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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1

Validation of a new method for platelet HPA-1 phenotyping

Taylor, James Michael January 1999 (has links)
Polymorphisms of platelet glycoproteins (GPs) are frequently targets for anti-platelet antibodies. At least 19 antigenic polymorphisms have been identified on platelet GPs. Antibodies against the HPA-lb polymorphism (a Leu to Pro switch at amino acid residue 33 of the IIIa sub-unit of GP IIb/Illa) have been attributed to as much as 90% of all cases of neonatal alloimmune thrombocytopenic purpura and posttransfusion purpura in caucasians. The HPA-lb polymorphism has also been equivocally associated with coronary artery disease, particularly early onset (<60 years of age) myocardial infarction. Current technology for identifying individuals with the HPA-lb phenotype is limited to the labor-intensive, highly technical and expensive process of DNA amplification by polymerase chain reaction and restriction fragment length polymorphism (PCR/RFLP) analysis.This study proposes an alternative method for phenotyping individuals for the HPA-1 polymorphism using the Biocytex Platelet HPA-1 kit. The kit identifies the HPA-1 polymorphism utilizing two monoclonal CD61 (platelet glycoprotein IIb/IIIa) antibodies, one of which has a lowered affinity for GP llb/Illa possessing the HPA-lb polymorphism. Fluorescent labeling of bound antibody allows for flow cytometric quantitation of antibody binding capacity (ABC) for both monoclonal antibodies, and ratios derived from the ABC can be used to phenotype previously unknown samples.The Biocytex HPA-1 kit identified 73 of 74 (98.6%) individuals possessing the HPA1 a/HPA-1 a phenotype, 22 of 22 (100%) HPA-1 a/HPA-1 b individuals and 4 of 4 (100%) HPAIb/HPA-Ib individuals. All HPA-lb phenotypes were confirmed by PCR/RFLP. Total accuracy of the test system was 99%. / Department of Biology
2

Platelet kinetics in normal subjects and in haematological disorders, with special reference to thrombocytopenia and to the role of the spleen.

Kotilainen, Martti. January 1969 (has links)
Thesis--Helsinki. / Includes bibliographical references.
3

Prevalence, profile, predictors, and natural history of aspirin resistance measured by the ultegra rapid platelet function assay-asa in patients with coronary artery disease

Cheng, Xi, January 2005 (has links)
Thesis (M. Phil.)--University of Hong Kong, 2005. / Title proper from title frame. Also available in printed format.
4

The effects of preeclampsia and magnesium sulfate (MgSO₄)on platelet function a secondary analysis : [thesis submitted] in partial fulfillment ... for [degree of Master of Science in Nursing] Nursing 699 /

Duchon, Theresa A. January 1995 (has links)
Thesis (M.S.)--University of Michigan, 1995. / Thesis date on spine.
5

The effects of preeclampsia and magnesium sulfate (MgSO₄)on platelet function a secondary analysis : [thesis submitted] in partial fulfillment ... for [degree of Master of Science in Nursing] Nursing 699 /

Duchon, Theresa A. January 1995 (has links)
Thesis (M.S.)--University of Michigan, 1995. / Thesis date on spine.
6

Strategies in Clinical and Laboratory Diagnosis of Inherited Platelet Function Disorders in Children

Knöfler, Ralf, Streif, Werner 05 March 2014 (has links) (PDF)
Inherited disorders of platelet function are a rare and heterogeneous group of diseases usually characterised by a mild to moderate bleeding tendency. Typical bleeding symptoms are easy bruising, epistaxis, menorrhagia as well as mucocutaneous and perioperative bleeding. The performance of platelet function diagnostics in children is hampered by age-dependent restriction of blood sample size, poor venous access, and the lack of reproducible test reference ranges for children of different age groups. Platelet function testing is limited to specialised centres, because platelet function test procedures are complicated and time-consuming, which most likely results in a relevant number of undiagnosed and incorrectly classified children with clinically relevant platelet function defects. Evaluation of bleeding history and bleeding symptoms is essential for a rational step-bystep approach to diagnosis. Platelet function diagnostics should be preceded by the exclusion of thrombocytopenia, von Willebrand disease, and secondary haemostasis defects. Light transmission aggregometry is still considered the standard for the assessment of platelet function. Every effort should be made to classify the specific platelet function defect in the patient, because this is essential for accurate treatment and counselling. / Angeborene Thrombozytenfunktionsstörungen stellen eine seltene und heterogene Gruppe von Erkrankungen dar, welche meist durch eine leichte bis mittelschwere Blutungsneigung auffallen. Typische Blutungssymptome sind Hämatomneigung, Epistaxis, Menorrhagien sowie Schleimhaut- und perioperative Blutungen. Die Durchführung der Thrombozytenfunktionsdiagnostik bei Kindern wird erschwert durch die altersabhängig begrenzte Blutprobenmenge, schwierige Venenverhältnisse und das Fehlen von Referenzbereichen für Kinder unterschiedlichen Alters. Aufgrund der meist komplizierten und zeitaufwendigen Tests ist die Thrombozytendiagnostik auf spezialisierte Zentren begrenzt. Mit hoher Wahrscheinlichkeit wird eine relevante Anzahl von Kindern mit nichtdiagnostizierten bzw. unkorrekt klassifizierten, klinisch relevanten Thrombozytopathien übersehen. Die Erhebung der Blutungsanamnese und die Bewertung der Blutungssymptome sind erforderlich für eine stufenweise erfolgreiche Gerinnungsdiagnostik. Vor Durchführung einer Thrombozytenfunktionsdiagnostik sollten das Vorliegen einer Thrombozytopenie, einer von-Willebrand-Erkrankung und sekundärer Gerinnungsstörungen ausgeschlossen werden. Die Lichttransmissionsaggregometrie gilt noch immer als Standardmethode für die Beurteilung der Thrombozytenfunktion. Nach Möglichkeit sollte stets versucht werden, den vorliegenden spezifischen Thrombozytenfunktionsdefekt zu klassifizieren, da dies für eine adäquate Behandlung und eine gezielte genetische Beratung notwendig ist. / Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.
7

Prevalence, profile, predictors, and natural history of aspirin resistance measured by the ultegra rapid platelet function assay-asain patients with coronary artery disease

Cheng, Xi, 程曦 January 2005 (has links)
published_or_final_version / abstract / Medicine / Master / Master of Philosophy
8

Strategies in Clinical and Laboratory Diagnosis of Inherited Platelet Function Disorders in Children

Knöfler, Ralf, Streif, Werner January 2010 (has links)
Inherited disorders of platelet function are a rare and heterogeneous group of diseases usually characterised by a mild to moderate bleeding tendency. Typical bleeding symptoms are easy bruising, epistaxis, menorrhagia as well as mucocutaneous and perioperative bleeding. The performance of platelet function diagnostics in children is hampered by age-dependent restriction of blood sample size, poor venous access, and the lack of reproducible test reference ranges for children of different age groups. Platelet function testing is limited to specialised centres, because platelet function test procedures are complicated and time-consuming, which most likely results in a relevant number of undiagnosed and incorrectly classified children with clinically relevant platelet function defects. Evaluation of bleeding history and bleeding symptoms is essential for a rational step-bystep approach to diagnosis. Platelet function diagnostics should be preceded by the exclusion of thrombocytopenia, von Willebrand disease, and secondary haemostasis defects. Light transmission aggregometry is still considered the standard for the assessment of platelet function. Every effort should be made to classify the specific platelet function defect in the patient, because this is essential for accurate treatment and counselling. / Angeborene Thrombozytenfunktionsstörungen stellen eine seltene und heterogene Gruppe von Erkrankungen dar, welche meist durch eine leichte bis mittelschwere Blutungsneigung auffallen. Typische Blutungssymptome sind Hämatomneigung, Epistaxis, Menorrhagien sowie Schleimhaut- und perioperative Blutungen. Die Durchführung der Thrombozytenfunktionsdiagnostik bei Kindern wird erschwert durch die altersabhängig begrenzte Blutprobenmenge, schwierige Venenverhältnisse und das Fehlen von Referenzbereichen für Kinder unterschiedlichen Alters. Aufgrund der meist komplizierten und zeitaufwendigen Tests ist die Thrombozytendiagnostik auf spezialisierte Zentren begrenzt. Mit hoher Wahrscheinlichkeit wird eine relevante Anzahl von Kindern mit nichtdiagnostizierten bzw. unkorrekt klassifizierten, klinisch relevanten Thrombozytopathien übersehen. Die Erhebung der Blutungsanamnese und die Bewertung der Blutungssymptome sind erforderlich für eine stufenweise erfolgreiche Gerinnungsdiagnostik. Vor Durchführung einer Thrombozytenfunktionsdiagnostik sollten das Vorliegen einer Thrombozytopenie, einer von-Willebrand-Erkrankung und sekundärer Gerinnungsstörungen ausgeschlossen werden. Die Lichttransmissionsaggregometrie gilt noch immer als Standardmethode für die Beurteilung der Thrombozytenfunktion. Nach Möglichkeit sollte stets versucht werden, den vorliegenden spezifischen Thrombozytenfunktionsdefekt zu klassifizieren, da dies für eine adäquate Behandlung und eine gezielte genetische Beratung notwendig ist. / Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.

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