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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
111

Evidências de células-tronco na cóclea humana adulta: formação de esferas e presença do marcador de células-tronco ABCG2 / Evidences of stem cells in the human adult cochlea: sphere formation and identification of ABCG2

Milene Massucci Bissoli 05 October 2016 (has links)
A cóclea humana adulta é reconhecidamente incapaz de se regenerar de modo significativo na prática clínica após uma lesão. Tal fato se explica pela perda da capacidade de proliferação de suas células sensoriais após o período neonatal. Em diferentes espécies de mamíferos neonatos, foi demonstrada a capacidade de proliferação das células sensoriais cocleares através de ensaios de formação de esferas e da presença de marcadores para células-tronco, como o ABCG2. Neste estudo, foram utilizadas cócleas humanas adultas para ensaio de formação de esferas e para a pesquisa do marcador de células-tronco ABCG2 através de citometria de fluxo. As cócleas foram obtidas de pacientes portadores de schwannomas vestibulares submetidos a procedimento cirúrgico para ressecção do tumor via translabiríntica e doadores de órgãos em morte encefálica. Foi possível observar formação de esferas in vitro e identificar o marcador ABCG2 através de citometria de fluxo nas células dissociadas do tecido coclear / The human cochlea is, allegedly, unable to regenerate after trauma due to the loss of the proliferation capacity after the neonatal period. It has been demonstrated in different neonatal mammal species that sensorial cochlear cells retain their proliferation capacity in the neonatal period using sphere-formation assays and stem cell markers such as ABCG2. In the present work, human adult cochleas have been used for sphereformation assay and flow cytometric identification of ABCG2. Human adult cochleas have been removed either from patients undergoing vestibular schwannoma resection via translabyrinthine approach or brain-dead organ donors. There have been identified sphere formation in vitro and the stem cell marker ABCG2 in flow cytometry analysis after cochlear dissociation
112

Evidências de células-tronco na cóclea humana adulta: formação de esferas e presença do marcador de células-tronco ABCG2 / Evidences of stem cells in the human adult cochlea: sphere formation and identification of ABCG2

Bissoli, Milene Massucci 05 October 2016 (has links)
A cóclea humana adulta é reconhecidamente incapaz de se regenerar de modo significativo na prática clínica após uma lesão. Tal fato se explica pela perda da capacidade de proliferação de suas células sensoriais após o período neonatal. Em diferentes espécies de mamíferos neonatos, foi demonstrada a capacidade de proliferação das células sensoriais cocleares através de ensaios de formação de esferas e da presença de marcadores para células-tronco, como o ABCG2. Neste estudo, foram utilizadas cócleas humanas adultas para ensaio de formação de esferas e para a pesquisa do marcador de células-tronco ABCG2 através de citometria de fluxo. As cócleas foram obtidas de pacientes portadores de schwannomas vestibulares submetidos a procedimento cirúrgico para ressecção do tumor via translabiríntica e doadores de órgãos em morte encefálica. Foi possível observar formação de esferas in vitro e identificar o marcador ABCG2 através de citometria de fluxo nas células dissociadas do tecido coclear / The human cochlea is, allegedly, unable to regenerate after trauma due to the loss of the proliferation capacity after the neonatal period. It has been demonstrated in different neonatal mammal species that sensorial cochlear cells retain their proliferation capacity in the neonatal period using sphere-formation assays and stem cell markers such as ABCG2. In the present work, human adult cochleas have been used for sphereformation assay and flow cytometric identification of ABCG2. Human adult cochleas have been removed either from patients undergoing vestibular schwannoma resection via translabyrinthine approach or brain-dead organ donors. There have been identified sphere formation in vitro and the stem cell marker ABCG2 in flow cytometry analysis after cochlear dissociation
113

Molecular and structural investigation of assembly, maturation and heterogeneity of inner hair cell ribbon synapses

Michanski, Susann 15 October 2018 (has links)
No description available.
114

Origins and use of the stochastic and sound-evoked extracellular activity of the auditory nerve

Brown, Daniel January 2007 (has links)
[Truncated abstract] The present study investigated whether any of the characteristics of the compound action potential (CAP) waveform or the spectrum of the neural noise (SNN) recorded from the cochlea, could be used to examine abnormal spike generation in the type I primary afferent neurones, possibly due to pathologies leading to abnormal hearing such as tinnitus or tone decay. It was initially hypothesised that the CAP waveform and SNN contained components produced by the local action currents generated at the peripheral ends of the type I primary afferent neurones, and that changes in these local action currents occurred due to changes in the membrane potential of these neurones. It was further hypothesised that the lateral olivo-cochlear system (LOCS) efferent neurones regulate the membrane potential of the primary afferent dendrites to maintain normal action potential generation, where instability in the membrane potential might lead to abnormal primary afferent firing, and possibly one form of tinnitus. We had hoped that the activity of the LOCS efferent neurones could be observed through secondary changes in the CAP waveform and SNN, resulting from changes in the membrane potential of the primary afferent neurones. The origins of the neural activity generating the CAP waveform and SNN peaks, and the effects of the LOCS on the CAP and SNN were experimentally investigated in guinea pigs using lesions in the auditory system, transient ischemia and asphyxia, focal and systemic temperature changes, and pharmacological manipulations of different regions along the auditory pathway. ... Therefore, the CAP and SNN are altered by changes in the propagation of the action potential along the primary afferent neurones, by changes in the morphology of the tissues surrounding the cochlear nerve, and by changes in the time course of the action currents. If the CAP waveform is not altered, the amplitude of the 1kHz speak in the spontaneous SNN can be used as an objective measure of the spontaneous firing rate of the cochlear neurones. However, because the SNN contains a complex mixture of neural activity from all cochlear neurones, and the amplitude of the spontaneous SNN is variable, it would be difficult to use the spontaneous SNN alone as a differential diagnostic test of cochlear nerve pathologies. To record extratympanic electrocochleography (ET ECochG) from humans, a custom-designed, inexpensive, low-noise, optically isolated biological amplifier was built. Furthermore, a custom-designed extratympanic active electrode and ear canal indifferent electrode were designed, which increased the signal-to-noise ratio of the ECochG recording by a factor of 2, decreasing the overall recording time by 75%. The human and guinea pig CAP waveforms recorded in the present study appeared similar, suggesting that the origins of the human and guinea pig CAP waveforms were the same, and that experimental manipulations of the guinea pig CAP waveform can be used to diagnose the cause of abnormal human ECochG waveforms in cases of cochlear nerve pathologies.
115

Spektrum Patholinguistik (Band 7) - Schwerpunktthema: Hören – Zuhören – Dazugehören : Sprachtherapie bei Hörstörungen und Cochlea-Implantat / Spektrum Patholinguistik (volume 7) - Focus topic: hear – listen – participate : language therapy for people with hearing loss or Cochlear Implants

Verband für Patholinguistik January 2014 (has links)
Das Herbsttreffen Patholinguistik wird seit 2007 jährlich vom Verband für Patholinguistik e.V. (vpl) durchgeführt. Das 7. Herbsttreffen mit dem Schwerpunktthema "Hören – Zuhören – Dazugehören: Sprachtherapie bei Hörstörungen und Cochlea-Implantat" fand am 16.11.2013 in Potsdam statt. Der vorliegende Tagungsband beinhaltet die sechs Vorträge zum Schwerpunktthema aus verschiedenen Perspektiven: der medizinischen, der therapeutischen, der wissenschaftlichen sowie der von Betroffenen. Weiterhin sind die Beiträge der Posterpräsentationen zu Themen der sprachtherapeutischen Forschung und Praxis abgedruckt. / The 'Herbsttreffen Patholinguistik' is an annual conference organized by the Association for Patholinguistics (Verband für Patholinguistik e.V./vpl) since 2007. The seventh edition of this event took place on November 16 2013 in Potsdam and had as its focus topic "Hear – Listen– Participate: Language Therapy for People with Hearing Loss or Cochlear Implants". These proceedings contain the keynote talks covering the medical, therapeutic, and scientific perspectives as well as the view from two users of cochlear implants. The second part comprises the contributions to the poster session from different areas of speech/language therapy research and practice.
116

Störungen des Hörvermögens : Entstehung, Ursachen, Auswirkungen

Aust, Gottfried January 2014 (has links)
Schwerhörigkeiten treten beim Menschen häufig auf und können angeboren oder erworben sein. Man unterscheidet in Schallleitungsschwerhörigkeiten, bei denen Schallaufnahme und Schallleitung in das Innenohr durch Fremdkörper, Infektionen, Verletzungen, Mittelohrbelüftungsprobleme und Fehlbildungen gestört sind und in Schallempfindungsschwerhörigkeiten, bei denen der Sinnesbereich des Innenohres, die Nervenleitung zum Hirnstamm oder die zentrale Verarbeitung im Gehirn betroffen sind. Ursächlich hierfür kommen neben vererbten Faktoren Infektionen, Verletzungen, Lärm, toxische Substanzen, Geburtsprobleme, Stoffwechselstörungen und Tumoren in Betracht. Bestehen Schwerhörigkeiten unbehandelt lange Zeit, kommt es – je nach Ausprägung – bei Kindern zu Störungen der Gehirn-, Sprachund emotionalen Entwicklung, bei allen Betroffenen auch zu Kommunikationsproblemen und zu Schwierigkeiten bei der Teilhabe am Leben in der sozialen Gemeinschaft. Schallleitungsschwerhörigkeiten können medizinisch behandelt und gebessert werden, während bei Schallempfindungsschwerhörigkeiten eine ursächliche medizinische Behandlung zur Zeit nicht möglich ist. In diesen Fällen ist die Versorgung mit Hörsystemen erforderlich. Hierzu zählt man, wiederum in Abhängigkeit vom Ausmaß der Schwerhörigkeit, IdO- und HdO-Hörgeräte, implantierbare Hörgeräte, cochleäre Implantate und Hirnstammimplantate. Bei Schwerhörigkeiten, die durch beruflichen Lärm verursacht sind, ist eine Herausnahme aus dem Lärmberuf Voraussetzung, um eine weitere Verschlechterung zu verhindern. Eine besondere Stellung kommt der einseitigen Schallempfindungsschwerhörigkeit zu, da sie bei Normalhörigkeit des anderen Ohres, seltener auffällt, den Betroffenen aber Probleme im täglichen Leben bereiten kann. Wichtig sind ihre Erkennung und Berücksichtigung, zum Beispiel in der Schule, am Arbeitsplatz und im Straßenverkehr. Dem bleibend hörbehinderten Menschen stehen nach dem Sozialgesetzbuch Hilfen und Vergünstigungen zu, um die durch die Hörbehinderung verursachten Nachteile zum Teil auszugleichen.
117

Der Weg zum neuen Hören : Aspekte der Beratung und Therapie von Erwachsenen Cochlea-Implantant-Trägern

Heinemann, Steffi January 2014 (has links)
1 Einleitung 2 Indikation und Patientengruppen 3 Die Rehabilitationsphase 4 „Hören lernen“ mit dem Cochlea-Implantat 5 Besondere Patientengruppen 6 Zusammenfassung 7 Literatur
118

Der FinKon-Test : ein neues sprachaudiometrisches Verfahren zur Phonemwahrnehmung bei hörgeschädigten Kindern

Hennies, Johannes, Penken, Martina, Rothweiler, Monika, Wimmer, Eva, Hess, Markus January 2014 (has links)
Bei vielen schwerhörigen Kindern lassen sich Sprachentwicklungsverzögerungen oder Sprachentwicklungsstörungen im Bereich der Morphologie und Syntax beobachten. Noch ist nicht abschließend geklärt, wie diese Schwierigkeiten durch die Probleme im auditiven Bereich genau verursacht werden. Der vorliegende Beitrag beschäftigt sich mit der Wahrnehmbarkeit koronaler Konsonanten, die im Deutschen u. a. als Verbflexive fungieren. Der neue sprachaudiometrische FinKon-Test erfasst die Fähigkeit, diese Konsonanten im Wortauslaut auditiv wahrzunehmen und zu unterscheiden. In einer Pilotstudie mit 22 schwerhörigen und 15 hörenden Kindern erzielten Kinder mit einer Beeinträchtigung des Hörens schlechtere Ergebnisse als hörende Kinder. Die spezifische Schwierigkeit, Phoneme im Auslaut zu unterscheiden, kann den Erwerb der Verbflexion des Deutschen für schwerhörige Kinder deutlich erschweren. Daher ist es wichtig, die Wahrnehmung von Konsonanten im Auslaut im Rahmen der sprachaudiometrischen Überprüfung des kindlichen Hörvermögens mit einem entsprechenden diagnostischen Instrument, wie dem FinKon-Test, zu überprüfen.
119

Segen und Grenzen der künstlichen Ohren : mein Hören mit zwei CI

Ehrmann-Neuhoff, Brigitte January 2014 (has links)
Segen und Grenzen der künstlichen Ohren : mein Hören mit zwei CI
120

Hören - Verstehen - Kommunizieren : auditiv - verbale Therapie für Kinder mit Hörschädigung und deren Eltern

Hamann, Elke January 2014 (has links)
1 Einführung 2 Grundlagen und Ziel des Auditiv-Verbalen Ansatzes 3 Diagnostik und technische Versorgung 4 Eltern und Kind 5 Therapie und Therapeut 6 Literatur

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