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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1

Objective Quantification of Daytime Sleepiness

Hodges, Amanda E 07 May 2011 (has links)
BACKGROUND: Sleep problems affect people of all ages, race, gender, and socioeconomic classifications. Undiagnosed sleep disorders significantly and adversely impact a person’s level of academic achievement, job performance, and subsequently, socioeconomic status. Undiagnosed sleep disorders also negatively impact both direct and indirect costs for employers, the national government, and the general public. Sleepiness has significant implications on quality of life by impacting occupational performance, driving ability, cognition, memory, and overall health. The purpose of this study is to describe the prevalence of daytime sleepiness, as well as other quantitative predictors of sleep continuity and quality. METHODS: Population data from the CDC program in fatigue surveillance were used for this secondary analysis seeking to characterize sleep quality and continuity variables. Each participant underwent a standard nocturnal polysomnography and a standard multiple sleep latency test (MSLT) on the subsequent day. Frequency and chi-square tests were used to describe the sample. One-Way Analysis of Variance (ANOVA) was used to compare sleep related variables of groups with sleep latencies of <5 >minutes, 5-10 minutes, and >10 minutes. Bivariate and multivariate logistic regression was used to examine the association of the sleep variables with sleep latency time. RESULTS: The mean (SD) sleep latency of the sample was 8.8 (4.9) minutes. Twenty-four individuals had ≥1 SOREM, and approximately 50% of participants (n = 100) met clinical criteria for a sleep disorder. Individuals with shorter sleep latencies, compared to those with longer latencies reported higher levels of subjective sleepiness, had higher sleep efficiency percentages, and longer sleep times. The Epworth Sleepiness Scale, sleep efficiency percentage, total sleep time, the presence of a sleep disorder, and limb movement index were positively associated with a mean sleep latency of <5 >minutes. CONCLUSIONS: The presence of a significant percentage of sleep disorders within our study sample validate prior suggestions that such disorders remain unrecognized, undiagnosed, and untreated. In addition, our findings confirm questionnaire-based surveys that suggest a significant number of the population is excessively sleepy, or hypersomnolent. Therefore, the high prevalence of sleep disorders and the negative public health effects of daytime sleepiness demand attention. Further studies are now required to better quantify levels daytime sleepiness, within a population based sample, to better understand their impact upon morbidity and mortality. This will not only expand on our current understanding of daytime sleepiness, but it will also raise awareness surrounding its significance and relation to public health.
2

Excessive Daytime Sleepiness in Children and Adolescents across the Weight Spectrum

Kamer, Lilach 08 December 2011 (has links)
A relationship between overweight and excessive daytime sleepiness (EDS) has been suggested in the adult population, and to a limited extent in the pediatric population. Daytime sleepiness can interfere with various components of daytime function. In light of the increase in the rates of pediatric overweight and obesity, the aim of this study was to investigate the relationship between weight and EDS in a pediatric population. Using a retrospective approach, data collected in a pediatric sleep clinic was analyzed. Objective measures of EDS were correlated with age, gender, body mass index percentile, and overnight sleep test recording variables. In males and in all children under the age of 13 years old, EDS was more common in those weighing above the normal range, EDS was present particularly during mid-morning hours. Additionally, weight above the normal range correlated with evidence of EDS after adjusting for measures of sleep pathologies.
3

Excessive Daytime Sleepiness in Children and Adolescents across the Weight Spectrum

Kamer, Lilach 08 December 2011 (has links)
A relationship between overweight and excessive daytime sleepiness (EDS) has been suggested in the adult population, and to a limited extent in the pediatric population. Daytime sleepiness can interfere with various components of daytime function. In light of the increase in the rates of pediatric overweight and obesity, the aim of this study was to investigate the relationship between weight and EDS in a pediatric population. Using a retrospective approach, data collected in a pediatric sleep clinic was analyzed. Objective measures of EDS were correlated with age, gender, body mass index percentile, and overnight sleep test recording variables. In males and in all children under the age of 13 years old, EDS was more common in those weighing above the normal range, EDS was present particularly during mid-morning hours. Additionally, weight above the normal range correlated with evidence of EDS after adjusting for measures of sleep pathologies.
4

The Impact of Relationship Functioning on Cortisol in Married Couples: A Dyadic Exploration of Sleep as a Potential Mediator

Clark, Benjamin D 01 June 2014 (has links) (PDF)
Relationship functioning in couples has been linked to numerous health outcomes. The purpose of this study was to examine the association between 1) marital functioning and sleep dimensions, 2) marital functioning and cortisol, and 3) sleep dimensions and cortisol. The sample consisted of 108 heterosexual, married couples and was part of a larger marital intervention study. As predicted, poor marital functioning was related to negative sleep outcomes. However, these effects were only significant for wives. There was also evidence to suggest that poor marital functioning was associated with increased cortisol levels in husbands. These effects were independent of age and BMI. Contrary to our hypotheses, cortisol was not linked to sleep outcomes and, therefore, not a mediator of effect between marital functioning and cortisol. However, we did find evidence to suggest that stress and depressive symptomology could mediate the association between dyadic adjustment and sleep. Together, these findings provide evidence for how marital functioning can affect both physical and psychological health.
5

Paramètres cliniques, électroencéphalograhiques et biologiques pour optimiser les critères diagnostiques de la narcolepsie / Clinical, electroencephalographic and biological parameters to optimise narcolepsy diagnostic criteria

Andlauer, Olivier 11 December 2014 (has links)
La narcolepsie est une maladie rare, touchant une personne sur 2000. Elle se caractérise par l'association d'une somnolence diurne excessive, d'épisodes de cataplexie, de paralysies du sommeil, d'hallucinations hypnagogiques. et d'une fragmentation du sommeil. La narcolepsie sans cataplexie constitue un sous-type hétérogène. Le diagnostic de narcolepsie peut être clinique, mais bien souvent un Test Itératif de Latence d'Endormissement (T1LE), précédé d'une polysomnographie nocturne (NPSG). sont utilisés pour porter le diagnostic.La cause de la plupart des cas de narcolepsie avec cataplexie a été découverte au début des années 2000: la destruction, probablement d'origine auto-immune. des neurones à hypocrétine de l'hypothalamus. Un déficit en hypocrétine à la ponction lombaire constitue désormais un test de référence pour établir le diagnostic, ce qui offre l'opportunité d'optimiser les critères actuels et de tester de nouvelles hypothèses diagnostiques en regard de ce test de référence. Peu d'études ont à ce jour spécifiquement porté sur la narcolepsie sans cataplexie et son diagnostic. Nous avons donc cherché à identifier les prédicteurs du déficit en hypocrétine dans la narcolepsie sans cataplexie. De plus, dans la narcolepsie-cataplexie, l'utilisation comme critère diagnostique d'une latence courte d'apparition du sommeil paradoxal à la NPSG n'a jamais été évaluée en utilisant comme test de référence le déficit en hypocrétine, et nous avons donc cherché à en déterminer l'utilité diagnostic et la valeur-seuil optimale.Afin de mener à bien ces projets de recherche, nous avons initié et participé au développement du logiciel d'analyse ROC (Receiver Operating Characteristic) SoftROC. Dans la narcolepsie sans cataplexie. nous avons montré que les paramètres électrophysiologiques, plus que cliniques, différaient entre les patients avec un taux bas d'hypocrétine et ceux avec un taux normal. Dans la narcolepsie avec cataplexie. nous avons établi qu'une latence courte (< 15 minutes) d'apparition du sommeil paradoxal à la NPSG était un test diagnostique spécifique, mais peu sensible, pour la narcolepsie avec déficit en hypocrétine. Nos résultats ont contribué à la révision des classifications internationales des troubles du sommeil. / Narcolepsy is characterised by excessive diurnal sleepiness, cataplexy, sleep paralysis, hypnagogic hallucinations andsleep fragmentation. Narcolepsy without cataplexy is a heterogeneous subtype. Diagnosis can be established clinically,but a Mulitple Sleep Latency Test (MSLT) following a Nocturnal PolySomnoGraphy (NPSG), is used most of the time.Auto-immune loss of hypocretin cells is responsible for narcolepsy with cataplexy. Hypocretin deficiency at lumbarpuncture is a gold standard for diagnosis.Few studies have focused specifically on narcolepsy without cataplexy. Our aim was to identify predictors of hypocretindeficiency in this condition. Moreover, in narcolepsy with cataplexy, a short REM sleep latency at NPSG has never beenevaluated as a diagnostic test using hypocretin deficiency as a gold standard, and we therefore have aimed at assessing itsdiagnostic utility and optimal cut-off.In order to conduct our research, we have contributed to developing a ROC analysis software (SoftROC).In narcolepsy without cataplexy- objective (NPSG and MSLT) more than clinical parameters were predictors ofhypocretin-deficiency. In narcolepsy-cataplexy, a short (< 15 mins) REM latency at NPSG was a specific, but notsensitive. diagnostic test. Our results contributed to the revision of international diagnostic classifications.
6

Methodischer Vergleich zweier Messverfahren zur objektiven Erfassung des Schlaf-Wach-Rhythmus (SenseWear Pro 3 vs. Actiwatch AW7)

Dietz, Alexander David 26 November 2012 (has links) (PDF)
Die vorliegende Arbeit stellt das Ergebnis einer prospektiven Studie vor, in der zwei Methoden zur objektiven Erfassung des Schlaf-Wach-Rhythmus miteinander verglichen wurden. Der Standard für die Erfassung des Schlafes ist die Polysomnographie. Die Aktometrie, die Erfassung des Schlafes anhand der motorischen Aktivität eines Probanden, bietet im Vergleich zur Polysomnographie eine Reihe von Vorteilen – das Verfahren ist kostengünstig, einfach durchführbar und die Untersuchungen können über einen langen Zeitraum bis zu mehreren Monaten in der häuslichen Umgebung der Probanden stattfinden. Als nachteilig erweist sich die Gefahr der Überschätzung der Schlafdauer, vor allem bei Schlafstörungen. Dies macht die Entwicklung neuer Geräte, die zusätzlich zur Aktometrie weitere Parameter zur Schlaf-Wach-Klassifikation erheben, notwendig. In dieser Arbeit wurde das klassische und in vielen Studien validierte Aktometer Actiwatch AW7 mit dem neuen Gerät SenseWear Pro 3 verglichen. SenseWear erfasst zusätzlich zur Akzelerometrie weitere Parameter wie Hautleitfähigkeit und Wärmeabgabe. Der Vergleich wurde anhand der Daten durchgeführt, die an 26 Probanden erhoben werden konnten, die beide Geräte gleichzeitig über mindestens fünf Nächte trugen. SenseWear und Actiwatch unterschieden sich dabei signifikant in den Messergebnissen zur Gesamtschlafdauer, Schlafeffizienz und Schlaflatenz. Bei hoher Sensitivität hatte SenseWear eine niedrige Spezifität verglichen mit Actiwatch. Dies könnte ein Hinweis dafür sein, dass SenseWear durch seine multidimensionale Messmethodik wache Phasen eher als solche erkennen kann. Dies muss in weiteren Vergleichsstudien, vor allem im Vergleich zur Polysomnographie, untersucht werden.
7

Methodischer Vergleich zweier Messverfahren zur objektiven Erfassung des Schlaf-Wach-Rhythmus (SenseWear Pro 3 vs. Actiwatch AW7): Methodischer Vergleich zweier Messverfahren zur objektiven Erfassung des Schlaf-Wach-Rhythmus(SenseWear Pro 3 vs. Actiwatch AW7)

Dietz, Alexander David 20 September 2012 (has links)
Die vorliegende Arbeit stellt das Ergebnis einer prospektiven Studie vor, in der zwei Methoden zur objektiven Erfassung des Schlaf-Wach-Rhythmus miteinander verglichen wurden. Der Standard für die Erfassung des Schlafes ist die Polysomnographie. Die Aktometrie, die Erfassung des Schlafes anhand der motorischen Aktivität eines Probanden, bietet im Vergleich zur Polysomnographie eine Reihe von Vorteilen – das Verfahren ist kostengünstig, einfach durchführbar und die Untersuchungen können über einen langen Zeitraum bis zu mehreren Monaten in der häuslichen Umgebung der Probanden stattfinden. Als nachteilig erweist sich die Gefahr der Überschätzung der Schlafdauer, vor allem bei Schlafstörungen. Dies macht die Entwicklung neuer Geräte, die zusätzlich zur Aktometrie weitere Parameter zur Schlaf-Wach-Klassifikation erheben, notwendig. In dieser Arbeit wurde das klassische und in vielen Studien validierte Aktometer Actiwatch AW7 mit dem neuen Gerät SenseWear Pro 3 verglichen. SenseWear erfasst zusätzlich zur Akzelerometrie weitere Parameter wie Hautleitfähigkeit und Wärmeabgabe. Der Vergleich wurde anhand der Daten durchgeführt, die an 26 Probanden erhoben werden konnten, die beide Geräte gleichzeitig über mindestens fünf Nächte trugen. SenseWear und Actiwatch unterschieden sich dabei signifikant in den Messergebnissen zur Gesamtschlafdauer, Schlafeffizienz und Schlaflatenz. Bei hoher Sensitivität hatte SenseWear eine niedrige Spezifität verglichen mit Actiwatch. Dies könnte ein Hinweis dafür sein, dass SenseWear durch seine multidimensionale Messmethodik wache Phasen eher als solche erkennen kann. Dies muss in weiteren Vergleichsstudien, vor allem im Vergleich zur Polysomnographie, untersucht werden.
8

Differences in Sleep Duration, Quality and Patterns Between Male and Female Kent State and King Abdulaziz Universities Students of varying BMI Statuses

Alghamdi, Malak Mohammed 05 December 2019 (has links)
No description available.

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