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Learning Style, Teaching Style, and Attitude Toward Change as Predictors for the Adoption of Computer Technology by Elementary School Teachers

Kelley, Bernadette C. 01 January 1995 (has links)
This study investigated the learning style, teaching style, and attitude toward change of elementary school teachers and the relationship of these variables to the adoption of computer technology into teaching and learning strategies. The researcher used four instruments to gather data about the preferred learning style, teaching style, attitude toward change, and current utilization of computer technology both personally and with students. Survey forms were delivered to seven selected elementary schools in a Northeast Florida public school district. An educational technology survey was distributed to each of the 200 elementary school teachers in these schools. The return rate of completed surveys was approximately 36% (N=73). In addition, those teachers in each school who elected to participate in this study completed one of the following instruments: the Teaching Style Inventory, the Change Seeker Index, or the Learning Type Measure . Statistical analyses were conducted to determine if there were any significant relationships among the three factors (teaching style, learning style, and attitude toward change) and the adoption of computer technology by the teachers in this study. Descriptive statistics were used to describe the length of computer use and the location of computer use by the participants as well as other demographic variables. The major findings of the study were: (1) The highest instructional use of the computer by teachers was drill and practice. (2) Teachers were using the computer sparingly. The usage of the computer with their students ranged from once-a-year usage to daily usage. The most frequently reported usage was drill and practice on a daily basis. (3) No significant relationships between the preferred learning style and the adoption of computer technology were evident. ( 4) No significant relationships between the teaching style of the participants in this study and the adoption of computer technology were identified. (5) The relationship between the intrinsic factors and the adoption of computer technology was not significant. The relationship between the extrinsic factors and the adoption of computer technology was significant at the p Recommendations related to preservice teacher education, inservice training, and promoting the adoption of technology were made. Also, recommendations were made regarding future investigations that examine the relationship of learning style, teaching style, attitude toward change, and the adoption of computer technology by school teachers.
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Perceptions of a Chilly Climate: Differences in Traditional and Non-traditional Majors for Women

Morris, LaDonna K. 01 January 2004 (has links)
The purpose of the present study was to examine how perceptions of a chilly climate differ between students in traditionally female-dominated majors versus traditionally male-dominated majors, and how these perceptions relate to students' intentions to persist or pursue higher education in their chosen field. Participants were 403 students attending a community college in the southern United States, including students majoring in information technology (IT), engineering, education, and nursing. Participants completed the 28-item Perceived Chilly Climate Scale (PCCS) and other informational items. The primary research question asked: To what extent can scores on the five subscales of the PCCS be explained by the predictor variable set of gender, ethnicity, age, college major, and intent to leave the field? Canonical correlation analysis yielded an initial canonical root of .40 (Rc^2 = .16, p < .001), indicating that the predictor variables accounted for a moderate portion of the variance in PCCS subscale scores. Gender (rs = .89) accounted for the highest proportion of explained variance, followed by major (rs = .75). Findings indicated that women found the climate chillier than men, non-white students found the climate chillier than white students, younger students perceived the climate chillier than older students, and students in traditionally female-dominated majors perceived the climate chillier than students in traditionally male-dominated majors. Intent to leave the field was not a significant predictor of perceptions of chilly climate.
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Examining the influence of the leader in me on school grades

Wright, Jennifer Lynn 01 January 2019 (has links)
School leaders face increasing demands related to student achievement. These demands involve annual data reporting related to overall student, school, and district success. In Florida, this accountability and transparency requirement is addressed through an annual school grading system. It is essential that leaders utilize successful programs that directly influence positive student outcomes and demonstrate high quality education. The purpose of this study was to examine the influence of a youth leadership development program, specifically The Leader in Me (TLIM) program, on school grades. Based on data obtained from 16 public elementary schools across Florida, a repeated measures ANCOVA analysis revealed that no statistically significant differences in the mean school grade percentages were observed between schools that implemented TLIM and schools that did not utilize the program. In addition, no significant differences were noted in the mean school-wide achievement scores on state mandated assessments in the areas of English/Language arts, mathematics, and science. Furthermore,regression analysis revealed that the percentage of students identified as minority, the percentage of students qualifying for free and reduced lunch, and the percentage of students reported as chronically absent significantly influence school grades. A review of the existing literature related to The Leader in Me, staff and student leadership, and the study variables follows, as well as a discussion of the findings and implications for future practice and research.
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Automatizace stolku lékařské dentální soupravy VIZIO / VIZIO - dental system automation

Gábriš, Michal January 2014 (has links)
This Diploma thesis deals with creation and realisation of extensions for medical dental unit Vizio. Specifically, it deals with electrotechnical solution and software for capacitive keyboard and with proposal of principle of control and regulation of speed for integrated brushless motor. The Diploma thesis contains both the description of used hardware components, and software solution implemented in assembly language. This device is already in commercial use.
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Participant Perceptions of Knowledge Sharing in a Higher Education Community of Practice

Brayton, Shawn Whittaker 01 January 2016 (has links)
As the source of economic wealth continues to transition from a late industrial era to an early knowledge era, the foundation of success in the 21st century relates to a dependency on knowledge-based assets such as ideas, processes, and information (Alavi & Leidner, 2001; Sallis & Jones, 2002; Søndergaard, Kerr, & Clegg, 2007; Sveiby, 1997). During this transition, the emergent discipline of knowledge management in business and in education has evolved from a techno-centric approach (Alavi & Leidner, 2001; McAdam & McGreedy, 1999; McElroy, 2000) to a holistic social process oriented toward meeting institutional demands for new knowledge and geared toward learning and innovation (McElroy, 2003; Sallis & Jones, 2002). Prior research has indicated a need to examine the use of a community of practice model as a knowledge management strategy (Ramchand & Pan, 2012; Roberts, 2006; Ropes, 2009). This qualitative research study presented an examination of the knowledge-sharing perceptions of members of a public postsecondary state university system (SUS) community of practice comprised of university registrars. Data collection used in-depth, semi-structured interviews. Analysis of data strongly indicated that the registrars were engaged in collective learning with a strong emphasis on problem-solving. Furthermore, data analysis provided evidence that the participants’ community of practice had synergistic value within the SUS. Moreover, data analysis substantiated that the significant engagement in knowledge sharing activities and the subsequent knowledge development were facilitated by social processes. As a result, this study of the SUS registrar community of practice can serve as a knowledge management strategy.
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Hypochondrie - Krankheitsangst: Eine Erhebung in sächsischen Hausarztpraxen

Schmidt-Göhrich, Uta Katharina 30 August 2016 (has links)
This paper reviews the prevalence, characteristics, comorbidity, and care of hypochondriac patients in primary care samples in Saxony. Patients with health anxieties don’t get much attention in terms of care and supply due to a lack of knowledge regarding treatment strategies of this health disorder, but also because it is perceived as innocuous in itself by family doctors. On the other hand these patients create high personal and communicative expenditures for the caregiver and high expenses for the healthcare system due to diagnosis and treatment seeking of those patients. The study was performed predominantly in the cities of Saxony at patients consulting their family doctors for any purpose on a randomly chosen testing day and revealed a rate of 10.5% hypochondriac patients. The demographic patient characterization matches the available literature, considering the two determining factors “screened population” and “diagnostic instrument”. There was no gender predominance noticeable; marital status did also not have any impact on the development of hypochondria. A higher age was the strongest associated demographic risk marker for developing health anxiety. A higher educational level is associated with lower levels of hypochondriasis with more impact than the current job situation. The high number of retired patients in the study limits the statistical power of job-associated variables. The most important and prominent comorbidity was depression, followed by panic disorders, matching also with available literature. The overall somatic morbidity of the patients was low. One positive finding of our study was a high stability of the physician-patient relationship over many years. Hypochondriac patients consult their doctors more often, get longer lasting visits, and require more specialist consultations than other patients. The majority of physicians diagnose the psychological disorders of a hypochondriac patient and recommend psychotherapy. Patient´s self-perception differs slightly from the physicians´ evaluation; they may understand the need of a therapy but don´t bring up enough motivation for realizing it. That’s where the dilemma for family doctors starts because they have no problems of diagnosing health anxieties but are not provided with professional tools for a time- and resource effective management of hypochondriac patients. The enormous time pressure in daily clinical practice provokes ignoring of hypochondriac patients and just an attempt of a reserved transfer practice to specialists, which the patients usually handle by transferring themselves. Considering the availability of more efficient screening tools and therapy strategies, practical aid for professional contact with hypochondria patients by family doctors would be desirable and needed. Those should on the one hand help evaluate patients at risk for depression, and also introduce them to therapy, and on the other hand help general practitioners with communication strategies for hypochondria patients to make them understand the need of therapy. Hypochondriasis in education- or advanced training curriculum for general practitioners is explained way too short. Especially requirements concerning the family doctors’ professional communication skills to deal with hypochondria patients are enormous and could eventually be improved by either specialized psychotherapists or through further training programs. This could save costs for multiple diagnostic screenings of patients on the long-term. The study illustrates the interest of family doctors for health anxiety disorders and the topic’s practical relevance. The appropriate medical societies are asked to create training programmes for family doctors and to improve the interface between family doctors and psychotherapists regarding the treatment of hypochondriasis. This work does not cover the impact of digital media on the prevalence of health anxieties. The internet provides a huge amount of unfiltered medical information and leaves patients alone processing with that knowledge. Physicians are challenged by the patients to put the information in a correct perspective to the patients’ individual medical situation. Scientific data about the impact of digital media on the prevalence and course of health anxiety are missing. Research on this topic seems being complex due to the heterogeneity of the interacting internal and external factors. It can be assumed, that the influence of the plentiful medical “superficial knowledge” available from the internet will increasingly influence physicians´ and hypochondriac patients´ interaction. The need of a scientific evaluation of this subject, including the development of professional communication strategies for family doctors with hypochondriac patients has been addressed to the responsible psychological research facilities. Family doctors emphasized the particular need of an improved interface between primary care and specialized psychological treatment for hypochondriac patients. Quickly retrievable communication tools for strategical contact with those patients are demanded. May this study contribute to an increased awareness and an installation of research programmes dealing with this disorder.:1 Einleitung 9 2 Theoretischer Hintergrund 11 2.1 Definition hypochondrischer Ängste und Somatisierungsstörungen 11 2.1.1 ICD-10 Klassifizierung 11 2.1.2 DSM-5 Klassifizierung 19 2.1.3 Das Spektrum der Krankheitsangst 20 2.2 Epidemiologie hypochondrischer Ängste 21 2.3 Demografische Variablen 22 2.4 Komorbidität hypochondrischer Ängste 23 2.5 Inanspruchnahme des Gesundheitswesens 24 2.6 Diagnostische Verfahren 26 2.6.1 Diagnostische Interviews 26 2.6.2 Diagnostische Tests 27 2.7 Differenzialdiagnose 29 2.8 Therapieansätze und deren Problematik 31 2.8.1 Gesprächsführung 31 2.8.2 Psychotherapie 31 2.8.3 Pharmakotherapie 32 3 Fragestellungen 33 4 Methoden 34 4.1 Literaturrecherche 34 4.2 Studiendesign 34 4.3 Konstrukte und deren Operationalisierung 35 4.3.1 Patientenfragebögen 35 4.3.1.1 Soziodemographische und medizinische Variablen 36 4.3.1.2 Depressive Syndrome und Paniksyndrom - PHQ-D 36 4.3.1.3 Hypochondrische Ängste - Whiteley Index 38 4.3.2 Arztfragebögen 38 4.3.2.1 Demografische Arztangaben 39 4.3.2.2 Patientenspezifische Hausarztkennzahlen 40 4.3.2.3 Arzteinschätzung der psychischen Befindlichkeit 40 4.4 Datenerhebung 40 4.5 Dateneingabe 40 4.6 Statistische Auswertung 40 4.6.1 Statistische Methoden 40 5 Ergebnisse 42 5.1 Beschreibung der Stichprobe der Ärzte 42 5.2 Beschreibung der Stichprobe der Patienten 43 5.2.1 Demografische Patientencharakteristika 43 5.2.2 Patientenspezifische Hausarztkennzahlen 44 5.2.3 Komorbiditäten / Überweisungsfrequenz 45 5.2.4 Komorbide psychische Störungen 48 5.2.5 Arzteinschätzung der psychischen Befindlichkeit 49 5.2.6 Patienten - Selbsteinschätzung bezüglich Psychotherapie 51 5.3 Häufigkeit hypochondrischer Ängste 52 5.4 Zusammenhänge mit soziodemographischen Variablen 53 5.5 Zusammenhänge mit komorbiden psychischen Syndromen 60 5.6 Zusammenhänge mit hausärztlichen Kennwerten 62 5.6.1 Korrelation hausärztlicher Kontakte mit Hypochondrieverdacht im Whiteley-Index (WI) 62 5.6.2 Überweisungsfrequenz in Abhängigkeit vom WI .63 5.7 Korrelation Selbst- und Fremdeinschätzung bzgl. Psychotherapie 64 5.8 Zusammenhänge zwischen Hypochondrieneigung im WI und Selbst- bzw. Fremdeinschätzung bzgl. Psychotherapiemotivation und -inanspruchnahme 66 6 Diskussion 67 6.1 Diskussion der Methoden: Methodenkritik 67 6.1.1 Repräsentativität der Studienpopulation 67 6.1.2 Erhebungsinstrumente 68 6.2 Diskussion der Ergebnisse 70 6.2.1 Häufigkeit hypochondrischer Ängste in der Hausarztpraxis 70 6.2.2 Zusammenhänge mit soziodemografischen Variablen 71 6.2.3 Zusammenhänge mit komorbiden psychischen Syndromen 73 6.2.4 Zusammenhänge mit hausärztlichen Kennwerten 74 6.2.5 Übereinstimmung von Arzt- und Patientenselbsteinschätzung 75 7 Zusammenfassung der zentralen Ergebnisse und Schlussfolgerung 77 8 Summary 80 9 Literaturverzeichnis 82 10 Anhang 90 10.1 Erhebungsbögen Patienten 90 10.1.1 Soziodemografische Variablen 90 10.1.2 Gesundheitsfragebogen (Patient Health Questionnaire Deutschland PHQ-D) 91 10.1.3 Whiteley – Index (WI) für Hypochondrie 92 10.2 Erhebungsbögen Ärzte 93 10.2.1 Demografische Arztangaben 93 10.2.2 Patientenspezifische Hausarztkennzahlen 94 10.2.3 Arzteinschätzung der psychischen Befindlichkeit 95 10.3 Ausfüllanleitung 96 10.4 Aufklärungsbogen Patienten 96 10.5 Einverständniserklärung Patienten 97 10.6 Tabellen und Zahlen 98 / Die vorliegende Arbeit stellt eine epidemiologische Erhebung zur Prävalenz, Charakteristik, Komorbidität und Versorgung hypochondrischer Patienten in einem hausärztlichen Patientengut im Land Sachsen dar. Patienten mit Krankheitsängsten erhalten aktuell wenig Aufmerksamkeit in der Versorgungsforschung, da die Krankheit per se als gutartig bei Hausärztinnen und Hausärzten wahrgenommen wird und wenig Wissen zum professionellen Umgang mit solchen Patienten vorhanden ist. Damit inadäquat korrelierend sind die zum Teil hohen Kosten, die solche Patienten durch Überdiagnostik für das Gesundheitssystem verursachen und der hohe personelle und kommunikative Aufwand, der durch diese Patienten für den jeweiligen Hausarzt entsteht. Die Erhebung erfolgte vorwiegend in sächsischen Großstädten und erfasst eine Rate von 10,5% hypochondrischer Patienten in einem unselektierten, allgemeinmedizinischen Patientengut, die wegen beliebiger Beschwerden am jeweiligen Erhebungsstichtag den Hausarzt aufsuchten. Die demografischen Patientencharakteristika stimmen mit der vorliegenden Literatur überein, wenn man die entscheidenden Faktoren „Screeningpopulation“ und „Diagnoseinstrument“ berücksichtigt. Es liegt im Wesentlichen eine Gleichverteilung der Geschlechter vor, auch der Familienstand spielt keine nennenswerte Rolle für die Ausprägung einer Hypochondrie. Einzig ein höheres Alter lässt die Wahrscheinlichkeit pathologischer Krankheitsängste ansteigen. Die Abhängigkeit vom Bildungsgrad ist deutlicher als die von der aktuellen beruflichen Situation, wobei der große Anteil Rentner in der Erhebung die Aussagefähigkeit hierzu einschränkt. Als wichtigste auffällige Komorbidität fand sich die Depression, gefolgt von Panikstörungen, auch dies stimmt mit Daten aus der Literatur überein. Die somatische Morbidität der Patienten zeigte sich insgesamt eher niedrig. Positiv fällt eine hohe Stabilität der Arzt – Patientenbeziehung über viele Jahre in der gesamten untersuchten Patientenpopulation bei den teilnehmenden Ärzten auf. Hypochondrische Patienten weisen längere Visitenzeiten und gehäufte Arztkonsultationen auf als andere Patienten und werden häufiger zu anderen Fachrichtungen überwiesen. Die Ärzte erfassten in einem hohen Ausmaß die Störung der Patienten und stellten die Indikation für eine psychotherapeutische Mitbehandlung. Die Selbstwahrnehmung der Patienten stellte sich naturgemäß anders dar, der Therapiebedarf wird zum Teil von den betroffenen Patienten zwar gesehen, die Motivation hierzu dennoch als wenig ausgeprägt dokumentiert. Hier beginnt das Dilemma der Hausärzte, die offensichtlich geringe Probleme in der Detektion pathologischer Krankheitsängste haben, aber ohne strategisches Rüstzeug das zeit- und ressourcenträchtige Management dieser Patienten bewältigen müssen. Oft genug führt der enorme Praxisalltagsdruck zu einem „Wegschauen“ und allenfalls Versuch der zurückhaltenden Überweisungspraxis, die der Patient vermutlich oft genug durch Eigeninitiative zu umgehen versteht. Angesichts verfügbarer effizienter Screeningtools und Therapiestrategien wären praktische Hilfen zum professionellen Umgang von Hausärzten mit hypochondrischen Patienten wünschenswert. Diese sollten einerseits helfen, Risikopatienten für eine Depression frühzeitig zu evaluieren und einer Therapie zuzuführen und andererseits Kommunikationsstrategien für Allgemeinmediziner zum Umgang mit hypochondrieverdächtigen Patienten und zum Erreichen einer Krankheits- und Therapieeinsicht beinhalten. In Ausbildungs- bzw. Fortbildungscurricula für Allgemeinmediziner kommt dieses Thema bislang zu kurz. Insbesondere die Anforderungen an die kommunikativen Fähigkeiten des Hausarztes im Umgang mit hypochondrischen Patienten sind enorm und könnten durch spezialisierte Psychotherapeuten aufbereitet und in Weiterbildungsprogrammen geschult werden. Beginnen sollte dieser Prozess bereits frühzeitig im Medizinstudium. Wie sich allein an der Anzahl der Überweisungen zu Fachärzten zeigt, ist die Hypochondrie keinesfalls nur ein hausärztliches Thema. Mittel- bis langfristig wäre dies sicher kosteneffizient durch Einsparung der Kosten für Doppel-und Vielfachuntersuchungen dieser Patienten. Unsere Erhebung zeigt das Interesse der Hausärzte und die praktische Relevanz des Themas. Die entsprechenden Fachgesellschaften sind hier gefragt, sich neben der fachlichen Fortbildung der Hausärzte der Schaffung von Versorgungstrukturen zur Verbesserung der Schnittstelle Hausarzt - Psychotherapeut anzunehmen. Bewusst nicht thematisiert wurde in der vorliegenden Arbeit der Einfluss des Internets und der sogenannten „neuen“ Medien auf die Prävalenz krankheitsbedingter Ängste. Dieses Gebiet stellt eine zunehmende Herausforderung an Hausärzte und Patienten bezüglich des Umgangs mit der damit verbundenen Informationsflut dar. Wissenschaftliche Daten zu den Auswirkungen der digitalen Medien auf die Prävalenz und den Verlauf krankheitsbedingter Ängste fehlen bisher, eine wissenschaftliche Evaluation erscheint aufgrund der Heterogenität und schwierigen kausalen Abgrenzbarkeit interner von externen Einflussfaktoren komplex. Nichtdestotrotz ist anzunehmen, dass der Einfluss des massenhaft verfügbaren medizinischen „Halbwissens“ aus dem Internet spürbar Hausärzte und ihren Umgang mit hypochondrischen Patienten beeinflussen wird.:1 Einleitung 9 2 Theoretischer Hintergrund 11 2.1 Definition hypochondrischer Ängste und Somatisierungsstörungen 11 2.1.1 ICD-10 Klassifizierung 11 2.1.2 DSM-5 Klassifizierung 19 2.1.3 Das Spektrum der Krankheitsangst 20 2.2 Epidemiologie hypochondrischer Ängste 21 2.3 Demografische Variablen 22 2.4 Komorbidität hypochondrischer Ängste 23 2.5 Inanspruchnahme des Gesundheitswesens 24 2.6 Diagnostische Verfahren 26 2.6.1 Diagnostische Interviews 26 2.6.2 Diagnostische Tests 27 2.7 Differenzialdiagnose 29 2.8 Therapieansätze und deren Problematik 31 2.8.1 Gesprächsführung 31 2.8.2 Psychotherapie 31 2.8.3 Pharmakotherapie 32 3 Fragestellungen 33 4 Methoden 34 4.1 Literaturrecherche 34 4.2 Studiendesign 34 4.3 Konstrukte und deren Operationalisierung 35 4.3.1 Patientenfragebögen 35 4.3.1.1 Soziodemographische und medizinische Variablen 36 4.3.1.2 Depressive Syndrome und Paniksyndrom - PHQ-D 36 4.3.1.3 Hypochondrische Ängste - Whiteley Index 38 4.3.2 Arztfragebögen 38 4.3.2.1 Demografische Arztangaben 39 4.3.2.2 Patientenspezifische Hausarztkennzahlen 40 4.3.2.3 Arzteinschätzung der psychischen Befindlichkeit 40 4.4 Datenerhebung 40 4.5 Dateneingabe 40 4.6 Statistische Auswertung 40 4.6.1 Statistische Methoden 40 5 Ergebnisse 42 5.1 Beschreibung der Stichprobe der Ärzte 42 5.2 Beschreibung der Stichprobe der Patienten 43 5.2.1 Demografische Patientencharakteristika 43 5.2.2 Patientenspezifische Hausarztkennzahlen 44 5.2.3 Komorbiditäten / Überweisungsfrequenz 45 5.2.4 Komorbide psychische Störungen 48 5.2.5 Arzteinschätzung der psychischen Befindlichkeit 49 5.2.6 Patienten - Selbsteinschätzung bezüglich Psychotherapie 51 5.3 Häufigkeit hypochondrischer Ängste 52 5.4 Zusammenhänge mit soziodemographischen Variablen 53 5.5 Zusammenhänge mit komorbiden psychischen Syndromen 60 5.6 Zusammenhänge mit hausärztlichen Kennwerten 62 5.6.1 Korrelation hausärztlicher Kontakte mit Hypochondrieverdacht im Whiteley-Index (WI) 62 5.6.2 Überweisungsfrequenz in Abhängigkeit vom WI .63 5.7 Korrelation Selbst- und Fremdeinschätzung bzgl. Psychotherapie 64 5.8 Zusammenhänge zwischen Hypochondrieneigung im WI und Selbst- bzw. Fremdeinschätzung bzgl. Psychotherapiemotivation und -inanspruchnahme 66 6 Diskussion 67 6.1 Diskussion der Methoden: Methodenkritik 67 6.1.1 Repräsentativität der Studienpopulation 67 6.1.2 Erhebungsinstrumente 68 6.2 Diskussion der Ergebnisse 70 6.2.1 Häufigkeit hypochondrischer Ängste in der Hausarztpraxis 70 6.2.2 Zusammenhänge mit soziodemografischen Variablen 71 6.2.3 Zusammenhänge mit komorbiden psychischen Syndromen 73 6.2.4 Zusammenhänge mit hausärztlichen Kennwerten 74 6.2.5 Übereinstimmung von Arzt- und Patientenselbsteinschätzung 75 7 Zusammenfassung der zentralen Ergebnisse und Schlussfolgerung 77 8 Summary 80 9 Literaturverzeichnis 82 10 Anhang 90 10.1 Erhebungsbögen Patienten 90 10.1.1 Soziodemografische Variablen 90 10.1.2 Gesundheitsfragebogen (Patient Health Questionnaire Deutschland PHQ-D) 91 10.1.3 Whiteley – Index (WI) für Hypochondrie 92 10.2 Erhebungsbögen Ärzte 93 10.2.1 Demografische Arztangaben 93 10.2.2 Patientenspezifische Hausarztkennzahlen 94 10.2.3 Arzteinschätzung der psychischen Befindlichkeit 95 10.3 Ausfüllanleitung 96 10.4 Aufklärungsbogen Patienten 96 10.5 Einverständniserklärung Patienten 97 10.6 Tabellen und Zahlen 98
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Komunikace v asymetrickém vztahu zdravotníka a pacienta / The dynamics of asymmetry in healthcare communication

Francová, Veronika January 2019 (has links)
The communication between patient and healthcare professional is one of the keys to patients' adherence to treatment and to successful therapy; hence communication is a relevant and widely discussed issue of our healthcare. The relationship between a patient and a health worker is rather asymmetric, which affects the course of their communication. This asymmetry is based on the patient made weak (helpless) by illness whereas the expert/physician is in the position to prescribe treatment with the health staff administering such treatment. The aim of the study is to explore the extent of asymmetry in Czech hospitals, the situations where it is most pronounced and the changing structure of asymmetry as seen from the patients' point of view. We conducted a qualitative analysis of 16 interviews with respondents who have experienced hospitalization. The analysis focuses on the psychological level of communication and on the dynamic process in which the asymmetry is being negotiated. We have proved that there is an a priori asymmetry in the relationship, which, under certain circumstances, is effective for the treatment. The asymmetry is being continually negotiated throughout the communication as it fluctuates within four areas: (1) providing information, (2) rules and practices of the hospital, (3)...
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As looks the sun, infinite riches, valorem : the economics of metaphor in Marlowe's Tamburlaine the Great, the Jew of Malta and the Doctor Faustus

Bailey, Colin R. January 1987 (has links)
No description available.
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EXPLORING HEALTH WEBSITE USERS BY WEB MINING

Kong, Wei 07 1900 (has links)
Indiana University-Purdue University Indianapolis (IUPUI) / With the continuous growth of health information on the Internet, providing user-orientated health service online has become a great challenge to health providers. Understanding the information needs of the users is the first step to providing tailored health service. The purpose of this study is to examine the navigation behavior of different user groups by extracting their search terms and to make some suggestions to reconstruct a website for more customized Web service. This study analyzed five months’ of daily access weblog files from one local health provider’s website, discovered the most popular general topics and health related topics, and compared the information search strategies for both patient/consumer and doctor groups. Our findings show that users are not searching health information as much as was thought. The top two health topics which patients are concerned about are children’s health and occupational health. Another topic that both user groups are interested in is medical records. Also, patients and doctors have different search strategies when looking for information on this website. Patients get back to the previous page more often, while doctors usually go to the final page directly and then leave the page without coming back. As a result, some suggestions to redesign and improve the website are discussed; a more intuitive portal and more customized links for both user groups are suggested.
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Wizarding Shrines and Police Box Cathedrals: Re-envisioning Religiosity through Fan and Media Pilgrimages

Toy, J Caroline 02 September 2020 (has links)
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