Spelling suggestions: "subject:"hypopharynx"" "subject:"hipopharynx""
1 |
The basis of surgical treatment of hypopharyngeal cancer /Ho, Chiu-ming. January 1997 (has links)
Thesis (M.S.)--University of Hong Kong, 1997. / Includes bibliographical references (leaf 150-168).
|
2 |
The basis of surgical treatment of hypopharyngeal cancerHo, Chiu-ming. January 1997 (has links)
Thesis (M.S.)--University of Hong Kong, 1997. / Includes bibliographical references (leaf 150-168). Also available in print.
|
3 |
The basis of surgical treatment of hypopharyngeal cancer何昭明, Ho, Chiu-ming. January 1997 (has links)
published_or_final_version / Surgery / Master / Master of Surgery
|
4 |
The Relationship Among Perceptual And Objective Reflux Measures In SingersLloyd, Adam Thomas 01 January 2011 (has links)
Laryngopharyngeal reflux (LPR) is currently one of the most prevalent conditions associated with voice disorders being treated in voice care centers worldwide. Many singers experience voice related disturbances but are unaware that these disturbances may be the result of LPR. The purpose of this study was to quantify the perceptual symptoms and objective measures of LPR in a population of singers in order to understand the relationship between perceived symptoms, laryngeal findings, and evidence of acid exposure to the larynx. The Reflux Symptom Index (RSI), Reflux Finding Score (RFS), and the Dx-pH monitoring system were used to quantify participant symptoms, endoscopic findings, and pH levels in the oropharynx. The population included 12 semi-professional and professional singers. Significant correlations were found between the RFS, RSI and pH mild and moderate pH levels. This indicates that singers are sensitive to even small deviations of pH and this should be taken into consideration when evaluating a singers who have suspected LPR. Due to the variety of etiologies that can produce the symptoms and physical findings mentioned in this study, it is imperative that more objective data be obtained to confirm the presence of reflux in the oropharynx. As such, endoscopic findings and symptoms alone are not a good indication of reflux exposure and more objective data, like an oropharyngeal pH measurement system, should be implemented to quantify reflux in the oropharynx. The RSI and the RFS are valid tools for qualifying perceptions and physical findings however they are not without flaws.
|
5 |
Die lokale Rezidiv- und Überlebensrate von Patienten mit Plattenepithelkarzinomen des Oropharynx, Hypopharynx und LarynxKönig, Theresia 07 January 2014 (has links) (PDF)
Die vorliegende retrospektive Studie untersuchte die lokale Rezidiv- und Überlebensrate von Patienten mit Plattenepithelkarzinomen in Abhängigkeit vom Randstatus und Resektionsabstand der Tumorresektion sowie von der postoperativen Therapie. Dabei wurden Daten von 351 Patienten mit Plattenepithelkarzinomen des Oropharynx, Hypopharynx und Larynx ausgewertet, welche zwischen 2005 und 2009 reseziert wurden. Der gesundheitliche Zustand der Patienten wurde anschließend bis Dezember 2011 beobachtet.
Im Ergebnis konnte kein Einfluss des Randstatus und des Resektionsabstandes auf die lokale Rezidivrate nachgewiesen werden. Beide Faktoren hatten jedoch einen signifikanten Einfluss auf die Letalitätsrate. Die postoperative Therapie zeigte einen positiven Einfluss auf die lokale Rezidivrate. Sie konnte aber die negativen Prognosefaktoren, die eine Indikation dieser Therapie darstellen, bezüglich der Letalitätsrate nicht ausgleichen. Weiterhin war ein positiver Einfluss der postoperativen Therapie auf das rezidivfreie Überleben (DFS-disease-free survival) sowohl uni- als auch multivariat nachweisbar. Die Gesamtüberlebensrate (OS-overall survival) wurde signifikant positiv durch einen geringeren Randstatus und einen zunehmenden Resektionsabstand (ASR Klassifikation) beeinflusst. Das krankheitsspezifische Überleben (DSS-disease-specific survival) sank bei Auftreten eines lokalen Rezidivs.
Aus diesen Ergebnissen kann geschlussfolgert werden, dass eine postoperative Therapie zur Kontrolle lokaler Rezidive von hoher Bedeutung ist. Da lokale Rezidive die Überlebensrate signifikant senken, hat die postoperative Therapie indirekt einen positiven Effekt auf das Überleben. Des Weiteren zeigt sich bei Patienten mit freien Resektionsrändern die höchste Überlebensrate, wobei diese mit zunehmendem Abstand des Karzinoms vom Resektionsrand steigt.
|
6 |
Die lokale Rezidiv- und Überlebensrate von Patienten mit Plattenepithelkarzinomen des Oropharynx, Hypopharynx und LarynxKönig, Theresia 05 December 2013 (has links)
Die vorliegende retrospektive Studie untersuchte die lokale Rezidiv- und Überlebensrate von Patienten mit Plattenepithelkarzinomen in Abhängigkeit vom Randstatus und Resektionsabstand der Tumorresektion sowie von der postoperativen Therapie. Dabei wurden Daten von 351 Patienten mit Plattenepithelkarzinomen des Oropharynx, Hypopharynx und Larynx ausgewertet, welche zwischen 2005 und 2009 reseziert wurden. Der gesundheitliche Zustand der Patienten wurde anschließend bis Dezember 2011 beobachtet.
Im Ergebnis konnte kein Einfluss des Randstatus und des Resektionsabstandes auf die lokale Rezidivrate nachgewiesen werden. Beide Faktoren hatten jedoch einen signifikanten Einfluss auf die Letalitätsrate. Die postoperative Therapie zeigte einen positiven Einfluss auf die lokale Rezidivrate. Sie konnte aber die negativen Prognosefaktoren, die eine Indikation dieser Therapie darstellen, bezüglich der Letalitätsrate nicht ausgleichen. Weiterhin war ein positiver Einfluss der postoperativen Therapie auf das rezidivfreie Überleben (DFS-disease-free survival) sowohl uni- als auch multivariat nachweisbar. Die Gesamtüberlebensrate (OS-overall survival) wurde signifikant positiv durch einen geringeren Randstatus und einen zunehmenden Resektionsabstand (ASR Klassifikation) beeinflusst. Das krankheitsspezifische Überleben (DSS-disease-specific survival) sank bei Auftreten eines lokalen Rezidivs.
Aus diesen Ergebnissen kann geschlussfolgert werden, dass eine postoperative Therapie zur Kontrolle lokaler Rezidive von hoher Bedeutung ist. Da lokale Rezidive die Überlebensrate signifikant senken, hat die postoperative Therapie indirekt einen positiven Effekt auf das Überleben. Des Weiteren zeigt sich bei Patienten mit freien Resektionsrändern die höchste Überlebensrate, wobei diese mit zunehmendem Abstand des Karzinoms vom Resektionsrand steigt.
|
7 |
Využití optických endoskopických metod v diagnostice slizničních nádorů hlavy a krku / Application of Optical Endoscopic Methods in Diagnostics of Head and Neck Mucosal TumorsŠatanková, Jana January 2021 (has links)
Diagnosis of laryngeal and hypopharyngeal cancer is often in advanced stages of cancer, resulting in elimination of the possibility of treatment with the least mutilating effect for the patient. The huge progamination. ress in diagnostic process of mucosal tumors of the head and neck has been started with the development of new optical endoscopic imaging methods that are able to visualize initiating discrete mucosal changes with pathological vascularization easier and more accurately. The aim of this dissertation is to evaluate the benefit of Narrow Band Imaging (NBI), especially in the differentation of benign, precancerous and malignant changes in three groups of patients, it means in preoperative diagnostics in outpatient department (group I), during the endoscopic surgery (group II) and also in follow-up of patients after curative radiotherapy (group III). The vascular changes within the observed lesion or in close contact with the laryngeal/hypopharyngeal lesion were classified according to two classifications (Ni and Arens) and subsequently correlated with the histopathological results. The dissertation confirmed that NBI plays a key role in early detection of precancerous and malignant changes, in discrimination between benign and malignant vascular patterns with statistical significance. We...
|
Page generated in 0.0331 seconds