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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
31

Bone-anchored hearing implant: Voice of non-users and effectiveness of the Osia® implant

Deng, Jiahao January 2024 (has links)
No description available.
32

High-precision Cone-beam CT Guidance of Head and Neck Surgery

Hamming, Nathaniel 20 January 2010 (has links)
Modern image-guided surgery aids minimally-invasive, high-precision procedures that increase efficacy of treatment. This thesis investigates two research aims to improve precision and integration of intraoperative cone-beam CT (CBCT) imaging in guidance of head and neck (H&N) surgery. First, marker configurations were examined to identify arrangements that minimize target registration error (TRE). Best arrangements minimized the distance between the configuration centroid and surgical target while maximizing marker separation. Configurations of few markers could minimized TRE with more markers providing improved uniformity. Second, an algorithm for automatic registration of image and world reference frames was pursued to streamline integration of CBCT with real-time tracking and provide automatic updates per scan. Markers visible to the tracking and imaging systems are automatically co-localized and registered with equivalent accuracy and superior reproducibility compared to conventional registration. Such work helps the implementation of CBCT in H&N surgery to maximize surgical precision and exploit intraoperative image guidance.
33

High-precision Cone-beam CT Guidance of Head and Neck Surgery

Hamming, Nathaniel 20 January 2010 (has links)
Modern image-guided surgery aids minimally-invasive, high-precision procedures that increase efficacy of treatment. This thesis investigates two research aims to improve precision and integration of intraoperative cone-beam CT (CBCT) imaging in guidance of head and neck (H&N) surgery. First, marker configurations were examined to identify arrangements that minimize target registration error (TRE). Best arrangements minimized the distance between the configuration centroid and surgical target while maximizing marker separation. Configurations of few markers could minimized TRE with more markers providing improved uniformity. Second, an algorithm for automatic registration of image and world reference frames was pursued to streamline integration of CBCT with real-time tracking and provide automatic updates per scan. Markers visible to the tracking and imaging systems are automatically co-localized and registered with equivalent accuracy and superior reproducibility compared to conventional registration. Such work helps the implementation of CBCT in H&N surgery to maximize surgical precision and exploit intraoperative image guidance.
34

Structured patient information management for efficient treatment and healthcare quality assurance in oncology

Meier, Jens 04 January 2016 (has links) (PDF)
Die Behandlung von Patienten mit Tumoren im Kopf-Hals-Bereich gestaltet sich als komplexer und herausfordernder Prozess sowohl für den Patienten als auch für die behandelnden Ärzte und Chirurgen. Zur Gewährleistung der bestmöglichen individuellen Therapie werden vor Beginn der Behandlung zahlreiche diagnostische Verfahren durchgeführt. Hierzu zählen unter anderem medizinische bildgebende Verfahren wie z.B. Computertomographie (CT) oder Magnetresonanztomographie (MRT) sowie die Entnahme von tumorverdächtigem Gewebe während einer Panendoskopie zur exakten Bestimmung der Tumorart (Histologie, Grading, TNM-Klassifikation nach UICC, genaue Lokalisation des Primärtumors, der lokoregionären Metastasen und ggf. Fernmetastasen). Die gewonnenen Informationen bilden anschließend die Grundlage für die Entscheidung über die durchzuführende Therapie und stehen in unterschiedlichen klinischen Informationssystemen sowie auf Papierakten zur Verfügung. Leider werden die Daten im klinischen Alltag häufig nur unstrukturiert und schwer auffindbar präsentiert, da die führenden Informationssysteme nur unzureichend in den klinischen Arbeitsprozess integriert und untereinander schlecht vernetzt sind. Die präzise und erschöpfende Darstellung der jeweiligen individuellen Situation und die darauf aufbauende Therapieentscheidung sind aber entscheidend für die Prognose des Patienten, da der erste, gut geplante \"Schuss\" entscheidend für den weiteren Verlauf ist und nicht mehr korrigiert werden kann. In dieser Arbeit werden neue Konzepte zur Verbesserung des Informationsmanagements im Bereich der Kopf-Hals-Tumorbehandlung entwickelt, als prototypische Software implementiert und im klinischen Alltag in verschiedenen Studien wissenschaftlich evaluiert. Die Erlangung eines tiefgreifenden Verständnisses über die klinischen Abläufe sowie über beteiligte Informationssysteme und Datenflüsse stellte den ersten Teil der Arbeit dar. Aufbauend auf den Erkenntnissen wurde ein klinisches Informationssystem oncoflow entwickelt. Oncoflow importiert vollautomatisch relevante Patientendaten von verschiedenen klinischen Informationssystemen, restrukturiert die Daten und unterstützt Ärzte und Chirurgen im gesamten Therapieprozess. Das System wurde anschließend in unterschiedlichen Studien evaluiert und der klinische Nutzen in Bezug auf effizientere Arbeitsabläufe und eine verbesserte Informationsqualität gezeigt. Im folgenden Teil der Arbeit wurden Machine Learning Methoden genutzt um von Daten in der elektronischen Patientenakte auf den aktuellen Prozessschritt im Therapieprozess zu schließen. Der letzte Teil der Arbeit zeigt Möglichkeiten zur Erweiterung des Systems zur Nutzung in weiteren klinischen Fachdisziplinen auf.
35

Intermittent PI3Ko inhibition sustains anti-tumor immunity and curbs irAEs

Eschweiler, S., Ramirez-Suastegui, C., Li, Y., King, E., Chudley, L., Thomas, J., Wood, O., von Witzleben, A., Jeffrey, D., McCann, K., Simon, H., Mondal, M., Wang, A., Dicker, M., Lopez-Guadamillas, E., Chou, T.-F., Dobbs, N.A., Essame, L., Acton, G., Kelly, F., Halbert, G., Sacco, J.J., Schache, A.G., Shaw, R., McCaul, J.A., Paterson, C., Davies, J.H., Brennan, Peter A., Singh, R.P., Loadman, Paul, Wilson, W., Hackshaw, A., Seumois, G., Okkenhaug, K., Thomas, G.J., Jones, T.M., Ay, F., Friberg, G., Kronenberg, M., Vanhaesebroeck, B., Vijayananad, P., Ottensmeier, C.H. 04 May 2022 (has links)
Yes / Phosphoinositide 3-kinase δ (PI3Kδ) has a key role in lymphocytes, and inhibitors that target this PI3K have been approved for treatment of B cell malignancies1–3. Although studies in mouse models of solid tumours have demonstrated that PI3Kδ inhibitors (PI3Kδi) can induce anti-tumour immunity4,5, its effect on solid tumours in humans remains unclear. Here we assessed the effects of the PI3Kδi AMG319 in human patients with head and neck cancer in a neoadjuvant, double-blind, placebo-controlled randomized phase II trial (EudraCT no. 2014-004388-20). PI3Kδ inhibition decreased the number of tumour-infiltrating regulatory T (Treg) cells and enhanced the cytotoxic potential of tumour-infiltrating T cells. At the tested doses of AMG319, immune-related adverse events (irAEs) required treatment to be discontinued in 12 out of 21 of patients treated with AMG319, suggestive of systemic effects on Treg cells. Accordingly, in mouse models, PI3Kδi decreased the number of Treg cells systemically and caused colitis. Single-cell RNA-sequencing analysis revealed a PI3Kδi-driven loss of tissue-resident colonic ST2 Treg cells, accompanied by expansion of pathogenic T helper 17 (TH17) and type 17 CD8+ T (TC17) cells, which probably contributed to toxicity; this points towards a specific mode of action for the emergence of irAEs. A modified treatment regimen with intermittent dosing of PI3Kδi in mouse models led to a significant decrease in tumour growth without inducing pathogenic T cells in colonic tissue, indicating that alternative dosing regimens might limit toxicity. / Research Development Fund Publication Prize Award winner, May 2022.
36

Structured patient information management for efficient treatment and healthcare quality assurance in oncology

Meier, Jens 24 November 2015 (has links)
Die Behandlung von Patienten mit Tumoren im Kopf-Hals-Bereich gestaltet sich als komplexer und herausfordernder Prozess sowohl für den Patienten als auch für die behandelnden Ärzte und Chirurgen. Zur Gewährleistung der bestmöglichen individuellen Therapie werden vor Beginn der Behandlung zahlreiche diagnostische Verfahren durchgeführt. Hierzu zählen unter anderem medizinische bildgebende Verfahren wie z.B. Computertomographie (CT) oder Magnetresonanztomographie (MRT) sowie die Entnahme von tumorverdächtigem Gewebe während einer Panendoskopie zur exakten Bestimmung der Tumorart (Histologie, Grading, TNM-Klassifikation nach UICC, genaue Lokalisation des Primärtumors, der lokoregionären Metastasen und ggf. Fernmetastasen). Die gewonnenen Informationen bilden anschließend die Grundlage für die Entscheidung über die durchzuführende Therapie und stehen in unterschiedlichen klinischen Informationssystemen sowie auf Papierakten zur Verfügung. Leider werden die Daten im klinischen Alltag häufig nur unstrukturiert und schwer auffindbar präsentiert, da die führenden Informationssysteme nur unzureichend in den klinischen Arbeitsprozess integriert und untereinander schlecht vernetzt sind. Die präzise und erschöpfende Darstellung der jeweiligen individuellen Situation und die darauf aufbauende Therapieentscheidung sind aber entscheidend für die Prognose des Patienten, da der erste, gut geplante \"Schuss\" entscheidend für den weiteren Verlauf ist und nicht mehr korrigiert werden kann. In dieser Arbeit werden neue Konzepte zur Verbesserung des Informationsmanagements im Bereich der Kopf-Hals-Tumorbehandlung entwickelt, als prototypische Software implementiert und im klinischen Alltag in verschiedenen Studien wissenschaftlich evaluiert. Die Erlangung eines tiefgreifenden Verständnisses über die klinischen Abläufe sowie über beteiligte Informationssysteme und Datenflüsse stellte den ersten Teil der Arbeit dar. Aufbauend auf den Erkenntnissen wurde ein klinisches Informationssystem oncoflow entwickelt. Oncoflow importiert vollautomatisch relevante Patientendaten von verschiedenen klinischen Informationssystemen, restrukturiert die Daten und unterstützt Ärzte und Chirurgen im gesamten Therapieprozess. Das System wurde anschließend in unterschiedlichen Studien evaluiert und der klinische Nutzen in Bezug auf effizientere Arbeitsabläufe und eine verbesserte Informationsqualität gezeigt. Im folgenden Teil der Arbeit wurden Machine Learning Methoden genutzt um von Daten in der elektronischen Patientenakte auf den aktuellen Prozessschritt im Therapieprozess zu schließen. Der letzte Teil der Arbeit zeigt Möglichkeiten zur Erweiterung des Systems zur Nutzung in weiteren klinischen Fachdisziplinen auf.
37

Frailty Assessed with FRAIL Scale and G8 Questionnaire Predicts Severe Postoperative Complications in Patients Receiving Major Head and Neck Surgery

Kunz, Viktor, Wichmann, Gunnar, Wald, Theresa, Pirlich, Markus, Zebralla, Veit, Dietz, Andreas, Wiegand, Susanne 04 December 2023 (has links)
Introduction: Frailty represents a complex geriatric syndrome associated with elevated rates of postoperative complications as shown for several malignant entities, including head and neck cancer. A specific screening instrument to assess frailty in head and neck patients does not exist. Both the FRAIL Scale and the G8 questionnaire are well-established and easy to use as screening tools. The present study’s aim was to assess the potential of frailty screening to predict postoperative complications in head and neck patients prior to surgery. Patients and methods: We recorded demographic data, pre-existing medical conditions and clinical characteristics in a prospective cohort of 104 head and neck cancer patients undergoing major head and neck surgery and assessed frailty prospectively on the day of admission utilizing the G8 questionnaire and the FRAIL Scale. We analyzed the link between occurrence of postoperative complications up to the twenty-first postoperative day and age, frailty and other covariates using χ 2 tests and receiver operating characteristic (ROC) curves. Results: There was no significant correlation between patients’ pre-existing medical conditions and postoperative complications. Whereas chronological age alone did not predict the occurrence of postoperative complications, frailty posed the highest risk for complications. Frailty according to either the G8 questionnaire or the FRAIL Scale predicted occurrence of complications with an area under the curve (AUC) of 0.64 (p = 0.018) and 0.62 (p = 0.039) and severe complications with an AUC of 0.72 (p = 0.014) and 0.69 (p=0.031), respectively. Neither frailty score correlated with age or with each other. Conclusion: Prospective screening using the FRAIL Scale or the G8 questionnaire reliably detected frailty in our sample group. Frailty is linked to increased risk of postoperative complications. The correct prediction of severe postoperative complications as shown identifies vulnerable cases and triggers awareness of potential complications. Anticipating risk allows for a more comprehensive view of the patient and triggers decision making towards risk adjustment, and therefore a selective view of alternative treatment modalities.
38

Safety and Feasibility of Surgery for Oropharyngeal Cancers During the SARS-CoV-2-Pandemic

Gorphe, Philippe, Grandbastien, Bruno, Dietz, Andreas, Duvvuri, Umamaheswar, Ferris, Robert L., Golusinski, Wojciech, Holsinger, Floyd Christopher, Hosal, Sefik, Lawson, George, Mehanna, Hisham, Paleri, Vinidh, Shaw, Richard, Succo, Giovanni, Leemanns, C. René, Simon, Christian 28 March 2023 (has links)
No description available.
39

Stellenwert des supraklavikulären Insellappens in der rekonstruktiven Kopf-Hals-Tumorchirurgie / Significance of the pedicled supraclavicular island flap in the oncologic reconstructive head and neck surgery

Spiegel, Jennifer 11 May 2020 (has links)
No description available.
40

Avaliação epidemiológica de pacientes com câncer de cabeça e pescoço em um Hospital Universitário do Noroeste do Estado de São Paulo.

Ruback, Mauricio José Cabral 13 December 2010 (has links)
Made available in DSpace on 2016-01-26T12:51:27Z (GMT). No. of bitstreams: 1 mauriciojosecabralruback_dissert.pdf: 5807633 bytes, checksum: a0c4cdc248961c9493b92c90b20f7705 (MD5) Previous issue date: 2010-12-13 / The head and neck surgery service assist patients with malignant tumors of upper aero digestive tract, skin and thyroid. Head and neck cancer is currently the fifth most worldwide common cancer and despite advances in conventional therapies, including surgery, radiotherapy and chemotherapy, the survival rate has not changed in the last three decades. In Brazil, estimatives shows 14.120 new cases of oral cavity cancer in 2010, with 3.790 women and 10.330 men. Objectives: To evaluate the clinical and epidemiological parameters in patients with cancer assisted by head and neck surgery service at the University Hospital of northwest region of São Paulo. Casuistic and Methods: Were retrospectively evaluated medical records of 1.351 patients of head and neck surgery service from january 2000 to may 2010. The variables analyzed were: age, gender, skin color, tobacco and alcohol consumption, primary site, staging and histologic type of tumor, treatment, number of deaths and occupational activity of patients assisted by head and neck surgery service. Results: The disease was more frequent in men (79.70%), smokers (75.15%) and etilist (58.25%). The most frequents sites were oral cavity (29.65%) and larynx (24.12%). The most common histological type was squamous cell carcinoma (84.92%) and 29.04% of individuals had as treatment surgical and 14,19 % radiotherapy Conclusions: This cancer type occurs more common in men smokers and etilists. The primary sites more incident for the patients service are oral cavity and larynx. The high rate of patients with stages III and IV indicates a late diagnosis by the treatment centers, which reflects the need for prevention education campaigns for early diagnosis of the disease. / O serviço de cirurgia de cabeça e pescoço atende pacientes com tumores malignos do trato aéreo digestivo superior, de pele e tireóide. O tumor maligno de cabeça e pescoço é atualmente a quinta neoplasia mais comum de todo o mundo e apesar dos avanços em terapias convencionais, incluindo cirurgia, radioterapia e quimioterapia, a taxa de sobrevida não mudou nas ultimas três décadas. No Brasil, as estimativas revelam 14.120 casos novos de câncer de cavidade oral para 2010, sendo que 3.790 em mulheres e 10.330 em homens. Objetivos: Avaliar os parâmetros clínicos e epidemiológicos em pacientes com câncer atendidos no serviço de cirurgia de cabeça e pescoço em um Hospital Universitário da região noroeste do estado de São Paulo. Casuística e Método: Foram avaliados retrospectivamente prontuários médicos de 1.351 pacientes do serviço de cirurgia de cabeça e pescoço no período de janeiro de 2000 a maio de 2010. As variáveis analisadas foram: idade, gênero, cor da pele, hábitos tabagista e etilista, sítio primário, estadiamento, tipo histológico do tumor, tratamento, número de óbitos e atividade ocupacional dos pacientes atendidos no serviço de cirurgia de cabeça e pescoço. Resultados: Esta doença foi mais frequente em homens (79,70%), tabagistas (75,15%) e elitistas (58,25%). Os sítios primários mais freqüentes foram cavidade oral (29,65%) e laringe (24,12%). O carcinoma espinocelular foi o tipo histológico (84,92%) mais comum e 29,04% dos indivíduos tiveram a cirurgia como tratamento e 14,19% radioterapia. Conclusões: Este tipo de neoplasia é mais freqüente em homens tabagistas e etilistas. Os sítios primários mais acometidos nos pacientes do serviço são cavidade oral e laringe. A alta taxa de pacientes com estadios III e IV indica uma procura tardia dos centros de tratamento, o que reflete a necessidade de campanhas de prevenção educativas para o diagnóstico precoce da doença.

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