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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1

Externalities, growth, and regional stagnation

Maier, Gunther January 1999 (has links) (PDF)
This paper discusses the impact of externalities on economic growth and the long term distribution of economic activities in a system of two regions. We use a standard neoclassical growth model of the Solow-type and augment it with a random process of innovation allocation. The long term behavior of this model is analyzed. As it turns out, the dynamic behavior of our model differs fundamentally from that of the standard neoclassical growth model. In the long run always one of the regions attracts all the future innovation and growth while the other region stagnates. We show that this outcome results from an externality in the process of innovation allocation and discuss its significance and sensitivity to changes in the model structure. (author's abstract) / Series: Working Papers Series "Growth and Employment in Europe: Sustainability and Competitiveness"
2

Steuerliche Dritteinflüsse als ökonomisches und praktisches Problem

Lippmann, Stefan January 2010 (has links)
Zugl.: Leipzig, Univ., Diss., 2010
3

Erfolgsfaktoren und externe Effekte im Zuckerrübenanbau : empirische Analysen anhand erweiterter Vollkostenrechnungen und Benchmarkanalysen /

Starcke, Jörn Uwe. January 2009 (has links)
Zugl.: Göttingen, Universiẗat, Diss., 2009.
4

Essays on heterogeneity in economic networks

Cherdron, Malte. January 2003 (has links)
Mannheim, Univ., Diss., 2002.
5

Die Untersuchung innerklinischer Herz-Kreislaufstillstände mit Gebrauch eines AED am Beispiel eines Universitätsklinikums - eine retrospektive Beobachtungsstudie / The investigation of in-hospital cardiovascular arrest events with the use of Automated External Defibrillators on the example of a University Hospital - a retrospective observational study

Vollmer, Tina Alexandra January 2018 (has links) (PDF)
Hintergrund: Patienten, die einen Herz-Kreislaufstillstand erleiden haben eine geringere Überlebensrate wenn Reanimationsmaßnahmen nicht suffizient durchgeführt werden. Innerhalb einer Klinik sind die Ersthelfer meistens Mitarbeiter der Pflege, die nur über geringe Kenntnisse in der Herzrhythmusanalyse verfügen. In solchen Fällen kann ein Automatischer Externer Defibrillator (AED) hilfreich sein um die Durchführung der Reanimationsmaßnahmen zu verbessern. Aus diesem Grund wurde im Jahr 2007 das AED-Programm am Universitätsklinikum Würzburg (Deutschland) eingeführt. Ziel dieser Studie war die Auswirkungen der Automatischen Externen Defibrillatoren auf die innerklinischen Herz-Kreislaufstillstände und die Reanimationsmaßnahmen zu untersuchen. Methodik: Die Datenerfassung erfolgte im Rahmen von Qualitätssicherungsmaßnahmen am Universitätsklinikum Würzburg. Daten zur Thoraxkompressionstiefe (CCD), Thoraxkompressionsfrequenz (CCR) und zur No-Flow-Fraktion (NFF), zum Zeitintervall vom Einschalten des AED bis zur ersten Thoraxkompression (TtC), zum Zeitintervall vom Einschalten des AED bis zur ersten Schockabgabe (TtS) und zum Zeitintervall nach Schockabgabe bis zum Beginn der Thoraxkompression (TtCS) wurden mit Hilfe der aufgezeichneten Daten des AED ausgewertet. Ein Fragebogen wurde von den Ersthelfern ausgefüllt. Ergebnisse: Zwischen 2010 und 2012 wurden insgesamt 359 innerklinische Notrufe registriert. Davon waren 53 Herz-Kreislaufstillstände mit Gebrauch eines AED, in 46 Fällen waren vollständige Datensätze vorhanden. Die mittlere CCD lag bei 5,5 +/- 1 cm, die mittlere CCR betrug 107 +/- 11/min. Die NFF lag bei 41%. Die TtC lag bei 34 (32-52) Sekunden (Median und IQR), die TtS betrug 30 (28-32) Sekunden (Median und IQR) und die TtCS lag bei 4 (3-6) Sekunden (Median und IQR). 21 Patienten (45%) erreichten einen ROSC, 8 Patienten (17%) verstarben vor Ort und 17 Patienten (37%) wurden unter laufender Reanimation auf eine Intensivstation (ITS) verlegt. Zusammenfassung: Sowohl die TtC als auch die TtS verdeutlichen die durch den Anwender verursachte Zeitverzögerung. Diese Zeitintervalle können erheblich verkürzt werden sofern der Anwender die Sprachanweisungen des AED unterbricht und die Paddles direkt auf dem Thorax des Patienten anbringt. Der AED schaltet unmittelbar in den Analysemodus. Häufige Schulungen der Mitarbeiter und regelmäßig angepasste Schulungsinhalte sind notwendig um den Umgang mit dem AED und somit die Reanimationsmaßnahmen zu verbessern. / Background: Patients who suffer from cardiovascular arrest have a lower survival rate if the resuscitation performance is poor. First responders in the in-hospital setting are usually nursing staff who have only little knowledge of cardiac rhythm analysis. In these cases an Automated External Defibrillator (AED) may be useful to improve the resuscitation performance. For this reason an AED-program was started at the Wuerzburg University Hospital (Germany) in 2007. The purpose of this study was to examine the impact of Automated External Defibrillators on the implementation of resuscitation performance. Methods: The data was collected as part of the quality management of the Wuerzburg University Hospital. To record the quality of the resuscitation performance the chest compression depth (CCD), chest compression rate (CCR), the no flow fraction (NFF), the time interval from starting the AED to the first compression (TtC), time interval from starting the AED to the first shock (TtS) an the post shock pause (TtCS) were analysed by AED recorded data. A questionnaire was completed by the first responders. Results: From 2010 and 2012 a total of 359 in-hospital emergency calls were recorded. Of these 53 were cardiac arrest with the use of an AED. Full records were available in 46 cases. The CCD was 5.5 +/- 1 cm, the CCR was 107 +/- 11/min. The no flow fraction (NFF) was charged as 41%. The TtC was 34 (32-52) seconds (median and IQR), the TtS was 30 (28-32) seconds (median and IQR) and the TtCS was 4 (3-6) seconds (median and IQR). 21 patients (45%) achieved ROSC, 8 patients (17%) died on scene and 17 patients (37%) were transferred to an Intensive Care Unit (ICU) under ongoing resuscitation. Conclusion: Both TtC and TtS showed the time loss caused by the AED-user. These time intervals can be considerably shortened if the user interrupts the voice prompts given by the AED by placing the electrode-paddles directly on the patient’s thorax. The AED then immediately switches to the analysing mode. Frequent training and adapted training contents are necessary to improve the handling of the AED and the resuscitation performance.
6

Bestimmungsgründe für die Zunahme der Mittelstandsförderung als Beispiel für Staatseingriffe /

De, Dennis. January 1996 (has links)
Universiẗat, Diss.--Köln, 1996.
7

Externe Effekte makroökonomischer Schocks bei flexiblen Wechselkursen : der Beitrag der "Neuen monetären Außenwirtschaftstheorie" /

Ressel, Gerhard. January 2004 (has links) (PDF)
Freie Univ., Diss.--Berlin, 2003.
8

Raumplanung zwischen Regulierung und Markt : eine ökonomische Analyse anreizorientierter Instrumente in der Raumplanung /

Gmünder, Markus. January 2010 (has links)
Zugl.: Basel, Univ., Diss., 2009. - Literaturverz. S. 289 - 311.
9

Raumplanung zwischen Regulierung und Markt eine ökonomische Analyse anreizorientierter Instrumente in der Raumplanung

Gmünder, Markus January 2009 (has links)
Zugl.: Basel, Univ., Diss., 2009
10

Fiskalische Externalitäten im föderativen Staat /

Wrede, Matthias. January 2001 (has links) (PDF)
Habil.-schrift Univ. Bamberg.

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