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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
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Frecuencia y características de la luxación de cadera en personas con parálisis cerebral institucionalizadas

Padilla Huamantinco, Wendy Irene 21 August 2019 (has links)
Objetivo: Determinar la frecuencia y características de luxación de cadera en personas con parálisis cerebral institucionalizadas en una casa hogar de Lima, Perú. Método: Estudio transversal en niños, jóvenes y adultos con parálisis cerebral institucionalizados en una casa albergue en la ciudad de Lima – Perú, durante el año 2018. Se incluyó a toda la población (22 personas), por lo cual no se requirió realizar un muestreo. Se utilizó una ficha de recolección de datos en la cual se consideró únicamente a los usuarios con diagnóstico médico de parálisis cerebral (PC), la información del tiempo de institucionalización y antecedentes clínicos de cada participante. Las placas radiográficas fueron analizadas por un médico traumatólogo de acuerdo a los siguientes parámetros de medición: Porcentaje de migración de Reimers y el Índice acetabular. Resultados: Se evaluaron las historias clínicas de 22 personas con PC, 16 de ellos fueron varones. La edad promedio de los participantes fue 14 ± 8 años. La PC espástica fue la más frecuente de acuerdo a la topografía mientras que de acuerdo a su tipo, 10 presentaron PC del tipo diplejía y 9 del tipo cuadriplejia. La luxación completa y la subluxación bilateral fueron las más frecuentes al analizar las placas radiográficas. Según el Sistema de Clasificación de la Función Motora Gruesa (GMFCS) los participantes se encontraban entre los niveles III, IV y V. El grado de dependencia según el GMFCS era mayor para los usuarios que presentaban cuadriplejia teniendo tendencia a desarrollar una luxación total y subluxación de cadera. Solo 10 de los usuarios recibían tratamiento fisioterapéutico. Además, 6 de ellos solo contaban con un tipo de ayuda técnica como son las ortesis. Conclusiones: En conclusión, la luxación completa y la subluxación bilateral fueron las más frecuentes, así como los niveles III, IV y V según el Sistema de Clasificación de la Función Motora Gruesa (GMFCS). Además, se encontró un grado de dependencia mayor en los pacientes con parálisis cerebral tipo cuadriplejía. Este estudio muestra que esta población vulnerable, debe recibir mayor atención de terapia física, para garantizar una mejor calidad de vida. En este sentido el abordaje debe incluir el higiene postural (cambios de posiciones), descargas de peso en actividades de AVD (actividades de vida diaria), tratamiento para la espasticidad o el entrenamiento con aditamentos ortopédicos para corregir las alteraciones posturales y así evitar futuras complicaciones generadas por su condición. / Objective: Determine the frequency and characteristics of hip dislocation in people with institutionalized cerebral palsy in a home in Lima, Perú. Method: Cross-sectional study in children, young people and adults with institutionalized cerebral palsy in a shelter in the city of Lima - Perú, during the year 2018. The entire population (22 people) was included, so it was not required to perform a sampling. A data collection sheet was used in which only users with a cerebral palsy (CP) medical diagnosis, institutionalization time information and clinical history of each participant were considered. The radiographic plates were analyzed by a traumatologist under the measurement parameters of Reimers Migration Percentage and the Acetabular Index. Results: The medical records of 22 people with CP were evaluated, 16 of them were male. The average age of the participants was 14 ± 8 years. Spastic CP was the most frequent according to the topography while according to its type, 10 presented CP of the diplegia type and 9 of the quadriplegia type. Complete dislocation and bilateral subluxation were the most frequent when analyzing radiographic plates. According to the Gross Motor Function Classification System (GMFCS), participants were between levels III, IV and V. The degree of dependence according to GMFCS was higher for users who presented quadriplegia , having a tendency to develop total dislocation and subluxation of the hip. Only 10 of the users received physiotherapeutic treatment. In addition, 6 of them only had one type of technical assistance such as orthotics. Conclusions: In conclusion, complete dislocation and bilateral subluxation were the most frequent, as well as levels III, IV and V according to the Gross Motor Function Classification System (GMFCS). In addition, a higher degree of dependence was found in patients with quadriplegia type of cerebral palsy. This study shows that this vulnerable population should receive more physical therapy treatment care to ensure a better quality of life. In this sense, the approach must include postural hygiene (changes in positions), weight discharges in daily living activities, treatment for spasticity or training with orthopedic attachments to correct postural alterations and thus avoid future complications. generated by their condition. / Tesis
12

Größere Köpfe kompensieren erhöhte HTEP-Luxationsgefahr bei Hochrisikopatienten: Eine Fallserie mit Literaturüberblick: Größere Köpfe kompensieren erhöhte HTEP-Luxationsgefahr beiHochrisikopatienten: Eine Fallserie mit Literaturüberblick

Philipp, Henry Peter 06 September 2016 (has links)
Die Zielsetzung dieser Arbeit besteht darin zu prüfen, ob die Luxationsrate bei Hochrisikopatienten durch den Einsatz von 40-mm- und 44-mm-Köpfen im Vergleich zu Patienten mit maximal 36-mm-Köpfen reduziert werden kann. Hierzu wurden die im Zeitraum von September 2009 bis Mai 2014 hüftendoprothetisch versorgten Patienten mit einem erhöhten Luxationsrisiko erfasst und die Verläufe auf Luxationen überprüft. Zur Risikobewertung diente eine eigens entwickelte Klassifikation. Des Weiteren erfolgte die Analyse der postoperativen Verläufe, der Röntgenbilder und eines Telefoninterviews in den Fällen, in denen Köpfe ≥ 40 mm zum Einsatz kamen. Im Untersuchungszeitraum wurden 288 Hüftendoprotheseneingriffe mit erhöhtem Luxationsrisiko durchgeführt. Bei 278 HTEP-Implantationen erfolgte der Einsatz von Gelenkköpfen ≤ 36 mm. In dieser Gruppe betrug die Luxationsrate 15,1% (n=42). Bei 10 Patienten wurden 40-mm- oder 44-mm-Gelenkköpfe eingesetzt. In diesen Fällen wurde das Luxationsrisiko entsprechend der vorgeschlagenen Klassifikation mit 3A (hoch) bis 4B (sehr hoch) bewertet. Bei einem mittleren Follow up von 22,8 Monaten wurde bei diesen Patienten keine Luxation festgestellt. Die mit 40-mm- sowie 44-mm-Köpfen erzielten Ergebnisse und die aktuelle Literatur sprechen für eine wesentlich höhere Gelenkstabilität und eine deutlich verminderte Luxationsneigung größerer Köpfe. Deren Einsatz ist daher gegenwärtig bei Risiko-patienten gerechtfertigt, sofern dieser in Abhängigkeit vom Pfannenaußendurch-messer konstruktiv möglich ist. In der weiteren Entwicklung der Hüftendoprothetik sollte die Verwendung größerer Köpfe angestrebt werden.:Inhaltsverzeichnis Bibliographische Beschreibung Abkürzungsverzeichnis 1. Einleitung 1.1 Bedeutung der Hüftendoprothetik 1.2 Hüftendoprothesenluxation 1.2.1 Definition und Häufigkeit 1.2.2 Ursachen 1.2.3 Einteilung und Klassifikation 1.2.4 Risikofaktoren 1.2.5 Beurteilung des Luxationsrisikos bei hüftendoprothetischen Eingriffen 1.2.6 Ursachen des luxations-mindernden Effektes großer Köpfe 1.2.7 Vorgehen nach Luxation 1.2.7.1 Diagnostik 1.2.7.2 Therapie 1.3 Zielsetzung der Arbeit 2. Publikation 3. Zusammenfassung 4. Literaturverzeichnis 5. Tabellenverzeichnis 6. Abbildungsverzeichnis 7. Erklärung über die eigenständige Abfassung der Arbeit 8. Lebenslauf und wissenschaftlicher Werdegang 9. Danksagung 10. Anlagen Anlage 1 - Dokumentationsbogen Patienten mit Großköpfen Anlage 2 - Telefoninterviewbogen zu 40/44mm Köpfen

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