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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1

Psychological and educational outcome of Very Low Birthweight children at 12yrs

Botting, Nicola Fay January 1997 (has links)
No description available.
2

The relationship between executive functioning and adaptive behavior in 2-year-old children with very low birth weight

Johnson, Courtney Elizabeth 01 August 2009 (has links)
No description available.
3

Motorische Aktivität und Entwicklung im Alter von 20 Monaten bei Kindern mit einem Geburtsgewicht unter 1500 g im Vergleich zu Reifgeborenen

Siegling, Tanja 20 January 2006 (has links)
In der langjährigen Nachbetreuung von Kleinkindern sehr niedrigen Geburtsgewichts fiel klinisch ein erhöhtes Aktivitätsverhalten auf. Diese Beobachtung sollte durch ein objektives Messverfahren verifiziert werden. Die Praktikabilität der Aktographie für diese Fragestellung wurde überprüft. In dieser Studie trugen 43 VLBW-Kinder und eine Gruppe von 19 reif geborenen Kindern während der Entwicklungsdiagnostik mit dem Griffiths-Test im korrigierten Alter von 20 Monaten ein Aktometer. Zusätzlich wurde von den Eltern und Untersuchern der Kinder eine subjektive Einschätzung des Aktivitätsverhaltens erhoben. Es zeigte sich, dass die VLBW-Kinder im Rahmen dieser Studie während der Entwicklungsdiagnostik eine signifikant höhere motorische Aktivität als die Kinder der Referenzgruppe hatten. Die Häufigkeit von Ruhemomenten während der Untersuchungssituation korrelierte positiv mit dem Geburtsgewicht und mit dem Gestationsalter. Die subjektiven Einschätzungen der Eltern und Untersucher stimmten gut mit den objektiv ermittelten Daten überein. Kinder mit mehr Ruhemomenten während der Untersuchung erzielten auch günstigere Ergebnisse in ihren Entwicklungsquotienten. Das Geschlecht der Kinder und die Schulbildung der Mutter hatten keinen Einfluss auf das Aktivitätsverhalten der Kinder. Die klinische Beobachtung erhöhter Aktivität bei VLBW-Kindern im Kleinkindalter ließ sich durch den Einsatz des Aktometers im Rahmen dieser Studie objektivieren. Die Verwendung eines Aktometers in der klinischen Routine ist denkbar, auf Grund der gut mit den Messdaten übereinstimmenden Einschätzung erfahrener Untersucher jedoch in diesem Zusammenhang, auch unter ökonomischen Aspekten, nicht erforderlich. Um den Kindern mit erhöhtem Aktivitätsverhalten und/oder niedrigem Entwicklungsstand eine möglichst günstige Weiterentwicklung zu ermöglichen, sollte ihnen und ihren Familien eine angemessene Unterstützung zur Verfügung gestellt werden. / In the longterm follow up of VLBW infants, an increased motor activity has been noted. Verification of this observation was sought by means of an objective measurement. For this purpose, the practicability of actigraphic monitoring was evaluated. In this study, 43 VLBW children and a reference group of 19 mature born children at the corrected age of 20 months wore an actometer during the developmental diagnostics with the Griffithstest. In addition, a subjective assessment of the motor activity was obtained from the parents and examiners. It became clear that within the framework of this study the VLBW children had a significant higher motor activity than the children within the reference group. The frequency of moments where the children rested without movement during the assessment situation correlated positively with the birthweight and the gestational age. The personal evaluation of the parents and the examiners corresponded well with the objectively obtained data. The children with a higher degree of motionless moments during the examination scored better results in their developmental quotients as well. The sex of the children and the level of education of their mothers had no effect on the motor activity of the children. The clinical observation of increased motor activity of VLBW infants in the corrected age of 20 months could have been objectivated during this investigation by the use of actigraphic monitoring. The use of an actometer in the clinical routine might be practical. Considering the evaluation of the results of this study as well as the economical aspects, the use of actigraphic monitoring is not necessarily needed. In order to allow the best possible further development for the children with increased motor activity and /or low state of development, an appropriate support for them and their families should be offered.
4

Hämatologische Referenzwerte von Frühgeborenen unter 1500 g Geburtsgewicht

Diepold, Katharina 08 February 2002 (has links)
Diagnostische und therapeutische Entscheidungen hängen bei der Behandlung von VLBW Frühgeborenen ( / In very low birth weight (VLBW) infants, diagnostic and therapeutic decisions depend on hematologic values. As few data are available, we studied the course during the first 6 weeks of life. Four prospective longitudinal cohort studies were retrospectively combined assessing hematologic profiles of 562 VLBW infants. We showed by metaanalysis that the values between the different four studies are not significantly different. For characterization of red blood cells and ferritin, infants receiving erythropoietin were excluded. For characterization of white blood cells and platelets, infants receiving antibiotics were excluded. Red cell parameters of VLBW infants were significantly lower than those of mature newborns. 29% of VLBW infants have thromboctopenia at the age of 3 days. Neutrophils decreased steadily, and were
5

Occipital White Matter Volumes Predict Visual Motor Outcome in Preterm Infants with Retinopathy of Prematurity (ROP)

Chundru, Renu 03 November 2006 (has links)
Although very low birth weight preterm (VLBW) infants with grade 3,4 retinopathy of prematurity (ROP) are at high risk for unfavorable visual outcomes, the middle school vision motor integration (VMI) skills and cognitive outcome scores of these children remain largely unknown. Data for 323 very VLBW survivors of the Multicenter Randomized Indomethacin IVH Prevention Trial (BW 600 1250 g) were analyzed to test the hypothesis that grades 3, 4 ROP would be an important predictor of cognitive and VMI skills. 3 subgroups were evaluated: ROP negative (N = 163), ROP grades 1,2 (N = 137) and ROP grades 3,4 (N = 23) were evaluated prospectively at 12 years of age with a neurocognitive battery. High-resolution volumetric MRI scans were quantified for 40 of the study subjects, and occipital brain volumes were correlated with Beery VMI scores. Children with ROP 3-4 had [arrow up - increased] vision impairment and lower test scores. Whole brain volumes were significantly less for children with any grade of ROP (p = 0.02), occipital white matter volumes tended to be less for the same study subjects (p = 0.08) and both total occipital brain volumes and occipital white matter volumes were significantly correlated with Beery VMI scores (r=0.610, p = 0.009 and r = 0.652, p =0.005, respectively). Prematurely-born children with a history of grade 3-4 ROP continue to have [arrow up - increased] vision impairment, special needs and lower performance on cognitive, language and visual motor integration scores at age 12 years. Both whole occipital brain volumes and occipital white matter volumes were predictive of VMI scores for children with ROP. (supp by NS 27116)
6

The role of early-onset-sepsis in the neurodevelopment of very low birth weight infants

Ortgies, Tjark 12 June 2023 (has links)
Abstract from the original paper: Aims: The study investigated a putative association between early-onset-sepsis (EOS) and poor neurodevelopmental outcomes at 2 years corrected age in very low birth weight infants. Methods: This was a single-center cohort study on infants weighing less than 1500g with a gestational age below 35 weeks at birth born between 2008 and 2011. Neurodevelopmental outcomes were assessed at follow-up with the Bayley Scales of Infant Development-II. EOS was defined as either culture-proven EOS or clinical EOS using blood culture, CrP levels, and clinical symptoms and treatment. Neurodevelopmental impairment (NDI) was defined as one or more of the following: Mental Developmental Index (MDI) and/or Psychomotor Developmental Index (PDI) scores lower than 70; presence of cerebral palsy. Results: Of 405 eligible newborns in the study period 166 were included. Two had culture-proven and 29 clinical EOS. Median MDI scores in patients with EOS were 96 (IQR: 86–106) and in the control group 94 (84–106, p=0.77). PDI scores in patients with EOS were 96 (86–106) and in the control group 99,5 (92–103, p=0.03). Of infected patients 7/31 (24%) showed NDI as defined, whereas only 11/135 (8%) showed NDI in the control group (OR 3.3, p=0.03). Multiple regression analyses identified chorioamnionitis and poor CRIB-Scores as individual risk factors for MDI or PDI values <70. Conclusion: In our study, EOS among VLBW-infants significantly impaired the neurodevelopment at two years corrected age. As shown in previous reports infection continues to be a problem and strategies for a reduction need further improvement.:Table of contents I. PRELIMINARY REMARKS 1 i. Tables and Figures 2 a. Figures and subtitles 2 b. Tables and titles 2 ii. Abbreviations 3 iii. Bibliographic Summary 4 1 Introduction 5 1.1. Early-onset-sepsis 5 1.1.1 Epidemiology 5 1.1.2 Pathogenesis 7 1.1.3 Pathogens causing EOS 7 1.1.4 Risk factors of EOS 8 1.1.5 Diagnosis of EOS 9 1.1.6 Treatment of EOS 10 1.2 Intrauterine infection 11 1.3 Neurodevelopment of neonates and brain injury 12 1.4 Rationale and objectives of our study 14 2 Original Publication 16 3 Summary 30 4 References 34 5 German Supplement 39 5.1. Darstellung des eigenen Beitrages 39 5.2. Erklärung über die eigenständige Abfassung der Arbeit 40 5.3. Curriculum vitae 41 5.4. Danksagung 42
7

Systemic Conditions and Developmental Defects of Enamel in a Cohort of VLBW and NBW Infants

Shim, Hun, DMD 13 September 2016 (has links)
No description available.
8

FATTY ACIDS IN NUTRITION SOURCES FOR PRETERM INFANTS

Fink, Naomi H. 10 1900 (has links)
<p>Of the three components of parenteral macronutrient classes (protein, carbohydrate and lipid), the lipid class is the least understood and the fatty acid distribution in lipid emulsion products has the potential to play a critical role in the development of infant morbidities. Breast milk has long been considered the gold standard for infant nutrition, but when infants cannot tolerate enteral feeds, the use of lipid emulsions cannot be avoided despite their adverse side effects.</p> <p>In this study, fatty acid profiles from five commercially available lipid emulsion products were compared to the profile of breast milk. As well, resulting serum on each of these nutrition sources were compared to the profile of either lipid emulsion (Intralipid) or breast milk. Fatty acid profiles for matched pairs of breast milk from mother and resulting serum from infants were compared as well as the profile of normotriglyceridemic serum samples to hypertriglyceridemic ones. Results indicate that not one lipid emulsion product is like another, nor do their profiles closely resemble breast milk even though they are intended to replace the fat portion of the infant’s natural source of nutrition. Serum was not found to directly reflect the fatty acid profile of the nutrition source administered, as was expected based on literature, highlighting that there is a complex web of pathways between nutrition administration and appearance of fatty acids in the serum. Further research is necessary to define the effect of fatty acid chain length and degree of saturation on these metabolic pathways, as the very essence of interrelations such as these can complicate interpretations of results.</p> / Master of Science in Medical Sciences (MSMS)
9

Prosodische Verarbeitung und lexikalische Entwicklung sehr untergewichtiger Frühgeborener während des ersten Lebensjahres

Herold, Birgit January 2011 (has links)
Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit der Fragestellung, ob die Frühgeburtlichkeit eine Auswirkung auf den Spracherwerb im ersten Lebensjahr hat. Insbesondere wurde der Frage nachgegangen, ob sich die Verarbeitung der rhythmisch-prosodischen Eigenschaften von Sprache im ersten Lebensjahr und deren weitere Ausnutzung für die Entwicklung des Lexikons bei sehr untergewichtigen Deutsch lernenden Frühgeborenen im Vergleich zu Reifgeborenen unterscheidet. Die besondere Spracherwerbssituation Frühgeborener liefert weitere Erkenntnisse bezüglich der Frage, inwieweit der frühe Spracherwerb durch prädeterminierte reifungsbedingte Mechanismen und Abläufe bestimmt wird und inwieweit dessen Verlauf und die relevanten Erwerbsmechanismen durch individuelle erfahrungsabhängige Faktoren beeinflusst werden. Damit liefern die Ergebnisse auch einen weiteren Beitrag zur Nature-Nurture-Diskussion. / This research addresses the question if and how premature birth effects language acquisition during the first year of life. In particular the study focus on whether prosodic processing of language and the utilization of this knowledge for the acquisition of the lexicon during the fist year of life differs between German learning very low birth weight infants and term born infants. The specific exposure and postnatal situation of premature infants provide insights on the determination of early language acquisition and processes, and on the determination of language acquisition and its relevant mechanisms by individual experience. The results contribute to the nature-nurture discussion.
10

Standardisiertes Ernährungsprogramm zum enteralen Nahrungsaufbau für Frühgeborene mit einem Geburtsgewicht ≤1750g / Enteral Feeding Volume Advancement by Using a Standardized Nutritional Regimen in Preterm Infants ≤ 1 750 g Birth Weight

Sergeyev, Elena 05 April 2011 (has links) (PDF)
Hintergrund Ein rascher enteraler Nahrungsaufbau bei Frühgeborenen verkürzt die Zeit der parenteralen Ernährung. Somit lassen sich bestimmte Risikofaktoren beeinflussen, die evt. die Morbiditätshäufigkeit der Kinder senken könnten. Mehrere Kohortenstudien zeigten, dass ein standardisierter Nahrungsaufbau mit einer geringeren Komplikationsrate und einem schnelleren Nahrungsaufbau assoziiert ist. Ziel der Studie ist zu überprüfen, ob ein standardisiertes Ernährungsprogramm einen rascheren und komplikationsärmeren enteralen Nahrungsaufbau bei Frühgeborenen ermöglicht. Patienten und Methode In die vorliegende randomisierte, kontrollierte Studie wurden 99 Frühgeborene mit einem Geburtsgewicht von ≤1750 g aufgenommen. In der Gruppe mit standardisierter Ernährung (ST) wurde der enterale Nahrungsaufbau mit Muttermilch oder gespendeter Frauenmilch nach einem speziell ausgearbeiteten Protokoll durchgeführt. In der Gruppe mit der individuellen Ernährungsform (IN) wurde je nach Bedarf und Zustand des Kindes auch semi-elementare Nahrung (Pregomin®) gefüttert. Über die Steigerungsdynamik und Nahrungspausen wurde hier individuell entschieden. Primäres Zielkriterium war die Dauer bis zum Erreichen der vollenteralen Ernährung. Ergebnisse In der ST-Gruppe war die vollständig enterale Ernährung nach 14,93 ± 9,95 (Median 12) Tagen, in der IN-Gruppe nach 16,23 ± 10,86 (Median 14) Tagen möglich. Es konnte kein signifikanter Unterschied gefunden werden. Nur bei hypotrophen Frühgeborenen erwiesen sich die Unterschiede bei der ST-Gruppe gegenüber der IN-Gruppe als statistisch signifikant: 10,20 ± 4,78 (Median 8,5) vs. 16,73 ± 8,57 (Median 15) Tage (p = 0,045). Die Gewichtsentwicklung verlief in beiden Studiengruppen nicht different. Die Kinder in der ST-Gruppe konnten bei einem Gewicht von 116% des Geburtsgewichtes vollständig enteral ernährt werden, in der IN-Gruppe bei einem Gewicht von 122% des Geburtsgewichtes. Die Inzidenz der nekrotisierenden Enterokolitis (4%) und anderer Komplikationen blieb in beiden Studiengruppen niedrig. Die Diagnose „Ernährungsschwierigkeiten“ wurde mit klaren Symptomen definiert und in der IN-Gruppe doppelt so oft gestellt, wie in der ST-Gruppe (14 vs. 7) Schlussfolgerung Das Standardisieren führte unter den Studienbedingungen nicht zu einer Beschleunigung des Nahrungsaufbaus. Anhand unserer Ergebnisse ist es möglich, dass die hypotrophen Frühgeborenen von der standardisierten Ernährung entsprechend des Ernährungsprotokolls profitieren. Diese Hypothese muss in einer neuen Studie überprüft werden. Diese Kinder konnten schneller vollständig enteral ernährt werden, als Frühgeborene, mit individuellem enteralem Nahrungsaufbau. Ein standardisiertes Nahrungsprotokoll ist im klinischen Alltag durchsetzbar, und darauf aufbauend ein enteraler Nahrungsaufbau unter strenger klinischer Beobachtung ohne Komplikationen erfolgreich durchführbar.

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