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Untersuchungen zur hüftstabilisierenden Wirkung des atmosphärischen Druckes und zur Range of Motion bei Hebelwirkung auf GelenkmodelleRauch, Hannes 31 January 2017 (has links)
Im Rahmen der vorliegenden Arbeit wurden kapselumhüllte Hüftgelenkmodelle mit 22 – 44 mm Durchmesser durch Hebelwirkung luxiert, wobei die wirkende Kraft, die resultierende Dislokation und der intraartikuläre Absolutdruck kontinuierlich gemessen wurden. Parallel dazu wurde die technische Range of Motion bis zum Impingement und bis zur Luxation bestimmt. Die durchgeführten Hebelversuche ergaben bei Zunahme des Kopfdurchmessers eine erhebliche Zunahme des Luxationswiderstandes der untersuchten Gelenkmodelle. Im Gegensatz dazu ergab die Messung der technischen Range of Motion bei größerem Gelenkdurchmesser einen geringen Zuwachs, dessen praktische Wirksamkeit durch existierende Literatur auf Grund von Knochen-Knochen-Impingement in Zweifel gezogen wird (Burroughs et al. 2005). Die Hypothese ist somit anzunehmen.
Die starke Zunahme des Luxationswiderstandes und die gering erweiterte techROM sprechen neben anderen Argumenten dafür, dass die permanente hüftstabilisierende Wirkung des atmosphärischen Druckes, die auch als Weber-Effekt bezeichnet werden kann, die Hauptursache für die deutlich verminderte Luxationsneigung größerer Köpfe nach hüftendoprothetischen Eingriffen darstellt. Daraus können folgende Konsequenzen für die Hüftendoprothetik abgeleitet werden:
1. Die Schonung und Rekonstruktion der Gelenkkapsel ist eine wichtige Voraussetzung für die Wirksamkeit des Weber-Effektes. Zahlreiche Studien belegen, dass durch die Kapselrekonstruktion die Anzahl der von Luxationen betroffenen Patienten um 90 % gesenkt werden kann (Pellicci et al. 1998; Bottner und Pellicci 2006; Prietzel et al. 2014), weshalb die Kapselrekonstruktion zu empfehlen ist.
2. Gelenkköpfe mit größerem Durchmesser besitzen in Folge des Weber-Effektes eine wesentlich größere Gelenkstabilität bzw. einen höheren Luxationswiderstand. Daraus resultiert offensichtlich die klinisch nachgewiesene wesentlich geringere Luxationsra-te (Bistolfi et al. 2011; Howie et al. 2012, Zajonz et al. 2015). Gegenwärtige Nachteile größerer Köpfe wie höherer Abrieb und vermehrte Belastung von Pfannenveranke-rung und Konus müssen jedoch berücksichtigt werden. Der Einsatz größerer Gelenk-köpfe ist zukünftig in der Hüftendoprothetik anzustreben. Gegenwärtig ist bei normalem Luxationsrisiko und somit bei primären HTEP-Implantationen der Einsatz von Gelenkköpfen bis 36 mm Durchmesser vertretbar. Bei erhöhtem Luxationsrisiko (z. B. bei bestimmten HTEP-Revisionen) sind dagegen 40-mm- und 44-mm-Köpfe gerechtfertigt, soweit diese in Abhängigkeit vom Pfannendurchmesser realisierbar sind (Zajonz et al. 2015).
3. Der Einsatz einer intrakapsulären Redondrainage beschleunigt durch die Eliminierung eingedrungener Luft und durch die Minimierung des postoperativen Hämatoseroms die Restitution physiologischer Gelenkverhältnisse. Dies ist gleichfalls eine wichtige Voraussetzung für die Wirksamkeit des Weber-Effektes und daher zu empfehlen (Prietzel et al. 2007).
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Restriktioner angående rörelser efter höftledsoperation : en kvalitativ studie av patienters upplevelser / Movement restrictions after a total hip replacement : a qualitative study of patients’ experiencesLööw Lundström, Hanna January 2016 (has links)
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Mechanická analýza vlivu výrobních odchylek na styk hlavice a jamky totální endoprotézy kyčelního kloubu / Mechanical Analysis of the Influence of Fabrication Tolerances on Contact Conditions between the Acetabular Cup and the Femoral Head in Total Hip ReplacementKoukal, Milan January 2010 (has links)
In endoprosthesis surgery there are typically a high percentage of implant defects, these can lead to failure of the whole prosthesis. One type of total hip replacement function loss is acetabular cup loosening from the pelvic bone. This disertation examines manufacture perturbations as one of the possible reasons for this kind of failure. Both dimension and geometry manufacturing perturbations of ceramic head and polyethylen cup were analyzed. We find that perturbations in the variables analysed here affect considered values of contact pressure and frictional moment. Furthermore, contact pressure and frictional moment are quantities affecting replacement success and durability. From obtained results it can be recommended to fit head and cup with a clearance of between 0 mm and 0.05 mm. It can not be recommend using interference type of fit because of strong deterioration of the contact conditions. Roundness perturbation of ceramic head should not exceed 0.025 mm.
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The new oral anti-coagulants and the phase 3 clinical trials - a systematic review of the literatureTahir, Faryal, Riaz, Haris, Riaz, Talha, Badshah, Maaz, Riaz, Irbaz, Hamza, Ameer, Mohiuddin, Hafsa January 2013 (has links)
BACKGROUND:Anticoagulation with vitamin K antagonists such as warfarin has historically been used for the long term management of patients with thromboembolic disease. However, these agents have a slow onset of action which requires bridging therapy with heparin and its analogues, which are available only in parenteral route. To overcome these limitations, new oral anticoagulants such as factor Xa inhibitors and direct thrombin inhibitors have been developed. The aim of this article is to systematically review the phase 3 clinical trials of new oral anticoagulants in common medical conditions.METHODS:We searched PubMed (Medline) from January 2007 to February 2013 using "Oral anticoagulants", "New oral anticoagulants", "Randomized controlled trial", "Novel anticoagulants", "Apixaban", "Rivaroxaban", "Edoxaban", "Dabigatran etexilate", "Dabigatran" and a combination of the above terms. The available evidence from the phase 3 RCTs was summarized on the basis of individual drug and the medical conditions categorized into "atrial fibrillation", "acute coronary syndrome", "orthopedic surgery", "venous thromboembolism" and "medically ill patients".RESULTS:Apixaban, rivaroxaban and dabigatran have been found to be either non-inferior or superior to enoxaparin in prophylaxis of venous thromboembolism in knee and hip replacement with similar bleeding risk, superior to warfarin for stroke prevention in atrial fibrillation with significant reduction in the risk of major bleeding, non-inferior to aspirin for reducing cardiovascular death and stroke in acute coronary syndrome with significant increase in the risk of major bleed. Rivaroxaban and dabigatran are also superior to the conventional agents in the management of symptomatic venous thromboembolism. However, compared to enoxaparin, apixaban and rivaroxaban use lead to significantly increased bleeding risk in medically ill patients. Additional studies evaluating the specific reversal agents of these new drugs for the management of life-threatening bleeding or other adverse effects are necessary.CONCLUSION:Considering their pharmacological properties, their efficacy and bleeding complications, the new oral agents offer a net favourable clinical profile in orthopedic surgery, atrial fibrillation, acute coronary syndrome and increase the risk of bleeding in critically ill patients. Further studies are necessary to determine the long term safety and to identify the specific reversal agents of these new drugs.
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Důsledky vynucené hypokineze na pohybový aparát člověka / Consequences of forced hypokinesia on human movement apparatusKadlecová, Jana January 2014 (has links)
Title: Consequences of forced hypokinesia on human movement aparatus. Objectives: The aim of this study was to find out the influence of forced hypokinesia after total hip replacement on the excitability of α motoneurons. I deal with the changes of H-reflex and M-wave latencies and the changes of the recruitment curves. The results of the operated and non-operated (kontrol) lower limb were compared. Methods: Five volunteers 3 - 4 weeks after total hip replacement participated in this study. The age was 62,4 (± 3,01). The H-reflex was elicited by stimulation of tibial nerve in a poplitel fossa. The H-reflex and M-wave latencies and its recruitment curves were obtained. After that the values of the operated lower limb were compared with the non-operated one (control). The results were evaluated as case studies. The EMG device Grass Telefactor was used to detect the electrical potential of soleus muscle. The rectangular pulses of 0,5 ms duration were used for stimulation tibial nerve by Grass 88 Stimulator. Then the data were transduced by CED Power 1401 device. Results: We found out that the H-reflexes of both lower limbs were not elicited in the case study no. 2 and the H-reflex of a control lower limb was not elicited in case study no. 1. The stimulus intensities for eliciting H-reflex and M-wave...
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Vliv složek synoviální kapaliny na mazání náhrad kyčelního kloubu / The Effect of Synovial Fluid Constituents on Lubrication of Hip Joint ReplacementsNečas, David January 2016 (has links)
Dizertační práce se zabývá mechanismy mazání v náhradách kyčelního kloubu. Byla provedena systematická studie formování proteinového filmu při zahrnutí různých materiálů a provozních podmínek. Hlavní pozornost je přitom věnována roli jednotlivých proteinů obsažených v synoviální kapalině při současné přítomnosti dalších proteinů. Jelikož metody aplikované v předchozích studiích neumožňovaly separovat jednotlivé složky maziva, byla vyvinuta optická měřící metoda na principu fluorescenční mikroskopie. Z důvodu verifikace metody byly provedeny dvě nezávislé studie zaměřené na měření tloušťky mazacího filmu a dělení maziva na výstupu mazaného kontaktu. Z důvodu určitých limitací fluorescenční mikroskopie byla dále využita i metoda optické interferometrie, jejíž využití je ilustrováno ve studii zabývající se formováním mazacího filmu v náhradách kyčelního klubu při uvažování reálné konformity třecích povrchů. Závěrečná část práce představuje nový metodologický přístup založený na in situ pozorování kontaktní oblasti umožňující popsat roli jednotlivých proteinů ve vztahu k vývoji tloušťky mazacího filmu. Práce obsahuje originální výsledky, které přináší nové poznání v oblasti biotribologie náhrad kyčelního kloubu vedoucí k dalšímu vývoji implantátů při snaze zabránit jejich selhání v důsledku omezené životnosti.
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Persistierender postoperativer Schmerz nach Hüftgelenksersatz - Prävalenz, Risikofaktoren und Einfluss auf Alltagsfunktionen und Lebensqualität. / Persistent postoperative pain after total hip replacement - prevalence, risk factors and impact on quality of life and daily activityMüller, Martin 15 August 2019 (has links)
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Postoperative Knochendichteänderungen am Femur nach Implantation der zementfreien Zweymüller-Hüftendoprothese unter Berücksichtigung klinischer und röntgenologischer ParameterHanebeck, Jan 29 January 2001 (has links)
Bei der Rekonstruktion des durch Krankheit oder Trauma geschädigten Hüftgelenkes hat sich der Ersatz des Gelenkes durch eine totale Endoprothese heute allgemein durchgesetzt. Dabei hat unter Beachtung einer differenzierten Indikationsstellung sowohl die zementierte als auch die zementfreie Technik ihre Anwendungsberechtigung. Das Problem der dauerhaften Verankerung der zementfreien Hüftendoprothese ist jedoch trotz ständiger Weiterentwicklung von Operationstechnik, Implantatdesign und Werkstoffen bis heute nicht abschließend gelöst. Die häufigste Versagensursache ist dabei die aseptische Schaftlockerung, die mit Veränderungen des knöchernen Lagers einhergeht. Mit der Osteodensitometrie existiert eine Technik, die eine schnelle, nichtinvasive und quantitative Beurteilung der Knochenmasse erlaubt. In der vorliegenden Querschnittsstudie wurden 95 Zweymüller-Schaftimplantate zwei, vier bzw. sechs Jahre nach Implantation untersucht. Dabei wurden die Ergebnisse der klinischen Untersuchung und der konventionellen a.p. Röntgenaufnahme den mit Hilfe der DEXA-Technik ermittelten Knochendichteänderungen am Femur gegenübergestellt. Der Vergleich von Knochendichteänderungen in einzelnen Femurabschnitten in Abhängigkeit von der Implantationsdauer läßt Rückschlüsse auf das Schaftdesign zu. / When hip function is several impaired by disease or trauma, total hip replacement is preferred treatment of choice today. The consideration of a differentiated position of indication justifies both - the application of the cemented as well as the cement free technique. But despite of constant further development of operation techniques, design of implantation and the used materials is the problem of a permanent embodiment of the non-cemented hip prosthesis till today not finally solved. The aseptic relaxation of the stem is the most frequent reason for failure. This is accompanied by changes of the osseous bed. With the osteodensitometry exists a technique that makes a fast, non-invasive and quantitative assessment of the bone mass possible. In this present cross-section study 95 Zweymüller-stem-implants were examined two, four and six years after the implantation. The results of the clinical examination and the results of the conventional X-ray picture were compared with the changes of the thigh femur bone density that were ascertained by the DEXA-technique. The comparison of changes of the bone density in single femur sections in dependence on the duration of the implantation allows one to draw conclusions from the design of the stem.
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Gangentwicklung und Bewegungswahrnehmung im Hüftgelenk in der Rehabilitation nach TEP-Implantation bei DysplasiekoxarthroseFöll, Jens 11 May 2004 (has links)
Observative prospektive Kohortenstudie mit 22 Patienten über 3 Jahre. Wir untersuchten, ob die intensive Schulung der Diskrimination des Hüftgelenks von Beckenbewegungen Auswirkungen auf die Harmonisierung des Gangbilds in der postoperativen Rehabilitation habe. Es wurde anhand der videogestützten Ganganalyse auf dem Laufband ein Score der Gangharmonie gebildet, der neben dem Gang als Ganzkörperbewegung auch koordinative Faktoren wie den Bewegungsfluß berücksichtigt. Faktoren wie Schmerz und Erfahrung in übenden Verfahren wurden in einer Regressionsanalyse auf ihre Assoziation mit der Gangharmonie überprüft. Modelle des Bewegungslernens wurden auf langfristige Strategien der Rehabilitation angewendet. / Prospective observative cohort study over 3 years. A cohort of people with OA of the hip due to CDH was followed up over 3 years. The discrimination of hip movements from pelvis movements was measured and compared with the gait harmony. A Gait Harmony Score reflecting total body movement and coordinative factors has been developed and validated. In a regression analysis we measured the association between confounding variables like preoperative pain and experience in exercise with gait harmony and hip proprioception. Models of motor learning in rehabilitation have been applied to the postoperative development of the gait in order to establish models for longterm rehabilitation strategies.
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The use of additive manufacturing in the custom design of orthopedic implantsCronskär, Marie January 2011 (has links)
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