• Refine Query
  • Source
  • Publication year
  • to
  • Language
  • 514
  • 261
  • 113
  • 104
  • 85
  • 36
  • 11
  • 4
  • 2
  • 1
  • Tagged with
  • 1185
  • 662
  • 409
  • 393
  • 376
  • 366
  • 364
  • 359
  • 333
  • 156
  • 93
  • 92
  • 80
  • 76
  • 75
  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
101

Untersuchung früh-postoperativer Effekte bariatrischer Chirurgie auf Diabetes mellitus Typ 2 – Identifizierung von Non-Respondern / Improvement of Type 2 Diabetes Mellitus (T2DM) After Bariatric Surgery - Who Fails in the Early Postoperative Course?

Hartmann, Dorothea Regina January 2018 (has links) (PDF)
Hintergrund: Metabolische Chirurgie bei normal- oder übergewichtigen Patienten ist ein brisantes Thema. Die Identifikation von präoperativen Faktoren, die das Outcome bezüglich Diabetes nach bariatrischen Operationen beeinflussen, ist daher notwendig. Methoden: Zwischen 2005 und 2011 wurden 235 morbid adipöse Patienten mit einer bariatrischen Operation versorgt. 82 der 235 Patienten hatten Diabetes mellitus Typ 2 (T2DM). Die Daten dieser Subgruppe wurden in uni- und multivariaten Analysen untersucht um Faktoren zu identifizieren, die bereits präoperativ anzeigen, dass keine Verbesserung der diabetischen Stoffwechsellage (Non-Response) eintreten wird. Ergebnisse: 3 Monate postoperativ verbesserte sich bei 17 von 82 Patienten die diabetische Stoffwechsellage nicht. Es konnte kein Zusammenhang zwischen ausbleibendem Gewichtsverlust und Diabetes-Non-Response gezeigt werden. In der univariaten Analyse war die präoperative Dauer der Diabetes-Erkrankung signifikant länger (9.146 vs. 6.270 Jahre; *p = 0.016) und der präoperative HbA1c signifikant höher (8.341 vs. 7.781 %; *p = 0.033) in der Gruppe der Non-Responder gegenüber den Patienten, deren Diabetes sich ausreichend verbessert hatte. Ebenso waren unter den Non-Respondern mehr Patienten auf eine medikamentöse Therapie mittels oraler Antidiabetika und Insulin angewiesen (*p = 0.045). In der multivariaten Analyse zeigten Patientenalter zum Zeitpunkt der Operation, präoperative Insulindosis und die Dosis oraler Antidiabetika eine positive Korrelation zu postoperativer Diabetes-Non-Response (*p = 0.04; *p = 0.021; *p = 0.021). Eine ausbleibende Verbesserung der diabetischen Stoffwechsellage war seltener nach Roux-en-Y Magenbypass-Operation verglichen mit anderen bariatrischen Eingriffen (**p = 0.008). Zusammenfassung: Eine lange präoperative Diabetes-Dauer, hohe HbA1c-Werte und eine präoperative Diabetestherapie bestehende aus oralen Antidiabetika und Insulin können eine ausbleibende Verbesserung der diabetischen Stoffwechsellage in der früh postoperativen Phase nach bariatrischer Chirurgie anzeigen. Alter, präoperative Insulintherapie und orale Antidiabetika können als unabhängige signifikante prädiktive Faktoren angesehen werden. / Background: Diabetes surgery in nonobese or moderately obese patients is an emerging topic. The identification of preoperative factors predicting diabetes outcome following bariatric surgery, especially for metabolic nonresponders, is imperative. Methods: Between 2005 and 2011, 235 patients underwent bariatric surgery for morbid obesity. Eighty-two of 235 patients had type 2 diabetes mellitus (T2DM). Data from this subgroup were investigated with univariate and multivariate analyses to identify predictors for metabolic nonresponse after surgery. Results: Diabetes did not improve in 17/82 patients within 3 months after surgery. No correlation between excess body weight loss and metabolic response was detected. In univariate analysis, preoperative duration of diabetes was significantly longer in the nonresponder group (9.146 vs. 6.270 years; *p 0.016), preoperative HbA1c levels were significantly higher among the nonresponders than among the responders (8.341 vs. 7.781 %; *p 0.033), and more patients in the nonresponder group were reliant on a multi-drug approach preoperatively (*p 0.045). In multivariate analysis, age, preoperative doses of insulin, and preoperative oral antidiabetics showed positive correlation to metabolic nonresponse after surgery (*p 0.04; *p 0.021; *p 0.021). Metabolic failure rate was lower after Roux-en-Y gastric bypass compared to other bariatric procedures (**p 0.008). Conclusions: A long history of preoperative T2DM, high preoperative HbA1c levels, and a preoperative therapy consisting of diverse approaches to diabetes treatment may be factors predicting failure of diabetes improvement in the early postoperative course after bariatric surgery. Age, preoperative insulin, and oral antidiabetic medication can be regarded as independent, significant predictors for metabolic outcome after bariatric surgery.
102

The surgeon in medieval English literature /

Citrome, Jeremy J. January 2006 (has links)
Texte remanié de: Thesis Ph. D.--Leeds, GB--University of Leeds. / Bibliogr. p. 173-184. Index.
103

Evaluation des substituts osseux phosphocalciques biphasiques dans les comblements des tumeurs osseuses bénignes

Leconte, Romain Gouin, François January 2005 (has links) (PDF)
Thèse d'exercice : Médecine. Chirurgie orthopédique et traumatologique : Université de Nantes : 2005. / Bibliogr. f. 43-47 [35 réf.].
104

Téléopération avec retour d'efforts pour les interventions percutanées

Barbé, Laurent De Mathelin, Michel. January 2007 (has links) (PDF)
Thèse de doctorat : Sciences pour l'Ingénieur. Robotique : Strasbourg 1 : 2007. / Titre provenant de l'écran-titre. Bibliogr. p. 169-179.
105

Traitement chirurgical de l'hyperparathyroïdie primaire étude prospective, non randomisée, comparative , de la cervicotomie transverse bilatérale et de la parathyroïdectomie vidéo-assistée avec dosage per-opératoire de la parathormone /

Dolz, Manuel. Weryha, Georges January 2003 (has links) (PDF)
Reproduction de : Thèse d'exercice : Médecine : Nancy 1 : 2003. / Titre provenant de l'écran-titre.
106

Cyclo-affaiblissement transscleral au laser diode dans le traitement des glaucomes réfractaires suivi prospectif de 35 patients sur 6 mois /

Royer, Carole. Raspiller, Antoine. January 2002 (has links) (PDF)
Reproduction de : Thèse d'exercice : Médecine spécialisée : Nancy 1 : 2002. / Thèse : 02NAN11014. Titre provenant de l'écran-titre.
107

Contribution à l'étude de la réalimentation des chevaux après un traitement chirurgical de colique

Coureau, Guillemette Priymenko, Nathalie January 2008 (has links) (PDF)
Reproduction de : Thèse d'exercice : Médecine vétérinaire : Toulouse 3 : 2008. / Titre provenant de l'écran titre. Bibliogr. p. 85-96.
108

Die Kombination mehrerer Eingriffe im Rahmen der Versorgung von Patienten mit Lippen-Kiefer-Gaumenspalten : Vorteile und Nachteile /

Franz, Eric-Peter. January 2000 (has links)
Thesis (doctoral)--Universität, Bochum, 1999.
109

Entwicklung eines Kompaktroboters für die bildgeführte orthopädische Chirurgie /

Brandt, Guido, January 2003 (has links)
Thesis (doctoral)--Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule, Aachen, 2003.
110

Stereoskope Visualisierung in der bildgeführten endoskopischen Chirurgie /

Pichler, Cletus. January 2000 (has links)
Thesis (doctoral)--Technische Hochschule, Aachen, 1999.

Page generated in 0.0347 seconds