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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1

Correlation of Meniscal Injury to Joint Space Width on Standing Lateral and Standard Tibial Plateau Leveling Osteotomy Radiographic Projections of the Canine Stifle

Won, Wylen Wade 03 May 2019 (has links)
Concurrent meniscal injury in dogs with cranial cruciate ligament tears ranges from 10-70%, and these injuries can increase the risk of developing osteoarthritis. Studies regarding joint space width on knee radiographs in people have indicated correlations between joint space width and meniscal injuries. The aim of this study was to determine if there was correlation between stifle joint space width on three different radiographic projections and meniscal injuries identified at surgery in dogs. Four blinded observers measured the radiographic joint space width three times, and the measurements were compared to surgical findings. Intraclass correlation coefficients for inter- and intraobserver variability ranged from moderate to excellent. There was significance between dogs with a meniscal tear and the corresponding joint space width on standard TPLO lateral radiographic projections. Joint space narrowing is seen with meniscal tears in dogs, and radiography may be a noninvasive way to identify meniscal tears prior to surgery.
2

Eletroterapia e laserterapia no controle da dor e inflamação no período pós-operatório em cães submetidos a cirurgia de osteotomia de nivelamento do platô da tíbia: estudo prospectivo / Electrotherapy and laser therapy on the control of pain and inflammation in the post operatory period after Tibial Plateau Leveling Osteotomy: a prospective study

Formenton, Maira Rezende 20 October 2015 (has links)
A fisioterapia é uma área medicina veterinária com um crescente interesse científico, da mesma forma que sua aplicação em pequenos animais. Em cães, entre as indicações da reabilitação está o pós-operatório ortopédico recente, em que os objetivos principais são o controle álgico e da inflamação, possibilitando um restabelecimento funcional precoce. Dentre as afecções ortopédicas, a ruptura de ligamento cruzado cranial é a mais comum na articulação fêmoro-tíbio-patelar em cães, sendo a técnica de nivelamento do platô tibial amplamente empregada. O presente estudo teve como objetivo a análise dos efeitos da eletroterapia e da laserterapia nos aspectos de dor e inflamação no pós-operatório recente da referida cirurgia ortopédica. Para esta avaliação, foi utilizada uma metodologia multimodal que incluiu escalas de dor unidimensional (ENV) e multidimensional (Glasgow), escalas de claudicação, análise cinética por baropodometria, análises perimétricas e termográficas da articulação. Vinte e quatro cães foram selecionados, sendo que efetivamente distribuídos e randomizados entre os grupos, 16. Dentre eles, 9 animais foram distribuídos no grupo Fisioterapia (F) e 7 no grupo Placebo(P). Os animais do grupo fisioterapia foram submetidos a 6 sessões de eletroterapia associada à laserterapia, enquanto os animais do segundo grupo submetidos a 6 sessões placebo. Ambos os grupos foram avaliados antes da cirurgia, no pós-operatório previamente às sessões e ao término das 6 sessões. O grupo fisioterapia teve benefícios evidenciados nas análises seriadas das escalas de dor, com valores de P=0,0156 e P=0,011, nos quesitos de ENV do avaliador e do cuidador respectivamente. Nas análises de dor através da escala de Glasgow, os valores de P=0.0272 na análise seriada do grupo tratado, confirmando a melhora deste grupo em relação ao controle, onde o resultado de P=0.4375. Porém, não foram observadas diferenças nos quesitos de escalas de claudicação, avaliação de edema através de perimetria, e, inflamação através da termografia, em relação ao grupo placebo. Na avaliação cinética, houve diferença na análise dos parâmetros de impulso vertical, tendendo à melhora do grupo fisioterapia, porém na análise do pico de força vertical, que é mais sensível, não houve diferença entre os grupos. Houve também a necessidade de resgate analgésico em três animais do grupo placebo, sendo que nenhum animal do grupo Fisioterapia necessitou de resgate. Conclui-se que os animais submetidos às sessões de fisioterapia tiveram melhor evolução nos quesitos de dor, além de não necessitarem de resgate analgésico. Não houve influência da laserterapia no controle da inflamação e do edema através dos métodos avaliados. Evidencia-se a necessidade de mais estudos sobre os resultados das técnicas de fisioterapia quando aplicadas à rotina clínica veterinária, especialmente, com um maior número de amostras / Physical therapy is a veterinary medicine area with a growing scientific interest, as its application in small animals. In dogs, among the physiotherapy indications is the recent orthopedic post operatory period, in order to control pain and inflammation to get an early functional recovery. Among the orthopedic diseases, the cranial cruciate ligament rupture is the most common disease in the femoral-tibio-patellar joint in dogs, and the tibial plateau leveling osteotomy, the to more common surgical approach. This study aimed to evidence the effects of electrotherapy and laser therapy on aspects of pain and inflammation in the post operatory of that recent surgery. For this evaluation were used multimodal methods that included unidirectional and multidirectional pain scales, lameness scales, kinetic analysis by baropodometry, perimeter and thermographic analysis. Twenty-four dogs were selected, which effectively distributed between the groups 16. Among them, 9 animals in physiotherapy group (F) 7 and the placebo group (P). Animals in the physical therapy group underwent 6 electrotherapy sessions associated with laser therapy, and the other group underwent 6 placebo sessions. Both groups were evaluated before surgery, in the post recent post operatory, before the treatment, and after 6 sessions. The physiotherapy group had benefits shown in the serial analysis of pain scales, with P = 0.0156 and P = 0.011 values for the treated group, for ENV questions of the evaluator and the owner, respectively. The pain analysis by the Glasgow scale, the values of P = 0.0272 in the serial analysis of the treated group, confirming the improvement of this group compared to the control group, which had the P = 0.4375. Despite of these findings, no differences were observed in the categories of lameness scales, edema assessment through perimetry and thermography. In the kinetic evaluation, there were differences in the analysis of vertical impulse parameters, tending to improve of the physiotherapy group, but in the analysis of vertical peak force, which is more sensitive, there was no difference between groups. There was also the need for analgesic rescue medication in three animals of the placebo group. We conclude that animals subjected to actual physical therapy sessions had improvement in pain scores, and do not require analgesic rescue. There was no influence on the swelling or on the inflammation through the methods used in this study. Further studies are needed, especially with a larger number of animals
3

Eletroterapia e laserterapia no controle da dor e inflamação no período pós-operatório em cães submetidos a cirurgia de osteotomia de nivelamento do platô da tíbia: estudo prospectivo / Electrotherapy and laser therapy on the control of pain and inflammation in the post operatory period after Tibial Plateau Leveling Osteotomy: a prospective study

Maira Rezende Formenton 20 October 2015 (has links)
A fisioterapia é uma área medicina veterinária com um crescente interesse científico, da mesma forma que sua aplicação em pequenos animais. Em cães, entre as indicações da reabilitação está o pós-operatório ortopédico recente, em que os objetivos principais são o controle álgico e da inflamação, possibilitando um restabelecimento funcional precoce. Dentre as afecções ortopédicas, a ruptura de ligamento cruzado cranial é a mais comum na articulação fêmoro-tíbio-patelar em cães, sendo a técnica de nivelamento do platô tibial amplamente empregada. O presente estudo teve como objetivo a análise dos efeitos da eletroterapia e da laserterapia nos aspectos de dor e inflamação no pós-operatório recente da referida cirurgia ortopédica. Para esta avaliação, foi utilizada uma metodologia multimodal que incluiu escalas de dor unidimensional (ENV) e multidimensional (Glasgow), escalas de claudicação, análise cinética por baropodometria, análises perimétricas e termográficas da articulação. Vinte e quatro cães foram selecionados, sendo que efetivamente distribuídos e randomizados entre os grupos, 16. Dentre eles, 9 animais foram distribuídos no grupo Fisioterapia (F) e 7 no grupo Placebo(P). Os animais do grupo fisioterapia foram submetidos a 6 sessões de eletroterapia associada à laserterapia, enquanto os animais do segundo grupo submetidos a 6 sessões placebo. Ambos os grupos foram avaliados antes da cirurgia, no pós-operatório previamente às sessões e ao término das 6 sessões. O grupo fisioterapia teve benefícios evidenciados nas análises seriadas das escalas de dor, com valores de P=0,0156 e P=0,011, nos quesitos de ENV do avaliador e do cuidador respectivamente. Nas análises de dor através da escala de Glasgow, os valores de P=0.0272 na análise seriada do grupo tratado, confirmando a melhora deste grupo em relação ao controle, onde o resultado de P=0.4375. Porém, não foram observadas diferenças nos quesitos de escalas de claudicação, avaliação de edema através de perimetria, e, inflamação através da termografia, em relação ao grupo placebo. Na avaliação cinética, houve diferença na análise dos parâmetros de impulso vertical, tendendo à melhora do grupo fisioterapia, porém na análise do pico de força vertical, que é mais sensível, não houve diferença entre os grupos. Houve também a necessidade de resgate analgésico em três animais do grupo placebo, sendo que nenhum animal do grupo Fisioterapia necessitou de resgate. Conclui-se que os animais submetidos às sessões de fisioterapia tiveram melhor evolução nos quesitos de dor, além de não necessitarem de resgate analgésico. Não houve influência da laserterapia no controle da inflamação e do edema através dos métodos avaliados. Evidencia-se a necessidade de mais estudos sobre os resultados das técnicas de fisioterapia quando aplicadas à rotina clínica veterinária, especialmente, com um maior número de amostras / Physical therapy is a veterinary medicine area with a growing scientific interest, as its application in small animals. In dogs, among the physiotherapy indications is the recent orthopedic post operatory period, in order to control pain and inflammation to get an early functional recovery. Among the orthopedic diseases, the cranial cruciate ligament rupture is the most common disease in the femoral-tibio-patellar joint in dogs, and the tibial plateau leveling osteotomy, the to more common surgical approach. This study aimed to evidence the effects of electrotherapy and laser therapy on aspects of pain and inflammation in the post operatory of that recent surgery. For this evaluation were used multimodal methods that included unidirectional and multidirectional pain scales, lameness scales, kinetic analysis by baropodometry, perimeter and thermographic analysis. Twenty-four dogs were selected, which effectively distributed between the groups 16. Among them, 9 animals in physiotherapy group (F) 7 and the placebo group (P). Animals in the physical therapy group underwent 6 electrotherapy sessions associated with laser therapy, and the other group underwent 6 placebo sessions. Both groups were evaluated before surgery, in the post recent post operatory, before the treatment, and after 6 sessions. The physiotherapy group had benefits shown in the serial analysis of pain scales, with P = 0.0156 and P = 0.011 values for the treated group, for ENV questions of the evaluator and the owner, respectively. The pain analysis by the Glasgow scale, the values of P = 0.0272 in the serial analysis of the treated group, confirming the improvement of this group compared to the control group, which had the P = 0.4375. Despite of these findings, no differences were observed in the categories of lameness scales, edema assessment through perimetry and thermography. In the kinetic evaluation, there were differences in the analysis of vertical impulse parameters, tending to improve of the physiotherapy group, but in the analysis of vertical peak force, which is more sensitive, there was no difference between groups. There was also the need for analgesic rescue medication in three animals of the placebo group. We conclude that animals subjected to actual physical therapy sessions had improvement in pain scores, and do not require analgesic rescue. There was no influence on the swelling or on the inflammation through the methods used in this study. Further studies are needed, especially with a larger number of animals
4

Untersuchungen zur Stellung der Hintergliedmaßen des Hundes im Hinblick auf die Ruptur des vorderen Kreuzbandes unter besonderer Berücksichtigung des Tibiaplateaus

Schmerbach, Kay 20 March 2006 (has links) (PDF)
Einleitung: Die „Tibial Plateau Leveling Osteotomy“ nach Slocum (TPLO) ist eine Umstellungsosteotomie der Tibia zur Versorgung des vorderen Kreuzbandrisses beim Hund. Die Schrägstellung des Tibiaplateaus in Relation zur Tibialängsachse bewirkt bei Belastung der Hintergliedmaßen eine nach kranial gerichtete Schubkraft der proximalen Tibia, den „Vorderen Tibiaschub“. Beim Funktionsverlust des vorderen Kreuzbandes kommt es aufgrund dieser Kraft während der Belastung zu einer kranialen Translation der Tibia in Relation zum Femur. Bei der TPLO wird das Tibiaplateau annähernd senkrecht auf die Längsachse der Tibia gestellt. Hierdurch soll der „Vordere Tibiaschub“ aufgehoben werden, weshalb die Belastung der Gliedmaße nicht mehr zur Translationsbewegung führt. Da der Tibiaplateauwinkel zur Tibiaachse (TPL) individuell verschieden ist, wird er vor jeder TPLO ausgemessen. Die Winkelung der Hintergliedmaße findet bei der Planung der Operation hingegen keine Berücksichtigung. Während sich verschiedene Arbeiten mit der Fragestellung befassen, ob der TPL eine Rolle bei der Entstehung des vorderen Kreuzbandrisses spielt, wurde die Winkelung der Hintergliedmaßen zwischen Hunden mit und ohne Ruptur des vorderen Kreuzbandes bisher noch nicht eingehend untersucht. Auch ist nicht bekannt, ob der Kniegelenkwinkel oder die Stellung der Tibia in Relation zur Waagerechten mit dem Ausmaß des TPL korrelieren. Tiere, Material und Methoden: In der vorliegenden Untersuchung wurden die Winkelungen von Hüft- und Kniege¬lenk, sowie die Stellung des Tibiaplateaus zur Tibialängsachse (nach Slocum) und zur Waa¬gerechten untersucht. Ausgewertet wurden 61 Tiere mit ein- oder beidseitigem Kreuzbandriss (Gruppe A). Die Vergleichsgruppe (Gruppe B) bestand aus 63 Tieren ohne Anzeichen für einen Kreuzbandriss. Ergebnisse: Zwischen Untersuchungs- und Vergleichsgruppe wurden in folgenden Merkmalen sig¬nifikante Unterschiede festgestellt: Kniegelenkwinkel (A gesunde Gliedmaßen: 119,3°, erkrankte Gliedmaßen: 117,7°; B 122,2°), Stellung des Tibiaplateaus zur Waagerechten (A gesunde Gliedmaßen: –7,4°, erkrankte Gliedmaßen: –9,0°; B –2,0°), Stel¬lung der funktionellen Tibiaachse zur Waagerechten (A Gesunde Gliedmaßen: 58,3°, erkrankte Gliedmaßen: 56,9°; B 63,4°) und Stellung des Femurs zur Waagerechten (A erkrankte Gliedmaßen: 71,4°; B 68,6°). Trotz Signifikanz fielen diese Unterschiede gering aus. In der Gruppe der Tiere mit einseitigem Kreuzbandriss konnten im Vergleich zwi¬schen gesunder und erkrankter Gliedmaße im Kniegelenkwinkel (gesund: 119,2°; erkrankt: 116,5°) und in der Stellung des Tibiaplateaus zur Waagerechten (gesund: –7,4°; erkrankt: –9,9°) signifikante Unterschiede festgestellt werden. Auch in diesen Winkeln waren die Unterschiede gering ausgeprägt. Korrelationsanalysen zwischen den Gliedmaßenwinkelungen ergaben, dass die Stellung des Tibiaplateaus zur Waagerechten bei beiden Gruppen in erster Linie mit der Stellung der funktionellen Tibiaachse zur Waagerechten korreliert (A Korrelationskoeffizient 0,944; B Korrelationskoeffizient 0,946). Die Stellung des Tibiaplateaus zur Waagerechten wies sowohl in der Untersuchungs- als auch in der Vergleichsgruppe eine signifikante Abweichung von der als 0° defi¬nierten Waagerechten auf (A –9,0°; B –2,0°). Sie ist sowohl bei gesunden Hunden als auch nach Ruptur des vorderen Kreuzbandes leicht nach kraniodistal geneigt. Die Abweichung von der Waagerechten ist in der Vergleichs¬gruppe allerdings sehr gering ausgeprägt. Daher kann die Stellung des Tibiaplateaus beim gesunden stehenden Hund als annähernd waagerecht angesehen werden. Diskussion und Schlussfolgerungen: Die Unterschiede zwischen den Tieren der Untersuchungs- und Vergleichsgruppe und innerhalb der Untersuchungsgruppe waren trotz ihrer Signifikanz so gering ausgeprägt, dass eine klinische Relevanz nicht anzunehmen ist. Es konnte daher festgestellt werden, dass die Ruptur des vorderen Kreuzbandes keine entscheidenden Änderungen der Gliedmaßenwinkel im Stand hervorruft. Rückschlüsse auf eine durch die Gliedmaßen- oder Tibiaplateauwinkelung bedingte Prädisposition für die Ruptur des vorderen Kreuzbandes konnten nicht gezogen werden. Die Stellung des Tibiaplateaus zur Waagerechten hängt bei gesunden Gliedmaßen von der Stellung der Tibiaachse zur Waagerechten ab, während der Tibiaplateauwinkel zur Tibiaachse keinen Einfluss auf die Gliedmaßenstellung hat.
5

Effect of 4 Analgesic Protocols on Comfort and Sedation of Dogs for 24 hours after Stifle Surgery

Lewis, Kerrie Anne 06 August 2013 (has links)
No description available.
6

<i>In Vitro</i> Biomechanical Comparison of Double Versus Single Plated Tibial Plateau Leveling Osteotomy Constructs in Axial Loading

Ball, Rebecca L. January 2009 (has links)
No description available.
7

Untersuchungen zur Stellung der Hintergliedmaßen des Hundes im Hinblick auf die Ruptur des vorderen Kreuzbandes unter besonderer Berücksichtigung des Tibiaplateaus

Schmerbach, Kay 28 February 2006 (has links)
Einleitung: Die „Tibial Plateau Leveling Osteotomy“ nach Slocum (TPLO) ist eine Umstellungsosteotomie der Tibia zur Versorgung des vorderen Kreuzbandrisses beim Hund. Die Schrägstellung des Tibiaplateaus in Relation zur Tibialängsachse bewirkt bei Belastung der Hintergliedmaßen eine nach kranial gerichtete Schubkraft der proximalen Tibia, den „Vorderen Tibiaschub“. Beim Funktionsverlust des vorderen Kreuzbandes kommt es aufgrund dieser Kraft während der Belastung zu einer kranialen Translation der Tibia in Relation zum Femur. Bei der TPLO wird das Tibiaplateau annähernd senkrecht auf die Längsachse der Tibia gestellt. Hierdurch soll der „Vordere Tibiaschub“ aufgehoben werden, weshalb die Belastung der Gliedmaße nicht mehr zur Translationsbewegung führt. Da der Tibiaplateauwinkel zur Tibiaachse (TPL) individuell verschieden ist, wird er vor jeder TPLO ausgemessen. Die Winkelung der Hintergliedmaße findet bei der Planung der Operation hingegen keine Berücksichtigung. Während sich verschiedene Arbeiten mit der Fragestellung befassen, ob der TPL eine Rolle bei der Entstehung des vorderen Kreuzbandrisses spielt, wurde die Winkelung der Hintergliedmaßen zwischen Hunden mit und ohne Ruptur des vorderen Kreuzbandes bisher noch nicht eingehend untersucht. Auch ist nicht bekannt, ob der Kniegelenkwinkel oder die Stellung der Tibia in Relation zur Waagerechten mit dem Ausmaß des TPL korrelieren. Tiere, Material und Methoden: In der vorliegenden Untersuchung wurden die Winkelungen von Hüft- und Kniege¬lenk, sowie die Stellung des Tibiaplateaus zur Tibialängsachse (nach Slocum) und zur Waa¬gerechten untersucht. Ausgewertet wurden 61 Tiere mit ein- oder beidseitigem Kreuzbandriss (Gruppe A). Die Vergleichsgruppe (Gruppe B) bestand aus 63 Tieren ohne Anzeichen für einen Kreuzbandriss. Ergebnisse: Zwischen Untersuchungs- und Vergleichsgruppe wurden in folgenden Merkmalen sig¬nifikante Unterschiede festgestellt: Kniegelenkwinkel (A gesunde Gliedmaßen: 119,3°, erkrankte Gliedmaßen: 117,7°; B 122,2°), Stellung des Tibiaplateaus zur Waagerechten (A gesunde Gliedmaßen: –7,4°, erkrankte Gliedmaßen: –9,0°; B –2,0°), Stel¬lung der funktionellen Tibiaachse zur Waagerechten (A Gesunde Gliedmaßen: 58,3°, erkrankte Gliedmaßen: 56,9°; B 63,4°) und Stellung des Femurs zur Waagerechten (A erkrankte Gliedmaßen: 71,4°; B 68,6°). Trotz Signifikanz fielen diese Unterschiede gering aus. In der Gruppe der Tiere mit einseitigem Kreuzbandriss konnten im Vergleich zwi¬schen gesunder und erkrankter Gliedmaße im Kniegelenkwinkel (gesund: 119,2°; erkrankt: 116,5°) und in der Stellung des Tibiaplateaus zur Waagerechten (gesund: –7,4°; erkrankt: –9,9°) signifikante Unterschiede festgestellt werden. Auch in diesen Winkeln waren die Unterschiede gering ausgeprägt. Korrelationsanalysen zwischen den Gliedmaßenwinkelungen ergaben, dass die Stellung des Tibiaplateaus zur Waagerechten bei beiden Gruppen in erster Linie mit der Stellung der funktionellen Tibiaachse zur Waagerechten korreliert (A Korrelationskoeffizient 0,944; B Korrelationskoeffizient 0,946). Die Stellung des Tibiaplateaus zur Waagerechten wies sowohl in der Untersuchungs- als auch in der Vergleichsgruppe eine signifikante Abweichung von der als 0° defi¬nierten Waagerechten auf (A –9,0°; B –2,0°). Sie ist sowohl bei gesunden Hunden als auch nach Ruptur des vorderen Kreuzbandes leicht nach kraniodistal geneigt. Die Abweichung von der Waagerechten ist in der Vergleichs¬gruppe allerdings sehr gering ausgeprägt. Daher kann die Stellung des Tibiaplateaus beim gesunden stehenden Hund als annähernd waagerecht angesehen werden. Diskussion und Schlussfolgerungen: Die Unterschiede zwischen den Tieren der Untersuchungs- und Vergleichsgruppe und innerhalb der Untersuchungsgruppe waren trotz ihrer Signifikanz so gering ausgeprägt, dass eine klinische Relevanz nicht anzunehmen ist. Es konnte daher festgestellt werden, dass die Ruptur des vorderen Kreuzbandes keine entscheidenden Änderungen der Gliedmaßenwinkel im Stand hervorruft. Rückschlüsse auf eine durch die Gliedmaßen- oder Tibiaplateauwinkelung bedingte Prädisposition für die Ruptur des vorderen Kreuzbandes konnten nicht gezogen werden. Die Stellung des Tibiaplateaus zur Waagerechten hängt bei gesunden Gliedmaßen von der Stellung der Tibiaachse zur Waagerechten ab, während der Tibiaplateauwinkel zur Tibiaachse keinen Einfluss auf die Gliedmaßenstellung hat.
8

Ex vivo biomechanical evaluation of a novel screw for tibial plateau leveling osteotomy

Kettleman, William Seth 09 August 2022 (has links) (PDF)
Twelve pairs of cadaveric pelvic limbs were harvested from skeletally mature dogs. Tibias were randomly assigned pairwise to two study groups: locking buttress screw fixation (LBS) and bone-screw-fastener fixation (BSF). A tibial plateau leveling osteotomy (TPLO) was performed. Each specimen was positioned in a servohydraulic testing machine to simulate physiological orientation and loading at the mid-point of the stance phase at the walk. Cyclic loading was performed for 30,000 cycles at 4Hz with a peak-load of 1000N. The cyclic test was then continued by stepwise increasing the peak-load at a rate of 75N per 500 cycles until failure of the construct. The findings of this current study suggest that stabilization of the TPLO with BSF in the proximal part of a locking TPLO plate provided similar biomechanical stability under cyclic axial loading conditions as the LBS. BSF may be an acceptable alternative to LBS for TPLO.

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