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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
481

Examining the influence of the leader in me on school grades

Wright, Jennifer Lynn 01 January 2019 (has links)
School leaders face increasing demands related to student achievement. These demands involve annual data reporting related to overall student, school, and district success. In Florida, this accountability and transparency requirement is addressed through an annual school grading system. It is essential that leaders utilize successful programs that directly influence positive student outcomes and demonstrate high quality education. The purpose of this study was to examine the influence of a youth leadership development program, specifically The Leader in Me (TLIM) program, on school grades. Based on data obtained from 16 public elementary schools across Florida, a repeated measures ANCOVA analysis revealed that no statistically significant differences in the mean school grade percentages were observed between schools that implemented TLIM and schools that did not utilize the program. In addition, no significant differences were noted in the mean school-wide achievement scores on state mandated assessments in the areas of English/Language arts, mathematics, and science. Furthermore,regression analysis revealed that the percentage of students identified as minority, the percentage of students qualifying for free and reduced lunch, and the percentage of students reported as chronically absent significantly influence school grades. A review of the existing literature related to The Leader in Me, staff and student leadership, and the study variables follows, as well as a discussion of the findings and implications for future practice and research.
482

Automatizace stolku lékařské dentální soupravy VIZIO / VIZIO - dental system automation

Gábriš, Michal January 2014 (has links)
This Diploma thesis deals with creation and realisation of extensions for medical dental unit Vizio. Specifically, it deals with electrotechnical solution and software for capacitive keyboard and with proposal of principle of control and regulation of speed for integrated brushless motor. The Diploma thesis contains both the description of used hardware components, and software solution implemented in assembly language. This device is already in commercial use.
483

Participant Perceptions of Knowledge Sharing in a Higher Education Community of Practice

Brayton, Shawn Whittaker 01 January 2016 (has links)
As the source of economic wealth continues to transition from a late industrial era to an early knowledge era, the foundation of success in the 21st century relates to a dependency on knowledge-based assets such as ideas, processes, and information (Alavi & Leidner, 2001; Sallis & Jones, 2002; Søndergaard, Kerr, & Clegg, 2007; Sveiby, 1997). During this transition, the emergent discipline of knowledge management in business and in education has evolved from a techno-centric approach (Alavi & Leidner, 2001; McAdam & McGreedy, 1999; McElroy, 2000) to a holistic social process oriented toward meeting institutional demands for new knowledge and geared toward learning and innovation (McElroy, 2003; Sallis & Jones, 2002). Prior research has indicated a need to examine the use of a community of practice model as a knowledge management strategy (Ramchand & Pan, 2012; Roberts, 2006; Ropes, 2009). This qualitative research study presented an examination of the knowledge-sharing perceptions of members of a public postsecondary state university system (SUS) community of practice comprised of university registrars. Data collection used in-depth, semi-structured interviews. Analysis of data strongly indicated that the registrars were engaged in collective learning with a strong emphasis on problem-solving. Furthermore, data analysis provided evidence that the participants’ community of practice had synergistic value within the SUS. Moreover, data analysis substantiated that the significant engagement in knowledge sharing activities and the subsequent knowledge development were facilitated by social processes. As a result, this study of the SUS registrar community of practice can serve as a knowledge management strategy.
484

Hypochondrie - Krankheitsangst: Eine Erhebung in sächsischen Hausarztpraxen

Schmidt-Göhrich, Uta Katharina 30 August 2016 (has links)
This paper reviews the prevalence, characteristics, comorbidity, and care of hypochondriac patients in primary care samples in Saxony. Patients with health anxieties don’t get much attention in terms of care and supply due to a lack of knowledge regarding treatment strategies of this health disorder, but also because it is perceived as innocuous in itself by family doctors. On the other hand these patients create high personal and communicative expenditures for the caregiver and high expenses for the healthcare system due to diagnosis and treatment seeking of those patients. The study was performed predominantly in the cities of Saxony at patients consulting their family doctors for any purpose on a randomly chosen testing day and revealed a rate of 10.5% hypochondriac patients. The demographic patient characterization matches the available literature, considering the two determining factors “screened population” and “diagnostic instrument”. There was no gender predominance noticeable; marital status did also not have any impact on the development of hypochondria. A higher age was the strongest associated demographic risk marker for developing health anxiety. A higher educational level is associated with lower levels of hypochondriasis with more impact than the current job situation. The high number of retired patients in the study limits the statistical power of job-associated variables. The most important and prominent comorbidity was depression, followed by panic disorders, matching also with available literature. The overall somatic morbidity of the patients was low. One positive finding of our study was a high stability of the physician-patient relationship over many years. Hypochondriac patients consult their doctors more often, get longer lasting visits, and require more specialist consultations than other patients. The majority of physicians diagnose the psychological disorders of a hypochondriac patient and recommend psychotherapy. Patient´s self-perception differs slightly from the physicians´ evaluation; they may understand the need of a therapy but don´t bring up enough motivation for realizing it. That’s where the dilemma for family doctors starts because they have no problems of diagnosing health anxieties but are not provided with professional tools for a time- and resource effective management of hypochondriac patients. The enormous time pressure in daily clinical practice provokes ignoring of hypochondriac patients and just an attempt of a reserved transfer practice to specialists, which the patients usually handle by transferring themselves. Considering the availability of more efficient screening tools and therapy strategies, practical aid for professional contact with hypochondria patients by family doctors would be desirable and needed. Those should on the one hand help evaluate patients at risk for depression, and also introduce them to therapy, and on the other hand help general practitioners with communication strategies for hypochondria patients to make them understand the need of therapy. Hypochondriasis in education- or advanced training curriculum for general practitioners is explained way too short. Especially requirements concerning the family doctors’ professional communication skills to deal with hypochondria patients are enormous and could eventually be improved by either specialized psychotherapists or through further training programs. This could save costs for multiple diagnostic screenings of patients on the long-term. The study illustrates the interest of family doctors for health anxiety disorders and the topic’s practical relevance. The appropriate medical societies are asked to create training programmes for family doctors and to improve the interface between family doctors and psychotherapists regarding the treatment of hypochondriasis. This work does not cover the impact of digital media on the prevalence of health anxieties. The internet provides a huge amount of unfiltered medical information and leaves patients alone processing with that knowledge. Physicians are challenged by the patients to put the information in a correct perspective to the patients’ individual medical situation. Scientific data about the impact of digital media on the prevalence and course of health anxiety are missing. Research on this topic seems being complex due to the heterogeneity of the interacting internal and external factors. It can be assumed, that the influence of the plentiful medical “superficial knowledge” available from the internet will increasingly influence physicians´ and hypochondriac patients´ interaction. The need of a scientific evaluation of this subject, including the development of professional communication strategies for family doctors with hypochondriac patients has been addressed to the responsible psychological research facilities. Family doctors emphasized the particular need of an improved interface between primary care and specialized psychological treatment for hypochondriac patients. Quickly retrievable communication tools for strategical contact with those patients are demanded. May this study contribute to an increased awareness and an installation of research programmes dealing with this disorder.:1 Einleitung 9 2 Theoretischer Hintergrund 11 2.1 Definition hypochondrischer Ängste und Somatisierungsstörungen 11 2.1.1 ICD-10 Klassifizierung 11 2.1.2 DSM-5 Klassifizierung 19 2.1.3 Das Spektrum der Krankheitsangst 20 2.2 Epidemiologie hypochondrischer Ängste 21 2.3 Demografische Variablen 22 2.4 Komorbidität hypochondrischer Ängste 23 2.5 Inanspruchnahme des Gesundheitswesens 24 2.6 Diagnostische Verfahren 26 2.6.1 Diagnostische Interviews 26 2.6.2 Diagnostische Tests 27 2.7 Differenzialdiagnose 29 2.8 Therapieansätze und deren Problematik 31 2.8.1 Gesprächsführung 31 2.8.2 Psychotherapie 31 2.8.3 Pharmakotherapie 32 3 Fragestellungen 33 4 Methoden 34 4.1 Literaturrecherche 34 4.2 Studiendesign 34 4.3 Konstrukte und deren Operationalisierung 35 4.3.1 Patientenfragebögen 35 4.3.1.1 Soziodemographische und medizinische Variablen 36 4.3.1.2 Depressive Syndrome und Paniksyndrom - PHQ-D 36 4.3.1.3 Hypochondrische Ängste - Whiteley Index 38 4.3.2 Arztfragebögen 38 4.3.2.1 Demografische Arztangaben 39 4.3.2.2 Patientenspezifische Hausarztkennzahlen 40 4.3.2.3 Arzteinschätzung der psychischen Befindlichkeit 40 4.4 Datenerhebung 40 4.5 Dateneingabe 40 4.6 Statistische Auswertung 40 4.6.1 Statistische Methoden 40 5 Ergebnisse 42 5.1 Beschreibung der Stichprobe der Ärzte 42 5.2 Beschreibung der Stichprobe der Patienten 43 5.2.1 Demografische Patientencharakteristika 43 5.2.2 Patientenspezifische Hausarztkennzahlen 44 5.2.3 Komorbiditäten / Überweisungsfrequenz 45 5.2.4 Komorbide psychische Störungen 48 5.2.5 Arzteinschätzung der psychischen Befindlichkeit 49 5.2.6 Patienten - Selbsteinschätzung bezüglich Psychotherapie 51 5.3 Häufigkeit hypochondrischer Ängste 52 5.4 Zusammenhänge mit soziodemographischen Variablen 53 5.5 Zusammenhänge mit komorbiden psychischen Syndromen 60 5.6 Zusammenhänge mit hausärztlichen Kennwerten 62 5.6.1 Korrelation hausärztlicher Kontakte mit Hypochondrieverdacht im Whiteley-Index (WI) 62 5.6.2 Überweisungsfrequenz in Abhängigkeit vom WI .63 5.7 Korrelation Selbst- und Fremdeinschätzung bzgl. Psychotherapie 64 5.8 Zusammenhänge zwischen Hypochondrieneigung im WI und Selbst- bzw. Fremdeinschätzung bzgl. Psychotherapiemotivation und -inanspruchnahme 66 6 Diskussion 67 6.1 Diskussion der Methoden: Methodenkritik 67 6.1.1 Repräsentativität der Studienpopulation 67 6.1.2 Erhebungsinstrumente 68 6.2 Diskussion der Ergebnisse 70 6.2.1 Häufigkeit hypochondrischer Ängste in der Hausarztpraxis 70 6.2.2 Zusammenhänge mit soziodemografischen Variablen 71 6.2.3 Zusammenhänge mit komorbiden psychischen Syndromen 73 6.2.4 Zusammenhänge mit hausärztlichen Kennwerten 74 6.2.5 Übereinstimmung von Arzt- und Patientenselbsteinschätzung 75 7 Zusammenfassung der zentralen Ergebnisse und Schlussfolgerung 77 8 Summary 80 9 Literaturverzeichnis 82 10 Anhang 90 10.1 Erhebungsbögen Patienten 90 10.1.1 Soziodemografische Variablen 90 10.1.2 Gesundheitsfragebogen (Patient Health Questionnaire Deutschland PHQ-D) 91 10.1.3 Whiteley – Index (WI) für Hypochondrie 92 10.2 Erhebungsbögen Ärzte 93 10.2.1 Demografische Arztangaben 93 10.2.2 Patientenspezifische Hausarztkennzahlen 94 10.2.3 Arzteinschätzung der psychischen Befindlichkeit 95 10.3 Ausfüllanleitung 96 10.4 Aufklärungsbogen Patienten 96 10.5 Einverständniserklärung Patienten 97 10.6 Tabellen und Zahlen 98 / Die vorliegende Arbeit stellt eine epidemiologische Erhebung zur Prävalenz, Charakteristik, Komorbidität und Versorgung hypochondrischer Patienten in einem hausärztlichen Patientengut im Land Sachsen dar. Patienten mit Krankheitsängsten erhalten aktuell wenig Aufmerksamkeit in der Versorgungsforschung, da die Krankheit per se als gutartig bei Hausärztinnen und Hausärzten wahrgenommen wird und wenig Wissen zum professionellen Umgang mit solchen Patienten vorhanden ist. Damit inadäquat korrelierend sind die zum Teil hohen Kosten, die solche Patienten durch Überdiagnostik für das Gesundheitssystem verursachen und der hohe personelle und kommunikative Aufwand, der durch diese Patienten für den jeweiligen Hausarzt entsteht. Die Erhebung erfolgte vorwiegend in sächsischen Großstädten und erfasst eine Rate von 10,5% hypochondrischer Patienten in einem unselektierten, allgemeinmedizinischen Patientengut, die wegen beliebiger Beschwerden am jeweiligen Erhebungsstichtag den Hausarzt aufsuchten. Die demografischen Patientencharakteristika stimmen mit der vorliegenden Literatur überein, wenn man die entscheidenden Faktoren „Screeningpopulation“ und „Diagnoseinstrument“ berücksichtigt. Es liegt im Wesentlichen eine Gleichverteilung der Geschlechter vor, auch der Familienstand spielt keine nennenswerte Rolle für die Ausprägung einer Hypochondrie. Einzig ein höheres Alter lässt die Wahrscheinlichkeit pathologischer Krankheitsängste ansteigen. Die Abhängigkeit vom Bildungsgrad ist deutlicher als die von der aktuellen beruflichen Situation, wobei der große Anteil Rentner in der Erhebung die Aussagefähigkeit hierzu einschränkt. Als wichtigste auffällige Komorbidität fand sich die Depression, gefolgt von Panikstörungen, auch dies stimmt mit Daten aus der Literatur überein. Die somatische Morbidität der Patienten zeigte sich insgesamt eher niedrig. Positiv fällt eine hohe Stabilität der Arzt – Patientenbeziehung über viele Jahre in der gesamten untersuchten Patientenpopulation bei den teilnehmenden Ärzten auf. Hypochondrische Patienten weisen längere Visitenzeiten und gehäufte Arztkonsultationen auf als andere Patienten und werden häufiger zu anderen Fachrichtungen überwiesen. Die Ärzte erfassten in einem hohen Ausmaß die Störung der Patienten und stellten die Indikation für eine psychotherapeutische Mitbehandlung. Die Selbstwahrnehmung der Patienten stellte sich naturgemäß anders dar, der Therapiebedarf wird zum Teil von den betroffenen Patienten zwar gesehen, die Motivation hierzu dennoch als wenig ausgeprägt dokumentiert. Hier beginnt das Dilemma der Hausärzte, die offensichtlich geringe Probleme in der Detektion pathologischer Krankheitsängste haben, aber ohne strategisches Rüstzeug das zeit- und ressourcenträchtige Management dieser Patienten bewältigen müssen. Oft genug führt der enorme Praxisalltagsdruck zu einem „Wegschauen“ und allenfalls Versuch der zurückhaltenden Überweisungspraxis, die der Patient vermutlich oft genug durch Eigeninitiative zu umgehen versteht. Angesichts verfügbarer effizienter Screeningtools und Therapiestrategien wären praktische Hilfen zum professionellen Umgang von Hausärzten mit hypochondrischen Patienten wünschenswert. Diese sollten einerseits helfen, Risikopatienten für eine Depression frühzeitig zu evaluieren und einer Therapie zuzuführen und andererseits Kommunikationsstrategien für Allgemeinmediziner zum Umgang mit hypochondrieverdächtigen Patienten und zum Erreichen einer Krankheits- und Therapieeinsicht beinhalten. In Ausbildungs- bzw. Fortbildungscurricula für Allgemeinmediziner kommt dieses Thema bislang zu kurz. Insbesondere die Anforderungen an die kommunikativen Fähigkeiten des Hausarztes im Umgang mit hypochondrischen Patienten sind enorm und könnten durch spezialisierte Psychotherapeuten aufbereitet und in Weiterbildungsprogrammen geschult werden. Beginnen sollte dieser Prozess bereits frühzeitig im Medizinstudium. Wie sich allein an der Anzahl der Überweisungen zu Fachärzten zeigt, ist die Hypochondrie keinesfalls nur ein hausärztliches Thema. Mittel- bis langfristig wäre dies sicher kosteneffizient durch Einsparung der Kosten für Doppel-und Vielfachuntersuchungen dieser Patienten. Unsere Erhebung zeigt das Interesse der Hausärzte und die praktische Relevanz des Themas. Die entsprechenden Fachgesellschaften sind hier gefragt, sich neben der fachlichen Fortbildung der Hausärzte der Schaffung von Versorgungstrukturen zur Verbesserung der Schnittstelle Hausarzt - Psychotherapeut anzunehmen. Bewusst nicht thematisiert wurde in der vorliegenden Arbeit der Einfluss des Internets und der sogenannten „neuen“ Medien auf die Prävalenz krankheitsbedingter Ängste. Dieses Gebiet stellt eine zunehmende Herausforderung an Hausärzte und Patienten bezüglich des Umgangs mit der damit verbundenen Informationsflut dar. Wissenschaftliche Daten zu den Auswirkungen der digitalen Medien auf die Prävalenz und den Verlauf krankheitsbedingter Ängste fehlen bisher, eine wissenschaftliche Evaluation erscheint aufgrund der Heterogenität und schwierigen kausalen Abgrenzbarkeit interner von externen Einflussfaktoren komplex. Nichtdestotrotz ist anzunehmen, dass der Einfluss des massenhaft verfügbaren medizinischen „Halbwissens“ aus dem Internet spürbar Hausärzte und ihren Umgang mit hypochondrischen Patienten beeinflussen wird.:1 Einleitung 9 2 Theoretischer Hintergrund 11 2.1 Definition hypochondrischer Ängste und Somatisierungsstörungen 11 2.1.1 ICD-10 Klassifizierung 11 2.1.2 DSM-5 Klassifizierung 19 2.1.3 Das Spektrum der Krankheitsangst 20 2.2 Epidemiologie hypochondrischer Ängste 21 2.3 Demografische Variablen 22 2.4 Komorbidität hypochondrischer Ängste 23 2.5 Inanspruchnahme des Gesundheitswesens 24 2.6 Diagnostische Verfahren 26 2.6.1 Diagnostische Interviews 26 2.6.2 Diagnostische Tests 27 2.7 Differenzialdiagnose 29 2.8 Therapieansätze und deren Problematik 31 2.8.1 Gesprächsführung 31 2.8.2 Psychotherapie 31 2.8.3 Pharmakotherapie 32 3 Fragestellungen 33 4 Methoden 34 4.1 Literaturrecherche 34 4.2 Studiendesign 34 4.3 Konstrukte und deren Operationalisierung 35 4.3.1 Patientenfragebögen 35 4.3.1.1 Soziodemographische und medizinische Variablen 36 4.3.1.2 Depressive Syndrome und Paniksyndrom - PHQ-D 36 4.3.1.3 Hypochondrische Ängste - Whiteley Index 38 4.3.2 Arztfragebögen 38 4.3.2.1 Demografische Arztangaben 39 4.3.2.2 Patientenspezifische Hausarztkennzahlen 40 4.3.2.3 Arzteinschätzung der psychischen Befindlichkeit 40 4.4 Datenerhebung 40 4.5 Dateneingabe 40 4.6 Statistische Auswertung 40 4.6.1 Statistische Methoden 40 5 Ergebnisse 42 5.1 Beschreibung der Stichprobe der Ärzte 42 5.2 Beschreibung der Stichprobe der Patienten 43 5.2.1 Demografische Patientencharakteristika 43 5.2.2 Patientenspezifische Hausarztkennzahlen 44 5.2.3 Komorbiditäten / Überweisungsfrequenz 45 5.2.4 Komorbide psychische Störungen 48 5.2.5 Arzteinschätzung der psychischen Befindlichkeit 49 5.2.6 Patienten - Selbsteinschätzung bezüglich Psychotherapie 51 5.3 Häufigkeit hypochondrischer Ängste 52 5.4 Zusammenhänge mit soziodemographischen Variablen 53 5.5 Zusammenhänge mit komorbiden psychischen Syndromen 60 5.6 Zusammenhänge mit hausärztlichen Kennwerten 62 5.6.1 Korrelation hausärztlicher Kontakte mit Hypochondrieverdacht im Whiteley-Index (WI) 62 5.6.2 Überweisungsfrequenz in Abhängigkeit vom WI .63 5.7 Korrelation Selbst- und Fremdeinschätzung bzgl. Psychotherapie 64 5.8 Zusammenhänge zwischen Hypochondrieneigung im WI und Selbst- bzw. Fremdeinschätzung bzgl. Psychotherapiemotivation und -inanspruchnahme 66 6 Diskussion 67 6.1 Diskussion der Methoden: Methodenkritik 67 6.1.1 Repräsentativität der Studienpopulation 67 6.1.2 Erhebungsinstrumente 68 6.2 Diskussion der Ergebnisse 70 6.2.1 Häufigkeit hypochondrischer Ängste in der Hausarztpraxis 70 6.2.2 Zusammenhänge mit soziodemografischen Variablen 71 6.2.3 Zusammenhänge mit komorbiden psychischen Syndromen 73 6.2.4 Zusammenhänge mit hausärztlichen Kennwerten 74 6.2.5 Übereinstimmung von Arzt- und Patientenselbsteinschätzung 75 7 Zusammenfassung der zentralen Ergebnisse und Schlussfolgerung 77 8 Summary 80 9 Literaturverzeichnis 82 10 Anhang 90 10.1 Erhebungsbögen Patienten 90 10.1.1 Soziodemografische Variablen 90 10.1.2 Gesundheitsfragebogen (Patient Health Questionnaire Deutschland PHQ-D) 91 10.1.3 Whiteley – Index (WI) für Hypochondrie 92 10.2 Erhebungsbögen Ärzte 93 10.2.1 Demografische Arztangaben 93 10.2.2 Patientenspezifische Hausarztkennzahlen 94 10.2.3 Arzteinschätzung der psychischen Befindlichkeit 95 10.3 Ausfüllanleitung 96 10.4 Aufklärungsbogen Patienten 96 10.5 Einverständniserklärung Patienten 97 10.6 Tabellen und Zahlen 98
485

Komunikace v asymetrickém vztahu zdravotníka a pacienta / The dynamics of asymmetry in healthcare communication

Francová, Veronika January 2019 (has links)
The communication between patient and healthcare professional is one of the keys to patients' adherence to treatment and to successful therapy; hence communication is a relevant and widely discussed issue of our healthcare. The relationship between a patient and a health worker is rather asymmetric, which affects the course of their communication. This asymmetry is based on the patient made weak (helpless) by illness whereas the expert/physician is in the position to prescribe treatment with the health staff administering such treatment. The aim of the study is to explore the extent of asymmetry in Czech hospitals, the situations where it is most pronounced and the changing structure of asymmetry as seen from the patients' point of view. We conducted a qualitative analysis of 16 interviews with respondents who have experienced hospitalization. The analysis focuses on the psychological level of communication and on the dynamic process in which the asymmetry is being negotiated. We have proved that there is an a priori asymmetry in the relationship, which, under certain circumstances, is effective for the treatment. The asymmetry is being continually negotiated throughout the communication as it fluctuates within four areas: (1) providing information, (2) rules and practices of the hospital, (3)...
486

As looks the sun, infinite riches, valorem : the economics of metaphor in Marlowe's Tamburlaine the Great, the Jew of Malta and the Doctor Faustus

Bailey, Colin R. January 1987 (has links)
No description available.
487

EXPLORING HEALTH WEBSITE USERS BY WEB MINING

Kong, Wei 07 1900 (has links)
Indiana University-Purdue University Indianapolis (IUPUI) / With the continuous growth of health information on the Internet, providing user-orientated health service online has become a great challenge to health providers. Understanding the information needs of the users is the first step to providing tailored health service. The purpose of this study is to examine the navigation behavior of different user groups by extracting their search terms and to make some suggestions to reconstruct a website for more customized Web service. This study analyzed five months’ of daily access weblog files from one local health provider’s website, discovered the most popular general topics and health related topics, and compared the information search strategies for both patient/consumer and doctor groups. Our findings show that users are not searching health information as much as was thought. The top two health topics which patients are concerned about are children’s health and occupational health. Another topic that both user groups are interested in is medical records. Also, patients and doctors have different search strategies when looking for information on this website. Patients get back to the previous page more often, while doctors usually go to the final page directly and then leave the page without coming back. As a result, some suggestions to redesign and improve the website are discussed; a more intuitive portal and more customized links for both user groups are suggested.
488

Wizarding Shrines and Police Box Cathedrals: Re-envisioning Religiosity through Fan and Media Pilgrimages

Toy, J Caroline 02 September 2020 (has links)
No description available.
489

Facteurs associés à l’efficacité et à l’utilisation problématique des opioïdes lors d’une utilisation à long terme pour la douleur chronique non-cancéreuse

Kaboré, Bénéwendé Jean-Luc 04 1900 (has links)
La douleur chronique non-cancéreuse (DCNC) est un problème de santé qui touche environ une personne sur cinq au Canada. Elle est associée à une dégradation de la qualité de vie physique et mentale et occasionne des coûts économiques importants. Pour lutter contre la DCNC, les opioïdes ont été largement recommandés et prescrits malgré l’absence de preuves de leur efficacité à long terme, entraînant une augmentation des surdoses. Ces surdoses mais surtout celles causées par le fentanyl illicite ont fait naître une crise sanitaire, la crise des opioïdes. Pour juguler cette crise, des lignes directrices ont été émises pour encadrer de façon plus stricte la prescription d’opioïdes pour la DCNC. Cependant ces mesures peuvent constituer des barrières d’accès aux traitements pour les personnes vivant avec de la DCNC. Il est donc important de garantir un accès sécuritaire aux opioïdes à ceux qui en ont besoin pour fonctionner tout en limitant l’accès inapproprié qui alimente la crise des opioïdes. L’objectif de cette thèse était d’identifier les personnes susceptibles de bénéficier d’une utilisation efficace et sécuritaire des opioïdes à long terme et de mieux comprendre la douleur et les difficultés d’accès au traitement chez les personnes utilisatrices de drogues (PUD). Une première étude, visant à identifier les prédicteurs de l’efficacité des opioïdes à long terme, n’a pas permis de faire ressortir des caractéristiques des personnes susceptibles d’en bénéficier. Deux autres études ont permis d’étudier le nomadisme médical (doctor shopping), un indicateur d’utilisation problématique d’opioïdes, qui consiste à obtenir des ordonnances qui se chevauchent de plusieurs médecins et à les faire dispenser dans différentes pharmacies. Les résultats ont montré que cette pratique est rare chez les personnes vivant avec de la DCNC mais qu’elle peut être associée à la survenue de surdose. Les caractéristiques des personnes à risque de faire du nomadisme médical ont été identifiées permettant ainsi un meilleur suivi. Enfin, une dernière étude a montré que la DCNC est très fréquente chez les PUD et qu’une proportion importante de cette population a recours à des drogues illicites pour soulager leur douleur, courant ainsi le risque de faire une surdose. Ces études montrent la nécessité d’une médecine personnalisée tenant compte des caractéristiques et situations individuelles afin de prescrire le bon médicament à la bonne personne. En somme, ces résultats ont permis d’accroître les connaissances scientifiques sur l’utilisation des opioïdes pour la DCNC. / Chronic non-cancer pain (CNCP) is a health problem that affects about one in five people in Canada. CNCP is associated with a deterioration of physical and mental health-related quality of life and incurs significant economic costs. To better manage CNCP, opioids have been widely recommended and prescribed despite the lack of evidence on their long-term effectiveness, leading to an increase in opioid overdoses. These overdoses but mainly those caused by illicit fentanyl have led to the opioid crisis. To address this crisis, guidelines have been issued to tighten the prescribing of opioids for CNCP. However, these measures can exacerbate barriers of access to treatment for people living with CNCP. Therefore, it is important to ensure safe access to opioids for those who need this medication to improve function while reducing inappropriate access that contributes to the opioid crisis. The aim of this thesis was to identify the characteristics of patients who may benefit from effective and safe long-term opioid therapy and to better understand pain and treatment access difficulties among people who use drugs (PWUD). An initial study, which aimed at examining predictors of long-term opioid efficacy, failed to identify characteristics of those likely to benefit from opioid therapy. Two other studies investigated doctor shopping, an indicator of problematic opioid use, which consists of obtaining overlapping prescriptions from several doctors and pharmacies. The results showed that this practice is rare among people living with CNCP but may be associated with the occurrence of opioid overdose. The characteristics of people at high-risk to engage in opioid doctor shopping were identified, thus allowing better monitoring. Finally, a last study showed that CNCP is very frequent among PWUD and that a significant proportion of this population uses illicit drugs to relieve their pain, which can increase the risk of overdose. These studies show the need for personalized medicine considering individual characteristics and specific situations to prescribe the right drug to the right person. In summary, these results have increased the scientific knowledge about the long-term opioid use in CNCP.
490

Predicting Patients' Trust in Physicians from Personality Variables, Ethnicity, and Gender

Mukhtar, Zoreed A 01 January 2017 (has links)
This study examined variables related to the doctor-patient interaction that can predict college students’ trust in their physicians. Specifically, I examined if five personality variables, ethnicity, and gender were associated with attitudes toward physicians. A second aim of the study was to determine if there was a difference in the level of trust in physicians between pre-medical and non-pre-medical students. Surveys were administered to UCF students containing a series of questions compiled from the Interpersonal Physician Trust Scale, Interpersonal Trust Scale, Illness Attitude Scale, Big Five Inventory, Martin-Larsen Approval Motivation Scale-Short Form, Almost Perfect Scale-Revised and Marlowe-Crowne Social Desirability Scale-Short Form, as well as 13 original questions that I developed. The sample consisted of 211 UCF students. It was hypothesized that lower levels of mistrust of others, symptoms of hypochondria, introversion, need for approval, and perfectionism would correlate significantly with trust in medical doctors. It was also hypothesized that there would be a difference in the level of trust in physicians between pre-medical and non-premedical students. Results indicated that on average, most participants across ethnicity and gender expressed uncertainty about their level of trust in their physicians. Ethnicity was not associated significantly with trust in physician. Gender was also not associated significantly with trust in physician. For Hispanic participants, only introversion predicted trust in physician. For male participants, only hypochondria predicted trust in physician. Finally, pre-medical status was not associated significantly with a difference in physician trust.

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