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Hrubá motorika u dětí se specifickými poruchami učení / Gross motor skills in children with specific learning disabilitiesČumpelíková, Nikola January 2020 (has links)
This diploma thesis examines the influence of specific learning disabilities on the gross motor skills of pupils at primary schools. The primary objective is to find out which specific learning disability affects gross motor skills and thus may have an impact on physical education difficulties. To achieve the primary goal, I chose a partial goal, which is to find out whether over the past ten years has increased or decreased the number of pupils with specific learning disabilities in primary schools. The secondary objective is to determine the awareness of PE teachers in primary schools about the issue of specific learning disabilities and to consider pupils in physical education lessons if they experience specific learning disabilities. The analysis of literature and questionnaire will be used to achieve these goals. The questionnaire survey was carried out by means of an electronic questionnaire, which was filled in by 55 respondents from primary schools in the Central Bohemia Region. The results of the questionnaire survey are processed into graphs and tables. The thesis is divided into two parts. In the theoretical part I deal with the issue of specific learning disabilities, then the motor skills of people and assessment of pupils with special educational needs. The practical part focuses on...
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Vliv základních motorických dovedností na specifické dovednosti ve fotbale v kategorii U9 a U10 / The mutual relationship between fundamental motor skills and specific football skills in children aged 8 - 9 yearsŠonský, Dominik January 2020 (has links)
Title: The mutual relationship between fundamental motor skills and specific football skills in children aged 8 - Byškovice in the - oup. Their average age was 9.0 ± 0.9 years. Using the TGMD - (52%) of participants reached a level of at least 'average'. The results of this 's general motor skills is recommended
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Addiction Services for Older Adults: A Service Provider PerspectiveMerla, Cristina 04 1900 (has links)
<p>Substance abuse is a major public health concern. Scholars predict a growing proportion of people aged 50 years and older suffering from addiction to alcohol, prescription or over-the-counter medications and/or illegal substances (Wu & Blazer, 2011; Han et al., 2009). Available Canadian statistics reveal that 6-10% of older adults experience alcohol problems, 1% use illegal substances and approximately 6% seek addiction treatment for prescription opioids (Public Health Agency of Canada, 2010; Tjepkema, 2004; CAMH, 2008). Older adults face personal, social, and structural barriers to treatment, which result in a significant number of people living with addiction and remaining undiagnosed and untreated in the community (Crome & Bloor, 2005b). Nevertheless, this issue is significantly understudied and under-recognized, particularly within Canadian literature.</p> <p>This qualitative research study examined the perspectives of addiction service providers regarding the issue of addiction among older adults. A descriptive, qualitative research design was used to explore the perspectives of addiction service providers using in-depth, semi-structured personal interviews. Purposive sampling techniques were used to recruit 24 service providers employed by Hamilton addiction services. Semi-structured interviews included questions on (a) the current provision of addiction services for older adults, (b) characteristics of older adults (c) perceived barriers to treatment, and (d) recommendations for addressing the needs of older adults living with addiction. The interview also collected demographic information to describe the demographic profile of agencies and research participants involved in the study.</p> <p>By using Braun and Clarke’s (2006) phases of thematic analysis, this study observed several key themes that confirmed and extended existing literature. New contributions highlight the following: (1) according to service providers, older adults demonstrate a greater readiness for change and stronger commitment to their treatment plan regardless of whether they are enrolled in a mixed-age or age-specific program. (2) Some older adults use substances to cope with cumulative shame that stems from unresolved, traumatic early-life experiences. This new finding supports principles of the life course perspective by highlighting the impact of early life events on late life experiences. (3) Service providers can address some of the age-specific needs of older adults by assigning them to an older counselor in treatment. (4) In order to enhance treatment outcomes, older adults should <em>direct</em> their care and be viewed as experts in their treatment needs. (5) From the perspective of service providers, older and younger adults benefit from interactions with each other when the older adult is in recovery and the younger adult is recovering. Older adults recovering also benefit from interactions with older peers in recovery, particularly when they are in mixed-age programs. Opportunities for peer interaction during and after treatment can produce favourable recovery outcomes.</p> / Master of Arts (MA)
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Run-of-the-mill ecology to sexual brutality and evolution : annals of an aroused tortoise population / Une dérive de la vie de tous les jours vers la brutalité sexuelle : chroniques d’une population de tortues surexcitéesArsovski, Dragan 22 November 2018 (has links)
Deux populations de tortues d’Hermann (Testudo hermanni, une espèce à maturité tardive ~10 ans) ont été étudiées sur le continent et sur une île dans la région du lac Prespa en Macédoine. Avant la maturité, la croissance des tortues est lente, puis accélère, entrainant une augmentation des taux de survie annuelle (de 0.30 à 0.70) et des variations de taille. Un potentiel pour une croissance continue, le durcissement de la carapace et un plateau de survie à cinq ans (0.90) induisent de fortes variations interindividuelles des trajectoires de croissance, et donnent une gamme étendue des tailles asymptotiques. Nos données questionnent la notion d’une taille unique à maturité puisqu‘une augmentation progressive des taux de testostérone suggère que la maturité s’établit pour des tailles entre 115 et 140 mm. Dans le genre Testudo les femelles sont plus grandes que les mâles ; les estimations des tailles asymptotiques observées le confirment. Mais sur l’île les plus grandes tortues sont des mâles. Avec ~100 individus/ha et un sexe ratio opérationnel (OSR ♂/♀) de ~11, la coercition exercée par les mâles entraine des blessures cloacales chez les femelles et dégrade leur condition corporelle, augmentant les coûts des accouplements. La survie des mâles (0.97) surpasse celle des femelles (0.84). Les femelles insulaires ne vivent pas longtemps, sont détournées de la reproduction et le faible recrutement biaise encore le sexe ratio, poussant la population vers l’extinction. Les rares femelles souffrent tandis que les mâles frustrés exhibent des comportements homosexuels fréquents, voire exubérants. Ces résultats sont discutés dans un contexte de conservation. / Two populations, island and mainland, of promiscuous sexually coercive Hermann tortoises (Testudo hermanni, a species with delayed maturity ~10 years) from the Prespa Region in Macedonia were scrutinized. Prior maturity, tortoises first grow slowly, thereafter gradually increase growth speed, variation in body size and survival probability (mean annual survival rate: 0.30 to 0.70). Potential for indeterminate growth, progressive hardening of the carapace and a survival plateau at the age of five (0.90) promote inter-individual variations in growth trajectories and a wide range of adult asymptotic sizes. Our data question the classical notion of a given size at maturity; instead progressive raise of testosterone levels suggests that maturity is established in growing males ranging from 115 to 140mm in body length. In the Testudo genus females are larger than males; asymptotic estimates of body size show that the studied populations make no exception. Yet, the largest island tortoises are males. With ~100 individuals/ha and an operational sex ratio (OSR ♂/♀) of ~11, male sexual coercion provokes cloacal injuries to females and reduces their body-condition, increasing female mating costs. Male adult survival (0.97) is greater compared to female survival (0.84). Island females do not live long, are discouraged from reproduction and low recruitment further exacerbates OSR-bias, eventually leading to population extinction. Where females suffer and are underrepresented, frustrated males exhibit frequent same-sex sexual behaviours along with extravagant sexual behaviours. The results are discussed in a conservation framework.
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Child labour and scholastic retardation : a thematic analysis of the 1999 Survey of Activities of Young People in South AfricaSerwadda-Luwaga, James 17 October 2005 (has links)
The objective of the research is two-fold. Firstly, the research aims to arrive at a meaningful estimate of child labour in South Africa, and secondly, to establish a link between child labour and scholastic retardation. To establish an understanding of the turf, I take the reader through a detailed analysis of why children work, where they work and whom they work for. The study looks at the problems that have defined child labour for many decades and the steps taken both internationally and locally to enhance the efforts for its elimination. It looks at how, internationally, the campaign against child labour has shifted from children engaged in economic activity, to children engaged in hazardous work and the Worst Forms of child labour, which involves the economic exploitation of children by adults, through child prostitution, pornography, elicit trade, armed conflict etc. The definitional problems that have plagued the estimation of child labour in South Africa are reviewed, and I suggest specific approaches to measurement and estimation of child labour in future. I discuss the pertinent issues that need to be addressed to define child labour in South Africa, and I use the 1999 Survey of Activities of Young People (SAYP) to develop a conceptual framework of estimating child labour in South Africa. This is against the backdrop of the apparent disagreement between the main role-players, on the estimated levels of child labour in the country. I apply my model to the SAYP data set, and I estimate child labour by isolating all children in hazardous work, either by working conditions or environment, effect to child’s health and child’s schooling or by the number of hours for which they worked. I am very aware and mindful of the overwhelming need for children to work, among many South African households, simply for household sustenance. I therefore use the concept of long-hour cut offs, for different age groups of children to clearly establish the difference between ‘unacceptable’ child labour and ‘acceptable’ child work. To obtain the second objective of the study - establishing a link between scholastic progression and child labour, I focus on children who were attending school at the time of the survey, in the households under investigation; and, I choose to use the ‘grade-specific scholastic retardation rate’ as the appropriate measure of scholastic progression. By introducing gender as one of the determinants, I construct nine, different but not necessarily mutually exclusive groups of children with apparent variation in the intensity of the child labour characteristic. Then, among the children in each of the nine groups, I calculate grade-specific scholastic retardation rates (SRR) for children who were enrolled in grades 1 to 6 at the time of the survey. I am then able to graphically compare the SRR for the nine different groups, and graphically demonstrate that there is a link between child labour and scholastic retardation. The results of the research show that children in child labour tend to be more scholastically retarded than those who are not engaged in child labour, and that child labour seems to have more adverse effects on boys than girls enrolled in the same grades. / Dissertation (MA (Demography))--University of Pretoria, 2006. / Sociology / unrestricted
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Epidemiologie chronisch entzündlicher Darmerkrankungen bei Kindern und Jugendlichen in Sachsen sowie jungen Erwachsenen in LeipzigZurek, Marlen 18 April 2013 (has links)
Hintergrund: Angaben zu Inzidenz und Prävalenz von chronisch entzündlichen Darmerkrankungen (CED) bei Kindern und Jugendlichen in Deutschland fehlen bisher, die Daten des im Jahr 2000 gegründeten Sächsischen CED-Registers für Kinder und Jugendliche wurden bisher nicht veröffentlicht. Bei internen Diskussionen der Registerdaten zeigte sich stets eine nicht erklärbare abfallende altersspezifische Inzidenz der CED ab dem 15. Lebensjahr. Es wurde vermutet, dass einige ältere Jugendliche ausschließlich von Erwachsenengastroenterologen betreut wurden und bei einigen Adoleszenten eine längere diagnostische Latenz zur Diagnosestellung nach dem 18. Lebensjahr führte.
Patienten und Methoden: Zur Prüfung der Thesen wurden alle gastroenterologisch tätigen Internisten in Leipzig aufgesucht und Patienten eingeschlossen, bei denen bis zum 26. Lebensjahr in den Jahren 2005-2009 eine CED endoskopisch neu diagnostiziert wurde. Die Auswertung des Sächsischen CED-Registers erfolgte hinsichtlich Inzidenz, Prävalenz, Geschlechterverteilung und diagnostischer Latenz im Zehnjahreszeitraum 2000-2009.
Ergebnisse: Es wurden tatsächlich einige Jugendliche vor dem 18. Lebensjahr ausschließlich von Internisten betreut und nicht an das Register gemeldet. Die korrigierte Inzidenz von CED bei Patienten bis zum 18. Lebensjahr in Leipzig lag um 37 % höher als im Register angegeben. Nach dem 15. Lebensjahr wurde – ebenfalls in Abweichung zu den Registerdaten – ein kontinuierlicher Anstieg der altersspezifischen Inzidenz bis zum 18. Lebensjahr registriert. Es zeigte sich eine Tendenz zur längeren diagnostischen Latenz bei Adoleszenten, die sich jedoch nicht statistisch sichern ließ. Bis zum 15. Lebensjahr wurden nahezu alle Patienten im CED-Register erfasst.:INHALTSVERZEICHNIS
1. EINLEITUNG
1.1 Definition chronisch entzündlicher Darmerkrankungen
1.1.1 Morbus Crohn
1.1.2 Colitis ulcerosa
1.1.3 Colitis indeterminata
1.1.4 Mikroskopische Kolitis
1.2 Ätiologie und Pathogenese
1.2.1 Genetik
1.2.2 Immunologie / Barrierestörung
1.2.3 Hygienehypothese
1.3 Klinische Symptome
1.4 Diagnostik
1.4.1 Anamnese und körperliche Untersuchung
1.4.2 Labordiagnostik
1.4.3 Bildgebung
1.4.4 Endoskopie
1.5 Therapie
2. AUFGABENSTELLUNG
3. PATIENTEN UND METHODEN
3.1 Sächsisches Register für Kinder und Jugendliche mit chronisch entzündlichen Darmerkrankungen
3.2 In Leipzig betreute Patienten mit CED bis zum 26. Lebensjahr
3.3 Sächsisches CED-Register und zweite Datenquelle Leipzig
3.3.1 Sächsisches CED-Register
3.3.2 Zweite Datenquelle Leipzig
3.3.3 Junge Patienten mit CED in Leipzig bis zum 26. Lebensjahr
3.3.4 Sächsisches CED-Register und junge Patienten mit CED in Leipzig bis zum 26. Lebensjahr
3.4 Software und statistische Analysen
4. ERGEBNISSE
4.1 Sächsisches CED-Register im Zeitraum 2000 bis 2009
4.1.1 Epidemiologie
4.1.1.1 Patienten
4.1.1.2 CED-Inzidenz bei Kindern und Jugendlichen in Sachsen im Zeitraum 2000 bis 2009
4.1.1.3 CED-Prävalenz bei Kindern und Jugendlichen in Sachsen im Zeitraum 2000 bis 2009
4.1.2 Alter bei Diagnosestellung der Kinder und Jugendlichen mit CED in Sachsen im Zeitraum 2000 bis 2009
4.1.3 Geschlecht der Kinder und Jugendlichen mit CED in Sachsen im Zeitraum 2000 bis 2009
4.1.4 Kinder und Jugendliche mit CED in Sachsen im Zeitraum 2000 bis 2009 – Lokalisation der Darmentzündung bei Diagnosestellung
4.1.4.1 Lokalisation der Darmentzündung bei Patienten mit CU zum Zeitpunkt der Diagnosestellung
4.1.4.2 Lokalisation der Darmentzündung bei Patienten mit MC zum Zeitpunkt der Diagnosestellung
4.1.5 Kinder und Jugendliche mit CED in Sachsen im Zeitraum 2000 bis 2009 – Diagnostische Latenz
4.1.5.1 Diagnostische Latenz in Abhängigkeit zu den Krankheitsgruppen
4.1.5.2 Diagnostische Latenz in Abhängigkeit zum Erkrankungsalter
4.1.5.3 Diagnostische Latenz und Lokalisation der Darmentzündung
4.2 In Leipzig betreute Patienten mit CED bis zum 26. Lebensjahr im Zeitraum 2005 bis 2009
4.2.1 Patienten
4.2.2 Alter bei Diagnosestellung der jungen Patienten mit CED in Leipzig im Zeitraum 2005 bis 2009
4.2.3 Geschlecht der jungen Patienten mit CED in Leipzig im Zeitraum 2005 bis 2009
4.2.4 Junge Patienten mit CED in Leipzig im Zeitraum 2005 bis 2009 – Lokalisation der Darmentzündung bei Diagnosestellung
4.2.4.1 Lokalisation der Darmentzündung bei Colitis ulcerosa-Patienten zum Zeitpunkt der Diagnosestellung
4.2.4.2 Lokalisation der Darmentzündung bei Morbus Crohn-Patienten zum Zeitpunkt der Diagnosestellung
4.2.5 Junge Patienten mit CED in Leipzig im Zeitraum 2005 bis 2009 – Diagnostische Latenz
4.2.5.1 Diagnostische Latenz in Abhängigkeit zu den Krankheitsgruppen
4.2.4.2 Diagnostische Latenz in Abhängigkeit zum Erkrankungsalter
4.2.5.3 Diagnostische Latenz und Lokalisation der Darmentzündung
4.3 Untersuchung junger Patienten mit CED in Leipzig im Zeitraum 2005 bis 2009 als mögliche zweite Datenquelle des Sächsischen CED-Registers für Kinder und Jugendliche
4.3.1 Altersstruktur der Leipziger Patienten mit CED, die im Zeitraum 2005 bis 2009 an das Sächsische CED-Register gemeldet wurden
4.3.2 Tatsächliche Altersstruktur der Leipziger Kinder und Jugendlichen sowie jungen Erwachsenen mit CED im Zeitraum 2005 bis 2009 nach Ergänzung durch die zweite Datenquelle
4.3.3 Tatsächliche Inzidenz der CED bei Kindern und Jugendlichen sowie jungen Erwachsenen in Leipzig im Zeitraum 2005 bis 2009 nach Ergänzung durch die zweite Datenquelle
5. DISKUSSION
6. ZUSAMMENFASSUNG
7. LITERATUR
8. ANHANG
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Odborná péče o děti s odkladem školní docházky / Proffesional care of children with school delayOpekarová, Zuzana January 2012 (has links)
Thesis "A professional care of children with school delay" is focused on the analysis of intervention for children with the recommended postponement of school attendance. in pre-school and preparatory classes in primary schools. The thesis also includes a scheme of a Special Education reeducational aids, which can be used for possible developmental disorders which limit children entrance into the compulsory school attendance in the prescribed age.
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