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Resultados del test estresante en relación al score de apgar en gestaciones de 41 semanas a más. Unidad de embarazo patológico del Hospital Nacional Daniel Alcides Carrión. 2014-2015Bustinza Bravo, Maryli January 2016 (has links)
OBJETIVO: Determinar la relación entre los resultados del test estresante y el Score de Apgar en gestaciones de 41 semanas a más atendidas en la Unidad de Embarazo Patológico del Hospital Nacional Daniel Alcides Carrión durante los años 2014 y 2015. METODOLOGÍA: Estudio de tipo observacional con diseño descriptivo correlacional, retrospectivo y de corte transversal, en el que se tuvo como muestra a 374 gestantes de 41 semanas a más que se han realizado el test estresante y que cumplían con los criterios de selección. En cuanto al análisis de los datos, para el análisis descriptivo de las variables cuantitativas se estimaron medidas de tendencia central (media) y medidas de dispersión (desviación estándar) y para las variables cualitativas (nominal) se estimaron frecuencias absolutas y porcentajes (frecuencias relativas). La relación de los resultados del test estresante y el score de Apgar (análisis inferencial) se realizó a través de la prueba Chi cuadrado (p<0.05, significativo). RESULTADOS: Las gestantes de 41 semanas a más tenían una edad promedio de 26 años, eran convivientes (62%) y con grado de instrucción secundaria (65.2%). Los resultados del test estresante fueron línea de base de 110-160 lpm (93.6%), variabilidad de 6-25 lpm (80.2%), aceleraciones presentes (87.2%), desaceleración variable (11.5%) y contracciones regulares (88.2%), cuya conclusión fue en su mayoría Negativo (95.7%). El 92.2% de los recién nacidos tuvo un score de Apgar al minuto de 7 a 10 y el 99.2% tuvo un Apgar a los 5 minutos de 7 a 10. Hubo relación significativa entre los resultados del test estresante y el Score de Apgar a los cinco minutos (p=0.000). CONCLUSIÓN: Existe relación entre los resultados del test estresante y el Score de Apgar a los cinco minutos en gestaciones de 41 semanas a más atendidas en la Unidad de Embarazo Patológico del Hospital Nacional Daniel Alcides Carrión durante los años 2014 y 2015. PALABRAS CLAVES: Test Estresante, Score de Apgar, Gestación, 41 semanas. / --- OBJECTIVE: Determine the relationship between stressful test results and Apgar Score in gestations of 41 weeks to more attended at the Pathological Pregnancy Unit of the National Hospital Daniel Alcides Carrión during the years 2014 and 2015. METHODOLOGY: Observational study with correlational, retrospective and crosssectional descriptive design, in which as shown was 41 weeks pregnant 374 more who have made the stressful test that met the selection criteria. As for the analysis of data for descriptive analysis of quantitative variables measures of central tendency (mean) and dispersion measures (standard deviation) and qualitative variables (nominal) were estimated absolute frequencies and percentages were estimated (relative frequencies). The relationship of stressful test results and Apgar score (inferential analysis) was performed using chi-square test (p <0.05, significant). RESULTS: 41 weeks pregnant more have an average age of 26 years were cohabiting (62%) and grade secondary education (65.2%). The results of the test were stressful baseline 110-160 bpm (93.6%), variability 6-25 lpm (80.2%), accelerations present (87.2%), variable deceleration (11.5%) and regular contractions (88.2%) whose conclusion was mostly negative (95.7%). 92.2% of newborns had an Apgar score of 7 to 10 minutes and 99.2% had an Apgar score at 5 minutes from 7 to 10. There was significant relationship between stressful test results and Apgar Score five minutes (p = 0.000). CONCLUSIONS: There is a relationship between stressful test results and Apgar Score in five minutes in gestations of 41 weeks to more attended at the Pathological Pregnancy Unit of the National Hospital Daniel Alcides Carrion during the years 2014 and 2015. KEYWORDS: Stressful Test, Apgar Score, pregnancy, 41 weeks. / Tesis
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Prospektive multizentrische Studie zur Überprüfung der Validität des kombinierten Apgar-Scores bei Neugeborenen mit postnataler UnterstützungNögel, Sara Lucia Johanna 30 August 2023 (has links)
In der prospektiven multizentrischen Studie wurde die Validität des kombinierten Apgar-Scores bei Neugeborenen mit postnataler Unterstützung untersucht. Die Studie wurde analog zur Studie 'TEST-Apgar' durchgeführt, die den kombinierten Apgar-Score an Frühgeborenen getestet hat.:Danksagung i
Inhaltsverzeichnis ii
Abkürzungsverzeichnis iv
Abbildungs- und Tabellenverzeichnis v
I. Einleitung 1
1. Perinatalmedizin 1
2. Der konventionelle Apgar-Score 1
2.1. Stärken des Apgar-Scores 2
2.1.1. Unterscheidung zwischen gutem und schlechtem postnatalem Zustand 2
2.1.2. Evaluation der Veränderung des Neugeborenen über die Zeit 4
2.1.3. Prädiktive Aussagekraft 4
2.2. Kritik am konventionellen Apgar-Score 6
2.2.1. Gewichtung der Parameter 6
2.2.2. Interindividuelle Variabilität bei der Bewertung 7
2.2.3. Bewertung von Frühgeborenen 9
2.2.4. Bewertung von beatmeten Neugeborenen 9
3. Neue Apgar-Scores zur Bewertung des postnatalen Zustands des Neugeborenen 10
3.1. Der spezifizierte Apgar-Score 11
3.2. Der erweiterte Apgar-Score 12
3.3. Der kombinierte Apgar 13
4. Fragestellung 14
II. Methoden 16
1. Studiendesign 16
2. Zustimmung durch die Ethikkommission 16
3. Auswahlkriterien des Studienkollektivs 16
3.1. Einschlusskriterien 16
3.2. Ausschlusskriterien 17
4. Verwendete Parameter 17
4.1. Daten zu Schwangerschaftsverlauf und Geburt 17
4.2. Neonatale Daten 17
4.3. Neonatale Entlassdaten 18
5. Verwendete Punktsysteme 18
6. Datenmanagement 20
7. Digitalisierung 20
8. Statistische Analyse 20
III. Ergebnisse 22
1. Deskription der Studienpopulation 22
1.1. Perinatale Charakteristika 22
1.2. Outcome Daten 23
1.3. Durchgeführte Interventionen 23
1.4. Zustandsbeschreibung 24
2. Überprüfung der Hypothese 26
2.1. Beschreibung des neonatalen Zustandes (spezifizierter Apgar-Score) 26
2.2. Beschreibung der erfolgten Intervention (erweiterter Apgar-Score) 26
2.3. Kombinierter Apgar 26
2.4. Prädiktion eines adverse outcomes 28
3. Sekundäre Fragestellungen 31
3.1. Aussagen zum Nabelschnur-pH-Wert 31
3.1.1. Zusammenhang zwischen NapH und klinischem Zustand 31
3.1.2. Zusammenhang zwischen NapH und Interventionen 31
3.1.3. Kombinierter Apgar-Score 31
4. Wechselseitige Beeinflussung von klinischem Zustand und durchgeführten Interventionen 33
IV. Diskussion 37
1. Kurzzusammenfassung der Ergebnisse 37
2. Diskussion 38
3. Ausblick 43
V. Fazit 46
VI. Zusammenfassung 47
VII. Summary 48
Literaturverzeichnis vi
Anlage 1 x
Anlage 2 xi
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Neonatal assessment in the delivery room – Trial to Evaluate a Specified Type of Apgar (TEST-Apgar)Rüdiger, Mario, Braun, Nicole, Aranda, Jacob, Aguar, Marta, Bergert, Renate, Bystricka, Alica, Dimitriou, Gabriel, El-Atawi, Khaled, Ifflaender, Sascha, Jung, Philipp, Matasova, Katarina, Ojinaga, Violeta, Petruskeviciene, Zita, Roll, Claudia, Schwindt, Jens, Simma, Burkhard, Staal, Nanette, Valencia, Gloria, Vasconcellos, Maria Gabriela, Veinla, Maie, Vento, Máximo, Weber, Benedikt, Wendt, Anke, Yigit, Sule, Zotter, Heinz, Küster, Helmut 23 July 2015 (has links)
Background: Since an objective description is essential to determine infant’s postnatal condition and efficacy of interventions, two scores were suggested in the past but weren’t tested yet: The Specified-Apgar uses the 5 items of the conventional Apgar score; however describes the condition regardless of gestational age (GA) or resuscitative interventions. The Expanded-Apgar measures interventions needed to achieve this condition. We hypothesized that the combination of both (Combined-Apgar) describes postnatal condition of preterm infants better than either of the scores alone.
Methods: Scores were assessed in preterm infants below 32 completed weeks of gestation. Data were prospectively collected in 20 NICU in 12 countries. Prediction of poor outcome (death, severe/moderate BPD, IVH, CPL and ROP) was used as a surrogate parameter to compare the scores. To compare predictive value the AUC for the ROC was calculated.
Results: Of 2150 eligible newborns, data on 1855 infants with a mean GA of 286/7± 23/7 weeks were analyzed. At 1 minute, the Combined-Apgar was significantly better in predicting poor outcome than the Specified- or Expanded-Apgar alone. Of infants with a very low score at 5 or 10 minutes 81% or 100% had a poor outcome, respectively. In these infants the relative risk (RR) for perinatal mortality was 24.93 (13.16-47.20) and 31.34 (15.91-61.71), respectively.
Conclusion: The Combined-Apgar allows a more appropriate description of infant’s condition under conditions of modern neonatal care. It should be used as a tool for better comparison of group of infants and postnatal interventions.
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