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The Relationship Between Community Health Worker Supply and the Rate Of Preventable Hospitalizations of Rural Latinos With DiabetesMapp, Danielle O 01 January 2020 (has links)
The ever-increasing prevalence of diabetes mellitus and its associated healthcare costs in the United States has led to our healthcare system's need for cost-effective health resources and chronic disease management. The interventions of Community Health Workers (CHWs) can cost-effectively improve population health and prevent the unnecessary utilization of some medical services especially in rural, low-income, minority populations, where there is often limited access to healthcare. The purpose of this study is to investigate the relationship between the number of total CHWs in rural counties and the mean diabetes-related preventable hospitalization rates in Latino patients diagnosed with diabetes in those rural counties. The main goal of this research study is to contribute to the existing literature about the importance of CHWs especially in rural counties and the effect their presence has on diabetes-related preventable hospitalizations. Quantitative rural county data sets were analyzed to determine the correlation between the number of CHWs per rural county and the rate of diabetes-related preventable hospitalizations per rural county. Due to the COVID-19 pandemic outbreak, this research project was modified to be completed in a timely manner. A statistically insignificant moderately negative linear relationship was found between the two variables. Therefore, there was not enough statistical evidence in the sample to say that this correlation exists in the rural America population. Future research is needed to investigate this relationship more thoroughly.
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Untersuchungen zur Immunitätslage junger Erwachsener gegen Masern, Mumps und Röteln / Study regarding the immune status of young adults against measles, mumps and rubellaKrieg, Jennifer, Jennifer Krieg, 14 April 2016 (has links) (PDF)
Einleitung: Masern, Mumps und Röteln sind weltweit verbreitete Kinderkrankheiten. Laut Zielvorgaben der World Health Organization (WHO) sollten bis 2015 die Masernviren eradiziert und die Inzidenzen für Mumps und Röteln deutlich vermindert sein. Trotz der beträchtlichen Senkung der Erkrankungszahlen nach der Einführung der jeweiligen Impfungen in den 1970 Jahren kommt es bis heute, sowohl national als auch international zu lokalen Ausbrüchen der Krankheiten. Dabei sind immer häufiger junge Erwachsene betroffen, deren Komplikationsrate bei allen drei Viruserkrankungen im Vergleich zu Kindern deutlich höher liegt. Dies erhöht die Brisanz im Falle eines Ausbruches und führt dazu, dass es auch heute noch in Deutschland vereinzelt zu Todesfällen im Fall von Masern kommt und auch dass nicht wenige Menschen an den Spätfolgen dieser drei impfpräventablen Erkrankungen leiden.
Ziele der Untersuchungen: Die Zielstellung der vorliegenden Arbeit war es, die Immunitätslage von 18 bis 29 jährigen Angestellten des Universitätsklinikums Leipzig gegen diese drei viralen Erreger zu bestimmen und im Kontext mit dem Impfstatus der Probanden zu stellen. Zudem sollte untersucht werden, ob auch heute noch die historischen Veränderungen der Impfregime durch die Wiedervereinigung und die Unterschiede bei den untersuchten sogenannten „Wendekindern“ nachgewiesen werden können. Des Weiteren sollten die Verlässlichkeit der diagnostischen Parameter über die Beurteilung des Immunstatus bewertet werden.
Materialien und Methoden: Es standen insgesamt über 500 Serumproben zur näheren Auswertung zur Verfügung. Mittels ELISA-Test wurde die jeweils spezifische IgG-Konzentration gegen Masern, Mumps und Röteln ermittelt. Zudem wurden die virusspezifischen Aviditäten von IgG-Antikörpern bestimmt und durch die Anfertigung von Neutralisationstesten (NT) auch deren neutralisierende Wirkung untersucht. Von 326 Probanden wurde die Impfanamnese ermittelt und analysiert.
Ergebnisse: Bei keiner der drei Viruserkrankungen wurde in der untersuchten Altersgruppe der 18-29 Jährigen die Seroprävalenz von 95% erreicht, welche notwendig ist, um nachhaltig eine Eindämmung der viralen Erreger in einer Population erreichen zu können. Der Immunstatus der untersuchten Probandengruppe fiel gegen Masern (90,5% IgG-positiv) am besten aus, gefolgt von dem Röteln- (87,1% IgG-positiv) und dem Mumps-Immunstatus (81,6% IgG-positiv).
Eine Abnahme der Antikörperkonzentrationen in dem zeitlichen Verlauf nach einer Impfung konnte in der vorliegenden Arbeit gezeigt werden. Bei den vor mehr als 10 Jahren gegen das jeweilige Virus Geimpften sank der Anteil an Seropositiven um 7,4% (Masern und Röteln) bzw. 8,1% (Mumps) im Gegensatz zu den Probanden, die ihre letzte Impfung vor weniger als 10 Jahren erhalten hatten.
Die unterschiedlich durchgeführten Impfregime vor und nach der Wiedervereinigung waren in der untersuchten Probandengruppe noch gut zu erkennen. Bei den Geburtsjahrgängen vor 1990 waren die Impfquoten um durchschnittlich 15% niedriger als bei den Jahrgängen ab 1990. Aufgrund der erhöhten Wildviruszirkulation vor 20 Jahren zeigten die älteren Jahrgänge dennoch einen ähnlich hohen Antikörperstatus, wie die Jüngeren. Auch die Auswertung der Aviditätsindices und der NT-Titer im zeitlichen Abstand zu der zuletzt erhaltenen Impfung ergab einen Hinweis auf die Boosterung der Immunität gegen den jeweiligen viralen Erreger durch den Kontakt der Probanden mit Wildvirus.
Die Korrelation zwischen den diagnostischen Parametern IgG-Konzentration, Avidität und Neutralisationstiter ließen sich am besten bei den Masern- und den Rötelnwerten erkennen. Die Zusammenhänge bei Mumps waren im Vergleich zu den anderen beiden viralen Erregern gering. Die Abhängigkeit von der Impfanamnese konnte bei allen drei viralen Erregern nur bei den IgG-Konzentrationen festgestellt werden. Ein Zusammenhang zwischen Impfstatus und Höhe der Aviditätsindices bzw. Neutralisationstiter lag nicht vor.
Schlussfolgerungen: Sowohl der Immun- als auch der Impfstatus der untersuchten jungen Erwachsenen (18 29 Jahre) ist für eine nachhaltige Eindämmung des Masern-, Mumps- und des Rötelnvirus nicht ausreichend. Die Bestimmung der IgG-Konzentration als Routinediagnostikum für die Erhebung eines Immunstatus ist bei allen drei Viren nur mit Einschränkungen geeignet. Die Durchführung von Neutralisationstesten, insbesondere gegen Mumps, ist Goldstandard für die Bestimmung einer Immunitätslage. / Introduction: Measles, mumps and rubella are worldwide occurring childhood diseases. World Health Organization (WHO) declared the goal of measles eradication by 2015 and significant reduction of the incidence of mumps and rubella.
Despite the substantial decrease after implementation of vaccination, there are still yearly outbreaks of the three infections on national and international level. At the same time, more often young adults are affected by all three viral diseases and their rate of complications is significantly higher than children. The explosive nature of the diseases leads to the fact that, even in Germany people die of measles. Further, more than a few people suffer from long-term effects of these diseases which could be prevented by vaccination.
Aim of the research: The aim of the present project was to determine the immune status against the three viral diseases. Serum samples of 18 to 29 years-old employees of the Leipzig University Hospital were analyzed and connected with vaccination status. It was also determined if the historic changes of the vaccination politics in children of German reunification can still be demonstrated. Furthermore, the reliability of the diagnostic parameters, which is routinely taken for the evaluation of the immune status of a person, was considered.
Material and Methods: More than 500 serum samples were available. The IgG concentration of mumps, measles and rubella was determined using routine ELISA assay. Furthermore, the specific antiviral IgG antibody avidity as well as their ability to neutralize viral infectivity (neutralization test) the vaccination history was recorded and analyzed.
Results: The results show, that in none of the three diseases seroprevalence of >95% could be achieved which would be necessary for the sustainably containment of the viral pathogens in a population. In the examined cohort immunity against measles (90,5% IgG positive) was somewhat higher than against rubella (87,1% IgG positive) and mumps (81,6% IgG positive).
A decrease in the antibody concentration could be demonstrated in the present paper when comparing the immune response in person with vaccination history of less than 10 years and those with last vaccination more than 10 years back. The seropositive rates decreased 7,4% (measles and rubella) or 8,1% (mumps).
The different vaccination regimes before and after German reunification were still apparent. The vaccination rates from the birth cohort before 1990, was by an average of 15% lower than the cohorts from 1990. Due to the higher circulation of wild virus before 20 years ago, the older age groups had a similar status of antibodies than the younger group. Also, the analysis of the avidity and neutralization titer in the relationship of the period of time between the collection of data and the last obtained vaccination indicated booster of immunity by contact occult immunization (“stille Feiung”).
The correlation between the diagnostic parameters, i.e. IgG concentration, avidity and neutralization assay, was best for measles and rubella. The relationships of mumps were lower than both the other viral pathogens. Only the IgG concentration from all three viruses correlated with the vaccination history. A relationship between the vaccination and the level of avidity or neutralization titers did not exist.
Conclusion: The immune status and also the vaccination status from the investigated young adults (18 29 years) is not sufficient for the containment of measles, mumps and rubella. The determination of IgG concentration for surveillance of immunity all three viruses is of limited value. Particularly in case of mumps a neutralization assay appear indispensable.
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Disparities in Arkansas Mandated Immunization Coverage Among Natural Home and Foster-Care AdolescentsNgundue, Jerome Essono 01 January 2016 (has links)
Anecdotal evidence indicated vaccine coverage disparities among foster-care (FCA) and natural-home adolescents (NHA). Arkansas laws require 5 vaccines for school entry (FVSE) to prevent 9 common childhood diseases. The study problem was that Pulaski County, Arkansas adolescent birth cohort (PCABC) immunization rates were low compared to U.S. adolescents for these FVSE. This study examined the extent to which (1) PCABC immunization rates were significantly different from those estimated for U.S. adolescents in 2006–2008, (2) NHA and FCA immunization rates were different in 2003– 2008; (3) sociodemographic variables mediate associations between home of residence (HOR), NHA or FCA, and up to date (UTD) status for FVSE; and (4) vaccination game theory (VGT) estimated deaths differ between individual-equilibrium and group-optimum behaviors. The methodologies applied were direct standardization, χ2, multiple logistic regressions, and VGT to analyze PCABC retrospective secondary data from the Arkansas immunization registry. The results revealed that U.S. adjusted UTD coverage rates for Hepatitis B, measles-mumps-rubella, and varicella were greater than those for PCABC. Race-adjusted FCA immunization rates were 120% higher than for NHA. Race mediated the association between HOR and UTD FVSE status, and African Americans had 80% greater odds of being UTD with FVSE compared to Caucasians. Group-optimum behavior was associated with fewer estimated deaths than individual equilibrium; thus, it is protective against disease outbreaks. Positive social change may occur among the PCABC when healthcare providers include these results in communications with parents at FCA and NHA community health clinics. Parental vaccine acceptance for their children may increase vaccinations and improve PCABC health and wellness.
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Evaluation of the effectiveness of the partnership for reviving routine immunization in northern nigeria programme in jigawa state, nigeriaAdedayo, Adegbenga Ominiabohs January 2012 (has links)
Doctor Educationis / The weak routine immunization activities in Nigeria have led to an upsurge of vaccine preventable diseases such as poliomyelitis in the northern parts of the country. This made the federal government to intensify efforts to improve routine immunization activities with various intervention programmes over the years. This commitment of the federal government towards improving routine immunization as a way to promote
infant and child survival led to the partnership between the UK Department for International Development (DFID) to support the launching of Partnership for Reviving Routine Immunization in Northern Nigeria
(PRRINN) programme in 2006. The programme, implemented in the northern states of Jigawa, Katsina, Yobe, and Zamfara was intended to augment other federal government immunization intervention efforts in
improving routine immunizations services. After five years of programme implementation, assessment of the effectiveness of PRRINN had not be undertaken using a survey based immunization coverage to establish how well the primary objectives of the programme are being met in terms of improving routine immunization. This study was designed to evaluate the performance of the PRRINN programme in improving routine immunization coverage in Jigawa State using coverage data from the National Immunization Coverage
Survey (NICS) of 2010.
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Untersuchungen zur Immunitätslage junger Erwachsener gegen Masern, Mumps und RötelnKrieg, Jennifer, Jennifer Krieg 01 March 2016 (has links)
Einleitung: Masern, Mumps und Röteln sind weltweit verbreitete Kinderkrankheiten. Laut Zielvorgaben der World Health Organization (WHO) sollten bis 2015 die Masernviren eradiziert und die Inzidenzen für Mumps und Röteln deutlich vermindert sein. Trotz der beträchtlichen Senkung der Erkrankungszahlen nach der Einführung der jeweiligen Impfungen in den 1970 Jahren kommt es bis heute, sowohl national als auch international zu lokalen Ausbrüchen der Krankheiten. Dabei sind immer häufiger junge Erwachsene betroffen, deren Komplikationsrate bei allen drei Viruserkrankungen im Vergleich zu Kindern deutlich höher liegt. Dies erhöht die Brisanz im Falle eines Ausbruches und führt dazu, dass es auch heute noch in Deutschland vereinzelt zu Todesfällen im Fall von Masern kommt und auch dass nicht wenige Menschen an den Spätfolgen dieser drei impfpräventablen Erkrankungen leiden.
Ziele der Untersuchungen: Die Zielstellung der vorliegenden Arbeit war es, die Immunitätslage von 18 bis 29 jährigen Angestellten des Universitätsklinikums Leipzig gegen diese drei viralen Erreger zu bestimmen und im Kontext mit dem Impfstatus der Probanden zu stellen. Zudem sollte untersucht werden, ob auch heute noch die historischen Veränderungen der Impfregime durch die Wiedervereinigung und die Unterschiede bei den untersuchten sogenannten „Wendekindern“ nachgewiesen werden können. Des Weiteren sollten die Verlässlichkeit der diagnostischen Parameter über die Beurteilung des Immunstatus bewertet werden.
Materialien und Methoden: Es standen insgesamt über 500 Serumproben zur näheren Auswertung zur Verfügung. Mittels ELISA-Test wurde die jeweils spezifische IgG-Konzentration gegen Masern, Mumps und Röteln ermittelt. Zudem wurden die virusspezifischen Aviditäten von IgG-Antikörpern bestimmt und durch die Anfertigung von Neutralisationstesten (NT) auch deren neutralisierende Wirkung untersucht. Von 326 Probanden wurde die Impfanamnese ermittelt und analysiert.
Ergebnisse: Bei keiner der drei Viruserkrankungen wurde in der untersuchten Altersgruppe der 18-29 Jährigen die Seroprävalenz von 95% erreicht, welche notwendig ist, um nachhaltig eine Eindämmung der viralen Erreger in einer Population erreichen zu können. Der Immunstatus der untersuchten Probandengruppe fiel gegen Masern (90,5% IgG-positiv) am besten aus, gefolgt von dem Röteln- (87,1% IgG-positiv) und dem Mumps-Immunstatus (81,6% IgG-positiv).
Eine Abnahme der Antikörperkonzentrationen in dem zeitlichen Verlauf nach einer Impfung konnte in der vorliegenden Arbeit gezeigt werden. Bei den vor mehr als 10 Jahren gegen das jeweilige Virus Geimpften sank der Anteil an Seropositiven um 7,4% (Masern und Röteln) bzw. 8,1% (Mumps) im Gegensatz zu den Probanden, die ihre letzte Impfung vor weniger als 10 Jahren erhalten hatten.
Die unterschiedlich durchgeführten Impfregime vor und nach der Wiedervereinigung waren in der untersuchten Probandengruppe noch gut zu erkennen. Bei den Geburtsjahrgängen vor 1990 waren die Impfquoten um durchschnittlich 15% niedriger als bei den Jahrgängen ab 1990. Aufgrund der erhöhten Wildviruszirkulation vor 20 Jahren zeigten die älteren Jahrgänge dennoch einen ähnlich hohen Antikörperstatus, wie die Jüngeren. Auch die Auswertung der Aviditätsindices und der NT-Titer im zeitlichen Abstand zu der zuletzt erhaltenen Impfung ergab einen Hinweis auf die Boosterung der Immunität gegen den jeweiligen viralen Erreger durch den Kontakt der Probanden mit Wildvirus.
Die Korrelation zwischen den diagnostischen Parametern IgG-Konzentration, Avidität und Neutralisationstiter ließen sich am besten bei den Masern- und den Rötelnwerten erkennen. Die Zusammenhänge bei Mumps waren im Vergleich zu den anderen beiden viralen Erregern gering. Die Abhängigkeit von der Impfanamnese konnte bei allen drei viralen Erregern nur bei den IgG-Konzentrationen festgestellt werden. Ein Zusammenhang zwischen Impfstatus und Höhe der Aviditätsindices bzw. Neutralisationstiter lag nicht vor.
Schlussfolgerungen: Sowohl der Immun- als auch der Impfstatus der untersuchten jungen Erwachsenen (18 29 Jahre) ist für eine nachhaltige Eindämmung des Masern-, Mumps- und des Rötelnvirus nicht ausreichend. Die Bestimmung der IgG-Konzentration als Routinediagnostikum für die Erhebung eines Immunstatus ist bei allen drei Viren nur mit Einschränkungen geeignet. Die Durchführung von Neutralisationstesten, insbesondere gegen Mumps, ist Goldstandard für die Bestimmung einer Immunitätslage.:1. Einleitung 1
2. Literaturübersicht 4
2.1 Erkrankungsbilder Masern, Mumps und Röteln 4
2.1.1 Masern 4
2.1.2 Mumps 5
2.1.3 Röteln 5
2.2 Historie der Impfregime 6
2.2.1 Impfregime in der DDR und in der BRD vor 1990 6
2.2.2 Impfungen nach der Wiedervereinigung bis heute 7
2.2.3 Konzept „Gesundheit für alle“ der WHO 8
2.2.4 Impfstrategien in anderen Ländern 9
2.2.5 Impfmüdigkeit und Impfgegner 10
2.3 Epidemiologische Situation in Deutschland 12
2.3.1 Meldepflicht 12
2.3.2 Erkrankungszahlen und Inzidenzen 13
2.4 Fragestellung 20
3. Material und Methoden 21
Material 21
Methoden 28
3.1 Probenmaterial 28
3.2 Zellkultur 28
3.2.1 Zellkultivierung 28
3.2.2 Zellzahlbestimmung 29
3.2.3 Einfrieren und Auftauen von Zellen 30
3.2.4 Mykoplasmentest mittels DNA-Färbung 30
3.2.5 Mykoplasmennachweis mittels PCR 32
3.2.6 Gelelektrophorese 33
3.3 Stockvirus 34
3.3.1 Herstellung von Stockvirus 34
3.3.2 Titerbestimmung mittels Plaqueassay 35
3.3.3 Titerbestimmung mittels Endpunkttitration 36
3.4 IgG-ELISA 36
3.5 Aviditäts-Bestimmung 37
3.6 Neutralisationsteste 38
3.6.1 Masern Mikroneutralisationstest 38
3.6.2 Mumps Mikroneutralisationstest 39
3.6.3 Mumps Focus Reduktions-Neutralisationstest 39
3.6.4 Röteln Plaque Reduktions-Neutralisationstest 41
3.7 Statistische Auswertung 42
3.7.1 Erfassung von Korrelationen 42
3.7.2 Erfassung von statistischer Signifikanz 42
4. Ergebnisse 43
4.1 Destriktive Auswertung der verwendeten Serumproben 43
4.2 Immunstatus der untersuchten Probanden 44
4.2.1 Spezifische Antikörper-Konzentrationen gegen Masern, Mumps und Röteln 44
4.2.2 Spezifische Aviditätsindices gegen Masern, Mumps und Röteln 49
4.2.3 Neutralisierende Antiköper gegen Masern 52
4.2.4 Neutralisierende Antiköper gegen Mumps 54
4.2.5 Neutralisierende Antiköper gegen Röteln 58
4.3 Zusammenhänge der diagnostischen Parameter 59
4.3.1 Korrelationen zwischen IgG und Avidität 59
4.3.2 Korrelationen zwischen IgG und NT 61
4.3.3 Korrelationen zwischen Avidität und NT 63
4.4 Impfstatus 63
4.5 Zusammenhang Immunstatus und Impfanamnese 67
5. Diskussion 73
5.1 Unzureichender Serostatus der Probanden 73
5.2 Geschlechterunterschiede in der Immunitätsausbildung 75
5.3 Grenzwert-Diskussion 76
5.4 Zusammenhänge zwischen den diagnostischen Parametern 77
5.5 Unzureichende Impfquoten der Probanden 79
5.6 Waning-Effekt der Antiköper-Konzentrationen 80
5.7 Unterschiede in der Effektivität der Impfstämme 83
5.8 Wildviruskontakt versus Impfimmunität 85
6. Zusammenfassung 87
7. Summary 89
Literaturverzeichnis 91
Abbildungsverzeichnis 103
Tabellenverzeichnis 107
Danksagung 108 / Introduction: Measles, mumps and rubella are worldwide occurring childhood diseases. World Health Organization (WHO) declared the goal of measles eradication by 2015 and significant reduction of the incidence of mumps and rubella.
Despite the substantial decrease after implementation of vaccination, there are still yearly outbreaks of the three infections on national and international level. At the same time, more often young adults are affected by all three viral diseases and their rate of complications is significantly higher than children. The explosive nature of the diseases leads to the fact that, even in Germany people die of measles. Further, more than a few people suffer from long-term effects of these diseases which could be prevented by vaccination.
Aim of the research: The aim of the present project was to determine the immune status against the three viral diseases. Serum samples of 18 to 29 years-old employees of the Leipzig University Hospital were analyzed and connected with vaccination status. It was also determined if the historic changes of the vaccination politics in children of German reunification can still be demonstrated. Furthermore, the reliability of the diagnostic parameters, which is routinely taken for the evaluation of the immune status of a person, was considered.
Material and Methods: More than 500 serum samples were available. The IgG concentration of mumps, measles and rubella was determined using routine ELISA assay. Furthermore, the specific antiviral IgG antibody avidity as well as their ability to neutralize viral infectivity (neutralization test) the vaccination history was recorded and analyzed.
Results: The results show, that in none of the three diseases seroprevalence of >95% could be achieved which would be necessary for the sustainably containment of the viral pathogens in a population. In the examined cohort immunity against measles (90,5% IgG positive) was somewhat higher than against rubella (87,1% IgG positive) and mumps (81,6% IgG positive).
A decrease in the antibody concentration could be demonstrated in the present paper when comparing the immune response in person with vaccination history of less than 10 years and those with last vaccination more than 10 years back. The seropositive rates decreased 7,4% (measles and rubella) or 8,1% (mumps).
The different vaccination regimes before and after German reunification were still apparent. The vaccination rates from the birth cohort before 1990, was by an average of 15% lower than the cohorts from 1990. Due to the higher circulation of wild virus before 20 years ago, the older age groups had a similar status of antibodies than the younger group. Also, the analysis of the avidity and neutralization titer in the relationship of the period of time between the collection of data and the last obtained vaccination indicated booster of immunity by contact occult immunization (“stille Feiung”).
The correlation between the diagnostic parameters, i.e. IgG concentration, avidity and neutralization assay, was best for measles and rubella. The relationships of mumps were lower than both the other viral pathogens. Only the IgG concentration from all three viruses correlated with the vaccination history. A relationship between the vaccination and the level of avidity or neutralization titers did not exist.
Conclusion: The immune status and also the vaccination status from the investigated young adults (18 29 years) is not sufficient for the containment of measles, mumps and rubella. The determination of IgG concentration for surveillance of immunity all three viruses is of limited value. Particularly in case of mumps a neutralization assay appear indispensable.:1. Einleitung 1
2. Literaturübersicht 4
2.1 Erkrankungsbilder Masern, Mumps und Röteln 4
2.1.1 Masern 4
2.1.2 Mumps 5
2.1.3 Röteln 5
2.2 Historie der Impfregime 6
2.2.1 Impfregime in der DDR und in der BRD vor 1990 6
2.2.2 Impfungen nach der Wiedervereinigung bis heute 7
2.2.3 Konzept „Gesundheit für alle“ der WHO 8
2.2.4 Impfstrategien in anderen Ländern 9
2.2.5 Impfmüdigkeit und Impfgegner 10
2.3 Epidemiologische Situation in Deutschland 12
2.3.1 Meldepflicht 12
2.3.2 Erkrankungszahlen und Inzidenzen 13
2.4 Fragestellung 20
3. Material und Methoden 21
Material 21
Methoden 28
3.1 Probenmaterial 28
3.2 Zellkultur 28
3.2.1 Zellkultivierung 28
3.2.2 Zellzahlbestimmung 29
3.2.3 Einfrieren und Auftauen von Zellen 30
3.2.4 Mykoplasmentest mittels DNA-Färbung 30
3.2.5 Mykoplasmennachweis mittels PCR 32
3.2.6 Gelelektrophorese 33
3.3 Stockvirus 34
3.3.1 Herstellung von Stockvirus 34
3.3.2 Titerbestimmung mittels Plaqueassay 35
3.3.3 Titerbestimmung mittels Endpunkttitration 36
3.4 IgG-ELISA 36
3.5 Aviditäts-Bestimmung 37
3.6 Neutralisationsteste 38
3.6.1 Masern Mikroneutralisationstest 38
3.6.2 Mumps Mikroneutralisationstest 39
3.6.3 Mumps Focus Reduktions-Neutralisationstest 39
3.6.4 Röteln Plaque Reduktions-Neutralisationstest 41
3.7 Statistische Auswertung 42
3.7.1 Erfassung von Korrelationen 42
3.7.2 Erfassung von statistischer Signifikanz 42
4. Ergebnisse 43
4.1 Destriktive Auswertung der verwendeten Serumproben 43
4.2 Immunstatus der untersuchten Probanden 44
4.2.1 Spezifische Antikörper-Konzentrationen gegen Masern, Mumps und Röteln 44
4.2.2 Spezifische Aviditätsindices gegen Masern, Mumps und Röteln 49
4.2.3 Neutralisierende Antiköper gegen Masern 52
4.2.4 Neutralisierende Antiköper gegen Mumps 54
4.2.5 Neutralisierende Antiköper gegen Röteln 58
4.3 Zusammenhänge der diagnostischen Parameter 59
4.3.1 Korrelationen zwischen IgG und Avidität 59
4.3.2 Korrelationen zwischen IgG und NT 61
4.3.3 Korrelationen zwischen Avidität und NT 63
4.4 Impfstatus 63
4.5 Zusammenhang Immunstatus und Impfanamnese 67
5. Diskussion 73
5.1 Unzureichender Serostatus der Probanden 73
5.2 Geschlechterunterschiede in der Immunitätsausbildung 75
5.3 Grenzwert-Diskussion 76
5.4 Zusammenhänge zwischen den diagnostischen Parametern 77
5.5 Unzureichende Impfquoten der Probanden 79
5.6 Waning-Effekt der Antiköper-Konzentrationen 80
5.7 Unterschiede in der Effektivität der Impfstämme 83
5.8 Wildviruskontakt versus Impfimmunität 85
6. Zusammenfassung 87
7. Summary 89
Literaturverzeichnis 91
Abbildungsverzeichnis 103
Tabellenverzeichnis 107
Danksagung 108
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Human Resource Strategies for Improving Organizational Performance to Reduce Medical ErrorsTaylor-Hyde, Dr. Mary Ellen 01 January 2017 (has links)
Preventable medical errors are the third leading cause of death in the United States. Healthcare leaders must consistently promote the delivery of quality and safe care of patients to reduce unnecessary errors and prevent harm. The purpose of this case study was to explore human resource strategies for improving organizational performance to reduce medical errors. The study included face-to-face interviews with 5 healthcare clinical managers who work within a multifaceted health system in the Midwestern region of the United States. Complex adaptive systems theory was used to frame this study. Interview notes, publicly available documents, and audio recordings were transcribed and analyzed to identify themes regarding strategies used by managers to find effective ways for improvement. Four themes emerged: addressing seminal/never events, ongoing training programs, communication/collaboration, and promoting a culture of safety and quality. Results may directly benefit healthcare managers by facilitating successful strategies to reduce preventable medical errors through education, feedback, innovation, and leadership. Implications for social change for healthcare managers include continued training, building a culture of safety, and using collaborative and communicative efforts while making contributions to the best practices within healthcare organizations to reduce the likelihood of medical errors.
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Autocuidado de los pies en personas con diabetes mellitus tipo 2 atendidas en un hospital público de Chiclayo, 2023Miranda Torres, Lesly Patricia January 2024 (has links)
Las complicaciones del pie diabético son costosas y en gran parte prevenibles a través del autocuidado. Por ello, esta investigación tuvo por objetivo: comprender el autocuidado de los pies en personas con diabetes mellitus tipo 2 atendidas en un hospital público de Chiclayo¿'2023. Esta investigación fue de tipo cualitativa, con un diseño descriptivo. Los sujetos que participaron fueron personas con diabetes mellitus tipo 2 que se atendían en el hospital Las Mercedes y se excluyeron a los que tenían pie diabético o amputación. La muestra fue no probabilística, por conveniencia. El tamaño de la muestra fue delimitado por saturación y redundancia. Para la recolección de datos se utilizó una guía de entrevista semiestructurada, validada por juicios de expertos y prueba piloto. Luego fue aprobada por el Comité de Ética en Investigación de la Facultad de Medicina para la ejecución del proyecto. Se procesaron los datos mediante análisis de contenido temático; así mismo, se aplicaron los criterios de rigor científico y principios éticos de bioética de Sgreccia. Los resultados fueron representados por 5 categorías: a) Hábitos en la revisión, higiene, secado y humectación de los pies, b) Apoyo familiar en el recorte de uñas y las medidas para mejorar la circulación de los pies, c) Uso del calzado adecuado dentro y fuera del hogar según temporada climática y comodidad, d) Costumbres y uso de la medicina tradicional en el autocuidado de los pies, e) Autoaprendizaje y necesidad de educación sanitaria para el autocuidado de los pies. En este estudio, los pacientes diabéticos muestran deficiencias en su autocuidado, como falta de hidratación en los pies. A pesar de algunas prácticas positivas, como la higiene adecuada de pies; la falta de apoyo familiar y la limitada enseñanza del personal de salud contribuyen a prácticas riesgosas. Se destaca la necesidad de proporcionar educación y supervisión para prevenir complicaciones. / Diabetic foot complications are costly and largely preventable through self-care. Therefore, this research aimed to: understand foot self-care in people with type 2 diabetes mellitus treated at a public hospital in Chiclayo, 2023. This research was qualitative, with a descriptive design. The subjects who participated were people with type 2 diabetes mellitus who were treated at the Las Mercedes hospital and those who had diabetic foot or amputation were excluded. The sample was non-probabilistic, for convenience. The sample size was limited by saturation and redundancy. A semi-structured interview guide was used to collect data, validated by expert judgments and pilot testing. It was then approved by the Research Ethics Committee of the Faculty of Medicine for the execution of the project. The data were processed through thematic content analysis; Likewise, the criteria of scientific rigor and ethical principles of Sgreccia bioethics were applied. The results were represented by 5 categories: a) Habits in checking, hygiene, drying and moisturizing the feet, b) Family supportin trimming nails and measures to improve foot circulation, c) Use of appropriate footwear inside and outside the home depending on the weather season and comfort, d) Customs and use of traditional medicine in foot self-care, e) Self-learning and the need for health education for foot self-care. In this study, diabetic patients show deficiencies in their self-care, such as lack of hydration in their feet. Despite some positive practices, such as proper foot hygiene; The lack of family support and the limited teaching of health personnel contribute to risky practices. The need to provide education and supervision to prevent complications is highlighted.
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Defensive driving as a preventative strategy for road traffic violations and collisions in ZimbabweGuruva, Danai 28 February 2002 (has links)
The purpose of this study was to assess the effectiveness of defensive driving as a preventative strategy for road traffic violations and collisions in Zimbabwe. A sample of one hundred defensive driving graduates was used in the study. The descriptive survey method was used and data were collected using a questionnaire schedule. Literature review revealed that the majority of similar s udies by other researchers indicate that defensive driving is effective in preventing traffic violations and traffic
collisions. The major findings of the present study showed that:
(a) The defensive driving course is effective in preventing traffic violations and collisions; and (b) The defensive driving course should be compulsory in Zimbabwe. In view of these findings, this researcher urges the Traffic Safety Council of Zimbabwe to request the government to make legislation that compels every motorist to attend the defensive driving course. The same organisation should start conducting research on road traffic accidents. / Criminology / MA (Criminology)
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The prevalence of obstructed labour among pregnant women at a selected hospital, west Wollega, EthiopiaKip, Johannes Pieter 06 1900 (has links)
Obstructed labour contributes significantly to the morbidity and mortality among both mothers and babies in Ethiopia nationwide, and also in the West-Wollega region where this study was conducted. The researcher used a retrospective hospital based review of maternity files to quantify the problem of obstructed labour in the selected hospital. The findings revealed that maternal and perinatal mortality due to obstructed labour amounted to 1.4% and 7.5% respectively. Most of these complications could be prevented by proper antenatal care and careful attentive monitoring during delivery with proper use of the partogram which will indicate the occurrence of complications in good time when successful and life saving interventions are still available.
The findings clearly show that poor documentation in general and very sporadic usage of the partogram in particular contributes significantly to the complications for mother and child. Re-introduction of proper documentation and careful use of the partogram are advocated / Health Studies / M.A. (Public Health)
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Overlooked casualties : stories of families affected by vaccine-preventable diseasesHaelle, Tara Susan 15 August 2012 (has links)
The invention of the vaccine has been one of the greatest public health triumphs of the modern world. Each new vaccine has saved thousands - even millions - of lives worldwide, but this success has been fraught with controversy over the safety and even the effectiveness of vaccines. Vaccines have not always had a spotless safety record, but today’s vaccines are incredibly safe and continue to protect millions of people against diseases that have significantly declined or nearly disappeared from the developing world. It is this very success that has led many people to forget, or never discover, what those diseases are and how destructive they can be. This report tells the story of several families whose lives were deeply affected by vaccine-preventable diseases, accompanied with images that help tell their story. Following these stories is a broader discussion of the issues related to vaccines, the misunderstandings and misinformation that often circulate about them, a brief mention of their safety and efficacy, and a general discussion of many of the diseases they can prevent. / text
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