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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
51

Clinical outcome after endoscopic resection for superficial pharyngeal squamous cell carcinoma invading the subepithelial layer / 上皮下層浸潤咽頭表在癌に対する内視鏡切除術の臨床転帰

Satake, Hironaga 23 May 2016 (has links)
京都大学 / 0048 / 新制・論文博士 / 博士(医学) / 乙第13029号 / 論医博第2111号 / 新制||医||1016(附属図書館) / 32987 / (主査)教授 大森 孝一, 教授 別所 和久, 教授 坂井 義治 / 学位規則第4条第2項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM
52

Multicenter analysis of transanal tube placement for prevention of anastomotic leak after low anterior resection / 直腸低位前方切除術後の縫合不全予防のための経肛門ドレーンの意義

Goto, Saori 26 March 2018 (has links)
京都大学 / 0048 / 新制・課程博士 / 博士(医学) / 甲第21016号 / 医博第4362号 / 新制||医||1028(附属図書館) / 京都大学大学院医学研究科医学専攻 / (主査)教授 小西 靖彦, 教授 福田 和彦, 教授 松村 由美 / 学位規則第4条第1項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM
53

Localizing small lung lesions in video-assisted thoracoscopic surgery via radiofrequency identification marking / RFIDマーキングを用いた胸腔鏡下手術における微小肺病変同定方法 / # ja-Kana

Yutaka, Yojiro 25 September 2018 (has links)
京都大学 / 0048 / 新制・課程博士 / 博士(医学) / 甲第21338号 / 医博第4396号 / 新制||医||1031(附属図書館) / 京都大学大学院医学研究科医学専攻 / (主査)教授 坂井 義治, 教授 平井 豊博, 教授 溝脇 尚志 / 学位規則第4条第1項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM
54

Rapid Preparation of Soft Tissue for X-ray Virtual Histology / Snabb förberedelse av mjukvävnad för virtuell röntgenhistologi

Lagerqvist, Filip January 2022 (has links)
When removal of primary tumors is performed by surgery, the surgeon andthe patient would benefit from using intraoperative feedback to evaluate thetumor resection margin. If intraoperative feedback is not provided there isadditional risk of treatment of the tumor. With improvements to the fixationtime of soft tissue, phase-contrast computed tomography (PC-CT) could allow3D intraoperative feedback to the surgeons.The focus of this project has been to develop a method for measuring fixationtime on soft tissue samples and examine ways to decrease the required fixationtime. Furthermore, evaluation of fixatives to achieve image contrast that wouldbe sufficient to accomplish the possibility of intraoperative tumor feedback, inPC-CT images has been performed in this project. / När avlägsnande av primära tumörer utförs av kirurger, skulle både kirurgenoch patienten gynnas av intraoperativ återkoppling för att bedöma resektions-marginalen. Utan intraoperativ återkoppling finns det risk för att yttrligarebehandling av tumören är nödvändig. Med förbättringar inom fixeringstid avmjukvävnad skulle faskontrast-CT möjliggöra 3D intraoperativ återkopplingtill kirurgen.Fokuset inom detta projekt har varit att ta fram en metod för mätning av fixe-ringstid av mjukvävnadsprover och undersöka tillvägagångssätt för att minskaden behövda fixeringstiden. Vidare så har utvärdering av fixeringsvätskor föratt uppnå bildkontrast som skulle vara bra nog att fungera som intraoperativåterkoppling av tumör-information, inom faskontrast-CT utförts i detta projekt.
55

Propensity score-based analysis of stereotactic body radiotherapy, lobectomy and sublobar resection for stage I non-small cell lung cancer / I期非小細胞肺癌に対する体幹部定位放射線治療、肺葉切除術および縮小切除術の傾向スコアに基づく解析

Kishi, Noriko 24 November 2022 (has links)
京都大学 / 新制・課程博士 / 博士(医学) / 甲第24288号 / 医博第4904号 / 新制||医||1061(附属図書館) / 京都大学大学院医学研究科医学専攻 / (主査)教授 山本 洋介, 教授 中本 裕士, 教授 森田 智視 / 学位規則第4条第1項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM
56

Predictors of Exaggerated Exerise-Induced Systolic Blood Pressures in Young Patients After Coarctation Repair

Madueme, Peace C. 21 September 2012 (has links)
No description available.
57

Morphological and functional reserves of the right middle lobe: Radiological analysis of changes after right lower lobectomy in healthy individuals / 右肺中葉の形態学的および機能的予備能: 健常者における右下葉切除後の変化に対する画像解析

Yamagishi, Hiroya 23 March 2021 (has links)
京都大学 / 新制・課程博士 / 博士(医学) / 甲第23077号 / 医博第4704号 / 新制||医||1049(附属図書館) / 京都大学大学院医学研究科医学専攻 / (主査)教授 中本 裕士, 教授 溝脇 尚志, 教授 羽賀 博典 / 学位規則第4条第1項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM
58

Prognosefaktoren und Indikationsstellung bei der Behandlung kolorektaler Lebermetastasen

Sammain, Simon Nadim 17 January 2011 (has links) (PDF)
Ziel der vorliegenden Arbeit ist die retrospektive Beurteilung der Sicherheit und Effektivität der Leberteilresektion bei der Behandlung von Lebermetastasen des kolorektalen Karzinoms sowie der Re-Resektion bei Patienten mit Rezidivlebermetastasen. Weiterhin soll das operative Vorgehen bei synchronen Lebermetastasen hinsichtlich simultaner Resektionsverfahren und zweizeitigen Vorgehens untersucht werden. Insgesamt wurden die Ergebnisse von 660 Patienten ausgewertet, die zwischen 1988 und 2004 mit 685 Leberteilresektionen behandelt wurden. Unter diesen waren 75 Patienten, die eine Re-Resektion erhielten sowie 202 Patienten, bei denen die Lebermetastasen synchron auftraten. Neben der Analyse der postoperativen Letalität und postoperativen Komplikationen sollen prognostische Faktoren für das Langzeitüberleben und das Auftreten von Tumorrezidiven nach Leberteilresektion identifiziert werden. Da sich die Studienpopulation aus einem Zeitraum von über 15 Jahren rekrutiert, sollen außerdem verschiedene Zeitabschnitte vergleichend analysiert werden. Die Leberteilresektion ist derzeit die einzige potentiell kurative Therapie bei kolorektalen Lebermetastasen. Als prognostisch günstige Parameter in der multivariaten Analyse zeigten sich die Radikalität des Eingriffes, die Anzahl der Metastasen, vorhandene ligamentäre Lymph-knotenmetastasen sowie das Jahr der Resektion. Auch bei Rezidiven kolorektaler Lebermetastasen ist das chirurgische Vorgehen derzeit die einzige kurative Intervention. Re-Resektionen weisen ein vergleichbares operatives Risiko und vergleichbare Langzeitüberlebensraten auf wie Erstresektionen. Als einziger prognostischer Parameter für das Langzeitüberleben erwies sich in der multivariaten Analyse die Radikalität des Eingriffes. Bei synchronen Lebermetastasen sind die wichtigsten Kriterien, um eine simultane Resektion durchzuführen, die Berücksichtigung des Alters sowie des Resektionsausmaßes. Simultane Resektionen sind bei synchronen kolorektalen Lebermetastasen dann so sicher und effizient durchführbar wie Resektionen im zweizeitigen Vorgehen.
59

Retrospektiver Vergleich der Behandlungsergebnisse konventioneller Resektionstechniken des NSCLC im Stadium Ia/Ib mit Lasersegmentresektionen unter Anwendung eines neu entwickelten 1318nm Nd:YAG-Lasers

Huscher, Stefan 06 November 2007 (has links)
Unter den bösartigen Tumoren hat das Bronchialkarzinom wohl die dramatischste Entwicklung genommen. Die Inzidenz und Mortalität ist in den letzten 15-20 Jahren bei Männern zwar leicht rückläufig, für Frauen ist jedoch ein entgegen gesetzter Trend zu erkennen. Dies wird in erster Linie auf die veränderten Lebensgewohnheiten, wie steigender Zigarettengenuss unter den Frauen, zurückgeführt. Derzeit gibt es in Deutschland circa 20 Millionen Raucher, von denen etwa 140˙000 jährlich an den Folgen ihres Inhalationsrauchens versterben...
60

Prognostic significance of macrophage invasion in hilar cholangiocarcinoma

Atanasov, Georgi, Hau, Hans-Michael, Dietel, Corinna, Benzing, Christian, Krenzien, Felix, Brandl, Andreas, Wiltberger, Georg, Matia, Ivan, Prager, Isabel, Schierle, Katrin, Robson, Simon C., Reutzel-Selke, Anja, Pratschke, Johann, Schmelzle, Moritz, Jonas, Sven 10 February 2016 (has links) (PDF)
Background: Tumor-associated macrophages (TAMs) promote tumor progression and have an effect on survival in human cancer. However, little is known regarding their influence on tumor progression and prognosis in human hilar cholangiocarcinoma. Methods: We analyzed surgically resected tumor specimens of hilar cholangiocarcinoma (n = 47) for distribution and localization of TAMs, as defined by expression of CD68. Abundance of TAMs was correlated with clinicopathologic characteristics, tumor recurrence and patients’ survival. Statistical analysis was performed using SPSS software. Results: Patients with high density of TAMs in tumor invasive front (TIF) showed significantly higher local and overall tumor recurrence (both ρ < 0.05). Furthermore, high density of TAMs was associated with decreased overall (one-year 83.6 % vs. 75.1 %; three-year 61.3 % vs. 42.4 %; both ρ < 0.05) and recurrence-free survival (one-year 93.9 % vs. 57.4 %; three-year 59.8 % vs. 26.2 %; both ρ < 0.05). TAMs in TIF and tumor recurrence, were confirmed as the only independent prognostic variables in the multivariate survival analysis (all ρ < 0.05). Conclusions: Overall survival and recurrence free survival of patients with hilar cholangiocarcinoma significantly improved in patients with low levels of TAMs in the area of TIF, when compared to those with a high density of TAMs. These observations suggest their utilization as valuable prognostic markers in routine histopathologic evaluation, and might indicate future therapeutic approaches by targeting TAMs.

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