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Modelos para priorização de campanhas de marketing de produtos bancários. / Models to select the best marketing policies for financial institutions.

Govêa, Tatiana Catalan 21 June 2006 (has links)
Com a forte competitividade característica do setor bancário e a crescente qualificação do mercado consumidor, as instituições financeiras vêm investindo grandes quantias em desenvolvimento de produtos, análise de mercado, posicionamento estratégico e marketing. Para garantir uma aplicação adequada dos seus recursos financeiros as políticas de desenvolvimento de produtos, análise de mercado, posicionamento estratégico e marketing devem estar alinhadas com os objetivos de longo prazo da instituição. Este trabalho apresenta um modelo de seleção de políticas de marketing para maximização do resultado de uma instituição financeira no longo prazo. São utilizadas ferramentas tradicionais da Engenharia de Produção como Pesquisa Operacional, Gestão Estratégica, Análise de Mercado e Modelos de Decisão para o desenvolvimento de um modelo que otimiza a alocação dos recursos de marketing da instituição em função do perfil de seus clientes, determinado pela carteira de produtos que eles possuem. Com base em dados históricos de vendas, a instituição avalia a intenção de compra dos diversos perfis de clientes para cada um de seus produtos. O modelo determina quais produtos, em cada período do horizonte de tempo em análise, melhor atendem às necessidades do mercado como um todo, fortalecendo o vínculo de relacionamento entre a instituição e seus clientes e, consequentemente, é capaz de maximizar os resultados do banco no longo prazo. A aplicação do modelo indica que a melhor política de marketing é promover produtos que apresentam resultado elevado, potencial / The competitiveness of financial sector and the increasing qualification of banking products market made financial institutions invest great amounts of resources in new product development, market analysis, strategic management and marketing. To guarantee the adequate application of its marketing resources, all these policies must be aligned with the long-term objectives of the institution. This paper presents a model to select the best marketing policy for financial institutions. Traditional tools of the Industrial Engineering such as Operational Research, Strategic Planning, Market Analysis and Decision Models are used to develop a model that optimizes the allocation of marketing budget according to the financial institution\'s clients\' profile, which is determined by its products portfolio. Sale\'s history allows the analysis of the different groups of clients\' propensity to consume each of the institutions\' products. The model determines what products in each period of the analysis time range would better fulfill the requirements of the market as a whole, strengthening client-bank relationship and, thus, improving the institutions\' outcomes in the long term. The application of the model indicates that the best marketing policy is to promote products that presents high results and market potential and helps with client retention.
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Modelos para priorização de campanhas de marketing de produtos bancários. / Models to select the best marketing policies for financial institutions.

Tatiana Catalan Govêa 21 June 2006 (has links)
Com a forte competitividade característica do setor bancário e a crescente qualificação do mercado consumidor, as instituições financeiras vêm investindo grandes quantias em desenvolvimento de produtos, análise de mercado, posicionamento estratégico e marketing. Para garantir uma aplicação adequada dos seus recursos financeiros as políticas de desenvolvimento de produtos, análise de mercado, posicionamento estratégico e marketing devem estar alinhadas com os objetivos de longo prazo da instituição. Este trabalho apresenta um modelo de seleção de políticas de marketing para maximização do resultado de uma instituição financeira no longo prazo. São utilizadas ferramentas tradicionais da Engenharia de Produção como Pesquisa Operacional, Gestão Estratégica, Análise de Mercado e Modelos de Decisão para o desenvolvimento de um modelo que otimiza a alocação dos recursos de marketing da instituição em função do perfil de seus clientes, determinado pela carteira de produtos que eles possuem. Com base em dados históricos de vendas, a instituição avalia a intenção de compra dos diversos perfis de clientes para cada um de seus produtos. O modelo determina quais produtos, em cada período do horizonte de tempo em análise, melhor atendem às necessidades do mercado como um todo, fortalecendo o vínculo de relacionamento entre a instituição e seus clientes e, consequentemente, é capaz de maximizar os resultados do banco no longo prazo. A aplicação do modelo indica que a melhor política de marketing é promover produtos que apresentam resultado elevado, potencial / The competitiveness of financial sector and the increasing qualification of banking products market made financial institutions invest great amounts of resources in new product development, market analysis, strategic management and marketing. To guarantee the adequate application of its marketing resources, all these policies must be aligned with the long-term objectives of the institution. This paper presents a model to select the best marketing policy for financial institutions. Traditional tools of the Industrial Engineering such as Operational Research, Strategic Planning, Market Analysis and Decision Models are used to develop a model that optimizes the allocation of marketing budget according to the financial institution\'s clients\' profile, which is determined by its products portfolio. Sale\'s history allows the analysis of the different groups of clients\' propensity to consume each of the institutions\' products. The model determines what products in each period of the analysis time range would better fulfill the requirements of the market as a whole, strengthening client-bank relationship and, thus, improving the institutions\' outcomes in the long term. The application of the model indicates that the best marketing policy is to promote products that presents high results and market potential and helps with client retention.
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A Laparoscopic Approach in Gastro-Oesophageal Surgery : Experimental and Epidemiological Studies

Sandbu, Rune January 2001 (has links)
<p>The extension of laparoscopic procedures into the chest may induce specific pathophysiologic effects.</p><p>In pigs, we have demonstrated how devastating a combined thoraco-laparoscopic approach can be for gas exchange. Furthermore, the transmission of elevated pressure intra-cranially is a potential danger. The application of positive end-expiratory pressure (PEEP) was found to improve gas exchange and, more importantly, hypoxemia could be avoided. The application of PEEP did not increase intra-cranial pressure further; nor did it adversely affect cerebral circulation.</p><p>Even before the introduction of the laparoscopic technique, there was a substantial increase in the annual number of antireflux procedures. Therefore, the threefold increase of the incidence of antireflux surgery recorded during the past decade cannot solely be explained by the introduction of minimal access surgery. However, a clear shift in the preferred methodology took place. This change was not scientifically supported at the time of the transition and, surprisingly, it is still not supported today. In comparison with open surgery, patients do not seem to derive significant long-term benefits from having the antireflux procedure done laparoscopically. As was demonstrated, laparoscopy might even be an inferior approach in some patients. Nevertheless, it is reasonable to assume that laparoscopy can yield equally good results as open surgery despite our failure to confirm that in our studies. Determination of the effectiveness of minimal access surgery in the treatment of GORD is critical, before minimal access techniques become the standard for antireflux surgery in the community.</p>
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A Laparoscopic Approach in Gastro-Oesophageal Surgery : Experimental and Epidemiological Studies

Sandbu, Rune January 2001 (has links)
The extension of laparoscopic procedures into the chest may induce specific pathophysiologic effects. In pigs, we have demonstrated how devastating a combined thoraco-laparoscopic approach can be for gas exchange. Furthermore, the transmission of elevated pressure intra-cranially is a potential danger. The application of positive end-expiratory pressure (PEEP) was found to improve gas exchange and, more importantly, hypoxemia could be avoided. The application of PEEP did not increase intra-cranial pressure further; nor did it adversely affect cerebral circulation. Even before the introduction of the laparoscopic technique, there was a substantial increase in the annual number of antireflux procedures. Therefore, the threefold increase of the incidence of antireflux surgery recorded during the past decade cannot solely be explained by the introduction of minimal access surgery. However, a clear shift in the preferred methodology took place. This change was not scientifically supported at the time of the transition and, surprisingly, it is still not supported today. In comparison with open surgery, patients do not seem to derive significant long-term benefits from having the antireflux procedure done laparoscopically. As was demonstrated, laparoscopy might even be an inferior approach in some patients. Nevertheless, it is reasonable to assume that laparoscopy can yield equally good results as open surgery despite our failure to confirm that in our studies. Determination of the effectiveness of minimal access surgery in the treatment of GORD is critical, before minimal access techniques become the standard for antireflux surgery in the community.
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Unilateral Cleft Lip and Palate : Quality of Life and Nasal Form and Function among Adults

Mani, Maria January 2010 (has links)
Unilateral cleft lip and palate (UCLP) is a craniofacial malformation with functional and aesthetical impact on the face and the upper airways. The aims of the current thesis were to evaluate Quality of life (QoL) in adults treated for UCLP  (I), to objectively evaluate nasal form and function and to search for possible differences in residual nasal deformity and impairment of function between patients operated according to one-stage and two-stage palate closure (II) as well as to evaluate the relationship between professional and lay rating and patient satisfaction with nasolabial appearance (III) and to identify factors associated with lower levels of QoL and less satisfaction with nasal appearance among adults treated for UCLP (IV). Analyses of data from a homogenous population of UCLP patients treated at Uppsala University Hospital form the basis of this thesis. The mean follow-up time after primary surgery was 35 years (20-47 years) and participation rate was 79% (n=86). An age and gender matched control group of 68 people without clefts were evaluated according to the same protocol. The evaluation protocol included the Short Form 36 questionnaire (SF-36), rhinomanometry, acoustic rhinometry, odor test, peak nasal inspiratory flow test and photographies of faces. For the SF-36 data, age- and gender-matched norm data of 1385 people from the Swedish population were used. Unilateral cleft lip and palate affected QoL differently depending on gender and age of the patient. Younger patients were affected more negatively than older patients in several subscales. However, except for lower values in the Mental Health subscale, QoL was similar among UCLP patients and norm data. Objectively measured nasal function was extensively affected among adults treated for UCLP. No difference in impairment of nasal function was found between one-stage and two-stage palate closure protocols on the cleft side. Judgment of nasolabial appearance differed between professionals, lay people and patients. Large infant cleft width was associated with less satisfaction with nasal appearance and male gender was associated with lower levels of mental QoL. Correlation between high nasal breathing resistance and low levels of physical QoL was found. In conclusion, this thesis provides a platform for future research for optimal evaluation of cleft treatment outcome.
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Langzeitergebnisse nach intraartikulären Stauchungsbrüchen des distalen Tibiaendes (Pilonfrakturen) / Long-term results of intraarticular impaction fractures of the lower end of the tibia (Pilon fractures)

Krüger, Dominik 09 May 2011 (has links)
Pilonfrakturen sind schwerwiegende intraartikuläre Frakturen des distalen Tibiaendes, oft mit ausgedehnten Zerstörungen der Gelenkfläche und schweren Weichteilschäden. Ziel der Behandlung ist die Rekonstruktion der tibialen Gelenkfläche zur Wiederherstellung der Gelenkfunktion unter Schonung der Weichteile. Verschiedene Behandlungsstrategien finden Anwendung. Zunehmend etabliert sich ein zweizeitiges Vorgehen. Von 129 Frakturen, die zwischen 1996 und 2005 im Universitätsklinikum Göttingen operativ versorgt wurden, konnten 64 Patienten hinsichtlich des Behandlungsergebnisses befragt und 36 nach durchschnittlich 6,2 Jahren nachuntersucht werden. Typ-B-Frakturen (AO-Klassifikation) zeigen im Ergebnis weniger Komplikationen als Typ-C-Frakturen, sowie bessere funktionelle Ergebnisse. Einzeitige Verfahren zeigen bessere Gesamtergebnisse als zweizeitige Strategien, allerdings auch höhere Komplikationsraten. Die Prognose der Verletzungen richtet sich vor allem nach dem Verletzungsausmaß und ist insgesamt durch die häufigen ausgedehnten Zerstörungen eher mäßig. Nicht selten bleiben große Bewegungseinschränkungen und regelmäßige Schmerzen bestehen.
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Spätresultate nach minimalinvasiver Sinusbodenaugmentation / Long-term results after minimally invasive sinus floor augmentation

Blendermann, Katja 15 November 2011 (has links)
No description available.
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Klinische und funktionelle Ergebnisse nach Chopart-Luxationsfrakturen

Mißbach, Tobias 16 November 2015 (has links) (PDF)
Thema: Klinische und funktionelle Langzeitergebnisse nach Chopart-Luxationsfrakturen Fragestellung: Chopart-Luxationsfrakturen sind seltene und oft übersehene Fußverletzungen, welche in der gegenwärtigen Literatur häufig unterrepräsentiert werden. Zielsetzung dieser retrospektiven Studie ist die Evaluation verschiedener patientenbezogener und behandlungsspezifischer Faktoren bezüglich ihres Effektes auf die resultierende Fußfunktion. Methodik: Zwischen 01/1994 und 12/2009 wurden 122 Chopart-Luxationsfrakturen in einem Traumazentrum behandelt. Davon wurden 73 Patienten mit 75 Chopart-Verletzungen nachuntersucht (59,8%). Der mittlere Follow-up-Zeitraum betrug 10 (4 - 18) Jahre. Das Durchschnittsalter lag bei 38 (14 - 68) Jahren. Einerseits wurde zur Einteilung der lokalen Verletzungsschwere die Zwipp-Klassifikation genutzt, andererseits wurde das Auftreten isolierter Chopart-Luxationsfrakturen oder weitere ipsilaterale Fußfrakturen bzw. Polytraumata erfasst. Das Outcome wurde mittels AOFAS Ankle-Hindfoot Score, Foot-Function-Index (FFI-D) sowie der körperlichen (KSK) und psychischen (PSK) Summenskala des SF-36 evaluiert. Arthroseausprägungen und Fehlstellungen wurden mithilfe von Röntgenbildern quantifiziert. Ursächlich war ein Verkehrsunfall in 53,4%, gefolgt von Höhenstürzen in 20,5%. Ein Arbeitsunfall lag in 23,3% vor. Die distale Gelenkreihe (Os naviculare und Os cuboideum) war mit 86 Frakturen mehr als doppelt so häufig betroffen wie die proximale Reihe (Taluskopf und Proc. anterior calcanei) mit 35 Frakturen. In nahezu 30% waren die Patienten polytraumatisiert. Ergebnisse: Die mittleren Werte im AOFAS-Score-Wert betrugen 71,5, im FFI-D 26,9 und in der SF-36 KSK und PSK 43,5 bzw. 51,2 Punkte. Signifikant niedrigere Fuß-Scores wurden beim Vorliegen eines Arbeitsunfalles (FFI, p=0,010), einer höheren allgemeinen (FFI, p=0,001) und lokalen (AOFAS, p=0,022) (das Chopart-Gelenk betreffenden) Verletzungsschwere sowie einer offenen Verletzung des Fußes (AOFAS, p<0,001) gesehen. Weiterhin waren ein mehrzeitiges operatives Vorgehen (AOFAS, p=0,024) sowie die Verwendung von primären (FFI, p=0,027) oder sekundären Arthrodesen (AOFAS, p=0,035) mit signifikant schlechteren Ergebnissen assoziiert. Patienten mit Infektionen im Wundgebiet zeigten einen Trend zu schlechteren Ergebnissen in den Scores. In der überwiegenden Mehrzahl wurden schwere radiologische Arthroseausprägungen gesehen, welche mit signifikant schlechteren funktionellen Scores korrelierten. Rund ein Drittel der Patienten wies Beeinträchtigungen im Beruf auf, über die Hälfte zeigte Einschränkungen in der Freizeit bzw. im Sport. Schlussfolgerung: Chopart-Luxationsfrakturen haben relevante Auswirkungen auf die Langzeitprognose der Patienten. Dabei korreliert die Verletzungsschwere negativ mit dem funktionellen Resultat. Ein rechtzeitiges Erkennen der Fraktur mit zeitgerechter, anatomischer Wiederherstellung der Zweisäulenstatik und der Gelenkebenen und anschließender stabiler Retention sowie Transfixierung bei ligamentären Instabilitäten sicherte überwiegend gute klinische und funktionelle Ergebnisse.
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Klinische und funktionelle Ergebnisse nach Chopart-Luxationsfrakturen: Eine retrospektive Untersuchung

Mißbach, Tobias 06 October 2015 (has links)
Thema: Klinische und funktionelle Langzeitergebnisse nach Chopart-Luxationsfrakturen Fragestellung: Chopart-Luxationsfrakturen sind seltene und oft übersehene Fußverletzungen, welche in der gegenwärtigen Literatur häufig unterrepräsentiert werden. Zielsetzung dieser retrospektiven Studie ist die Evaluation verschiedener patientenbezogener und behandlungsspezifischer Faktoren bezüglich ihres Effektes auf die resultierende Fußfunktion. Methodik: Zwischen 01/1994 und 12/2009 wurden 122 Chopart-Luxationsfrakturen in einem Traumazentrum behandelt. Davon wurden 73 Patienten mit 75 Chopart-Verletzungen nachuntersucht (59,8%). Der mittlere Follow-up-Zeitraum betrug 10 (4 - 18) Jahre. Das Durchschnittsalter lag bei 38 (14 - 68) Jahren. Einerseits wurde zur Einteilung der lokalen Verletzungsschwere die Zwipp-Klassifikation genutzt, andererseits wurde das Auftreten isolierter Chopart-Luxationsfrakturen oder weitere ipsilaterale Fußfrakturen bzw. Polytraumata erfasst. Das Outcome wurde mittels AOFAS Ankle-Hindfoot Score, Foot-Function-Index (FFI-D) sowie der körperlichen (KSK) und psychischen (PSK) Summenskala des SF-36 evaluiert. Arthroseausprägungen und Fehlstellungen wurden mithilfe von Röntgenbildern quantifiziert. Ursächlich war ein Verkehrsunfall in 53,4%, gefolgt von Höhenstürzen in 20,5%. Ein Arbeitsunfall lag in 23,3% vor. Die distale Gelenkreihe (Os naviculare und Os cuboideum) war mit 86 Frakturen mehr als doppelt so häufig betroffen wie die proximale Reihe (Taluskopf und Proc. anterior calcanei) mit 35 Frakturen. In nahezu 30% waren die Patienten polytraumatisiert. Ergebnisse: Die mittleren Werte im AOFAS-Score-Wert betrugen 71,5, im FFI-D 26,9 und in der SF-36 KSK und PSK 43,5 bzw. 51,2 Punkte. Signifikant niedrigere Fuß-Scores wurden beim Vorliegen eines Arbeitsunfalles (FFI, p=0,010), einer höheren allgemeinen (FFI, p=0,001) und lokalen (AOFAS, p=0,022) (das Chopart-Gelenk betreffenden) Verletzungsschwere sowie einer offenen Verletzung des Fußes (AOFAS, p<0,001) gesehen. Weiterhin waren ein mehrzeitiges operatives Vorgehen (AOFAS, p=0,024) sowie die Verwendung von primären (FFI, p=0,027) oder sekundären Arthrodesen (AOFAS, p=0,035) mit signifikant schlechteren Ergebnissen assoziiert. Patienten mit Infektionen im Wundgebiet zeigten einen Trend zu schlechteren Ergebnissen in den Scores. In der überwiegenden Mehrzahl wurden schwere radiologische Arthroseausprägungen gesehen, welche mit signifikant schlechteren funktionellen Scores korrelierten. Rund ein Drittel der Patienten wies Beeinträchtigungen im Beruf auf, über die Hälfte zeigte Einschränkungen in der Freizeit bzw. im Sport. Schlussfolgerung: Chopart-Luxationsfrakturen haben relevante Auswirkungen auf die Langzeitprognose der Patienten. Dabei korreliert die Verletzungsschwere negativ mit dem funktionellen Resultat. Ein rechtzeitiges Erkennen der Fraktur mit zeitgerechter, anatomischer Wiederherstellung der Zweisäulenstatik und der Gelenkebenen und anschließender stabiler Retention sowie Transfixierung bei ligamentären Instabilitäten sicherte überwiegend gute klinische und funktionelle Ergebnisse.
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Kvalita života po urogynekologických operacích Porovnání změn kvality života s objektivními výsledky operační urogynekologické léčby ve vztahu k anatomii pánevního dna / Quality of life after urogynecologic surgery Comparation of change of quality of life after urogynecologic surgery in relation to anatomy of the pelvis foor

Drahorádová, Petra January 2011 (has links)
Introduction: Stress urinary incontinence is a common problem which affects a high percentage of women. Anti-incontinent surgery has played an important role in the treatment of stress urinary incontinence. Burch colposuspension was considered a gold standard in anti-incontinence surgery, with good long-term results. However, over the past decade this procedure has been largely replaced by the application of various types of TVTs (tensionfree vaginal tapes). In our study we have focused on comparing developments in the quality of life and the occurrence of complications in a long-term follow-up after TVT, TVT O and colposuspension. For subjective assessment of urinary incontinence we have chosen a validated specialized Incontinence Quality of Life questionnaire (I-QoL). The aim of our study was to monitor the trends with quality of life after TVT, TVT O and colposuspension procedures and to establish whether the occurrence of complications affects the quality of life (QoL) and compare of the quality of life among anti-incontinence procedures and longterm subjective and objective outcome. Methods: The study included 215 women who underwent a TVT, TVT O or Burch procedure between 1.6.2002 - 31.5.2005. Women were completely urogynecologic examined and urodynamic stress incontinence was documented....

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