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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
71

Efeito da elaboração de mapas conceituais baseados na fisiopatologia sobre a acurácia diagnóstica de estudantes de medicina

Abreu, Gláucia Cadar de Freitas 28 March 2018 (has links)
Submitted by Kely Alves (kely.alves@unifenas.br) on 2018-07-31T17:31:46Z No. of bitstreams: 1 Dissertação Gláucia Cadar.pdf: 1979450 bytes, checksum: c68bb72757bbc97735f13c2c524e55d7 (MD5) / Approved for entry into archive by Kely Alves (kely.alves@unifenas.br) on 2018-07-31T17:32:03Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Dissertação Gláucia Cadar.pdf: 1979450 bytes, checksum: c68bb72757bbc97735f13c2c524e55d7 (MD5) / Approved for entry into archive by Kely Alves (kely.alves@unifenas.br) on 2018-07-31T17:32:19Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Dissertação Gláucia Cadar.pdf: 1979450 bytes, checksum: c68bb72757bbc97735f13c2c524e55d7 (MD5) / Made available in DSpace on 2018-07-31T17:32:33Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Dissertação Gláucia Cadar.pdf: 1979450 bytes, checksum: c68bb72757bbc97735f13c2c524e55d7 (MD5) Previous issue date: 2018-03-28 / Introduction: The effect of the use of the concept map on the promotion of significant learning has already been well evaluated, but its impact on the development of clinical reasoning is not well known yet. Objective: To evaluate the impact of the formulation of conceptmaps on the diagnosis accuracy of medical students. Methodology: Experimental assessment of students on the 6th (six) semester of the Medical School of the Jose do Rosario Vellano University - UNIFENAS. 46 students were divided into two groups: concept map (GM) (n = 24) and control group (CG) (n = 22). The assessment was carried out in two stages: training and evaluation. During the training stage, the students solved 6 clinical cases, corresponding to two clinical syndromes (jaundice and chest pain) and were initially allowed one and a half minute to read the case and write the most likely diagnosis. Thereafter, students of the GM group were instructed to formulate a concept map and indicate the final diagnosis and two differential diagnoses. Instead of working on a concept map, students on the CG were instructed to engage in a distracting task. The evaluation stage was carried out a week later, and the participants provided diagnoses for other eight clinical cases, with no specific orientations. Results: There was a significant reduction on the performance of the students comparing step 2 (evaluation) and step 1 (training) (p = 0.032) and no significant statistical association was found between the use of concept maps and students' performance in neither of the two stages (p = 0.577).In the analysis stratified by clinical syndrome, a statistically significant difference between the students' performance in each clinical syndrome was observed (p < 0.001), with a decrease in diagnosis accuracy in the cases of chest pain, whilst the performance for the cases of jaundice do not show a significant difference between the training and the evaluation stages. This observed pattern does not differ between the GM group and the control group (p = 0.467). Conclusion: The formulation of a concept map guided towards pathophysiology mechanisms has not improved the diagnosis accuracy of medical students. Further studies are needed to clarify the influence and the format of use of concept maps guided towards pathophysiology mechanisms of diseases on the improvement of clinical reasoning. / Introdução: O efeito do uso do mapa conceitual na promoção da aprendizagem significativa já foi bem avaliado, mas o seu impacto no desenvolvimento do raciocínio clínico ainda é pouco estudado. Objetivo: Avaliar o impacto da elaboração de mapas conceituais, baseados na fisiopatologia de doenças, sobre a acurácia diagnóstica de estudantes de Medicina. Metodologia: Estudo experimental com estudantes do 6° período do curso de Medicina da Universidade José do Rosário Vellano - UNIFENAS. Participaram do estudo 46 alunos, divididos em dois grupos: mapa conceitual (GM) (n=24) e controle (GC) (n=22). O estudo foi realizado em duas fases: fase 1-de treinamento e fase 2 - de avaliação. Na fase 1, de treinamento, os alunos resolveram 6(seis) casos clínicos, correspondentes a duas síndromes clínicas (icterícia e dor torácica) e tiveram, inicialmente, um minuto e meio para ler o caso e listar o diagnóstico mais provável. Em seguida, os alunos do grupo mapa conceitual (GM) foram orientados a confeccionar mapa conceitual e apontar o diagnóstico final e dois diagnósticos diferenciais. Em vez do mapa conceitual, os alunos do GC foram orientados a realizar uma atividade distratora. A fase 2 de avaliação foi conduzida uma semana após a GM e os participantes deram o diagnóstico de outros oito casos clínicos, sem orientação específica. Resultados: Houve uma redução significativa no desempenho dos alunos comparando-se a fase 2 (avaliação) com a fase 1 (treinamento) (p = 0,032) e não houve associação, estatisticamente significativa, entre o uso do mapa conceitual e o desempenho dos alunos em nenhuma das duas fases (p=0,577). Na análise estratificada por síndrome clínica observa-se uma diferença, estatisticamente significativa, entre o desempenho dos alunos em cada síndrome clínica (p<0,001), com piora na acurácia diagnóstica de casos de dor torácica, enquanto o desempenho para os casos da síndrome ictérica não difere entre a fase de treinamento e a fase de avaliação. Este padrão observado não difere entre o grupo GM e o GC (p=0,467). Conclusão: A elaboração do mapa conceitual, orientada para mecanismos fisiopatológicos, não melhorou a acurácia diagnóstica em estudantes de Medicina. Novos estudos são necessários para esclarecer a influência e formato do uso dos MC direcionado aos mecanismos fisiopatológicos das doenças no aprimoramento do raciocínio clínico.
72

Developing and Testing the Usability of a Communication Tool to enhance Evidence into Practice - A qualitative pilot study

Rasmussen, Rikke, Hansen, Nikolaj E. January 2022 (has links)
Background: Meeting the prosthetists needs, and barriers is important to successful implement evidence into practice. Thus, several implementation methods have been initiated, the authors saw a need to create a Communication Tool based on evidence from transfemoral socket designs, to ease the process of assisting prosthetists in facilitating evidential reasoning.   Aim: To investigate if a Communication Tool can facilitate the usage of evidence into practice by assisting the clinical decision making.  Method: The study is divided into two parts. First the development of the Communication Tool, which is based on the Knowledge to Action model plus an update of studies from a systematic review by Brodie et al.2021. The second part consists of a qualitative pilot-study using semi-structured synchronously interviews to collect data from two Danish working prosthetists. For the analysis a conventional content analysis with an inductive approach was used.  Findings: Findings from the analysis of the interviews compiled eight categories and twenty-five sub-categories covering three key themes identified during the creation of the Communication Tool: Barriers, internal usability, and external usability of the Communication Tool.   Conclusion: The Communication Tool showed to be an effective method to assist and facilitate evidence-based reasonings. The participants found the tool to be useful and appraised positively regarding communicating relevant content an easy to navigate in. Minor improvements are needed, which are related to the quality assessment system and the system of reference as well as some linguistic formulations.
73

L'évaluation du raisonnement clinique en physiothérapie

Dumas, Jean-Pierre 06 1900 (has links)
No description available.
74

Entwicklung und Validierung einer Serious Gaming-Anwendung für die Komplikationsfrüherkennung und das Komplikationsmanagement nach viszeralchirurgischen Eingriffen

Schwarzkopf, Sophie-Caroline 19 June 2023 (has links)
Postoperative Komplikationen nach Eingriffen an Pankreas, Kolon und Rektum können nach bis zu jeder zweiten Operation auftreten und lebensbedrohlich verlaufen. Ihr potenzielles Risiko, ihr Schweregrad und ihre Auswirkungen können jedoch durch frühzeitige Einleitung angemessener Diagnostik und Therapie erheblich reduziert werden. Serious Gaming ist eine innovative Lehrmethode, die Spiel mit Wissenserwerb, erhöhter Konzentration und schneller Entscheidungsfindung kombiniert und einen Mehrwert für die klinisch orientierte medizinische Ausbildung bringen könnte. Ziel dieses Promotionsprojektes ist es, eine fallbasierte Serious Gaming-Plattform für das Komplikationsmanagement in der Pankreas- und Kolorektalchirurgie zu entwickeln, die Anwendung durch den Vergleich der Spielverläufe verschiedener Berufsgruppen im Gesundheitswesen zu validieren und die Akzeptanz im Rahmen der klinischen Ausbildung zu testen. Es wurden sechs fiktive, realitätsnahe Patientenfälle konzipiert und zur Bearbeitung zur Verfügung gestellt. Nach einer kurzen Fallpräsentation sollte der virtuelle Patient triagiert, eine erste Verdachtsdiagnose gestellt und im Verlauf ein dreistufiger Behandlungsplan entworfen werden. Eine Präsentation der Ergebnisse der von dem Teilnehmenden ausgewählten diagnostischen und therapeutischen Maßnahmen erfolgte zwischen den Managementstufen. Im Zuge der Auswertung wurde das durchgeführte Fallmanagement mit dem idealen Fallmanagement nach klinischen Leitlinien verglichen. Benutzerfreundlichkeit, Anwendbarkeit, Validität und Akzeptanz der Anwendung wurden in einer anonymisierten, prospektiven, offenen Beobachtungsstudie im Anschluss an die Spielteilnahme bewertet. Insgesamt 131 Fälle wurden im Erhebungszeitraum vollständig bearbeitet. Ärzte wählten geeignetere therapeutische Maßnahmen aus als nicht-ärztliches Klinikpersonal. Design, Struktur, Relevanz, Aktualität und Interessenförderung wurden überwiegend positiv bewertet. Die Mehrheit der Teilnehmenden empfand die Anwendung im Hinblick auf die Steigerung der Problemlösungskompetenz (78%), Selbstreflexion (78%) sowie Anwendbarkeit (80%) als überlegen im Vergleich zu herkömmlichen Vortragsformaten (Fortbildungen, Vorlesungen, Seminare). Fallbasiertem Serious Gaming kann anhand der Ergebnisse ein pädagogisches Potenzial für das Komplikationsmanagement in der Chirurgie zugesprochen werden und könnte damit zu einer Verbesserung der postoperativen Patientenversorgung beitragen.:1 Einleitung 1.1 Derzeitige ärztliche Aus- und Fortbildung 1.1.1 Humanmedizinstudium 1.1.2 Facharztausbildung 1.1.3 Weiter- und Fortbildungen 1.2 Anforderungen an die medizinische Ausbildung 1.2.1 Anforderungen an das Humanmedizinstudium 1.2.2 Anforderungen an die Facharztausbildung 1.2.3 Anforderungen an die Fort- und Weiterbildung 1.3 Serious Gaming 1.3.1 Serious Gaming in der Medizin 1.3.2 Serious Gaming in der ärztlichen Ausbildung 1.4 Ziel der Studie 1.5 Postoperatives Komplikationsmanagement 1.6 Clavien-Dindo-Klassifikation 1.7 Komplikationen nach Pankreaseingriffen 1.7.1 Postoperative Pankreasfistel 1.7.2 Postpankreatektomie-Hämorrhagie 1.7.3 Biliodigestive Anastomoseninsuffizienz 1.7.4 Magenentleerungsstörung 1.8 Komplikationen nach kolorektalen Eingriffen 1.8.1 Anastomoseninsuffizienz 1.8.2 Postoperative Blutung 1.8.3 Postoperativer Ileus 1.9 Allgemeine postoperative Komplikationen 1.9.1 Schmerzexazerbation 1.9.2 Postoperative Thromboembolien und Hyperkoagulabilität 1.9.3 Infektionen 2 Material und Methoden 2.1 Pilottestung 2.1.1 Probandenkollektiv 2.1.2 Fallbeispiele 2.1.3 Spielablauf 2.1.4 Spielende 2.1.5 Validitäts- und Nützlichkeitsanalyse 2.2 Methoden der Datenauswertung 2.2.1 Der Idealweg 2.2.2 Statistische Auswertung 2.3 Studienendpunkte 3 Ergebnisse 3.1 Allgemeine Statistik 3.2 Inhaltliche Ergebnisdarstellung 3.2.1 Ergebnisdarstellung: Verdachtsdiagnose 3.2.2 Ergebnisdarstellung: Therapie-Eskalation nach Fall 3.2.3 Einordnung der Fallbearbeitungen in die Clavien Dindo Klassifikation 3.2.4 Weitere inhaltliche Ergebnisdarstellungen 3.3 Ergebnisse der Validitäts- und Nützlichkeitsanalyse 3.3.1 Nicht-vergleichende Analyse 3.3.2 Vergleichende Analyse 3.3.3 Analyse des Zusammenhangs zwischen der Spielbewertung und dem -Verlauf 3.3.4 Spielbewertung nach Berufsgruppe und Ausbildungsstufe 4 Diskussion 4.1 Potenzial fallbasierter Serious Games in der medizinischen Ausbildung 4.2 Serious Games als Abbild der medizinischen Wissenschaft 4.3 Nutzeranforderungen an Lehrmethoden 4.4 Generalisierbarkeit der Ergebnisse 4.5 Konzeptualisierungsschwierigkeiten 4.6 Lerntypen, Lernmethoden und Auswirkungen digitaler Methoden 4.7 Zukünftige Evaluation der Effektivität von Serious Gaming 5 Schlussfolgerung 6 Literaturverzeichnis Anhangsverzeichnis / The potential risk and subsequent impact of serious complications after pancreatic and colorectal surgery can be significantly reduced through early recognition, correct assessment, and timely initiation of appropriate therapy. Serious gaming is an innovative teaching method that combines play with knowledge acquisition, increased concentration, and quick decision-making, and could therefore be used for clinically-oriented education. This study aims to design a case-based serious gaming platform for complication management in pancreatic and colorectal surgery, to validate the application by comparing game courses of various professional groups in the health care sector, and to test the acceptance of the developed platform in the context of clinical education. Six realistic patient cases were implemented. Following a brief case presentation, participants were asked to triage the virtual patient, make an initial suspected diagnosis, and design a three-step management plan, throughout which the results of selected diagnostic and therapeutic actions were presented. Participants’ proposed case management was compared to ideal case management according to clinical guidelines. Usability, applicability, validity, and acceptance of the application was assessed in an anonymized, prospective, open, observational study. A total of 131 cases were answered. Physicians selected more appropriate therapeutic measures than non-physicians. Design, structure, relevance, timeliness, and interest promotion were predominantly rated positively. Most participants perceived the application to be superior to conventional lecture-based formats (training courses, lectures, seminars) in terms of problem-solving skills (78%), self-reflection (78%), and usability and applicability (79%). Case-based serious gaming has educative potential for complication management in surgery and could thereby contribute to improvements in postoperative patient care.:1 Einleitung 1.1 Derzeitige ärztliche Aus- und Fortbildung 1.1.1 Humanmedizinstudium 1.1.2 Facharztausbildung 1.1.3 Weiter- und Fortbildungen 1.2 Anforderungen an die medizinische Ausbildung 1.2.1 Anforderungen an das Humanmedizinstudium 1.2.2 Anforderungen an die Facharztausbildung 1.2.3 Anforderungen an die Fort- und Weiterbildung 1.3 Serious Gaming 1.3.1 Serious Gaming in der Medizin 1.3.2 Serious Gaming in der ärztlichen Ausbildung 1.4 Ziel der Studie 1.5 Postoperatives Komplikationsmanagement 1.6 Clavien-Dindo-Klassifikation 1.7 Komplikationen nach Pankreaseingriffen 1.7.1 Postoperative Pankreasfistel 1.7.2 Postpankreatektomie-Hämorrhagie 1.7.3 Biliodigestive Anastomoseninsuffizienz 1.7.4 Magenentleerungsstörung 1.8 Komplikationen nach kolorektalen Eingriffen 1.8.1 Anastomoseninsuffizienz 1.8.2 Postoperative Blutung 1.8.3 Postoperativer Ileus 1.9 Allgemeine postoperative Komplikationen 1.9.1 Schmerzexazerbation 1.9.2 Postoperative Thromboembolien und Hyperkoagulabilität 1.9.3 Infektionen 2 Material und Methoden 2.1 Pilottestung 2.1.1 Probandenkollektiv 2.1.2 Fallbeispiele 2.1.3 Spielablauf 2.1.4 Spielende 2.1.5 Validitäts- und Nützlichkeitsanalyse 2.2 Methoden der Datenauswertung 2.2.1 Der Idealweg 2.2.2 Statistische Auswertung 2.3 Studienendpunkte 3 Ergebnisse 3.1 Allgemeine Statistik 3.2 Inhaltliche Ergebnisdarstellung 3.2.1 Ergebnisdarstellung: Verdachtsdiagnose 3.2.2 Ergebnisdarstellung: Therapie-Eskalation nach Fall 3.2.3 Einordnung der Fallbearbeitungen in die Clavien Dindo Klassifikation 3.2.4 Weitere inhaltliche Ergebnisdarstellungen 3.3 Ergebnisse der Validitäts- und Nützlichkeitsanalyse 3.3.1 Nicht-vergleichende Analyse 3.3.2 Vergleichende Analyse 3.3.3 Analyse des Zusammenhangs zwischen der Spielbewertung und dem -Verlauf 3.3.4 Spielbewertung nach Berufsgruppe und Ausbildungsstufe 4 Diskussion 4.1 Potenzial fallbasierter Serious Games in der medizinischen Ausbildung 4.2 Serious Games als Abbild der medizinischen Wissenschaft 4.3 Nutzeranforderungen an Lehrmethoden 4.4 Generalisierbarkeit der Ergebnisse 4.5 Konzeptualisierungsschwierigkeiten 4.6 Lerntypen, Lernmethoden und Auswirkungen digitaler Methoden 4.7 Zukünftige Evaluation der Effektivität von Serious Gaming 5 Schlussfolgerung 6 Literaturverzeichnis Anhangsverzeichnis
75

Élaboration et évaluation d’un test de concordance de script pour mesurer le raisonnement clinique infirmier relatif à l’usage optimal des médicaments en centre d’hébergement / Development and evaluation of a script concordance test to measure nursing clinical reasoning regarding the optimal use of medication in long-term care facilities

Gilbert, Annie January 2015 (has links)
Résumé : L’administration de la médication en centre d’hébergement (CH) constitue une activité qui amène l’infirmière à résoudre des problèmes complexes dans un contexte d’incertitude. Elle exige un raisonnement clinique rigoureux pour lequel il n’existe pas d’instrument de mesure valide et fidèle. Le but de cette étude était d’élaborer un test de concordance de script (TCS) pour mesurer le raisonnement clinique infirmier relatif à l’usage optimal des médicaments en CH et pour documenter sa validité et sa fidélité. Après l’optimisation, le TCS comprenait 55 items répartis dans 20 vignettes cliniques. Il a été mis à l’essai auprès d’étudiantes en sciences infirmières (n=76) et d’infirmières expertes (n=10). Le test a été rempli une seconde fois (test-retest) par 35 étudiantes. La moyenne des scores obtenue par les étudiantes novices est de 55,6 ± 7,7 tandis que celle obtenue par les infirmières expertes est de 63,7 ± 8,0. Les tests statistiques appliqués ont démontré une différence significative dans la moyenne des deux groupes (p < 0,02). La valeur du coefficient alpha de Cronbach de l’ensemble du TCS est de 0,65. Un coefficient de corrélation intraclasse (CCI) a été calculé pour évaluer la stabilité temporelle de l’instrument de mesure. Son résultat est de 0,618 (p = 0,000). Le TCS conçu dans le cadre de cette étude a besoin d’être modifié afin d’obtenir un meilleur indice de fidélité. Les autres résultats statistiques démontrent que le TCS est capable de distinguer les niveaux d’expertise. Cette étude vient s’ajouter aux autres études ayant évalué le raisonnement clinique et confirme l’importance de suivre les directives fondées sur les données probantes pour développer un TCS. / Abstract : The administration of prescribed medication in long-term care facilities is a task that requires the nurse to solve complex problems in a context of uncertainty. It demands a rigorous clinical reasoning for which there is no valid and reliable measurement tool. The purpose of this study was to develop a script concordance test (SCT) to measure nursing clinical reasoning regarding the optimal use of medication in long-term care facilities and to document its validity and reliability. After optimization, the SCT was made up of 55 items divided in 20 clinical vignettes. It has been tested on nursing students (n = 76) and expert nurses (n = 10). The test was completed a second time (test re-test) by 35 students. The mean score obtained by the novice students is 55.6 ± 7.7 while the one obtained by the expert nurses is 63.7 ± 8.0. The applied statistical tests showed a significant difference in the average of the two groups (p < 0.02). The Cronbach alpha coefficient for the entire SCT is 0.65. An inter-class correlation coefficient (ICC) was calculated to assess the temporal stability of the measuring tool. The result is 0.618 (p = 0.000). The SCT developed as part of this study needs to be modified in order for it to be more reliable. The other statistical results demonstrate that the SCT is able to differentiate between levels of expertise. This study adds to previous studies that evaluated clinical reasoning and confirms the importance of following guidelines that rely on evidence-based data to develop a SCT.
76

Développement de tests mesurant les habiletés de perception et d'interprétation des radiographies pulmonaires

Mhiri, Salma Nadia January 2008 (has links)
Mémoire numérisé par la Division de la gestion de documents et des archives de l'Université de Montréal.
77

Effektivität von Kleingruppenunterricht im Vergleich zu einer Computersimulation in einem ‚Blended learning‘- Szenario im Medizinstudium / Training of clinical reasoning with a game versus small-group problem-based learning: A prospective study

Middeke, Angélina-Charline 31 December 1100 (has links)
No description available.
78

Développement de tests mesurant les habiletés de perception et d'interprétation des radiographies pulmonaires

Mhiri, Salma Nadia January 2008 (has links)
Mémoire numérisé par la Division de la gestion de documents et des archives de l'Université de Montréal
79

Stratégie d'implantation d'une échelle d'évaluation du risque de constipation : approche éducative et collaborative / Implementation strategy for a scale to assess the risk of constipation : a collaborative educational approach

D'Ascia-Berger, Valerie 08 December 2014 (has links)
Cette recherche porte sur la co-construction d'une stratégie pour implanter dans la pratique infirmière une échelle d'évaluation du risque de constipation du patient hospitalisé (ERCoPH). Elle s'appuie sur le Modèle humaniste des soins infirmiers (Girard et Cara, 2011) et sur le modèle d'apprentissage socio-constructivisme (Vygotsky, 1997). Le design s'inscrit dans une approche collaborative (Desgagné, 1997). Les objectifs sont de co-construire une stratégie pour implanter cette nouvelle échelle et d'évaluer l'impact de cette approche sur le développement professionnel continu (PDC) des infirmières ayant participé à cette étude et sur le raisonnement clinique de leurs pairs. Cette approche a permis à un groupe d'infirmières lors de séances d'analyse en groupe (Van Campenhoudt &al. 2005) de modéliser des perspectives pour implanter l'échelle ERCoPH. L'impact sur le DPC des équipes non participantes s'est appuyé sur une enquête avant-après. A partir de l'observation d'entretiens d'accueil de patients hospitalisés et d'une enquête sur la capacité à catégoriser les patients à risque de constipation. L'approche collaborative a entrainé chez les infirmières du groupe collaboratif un développement professionnel, notamment dans leurs capacités réflexives. La co-construction de cette stratégie d'implantation de l'échelle ERCoPH peut être associé à un modèle de transfert de connaissances tel que défini par Fixsen et al. (2005) et Graham et al. (2006) dont le but est de permettre l'intégration dans la pratique de nouvelles connaissances et ainsi réduire les écarts avec la pratique. / This study focuses on the co-construction of a strategy aiming to implement, in nursing practice, a rating scale to assess the risk of constipation in hospitalised patients (ARCoPH). It is based on humanistic model of nursing (Girard et Cara, 2011) and on the social constructivist approach to learning (Vygotsky, 1997). The research design uses a collaborative approach (Desgagné, 1997). The objectives are to co-construct a strategy to implement this new scale and the impact of this approach on the continuing professional development (CPD) of nurses who participated in the study and on the clinical reasoning of their peers. Using a collaborative approach, a group of five nurses developed, during group analysis sessions (Van Campenhoudt et al., 2005), practical insights to implement the ARCoHP scale. The impact on their CPD was determined through a group interview and a questionnaire. The effect of this approach on the clinical reasoning of the teams was established using a before and after survey based on the observation of patient intake interviews, and to assess the nurses' ability to identify patients at risk of constipation. This collaborative approach led to the professional development of participating nurses, specifically to the improvement of their reflective skills.The co-construction of this implementation strategy for the ARCoHP scale can be associated with the transfer of learning model as defined by Fixsen et al. (2005) and Graham et al. (2006), and thus help close the gaps between theory and practice.
80

Qualitative Study Exploring the Development of Clinical Reasoning in Nursing's Clinical Education Settings

Cefo, Linda M., Dr. 13 May 2019 (has links)
No description available.

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