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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
21

The Psychological Effects of a Therapeutic Camping Experience on First Time Campers with Spina Bifida

Burns, Joanna L. (Joanna Lynn Brannan) 12 1900 (has links)
Camping has been identified as a resource for educational, therapeutic, and recreational growth. The purpose of this study was to determine the psychosocial effects of a therapeutic camping experience with first time campers with spina bifida. In this study with four first time campers with spina bifida, three areas related to the camp experience were observed and measured: recreation participation, fun/pleasure, and self esteem. Both qualitative and quantitative methods were used, including the Coopersmith Self Esteem Inventory, the Recreation Participation and Fun Inventory, participant and non-participant observations, interviews, and a counselor questionnaire. The measurements of self esteem, recreation participation, and fun/pleasure were taken at three intervals, before camp, during camp and three weeks following the camp experience. The four camper case studies demonstrated that each camper experienced his/her own unique first time camp experiences.
22

Klinischer Verlauf und neurochirurgische Therapie bei Kindern und Erwachsenen mit Tethered-Cord-Symptomatik behandelt an der Universität Göttingen zwischen 1995 und 2006 / Clinical review and neurosurgical intervention of children and adults treated due to Tethered - Cord - Syndrome in the Department for Neurosurgery at the University of Goettingen Medical School between 1995 and 2006

Althausen, Eva 21 May 2013 (has links)
Die vorliegende Arbeit stellt die Therapieergebnisse nach neurochirurgischer Intervention bei Patienten, behandelt aufgrund eines Tethered - Cord – Syndroms (TCS) unter besonderer Berücksichtigung des Patientenalters und des Operationszeitpunktes dar. Weiterhin wurde die Frage eines prophylaktischen Eingriffes bei asymptomatischen Patienten diskutiert. Das Göttinger Kollektiv besteht aus 51 Patienten, die sich einem erstmaligen Detethering unterzogen. Es handelt sich dabei um 30 weibliche und 21 männliche Patienten. Die Altersspanne zum Zeitpunkt der Operation liegt zwischen dem ersten Lebensmonat und dem 58. Lebensjahr. Ausgewertet wurde die prä- und postoperative Symptomatik des TCS. Zusammenfassend scheinen sowohl motorische Defizite als auch Fußdeformitäten durch die Operation statistisch nachweisbar mittels des Vorzeichentests sowie der einfaktoriellen Varianzanalyse ANOVA am prognostisch günstigsten beeinflussbar. Ein signifikanter Einfluss des Alters und des Symptombeginns konnte aufgrund der geringen Fallzahl nicht nachgewiesen werden. Es zeigt sich jedoch, dass alle asymptomatischen Patienten zum Zeitpunkt der Operation jünger als fünf Jahre alt waren. Bei keinem dieser jungen Patienten kam es im postoperativen Untersuchungszeitraum zu Symptomen. Ein frühes operatives Eingreifen nach Symptombeginn scheint ebenfalls einen prognostisch günstigen Faktor darzustellen, so konnte eine höhere Rate von Beschwerdelinderungen bei kürzer bestehen Symptomen nachgewiesen werden.
23

Prävalenz von Gastroschisis, Omphalozele, Spina bifida und orofazialen Spaltbildungen bei Neugeborenen im Zeitraum Januar 2000 bis Dezember 2010 in Leipzig, Sachsen, Sachsen-Anhalt und Deutschland

Bremer, Sophia Alice 06 March 2017 (has links) (PDF)
Hintergrund: Zahlreiche Studien beschreiben weltweit eine Zunahme angeborener Fehlbildungen. Diese sind in Deutschland die häufigste Todesursache im frühen Kindesalter. Die hier vorliegende Studie untersuchte lokale und nationale Trends der Prävalenz von Gastroschisis, Omphalozele, Spina bifida und orofazialen Spaltbildungen von 2000 bis 2010. Methoden: Die Prävalenz der 4 Fehlbildungen wurde im Zeitraum Januar 2000–Dezember 2010 mithilfe von 4 Datenquellen aus Leipzig, Sachsen, Sachsen-Anhalt und Deutschland untersucht. Ergebnisse: Die Prävalenz der Fehlbildungen betrug im Untersuchungszeitraum in Deutschland bzw. in Sachsen 1,97/2,12 (Gastroschisis), 1,63/1,48 (Omphalozele), 5,80/8,11 (orofaziale Spaltbildungen) und 2,92/2,50 (Spina bifida) je 10 000 Lebendgeborene. In Sachsen zeigte sich ein Trendanstieg, dessen Effektstärken jedoch sehr gering sind (OR/Jahr zwischen 1,01–1,09). Auch in Deutschland insgesamt wurde eine signifikante Zunahme der Fehlbildungen beobachtet (OR/Jahr zwischen 1,01–1,04), ausgenommen davon war die Lebendgeborenenprävalenz der Spina bifida, die abzunehmen schien (OR/Jahr 0,986 (0,97–1,0), p-korrigiert = 0,04). Schlussfolgerung: Ob ein tatsächlicher Anstieg der Prävalenzen besteht oder lediglich Artefakte einen Anstieg vortäuschen, ist unklar. Änderungen in der Erfassungs- und Verschlüsselungspraxis, Fehlcodierungen, Doppel- und/oder lückenhafte Erfassung der Fehlbildungen könnten die Daten verfälschen. Da nur in Sachsen-Anhalt und Rheinland-Pfalz das Auftreten von Fehlbildungen prospektiv erfasst wird, könnten im Übrigen auch nur in diesen Bundesländern zeitnah Veränderungen der Fehlbildungsprävalenz erkannt werden. Angesichts der anscheinenden oder scheinbaren Zunahme von Fehlbildungen und der offensichtlich fehlerhaften Datenlage ist ein berücksichbundesweites oder sind weitere regionale Register für eine bessere und zeitnahe Erkennung und Erfassung von Fehlbildungen in Deutschland notwendig.
24

Prävalenz von Gastroschisis, Omphalozele, Spina bifida und orofazialen Spaltbildungen bei Neugeborenen im Zeitraum Januar 2000 bis Dezember 2010 in Leipzig, Sachsen, Sachsen-Anhalt und Deutschland

Bremer, Sophia Alice 11 January 2017 (has links)
Hintergrund: Zahlreiche Studien beschreiben weltweit eine Zunahme angeborener Fehlbildungen. Diese sind in Deutschland die häufigste Todesursache im frühen Kindesalter. Die hier vorliegende Studie untersuchte lokale und nationale Trends der Prävalenz von Gastroschisis, Omphalozele, Spina bifida und orofazialen Spaltbildungen von 2000 bis 2010. Methoden: Die Prävalenz der 4 Fehlbildungen wurde im Zeitraum Januar 2000–Dezember 2010 mithilfe von 4 Datenquellen aus Leipzig, Sachsen, Sachsen-Anhalt und Deutschland untersucht. Ergebnisse: Die Prävalenz der Fehlbildungen betrug im Untersuchungszeitraum in Deutschland bzw. in Sachsen 1,97/2,12 (Gastroschisis), 1,63/1,48 (Omphalozele), 5,80/8,11 (orofaziale Spaltbildungen) und 2,92/2,50 (Spina bifida) je 10 000 Lebendgeborene. In Sachsen zeigte sich ein Trendanstieg, dessen Effektstärken jedoch sehr gering sind (OR/Jahr zwischen 1,01–1,09). Auch in Deutschland insgesamt wurde eine signifikante Zunahme der Fehlbildungen beobachtet (OR/Jahr zwischen 1,01–1,04), ausgenommen davon war die Lebendgeborenenprävalenz der Spina bifida, die abzunehmen schien (OR/Jahr 0,986 (0,97–1,0), p-korrigiert = 0,04). Schlussfolgerung: Ob ein tatsächlicher Anstieg der Prävalenzen besteht oder lediglich Artefakte einen Anstieg vortäuschen, ist unklar. Änderungen in der Erfassungs- und Verschlüsselungspraxis, Fehlcodierungen, Doppel- und/oder lückenhafte Erfassung der Fehlbildungen könnten die Daten verfälschen. Da nur in Sachsen-Anhalt und Rheinland-Pfalz das Auftreten von Fehlbildungen prospektiv erfasst wird, könnten im Übrigen auch nur in diesen Bundesländern zeitnah Veränderungen der Fehlbildungsprävalenz erkannt werden. Angesichts der anscheinenden oder scheinbaren Zunahme von Fehlbildungen und der offensichtlich fehlerhaften Datenlage ist ein berücksichbundesweites oder sind weitere regionale Register für eine bessere und zeitnahe Erkennung und Erfassung von Fehlbildungen in Deutschland notwendig.:Inhaltsverzeichnis Bibliografische Beschreibung 4 I. Abkürzungsverzeichnis 6 1. Einleitung 7 1.1 Hintergrund 7 1.2 Gastroschisis 8 1.3 Omphalozele 12 1.4 Orofaziale Spaltbildungen 15 1.5 Spina bifida 19 1.6 Fragestellung der Studie 22 2. Publikation 25 3. Zusammenfassung der Arbeit 33 4. Literaturverzeichnis 40 II. Erklärung über die Eigenständigkeit der Arbeit 49 III. Lebenslauf 50 IV. Danksagung 52
25

Neuroembryology.

Darnell, Diana, Gilbert, Scott F 01 1900 (has links)
How is it that some cells become neurons? And how is it that neurons become organized in the spinal cord and brain to allow us to walk and talk, to see, recall events in our lives, feel pain, keep our balance, and think? The cells that are specified to form the brain and spinal cord are originally located on the outside surface of the embryo. They loop inward to form the neural tube in a process called neurulation. Structures that are nearby send signals to the posterior neural tube to form and pattern the spinal cord so that the dorsal side receives sensory input and the ventral side sends motor signals from neurons to muscles. In the brain, stem cells near the center of the neural tube migrate out to form a mantel zone, and a set of dividing cells from the mantle zone migrate further to produce a second set of neurons at the outer surface of the brain. These neurons will form the cerebral cortex, which contains six discrete layers. Each layer has different connections and different functions. WIREs Dev Biol 2017, 6:e215. doi: 10.1002/wdev.215 For further resources related to this article, please visit the WIREs website.
26

Quality of life of adults with spina bifida: an issue of equality

Bowles, Wendy Lyn, School of Social Work, UNSW January 1996 (has links)
This thesis explores the quality of life of the first generation of people with spina bifida to reach adulthood. The inquiry was conducted from the social/political approach to disability. From this perspective, disability is viewed as a matter of equality because the problems associated with having a disability are caused by barriers within the social environment. This human rights-based approach underlies much current Australian legislation and government disability policy. The research question was: do adults with spina bifida in New South Wales have the same quality of life as other adults in New South Wales? Quality of life was examined using a framework incorporating objective and subjective measures of quality of life, and the relationship between them, in thirteen domains of life. The role played by values was also explored. Qualitative and quantitative data were collected. Results from structured interviews with a stratified random sample of 117 adults with spina bifida were compared with the results of postal surveys from 180 Technical and Further Education students. 1991 Census data was also used for comparison. People with spina bifida were found to be disadvantaged in every area of life studied, being in the lowest categories of quality of life: 'adaptation' or 'reluctant adaptation' for nearly all domains. In this situation the spina bifida group had significantly lower objective life conditions than the comparison group, yet were as satisfied or more so, with these circumstances, having adapted their expectations downwards. Qualitative results revealed that people with spina bifida suffered high levels of discrimination, social exclusion and isolation. They wanted jobs, leisure opportunities, relationships and to form their own families. Having little hope of attaining these, however, they had become resigned to their disadvantaged situations. It is concluded that there is a large gap between current Australian disability policy rhetoric about rights and equity, and the reality for people with disabilities. It is also demonstrated that measurements of quality of life which take into account both objective and subjective indicators and the relationship between them, are vital for service planning and evaluation. Implications for future research, policy and practice conclude the thesis.
27

The Relationship Between Function, Self-Perception, and Spinal Deformity: Implications for Treatment of Scoliosis in Children With Spina Bifida

Wai, EK, Young, Nancy, Feldman, BM, Badley, EM, Wright, JG January 2005 (has links)
The purpose of this study was to determine the relationship of spinal deformity with physical function and self-perception in children with spina bifida. Ninety-eight eligible children with scoliosis and spina bifida were identified; 80 of them (82%) consented to participate. Spinal deformity was measured in many ways, including scoliosis, coronal balance, and pelvic obliquity. Measures of physical function included the Sitting Balance Scale, Jebsen Hand Scale, Hoffer Ambulation Scale, the Spine Bifida Spine Questionnaire, and the Activities Scale for Kids (ASK). Self-perception was determined with Harter's Self-Perception Profile. No relationship was found between spinal deformity and overall physical function (ASK). Of all aspects of spinal deformity, only coronal imbalance was significantly related to only one aspect of physical function (ie, sitting imbalance). No aspect of spinal deformity was related to self-perception. In conclusion, surgeons should be clear in their indications for surgery and recognize that in the short term the potential benefit of surgery may be, at best, to improve only sitting balance.
28

Folic acid : consumption and knowledge for the prevention of neural tube defects among college-aged women /

Stahlhut, Lynn M., January 2004 (has links) (PDF)
Thesis (M.S.)--Eastern Illinois University, 2004. / Includes bibliographical references (leaves 49-54).
29

Gene-Teratogen interaction and cell proliteration in retinoic acid-induced mouse spina bifida

Kapron-Brás, C. M. (Carolyn M.) January 1982 (has links)
No description available.
30

Spina bifida at a pre-Columbian Cuban site: a molecular and paleoepidemiological perspective

Armstrong, Stephanie D. 23 August 2012 (has links)
Health in archaeological populations needs to be investigated using a holistic approach. Molecular techniques, particularly multiplex PCR, can be used with paleopathology and dietary analysis to understand aspects of population health. This thesis demonstrates how spina bifida, a multi-factorial disease, can be investigated using this paleoepidemiological approach. Based on skeletal evidence, spina bifida was present in a pre-Columbian Cuban population from the archaeological site of Canimar Abajo. Molecular techniques were employed to examine disease potential, examining individuals for five single nucleotide polymorphisms associated with spina bifida. It is postulated that the combined effect of these polymorphisms, as well as dietary factors, determines the risk of the population for spina bifida, and that these factors came together to create the observed high disease prevalence. Therefore, this thesis demonstrates how the methods of molecular paleopathology, corroborated by dietary analyses, can be used within a paleoepidemiological framework to understand population health and disease.

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