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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
421

Risk Factors of Depression in Older People

Maier, Alexander 14 March 2024 (has links)
Depression ist auch bei Älteren eine häufige Erkrankung und kann für die Betroffenen schwere Folgen haben. Durch den Demographischen Wandel wird der Anteil älterer Menschen an der Bevölkerung in den nächsten Jahren zunehmen, wodurch das Thema Altersdepression noch wichtiger werden wird. Obwohl es etablierte und wirksame Therapiemethoden für depressive Episoden auch im hohen Alter gibt, werden Depressionen gerade in dieser Bevölkerungsgruppe häufig nicht erkannt und den Patienten somit der Zugang zu einer wirksamen Behandlung verwehrt. Deshalb wird in einigen Ländern bereits ein generelles Screening auf Depressionen empfohlen, jedoch noch nicht in Deutschland. Um Screening Methoden effektiv und ressourcenschonend einzusetzen, ist es wichtig Untergruppen von Patienten zu identifizieren, die besonders anfällig für Depressionen sind. Kenntnisse über Risikofaktoren von Depressionen im Alter sind essentiell, um solche Untergruppen eingrenzen zu können. In den letzten Jahrzehnten wurden eine große Anzahl von Studien zu Risikofaktoren von Altersdepression durchgeführt. Jedoch wiesen viele dieser Arbeiten schwerwiegende methodische Mängel auf oder es handelte sich um Querschnittstudien. Um ein tieferes Verständnis über diese Risikofaktoren zu ermöglichen, führten wir zwei Studien durch: Zunächst fasten wir alle Längsschnittstudien zu Risikofaktoren für Depressionen bei Personen im Alter von 65 Jahren oder älter in einem systematischen Review zusammen, die strenge Qualitätsstandards erfüllten. Anschließend führten wir eine hochqualitative Längsschnittstudie zu Risikofaktoren von Depressionen in einer großen Kohorte älterer Menschen im Alter von mindestens 75 Jahre durch. In die endgültige Analyse unserer systematische Übersichtsarbeit schlossen wir 30 Längsschnittstudien mit ein, in welchen multivariate Analysemethoden angewendet und strenge Einschlusskriterien erfüllt wurden. Diese Übersichtsarbeit konnte einen guten Überblick über qualitativ hochwertige Studien zu Risikofaktoren der Depression im Alter verschaffen. Jedoch konnten wir aufgrund der Heterogenität der eingeschlossenen Studien, insbesondere im Bereich der eingeschlossenen Faktoren und der verwendeten Erhebungsmethoden der Faktoren, sowie dem hohen Verzerrungsrisiko, keine Metaanalyse durchführen. In unserer prospektiven Kohortenstudie analysierten wir Risikofaktoren sowie Inzidenzraten von Depressionen in einer repräsentativen Stichprobe von 3.327 älteren Erwachsenen, die über 13 Jahre nachbeobachtet wurden. Als statistische Methode wendeten wir aufgrund der hohen Sterblichkeit der Teilnehmer die statistische Methode der Competing Risk Regression an. Die Studienteilnehmer wurden aus Hausarztpraxen rekrutiert. 2.436 Patienten ohne signifikante depressive Symptome zu Studienbeginn wurden in die endgültige Analyse miteingeschlossen. Von diesen entwickelten 543 (22,2 %) signifikante depressive Symptome (Inzidenzrate 38,8 pro 1000 Personenjahre (95 % KI 35,5–42,4)). Durch unsere Analyse, in der Versterben der Studienteilnehmer als konkurrierendem Ereignis einberechnet wurde, ergaben sich folgende Risikofaktoren für das Auftreten von depressiven Symptomen: Weibliches Geschlecht, der Beziehungsstatus ledig oder geschieden, subjektiver Gedächtnisverlust mit und ohne Sorgen über diesen, Sehstörungen, sowie Einschränkungen in der körperlichen Mobilität. Die konsistentesten Risikofaktoren in allen Studien, einschließlich unserer eigenen prospektiven Studie, waren Mobilitätseinschränkungen, gefolgt von Sehstörungen. Die meisten untersuchten Faktoren ergaben in verschiedenen Studien widersprüchliche Ergebnisse. Auch wenn diese Dissertation keine abschließenden Ergebnisse in Form einer Metaanalyse liefern konnte, zeigt sie doch mögliche Wege auf, um in zukünftigen Studien zu Risikofaktoren für Depressionen in der älteren Bevölkerung verlässlichere und konsistentere Ergebnisse zu erhalten. Auf diese Weise könnten Gruppen mit hohem Risiko für depressiven Episode in dieser unterdiagnostizierten und unterbehandelten Population identifiziert und ein Screening für Hochrisikogruppen etabliert werden. Da die Folgen einer Depression schwerwiegend sind und wirksame Behandlungsmöglichkeiten zur Verfügung stehen, lohnt es sich, die Forschung zu Risikofaktoren für Depressionen bei älteren Menschen zu verfeinern und fortzuführen.
422

Efficacy and Tolerability of Atomoxetine Use for Patients with Autism Spectrum Disorders and Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) Symptoms: A Systematic Review and Meta-Analysis

El-Said, Angie 01 January 2019 (has links)
Introduction: Patients with autism spectrum disorders (ASD) and attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) show more symptoms of ADHD. Since there are more adverse events caused by psychostimulants compared to non-psychostimulants, the use of a non-psychostimulant such as atomoxetine might prove more beneficial for younger patients and/or those with comorbid ADHD. Objective: The aim of this thesis is to determine the efficacy and tolerability of atomoxetine in ASD patients presenting with ADHD, by examining (a) differences in ADHD symptoms for participants receiving atomoxetine versus those receiving placebos, and (b) risk differences in adverse events between these participants. Methods: An electronic search of both PubMed.gov and ClinicalTrials.gov were conducted. To be deemed eligible, studies had to (a) be randomized, double-blind, placebo-controlled trials comparing atomoxetine with a placebo, (b) administer atomoxetine for at least 1 week, and (c) include data on either ADHD outcomes or adverse events. Effect sizes for ADHD outcomes were calculated using Cohen's d, whereas risk differences were calculated for adverse events. For each of these two meta-analyses, effect sizes were aggregated across studies using a random effects method. Results: Overall ADHD outcomes were better for participants who received atomoxetine than for participants who received placebo, =0.297. Participants who received atomoxetine also demonstrated better outcomes in terms of attention and hyperactivity-impulsivity symptoms, =0.345 and 0.393, respectively. Though there were more adverse events for patients taking atomoxetine than placebo, the results were not statistically significant. Discussion: This thesis extends the findings of previous meta-analyses of pharmacological treatments for ASD and ADHD, while addressing the concerns raised in the critique of existing meta-analyses presented in this thesis, e.g., limited studies, length of treatment weeks, and dichotomization of data. It provides evidence that atomoxetine improves ADHD symptoms, with an overall frequency of adverse events that did not sufficiently differ from placebo beyond chance.
423

MAPPING PATTERNS AND IDENTIFYING CONCEPTUAL FRAMEWORKS IN GLOBAL HEALTH RESEARCH: A SYSTEMATIC REVIEW

Leckie, Michal January 2022 (has links)
Background: Global health is a complex, interdisciplinary, and contested field. It is rapidly growing and undergoing ideological and methodological changes. Despite many theoretical claims over what global health research ought to be, there are few empirical reports on what global health is, as a present field of research. The aim of this study is to: 1) determine patterns in global health research, based on key research characteristics; and 2) determine relationships between these characteristics to identify and define conceptual frameworks in global health research. Methodology: A systematic review of research in global health journals was conducted for papers published in the years 2010, 2015, and 2020. Categorical data on 17 research characteristics was extracted from all studies included in the analysis. The relationships between these characteristics was analyzed and visualized using multiple correspondence analysis, as implemented in the R’s ca package. Significance tests of independence determined relationships between pairs of variables. Results: The final analysis was done on 1033 included studies from 14 journals. 56% of the studies used a quantitative observational methodology. While 82% of research had at least one author affiliated with a high-income country, 96% of research funded (at least partially) by the Bill & Melinda Gates Foundation had at least one author affiliated with a high-income country. There was a significant relationship between the use of social and structural determinants of health and the authors’ affiliations (X2=59.06, p < 0.001), with the use of social and structural determinants of health lower among lower-income authors than high-income authors. The first and second dimensions of multiple correspondence analysis explained 38% of the variables’ deviation from independence. Conclusion: Multiple correspondence analysis offers a novel way of understanding global health research, contributing empirical data to the discourse on what lies ahead for the field of global health. The relationship between the use of social and structural determinants of health, authorship, and research methodologies point to the need for important conversations on the direction of global health research, starting from where we are at now. / Thesis / Master of Science (MSc) / While the importance of the field of global health is more prominent than ever, it is a field of uncertainty, controversy, contested merit, and often disreputable history. Conversations abound on the strengths and weaknesses of the field and what needs to change; yet, there is a lack of empirical grounding for these discussions. In this study, I reviewed global health research literature, identifying 17 key characteristics that surface in theoretical conversations on global health, and scored 1033 global health research studies according to these characteristics. Using multiple correspondence analysis, the 17 characteristics were analyzed together and visualized to elucidate the relationships between the characteristics. I found that: over half of the studies were quantitative observational; most research in global health had at least one author from a high-income country; and middle-income authors were less likely to study social and structural determinants of health than high-income authors. These findings lend important empirical evidence to conversations on the direction of the field, starting from where we are at now.
424

Comparing Measures of the Concentration of Crime at Places and Times

Lee, YongJei 12 December 2017 (has links)
No description available.
425

Dietary Patterns and Breast Cancer Risk: A Systematic Review

Dandamudi, Akhila January 2017 (has links)
No description available.
426

CRITICAL APPRAISAL AND SYSTEMATIC REVIEW OF HEALTH EFFECTS OF CARBON-BASED NANOPARTICLES AND NANOMATERIALS

ACOSTA LEÓN, ADRIANA Lucía 19 July 2006 (has links)
No description available.
427

Measuring how Much Criminologists Know About Crime: Using Environmental Criminology to Assess Our Knowledge of Crime Events

Heinonen, Justin A. January 2010 (has links)
No description available.
428

Reunification and Reentry in Child Welfare: A Systematic Review and Meta-analysis

Saunders-Adams, Stacey M. 21 March 2011 (has links)
No description available.
429

Post-harvest Interventions and Food Safety of Leafy Green Vegetables

Ilic, Sanja 19 October 2011 (has links)
No description available.
430

Effekt av interventioner med syfte att öka följsamhet till behandling med fysisk aktivitet hos patienter med muskuloskeletal smärta : En litteraturstudie / Effect of interventions aimed at increasing adherence to treatment with physical activity in patients with musculoskeletal pain : A literature study

Englund, Maria January 2022 (has links)
SAMMANFATTNING  Bakgrund: Muskuloskeletal smärta är en av de främsta orsakerna till både sjukskrivning och hälso- och sjukvårdskonsumtion i de flesta västerländska samhällen. Muskuloskeletal smärta definieras som smärta i rörelseorgan såsom muskler, leder, skelettdelar eller tillhörande mjukdelar. I behandling av muskuloskeletal smärta ingår ofta fysisk aktivitet. Fysisk aktivitet definieras, som all kroppsrörelse som ökar energiförbrukningen utöver den energiförbrukning som vi har i vila. För att fysisk aktivitet skall ha önskad effekt krävs följsamhet till den fysiska aktiviteten.  Syfte: Syftet är att med hjälp av andra studiers resultat sammanställa effekt av interventioner vars syfte är att öka följsamhet till behandling med fysisk aktivitet hos patienter med muskuloskeletal smärta.  Metod: Systematisk litteraturstudie. Sökning genomfördes i databaserna PUB Med, CINAHL, AMED och PEDRO. Artiklarna granskades med mall för kvalitetsgranskning av randomiserade studier samt att en GRADE bedömning utfördes med bedömningsunderlag från Statens beredning för medicinsk och social utvärdering (SBU).  Resultat: Vid litteratursökning återfanns 514 artiklar som motsvarade syfte och frågeställningar. Efter genomgång av titel samt abstract fanns 38 artiklar kvar, efter genomläsning av hela studien fanns 10 artiklar kvar som inkluderades i litteraturstudien.De 10 artiklarna hade varierande grad av kvalitet. Ingen av studierna hade fullgod kvalitet på samtliga delar som ingår vid kvalitetsgranskningen. Evidensgradering enligt GRADE visar måttligt underlag för beteendemedicinska interventioner för att öka följsamheten till fysisk aktivitet för vuxna patienter med muskuloskeletal smärta.  Konklusion: Denna litteraturstudie visar ett svagt sambandavseende om beteendemedicinska interventioner kan öka följsamhet till fysisk aktivitet hos vuxna med muskuloskeletal smärta. Vid stödjande aktiviteter fann man inte någon positiv effekt på följsamhet till fysisk aktivitet hos vuxna patienter med muskuloskeletal smärta. / ABSTRACT  Background: Musculoskeletal pain is one of the leading causes of both sick leave and health care consumption in most western societies. Musculoskeletal pain is defined as pain in organs such as muscles, joints, skeletal parts or associated soft tissues. Treatment of musculoskeletal pain often includes physical activity. Physical activity is defined as all body movement that increases energy consumption in addition to the energy consumption we have at rest. In order for physical activity to have the desired effect, compliance with the physical activity is required.  Objective: The aim is to use the results of other studies to compile the effect of interventions whose purpose is to increase adherence to treatment with physical activity in patients with musculoskeletal pain. Methods: Systematic review. The search was conducted in the databases PubMed, CINAHL, AMED and PEDRO. The studies were assessed according to template for quality review of randomized studies and GRADE from Statens beredning för medicinsk och social utvärdering.  Results: A literature search found 514 articles that corresponded to purpose and issues. After reviewing the title and abstract, there were 38 articles left, after reading the entire study, there were 10 articles left that were included in the literature study. The 10 articles had varying degrees of quality. None of the studies had full quality on all parts included in the quality review. Evidence grading according to GRADE shows a moderate basis for behavioral medicine interventions to increase adherence to physical activity for adult patients with musculoskeletal pain.  Conclusion: This literature study shows a weak correlation regarding whether behavioral drug interventions can increase adherence can increase adherence to physical activity in adults with musculoskeletal pain. In supportive activities, no positive effect was found on compliance with physical activity in adult patients with musculoskeletal pain.

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