) alimentaire(s) ont été recrutés en clinique et en ligne. Les participants ont été sollicités à remplir un questionnaire en ligne autoadministré comprenant des questionnaires génériques de qualité de vie reliée à la santé. Différents états de santé décrits par le SF-6Dv2 ont été évalués à l'aide d'exercices d’arbitrage temporel et de choix expérimentaux discrets. Les données issues de ces techniques d'élicitation ont été combinées à l'aide du modèle de régression hybride.
Résultats : Deux cent quarante et un parents et 125 patients ont réalisé 3904 exercices d’arbitrage temporel et 5112 choix expérimentaux discrets. La désutilité a été estimée pour chaque niveau de chaque dimension du SF-6Dv2. Les valeurs d'utilité calculées à partir de l’ensemble de valeurs de préférences établi étaient en moyenne inférieures de 0,15 (IC à 95 %: 0,12-0,18) et corrélaient faiblement (R2=0,46) avec celles dérivées du questionnaire générique EQ-5D-5L dans la même cohorte.
Conclusion : Un ensemble de valeurs de préférence représentatif des patients et familles atteints d'allergies alimentaires a été déterminé à partir du questionnaire générique SF-6Dv2. Cet ensemble de valeurs de préférence adapté contribuera à améliorer la validité des futures estimations d'utilité dans cette population pour l'évaluation des traitements émergents ayant potentiellement un impact sur la qualité de vie reliée à la santé, mais étant parfois coûteux. / Background: The lack of a value set allowing the calculation of quality-adjusted life-years (QALY) is an important limitation when establishing the value of emerging therapies to treat food allergy. To be valid, QALYs must be calculated from questionnaires adapted to the target population because of varying deficits and preferences across populations and diseases, which was not the case in previous studies. This study aimed to develop a Short-Form Six-Dimension version 2 (SF-6Dv2) preference value set for the calculation of health utilities from the Canadian food allergic population.
Methods: Two hundred ninety-five parents of patients aged 0-17 years old and 154 patients aged 12 years old and above with food allergy were recruited in the clinic and online. Participants were asked to complete a self-administered online questionnaire including generic health-related quality of life questionnaires. Various health states described by the SF-6Dv2 were valued with time-trade-off and discrete choice experiments. Data from elicitation techniques were combined using the hybrid regression model.
Results: A total of 241 parents and 125 patients performed 3904 time trade-off and 5112 discrete choice experiments. Utility decrements were estimated for each level of each SF-6Dv2 dimension. Utility values calculated based on the validated preference set were on average 0.15 lower (95% CI: 0.12-0.18) and were poorly correlated (R2=0.46) with those derived from the EQ-5D-5L generic questionnaire in the same cohort.
Conclusion: A representative preference value set for patients with food allergy was determined using the SF-6Dv2 generic questionnaire. This adapted preference value set will contribute to improve the validity of future utility estimates in this population for the appraisal of upcoming potentially impactful but sometimes costly therapies.
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Untersuchungen zur Expression der Oberflächenmarker CD63 und CD203c basophiler Granulozyten bei Bienen- und Wespengiftallergikern mit Hilfe des Basophilen Aktivierungstestes (BAT)Reiß, Nadine 21 December 2020 (has links)
Die Prävalenz einer Insektengiftallergie beträgt 2,8 %. Am häufigsten sind Honigbienen (Apis melliferi) und Faltenwespen (Vespula vulgaris, Vespula germanica) Auslöser einer Insektengiftallergie in Deutschland. Sie ist eine allergische Typ-I-Reaktion und durch eine Immunglobulin-E-vermittelte (IgE) Immunreaktion charakterisiert. IgE führt zur Sensibilisierung der an einer Immunreaktion beteiligten Mastzellen und basophilen Granulozyten. Durch den Zweitkontakt erfolgt die Aktivierung jener mit Degranulation von Histamin, Serinproteasen, Prostaglandinen, Leukotrienen und Zytokinen. Dies spiegelt sich in einer allergischen Reaktion mit Vasodilatation, Tachykardie, Hypotonie, Bronchokonstriktion, Pruritus, Schmerzen, Erythem oder Flush, Nausea, Vomitus und Diarrhoe wieder. Mittels Hauttests wie Prick- und Intrakutantest kann eine IgE-vermittelte Sensibilisierung auf das Insektengiftallergen nachgewiesen werden. Es werden die Serumparameter Gesamt-IgE und spezifisches IgE auf native und rekombinante Allergene des Insektengiftes gemessen. Der Basophile Aktivierungstest (BAT) kann ergänzt werden. Hierbei wird die immunologische Quantifizierung der Rezeptorenaktivität auf basophilen Granulozyten mittels Detektion der membranständigen Aktivierungsmarker CD63 und CD203c vor und nach Antigenexposition gemessen. CD63 befindet sich intragranulär gespeichert in ruhenden basophilen Granulozyten, Mastzellen, Makrophagen und Monozyten. In vitro konnte eine verstärkte Expression von CD63 v.a. allergen-induziert und FcεRI-vermittelt beobachtet werden. CD203c ist ein hochspezifischer Marker für die basophile Differenzierungslinie. Nach Allergenstimulation wird eine rasche Expression von CD203c beobachtet, welche FcεRI-vermittelt ist. Am Ausmaß der Expression von CD63 und CD203c kann die allergene Eigenschaft abgeleitet und bei Kreuzreaktivität i.R. der in-vitro-Diagnostik das auslösende Allergen identifiziert werden. Die spezifische Immuntherapie (SIT) ist die einzige kausale Therapie einer Insektengiftallergie. Pathophysiologisch wird eine immunmodulatorische Wirkung angenommen. Die Stichprovokation schätzt die Therapieeffektivität einer SIT auf Grund von Mangel an validen laborchemischen Kriterien ein. Bei Asymptomatik oder lokaler allergischer Reaktion hat das Ergebnis einen hohen prädiktiven Wert für die Verträglichkeit weiterer Stiche. Bei ausbleibender systemischer Reaktion nach 3 bis 5 Jahren SIT kann jene beendet werden, wenn SIT oder Stichprovokation ohne Nebenwirkungen vertragen wurden. Ein Feldstich ist der Stichprovokation ebenbürtig, wenn das allergieauslösende Insekt sicher identifiziert wurde. Nach SIT kommt es bei bis zu 15% der Patienten zum Verlust des Schutzes nach 5-10 Jahren (Epidemiology of Insect Venom Sensitivity | JAMA | The JAMA Network, 2017). Die Leitlinie empfiehlt daher ein Notfallset dauerhaft mitzuführen. Vor einer Stichprovokation muss eine
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Risiko-Nutzen-Abwägung bei relevanten Nebenerkrankungen oder vorbekannter Mastozytose erfolgen. Da die Aktivität des Insektes sowie die Giftzusammensetzung in Abhängigkeit der Jahreszeit variieren, geht die Stichprovokation mit einer eingeschränkten Beurteilbarkeit einher. Auf Grund von erhöhter Angst und Arbeitsausfall für bis zu 3 Tage wird eine Provokation häufig nicht durchgeführt. Daher besteht die Notwendigkeit nach Messmethoden, welche die Therapieeffektivität einer SIT sicher beurteilen. Ziel der vorliegenden Arbeit ist den BAT bezüglich seines Nutzens als Monitoringinstrument während einer SIT zu prüfen und die Therapieeffektivität jener beurteilen zu können. Es wurden 50 Probanden während einer SIT begleitet (6 Kinder mit 4x Bienengift- und 2x Wespengiftallergie, 44 Erwachsene mit 4x Bienengift- und 40x Wespengiftallergie). Die Probanden erklärten sich zu Blutentnahmen vor der SIT und alle 6 Monate bis 3 Jahre während der SIT einverstanden. Hieraus erfolgte die Bestimmung der Serumparameter mittels des ImmunoCAP® 250 der Firma Thermo Fisher Scientific/ Phadia. Mit Hilfe des Flow CAST® Kit (FK-CCR) von der Firma Bühlmann Laboratories AG wurde die Expression der Oberflächenmarker basophiler Granulozyten CD63 und CD203c im BAT gemessen. Anhand des a2-Wertes wurde der relative Anteil an aktivierten basophilen Granulozyten [%] auf die Stimulation mit der Allergenkonzentration von 56,8 ng/ml (c2) bestimmt. Der kalkulierte c50-Wert definiert die mindest notwendige Konzentration an Allergen, um eine Aktivierung von 50% aller in der Testprobe vorliegenden basophilen Granulozyten zu induzieren. Klinische Daten wurden in halbjährlichen Visiten telefonisch, vor Ort, mittels Fragebogen und durch Einsicht in Patientenakten erhoben. Probanden wurden nach Stichprovokation oder Feldstich während SIT und Studie zu Verträglichkeit und Klinik befragt. 90,9% der Erwachsenen und 100% der Kinder boten eine allergische Reaktion Stadium II oder III nach Ring & Messmer. Anaphylaktische Reaktionen wurden nicht beschrieben oder beobachtet. Es waren 40 Erwachsene mit einer Wespengift-SIT zu verzeichnen. Für CD203c sind jene im BAT alle Responder, für CD63 waren 4 Probanden Nonresponder. Für CD63 zeigten sich für 60% steigende und für etwa 30% konstante c50-Werte i.V. der SIT. Dies spiegelt sich in fallenden a2-Werten bei etwa 60% aller Probanden dieser Gruppe wieder. Für CD203c konnten für 60-75% der Probanden steigende sowie für 20% konstante c50-Werte kalkuliert werden. Nach einem Jahr SIT boten 20%, nach zwei Jahren 32,5% und nach drei Jahren SIT 47,5% aller Probanden eine geringere Aktivierung basophiler Granulozyten. In der vorliegenden Studie konnte für 4 Testkonzentrationen (c1 = 284 ng/ml, c2 = 56,8 ng/ml, c3 =11,4 ng/ml sowie c4 = 2,27 ng/m) in allen untersuchten Studiengruppen (Kinder mit Bienengift-SIT, Erwachsene mit Bienengift-SIT, Kinder mit Wespengift-SIT und Erwachsene mit Wespengift-SIT) fallende am-Werte über die Zeit der SIT ermittelt werden.
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Dies korrelierte mit steigenden c50-Werten über die Dauer der SIT. Die Routinetest-konzentration des Flow CAST® Kit (56,8 ng/ml) gibt hierbei die beste Diskriminierung wieder. Alle 40 Erwachsenen mit einer Wespengiftallergie beschrieben eine mildere klinische Symptomatik unter SIT. Für alle 21 Probanden, welche an einer Stichprovokation teilnahmen oder einen Feldstich erlitten, bestätigte sich dies im BAT. Anhand von Serologie oder Kinetikmessungen lässt sich in der vorliegenden Studie keine Aussage zur Immunmodulation einer SIT und ihrer Therapieeffektivität treffen. Der BAT hingegen ist ein mögliches valides Messverfahren, um die Effektivität einer SIT zu prüfen. Hierfür eignen sich bei guter Korrelation zu Klinik und Stichprovokation/ Feldstich der a2-Wert sowie der kalkulierte c50-Wert. Das Ergebnis eines BAT ist reproduzierbar. Es können Arbeitsausfall und ein erhöhtes Angstempfinden vermieden werden. Ein Routineeinsatz des BAT kann anhand der Studie noch nicht abgeleitet werden. Hausmann et. al konnten jedoch 2014 den c50-Wert als valides Monitoringinstrument der Effektivität bei guter Korrelation zur Stichprovokation belegen. Der BAT ist daher in Fällen interessant, in denen eine Stichprovokation nicht möglich ist (Kontraindikationen, Schwangerschaft, Patientenwunsch). Eine Langzeitwirkung der SIT könnte ggf. mit begleitenden BAT-Messungen geprüft werden. Damit ließe sich die Effektivität einer SIT zum Beispiel auch nach 10 oder 15 Jahren prüfen. Dann wäre eine Aussage darüber möglich, ob das Notfallset lebenslang indiziert ist. Weitere Studien sind notwendig, um die vorliegenden Ergebnisse zu stützen. Eine multizentrische Studie mit standardisiertem BAT und begleitender Stichprovokation ist hierfür Voraussetzung.:Abbildungsverzeichnis
Tabellenverzeichnis
Abkürzungsverzeichnis
1 Einleitung und Zielstellung
2 Hintergrund und Wissensstand
2.1. Insektengiftallergie
2.1.1. Terminologie der Allergie
2.1.2. Prävalenz der Insektengiftallergie
2.1.3. Hymenoptera - Arten, Taxonomie und Gifte
2.1.4. Immunologische Grundlagen der allergischen Reaktion
2.2. Diagnostik allergischer Reaktionen
2.2.1. Anamnese
2.2.2. Klinik
2.2.3. Hauttests
2.2.4. In-vitro-Allergiediagnostik
2.2.5. Zelluläre Testverfahren
2.3. Therapie
2.3.1. Allgemeine Maßnahmen
2.3.2. Notfalltherapie
2.3.3. Spezifische Immuntherapie (SIT) nach aktueller Leitlinie
2.3.4. Stichprovokation
3 Material und Methoden
3.1. Patientenkollektiv
3.2. Blutentnahmen im Rahmen der Studie während der SIT
3.3. Serologische Untersuchungen
3.4. Zelluläre Testverfahren
3.4.1. Basophiler Aktivierungstest (BAT)
3.4.2. Kinetikuntersuchungen
3.5. Stichprovokation und Feldstiche
3.6. Anamnestische Datenerhebung
3.7. Statistische Methoden
4 Ergebnisse
4.1. Studienpopulation
4.2. Stichereignisse
4.3. Aktivierung basophiler Granulozyten im BAT
4.3.1. Aktivierung basophiler Granulozyten im BAT - c50 und a2
4.3.2. Zeitlicher Verlauf der mittleren Aktivierung basophiler
Granulozyten während SIT, Dosis-Wirkungs-Kurve
4.4. Verlauf der serologischen Messdaten
4.5. Kinetikuntersuchungen im BAT
4.6. Anamnese und Klinik
4.7. Korrelation BAT-Ergebnisse und Anamnese/ Klinik
4.8. Korrelation BAT-Ergebnisse und Stichprovokationen/ Feldstiche
5 Diskussion
5.1. Prävalenz der Insektengiftallergie und Verteilungsmuster
der allergischen Reaktion nach Ring und Messmer
5.2. Diagnostik und Therapie einer Insektengiftallergie, Studienpopulation
5.3. State of the art - Lücken in Diagnostik und Therapie
einer Insektengiftallergie
5.4. Alternative Methoden der Beurteilung der Effektivität einer SIT
5.5. Aktivierung basophiler Granulozyten im BAT
5.5.1 Aktivierung basophiler Granulozyten BAT - a2 und c50
5.5.2. Kinetik der Immunmodulation unter SIT
5.5.3. Interleukin-3 und Expressionskinetik der
Oberflächenmarker CD63/ CD203c
5.5.4. Responder versus Nonresponder
5.5.5. Korrelation BAT-Ergebnisse und Anamnese/ Klinik
5.5.6. Korrelation BAT-Ergebnisse und Stichprovokation
5.6. Verlauf der serologischen Messdaten
5.7. Fehleranalysen
5.8. Ausblick in die zukünftige Forschung
6 Zusammenfassung
7 Literaturverzeichnis
8 Danksagung
Anhang A Curriculum vitae
Anhang B. Veröffentlichungen
Anhang C. Anlage 1 - Eröffnung Promotionsverfahren
Anhang D. Anlage 2 - Einhaltung gesetzlicher Vorgaben
Anhang E. Anlage 3 - Eidesstattliche Erklärung
Anhang F. Anlage 4 - Fragebogen
Anhang G. Anlage 5 - Experimentelle Daten
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Développement et application d’outils cliniques nutritionnels en immunothérapie oraleLeroux, Hélène 08 1900 (has links)
Problématique: En immunothérapie orale (ITO), le manque de variété et l’aversion envers les doses d’allergènes peuvent compromettre l’adhérence au traitement, toutefois essentielle pour maintenir la désensibilisation. Le but de l’étude était de développer et de valider une nouvelle intervention nutritionnelle pour l’utilisation d’options d’équivalences à domicile.
Méthodes: L’intervention a été développée selon les besoins de familles déjà en ITO, exprimés lors d’entrevues préliminaires. De nouveaux patients débutant l’ITO ont ensuite été invités dans un essai contrôlé randomisé pour évaluer l’impact de l’intervention. Les participants (n = 30) ont été randomisés en 3 groupes : A) Consultation nutritionnelle avec outils d’options d’équivalences (intervention complète); B) Consultation nutritionnelle sans les outils (intervention partielle) et C) Groupe contrôle avec l’intervention complète retardée de 4 semaines. La compétence des parents pour le calcul de doses d’équivalences était suivie de façon longitudinale par une série d’exercices pratiques.
Résultats: Les résultats aux exercices étaient en moyenne supérieurs avec l’intervention complète (93,3% ± 3,1), comparés au groupe contrôle sans intervention (1,7% ± 1,7, p<0,001). La compétence était maintenue 12 semaines plus tard (résultats de 88,9% ± 4,7). Sans les outils, l'acquisition initiale (résultats de 46,7% ± 7,3) et la rétention après 4 semaines (résultats de 26,7% ± 5,1) étaient inférieures, mais augmentaient après l’ajout des outils (résultats de 83,3% ± 7,5). La satisfaction et la diversité des doses ont également augmenté avec l’intervention complète.
Conclusion: Cette étude démontre l'efficacité d'un programme d'intervention nutritionnelle pour accompagner la gestion des doses d'allergènes à domicile. L'utilisation de documents écrits est essentielle pour en obtenir tout le bénéfice. / Background: During oral immunotherapy (OIT), lack of palatability or diversity in daily allergen doses can compromise treatment adherence, which is essential to maintain benefit. The aim of the study was to develop and validate a nutritional intervention program on the use of whole food alternatives for allergen daily dosing during OIT.
Methods: The program was initially developed based on preliminary interviews with families already on OIT. Patients beginning OIT were then invited to participate to an open-label randomized controlled trial to assess the impact of the intervention. Participants (n=30) were randomized into 3 arms when they transferred to whole foods: A) Dietitian counselling with supporting documents (full intervention); B) Dietitian counselling without document; C) Control group where full intervention was delayed by 4 weeks. Parent competency was followed longitudinally using a series of practical food dose calculation exercises.
Results: Results of exercises at week 4 were in average higher in the full intervention group (93.3% ± 3.1) compared to reference group without intervention (1.7% ± 1.7, p<0.0001). Competency was maintained 12 weeks after intervention (results of 88.9% ±4.7). Without written documents, the initial acquisition (results of 46.7% ±7.3) and retention of competency at 4 weeks (results of 26.7% ±5.1) were lower, but competency was rescued by adding written documents (results of 83.3% ±7.5). Patient satisfaction and food diversity also increased with full intervention.
Conclusion: This study demonstrates the efficacy of a nutritional intervention program to help patients and their parents manage their OIT allergen doses. The use of written documents is essential to achieve the full benefit.
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Medical Community Distrust and the Influenza Vaccination Rates of Black AmericansWinston, Kenyatte Irby 01 January 2016 (has links)
Black Americans experience influenza vaccination rates that are lower than the rates of other ethnic groups. Low influenza vaccination rates among the Black community are associated with higher influenza infection rates, influenza-related hospitalizations, and higher influenza mortality rates. There is a belief within the Black American community that the medical establishment does not have the Black American patient in its best interest, leading to feelings of distrust. The purpose of this study was to determine if the distrust of the medical community is a relevant factor in the low influenza vaccination rates of Black Americans aged 18 and older in Baltimore, Maryland. The study also examined the belief that the influenza vaccine causes the flu and the effect this belief may have on influenza vaccination rates. The public health critical race theory served as the framework for the study. Previously validated survey instruments, the Health Care System Distrust Scale and the Adult Influenza Immunization Survey, were obtained with permission and used to collect data from the members of a Baltimore city church. The study used chi-square analysis, multivariable logistic regression, and narrative discussion to address the research questions and analyze the data of 105 completed surveys. Results of the study determined that distrust of the medical community was not a relevant factor in the influenza vaccination rates of study participants, and that participants' vaccination status was influenced by factors other than distrust. Implications for social change included improving the influenza vaccination rate among Black Americans and decreasing their influenza mortality rates.
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Immunoglobulin Therapy and Primary Immunodeficient Patients' Health-Related Quality of Life and Well-BeingHeckman, Niedre 01 January 2018 (has links)
Individuals born with primary immune deficiency diseases (PIDD) have a dysfunctional immune system, and many are treated by lifelong injections of immunoglobulin therapy. Studies have shown that these patients have low health-related quality of life (HRQOL) and well-being (WB) and that these outcomes might be improved by the availability of therapy innovated according to preferences for fewer needle sticks or a shorter infusion time. Regulators at the U.S. Food and Drug Administration (FDA) have approved therapies innovated per these preferences. However, there is limited data demonstrating how these innovations impact HRQOL and WB. Using the biopsychosocial model, the purpose of this cross sectional quantitative study was to evaluate whether patients with PIDD using therapies innovated for fewer needle sticks or a shorter infusion time had a higher mean HRQOL and WB compared to those who were not. The study included 153 patients who completed the Patient Reported Outcomes Measurement Information System (PROMIS)-29 survey. The dependent variables were HRQOL and WB measured by PROMIS-29, and the independent variables were the medical product innovations. Independent samples t tests results showed mean PROMIS-29 scores were not statistically different (p > .05). This suggests patients were optimized according to their treatment preference. A subgroup of patients who had taken the PROMIS-29 survey more than once concurrent with switching to a therapy aligned with patient preferences showed improved HRQOL and WB. These findings have implications for positive social change in that seeking the patient's voice to inform medical product innovation and FDA regulatory decision-making has potential to improve biopsychosocial outcomes.
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Combining Systems Methodologies to Reduce Allergen-Related Food RecallsSweney, Jill Marie 14 May 2015 (has links)
The risk of poor food safety is a major focus for managers in the food manufacturing industry. Despite industry-led and regulatory efforts to improve the overall food safety of US packaged consumer foods, product recalls and market withdrawals are increasing. This is especially true for the most frequent cause for food recall: the undeclared allergen. With industry trends leaning toward adoption of third-party food safety management certifications, a popular food safety code from the Safe Quality Foods Institute is evaluated using Systems Analysis. Three changes to the food safety code are proposed to address three of the top causes for an allergen-related recall in the United States. In practice, the SQF code should make better use of control theory to reduce delays in production monitoring activities, should make better use of purposeful action in the implementation of a HACCP plan to ensure continuing validity of the plan, and SQFI needs to consider adding an organizational assessment for food safety culture.
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