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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
991

A Distinct Human CD4+ T cell Subset That Secretes CXCL13 in Rheumatoid Synovium / 関節リウマチ滑膜に存在するCXCL13産生CD4陽性T細胞に関する研究

Kobayashi, Shio 23 March 2016 (has links)
Final publication is available at http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/art.38173/abstract;jsessionid=DA29F0C067C89EC1147E79EE7380D21A.f01t04?systemMessage=Wiley+Online+Library+will+be+disrupted+on+24th+October+2015+at+10%3A00-10%3A30+BST+%2F+05%3A00-05%3A30+EDT+%2F+17%3A00-17%3A30++SGT++for+essential+maintenance.++Apologies+for+the+inconvenience / 京都大学 / 0048 / 新制・論文博士 / 博士(医科学) / 乙第13003号 / 論医科博第3号 / 新制||医科||5(附属図書館) / 32931 / (主査)教授 杉田 昌彦, 教授 生田 宏一, 教授 三森 経世 / 学位規則第4条第2項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM
992

Cell-contact dependent activation of CD4+ T cells by adhesion molecules on synovial fibroblasts / 接着分子を介した滑膜線維芽様細胞との細胞接触によるCD4陽性T細胞の活性化

Mori, Masato 23 January 2017 (has links)
京都大学 / 0048 / 新制・課程博士 / 博士(医学) / 甲第20084号 / 医博第4177号 / 新制||医||1018(附属図書館) / 33200 / 京都大学大学院医学研究科医学専攻 / (主査)教授 生田 宏一, 教授 山田 亮, 教授 椛島 健治 / 学位規則第4条第1項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM
993

Carbamylated albumin is one of the target antigens of anti-carbamylated protein antibodies / カルバミル化アルブミンは、抗カルバミル化タンパク抗体の対応抗原の1つである

Nakabo, Shuichiro 24 July 2017 (has links)
京都大学 / 0048 / 新制・課程博士 / 博士(医学) / 甲第20611号 / 医博第4260号 / 新制||医||1023(附属図書館) / 京都大学大学院医学研究科医学専攻 / (主査)教授 椛島 健治, 教授 竹内 理, 教授 生田 宏一 / 学位規則第4条第1項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM
994

Constitutive Activation of Integrin α9 Augments Self-Directed Hyperplastic and Proinflammatory Properties of Fibroblast-like Synoviocytes of Rheumatoid Arthritis / インテグリンα9の恒常的な活性化は関節リウマチ滑膜線維芽細胞の自発的な肥厚形成能及び炎症応答を増強する

Emori, Takashi 23 May 2018 (has links)
京都大学 / 0048 / 新制・論文博士 / 博士(医学) / 乙第13195号 / 論医博第2159号 / 新制||医||1030(附属図書館) / (主査)教授 松田 秀一, 教授 三森 経世, 教授 妻木 範行 / 学位規則第4条第2項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM
995

The effect of a comprehensive occupational therapy intervention programme on the occupational performance of people with rheumatoid arthritis, living in Soweto

Dreijer du Plessis, Carin 08 April 2008 (has links)
ABSTRACT: THE EFFECT OF A COMPREHENSIVE OCCUPATIONAL THERAPY INTERVENTION PROGRAMME ON THE OCCUPATIONAL PERFORMANCE OF PEOPLE WITH RHEUMATOID ARTHRITIS, LIVING IN SOWETO. C Dreijer du Plessis Post-graduate student, University of the Witwatersrand, Johannesburg, South Africa Introduction: Rheumatoid Arthritis (RA) is a chronic disabling joint disease. Empowering patients with RA to self manage the disease can lead to changes in behaviour, pain or physical health and psychosocial health status. Limited evidence exists for the efficacy of comprehensive Occupational Therapy (OT) intervention for patients with RA in improving functional ability. Objective: The primary objective of the study was to evaluate the impact of comprehensive OT intervention on patients with RA in producing a sustained improvement in patients' functional ability. Methods: A prospective randomized control study over 4 months in which patients with moderately disabling RA, following a week of in-patient rehabilitation care, received either home visits and focus group care (group 1) or standard care (group 2). Primary outcome measures included the modified Health Assessment Questionnaire Disability Index (HAQ-DI), Disease activity score (DAS28) and SF- 36 scores. Results: There were 29 and 22 patients in each group, respectively. The HAQ-DI improved significantly in both groups following the 1 week in-patient care (p<0.05) and there was a clinically significant difference between the groups at the 4 months follow-up visit. The SF-36 scores did not change significantly for group 1 while group 2 showed significant improvements in 5 of the 8 domains at four months. However, group 2, had significantly worse SF-36 scores at baseline compared to group 1. There was a significant improvement in disease activity with the experimental group having 25% fewer tender joints. During the focus groups,the two main themes of "behavior and self management" and "problems that interfere with occupational performance" emerged. Conclusion: A comprehensive in-patient occupational therapy programme does lead to sustained significant improvement in functional ability and Health related quality of life (HR-QOL). Focus groups and home based intervention appears to have a clinically significant impact on disease activity. Key words: Rheumatoid Arthritis, Comprehensive Occupational Therapy intervention, Home based intervention, Occupational Performance.
996

Prevalence, Risk Factors, Characteristics andComplications of Uveitis in a Swedish Cohort ofChildren with Juvenile Idiopathic Arthritis

Jatkola, Eva January 2021 (has links)
IntroductionChildren with juvenile idiopathic arthritis (JIA) are at risk of developing sight threatening JIAassociated uveitis (JIA-U). Swedish children with JIA are included in an ophthalmologicalscreening program, based on European studies, to ensure early detection and treatment of JIAU.AimThe aim of this study was to describe the prevalence, risk factors, clinical characteristics andassociated ocular complications of JIA-U and pharmacological therapy in a cohort of Swedishchildren with JIA. MethodsThe study was conducted as a retrospective review of medical records of children with JIAtreated at Örebro University Hospital, Sweden in 2010-2019, with a minimum of one year ofophthalmological follow-up.ResultsMedical records of 200 children with JIA were reviewed, of which 96 children were includedin the study. Uveitis was detected in 21/92 (22.8%) children. Boys developed uveitisproportionally more often than girls. JIA-U onset within the first four years after JIA diagnosisoccurred in 52.4% and onset occurred later in boys than in girls (p = 0.019). Oligoarthritis wasthe only significant risk factor for uveitis development (OR 3.111, 95% CI 1.029-9.409, p =0.044). Uveitis associated complications occurred in 7/21 (33.3%) children. ConclusionIn this regional cohort study, we found a higher prevalence of JIA-U, a higher proportion ofboys developing uveitis and a lower portion of children developing uveitis within the four yearsof high frequency screening compared to recent Swedish respectively European studies. Ourfindings indicated the need of future Swedish studies to revise and optimize the currentSwedish guidelines for ophthalmological JIA-U screening.
997

Der Einfluss des kernkörperassoziierten Transkriptionsfaktors death-associated protein(Daxx)auf die Apoptose von rheumatoiden synovialen Fibroblasten

Cinski, Antje 17 April 2007 (has links)
Die rheumatoide Arthritis (RA) ist eine Autoimmunerkrankung mit bevorzugter Manifestation an den Gelenken. Die RA ist charakterisiert durch eine chronische, systemische Entzündung, eine abnormale zelluläre und humorale Immunantwort und eine synoviale Hyperplasie. Die Ursache der synovialen Hyperplasie ist noch nicht eindeutig geklärt, aber es wird eine veränderte oder unvollständig ablaufende Apoptose der synovialen Fibroblasten vermutet. Die vorliegende Arbeit untersucht die Rolle des Apoptosemodulators death associated protein (Daxx) in rheumatoiden synovialen Fibroblasten (RA-SF). Als erstes wurde die Expression von Daxx in RA-SF gegenüber Osteoarthrosefibroblasten (OA-SF) untersucht. Dabei konnte gezeigt werden, dass die OA-SF eine höhere Expression von Daxx auf mRNA und Proteinebene gegenüber RA-SF aufweisen. Im weiteren Verlauf erfolgte die Untersuchung der subzellulären Lokalisation von Daxx in RA-SF mittels konfokaler Laserscan-Mikroskopie (Immunfluoreszenz). Dabei zeigte sich, dass Daxx vorwiegend im Zellkern und nur zu einem geringen Anteil im Zytoplasma lokalisiert ist. Weiterhin zeigte Daxx eine Kolokalisation mit dem Promyeloischen Leukämie Protein (PML), welches ausschließlich im Zellkern lokalisiert ist. Nun erfolgten die Untersuchungen zur Rolle von Daxx in der Apoptose von RA-SF mittels RNA Interferenz (RNAi). Zu diesem Zweck wurden 3 verschiedene small interfering RNA (siRNA) synthetisiert, die unterschiedliche Abschnitte auf der mRNA von Daxx umfassen. Die Überprüfung der Effektivität der siRNA erfolgte auf mRNA Ebene mittels Quantitativer Real Time PCR(TaqMan®) und auf Proteinebene im Westernblot in HeLa-Zellen und RA-SF. Dabei zeigte die siRNA(454-472) die stärkste Hemmung. In den Untersuchungen zur Apoptose in HeLa-Zellen und RA-SF, nach der Hemmung von Daxx durch die siRNA, zeigte sich, dass eine stärkere Hemmung von Daxx zu einer verminderten Empfindlichkeit der HeLa-Zellen und RA-SF auf die FasL-induzierte Apoptose führt. Die RA-SF und Makrophagen der Deckzellschicht synthetisieren Zytokine wie den Tumor Nekrose Faktor a (TNFa). Diese Erkenntnis dient als Grundlage zur Untersuchung des Einflusses von TNFa auf die Expression von Daxx auf mRNA- und Proteinebene. Dabei zeigte sich eine konzentrationsabhängige Erhöhung der Expression von Daxx. Als letztes erfolgte die Untersuchung zur Apoptose nach der TNFa Stimulation. Hierbei zeigte sich eine Reduktion der Apoptose, die von der TNFa Konzentration abhängig war, wobei sich hohe Schwankungsbreiten bei der Konzentration von 10ng/ml TNFa zeigten. In dieser Arbeit wurde durch die Hemmung von Daxx mittels siRNA eine pro-apoptotische Funktion des Moleküls in RA-SF nachgewiesen. Diese Ergebnisse sollen der weiteren Identifizierung von Signalwegen in der Apoptose bei RA-SF dienen.
998

Increased Ratio of CD14⁺⁺CD80⁺ Cells/CD14⁺⁺CD163⁺ Cells in the Infrapatellar Fat Pad of End-stage Arthropathy Patients / 末期関節症患者の膝蓋下脂肪体におけるCD14⁺⁺CD80⁺細胞/CD14⁺⁺CD163⁺細胞比率の増加について

Ma, Shuhe 25 July 2022 (has links)
京都大学 / 新制・課程博士 / 博士(医学) / 甲第24128号 / 医博第4868号 / 新制||医||1059(附属図書館) / 京都大学大学院医学研究科医学専攻 / (主査)教授 松田 秀一, 教授 杉田 昌彦, 教授 金子 新 / 学位規則第4条第1項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM
999

Klonale T-LGL-Zellen bei Patienten mit Rheumatoider Arthritis / Clonal T-LGL-cells in patients with rheumatoid arthritis

Junker, Lara Päldsom Rosemarie January 2021 (has links) (PDF)
Die Rheumatoide Arthritis ist eine häufig auftretende, chronisch entzündliche Systemerkrankung und wird bei bis zu einem Drittel der Patienten mit einer T-LGL-Leukämie diagnostiziert. Wie häufig klonale T-LGL-Zellen bei Patienten mit Rheumatoider Arthritis auftreten, ist ungeklärt. Ziel dieser Studie war es, die Oberflächenantigene der T-Lymphozyten in einem Patientenkollektiv mit Rheumatoider Arthritis zu bestimmen. Der Fokus lag dabei auf der Prävalenz von klonalen T-LGL-Zellexpansionen und möglichen Risikofaktoren. Hierfür wurden zwischen November 2013 und August 2015 527 Patienten mit Rheumatoider Arthritis mittels Durchflusszytometrie untersucht. Zur Bestätigung der Klonalität erfolgte bei Patienten mit auffälligem Immunphänotyp eine PCR (Polymerase-Kettenreaktion)-Analyse. Bei 19 Patienten konnte eine klonale T-LGL-Zellexpansion festgestellt werden, was einer Prävalenz von 3,6% entspricht. Das Auftreten von klonalen T-LGL-Zellen war mit einer TNFα-Inhibitoren-Therapie (p=0,01) und deren Dauer assoziiert (p=0,01). Ob die klonalen T-LGL-Zellen Ausdruck der Autoimmunerkrankung oder Vorläuferzellen einer T-LGL-Leukämie sind, bleibt offen. Die Patienten werden mit einer klonalen T-LGL-Zellexpansion unklarer Signifikanz beschrieben. / Rheumatoid arthritis is a common, chronic inflammatory systemic disease and is diagnosed in up to a third of patients with T-LGL leukemia. The frequency of clonal T-LGL-cells in patients with rheumatoid arthritis is unknown. The aim of this study was to determine surface antigens of T-lymphocytes in a collective of patients with rheumatoid arthritis. The focus was on the prevalence of clonal T-LGL cell expansion and possible risk factors. Therefore, 527 patients with rheumatoid arthritis were examined using flow cytometry between November 2013 and August 2015. To confirm clonality, a PCR (polymerase chain reaction) analysis was carried out in patients with an aberrant immune phenotype. A clonal T-LGL-cell expansion was found in 19 of those patients, which corresponds to a prevalence of 3,6%. The occurrence of clonal T-LGL-cells was associated with TNFα inhibitor therapy (p=0,01) and its duration (p=0,01). Whether the clonal T-LGL-cells are an expression of the autoimmune disease or precursor cells of T-LGL leukemia remains unclear. Therefore, those patients are described with a clonal T-LGL-cell expansion of uncertain significance.
1000

Educational Needs of Patients With Rheumatic and Musculoskeletal Diseases Attending a Large Health Facility in Austria

Hirsch, Jameson K., Toussaint, Loren, Offenbächer, Martin, Kohls, Niko, Hanshans, Christian, Vallejo, Miguel, Rivera, Javier, Sirois, Fuschia, Untner, Johannes, Hölzl, Bertram, Gaisberger, Martin, Ndosi, Mwidimi 01 September 2020 (has links)
Introduction: Patient education is an important part of the management of rheumatic and musculoskeletal diseases. Given that patients with diverse diseases do not have the same needs, it is crucial to assess the educational requirements of targeted groups to provide tailored educational interventions. The aim of our study was to assess educational needs of a large cohort of patients with different rheumatic and musculoskeletal diseases attending a health facility in Austria. Methods: We assessed educational needs, via an online survey of patients with fibromyalgia (FMS), rheumatoid arthritis (RA), and ankylosing spondylitis (AS) recruited from an Austrian health-care facility, using the Austrian version of the Educational Needs Assessment Tool (OENAT). Results: For our sample of 603 patients, AS (62%), RA (15%), and FMS (24%), there were no educational need differences for the domains of movements, disease process, and self-help measures. Patients with FMS had less need for pain management education and greater need for education about feelings, than other disease groups. Patients with RA had a greater need for education related to treatments than other groups, and patients with AS had a greater need for treatment education than patients with FMS. Patients with AS reported greater need for support system education than other patient groups. Conclusion: Educational needs vary by disease groups, suggesting that health-care professionals should assess disease-specific needs for education to provide optimal assistance in disease management for patients.

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