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Host responses to malaria and bacterial co-­infections

Nelson, Maria January 2015 (has links)
The two main causes of child mortality and morbidity in Africa are malaria and invasive bacterial diseases. In addition, co-infections in sub-Saharan Africa are the rule rather than the exception. However, not much is known about the host-pathogen interaction during a concomitant infection or how it affects the outcome of disease. In order to study the immunological responses during malaria and bacterial co-infections, we established a co-infection mouse model. In these studies we used two pathogenic bacteria found in malaria co-infected patients: Streptococcus pneumoniae and Relapsing fever Borrelia duttonii. Hosts co-infected with malaria and Borrelia showed greatly increased spirochetal growth but low parasite densities. In addition, the co-infected hosts presented symptoms of experimental-cerebral malaria, in an otherwise unsusceptible mouse model. This was found to be a consequence of a dysregulated immune response due to loss of timing and control over regulatory mechanisms in antigen presenting cells thus locking the host in an inflammatory response. This results in inflammation, severe anemia, internal organ damage and pathology of experimental cerebral malaria. On the other hand, in the malaria - S. pneumoniae co-infection model we found that co-infected hosts cleared the bacterium much more efficiently than the single infected counterpart. This efficiency of clearance showed to be neutrophil dependent. Furthermore, in vitro studies revealed that neutrophils isolated from malaria-infected hosts present an altered migratory effect together with a significantly increased capacity to kill S. pneumoniae. This suggests that a malaria infection primes neutrophils to kill S. pneumoniae more efficiently. Furthermore, a study was carried out on plasma samples from Rwandan children under the age of five, on which a full metabolomics profile was performed. We showed that these children could be divided in different disease categories based on their metabolomics profile and independent of clinical information. Additionally, the mild malaria group could further be divided in two sub-groups, in which one had a metabolomic profile resembling that of severe malaria infected patients. Based on this, metabolite profiling could be used as a diagnostic tool to determine the distinct phase, or severity of a malaria infection, identify risk patients and provide helpful and correct therapy.
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Epidemiologie, Klinik, Ausbruchs- und Therapiemanagement von Krankenhausinfektionen durch Carbapenemase bildende Klebsiella pneumoniae und Toxin produzierende Stämme von Clostridium difficile

Lübbert, Christoph 27 March 2015 (has links) (PDF)
Die Mehrzahl der jährlich 400.000 bis 600.000 Krankenhausinfektionen in Deutschland wird von Erregern der sog. ESCAPE-Gruppe (Enterococcus faecium, Staphylococcus aureus, Clostridium difficile, Acinetobacter baumannii, Pseudomonas aeruginosa und verschiedene Enterobacteriaceae, u.a. Klebsiella pneumoniae) verursacht. Besondere Sorge bereitet dabei die Ausbreitung von K. pneumoniae-Stämmen mit enzymvermittelter Resistenz gegenüber Carbapenem-Antibiotika (K. pneumoniae-Carbapenemase, KPC) und die Zunahme von C. difficile-Infektionen (CDI) durch hypervirulente Epidemiestämme (z.B. Ribotyp 027). Die spezifischen Erfahrungen eines prolongierten Ausbruchsgeschehens durch einen KPC-bildenden K. pneumoniae-Stamm (KPC-KP) am Leipziger Universitätsklinikum machen deutlich, dass bei diesem Erregertyp ein hohes Transmissionspotential bei enormer Tenazität (Umweltresistenz) zu berücksichtigen ist, ein Versagen von Standardhygienemaßnahmen in Betracht zu ziehen ist, und Infektionsketten oftmals unklar bleiben. Die Anwendung von Antibiotika ist bei KPC-KP-Infektionen auf einzelne Substanzen (Colistin, Tigecyclin, Gentamicin) beschränkt und vor allem bei immunsupprimierten Patienten (z.B. Lebertransplantierte) mit einem relevanten Risiko des Therapieversagens behaftet. Die Therapie von CDI wird gerade bei Immunsupprimierten durch eine steigende Zahl an Rezidiven erschwert, die teilweise antibiotisch (Vancomycin, Fidaxomicin) nicht beherrschbar sind, so dass alternative Therapieverfahren wie die fäkale Bakterientherapie („Stuhltransplantation“) zur Anwendung kommen. CDI-Rezidive, aber auch eine dauerhafte intestinale Besiedelung mit multiresistenten Enterobakterien wie KPC-KP, scheinen neben wirtsspezifischen Faktoren der Immunantwort durch eine Dysregulation der physiologischen intestinalen Standortflora mit Störung der Kolonisationsresistenz bedingt zu sein. Der Versuch einer Eradikationsbehandlung von Patienten mit persistierender intestinaler Besiedelung durch KPC-KP mittels oraler Applikation der nicht resorbierbaren Antibiotika Colistin und Gentamicin ist mit einem relevanten Risiko der Entstehung von Sekundärresistenzen behaftet. Die Zulassung neuer, besser wirksamer Antibiotika ist für die nächsten Jahre nicht in Sicht, so dass der Infektionsprävention überragende Bedeutung zukommt. Die Erfahrungen der KPC-Ausbruchsbewältigung am Leipziger Universitätsklinikum zeigen, dass nahezu lückenlose Compliance bei der Händedesinfektion, rigoros praktizierte und kontrollierte Barriere- und Isolationsmaßnahmen, Optimierung des Gebrauchs von Breitspektrum-Antibiotika (sog. „Antibiotic Stewardship“) und systematisches mikrobiologisches Erregerscreening dabei unabdingbar sind. Nachhaltige Verbesserungen hinsichtlich der globalen Ausbreitung von multiresistenten Krankenhausbakterien werden sich nur durch grundlegende Umgestaltungen in Umwelt, Landwirtschaft, Tierzucht und Gesundheitswesen mit sparsamer und möglichst gezielter Anwendung von Antibiotika erzielen lassen. Um Risikopopulationen hospitalisierter Patienten vor potentiell lebensbedrohlichen Erregertransmissionen effektiv schützen zu können, sind erweiterte Surveillance und konsequent umgesetzte krankenhaushygienische Maßnahmen erforderlich.
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Inget kan dofta ur inget : Identifiering av Enterobacteriaceae-arter isolerade från fyra opastöriserade franska mögel- och kittostar

Westling, Magnus January 2014 (has links)
Syftet med denna magisteruppsats är att gå vidare med resultat från en kandidatuppsats (Westling, 2013) gällande opastöriserade franska mögel- och kittostar genom att undersöka vilka Enterobacteriaceae-arter som ett urval av de analyserade ostarna innehöll. API 20E används som identifieringssystem. Tre Enterobacteriaceae-arter gav acceptabel till utmärkt identifiering av 40 analyserade isolat från de fyra ostarna, nämligen Hafnia alvei, Escherichia coli och Klebsiella pneumoniae. Inga skillnader mellan de identifierade arterna vad gäller inverkan på smak- och doftupplevelser hos opastöriserade franska mögel- och kittostar gick att urskilja med tillgänglig sensorisk data från kandidatuppsatsen (Westling, 2013). Utifrån denna magisteruppsats räcker det inte med att dofta på ostarna för att säkerställa hygienisk kvalitet, ytterligare undersökningar behövs för att kunna identifiera vilka Enterobacteriaceae-arter de innehåller. Däremot skulle en förstudie i form av en sensorisk bedömning av opastöriserade mögel- och kittostar kunna påvisa om ett högt antal Enterobacteriaceae föreligger, vilka vid konsumtion kan vara sjukdomsframkallande.
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Inget kan dofta ur inget : Identifiering av Enterobacteriaceae-arter isolerade från fyra opastöriserade franska mögel- och kittostar

Westling, Magnus January 2014 (has links)
Syftet med denna magisteruppsats är att gå vidare med resultat från en kandidatuppsats (Westling, 2013) gällande opastöriserade franska mögel- och kittostar genom att undersöka vilka Enterobacteriaceae-arter som ett urval av de analyserade ostarna innehöll. API 20E används som identifieringssystem. Tre Enterobacteriaceae-arter gav acceptabel till utmärkt identifiering av 40 analyserade isolat från de fyra ostarna, nämligen Hafnia alvei, Escherichia coli och Klebsiella pneumoniae. Inga skillnader mellan de identifierade arterna vad gäller inverkan på smak- och doftupplevelser hos opastöriserade franska mögel- och kittostar gick att urskilja med tillgänglig sensorisk data från kandidatuppsatsen (Westling, 2013). Utifrån denna magisteruppsats räcker det inte med att dofta på ostarna för att säkerställa hygienisk kvalitet, ytterligare undersökningar behövs för att kunna identifiera vilka Enterobacteriaceae-arter de innehåller. Däremot skulle en förstudie i form av en sensorisk bedömning av opastöriserade mögel- och kittostar kunna påvisa om ett högt antal Enterobacteriaceae föreligger, vilka vid konsumtion kan vara sjukdomsframkallande.
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Studies on virulence proteins of Streptococcus Pneumoniae / a thesis submitted by Robert Arthur Lock

Lock, Robert Arthur January 1989 (has links)
Bibliography: leaves [177]-[194] / [194] leaves : ill ; 30 cm. / Title page, contents and abstract only. The complete thesis in print form is available from the University Library. / Thesis (Ph.D.)--University of Adelaide, Dept. of Paediatrics, 1989
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Hospitalizations associated with pneumococcal infection within the Medicare population among vaccinated and non-vaccinated patients

Webb, Silky Fanyelle. January 2007 (has links)
Thesis (M.S.)--University of South Florida, 2007. / Title from PDF of title page. Document formatted into pages; contains 36 pages. Includes bibliographical references.
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Chemical synthesis of oligosaccharide bacterial antigens /

Nilsson, Magnus, January 1900 (has links) (PDF)
Diss. (sammanfattning) Uppsala : Sveriges lantbruksuniv. / Härtill 4 uppsatser.
258

Analysis of the novel surface protein P159 and the ribosomal protein L7/L12 of mycoplasma hyopneumoniae

Burnett, Tracey A. January 2005 (has links)
Thesis (Ph.D.)--University of Wollongong, 2005. / Typescript. Bibliography: leaf 141-157.
259

Chlamydia pneumoniae and airways inflammation : an investigation of the host cell-pathogen relationship /

McNamara, Tracy Renee. January 2004 (has links) (PDF)
Thesis (Ph.D.)--University of Adelaide, Dept. of Medicine, 2005. / "December 2004" Includes bibliographical references (leaves 342-379).
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Serotype distribution and antibiotic-resistance pattern of Streptococcus pneumoniae in Bangkok, Thailand /

Chatchai Sornchai. January 1978 (has links) (PDF)
Thesis (M.Sc. (Microbiology))--Mahidol University, 1978.

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