• Refine Query
  • Source
  • Publication year
  • to
  • Language
  • 219
  • 192
  • 36
  • 27
  • 19
  • 14
  • 10
  • 8
  • 8
  • 5
  • 4
  • 4
  • 4
  • 4
  • 3
  • Tagged with
  • 572
  • 572
  • 73
  • 58
  • 39
  • 38
  • 38
  • 33
  • 29
  • 28
  • 27
  • 26
  • 26
  • 26
  • 25
  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
261

Bismuth(III) benzohydroxamates: powerful anti-bacterial activity against Helicobacter pylori and hydrolysis to a unique Bi34 oxido-cluster [Bi34O22(BHA)22(H-BHA)14(DMSO)6]

Pathak, Amita, Blair, Victoria L., Ferrero, Richard L., Mehring, Michael, Andrews, Philip C. 13 March 2015 (has links) (PDF)
Reaction of BiPh3 or Bi(OtBu)3 with benzohydroxamic acid (H2-BHA) results in formation of novel mono- and di-anionic hydroxamato complexes; [Bi2(BHA)3]∞1, [Bi(H-BHA)3] 2, [Bi(BHA)(H-BHA)] 3, all of which display nM activity against Helicobacter pylori. Subsequent dissolution of [Bi2(BHA)3]∞ in DMSO/toluene results in hydrolysis to the first structurally authenticated {Bi34} oxido-cluster [Bi34O22(BHA)22(H-BHA)14(DMSO)6] 4. / Dieser Beitrag ist aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.
262

Characterisation of surface traits of Helicobacter pylori and their role in the infectious process /

Petersson, Christoffer January 2003 (has links) (PDF)
Diss. Linköping : Univ., 2003.
263

Helicobacter pylori and non-steroidal anti-inflammatory drugs in gastric carcinogenesis

Gu, Qing, 谷青 January 2006 (has links)
published_or_final_version / abstract / Medicine / Doctoral / Doctor of Philosophy
264

Biophysical characterization hpn-like (HPNL), a histidine- and glutamine-rich protein

Zeng, Yibo, 曾毅博 January 2009 (has links)
published_or_final_version / Chemistry / Doctoral / Doctor of Philosophy
265

Tyrosine kinase activation by intestinal bacteria : implications for ulcerative colitis

Hyde, Gillian Mary January 2000 (has links)
No description available.
266

Prevalencia de Helicobacter pylori en pacientes sintomáticos de consulta externa de la Red Rebagliati (EsSalud), Lima, Perú, en el período 2010 - 2013

Castillo Contreras, Ofelia, Maguiña Quispe, Jorge, Benites Goñi, Harold, Chacaltana Mendoza, Alfonso, Guzmán Calderón, Edson, Dávalos Moscol, Milagros, Frisancho Velarde, Oscar 03 1900 (has links)
Objetivo: Determinar la prevalencia de Helicobacter pylori en pacientes sintomáticos de consulta externa en la Red Rebagliati (EsSalud) en el período 2010-2013. Materiales y métodos: Estudio observacional, transversal y analítico. Se revisaron los registros de pacientes ambulatorios con la prueba en aliento con urea-13C diagnóstica de Helicobacter pylori en el período 2010-2013. Resultados: De los 1711 pacientes, la prevalencia global de Helicobacter pylori fue 45,5% (IC 95%: 43,17- 47,89), siendo mayor en mujeres que en varones (47,1% vs. 42,1%, p=0,056). Hubo diferencias significativas en la edad entre infectados y no infectados (44 vs. 39, p<0,05), con asociación entre la edad y presencia de Helicobacter pylori (p<0,001). La prevalencia estimada en la población pediátrica fue 36,3% y se encontró resultado positivo en 201 (51,1%) mujeres en edad fértil. La mayoría (43,9%) procedían del sector financiero de la ciudad. Conclusiones: La prevalencia de Helicobacter pylori en la población de estudio fue similar en ambos sexos y tuvo relación con la edad. El nivel socioeconómico medio de Lima mantiene la prevalencia de Helicobacter pylori reportada en los últimos años.
267

Adenocarcinoma de estómago y helicobacter pílori

Moscoso Napurí, Alfonso January 2004 (has links)
El presente trabajo de investigación ha sido concebido ,en primer lugar ,para despertar la conciencia preventiva de salud en las autoridades del Hospital Hipólito Unanue y de la población que este atiende, dándoles a conocer mediante sus resultados ,el estado actual que presenta la enfermedad ácido péptica de la mucosa gástrica en la población atendida en este hospital y su relación con la presencia infectante del germen denominado: Helicobacter pílori lo cual por su magnitud puede ser considerado un problema de salud pública de tipo endémico ,en nuestro medio . De otro lado creo justificada la realización de este trabajo en el hecho de que una réplica de los estudios ya realizados, sobre esta materia ,no se ha hecho en nuestro hospital desde el punto de vista antomopatológico y contando además con una alta casuistica estudiada en nuestro laboratorio espero poder contribuir a ampliar y esclarecer un poco mas los conocimientos ya logrados en otros ámbitos de estudio.
268

Correlación de los hallazgos endoscopicos e histológicos en el diagnóstico de metaplasia intestinal gástrica en pacientes en el hospital nacional Hipólito Unánue en el año 2015

Vela Ruiz, Jose Manuel January 2017 (has links)
INTRODUCCION: La metaplasia intestinal gástrica (MI) es una etapa previa al cáncer gástrico. La apropiada identificación endoscópica con biopsia es vital para confirmación histológica. No conocemos en nuestro medio la relación entre los hallazgos endoscópicos sospechosos de metaplasia intestinal y su confirmación histológica, ni sus factores asociados con claridad. OBJETIVO: determinar la correlación entre los hallazgos endoscópicos de sospecha de metaplasia y su contraparte histológica en nuestro medio , dentro de ellos también determinar algunos factores asociados .a los pacientes con sospecha de metaplasia .Métodos: Estudio observacional analítico, realizado en el Hospital Nacional Hipólito Unanue en pacientes >= 18 años con sospecha endoscópica de MI, excluyendo pacientes con cáncer gástrico previo y pacientes con antecedentes previo de metaplasia . La evaluación estadística se realizó con el software estadístico SPSS. Resultados: 3398 pacientes sometidos a endoscopia alta se identificaron un total de 176 pacientes con sospecha endoscópica de metaplasia l. En 152 de ellos se encontró confirmación histológica MI equivalente a un 86,36% del total de la muestra. Los hallazgos histológicos frecuentes en el grupo fueron 51(29% pacientes ) pacientes presentaron gastropatía atrófica en alguna parte de su estómago , 28( 15,9%) pacientes presentaron gastritis superficial con la toma de biopsia , hiperplasia foveolar en Solo 2 (1,1%) pacientes demostrados por biopsia entre otros. Predominaron pacientes de sexo femenino con MI+ (90) .Los diferentes subgrupos generados por el reporte histológico de metaplasia intestinal incluyeron los siguientes: metaplasia completa (44,3%), metaplasia incompleta (17,6%), metaplasia inespecífica (13,6%), metaplasia mixta (11,4) % y la no presencia de metaplasia 13,1% . solo el 4 % de la población estudiada se reportó metaplasia intestinal con algún tipo de displasia . Con respecto al análisis bivariado se encontró asociación de riesgo con gastritis crónica atrófica OR : 3,733 (IC 95% 0,941-14,819,p = 0.051), gastritis crónica superficial OR 1,378 (ic 95% 0,382-4,973, p = 0.623) edad <=65 años con Helicobacter pylori (HP) y metaplasia intestinal + OR :2,706 (IC 95% 0,342-21,402, p = 0.327) edad <=65 años con hp+ y metaplasia intestinal completa vs mixta , se encontró OR 2,836 (IC 95% 0,341-23,574, p = 0.633), edad <=65 años con hp+ y MI completa vs incompleta OR 1,393 (IC 95% 0,356-5,447, p = 0.633). Entre reflujo y MI , se encontró un OR 1,164 (IC 95% 1,096 -1,238, p = 0.322) ,HP y MI OR 0.537 (IC 95% 0.226 -1,277, p = 0.155) no se puede afirmar que existe una tendencia de asociación entre presencia HP y MI . Conclusiones: Con respecto al diagnóstico histológico de metaplasia intestinal, 86,36 % de los pacientes sometidos a estudio 7 endoscópico con sospecha de metaplasia intestinal correspondientes a un total de 152 fueron confirmados mediante el estudio histológico, aunque la detección fue cercana al 86,36%,se encontró asociación de riesgo en los pacientes con gastritis atrófica , gastritis crónica superficial ,edad<=65años y HP+ ,reflujo biliar . No se encontró asociación en pacientes con Hp+ .Se requieren de estudios prospectivos, multicéntricos y con cromoendoscopia, con el fin de evaluar la concordancia respectiva entre los dos métodos y determinar variables endoscópicas predictoras de severidad, y tipo de metaplasia para determinar protocolos de seguimiento para este tipo de pacientes.
269

Untersuchungen zur Regulation Motilitäts-assoziierter Gene in Helicobacter pylori / Regulation of Motility-Associated Genes in Helicobacter pylori

Niehus, Eike January 2004 (has links) (PDF)
Helicobacter pylori ist ein an seine ökologische Nische hochgradig angepasstes Bakterium, das den Magen von mehr als 50% der Weltbevölkerung chronisch besiedelt. Bei 10 bis 20% der Infizierten können schwerere Krankheitsverläufe von Magengeschwüren bis hin zu Karzinomen auftreten. Die Chemotaxis-gesteuerte Motilität von H. pylori, vermittelt durch ein Bündel von 2-8 polaren Flagellen, ist für die Besiedelung und persistente Infektion des Wirtes essenziell. Mehr als 40 Komponenten des Flagellen- und Chemotaxissystems konnten mit Hilfe der beiden sequenzierten H. pylori-Genome identifiziert werden, wobei die Gene einzeln oder in kleinen transkriptionellen Einheiten über das gesamte Genom verteilt angeordnet sind. Mit der vorliegenden Arbeit sollte die Organisation und Vernetzung der transkriptionellen Regulation der Flagellenbiogenese und mögliche Querverbindungen zu anderen zellulären Funktionen in H. pylori umfassend charakterisiert werden. H. pylori verfügt über zwei unterschiedliche Flagellingene, flaA und flaB, deren Transkription von den beiden alternativen Sigma-Faktoren Sigma28 und Sigma54 kontrolliert wird. Um die transkriptionelle Regulation der beiden Gene in zwei unterschiedlichen Flagellenregulons zu untersuchen, wurde die Genexpression von flaA und flaB abhängig von der Wachstumsphase analysiert. Mit flaA- und flaB-Promotorfusionen wurde hier erstmalig ein sensitives, Biolumineszenz-basiertes Reportersystem für Expressionsstudien in H. pylori etabliert und genutzt. Die Transkriptmengen der beiden Flagellingene wurden weiterhin direkt mittels Northern Blot-Hybridisierungen und RT-PCR bestätigt. Es ergab sich eine Wachstumsphasen-abhängige, differentielle Regulation, bei der in Übereinstimmung mit der strukturellen Anordnung der Flagelline im Filament und der Zugehörigkeit der Gene zu zwei Regulationsklassen, das Verhältnis der flaA- zur flaB-Expression im Verlauf der Wachstumskurve stark anstieg. Um genomweite Analysen durchführen zu können, wurde in dieser Arbeit zunächst eine Plattform zur Untersuchung von H. pylori mit DNA-Microarrays etabliert. Hierzu wurde in Kooperation mit dem Max-Planck-Institut für Infektionsbiologie in Berlin ein PCR-Produkt-Microarray mit 1590 H. pylori-spezifischen Sonden produziert. Zusätzlich wurde ein industriell gefertigter, Oligonukleotid-basierter, H. pylori-Microarray erstmalig verwendet und validiert. Mit Hilfe der Microarray- Technologie wurden verschiedene zentrale Regulatoren der H. pylori-Flagellenbiogenese zum ersten Mal auf genomweiter Ebene untersucht. Hierzu zählten die beiden alternativen Sigma-Faktoren FliA und RpoN, der Anti-Sigma28-Faktor FlgM, das RpoN-spezifische Zwei-Komponenten System FlgS/FlgR und die Flagellen-Basalkörperkomponenten FlhA und FlhF. Bis auf die fliA- und flgM-Mutanten, die, in Übereinstimmung mit ihrer antagonistischen Funktion, Stummelflagellen bzw. eine leicht erhöhte Flagellenzahl aufwiesen, bewirkten die Mutationen in allen anderen untersuchten Genen einen flagellenlosen unbeweglichen Phänotyp. Die Klassen 2 und 3 des H. pylori-Flagellenregulons konnten durch die Analysen des FliA- und des RpoNRegulons neu definiert und um zehn neue Gene ergänzt werden. Für FlhA und FlhF konnte eine Funktion als übergeordnete Regulatoren der Klassen 2 und 3 des Flagellenregulons gezeigt werden. Des Weiteren wurden 24 Gene einer neuen regulatorischen Zwischenklasse zugeordnet. Diese Gene werden von mehr als einem Promotor kontrolliert und umfassen Flagellen- sowie Nicht-Flagellengene. Durch globale Untersuchungen von Doppelmutanten wurde die komplexe Einbindung des Anti-Sigma-Faktors FlgM in die FlhA- und FlhF-vermittelte transkriptionelle Rückkopplung nachgewiesen. Basierend auf den Ergebnissen der Arbeit konnte ein neues Modell der Regulation der Flagellenbiogenese für H. pylori entwickelt werden. Es beinhaltet drei regulatorische Genklassen mit einer intermediären Klasse, die von den drei H. pylori-Sigma-Faktoren Sigma80, Sigma54 und Sigma28 zusammen mit den assoziierten Regulatoren FlgS/FlgR und FlgM kontrolliert werden. FlgM vermittelt als Anti-Sigma28-Faktor die transkriptionelle Rückkopplung auf die Klasse 3- und, im Zusammenspiel mit FlhA, auch auf die Klasse 2-Flagellengene. FlhF kontrolliert die Expression der Klasse 2-Flagellengene durch einen FlgM-unabhängigen, bislang ungeklärten Mechanismus. Die Sigma80-abhängigen Klasse 1-Flagellengene werden, anders als bei vielen anderen Bakterien, mit Stoffwechselgenen koreguliert und beinhalten auch die Flagellenmotor- und Chemotaxisgene. Dies spiegelt die Anpassung von H. pylori an seine spezifische ökologische Nische wieder, mit der Notwendigkeit, während der gesamten Infektion die Motilität aufrecht zu erhalten. / The gastric human pathogen Helicobacter pylori is a fastidious bacterium, chronically colonizing the stomach of more than half of the world population, leading to severe diseases in some individuals such as ulcers or gastric cancer. H. pylori flagella-driven motility has been shown to be essential for the initial colonization of the human gastric mucosa and for the long-term persistence of the infection. The 2-8 flagella are arranged at one pole of the bacterium and covered by a membranous sheath. The flagella and chemotaxis system comprises more than forty genes. In contrast to the highly ordered gene organization in other organisms, they are scattered along the genome. The aim of this study was to comprehensively characterize the network of transcriptional regulation of flagellar biogenesis with possible links to other cell functions in H. pylori. H. pylori possesses two different flagellin genes, flaA and flaB, the transcription of the corresponding genes is controlled by sigma28 and sigma54 promoters respectively. To characterize the specific transcriptional regulation of these flagellar genes, which belong to two different regulons, transcript levels were monitored throughout the growth curve of H. pylori. A bioluminescence-based reporter gene system was successfully established in H. pylori for the first time. It was utilized to measure the activity of the newly constructed flaA- and flaB-promoter fusions. Furthermore growth-phase dependent transcript levels of the two flagellin genes were confirmed by Northern blot hybridizations and RT-PCR analysis. The results revealed a growthphase dependent differential transcriptional control of flaA and flaB in H. pylori. In agreement with the structural succession of FlaB and FlaA in the filament, as well as the affiliation of the genes to different flagellar regulons, flaA to flaB expression ratio was strongly increasing with the progression of the growth curve. An H. pylori microarray working platform was established to be able to perform genome-wide analyses on this organism. A custom made PCR-product microarray with 1590 H. pylori specific probes was constructed in cooperation with the Max-Planck-Institute for Infection Biology in Berlin. In addition, a commercially available H. pylori-specific oligonucleotide based microarray system was utilized for the first time and validated. By using the microarray technology, a set of different key regulators of the H. pylori flagellar system was analysed on a genome-wide scale for the first time. They are comprising the alternative sigma factors FliA and RpoN, the anti-sigma-factor FlgM, the RpoN specific two component system FlgS/R and the components of the flagellar basal body, FlhA and FlhF. While the fliA mutant revealed a phenotype with truncated flagella, the flgM mutant had a slightly enhanced number of flagella, correlating with their antagonistic function. Mutations in all other regulators lead to loss of flagella and motility. Based on the microarray analyses of the FliA and RpoN regulons, the flagellar regulatory classes 2 and 3 could be newly defined and enlarged by ten additional genes. The microarray studies on early flagellar components revealed a role for FlhA and FlhF as functional equivalents to master regulators. They are governing the transcription of flagellar regulatory classes 2 and 3 and a newly defined intermediate regulon. The latter comprised 24 flagellar and non-flagellar genes controlled by more than one promoter. Furthermore, studies on double mutants of the early regulators with the flagellar antisigma factor FlgM provided evidence for the complex regulatory interconnection of this factor with the determined flagellar feedback regulation of FlhA and FlhF. Based on the results of this study, a revised model of regulation pathways of flagellar biogenesis in H. pylori could be constructed. It is composed of three regulatory classes of flagellar genes and one intermediate class, governed by the three H. Pylori specific sigma factors sigma80, sigma54 and sigma28 and the associated regulators FlgS/R and FlgM. The transcriptional feedback regulation on class 3 genes is mediated by the anti-sigma factor FlgM, which is also involved in FlhA-dependent transcriptional control of class 2 flagellar genes. FlhF-dependent transcriptional control on class 2 genes is independent from FlgM. In contrast to other organisms, flagellar class 1 genes in H. pylori include flagellar motor and chemotaxis components and are coregulated with housekeeping genes. This coincides with the specific ecological adaptation of H. pylori to its niche and the necessity for the pathogen to be continuously motile to maintain a persistent infection.
270

Quantitative Evaluation of the Carbon Isotopic Labelled Urea Breath Test for the Presence of Helicobacter pylori

Geyer, Johannes Alwyn 16 November 2006 (has links)
Faculty of Health Scicence School of Medicine 0100107g johannes.geyer@wits.ac.za / The 14C and 13C labelled urea breath tests (UBT) for detecting Helico-bacter pylori infection are well established but scope for improvement exists in both to reduce some of their shortcomings. For this study, the 14C UBT investigation focussed on reducing the quantity of radioactive tracer that is administered to the subject un-dergoing this test, with the aim of lowering the radiation dose to the patient, reducing the impact to the environment and exempting the test from radioactive materials licensing. Wider acceptance, availabil-ity, affordability to lower socio-economic groups and third party medi-cal treatment payers and using readily available equipment were fac-tors considered when developing the method. The principle of the method developed is to collect larger volume breath sample, quantitatively absorbing a defined volume of extracted breath CO2 in an efficient CO2 trapping agent using a specifically de-signed apparatus and measuring the activity with a low background β-spectrometer. A reduction in the quantity of 14C labelled urea administered to the pa-tient was achieved. The method also reduced the counting error mar-gin at a lower detection limit, improving discrimination between H. py-lori positive and negative patients. iii The 13C UBT is a non-radioactive test however, it is substantially more expensive. The 13C UBT investigation aimed to determine whether commercially available un-enriched urea could be used thus reducing the cost of the 13C UBT. A simple protocol with Isotope Ratio Mass Spectrometry (IRMS) for the measurement was used as opposed to the well-established 13C UBT protocol. The principle of the 13C UBT investigation was to detect the change of the breath δ13C (13C/12C) ratio after the administration of un-enriched urea with a δ13C different to the exhaled breath. Theoretical calculations showed that an administered dose of 500mg un-enriched urea with at least a 10‰ δ13C difference may be detectable using IRMS. In vitro investigations confirmed that levels of 0.01 to 0.001‰ δ13C were detectable by IRMS. A change in the δ13C of a standard breath CO2 was confirmed for a range between 0.14 to 50% v/v mixed CO2 samples, i.e. the projected range for in-vivo investigation. Results from the in-vivo investigation however were not able to distinguish positive from negative H. pylori patients. The use of the 1000mg dose of urea appears to have caused saturation of the enzyme. It was con-cluded that some enrichment of the 13C is necessary or less urea be used.

Page generated in 0.0699 seconds