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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
21

An Examination of Characteristics of Clients who Complete and Those who Drop Out of Dialectical Behavior Therapy

Hunnicutt Hollenbaugh, Karen Michelle 27 July 2011 (has links)
No description available.
22

Outpatient Dialectical Behavior Therapy at a Community Mental Health Center: Outcome Study

Vaillancourt, Kate E. 17 July 2012 (has links)
No description available.
23

Integrating Trauma Center Trauma-Sensitive Yoga and Dialectical Behavior Therapy to Increase Embodiment in Chronically Traumatized Individuals

Santullano, Diana N. 26 August 2022 (has links)
No description available.
24

Dialektisk beteendeterapi vid substansbruk : Behandlares erfarenheter

Lindholm, Jenny, Anna, Stenberg January 2023 (has links)
Bakgrund: Komplexiteten i vård och behandling av personer med substansbrukssyndrom (SUD) är omfattande. Dialektisk beteendeterapi (DBT) syftade initialt till att minska självskadandebeteende hos personer med borderline personlighetssyndrom (BPD) men har på senare år anpassats till andra typer av problem som exempelvis SUD. I Sverige har kommuner och regioner i dagsläget ett delat ansvar i att tillgodose vård och behandling för personer med SUD vilket kan försämra kvaliteten på vård och behandling. Ett nytt förslag att Regionen ska äga huvudmannaskapet ligger idag hos regeringen där en kompetensökning kommer att krävas inom regional verksamhet rörande behandling vid SUD. Som ett led i den kompetensökningen blir syftet med denna examensuppsats att undersöka DBT-terapeuters erfarenheter rörande DBT vid SUD. Metod: Sju DBT-terapeuter rekryterades till studien. Deltagarna intervjuades digitalt med hjälp av en semistrukturerad intervjuguide. Som metod användes reflexiv tematisk analys. Resultat: Upplägg av behandlingen varierade mellan de olika verksamheterna. Viktigt för patientgruppen med SUD var noggrann kartläggning initialt i behandling. Alla DBT-terapeuter var eniga i att DBT var effektiv för patienter med bristande känsloreglering och impulskontroll. Utmaningar att bedriva behandlingen var omgivande faktorer och grupprocesser som kunde ta fokus från behandlingen. Alla DBT-terapeuter var eniga i att det behövdes ett helhetstänk i behandling vid SUD. Samtliga DBT-terapeuter upplevde DBT som hjälpsamt för patientgruppen och majoriteten såg en minskning av återfall och användande av substanser. Slutsats: Författarna drar slutsatsen att DBT och DBT-skill training (DBT-ST) kan vara en bra metod för patienter med SUD. Ett skifte i huvudmannaskap blir viktigt för en mer patientsäker vård. Vidare forskning rekommenderas dock. Nyckelord: Substansbrukssyndrom, Dialektiskt beteendeterapi, erfarenheter, behandling.
25

A pilot study examining the influence of an entrepreneurial education program on entrepreneurial intention and its antecedents in a population of adolescent males in recovery

McKay, Ian 06 August 2021 (has links)
Drug addiction is a chronically relapsing disorder that has been characterized by the compulsive use of addictive substances despite adverse consequences to the individual and society. Research has shown various social-psychological factors (e.g., positive affect, self-efficacy, behavioral intentions, beliefs held by others, and ones' perceptions of a behavior) to be essential determinants in recovery. Research has also demonstrated Entrepreneurial Education Programs (EEPs) to improve specific and global self-efficacy and autonomy in adolescent populations. The following study is the first to examine the impact of a therapeutically oriented EEP on entrepreneurial intentions and its antecedents in a population of adolescent males being treated for substance use disorder(s). Findings from the between-subjects analyses show that when compared to those who did not participate in the EEP, program participation increased entrepreneurial intention and its antecedents, entrepreneurial knowledge, emotion regulation, self-efficacy, positive affect, and interest in attending college. When compared to those who did not participate in the EEP, program participation also led to significant reductions in negative affect, anxiety, and stress. Findings from the within-subjects analyses show that participation led to significant increases from time 1 to time 2 in entrepreneurial intention and its antecedents, entrepreneurial knowledge, emotion regulation, self-efficacy, positive affect, and interest in attending college. When compared to time 1 scores, participation led to significant reductions in anxiety and stress. This study identifies the great potential of this therapeutic EEP to reduce behaviors involved in relapse and increase one's engagement with and commitment to antecedents of successful rehabilitation.
26

Krankheitskosten der Borderline Persönlichkeitsstörung aus gesellschaftlicher Perspektive sowie Effektivität und Effizienz der ambulanten Dialektisch-Behavioralen Therapie unter Versorgungsbedingungen

Wagner, Till 11 May 2016 (has links)
Die vorliegende kumulative Promotion umfasst drei veröffentlichte Publikationen, die im Rahmen der Berliner Borderline Versorgungsstudie (BBV-Studie) durchgeführt wurden. In Studie 1 wurde die effectiveness der ambulanten Dialektisch-Behavioralen Therapie (DBT) an N = 47 Patienten mit einer Borderline Persönlichkeitsstörung (BPS), die das DBT-Behandlungsjahr vollständig durchlaufen haben, untersucht. Im Prä-Post-Vergleich zeigten sich für die untersuchten Symptombereiche signifikante Veränderungen und die Effektstärken lagen überwiegend im mittleren Bereich. 77% der Patienten erfüllten nach einem Jahr DBT nicht mehr die diagnostischen Kriterien für eine BPS. In Studie 2 wurden die Krankheitskosten von N = 55 BPS-Patienten in dem Jahr vor der ambulanten DBT umfassend aus einer gesellschaftlichen Perspektive erhoben. Die durchschnittlichen Kosten lagen bei €26.882 (SD = €32.275). Davon gingen mit €17.976 (SD = €23.867) etwa 66% auf die direkten, mit €8.906 (SD = €15.518) knapp 34% auf die indirekten Kosten zurück. In Studie 3 wurden für die N = 47 DBT- compleater die Krankheitskosten im Jahr vor der Therapie mit denen während des DBT-Behandlungsjahres und mit denen während des ersten Katamnesejahres (N = 33) verglichen. Die durchschnittlichen Krankheitskosten lagen im Jahr vor der DBT bei €28.026 (SD = €33.081), während des DBT-Jahres bei €18.758 (SD = €19.450) und sanken innerhalb des Katamnesejahres weiter auf €14.750 (SD = €18.592). Die deutlichsten Kostenreduktionen zeigten sich im stationären Bereich. Hingegen konnten die indirekten Kosten kaum gesenkt werden. Insgesamt weist die vorliegende Promotion darauf hin, dass die ambulante DBT auch unter Versorgungsbedingungen in Berlin wirksam ist. Zudem besitzt die BPS auch in Deutschland eine hohe gesellschaftliche Relevanz. Die Krankheitskosten können deutlich gesenkt werden, wenn BPS-Patienten in einem DBT-Netzwerk behandelt werden. Hieraus ergeben sich erste Hinweise auf die Effizienz der ambulanten DBT. / This thesis includes three publications that were conducted as part of a Berlin wide treatment study (“Berliner Borderline Versorgungsstudie“). In study 1, we examined the effectiveness of dialectical behavior therapy (DBT) for borderline personality disorder (BPD) under the routine health care situation in Berlin. N = 47 patients completed the one-year treatment and provided data. Our findings demonstrate significant improvements on all measures with medium effect sizes. Moreover, at the end of the first treatment year, 77% of the patients no longer met the criteria for a BPD diagnosis. In Study 2, BPD-related cost-of-illness 12 months prior to outpatient DBT was assessed in a sample of N = 55 BPD-patients from a societal perspective. Total cost-of-illness was €26882 (SD = €32275) per patient. €17976 (SD = €23867; 66%) were direct costs and €8906 (SD = €15518; 34%) were calculated as indirect costs. In study 3, societal cost-of-illness of the N = 47 DBT completers was calculated for 12 months prior to DBT and further investigated during DBT-treatment year and during the following year. Total mean annual cost-of-illness was €28026 (SD = €33081) during pre-treatment, €18758 (SD = €19450) during the DBT treatment year and €14750 (SD = €18592) during the follow-up year for the N = 33 patients who participated in the final assessment. Cost savings were mainly due to marked reductions of inpatient treatment costs, while indirect costs barely decreased. In sum, the present thesis shows that outpatient DBT under routine mental health care conditions in Berlin leads to positive results. Furthermore, mean annual cost-of-illness of German BPD-patients exceed those of many other mental disorders meaning that BPD poses a high economic burden. Importantly, treatment of BPD patients with an outpatient DBT program is associated with substantial overall cost savings. Correspondingly, outpatient DBT has the potential to be an efficient treatment.
27

Exponering för rörelser och emotioner - : En DBT-inspirerad exponeringsbehandling för människor med långvarig ländryggssmärta. / Exposure for (E)Motions1 : A DBT inspired exposure treatment for people with chronic low back pain

Kyrning, Helena, Sjölund, Robert January 2012 (has links)
SammanfattningLångvarig smärta orsakar stort lidande för individen och belastar samhället ekonomiskt. Syftet med denna uppsats var att undersöka om en exponering in vivo-behandling inspirerad av Dialektisk beteendeterapi (DBT) för människor med långvarig ländryggssmärta var görbar samt om behandlingen gav effekt på smärtrelaterad problematik. Designen var en single case experimental design vilket är en beprövad design för att testa nya terapimetoder. Studien bestod av sex deltagare, alla med hög grad av smärtrelaterade katastroftankar, något som litteraturen visat predicera sämre behandlingsutfall. Behandlingen var DBT-inspirerad och indelad i tre faser; en första valideringsfas, en andra färdighetsfas och en tredje exponeringsfas. Fem av sex deltagare fick förbättringar på alla de primära utfallsmått, tre av sex deltagare fick förbättringar på samtliga primära- och sekundära utfallsmått. Framtida replikationer är motiverade. / AbstractChronic pain causes great suffering for the individual and burden society economically. The aim of this study was to examine whether an exposure in vivo treatment inspired by Dialectical Behavior Therapy (DBT) for people with chronic low back pain was feasible and whether the treatment had effect on pain-related problems. The design was a single case experimental design, which is a widely used design to test new therapy methods. The study consisted of six participants, all with high levels of pain catastrophizing, something that in the literature been linked to poor treatment outcomes. The treatment was inspired by DBT and divided into three phases: an initial validation phase, a second phase for skills training and a third exposure phase. The results were promising: five out of six participants had improved in all primary outcome measures. Three out of six participants had improvements in all primary and secondary outcome measures. Future replications are warranted.
28

The role of emotional overcontrol in the acceptance of counselor training feedback

Berzins, R. Erin W. 05 November 2019 (has links)
No description available.
29

Rhetoric in Dialectical Behavior Therapy: Healing Minds Through Argumentation

Zsembery, Celeste Lloyd 13 March 2012 (has links) (PDF)
The fields of psychology and rhetoric share the goal of improving human mental health and behavior through persuasion. This thesis traces the history of rhetoric and psychology theory, focusing on the parallel theories of Nienkamp's internal rhetoric and Herman's dialogical self. Both theories model the human mind as having multiple psyches that actively interact to interpret human experience and project human behavior. I conclude with a case study of anorexic patients using ethos, pathos, and logos in dialectical behavior therapy (DBT), arguing that principles of rhetoric can help patients with mental disorders cognitively realign their thinking more effectively than drug treatments can.
30

Evaluation der Dialektisch-Behavioralen Therapie der Posttraumatischen Belastungsstörung nach sexueller Gewalt in Kindheit und Jugend

Priebe, Kathlen 10 October 2019 (has links)
Die Posttraumatische Belastungsstörung (PTBS) nach sexueller Gewalt in der Kindheit geht häufig mit komorbiden Symptomen einher. Kognitiv-behaviorale Therapien haben sich als effektiv in der Behandlung der PTBS erwiesen. Die Datenlage zur PTBS nach sexueller Gewalt in der Kindheit ist jedoch gering. In der vorliegenden Dissertation wurden Fragestellungen zur Diagnostik und Therapie der PTBS nach sexueller Gewalt verfolgt. In Schrift 1 werden die Ergebnisse einer ambulanten Assessmentstudie präsentiert, in der 28 Patientinnen wiederholt zum intrusiven Wiederleben befragt wurden. Mit durchschnittlich 75 Intrusionen und 24 Flashbacks pro Woche fand sich eine hohe Symptombelastung. Die Schriften 2, 3 und 4 beziehen sich auf eine randomisiert-kontrollierte Studie. Patientinnen (N=74) wurden randomsiert einer 12-wöchigen stationären DBT-PTBS oder einer treatment-as-usual Warteliste zugewiesen. Die Ergebnisse, die in Schrift 2 beschrieben sind, zeigen eine signifikante Reduktion der posttraumatischen Symptomatik mit einer großen Zwischengruppen-Effektstärke (g=1.35). In Schrift 3 wird dargestellt, dass die Effekte auf die posttraumatische Symptomatik in Bezug auf mehrere traumatische Ereignisse geringer sind als die Effekte in Bezug auf das am stärksten belastende Ereignis. Schrift 4 beinhaltet Ergebnisse zu der Inanspruchnahme psychiatrisch-psychotherapeutischer Behandlung und den assoziierten Kosten. Im Jahr vor der DBT-PTBS fanden sich im Mittel jährliche Pro-Kopf-Kosten von  18100 € und 57 stationäre Tage. Im Jahr nach der DBT-PTBS waren die Inanspruchnahme mit durchschnittlich 14 Tagen und die mittleren Kosten von 7233 € deutlich geringer. Zusammengefasst sprechen die Ergebnisse für eine hohe Effektivität der DBT-PTBS. Zudem scheint die DBT-PTBS mit einer Reduktion stationärer Tage und entsprechender Kosten einherzugehen. Die Ergebnisse zur Diagnostik deuten darauf hin, dass ein Teil der Symptomatik mit dem üblichen diagnostischen Vorgehen nicht erfasst wird. / Posttraumatic stress disorder (PTSD) with co-occurring severe psychopathology is a frequent sequel of childhood sexual abuse (CSA). Cognitive-behavioral therapy has been shown to be efficacious in treating PTSD, but there is only limited data regarding patients with PTSD related to CSA. This dissertation focused on both the assessment and the treatment of PTSD related to CSA. Paper 1 presents data from an ambulatory assessment study. Patients (N=28) were provided with electronic diaries for repeated real-time assessment of intrusions and flashbacks. They reported an average of 75 intrusions and 24 flashbacks during the week of assessment. Papers 2, 3, and 4 present data from a randomized controlled trial. Patients (N=74) were randomized to either a 12-week residential DBT-PTSD program or a treatment-as-usual wait list. The results for primary and secondary outcomes are shown in Paper 2. Data revealed a significant reduction of posttraumatic symptoms with a large between-group effect size (g=1.35). Paper 3 provides results on the impact of the definition of the index trauma. When the index trauma included multiple traumas, PTSD severity scores were significantly higher, and improvements from pre- to post-treatment were significantly lower, compared to when the index trauma was defined as the worst trauma. Paper 4 presents data on the utilization of mental health care. The mean total costs were 18000 €  per patient during the year before and  7233 € during the year after DBT-PTSD. The significant cost reduction was due to large reductions in inpatient treatment days (on average 57 days before and 14 days after DBT-PTSD). To sum up, the findings show clear evidence for the efficacy of the DBT-PTSD program. Data further indicate that DBT-PTSD might contribute to reducing the mental health care costs. Also, the results suggest that the currently applied methods of assessing PTSD in patients with severe symptoms might miss aspects of clinically relevant symptomatology.

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