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The natural course of cannabis use, abuse and dependence over four years: a longitudinal community study of adolescents and young adults

Sydow, Kirsten von, Lieb, Roselind, Höfler, Michael, Sonntag, Holger, Wittchen, Hans-Ulrich 05 April 2013 (has links) (PDF)
Objectives: To determine incidence and patterns of natural course of cannabis use and disorders as well as cohort effects in a community sample of adolescents and young adults. Method: Cumulative incidence and patterns of cannabis use and disorders were examined in a prospective longitudinal design (mean follow-up period=42 months) in a representative sample (N=2446) aged 14–24 years at the outset of the study. Patterns of cannabis use, abuse and dependence (DSM-IV) were assessed with the Composite International Diagnostic Interview (M-CIDI). Results: (1) Cumulative lifetime incidence for cannabis use (at second follow-up): 47%; 5.5% for cannabis abuse, 2.2% for dependence. (2) Men used and abused cannabis more often than women. (3) The majority of the older participants (18–24 years at baseline) had reduced their cannabis use at follow-up, while younger participants (14–17 years at baseline) more often had increased their use and developed abuse or dependence. (4) The younger birth cohort (1977–1981) tended to start earlier with substance (ab)use compared to the older birth cohort (1970–1977). (5) Cannabis use was associated with increasing rates of concomitant use of other licit and illicit drugs. Conclusions: Cannabis use is widespread in our sample, but the probability of developing cannabis abuse or dependence is relatively low (8%). The natural course of cannabis use is quite variable: about half of all cannabis users stopped their use spontaneously in their twenties, others report occasional or more frequent use of cannabis.
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Erik H. Cohen: Jewish Youth around the World, 1990–2010: Social Identity and Values in a Comparative Approach

Gromova, Alina 30 July 2019 (has links)
No description available.
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Use, abuse and dependence of ecstasy and related drugs in adolescents and young adults – a transient phenomenon? Results from a longitudinal community study

Sydow, Kirsten von, Lieb, Roselind, Pfister, Hildegard, Höfler, Michael, Wittchen, Hans-Ulrich 05 April 2013 (has links) (PDF)
Objective: To determine incidence and patterns of natural course of ecstasy/stimulant/hallucinogen (ESH) use and disorders as well as cohort effects in a community sample of adolescents and young adults. Method: Cumulative incidence and patterns of ecstasy use and disorders were examined in a prospective longitudinal design (mean follow-up period=42 months) in a representative sample (N=2446) aged 14–24 years at the outset of the study. Patterns of DSM-IV defined ESH use, abuse and dependence were assessed with the Munich Composite International Diagnostic Interview (M-CIDI). Results: (1) Cumulative lifetime incidence for use of ESH at second follow-up: 9.1%, 1.0% for abuse, 0.6% for dependence; (2) men used and abused ESH more often than women; (3) the younger birth cohort (1977–81) tended to start earlier with substance (ab)use compared to the older birth cohort (1970–77); (4) use of ESH was associated with increasing rates of concomitant use of other licit and illicit drugs; (5) the majority of the lifetime ESH users without disorder had stopped to use these substances and not consumed them during the 12 months preceding the second follow-up; (6) those who had stopped to take ecstasy and related drugs at follow-up also took other illicit drugs less often than those who continued to consume ESH. Conclusions: Use of designer drugs is widespread in our sample, but the probability of developing use disorders is fairly low (1.6%). The majority of the ESH users stopped their use spontaneously in their twenties (80% of the prior users without disorder, 67% of the prior abusers), but 50% of those that once had fulfilled DSM-IV criteria of dependence continued to use these substances.
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Klinisches Management des Ullrich-Turner-Syndroms

Schonhoff, Peter 04 April 2012 (has links) (PDF)
In dieser retrospektiven klinischen Studie wurden die Akten von 89 Patientinnen mit Ullrich-Turner-Syndrom ausgewertet, die zwischen 1974 und 2004 in der Universitätsklinik und Poliklinik für Kinder und Jugendliche in Leipzig behandelt worden sind. Berücksichtigt wurde die Verteilung der Karyotypen im Patientenkollektiv sowie das Auftreten von assoziierten Begleiterkrankungen. Das Alter bei Diagnosestellung, die Größe bei Diagnosestellung und die Gründe für die Verdachtsdiagnose Ullrich-Turner-Syndrom wurden analysiert. Darüber hinaus untersuchte der Autor die durchgeführten Maßnahmen zur Pubertätsinduktion im Hinblick auf ihren Beginn und Erfolg sowie deren Einfluss auf die Wachstumraten. Gut 50% der Patientinnen besaßen den Karyotyp 45,X, die anderen Karyotypen setzten sich aus Mosaiken zusammen. Assoziierte Begleiterkrankungen waren im Patientenkollektiv unterrepräsentiert. Das durchschnittliche Alter bei Diagnosestellung betrug 8,21 Jahre, es fiel während des Beobachtungszeitraumes signifikant ab. Der durchschnittliche Größen-SDS zum Zeitpunkt der Diagnosestellung betrug -2,86. Es wurde, verglichen mit den Empfehlungen der Leitlinien, eine verspätete Diagnosestellung konstatiert. Die Pubertätsinduktion begann mit durchschnittlich 13,93 Jahren mit einer signifikanten Reduktion im Verlauf. Die Dauer vom Beginn der Pubertätsinduktion bis zum Eintreten der Menarche betrug 2,51 Jahre, die Dauer vom Tannerstadium B2 zum Stadium B5 betrug gut 27 Monate. Eine Menarche wurde bei nur 65% der Patientinnen sicher beobachtet. Die Ergebnisse wurden kritisch überprüft und in den Kontext anderer Studien eingeordnet. Aus den Ergebnissen wurde gefolgert, dass das Ullrich-Turner-Syndrom, trotz einer positiven Entwicklung in den letzten Jahren, noch immer zu spät diagnostiziert wurde. Die Pubertätsinduktion verlief trotz der verzögerten Diagnosestellung hinsichtlich der Entwicklung der Tannerstadien erfolgreich. Demgegenüber blieb die Induktion der Menarche nur mäßig erfolgreich. Eine Beeinflussung der Wachstumraten durch die Östrogentherapie wurde nicht beobachtet.
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The natural course of cannabis use, abuse and dependence over four years: a longitudinal community study of adolescents and young adults

Sydow, Kirsten von, Lieb, Roselind, Höfler, Michael, Sonntag, Holger, Wittchen, Hans-Ulrich January 2001 (has links)
Objectives: To determine incidence and patterns of natural course of cannabis use and disorders as well as cohort effects in a community sample of adolescents and young adults. Method: Cumulative incidence and patterns of cannabis use and disorders were examined in a prospective longitudinal design (mean follow-up period=42 months) in a representative sample (N=2446) aged 14–24 years at the outset of the study. Patterns of cannabis use, abuse and dependence (DSM-IV) were assessed with the Composite International Diagnostic Interview (M-CIDI). Results: (1) Cumulative lifetime incidence for cannabis use (at second follow-up): 47%; 5.5% for cannabis abuse, 2.2% for dependence. (2) Men used and abused cannabis more often than women. (3) The majority of the older participants (18–24 years at baseline) had reduced their cannabis use at follow-up, while younger participants (14–17 years at baseline) more often had increased their use and developed abuse or dependence. (4) The younger birth cohort (1977–1981) tended to start earlier with substance (ab)use compared to the older birth cohort (1970–1977). (5) Cannabis use was associated with increasing rates of concomitant use of other licit and illicit drugs. Conclusions: Cannabis use is widespread in our sample, but the probability of developing cannabis abuse or dependence is relatively low (8%). The natural course of cannabis use is quite variable: about half of all cannabis users stopped their use spontaneously in their twenties, others report occasional or more frequent use of cannabis.
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Use, abuse and dependence of ecstasy and related drugs in adolescents and young adults – a transient phenomenon? Results from a longitudinal community study

Sydow, Kirsten von, Lieb, Roselind, Pfister, Hildegard, Höfler, Michael, Wittchen, Hans-Ulrich January 2002 (has links)
Objective: To determine incidence and patterns of natural course of ecstasy/stimulant/hallucinogen (ESH) use and disorders as well as cohort effects in a community sample of adolescents and young adults. Method: Cumulative incidence and patterns of ecstasy use and disorders were examined in a prospective longitudinal design (mean follow-up period=42 months) in a representative sample (N=2446) aged 14–24 years at the outset of the study. Patterns of DSM-IV defined ESH use, abuse and dependence were assessed with the Munich Composite International Diagnostic Interview (M-CIDI). Results: (1) Cumulative lifetime incidence for use of ESH at second follow-up: 9.1%, 1.0% for abuse, 0.6% for dependence; (2) men used and abused ESH more often than women; (3) the younger birth cohort (1977–81) tended to start earlier with substance (ab)use compared to the older birth cohort (1970–77); (4) use of ESH was associated with increasing rates of concomitant use of other licit and illicit drugs; (5) the majority of the lifetime ESH users without disorder had stopped to use these substances and not consumed them during the 12 months preceding the second follow-up; (6) those who had stopped to take ecstasy and related drugs at follow-up also took other illicit drugs less often than those who continued to consume ESH. Conclusions: Use of designer drugs is widespread in our sample, but the probability of developing use disorders is fairly low (1.6%). The majority of the ESH users stopped their use spontaneously in their twenties (80% of the prior users without disorder, 67% of the prior abusers), but 50% of those that once had fulfilled DSM-IV criteria of dependence continued to use these substances.
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Klinisches Management des Ullrich-Turner-Syndroms: Eine retrospektive Langzeitstudie an der Universitätskinderklinik Leipzig

Schonhoff, Peter 15 February 2012 (has links)
In dieser retrospektiven klinischen Studie wurden die Akten von 89 Patientinnen mit Ullrich-Turner-Syndrom ausgewertet, die zwischen 1974 und 2004 in der Universitätsklinik und Poliklinik für Kinder und Jugendliche in Leipzig behandelt worden sind. Berücksichtigt wurde die Verteilung der Karyotypen im Patientenkollektiv sowie das Auftreten von assoziierten Begleiterkrankungen. Das Alter bei Diagnosestellung, die Größe bei Diagnosestellung und die Gründe für die Verdachtsdiagnose Ullrich-Turner-Syndrom wurden analysiert. Darüber hinaus untersuchte der Autor die durchgeführten Maßnahmen zur Pubertätsinduktion im Hinblick auf ihren Beginn und Erfolg sowie deren Einfluss auf die Wachstumraten. Gut 50% der Patientinnen besaßen den Karyotyp 45,X, die anderen Karyotypen setzten sich aus Mosaiken zusammen. Assoziierte Begleiterkrankungen waren im Patientenkollektiv unterrepräsentiert. Das durchschnittliche Alter bei Diagnosestellung betrug 8,21 Jahre, es fiel während des Beobachtungszeitraumes signifikant ab. Der durchschnittliche Größen-SDS zum Zeitpunkt der Diagnosestellung betrug -2,86. Es wurde, verglichen mit den Empfehlungen der Leitlinien, eine verspätete Diagnosestellung konstatiert. Die Pubertätsinduktion begann mit durchschnittlich 13,93 Jahren mit einer signifikanten Reduktion im Verlauf. Die Dauer vom Beginn der Pubertätsinduktion bis zum Eintreten der Menarche betrug 2,51 Jahre, die Dauer vom Tannerstadium B2 zum Stadium B5 betrug gut 27 Monate. Eine Menarche wurde bei nur 65% der Patientinnen sicher beobachtet. Die Ergebnisse wurden kritisch überprüft und in den Kontext anderer Studien eingeordnet. Aus den Ergebnissen wurde gefolgert, dass das Ullrich-Turner-Syndrom, trotz einer positiven Entwicklung in den letzten Jahren, noch immer zu spät diagnostiziert wurde. Die Pubertätsinduktion verlief trotz der verzögerten Diagnosestellung hinsichtlich der Entwicklung der Tannerstadien erfolgreich. Demgegenüber blieb die Induktion der Menarche nur mäßig erfolgreich. Eine Beeinflussung der Wachstumraten durch die Östrogentherapie wurde nicht beobachtet.

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