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Curve Building and SwapPricing in the Presence of Collateral and Basis Spreads

Gunnarsson, Simon January 2013 (has links)
The eruption of the financial crisis in 2008 caused immense widening of both domestic and cross currency basis spreads. Also, as a majority of all fixed income contracts are now collateralized the funding cost of a financial institution may deviate substantially from the domestic Libor. In this thesis, a framework for pricing of collateralized interest rate derivatives that accounts for the existence of non-negligible basis spreads is implemented. It is found that losses corresponding to several percent of the outstanding notional may arise as a consequence of not adapting to the new market conditions. / I samband med utbrottet av 2008 års finansiella kris vidgades många basisspreadar till ej tidigare skådade nivåer. Därtill krävs i dagsläget att säkerhet finns tillgänglig vid initieringen av en majoritet av alla räntekontrakt, vilket innebär att en banks finansieringskostnad kan avvika substantiellt från den inhemska interbankräntan. I detta examensarbete implementeras ett ramverk för prissättning av räntederivat som beaktar existensen av basisspreadar samt krav på säkerhet. Resultaten visar att förluster motsvarande flera procent av det nominella beloppet kan uppstå som konsekvens av att inte anpassa sig till det nya tillståndet på räntemarknaden.
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Alterations in Noradrenergic Innervation of the Brain Following Dorsal Bundle Lesions in Neonatal Rats

Klisans-Fuenmayor, Dolores, Harston, Craig T., Kostrzewa, Richard M. 01 January 1986 (has links)
Several seemingly conflicting sets of data have been reported on the regenerative capacity of central noradrenergic neurons, following transection of the ascending noradrenergic fiber tract in neonatal rats (Iacovitti et al., Dev Brain Res 1: 21-33, 1981; Jonsson and Sachs, Brain Res Bull 9: 641-650, 1982). In order to more fully investigate changes in noradrenergic neurons in the brain after such a transection, rats were lesioned at various times after birth, sometimes in conjunction with administration of the neurotoxin, 6-hydroxydopa (6-OHDOPA). Animals were sacrifced at 7, 10, 14, 28, 42 or 56 days after birth, in order to assess the pattern of noradrenergic neuronal damage, as well as the recovery rate. Dorsal bundle lesions were associated with neocortical and hippocampal hypoinnervation by noradrenergic fibers, and sprouting of a collateral fiber group, with production of noradrenergic hyperinnervation of the cerebellum and pons-medulla. Recovery of the norepinephrine (NE) content to control levels occurred in the neocortex at 8 weeks, when the dorsal bundle was lesioned at birth. When the lesion was produced at a later time (3 days or 5 days after birth), less recovery in the neocortex and hippocampus was found. Histofluorescent fiber number, as observed with a glyoxylic acid method, correlated with NE changes. It appears that 6-OHDOPA (20 μg/g IP) does not modify long-term recovery from a dorsal bundle lesion, when rats are co-treated at 3 days after birth. However, the length of the proximal noradrenergic fiber stump may be an important factor affecting the capacity for recovery from injury. These results suggest that a shorter fiber stump, as produced with a dorsal bundle lesion at the level of the pons, may be associated with a greater degree of recovery from injury. Also, the younger the rat at the time of injury, the greater appears to be the capacity for regeneration. These results demonstrate that regeneration can occur in one part of the brain without modification of a collateral hyperinnervation of a different part of the brain. Therefore, our findings discount a programming of central noradrenergic fibers to express a specific number of nerve terminal arborizations, (i.e., the "pruning hypothesis").
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New Approaches to Studying Coronary Collateral Growth in a Mouse Model

Cumpston, Devan N. 21 June 2019 (has links)
No description available.
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Use of the Transactional Analysis Ego State Concept to Measure Client Change in Psychotherapy

Emerson, Judith 01 May 1990 (has links)
Although transactional analysis (TA) theory has been used by psychotherapists since its introduction by Eric Berne in the 1960s, the ego state functioning constructs, a seminal part of the theory, have not been adequately validated. Previous research has focused on whether therapy using TA methodology works. This study tested the TA ego state constructs by measuring client change occurring during psychotherapy and comparing those changes with predictions from the TA theory. Fifty-six subjects, who were clients at a university counseling center in the Rocky Mountain region of the United States, were tested before and after therapy using two standardized instruments, the Adjective Check List (ACL) and the Brief Symptom Inventory (BSI) and client and therapist global ratings of success of therapy. Critical Parent, Nurturing Parent, Adult, and Adapted Child ego state scores from the ACL all changed in the predicted directions and reached statistical significance. Free Child ego state score changes did not reach statistical significance. Ego state scores correlated with BSI Global Severity Index in predicted directions and all correlations except Critical Parent were statistically significant. Changes in ego state scores did not correlate with client and therapist ratings of success with one exception--Nurturing Parent was related to Client ratings of success. Changes in ego state scores did not correlate with subject pretest symptomatology, number of sessions, or the therapist's level of experience. Limitations of the study and recommendations for further research are discussed.
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Malrotated Tibial Component Increases Medial Collateral Ligament Tension in Total Knee Arthroplasty / 人工膝関節置換術の脛骨コンポーネント回旋設置異常は内側側副靭帯の緊張を増加させる

Kuriyama, Shinichi 23 March 2015 (has links)
京都大学 / 0048 / 新制・論文博士 / 博士(医学) / 乙第12919号 / 論医博第2094号 / 新制||医||1009(附属図書館) / 32129 / (主査)教授 戸口田 淳也, 教授 妻木 範行, 教授 安達 泰治 / 学位規則第4条第2項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DGAM
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Going Off the (Criminal) Record: Stigma, Place, and Access to Housing

DeMarco, Laura M. January 2020 (has links)
No description available.
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Cultural and religious barriers to learning in basic astronomy : A South African study

Cameron, Ann Kathleen 25 November 2008 (has links)
Studies in astronomy education have shown that socio-cultural factors combine with everyday human experience to create learning difficulties that are unique to this field. The history of astronomy also shows a complex link between science and religion. The foundations of modern astronomy lie in religious beliefs and practices, but over time, in the West, as science grew ever more powerful in explaining the apparently mechanistic processes of nature, the beliefs and understanding associated with scientific explanations came into conflict with those of the Christian church. In Africa, Western religious and scientific beliefs were brought by the missionaries, and imposed onto already existing beliefs systems. From colonial times to the present, Western knowledge has been privileged over local knowledge in African formal schooling. Little recognition has been given to the learning difficulties that may be caused in situations where the knowledge system taught at school is different to that imbibed through home and culture. The difficulties of epistemic access have been highlighted through the development of socio-cultural constructivist theories of learning. This study, which is based on the sociocultural constructivist theories of cultural border crossing and collateral learning, represents an investigation of the learning difficulties experienced by South African first year university students who study a compulsory course in basic astronomy called 'The Earth in Space'. The sample was thus a convenience sample, made up of 191 students who took the course between 2000 and 2004. The investigation was carried out using a pre-instruction questionnaire to record the precourse knowledge of the students. The questions that were asked focused on knowledge related to some of the key concepts in basic astronomy, such as an understanding of the nature of stars, the rotation and revolution of the earth and the phases of the moon. These questions had the dual purpose of benchmarking South African students' knowledge of the scientific explanations for these phenomena against similar international studies, as well as establishing the prevalence of cultural or traditional ideas held by these students. After the course had been completed, a post instruction questionnaire was used to establish students’ views on the difficulties they had experienced in learning in the course. This was followed up by semi-structured interviews with 25 of the students. The data obtained from the questionnaires were analysed using two methods: the first used a deductive coding system where the students’ responses were allocated to chosen categories, i.e. whether they conformed to the explanations of Western Modern Science or to cultural knowledge and beliefs, or both. The second method used a computer software programme, Atlas.ti, where each statement made by the student was recorded and coded, leading to an inductive, fine-grained analysis of their responses. The results from the pre-instruction questionnaire indicated that South African students display similar poor levels of knowledge in this field, to students from other Western and non-Western countries. The explanation for this lies in the fact that understanding the scientific explanations requires the ability to think abstractly, and to be able to construct complex mental models, in situations where the processes involved run counter to normal daily experience. However, the explanations given by the South African students also indicated that there were epistemological and ontological issues, related to conflicting beliefs in terms of culture and religion, which exacerbated the barriers to border crossing in this field. However, the data indicated that students did not find it as difficult to cross the barriers created by cultural or traditional beliefs as those caused by fundamentalist Christian beliefs. The biggest obstacle to learning related to conflict between creationist and scientific accounts of the formation of the Earth and Universe. While this is not unusual, as shown by studies carried out in the United States, where religious students are also affected by the apparent conflict between Christianity and science, the most significant finding of this study related to the existence and extent of this conflict in Black African students. In post-1994 South Africa, the revision of the national education system has resulted in a science curriculum that recognizes 'other ways of knowing'. These refer specifically, however, to Indigenous Knowledge Systems (IKS) rather than religious beliefs. The curriculum does not acknowledge that African ontology is religious. It also does not recognize the duality of this ontology in terms of African Traditional Religion and Christianity, which is the stated religion of the majority of Black South Africans. The findings of this study indicate that because of the nature of African philosophy, religious ways of knowing need to be explicitly acknowledged as one of the 'other ways of knowing'. Such acknowledgement by science teachers and lecturers would help to prevent these different knowledge systems from being discarded or compartmentalized, which was found to lead either to the promotion of scientism, or to the preclusion of meaningful engagement with science.
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The Role of GDF 11 in Cardiovascular Regeneration

Jamaiyar, Anurag 14 April 2020 (has links)
No description available.
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Aktuální otázky adhezního řízení / Current issues of collateral proceedings

Lehejčková, Petra January 2021 (has links)
Current issues of collateral proceedings This thesis deals with one of the current issues of the so-called collateral proceedings, namely the compensation for non-material damage in the case of bodily harm and compensation for non-material damage in the case of killing or particularly serious bodily harm in these proceedings. This issue is very topical mainly due to a fundamental change in the legal regulation of the compensation for non-material damage in question brought by the Civil Code in 2014. This topic is also very specific as criminal, civil and medical law intertwine in it. The thesis contains chapters occupying on criminal law institutes of the injured party and collateral proceedings, which are topics closely related to the focus of this work and their explanation should be included in the thesis for the purpose of understanding of the selected topic. However, main part of the work focuses on the private law regulation of the compensation for non- material damage in the case of bodily harm and compensation for non-material damage in the case of killing or particularly serious bodily harm according to sec. 2958 and sec. 2959 of the Civil Code. The thesis is divided into four parts. The first part deals with the injured party as it is the main subject of collateral proceedings. This part...
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Rückenmarksprotektion in der Therapie thorakoabdomineller Aortenerkrankungen. Ein Vergleich unterschiedlicher Coiling-Muster des MISACE-Verfahrens im chronischen Großtierversuch

Kaiser, Sven 02 November 2021 (has links)
Hintergrund: Akute sowie chronische Pathologien der Aorta sind komplexe Erkrankungen mit stark risikobehafteten Interventionsmöglichkeiten. Die Wahrscheinlichkeit einer Rückenmarkschädigung und damit einhergehender Paraplegie nach umfassenden Eingriffen an thorakoabdominellen Aortenaneurysmen beträgt bis zu 20 %. Die Blutversorgung des Rückenmarks wird unter anderem durch den direkten Zufluss aus Spinalarterien sichergestellt, welche paarig aus der Aorta entspringen. Durch vorangegangene Studien weiß man, dass im Falle des Verlustes dieser direkten Zuflüsse, ein in der paraspinalen Muskulatur lokalisiertes Gefäßsystem eine alternative Blutversorgung des Rückenmarks sicherstellen kann. Dieses funktionelle System bezeichnet man als paraspinales Kollateralnetzwerk. Es konnte gezeigt werden, dass Umbauprozesse in diesem Netzwerk verzögert geschehen - in Abhängigkeit von lokaler Ischämie und Perfusionsdrücken. Mittels MISACE (minimally invasive staged segmental artery coil and plug embolization) wurde ein Verfahren entwickelt, welches es ermöglicht mittels Metallcoils- oder Plugs minimalinvasiv einzelne Segmentarterien vor dem eigentlichen Eingriff zu verschließen. Dadurch wird die Ausbildung des Kollateralnetzwerkes induziert, welches zum Zeitpunkt der definitiven therapeutischen Intervention das Risiko einer potenzielle Rückenmarkschädigung über alternative Perfusionswege mindert. Aufgabenstellung: 1. Die Etablierung eines Modells zur Vorbereitung des Kollateralnetzwerks durch minimalinvasives Coiling. Gibt es ein optimales Coilingmuster, bei welchem keine bleibenden Paraplegien auftreten? 2. Wie ändert sich die regionale Perfusion im Rückenmark in Abhängigkeit unterschiedlicher Coilingmuster? 3. Wie unterscheiden sich die einzelnen Coilingmuster im klinisch-neurologischen Outcome und besteht durch MISACE ein Risiko für iatrogene spinale Ischämien (Risikoprofil)? Methoden: Im chronischen Großtierversuch wurde an insgesamt 25 Schweinen ein umfassender Eingriff an der thorakoabdominellen Aorta mit konsekutivem Verschluss multipler Segmentarterien (T4 bis L5) durchgeführt. Mittels MISACE wurde in einem zweizeitigen Verfahren durch den selektiven Verschluss von spinalen Segmentarterien die Ausbildung des arteriellen Kollateralsystems initiiert. Im ersten Schritt erfolgte der Verschluss von einer bestimmten Anzahl und an spezifischen Punkten lokalisierten Segmentarterien. Im fünf Tage später stattfindenden zweiten Eingriff wurden nun ebenfalls durch MISACE alle verbleibenden Segmentarterien verschlossen. Durch den kompletten Verschluss aller aortalen SA wurde die anatomische Situation entsprechend eines kompletten Ersatzes (oder Stenting) der thorakoabdominellen Aorta simuliert. Drei unterschiedliche Coilingmuster wurden an jeweils sechs Schweinen untersucht. In der ersten Versuchsgruppe wurden im ersten Schritt alle lumbalen Segmentarterien und in einer weiteren Sitzung alle thorakalen Segmentarterien verschlossen (Regional-Pattern). In der zweiten Gruppe wurde zunächst, einem alternierenden Muster folgend, jede zweite Segmentarterie verschlossen. Die offen verbliebenen SA wurden anschließend in der zweiten Sitzung fünf Tage später verschlossen (Alternating-Pattern). In der dritten Gruppe wurde zuerst ein für die Blutversorgung kritischer Bereich im thorakolumbalen Übergang (Segmentebenen T12 bis L2) verschlossen. Alle übrigen Segmentarterien wurden in der zweiten Sitzung verschlossen (Watershed-Pattern). In der aus sieben Tieren bestehenden Kontrollgruppe wurden in einer offenen Operation alle Segmentarterien konsekutiv mittels Clips unter Sicht verschlossen. Das neurologische Outcome wurde alle sechs Stunden am ersten bis dritten postoperativen Tag und mindestens alle zwölf Stunden an allen weiteren Tagen evaluiert. Die regionale Perfusion des Rückenmarks wurde mittels Mikrosphärenapplikation zu insgesamt sechs Zeitpunkten vor und nach den Interventionen gemessen. Nach Abschluss der experimentellen Phase wurden alle Tiere einer Obduktion zugeführt. Hier wurden die OP-Ergebnisse evaluiert sowie Rückenmarkproben entnommen und histologisch aufgearbeitet und bewertet. Ergebnisse: Alle Tiere der Kontrollgruppe zeigten ein neurologisches Defizit. Insgesamt waren am Ende des Beobachtungszeitraums 57 % (N=4) der Tiere dauerhaft parapleg. In der Alternating-Pattern MISACE Gruppe entwickelten 33,3 % (N=2) neurologische Störungen. Ein Tier erlitt eine dauerhafte Paraplegie, ein weiteres Tier erlitt eine temporäre Paraplegie. Kein Tier der Watershed-Pattern Gruppe hatte nach der Stage 1 MISACE Intervention neurologische Beeinträchtigungen. Allerdings kam es hier nach der zweiten MISACE Intervention zu drei temporären sowie einer permanenten Paraplegie (66,7 %, N=4), mit entsprechend histologisch nachweisbaren Schäden im Rückenmark. Damit hatte dieses MISACE Muster das schlechteste neurologische Outcome von allen MISACE Gruppen. Kein Tier aus der Regional-Pattern Gruppe erlitt eine dauerhafte Paraplegie. Weiterhin war es die einzige Gruppe, in welcher es keine histologischen Hinweise auf eine Gewebeschädigung des Rückenmarks gab (p<0,05 im Vergleich zur Kontrollgruppe) und in welcher sich die lokale Durchblutung des Rückenmarks innerhalb von drei Tagen nach dem kompletten Verschluss aller Segmentarterien wieder bis auf die Ausgangswerte erholte (von 84,4±23 % ausgehend vom Baselinewert nach der erster Sitzung auf 89,2±47 % vor Versuchsende; P=0,433). Schlussfolgerung: Ein ebenenbasiertes Verschlussmuster der Segmentarterien (Regional-Pattern), beginnend mit den lumbalen Gefäßen in einer ersten Sitzung, scheint der beste Ansatz in Hinblick auf das neurologische Outcome der Tiere und die regionale Durchblutung des Rückenmarks zu sein. Vorausgesetzt MISACE wird in nur zwei Sitzungen durchgeführt. Die Studie bestätigt, dass MISACE ischämische Schäden am Rückenmark vermindern und zu einem verbesserten neurologischen Outcome nach einem simulierten kompletten Verschluss aller Segmentarterien führen kann. Es konnte jedoch ebenfalls gezeigt werden, dass auch MISACE iatrogen zu neurologischen Schäden führen kann, was in der klinischen Praxis zu berücksichtigen ist.:1 Abkürzungsverzeichnis 2 Einführung 2.1 Erkrankungen der Aorta 2.1.1 Hintergrund 2.1.2 Das Aortenaneurysma 2.2 Das Verständnis über die Blutversorgung des Rückenmarks im Wandel der Zeit 2.2.1 Das historische Modell 2.2.2 Das zeitgenössische Modell 2.2.3 Systemumformung - Das arterielle ‚Remodeling’ 2.3 Interventionelle Therapie 2.3.1 Interventionsindikationen 2.3.2 Offen-chirurgische Interventionsmöglichkeiten 2.3.3 Endovaskuläre Interventionsmöglichkeiten 2.3.4 Interventionsassoziierte intra- und postoperative Paraplegie 2.4 Neue therapeutische Ansätze 2.4.1 Erweitertes intra- und postoperatives Monitoring 2.4.2 Neue invasive Verfahren 2.4.3 Staged Repair 2.4.4 Das MISACE-Verfahren zur Vorbereitung des Rückenmarks 2.4.5 MISACE im aktuellen klinischen Alltag 3 Fragestellung 4 Material und Methoden 4.1 Tiermodell 4.2 Periinterventioneller Ablauf, alle Gruppen 4.2.1 Präoperativer Ablauf, alle Gruppen 4.2.2 Katheterimplantation und Mikrosphären Baseline-Messung, alle Gruppen 4.2.3 Grundlagen der verwendeten Mikrosphärentechnik 4.2.4 Ablauf der Mikrosphären-Messung, alle Gruppen 4.3 Interventioneller Ablauf, Übersicht 4.3.1 Gruppenzusammensetzung und angewandte MISACE Coiling-Muster 4.3.2 Interventioneller Ablauf, Kontrollgruppe 4.3.3 Interventioneller Ablauf MISACE, alle Interventionsgruppen 4.4 Postoperative Versorgung 4.4.1 Allgemein, alle Gruppen 4.4.2 Modifizierter Tarlov-Score 4.5 Beendigung der experimentellen Phase, Gewebegewinnung 4.5.1 Vorbereitung 4.5.2 Rückenmark 4.6 Gewebeauswertung 4.6.1 Reagenzien und Geräte 4.6.2 Histologische Aufarbeitung der Rückenmarksgewebeproben 4.7 Mikrosphären 4.7.2 Probenvorbereitung und Hydrolyse 4.7.3 Filtration 4.7.4 Auswertung 4.8 Statistische Analyse 5 Ergebnisse 5.1 Tiermodell 5.2 Periinterventioneller Ablauf, alle Gruppen 5.2.1 Implantation der Katheter zur Mikrosphären-Messung 5.3 Interventioneller Ablauf, Interventionsgruppen 5.4 Postoperative Versorgung 5.4.1 Modifizierter Tarlov-Score 5.5 Gewebeauswertung 5.5.1 Histologische Aufarbeitung der Rückenmarkgewebeproben 5.6 Mikrosphären 5.6.1 Auswertung der regionalen Rückenmarksperfusion 5.7 Zusammenfassung der Ergebnisse 6 Diskussion 6.1 Rückenmarkprotektion in der Aortenmedizin - Staged Repair Konzept 6.2 MISACE – Erkenntnisse und das Wirksamkeits-, Sicherheitsprofil 6.3 Das optimale MISACE-Pattern 6.4 Rückschlüsse auf die klinische Praxis 6.5 PAPAartis 6.6 Offene Fragen und künftige Forschungsansätze 6.7 Limitationen 7 Zusammenfassung der Arbeit 8 Literaturverzeichnis 9 Selbstständigkeitserklärung 10 Danksagung

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