• Refine Query
  • Source
  • Publication year
  • to
  • Language
  • 1
  • 1
  • Tagged with
  • 3
  • 3
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2
  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1

Räumlich-zeitliche Dynamik der laserinduzierten Hsp70-Expression in einem humanen Hautexplantatmodell

Konz, Maximilian 29 November 2016 (has links) (PDF)
Die Narbenbildung des Hautorgans stellt für die gegenwärtige Medizin weiterhin eine schwierige Aufgabe dar. Die frühzeitige Beeinflussung des Wundheilungspro- zesses hin zu einer verminderten oder narbenlosen Heilung scheint von entschei- dender Bedeutung. Ein vielversprechender Ansatz ist die präoperative Laserthe- rapie und dadurch erzeugte Hitzeschockantwort. Auf molekulare Ebene kommt es u.a. zur Expression von Hitzeschockproteine. Die vorliegende in-vitro Studie beschäftigte sich mit der laserinduzierten Hochregulation des Hitzeschockproteins 70 in den epidermalen Schichten. Hierfür wurden drei nicht ablative Lasersysteme mit insgesamt 12 verschiedenen Parametereinstellungen verwendet (1.540-nm Er:Glass- , 755-nm Alexandrit-, 1.064-nm Nd:YAG-Laser). Mithilfe eines humanen Hautexplantatmodells sollte unter gleichbleibenden Bedingungen Zeitpunkt und Konzentration der maximal induzierten Hsp70-Expression sowie epidermale Schä- digungen dargestellt werden. In der verfügbaren Literatur waren hierzu nur begrenzt Daten vorhanden. Alle drei Lasersysteme zeigten signifikante Hsp70-Expressionen. Der Zeitpunkt der maximalen Hsp70-Expression konnte zwischen Tag 1 und 3 festgehalten werden. Dabei zeigten die Lasersysteme unterschiedliche Hsp70- Maxima und unterschiedliche Epidermisschädigungen. Die Ergebnisse ließen schlussfolgern, dass eine potenzielle präoperative Narbenprävention tendeziell ein Tag vor dem chirurgischen Eingriff und mit den stärkeren Parametereinstellungen des 1.064-nm Nd:YAG Lasers durchgeführt werden sollte.
2

Räumlich-zeitliche Dynamik der laserinduzierten Hsp70-Expression in einem humanen Hautexplantatmodell

Konz, Maximilian 06 October 2016 (has links)
Die Narbenbildung des Hautorgans stellt für die gegenwärtige Medizin weiterhin eine schwierige Aufgabe dar. Die frühzeitige Beeinflussung des Wundheilungspro- zesses hin zu einer verminderten oder narbenlosen Heilung scheint von entschei- dender Bedeutung. Ein vielversprechender Ansatz ist die präoperative Laserthe- rapie und dadurch erzeugte Hitzeschockantwort. Auf molekulare Ebene kommt es u.a. zur Expression von Hitzeschockproteine. Die vorliegende in-vitro Studie beschäftigte sich mit der laserinduzierten Hochregulation des Hitzeschockproteins 70 in den epidermalen Schichten. Hierfür wurden drei nicht ablative Lasersysteme mit insgesamt 12 verschiedenen Parametereinstellungen verwendet (1.540-nm Er:Glass- , 755-nm Alexandrit-, 1.064-nm Nd:YAG-Laser). Mithilfe eines humanen Hautexplantatmodells sollte unter gleichbleibenden Bedingungen Zeitpunkt und Konzentration der maximal induzierten Hsp70-Expression sowie epidermale Schä- digungen dargestellt werden. In der verfügbaren Literatur waren hierzu nur begrenzt Daten vorhanden. Alle drei Lasersysteme zeigten signifikante Hsp70-Expressionen. Der Zeitpunkt der maximalen Hsp70-Expression konnte zwischen Tag 1 und 3 festgehalten werden. Dabei zeigten die Lasersysteme unterschiedliche Hsp70- Maxima und unterschiedliche Epidermisschädigungen. Die Ergebnisse ließen schlussfolgern, dass eine potenzielle präoperative Narbenprävention tendeziell ein Tag vor dem chirurgischen Eingriff und mit den stärkeren Parametereinstellungen des 1.064-nm Nd:YAG Lasers durchgeführt werden sollte.
3

Improving the Success of Melanocyte Keratinocyte Transplantation Surgery in Vitiligo; The Role of JAK Inhibitors, and Ablative Laser Resurfacing

Ahmed Refat, Maggi 17 June 2021 (has links)
The Melanocyte Keratinocyte Transplantation Procedure (MKTP) is an effective surgical replacement of lost melanocytes in recalcitrant vitiligo and pigmentary skin disorders. However, it is only effective in stable vitiligo lesions because active autoimmunity destroys the newly transplanted melanocytes. Despite careful selection of candidates based on the reported clinical stability, the success of the procedure is still unpredictable. MKTP candidates with non-segmental, segmental, and mixed vitiligo, as well as hypopigmented scars and Piebaldism patients were enrolled to our studies. Our aim was first, to investigate the possible immunological mechanisms responsible for the unpredictable post- transplantation outcomes, including T cell subsets and inflammatory chemokines, by correlating these biomarkers with clinical phenotypes, duration of stability, and surgical outcomes. We used suction blister biopsy, a minimally invasive technique that we developed to sample human skin. Moreover, we quantified transplanted melanocytes in the suspension using flow cytometry. Following MKTP, we corelated these biomarkers to the repigmentation score. We found that CD8+ T cells remain in some clinically stable vitiligo lesions, correlate negatively with the post-surgical score of repigmentation, and inversely impact the durability of the responses. Interestingly, the number of transplanted melanocytes in the suspension and the duration of stability do not have prognostic roles. Based on our findings and in a second group of patients, we suppressed the activity of T cells to enhance the outcomes of MKTP. We used Ruxolitinib, JAK1/2 inhibitor, in a triple blinded randomized controlled within subject study, in comparison with Tacrolimus (a calcineurin inhibitor and the standard of care treatment in vitiligo) as well as placebo control. We found lower T cell infiltrate, lower chemokines, and better skin repigmentation in lesions treated with MKTP plus Ruxolitinib or Tacrolimus than in lesions treated with MKTP plus placebo. Lastly, we compared two different types of laser in preparation of the recipient skin for MKTP - ablative versus fractional Er:YAG laser. We found that the ablative laser is combined with minimal CD8+ T cell epidermal infiltrate and superior repigmentation score in comparison to more infiltrate and lower repigmentation score with the fractional laser. Taken together, these results from our studies provide novel insight to predict the optimal surgical candidates and will improve surgical outcomes. It advances the treatment of vitiligo by uncovering the impact of autoimmunity on the success of repigmentation and discovering new approaches to optimize the surgical treatment options in patients with vitiligo and pigmentary skin disorders.

Page generated in 0.086 seconds