• Refine Query
  • Source
  • Publication year
  • to
  • Language
  • 1
  • 1
  • 1
  • Tagged with
  • 4
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1

Right Atrial Myxoma With Extracardiac Manifestations

McCoskey, Eugene H., Mehta, Jayant B., Krishnan, K., Roy, Thomas M. 01 January 2000 (has links)
Right atrial myxoma is a rare intracardiac tumor that is often difficult to diagnose. Pulmonary embolism from tumor fragments originating from the tumor mass is a potentially fatal complication. Early diagnosis of cardiac myxoma is important since surgical treatment leads to resolution with low rates of recurrence and good long-term survival. The presence of a cardiac myxoma can be heralded by nonspecific constitutional symptoms as well as by disturbances in the clotting mechanism.
2

Genetic Diagnoses and Extracardiac Comorbidities in Adults with Congenital Heart Disease: A Retrospective Chart Review

Edwards, Moriah 24 May 2022 (has links)
No description available.
3

Früher und mittelfristiger Verlauf nach Fontan-Operation

Ovrutskiy, Stanislav 22 October 2004 (has links)
Im Rahmen einer vergleichenden retrospektiven Analyse wurden die präoperativen und intraoperativen Einflussfaktoren auf den frühen und mittelfristigen postoperativen Verlauf nach Fontan-Operation untersucht und die Ergebnisse der totalen cavopulmonale Anastomose mit einem intraatrialen lateralen Tunnel (LTFO, n = 25) und mit einem extrakardialen Kunststoff-Konduit (ECFO, n = 25) gegenüber gestellt. Postoperativ wurde nach ECFO ein komplikationsärmerer früher Verlauf mit kürzerer maschineller Beatmung und signifikant geringerer Inzidenz für frühe und mittelfristige Arrhythmien als nach LTFO beobachtet. Im frühen postoperativen Verlauf waren die schnellste Extubation und Entlassung bei den ECFO-Patienten möglich, bei denen keine Kardioplegie verwendet wurde. Unabhängige Risikofaktoren nach multivariater Analyse waren die Dauer der Kardioplegie in Bezug zu den unmittelbaren postoperativen Komplikationen, eine LTFO - sowohl für Tachy- als auch für Bradyarrhythmien - und die Inzision in die cavoatriale Verbindung bei LTFO in Bezug zu Bradyarrhythmien mit der Notwendigkeit einer Schrittmacherimplantation. Durch Vermeidung von Kardioplegie und chirurgischer Schaffung eines lateralen Tunnels sowie Verkürzung des kardiopulmonalen Bypasses bei ECFO werden vor allem die postoperativen Arrhythmien reduziert und es ist wahrscheinlich möglich, den postoperativen Verlauf bei Patienten mit einem durch eine langwierige Zyanose und durch Volumenbelastung vorbeschädigten singulären Ventrikel zu verbessern. Eine prospektive langfristige Vergleichsstudie mit einer größeren Patientenzahl ist notwendig, um die Frage zu beantworten, ob eine signifikante Minderung der spätpostoperativen Komplikationen und eine Verbesserung der Lebenserwartung der Patienten mit univentrikulärer Physiologie durch eine korrekt geplante und optimal durchgeführte extrakardiale Modifikationen der Fontan-Operation erreicht werden kann. / The preoperative and intraoperative risk factors for early and mid-term postoperative course after Fontan operation were analyzed and results after total cavopulmonary connection with lateral intraatrial tunnel (LTFO, n = 25) and with extracardiac conduit (ECFO, n = 25) were compared retrospectively. The early postoperative course after ECFO was better with shorter duration of mechanical ventilation. Lower incidence of arrhythmias was observed after ECFO compared to LTFO both early postoperatively and during mid-term follow-up. Patients after ECFO, in whom cardioplegia was not used intraoperatively, had the shortest duration of mechanical ventilation and of the hospital stay. Multivariate analysis revealed duration of cardioplegia as an independent risk factor for early postoperative complications, LTFO as a risk factor for tachyarrhythmias and incision into the cavoatrial junction during LTFO as a risk factor for the bradyarrhythmias requiring pacemaker implantation. With the avoidance of cardioplegia and intracardiac surgery and shorter cardiopulmonary bypass times during ECFO, postoperative arrhythmias could be reduced. Further, the early postoperative course in patients with univentricular physiology who have had cyanosis and ventricular volume overload for a long time seems to be better after extracardiac modification of Fontan operation. To investigate whether late complications are reduced by optimal extracardiac Fontan operation and whether life expectancy in patients with single ventricle is improved, long-term prospective comparative follow-up studies are needed.
4

Extrakardiellt upptag på myokardscintigrafibilder : En fantomstudie som undersöker den visuella och kvantitativa påverkan på hjärtat / Extracardiac uptake in myocardial perfusion single photon emission computed tomography images : A phantom study investigating the visual and quantitative effect on the heart

Edborg Lindhe, Hannah January 2023 (has links)
99mTecknetium-tetrofosmin är ett radiofarmaceutiskt medel som används vid myokardscintigrafi för att bedöma myokardperfusionen genom att avbilda vänsterkammarens blodflöde. Radiofarmakat uppvisar ett lågt myokardiellt upptag på endast 1,2%, där majoriteten av resterande radiofarmaka rensas ut genom levern och utsöndras via gallsystemet. Det extrakardiella upptaget i buken kan minska bildkvalitén, dölja defekter och försämra diagnostisk noggrannhet. GE StarGuide är en SPECT/CT-kamera utrustad med avancerad detektorteknologi som möjliggör fokuserad fotoninsamling, vilket bidrar till högre bildupplösning. Syftet med den här studien var att undersöka effekten av bukupptag vid bedömning av vänsterkammarens blodfördelning vid myokardscintigrafi med hjälp av SPECT/CT-kameran StarGuide. För att uppnå detta användes en thoraxmodell med ett fantomhjärta och en slang som simulerade bukupptag. Slangen fylldes med varierande aktivitetskoncentrationer och avståndet mellan slangen och fantomhjärtat varierades systematiskt. Vårdpersonal inom området bedömde sedan om bildomtagning var nödvändig, baserat på bildkvalitén och effekten av bukupptaget. Resultatet från studien indikerar en kvalitativ och kvantitativ påverkan av bukupptag vid bedömning av blodfördelningen i vänsterkammaren för de olika undersökta aktivitetskoncentrationerna och avstånden. Däremot observerades ingen statistisk signifikant skillnad mellan aktivitetskoncentrationerna vad gäller den kvantitativt påverkan. Vidare studier krävs för att validera dessa fynd och ge nya riktlinjer för att optimera användningen av StarGuide inom den nuklearmedicinska verksamheten. / 99mTechnetium-tetrofosmin is a radiopharmaceutical agent used for myocardial perfusion scintigraphy to assess myocardial perfusion by imaging the left ventricular bloodflow. The agent exhibits a low myocardial uptake of only 1,2%, with the majority of the agent being cleared through the liver and excreted via the biliary system. The extracardiac uptake in the abdomen can reduce image quality, conceal defects, and compromise diagnostic accuracy. The GE StarGuide is a SPECT/CT-camera equipped with advanced detector technology that allows for focused photon collection, thus contributing to improved image resolution. The objective of the present phantomstudy was to investigate the effect of abdominal uptake on the assessment of blood distribution in the left ventricle during myocardial perfusion scintigraphy using the SPECT/CT-camera StarGuide. To acieve this, a thorax model containing a phantomheart was used, with a tube simulating abdominal uptake. The tube was filled with varying activity concentrations, and the distance between the tube and the phantomheart was systematically varied. Healthcare professionals within the field then assessed whether image retakes were necessary based on the image quality and the impact of the abdominal uptake. The results of the study indicated that there is a qualitative and quantitative effect of extracardiac uptake on the assessment of left ventricular blood distribution for the different activity concentrations and distances examined, however, no statistically significant difference was observed between the activity concentrations quantitatively. Further investigations are needed to validate these findings and provide guidance for optimizing the use of the StarGuide camera in nuclear medicine practice.

Page generated in 0.0401 seconds