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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1

Anwendungsbeobachtung computergestützter 3D-Navigation bei transiliosakraler Verschraubung hinterer Beckenringfrakturen

Mütze, Maria 15 June 2016 (has links) (PDF)
Ziel dieser Arbeit war die 3D-navigierte Transiliosakralverschraubung in einer experimentellen Studie an Plastik- und Spenderbecken sowie in einer prospektiven klinischen Studie mit einer retrospektiven Kontrollgruppe auf die Praktikabilität und proklamierten Vorteile zu überprüfen. Die Ergebnisse der experimentellen Testung unter Idealbedingungen konnten nicht vollständig in der klinischen Anwendung reproduziert werden. Die 3D-gestützte Navigation ermöglicht im Vergleich zur 2D-gestützten Navigation und der konventionellen Bildwandlertechnik nach Matta und Saucedo eine hohe Genauigkeit. Jedoch führt eine Schraubenfehllage häufiger zu einem neurologischen Defizit. Die Strahlenbelastung ähnelt den Verfahren der Kontrollgruppe; darüber hinaus konnten die OP-Zeiten bei der Patientenversorgung unterschritten werden. Die 3D-Navigation bietet besonders aufgrund ihrer hohen Präzision deutliche Vorteile bei der Transiliosakralverschraubung, ist jedoch auch fehleranfällig und kann damit keine allumfas-sende Sicherheit bieten.
2

Anwendungsbeobachtung computergestützter 3D-Navigation bei transiliosakraler Verschraubung hinterer Beckenringfrakturen: Anwendungsbeobachtung computergestützter 3D-Navigation bei transiliosakraler Verschraubung hinterer Beckenringfrakturen

Mütze, Maria 22 March 2016 (has links)
Ziel dieser Arbeit war die 3D-navigierte Transiliosakralverschraubung in einer experimentellen Studie an Plastik- und Spenderbecken sowie in einer prospektiven klinischen Studie mit einer retrospektiven Kontrollgruppe auf die Praktikabilität und proklamierten Vorteile zu überprüfen. Die Ergebnisse der experimentellen Testung unter Idealbedingungen konnten nicht vollständig in der klinischen Anwendung reproduziert werden. Die 3D-gestützte Navigation ermöglicht im Vergleich zur 2D-gestützten Navigation und der konventionellen Bildwandlertechnik nach Matta und Saucedo eine hohe Genauigkeit. Jedoch führt eine Schraubenfehllage häufiger zu einem neurologischen Defizit. Die Strahlenbelastung ähnelt den Verfahren der Kontrollgruppe; darüber hinaus konnten die OP-Zeiten bei der Patientenversorgung unterschritten werden. Die 3D-Navigation bietet besonders aufgrund ihrer hohen Präzision deutliche Vorteile bei der Transiliosakralverschraubung, ist jedoch auch fehleranfällig und kann damit keine allumfas-sende Sicherheit bieten.
3

Miniinvazivní stabilizace poranění zadního pánevního segmentu transiliakálním vnitřním fixátorem a dvěma iliosakrálními šrouby: srovnání funkčních výsledků a biomechaniky / Minimally invasive stabilization of posterior pelvic ring injuries with a transiliac internal fixator and two iliosacral screws: comparison of outcome and biomechanics

Salášek, Martin January 2014 (has links)
Introduction: Vertically unstable sacral transforaminal fractures can be stabilized both with a transiliac internal fixator (TIFI) or iliosacral screws (IS). Goals: 1. comparison of radiological and clinical results between dorsal pelvic segment stabilization with TIFI, IS respectively, 2. evaluation and comparison of biomechanical parameters of TIFI and IS construct. Material and methods of clinical study: Prospective study, both TIFI and IS group had 32 patients, the most of injuries were assessed as type C1.3, only patients with a high-energy mechanism of injury were included. Radiological results were evaluated according Matta, clinical results according Majeed score, Pelvic Outcome Score. Categorical data were evaluated by two-sided Fishers exact test or Pearson's χ2 test, continuous data by Student's t-test, a test result with p <0.05 was considered as statistically significant. Methods of biomechanical study: Using CT images, finite element model of the pelvis was developed. Pohlemann type II fracture was simulated and fixed either with TIFI or two IS. The sacral base was loaded vertically (250-500 N), displacement magnitudes on medial and lateral fracture surface and the maximum bone stress were calculated. The intact pelvis was used as a reference. Stiffness was determined by linear...
4

Miniinvazivní stabilizace poranění zadního pánevního segmentu transiliakálním vnitřním fixátorem a dvěma iliosakrálními šrouby: srovnání funkčních výsledků a biomechaniky / Minimally invasive stabilization of posterior pelvic ring injuries with a transiliac internal fixator and two iliosacral screws: comparison of outcome and biomechanics

Salášek, Martin January 2014 (has links)
Introduction: Vertically unstable sacral transforaminal fractures can be stabilized both with a transiliac internal fixator (TIFI) or iliosacral screws (IS). Goals: 1. comparison of radiological and clinical results between dorsal pelvic segment stabilization with TIFI, IS respectively, 2. evaluation and comparison of biomechanical parameters of TIFI and IS construct. Material and methods of clinical study: Prospective study, both TIFI and IS group had 32 patients, the most of injuries were assessed as type C1.3, only patients with a high-energy mechanism of injury were included. Radiological results were evaluated according Matta, clinical results according Majeed score, Pelvic Outcome Score. Categorical data were evaluated by two-sided Fishers exact test or Pearson's χ2 test, continuous data by Student's t-test, a test result with p <0.05 was considered as statistically significant. Methods of biomechanical study: Using CT images, finite element model of the pelvis was developed. Pohlemann type II fracture was simulated and fixed either with TIFI or two IS. The sacral base was loaded vertically (250-500 N), displacement magnitudes on medial and lateral fracture surface and the maximum bone stress were calculated. The intact pelvis was used as a reference. Stiffness was determined by linear...

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