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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1

Studies of the function of the human pylorus : and its role in the regulation of gastric emptying / David R. Fone.

Fone, David R. January 1990 (has links)
Bibliography: leaves 159-192. / viii, 192 leaves : / Title page, contents and abstract only. The complete thesis in print form is available from the University Library. / Examines aspects of the control and measurement of pyloric motor function believed to be relevant to the role(s) of the pylorus in the regulation of normal gastric emptying. / Thesis (M.D.)--University of Adelaide, Dept. of Medicine, 1992
2

The functional roles of the lateral pyloric and ventricular dilator neurons in the pyloric network of the lobster, Panulirus interruptus

Weaver, Adam L. January 2002 (has links)
Thesis (Ph.D.)--Ohio University, March, 2002. / Title from PDF t.p.
3

Pyloric motor function in the control of gastric emptying / by Peter John Treacy.

Treacy, Peter John. January 1991 (has links)
Bibliography: leaves 209-252. / xvi, 252 leaves : / Title page, contents and abstract only. The complete thesis in print form is available from the University Library. / Aims to develop and apply accurate methods of measurement of pyloric motor function and gastric emptying to an unsedated large animal preparation. / Thesis (D.M.)--University of Adelaide, Dept. of Surgery, 1994?
4

Studies on quasi-continuity

Campbell, Mary Anne January 1969 (has links)
Typescript. / Thesis (Ph. D.)--University of Hawaii, 1969. / Bibliography: leaves [131]-135. / ix, 135 l graphs, tables
5

Fundic inhibition of acid secretion and gastrin release

Soon-Shiong, Patrick January 1979 (has links)
Despite earlier indirect evidence that an antral chalone exists, no such inhibitor has been found in antral extract. Recently, interest in the question of an antral inhibitory mechanism has been revived by studies that showed that for a given rise in serum gastrin caused by antral distension, the response of both the innervated and denervated stomach is greatly enhanced by vagal denervation of the antrum. While this study suggested a neuro-humoral character of the antral inhibitory mechanism, it gave no indication as to the source of the inhibitor. Subsequent studies, however, suggested that neither the antrum nor the CNS was the source for this inhibitor. The initial aim of this study was to investigate the fundus as a possible source of the inhibitor by studying the effect of proximal gastric vagotomy on the antral inhibitory mechanism initiated by distension. The results gave clear indication that the inhibitor was indeed released from the fundus; indeed, the antral inhibitory mechanism was in reality a fundic one. Once the fundus was shown to be the source of the inhibitor, it was necessary to establish whether this inhibitor did in fact reside in the fundic mucosa. Four dogs were prepared with a denervated fundic pouch (or Heidenhain pouch, HP), and a fistula of the main, innervated stomach (gastric fistula, GF). The acid secretory responses of both the HP and GF to graded doses of pentagastrin and histamine was studied. In addition both the secretion of acid and the response of immunoreactive gastrin in the blood in response to a standard meal of 15% liver extract was studied. All these experiments were repeated after excision of the fundic mucosa of the main stomach. The results show that excision of the fundic mucosa reduced the GF acid secretion to the stimuli by 85-100%. By contrast, the maximal HP acid secretion increased by 247% in response to pentagastrin and 200% in response to histamine. The increase in the response to submaximal doses of these exogenous stimuli was even greater. Similarly, the peak 30 minutes HP output in response to feeding increased by 418%. Fundic mucosal excision also resulted in the increase in both basal (from 36±3 to 248±37 pg/ml) and food-stimulated response (from 168±12 preoperatively to 392±49 pg/ml postoperatively). Since the intragastric pH was held constant at 5.5 during the meal tests both before and after the operation, the augmented gastrin response could not be attributed to reduced acid secretion caused by excision of the fundic mucosa. From these studies it can be concluded that: (1) antral distension releases an inhibitor from the fundus; (2) excision of the fundic mucosa results in increased response of the HP to both submaximal and maximal doses of pentagastrin and histamine indicating that both the sensitivity of the oxyntic cell and parietal cell mass has increased; (3) excision of the fundic mucosa results in increased basal and food-stimulated gastrin response independent of the pH of the meal suggesting removal of an inhibitor of gastrin release. / Surgery, Department of / Medicine, Faculty of / Graduate
6

Gastroduodenal Fistula: A Rare Finding With an Atypical Presentation

Deshmukh, Farah, Devani, Kalpit, Francisco, Peter, Merrell, Nancy 01 June 2020 (has links)
Gastroduodenal fistula (GDF) or double pylorus is a rare, often asymptomatic condition with a prevalence of approximately 0.02-0.08%. The reported cases have been mainly in Asian countries and more prevalent in males than females. Although the etiology is unclear, and nonsteroidal anti-inflammatory drug use have been associated with the formation of GDF. We present the case of a 65-year-old female with alcoholic cirrhosis and recurrent vomiting who was found to have an antral ulcer. The case includes the serial endoscopic examinations over the period of 7 years and shows the antral ulcer which fistulized into the duodenal bulb creating double pylorus.
7

Prävalenz und Risikofaktorenanalyse von Magenschleimhautläsionen im Bereich des Pylorus des Pferdes

Ehlers, Katharina Maria 23 November 2017 (has links)
Einleitung: Erosive und ulzerative Magenschleimhautläsionen beim Pferd, zusammengefasst unter dem Begriff des Equine Gastric Ulcer Syndromes (EGUS), spielen beim Pferd aufgrund ihres häufigen Vor¬kommens und der mit ihnen verbundenen klinischen Symptome wie Inappetenz, Gewichtsverlust, rezi¬divierender Kolik und Leistungsminderung eine wichtige Rolle. Es wird zwischen Läsionen der kutanen Schleimhaut (Equine Squamous Gastric Disease, ESGD) und der glandulären Schleimhaut (Equine Glandular Gastric Disease, EGGD) unterschieden, wobei viel über die Prävalenz, Risikofaktoren und The¬rapie der ESGD bekannt ist, während im Hinblick auf die EGGD, insbesondere für die entscheidend an der Magenentleerung beteiligte Pylorusregion, noch viele Fragen offen sind. Ziele der Untersuchung: Ziel der vorliegenden Arbeit war es, die Prävalenz von Läsionen im Sinne der EGGD im Bereich des Pylorus des Pferdes im gastroskopisch untersuchten Patientengut der Medizi-nischen Tierklinik zu ermitteln. Die Patientendaten wurden hinsichtlich auf prädisponierender Risiko-faktoren analysiert und außerdem Korrelationen zwischen den verschiedenen Magenschleimhautlokali¬sationen untersucht und bei mehrfach untersuchten Patienten die Entwicklung der Pylorusschleimhaut im zeitlichen Verlauf untersucht. Material und Methoden: Die Daten von 315 gastroskopierten Pferdepatienten der Medizinischen Tier-klinik aus den Jahren 2004 bis 2013 wurden für die vorliegende Studie retrospektiv ausgewertet. Es er-folgte eine Einteilung in Altersgruppen (<1 Jahr: n=20; 1-6 Jahre: n=80; 7-14 Jahre: n=152; ≥15 Jahre: n=60) mit einem Altersmedian von 9,6 Jahren. Die Studie umfasste 133 Stuten, 45 Hengste und 135 Wallache; bei zwei Pferden war das Geschlecht unbekannt. Im Patientengut waren diverse Rassen ver-treten, wobei Warmblutpferde (n=214) dominierten. 263 Pferde konnten mit Hilfe der vorberichtlichen Angaben des Besitzers und ergänzender Informa¬tionen aus der Turnierdatenbank Equira einem von drei Leistungsniveaus zugeordnet werden (geringe Leistung: n=182; mittlere Leistung: n=70; hohe Leistung: n=11). Die während der Gastroskopie gewon¬nenen Aufzeichnungen wurden für diese Studie retrospektiv mithilfe des EGUS-Scores von Grad 0-4 ge¬trennt für die kutane Schleimhaut, die glanduläre Schleimhaut des Magenkörpers und die Pylorus-schleimhaut bewertet. Von neun Pferden lagen vollständige Daten einer erneuten Gastroskopie inner¬halb von 42 Tagen nach der Erstuntersuchung vor. Die statistische Auswertung erfolgte mittels deskrip¬tiver Statistik, Chi-Quadrat-Test zur Analyse möglicher Risikofak¬toren, Rangkorrelationskoeffizient nach Spearman für die Korrelationen der Scores der verschiedenen Lokalisationen und Wilcoxon-Test für die Verlaufsuntersuchungen, wobei das Signifikanzniveau auf p<0,05 festgelegt wurde. Ergebnisse: Von 262 der 315 gastroskopierten Pferde (83,2%) lagen auswertbare Befunde der Pylorus-region vor. 98 Pferde wiesen Magenschleimhautläsionen ≥ Grad 2 im Bereich des Pylorus auf, was einer Prävalenz von 37,4% entspricht. Der mittlere Score für die Pylorusschleimhaut betrug 2,27. Die Risiko¬faktorenanalyse ergab einen signifikanten Zusammenhang zwischen dem Vorliegen von Pylorusschleim-hautläsionen und steigender Leistung und einen tendenziell, jedoch nicht signifikant höheren Schwere¬grad der Läsionen bei höherem Leistungsniveau. 34,0% der Pferde, die geringe Leis-tungen erbrachten, und 44,4% der Pferde, die dem mittleren Leistungsniveau zugeordnet wurden, waren von Pylorusschleimhautläsionen betroffen. Die Prävalenz für Hochleistungspferde betrug 72,7%. Alter, Geschlecht und Rasse der Patienten standen nicht im Zusammenhang mit Pylorusschleimhautläsionen. Zwischen Läsionen der kutanen Schleimhaut und Pylorusschleimhaut sowie der glandulären Schleimhaut des Magenkörpers und der Pylorusschleimhaut bestand eine schwache Korrelation. Die Kontrollunter¬suchungen ergaben keine signifikanten Veränderungen der Scores im Bereich des Pylorus im zeitlichen Verlauf. Schlussfolgerungen: Läsionen der Pylorusschleimhaut im Sinne einer EGGD stellen mit einer Prävalenz von 37,4% im untersuchten Patientengut ein relevantes Problem dar. Aufgrund der nur schwachen Kor¬relationen zwischen den Scores der verschiedenen Magenregionen ist eine vollständige gastroskopische Unter¬suchung zur sicheren Diagnosestellung unerlässlich. Steigende Leistung stellt einen Risikofaktor für das Vorkommen von Pylorusschleimhautläsionen dar, wobei bereits bei Pferden des mittleren, dem Brei¬ten¬sport entsprechenden Leistungsniveaus signifikant häufiger erkranken. Hochleistungspferde sind mehr als doppelt so häufig betroffen wie Pferde, die nur geringe Leistungen erbringen. Die Verlaufsunter¬suchungen ergaben keine signifikanten Verbesserungen im Bereich des Pylorus, weshalb überein¬stimmend mit Ergebnissen anderer Autoren empfohlen wird, die aktuell verfügbaren Therapie¬konzepte zu überarbeiten. Außerdem sollten pathophysiologische Mechanismen, die Zusammenhänge von Pylorusschleimhautläsionen mit Magen¬entleerungsstörungen und Veränderungen des dafür wich¬tigen Hormons Ghrelin erklären, zukünftig weiter untersucht werden.
8

Evaluation of survival in patients after pancreatic head resection for ductal adenocarcinoma

Distler, Marius, Rückert, Felix, Hunger, Maximilian, Kersting, Stephan, Pilarsky, Christian, Saeger, Hans-Detlev, Grützmann, Robert 28 November 2013 (has links) (PDF)
Background: Surgery remains the only curative option for the treatment of pancreatic adenocarcinoma (PDAC). The goal of this study was to investigate the clinical outcome and prognostic factors in patients after resection for ductal adenocarcinoma of the pancreatic head. Methods: The data from 195 patients who underwent pancreatic head resection for PDAC between 1993 and 2011 in our center were retrospectively analyzed. The prognostic factors for survival after operation were evaluated using multivariate analysis. Results: The head resection surgeries included 69.7% pylorus-preserving pancreatoduodenectomies (PPPD) and 30.3% standard Kausch-Whipple pancreatoduodenectomies (Whipple). The overall mortality after pancreatoduodenectomy (PD) was 4.1%, and the overall morbidity was 42%. The actuarial 3- and 5-year survival rates were 31.5% (95% CI, 25.04%-39.6%) and 11.86% (95% CI, 7.38%-19.0%), respectively. Univariate analyses demonstrated that elevated CEA (p = 0.002) and elevated CA 19–9 (p = 0.026) levels, tumor grade (p = 0.001) and hard texture of the pancreatic gland (p = 0.017) were significant predictors of a poor survival. However, only CEA >3 ng/ml (p < 0.005) and tumor grade 3 (p = 0.027) were validated as significant predictors of survival in multivariate analysis. Conclusions: Our results suggest that tumor marker levels and tumor grade are significant predictors of poor survival for patients with pancreatic head cancer. Furthermore, hard texture of the pancreatic gland appears to be associated with poor survival.
9

Evaluation of survival in patients after pancreatic head resection for ductal adenocarcinoma

Distler, Marius, Rückert, Felix, Hunger, Maximilian, Kersting, Stephan, Pilarsky, Christian, Saeger, Hans-Detlev, Grützmann, Robert 28 November 2013 (has links)
Background: Surgery remains the only curative option for the treatment of pancreatic adenocarcinoma (PDAC). The goal of this study was to investigate the clinical outcome and prognostic factors in patients after resection for ductal adenocarcinoma of the pancreatic head. Methods: The data from 195 patients who underwent pancreatic head resection for PDAC between 1993 and 2011 in our center were retrospectively analyzed. The prognostic factors for survival after operation were evaluated using multivariate analysis. Results: The head resection surgeries included 69.7% pylorus-preserving pancreatoduodenectomies (PPPD) and 30.3% standard Kausch-Whipple pancreatoduodenectomies (Whipple). The overall mortality after pancreatoduodenectomy (PD) was 4.1%, and the overall morbidity was 42%. The actuarial 3- and 5-year survival rates were 31.5% (95% CI, 25.04%-39.6%) and 11.86% (95% CI, 7.38%-19.0%), respectively. Univariate analyses demonstrated that elevated CEA (p = 0.002) and elevated CA 19–9 (p = 0.026) levels, tumor grade (p = 0.001) and hard texture of the pancreatic gland (p = 0.017) were significant predictors of a poor survival. However, only CEA >3 ng/ml (p < 0.005) and tumor grade 3 (p = 0.027) were validated as significant predictors of survival in multivariate analysis. Conclusions: Our results suggest that tumor marker levels and tumor grade are significant predictors of poor survival for patients with pancreatic head cancer. Furthermore, hard texture of the pancreatic gland appears to be associated with poor survival.

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