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La responsabilité civile des usagers des pistes de ski /

Duc, Nicolas. January 2000 (has links) (PDF)
Univ., Diss.--Lausanne, 2000.
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Re dimensionando limitações e possibilidades: a trajetória da pessoa com lesão medular traumática / Re defining limits and possibilities: the path followed by those with SCI

Leila Conceição Rosa dos Santos 03 October 2000 (has links)
O estudo foi realizado com pessoas do sexo masculino e que viveram a experiência de sofrer um trauma que acarretou a lesão da medula espinal. Teve como objetivos: - compreender os significados que a pessoa atribui a sua experiência de ser lesado medular; - compreender a maneira como a dimensão atribuída ao significado de ser lesado medular se manifesta nas ações da pessoa; - desenvolver um modelo teórico representativo da experiência da pessoa que sofreu uma lesão traumática na medula espinal. Utilizou-se como referencial teórico o Interacionismo Simbólico e como referencial metodológico, a Teoria Fundamentada nos Dados. A estratégia para a obtenção dos dados foi a entrevista. Dos resultados emergiram dois fenômenos - Sobrevivendo ao Acidente e Vivendo uma Nova Realidade. Destes, identificou-se a categoria central - Re dimensionando limitações e possibilidades. A compreensão da experiência da pessoa que adquire uma lesão da medula espinal possibilitou reconhecer como as vivências, que ocorrem após a constatação da deficiência física, são percebidas por esses indivíduos, e como redimensionam os significados que vão atribuindo às situações diferentes que passam a vivenciar. O modelo teórico mostra que a experiência de ter se tornado um paraplégico ou um tetraplégico, é permeada pela vivência de limitações, e dependências, sentimentos e reações que vão sendo dimensionados e redimensionados à medida que vai re elaborando significados e valores, e desenvolvendo ações que lhe apontam possibilidades, as quais toma posse mediante as escolhas que faz para dar continuidade ou sentido à vida preservada, porém modificada / A study conducted with adult males who had undergone the experience of suffering trauma causing spinal cord injury (SCI). The aim was to: - understand the meaning patients gave to their experience of being an SCI bearer; - understand how the dimensions attributed to being a SCI bearer manifested itself in the person\'s behavior; - develop a theoretical model representative of the experience of the person who suffered SCI. The study used as a theoretical reference Symbolic Interactionism and used the Grounded Theory methodology. Data was collected through interviews. Two phenomena emerged from the findings: \"Surviving the Accident\" and \"Living a New Reality\". Of these the central category was identified as Re defining limits and possibilities. Understanding of the experience of SCI bearers made it possible to recognize how the events that occurred after the diagnosis of the physical deficiency is perceived by the persons and how they redefine the meaning attributed to the different situations they came to experience after suffering the acquired physical deficiency. The theoretical model reveals that the experience of having become a paraplegic or tetraplegic involved a lot of coping with limitations and dependency, emotions and reactions that go on being defined and redefined as the individual restructured values and developed actions that led to possibilities of overcoming, which were adopted through the choices made, so as to give continuity of meaning to the life that remained, although in its modified state
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Female Ashes, Knowledge, and the Construction of Masculinity : Farenheit 451 by Ray Bradbury

Berenstein, Natalia January 2017 (has links)
In Bradbury’s dystopian novel Fahrenheit 451, knowledge is illegal, and popular culture is promoted as a way to control society. Guy Montag, the central character of the book, undergoes through a journey of liberation from the oppressive system to the further achievement of the forbidden knowledge. The female characters in the book are key to his awakening and evolvement. Unfortunately during the course of the story these women perish. Using the theories of Simone De Beauvoir and Janice Radway, this essay explores the concept of “otherness” and the consumption of popular culture in a patriarchal and oppressive society. This paper also argues that the construction of the masculinity of the protagonist would not be possible without the women, and their death is a violent reaffirmation of a patriarchal order.
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Bootloader pro Sci-Trace / Bootloader for Sci-Trace

Novák, Lukáš January 2016 (has links)
In this thesis analyze in detail issue Bootloader for microcontrollers AVR and made proposal for implementation to the device Sci-Trace. Modification electronics part deal with patch board, where used connect between others module and control board. Control Board handle with computer and individually module. Example others module are control optics or control stepper motors. From user interface is resolve choice information display for show temperature inside the device. From mechanical part is resolve store electronic part to the rack section. From programming part is create firmware for control board and others module. For users operation is create program for operation system for upgrade application firmware to microcontroller.
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Information Technology and the Supply Chain Integration: A Business Executives' Context

Martinho, José Luís, Gomes, Carlos F., Yasin, Mahmoud M. 01 January 2019 (has links)
Despite the abundance of research dealing with the impact of supply chain management on today's organisations, such research tended to emphasise discreet relationships. A cross-sectional sample of Portuguese organisations is used to test several hypotheses pertaining to organisational resources, competencies, different levels of supply chain integration and organisational performance. Based on the findings, the impact of information technology infrastructure flexibility exhibited mixed results on the constructs studied. Executive information technology competencies tended to positively influence the different types of supply chain integration. Internal integration was found to have a direct influence on organisational performance. Such internal integration is being encouraged by external entities including customers and suppliers. In this context, more integration might lead to more effective organisational performance. Therefore, it is concluded that organisations should integrate their resources, processes and in the process encourage effective utilisation of information.
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Comparison of Different Transmission Approaches to Optimize Exoskeleton Efficiency

Heebner, Maryellen 28 January 2020 (has links)
No description available.
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Using chemogenetics and novel tools to uncover neural circuit and behavioral changes after spinal cord injury

Eisdorfer, Jaclyn, 0000-0003-3285-3473 January 2021 (has links)
Spinal cord injury (SCI) results in persistent neurological deficits and significant long-term disability. Stimulation of peripheral afferents by epidural electrical stimulation (EES) has been reported to reduce spasticity by reorganizing spared and disrupted descending pathways and local circuits. However, a current barrier to the field is that the plasticity mechanisms that underly improved recovery is unknown. Using the power of hM3Dq Designer Receptors Exclusively Activated by Designer Drugs (DREADDs), we aim to accelerate the dissection of the mechanisms underlying enhanced recovery. In these studies, we identified the effect of clozapine-N-oxide (CNO) on the H-reflex of naïve animals; investigated the baseline influence of hM3Dq DREADDs in peripheral afferents in the intact animal using a novel behavioral tool, an addition of angled rungs to the horizontal ladder walking task; and began to uncover the neural and behavioral changes that accompany hM3Dq DREADDs activation in peripheral afferents after SCI. We observed no significant differences in the H-reflex with 4 mg/kg dosage of CNO administration (pre-CNO vs. CNO-active: p=0.82; CNO-active vs. CNO wash-out: p=0.98; n=6). On our novel ladder, we found significant differences in correct hind paw placement (p=0.0002, n=7) and incorrect placement (p=0.01) when DREADDs were activated with CNO (4 mg/kg). In our SCI study, we report that acute and chronic DREADDs activation may activate extensor muscles about the hip (32 cm/s: p=0.047; controls: n=6; DREADDs: n=8 and hereafter unless otherwise stated) as well as induce sprouting and synaptogenesis within motor pools and Clarke’s column in the lumbar spinal cord (motor pool: p=0.00053; Clarke’s column: p=0.021; controls: n=4; DREADDs: n=6). This muscle recruitment may have long-term effects such as increased hindquarter heights (e.g., 16 cm/s: p=0.017) and more frequent hindlimb coordination (p=0.002). Results from this study suggest hM3Dq DREADDs may have the potential to recapitulate EES-activation of afferents as well as provide a platform with which to functionally map changes that occur both within targeted afferents and second order neurons they effect. Future work, such as using C-Fos to examine and map changes in interneuronal networks, could seek to more directly tie changes in kinematics to observed changes in plasticity. / Bioengineering
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Kiruna Spaceport

Kvist Wiberg, Lukas January 2022 (has links)
This thesis project builds upon one of the really big questions; are we alone in the universe?By research, references and studies I have throughout this project tried to imagine a future that with the help of architectural speculation and imagination is a bit more prepared to answer that question. The project in itself was intended as an exploration of the world of science, science fiction and conspiracies, as well as typology, in order to produce architecture that represented the very notion of the longing for an answer to that question.  I wanted to both design spaces where one would prepare for the journey of leaving earth, as well as speculate on what type of architecture would be required to welcome a potential visitor of our planet. The result is a proposed future extension to Kiruna Airport intended for interplanetary travel, some parts concrete and real, some speculative and suggestive.
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Rückenmarksprotektion in der Therapie thorakoabdomineller Aortenerkrankungen. Ein Vergleich unterschiedlicher Coiling-Muster des MISACE-Verfahrens im chronischen Großtierversuch

Kaiser, Sven 02 November 2021 (has links)
Hintergrund: Akute sowie chronische Pathologien der Aorta sind komplexe Erkrankungen mit stark risikobehafteten Interventionsmöglichkeiten. Die Wahrscheinlichkeit einer Rückenmarkschädigung und damit einhergehender Paraplegie nach umfassenden Eingriffen an thorakoabdominellen Aortenaneurysmen beträgt bis zu 20 %. Die Blutversorgung des Rückenmarks wird unter anderem durch den direkten Zufluss aus Spinalarterien sichergestellt, welche paarig aus der Aorta entspringen. Durch vorangegangene Studien weiß man, dass im Falle des Verlustes dieser direkten Zuflüsse, ein in der paraspinalen Muskulatur lokalisiertes Gefäßsystem eine alternative Blutversorgung des Rückenmarks sicherstellen kann. Dieses funktionelle System bezeichnet man als paraspinales Kollateralnetzwerk. Es konnte gezeigt werden, dass Umbauprozesse in diesem Netzwerk verzögert geschehen - in Abhängigkeit von lokaler Ischämie und Perfusionsdrücken. Mittels MISACE (minimally invasive staged segmental artery coil and plug embolization) wurde ein Verfahren entwickelt, welches es ermöglicht mittels Metallcoils- oder Plugs minimalinvasiv einzelne Segmentarterien vor dem eigentlichen Eingriff zu verschließen. Dadurch wird die Ausbildung des Kollateralnetzwerkes induziert, welches zum Zeitpunkt der definitiven therapeutischen Intervention das Risiko einer potenzielle Rückenmarkschädigung über alternative Perfusionswege mindert. Aufgabenstellung: 1. Die Etablierung eines Modells zur Vorbereitung des Kollateralnetzwerks durch minimalinvasives Coiling. Gibt es ein optimales Coilingmuster, bei welchem keine bleibenden Paraplegien auftreten? 2. Wie ändert sich die regionale Perfusion im Rückenmark in Abhängigkeit unterschiedlicher Coilingmuster? 3. Wie unterscheiden sich die einzelnen Coilingmuster im klinisch-neurologischen Outcome und besteht durch MISACE ein Risiko für iatrogene spinale Ischämien (Risikoprofil)? Methoden: Im chronischen Großtierversuch wurde an insgesamt 25 Schweinen ein umfassender Eingriff an der thorakoabdominellen Aorta mit konsekutivem Verschluss multipler Segmentarterien (T4 bis L5) durchgeführt. Mittels MISACE wurde in einem zweizeitigen Verfahren durch den selektiven Verschluss von spinalen Segmentarterien die Ausbildung des arteriellen Kollateralsystems initiiert. Im ersten Schritt erfolgte der Verschluss von einer bestimmten Anzahl und an spezifischen Punkten lokalisierten Segmentarterien. Im fünf Tage später stattfindenden zweiten Eingriff wurden nun ebenfalls durch MISACE alle verbleibenden Segmentarterien verschlossen. Durch den kompletten Verschluss aller aortalen SA wurde die anatomische Situation entsprechend eines kompletten Ersatzes (oder Stenting) der thorakoabdominellen Aorta simuliert. Drei unterschiedliche Coilingmuster wurden an jeweils sechs Schweinen untersucht. In der ersten Versuchsgruppe wurden im ersten Schritt alle lumbalen Segmentarterien und in einer weiteren Sitzung alle thorakalen Segmentarterien verschlossen (Regional-Pattern). In der zweiten Gruppe wurde zunächst, einem alternierenden Muster folgend, jede zweite Segmentarterie verschlossen. Die offen verbliebenen SA wurden anschließend in der zweiten Sitzung fünf Tage später verschlossen (Alternating-Pattern). In der dritten Gruppe wurde zuerst ein für die Blutversorgung kritischer Bereich im thorakolumbalen Übergang (Segmentebenen T12 bis L2) verschlossen. Alle übrigen Segmentarterien wurden in der zweiten Sitzung verschlossen (Watershed-Pattern). In der aus sieben Tieren bestehenden Kontrollgruppe wurden in einer offenen Operation alle Segmentarterien konsekutiv mittels Clips unter Sicht verschlossen. Das neurologische Outcome wurde alle sechs Stunden am ersten bis dritten postoperativen Tag und mindestens alle zwölf Stunden an allen weiteren Tagen evaluiert. Die regionale Perfusion des Rückenmarks wurde mittels Mikrosphärenapplikation zu insgesamt sechs Zeitpunkten vor und nach den Interventionen gemessen. Nach Abschluss der experimentellen Phase wurden alle Tiere einer Obduktion zugeführt. Hier wurden die OP-Ergebnisse evaluiert sowie Rückenmarkproben entnommen und histologisch aufgearbeitet und bewertet. Ergebnisse: Alle Tiere der Kontrollgruppe zeigten ein neurologisches Defizit. Insgesamt waren am Ende des Beobachtungszeitraums 57 % (N=4) der Tiere dauerhaft parapleg. In der Alternating-Pattern MISACE Gruppe entwickelten 33,3 % (N=2) neurologische Störungen. Ein Tier erlitt eine dauerhafte Paraplegie, ein weiteres Tier erlitt eine temporäre Paraplegie. Kein Tier der Watershed-Pattern Gruppe hatte nach der Stage 1 MISACE Intervention neurologische Beeinträchtigungen. Allerdings kam es hier nach der zweiten MISACE Intervention zu drei temporären sowie einer permanenten Paraplegie (66,7 %, N=4), mit entsprechend histologisch nachweisbaren Schäden im Rückenmark. Damit hatte dieses MISACE Muster das schlechteste neurologische Outcome von allen MISACE Gruppen. Kein Tier aus der Regional-Pattern Gruppe erlitt eine dauerhafte Paraplegie. Weiterhin war es die einzige Gruppe, in welcher es keine histologischen Hinweise auf eine Gewebeschädigung des Rückenmarks gab (p<0,05 im Vergleich zur Kontrollgruppe) und in welcher sich die lokale Durchblutung des Rückenmarks innerhalb von drei Tagen nach dem kompletten Verschluss aller Segmentarterien wieder bis auf die Ausgangswerte erholte (von 84,4±23 % ausgehend vom Baselinewert nach der erster Sitzung auf 89,2±47 % vor Versuchsende; P=0,433). Schlussfolgerung: Ein ebenenbasiertes Verschlussmuster der Segmentarterien (Regional-Pattern), beginnend mit den lumbalen Gefäßen in einer ersten Sitzung, scheint der beste Ansatz in Hinblick auf das neurologische Outcome der Tiere und die regionale Durchblutung des Rückenmarks zu sein. Vorausgesetzt MISACE wird in nur zwei Sitzungen durchgeführt. Die Studie bestätigt, dass MISACE ischämische Schäden am Rückenmark vermindern und zu einem verbesserten neurologischen Outcome nach einem simulierten kompletten Verschluss aller Segmentarterien führen kann. Es konnte jedoch ebenfalls gezeigt werden, dass auch MISACE iatrogen zu neurologischen Schäden führen kann, was in der klinischen Praxis zu berücksichtigen ist.:1 Abkürzungsverzeichnis 2 Einführung 2.1 Erkrankungen der Aorta 2.1.1 Hintergrund 2.1.2 Das Aortenaneurysma 2.2 Das Verständnis über die Blutversorgung des Rückenmarks im Wandel der Zeit 2.2.1 Das historische Modell 2.2.2 Das zeitgenössische Modell 2.2.3 Systemumformung - Das arterielle ‚Remodeling’ 2.3 Interventionelle Therapie 2.3.1 Interventionsindikationen 2.3.2 Offen-chirurgische Interventionsmöglichkeiten 2.3.3 Endovaskuläre Interventionsmöglichkeiten 2.3.4 Interventionsassoziierte intra- und postoperative Paraplegie 2.4 Neue therapeutische Ansätze 2.4.1 Erweitertes intra- und postoperatives Monitoring 2.4.2 Neue invasive Verfahren 2.4.3 Staged Repair 2.4.4 Das MISACE-Verfahren zur Vorbereitung des Rückenmarks 2.4.5 MISACE im aktuellen klinischen Alltag 3 Fragestellung 4 Material und Methoden 4.1 Tiermodell 4.2 Periinterventioneller Ablauf, alle Gruppen 4.2.1 Präoperativer Ablauf, alle Gruppen 4.2.2 Katheterimplantation und Mikrosphären Baseline-Messung, alle Gruppen 4.2.3 Grundlagen der verwendeten Mikrosphärentechnik 4.2.4 Ablauf der Mikrosphären-Messung, alle Gruppen 4.3 Interventioneller Ablauf, Übersicht 4.3.1 Gruppenzusammensetzung und angewandte MISACE Coiling-Muster 4.3.2 Interventioneller Ablauf, Kontrollgruppe 4.3.3 Interventioneller Ablauf MISACE, alle Interventionsgruppen 4.4 Postoperative Versorgung 4.4.1 Allgemein, alle Gruppen 4.4.2 Modifizierter Tarlov-Score 4.5 Beendigung der experimentellen Phase, Gewebegewinnung 4.5.1 Vorbereitung 4.5.2 Rückenmark 4.6 Gewebeauswertung 4.6.1 Reagenzien und Geräte 4.6.2 Histologische Aufarbeitung der Rückenmarksgewebeproben 4.7 Mikrosphären 4.7.2 Probenvorbereitung und Hydrolyse 4.7.3 Filtration 4.7.4 Auswertung 4.8 Statistische Analyse 5 Ergebnisse 5.1 Tiermodell 5.2 Periinterventioneller Ablauf, alle Gruppen 5.2.1 Implantation der Katheter zur Mikrosphären-Messung 5.3 Interventioneller Ablauf, Interventionsgruppen 5.4 Postoperative Versorgung 5.4.1 Modifizierter Tarlov-Score 5.5 Gewebeauswertung 5.5.1 Histologische Aufarbeitung der Rückenmarkgewebeproben 5.6 Mikrosphären 5.6.1 Auswertung der regionalen Rückenmarksperfusion 5.7 Zusammenfassung der Ergebnisse 6 Diskussion 6.1 Rückenmarkprotektion in der Aortenmedizin - Staged Repair Konzept 6.2 MISACE – Erkenntnisse und das Wirksamkeits-, Sicherheitsprofil 6.3 Das optimale MISACE-Pattern 6.4 Rückschlüsse auf die klinische Praxis 6.5 PAPAartis 6.6 Offene Fragen und künftige Forschungsansätze 6.7 Limitationen 7 Zusammenfassung der Arbeit 8 Literaturverzeichnis 9 Selbstständigkeitserklärung 10 Danksagung
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Social påverkan vid trycksår hos ryggmärgsskadade personer

Engdahl, Maja, Rubbmark, Cornelia January 2013 (has links)
Bakgrund: trycksår är ett stort problem bland ryggmärgsskadade (SCI, spinal cord injury) personer och orsakar stort lidande. Studier har visat att SCI personer med trycksår upplever minskad livskvalitet samt att tillståndet hindrar dem att återfå självständighet och normalitet efter SCI. De upplevde även att trycksår begränsade dem i sociala sammanhang men också att socialt stöd bidrog till minskat känslomässigt lidande. Syfte: beskriva hur trycksår påverkar SCI personer i sociala sammanhang. Metod: studien var en litteraturstudie. Litteratursökningarna gjordes i databaserna CINAHL, PubMed och PSYCinfo. Artiklarna granskades utifrån bedömningsmall för kvalitativa och kvantitativa studier. Resultat: fyra teman ligger till grund för resultatet; begränsningar i socialt deltagande, påverkan på arbetssituationen, att fungera som familj, intima relationer. Fynden från artiklarna visade att trycksår överlag påverkar SCI personer i sociala sammanhang på olika sätt, vare sig det gäller i interaktion med vänner, familj eller i relationer. Det går i den här studien att se att personers sociala nätverk blir lidande tillexempel på grund av trycksårsprevention, sjukhusbehandling och den psykiska inverkan som trycksår har på dessa personer. Slutsats: det finns en tydlig vilja hos SCI personer att bevara det sociala livet. De försöker leva ett liv som inte påverkas av de begränsningar som trycksår medför. Sjuksköterskans roll är att aktivt delta i vården med att finna yttre resurser samt att lyfta fram inre resurser hos personen. Detta leder till ökad självständighet och kunskap som i sin tur ökar välbefinnandet. / Background: pressure ulcers are a major problem among spinal cord injured (SCI, spinal cord injury) individuals and causes great suffering. Studies have shown that SCI persons with pressure ulcers experience a reduced quality of life and the condition prevents them to regain independence and normality after SCI. They also felt that pressure ulcers confined them in a social context, but also that social support contributed to decreased emotional distress. Objective: The objective is to describe how pressure ulcers effects SCI individuals in social contexts. Method: the study was a literature review. The literature searches were made in the databases CINAHL, PubMed and PsycINFO. Articles were reviewed by the assessment model for qualitative and quantitative studies. Results: the result is based on four themes; restrictions in social participation, impact on the work situation, to act as family, intimate relationships. The overall findings from the study shows that pressure ulcers generally effects SCI individuals in social contexts in different ways, whether it’s in interaction with friends, family or in relationships. It is possible in this study to ensure that people's social networks are suffering, for example, because of pressure ulcer prevention, hospital treatment and the psychological impact that pressure ulcers have on these people. Conclusion: there is a clear desire to preserve social life. SCI people are trying to live a life that is not affected by the restrictions sores causes. The nurse's role is to actively participate in the care of finding external resources and to highlight inner resources of the person. This leads to increased independence and knowledge, which in turn improves well-being.

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