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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1

Rapport du stage effectué à la Staatsbibliothek zu Berlin. Preussischer Kulturbesitz (Berlin - Allemagne)

Blin, Frédéric Aubenas, Sylvie January 2004 (has links) (PDF)
Rapport de stage diplôme de conservateur des bibliothèques : Bibliothéconomie : Villeurbanne, ENSSIB : 2004.
2

HISTOLOGISCHE UNTERSUCHUNG ZUR BI- UND MULTIPOLAREN RADIOFREQUENZABLATION DER NIERE

Blachut, Lisa 09 September 2015 (has links) (PDF)
Das Nierenzellkarzinom ist in Europa die 10. häufigste Tumorerkrankung [1]. Da das Prädi- lektionsalter bei 62 Jahren liegt [2] und die Inzidenz mit steigendem Alter zunimmt, geht die Erkrankung häufig mit einer Vielzahl an Komorbiditäten einher. Dies fordert eine Auseinan- dersetzung mit der Anwendung minimal invasiver Methoden, die das operative Risiko mini- mieren. Immernoch wird die Therapie durch radikale Nephrektomie favorisiert. Ziel der Stu- die war es deshalb Entscheidungshilfen für die Anwendung der Radiofrequenzablation (RFA) zu liefern. Daher untersuchten wir an Hausschweinen technische Einflussgrößen auf Behandlungszeit, Ablationsvolumen und Läsionsform bei bipolarer und multipolarer RFA im Vergleich. Dabei ergaben sich nach 3-D-Rekonstruktion größere Ablationsvolumina im mul- tipolaren Modus, wobei sich signifikante Formunterschiede in beiden Anwendungen heraus- kristallisierten. Bei multipolarer RFA ergaben sich größere Inhomogenitäten. Die Ablation kleinerer Tumorgrößen unter 2 cm erscheint mit bipolarer RFA sicher. Patienten mit Tumo- ren bis zu 3 cm profitieren von mutipolarer Radiofrequenzablation. Die Anwendung multi- polarer RFA bei Tumoren größer 3 cm gestaltet sich durch die inhomogene Ablation schwie- rig und bietet ein schwer kalkulierbares Risiko für die Patienten. Es konnte kein Vorteil durch Steigerung des Energietransfers innerhalb eines Modus nachgewiesen werden, da dies mit einer längeren Behandlungszeit einherging, jedoch nicht mit einer Zunahme der Läsiongröße korrelierte. Bei Patienten mit Niereninsuffizienz, Einzelnieren oder bilateralen Tumoren liegt ein Hauptaugenmerk der Therapie auf dem Erhalt der Nierenfunktion. Um eine mögliche Schädigung von gesundem Nierengewebe durch die RFA zu detektieren, färbten wir die Mar- kerproteine aktivierte Caspase3 und HSP70 immunohistochemisch an. Bei Ablation nahe des Nierenbeckenkelchsystems konnten beide Proteine sowohl im System des distalen Sammel- rohrs, als auch im Nierenmark gefunden werden. Hauptsächlich war das Auftreten jedoch auf die Randgebiete der zentralen Koagulationszone begrenzt. Die Radiofrequenzablation scheint daher ein sicheres Verfahren für die Therapie von Tumoren ≤ 3 cm zu sein.
3

Kirche in Aktion : das Evangelische Hilfswerk und sein Verhältnis zu Kirche und Innerer Mission /

Wischnath, Johannes Michael. January 1986 (has links)
Texte remanié de: Diss.--Berlin--Kirchliche Hochschule, 1983. / Bibliogr. p. 399-479. Index.
4

Návrh a správa WDM systémů pro optické sítě / Design and management of WDM systems for optical networks

Červenka, Vladimír January 2010 (has links)
This thesis describes single types of wavelength-division multiplex (WDM) according to the International Telecommunication Union (ITU-T). This work offers an overview of components and evaluation of critical parts of network design utilizing WDM technology. There are depicted typical properties, suitable components and channel spacing for each category. Suitable optic fibers according to ITU-T and characteristics of negative effects can be found in the work as well. Furthermore, there are presented most important optic sources, optic amplifiers, optic detectors with filters their requirements and application. They are especially important for achieving operation of WDM system. The fifth chapter considers impact of negative effects in fiber optics and their influence on the system. Then, a WDM system is designed along with management and monitoring the physical layer. The work also presents 1,33 Tbit/s (32 × 42,7 Gbit/s) WDM transmission over 300 km (with three 100 km spans) of post-compensated non-zero dispersion-shifted fiber (NZDSF) LEAF. The capacity of 400 Tbit/s×km is achieved in a single 25,6 nm C band using non-return-to-zero differential phase-shift-keyed modulation (NRZ-DQPSK), balanced detection and erbium-doped fiber amplification. Together with design of transmission system a several simulative analysis has been carried out in order to find the optimum configuration (such as number and distances between amplifiers, length of spans or the way of dispersion compensation) for a high bit rate optical transmission system. It was used a program OptiSystem 8.0.
5

A review of the possible effects of radio frequency nerve ablation for knee osteoarthritis

Chan, Daniel 05 November 2021 (has links)
The knee is the most common site of osteoarthritis (OA) and is one of the leading causes of disability in older adults affecting over 53 million people in the United States and more than 302 million people worldwide. These numbers are only expected to grow because of the rise of diseases such as obesity, demographic shifts to an older population, and a more sedentary lifestyle. The rise of obesity and a more sedentary lifestyle comes with increases in joint loading which along with the aging population creates worse outcomes in proprioception. All of which can contribute to worsening OA. Despite the great costs to quality of life and society, there is no cure for OA. Only treatments exist to treat the symptoms of OA; and since knee pain is one of the most common symptoms of OA, it is a powerful driver for treatment because of the disruptive nature it can have on quality of life. Therefore, many treatments focus on pain relief and exercise to reduce the pain and worsening of OA. Radio frequency nerve ablation (RFA) is a procedure that is increasingly being performed for those who want an alternative before resorting to or are not a good match for total knee arthroplasty (TKA). Because RFA is minimally invasive, it can be performed on an outpatient basis and has been shown to be effective in reducing pain for at least 24 months for most patients. Despite the benefits in pain reduction, little is known about the biomechanical effects of RFA and its consequences on proprioception. However, based on prior studies into the pain relieving effects of interventions such as celecoxib or HA injections, we can hypothesize that with a decrease in pain, knee loading increases. Therefore, the pain relieving effects of RFA may increase the incidence of OA. Furthermore, because the RFA procedure involves ablating nerves that carry sensory information, changes to proprioception are expected. However, currently there is no information regarding its effect on proprioception. Again, using prior research that studies the consequences of reduced proprioception on those with OA, we can hypothesize that with RFA, proprioception would be further reduced compared to the reductions experienced by people with OA already, and it may also lead to worsening OA outcomes. Despite the possible issue of worsening OA outcomes with RFA, the pain relieving effects cannot be discounted as it is one of the most disruptive symptoms of OA. Therefore, effects of RFA on knee biomechanics and proprioception should be studied to understand the long-term impacts of this procedure.
6

HISTOLOGISCHE UNTERSUCHUNG ZUR BI- UND MULTIPOLAREN RADIOFREQUENZABLATION DER NIERE

Blachut, Lisa 08 May 2015 (has links)
Das Nierenzellkarzinom ist in Europa die 10. häufigste Tumorerkrankung [1]. Da das Prädi- lektionsalter bei 62 Jahren liegt [2] und die Inzidenz mit steigendem Alter zunimmt, geht die Erkrankung häufig mit einer Vielzahl an Komorbiditäten einher. Dies fordert eine Auseinan- dersetzung mit der Anwendung minimal invasiver Methoden, die das operative Risiko mini- mieren. Immernoch wird die Therapie durch radikale Nephrektomie favorisiert. Ziel der Stu- die war es deshalb Entscheidungshilfen für die Anwendung der Radiofrequenzablation (RFA) zu liefern. Daher untersuchten wir an Hausschweinen technische Einflussgrößen auf Behandlungszeit, Ablationsvolumen und Läsionsform bei bipolarer und multipolarer RFA im Vergleich. Dabei ergaben sich nach 3-D-Rekonstruktion größere Ablationsvolumina im mul- tipolaren Modus, wobei sich signifikante Formunterschiede in beiden Anwendungen heraus- kristallisierten. Bei multipolarer RFA ergaben sich größere Inhomogenitäten. Die Ablation kleinerer Tumorgrößen unter 2 cm erscheint mit bipolarer RFA sicher. Patienten mit Tumo- ren bis zu 3 cm profitieren von mutipolarer Radiofrequenzablation. Die Anwendung multi- polarer RFA bei Tumoren größer 3 cm gestaltet sich durch die inhomogene Ablation schwie- rig und bietet ein schwer kalkulierbares Risiko für die Patienten. Es konnte kein Vorteil durch Steigerung des Energietransfers innerhalb eines Modus nachgewiesen werden, da dies mit einer längeren Behandlungszeit einherging, jedoch nicht mit einer Zunahme der Läsiongröße korrelierte. Bei Patienten mit Niereninsuffizienz, Einzelnieren oder bilateralen Tumoren liegt ein Hauptaugenmerk der Therapie auf dem Erhalt der Nierenfunktion. Um eine mögliche Schädigung von gesundem Nierengewebe durch die RFA zu detektieren, färbten wir die Mar- kerproteine aktivierte Caspase3 und HSP70 immunohistochemisch an. Bei Ablation nahe des Nierenbeckenkelchsystems konnten beide Proteine sowohl im System des distalen Sammel- rohrs, als auch im Nierenmark gefunden werden. Hauptsächlich war das Auftreten jedoch auf die Randgebiete der zentralen Koagulationszone begrenzt. Die Radiofrequenzablation scheint daher ein sicheres Verfahren für die Therapie von Tumoren ≤ 3 cm zu sein.:1 Einführung und Fragestellungen 1 1.1 Einführung 1 1.2 Das Nierenzellkarzinom 2 1.2.1 Epidemiologie 2 1.2.2 Risikofaktoren 3 1.2.3 Klinik des Nierenzellkarzinoms 4 1.2.4 Diagnostik und Therapieverfahren bei Nierenzellkarzinomen 4 1.3 Radiofrequenzablation 7 1.3.1 Pathophysiologie und Technische Details der Radiofrequenzablation 7 1.3.2 Monopolare, bipolare und multipolare Radiofrequenzablation 8 1.3.3 Histologische Betrachtungen der Radiofrequenzablation 9 1.4 Theoretische Einführung in die Untersuchungsparameter 10 1.4.1 Apoptose und Enzyme der Apoptosekaskade 10 1.4.2 Heat Shock Proteine 12 1.5 Fragestellungen und Ziele der Studie 13 2 Publikationsmanuskript 14 3 Zusammenfassung und Schlussfolgerungen 23 4 Literaturverzeichnis 28
7

Stage à la Bibliothèque de l'Etat de Basse-Saxe et de l'Université de Göttingen SUB Niedersächische Staats- und Universtätsbibliothek Göttingen /

Rege, Adeline January 2003 (has links) (PDF)
Rapport de stage diplôme de conservateur des bibliothèques : Bibliothéconomie : Villeurbanne, ENSSIB : 2003.
8

Die Musikaliensammlung der Familie von Voss : ein Beitrag zur Berliner Musikgeschichte um 1800 /

Faulstich, Bettina. January 1997 (has links)
Diss.--Göttingen--Université, 1995. / Bibliogr. p. 545-560. Index.
9

Biochemical and Cellular Characterization of Replication Factor A (RFA) During Meiosis and The DNA Damage Response in Saccharomyces cerevisiae

Adsero, Angela Marie January 2021 (has links)
Replication Factor A (RFA) is an essential heterotrimeric single-stranded DNA (ssDNA) binding complex, comprised of Rfa1, Rfa2, and Rfa3 in Saccharomyces cerevisiae. RFA is required for DNA replication, repair, recombination, and cell cycle regulation. RFA acts as a sensor of ssDNA, a common intermediate of these processes, and coordinates these processes through recruitment of proteins. For example, during the DNA damage response (DDR), RFA-coated ssDNA is necessary for the recruitment and activation of the sensor kinase Mec1. Additional checkpoint proteins, also recruited by RFA, are necessary for the downstream recruitment and activation of the effector kinase Rad53 that ultimately leads to cell cycle arrest. Thus, RFA acts as a bridge to recruit the proteins required for checkpoint regulation in response to DNA damage. Importantly, cell cycle resumption is contingent on Rad53 deactivation. There are two known scenarios in which Rad53 is deactivated: (1) checkpoint recovery, in which cells resume the cell cycle after DNA repair or (2) checkpoint adaptation, in which cells proceed with the cell cycle despite the continued presence of irreparable DNA damage. Previous work has demonstrated that cells undergoing checkpoint adaptation display late Rfa2 N-terminal (NT) phosphorylation that is correlated with the inactivation (dephosphorylation) of Rad53. Additionally, the use of rfa2 NT mutations consistently demonstrate that a negatively charged NT promotes adaptation in all adaptation-deficient strain backgrounds investigated. Interestingly, Rfa2 NT phosphorylation also occurs early during meiosis. This work demonstrates that: (1) Rfa1-DBD-F participates in protein-protein interactions that are sensitive to DNA damage, (2) Rfa2 phosphorylation increases the DNA damage sensitivity of mutants with deficient DNA damage checkpoints, (3) the Rfa2 NT is required for proper progression through meiosis that appears to be unrelated to RFA functions in replication or DNA repair by homologous recombination (HR), and (4) Rfa2 phosphorylation may regulate Mec1 checkpoint signaling during the DDR to control checkpoint exit and cell cycle resumption. A mechanism is proposed that considers both Rfa1 DBD-F and the Rfa2 NT involvement to initiate HR repair that essentially allows for the continuation of the cell cycle by the delocalization of Mec1.
10

Effectiveness of Radiofrequency Ablation of Initial Recurrent Hepatocellular Carcinoma after Hepatectomy: Long-Term Results and Prognostic Factors / 肝切除術後の肝細胞癌初回再発に対するラジオ波焼灼術時の有用性の検討:長期予後と予後予測因子

Shinozuka, Ken 23 January 2018 (has links)
京都大学 / 0048 / 新制・課程博士 / 博士(医学) / 甲第20809号 / 医博第4309号 / 新制||医||1025(附属図書館) / 京都大学大学院医学研究科医学専攻 / (主査)教授 妹尾 浩, 教授 坂井 義治, 教授 戸井 雅和 / 学位規則第4条第1項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM

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