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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
71

Intraoperative Physiologic Monitoring During Endovascular Revascularization for Atherosclerotic Peripheral Arterial Disease

Rockley, Mark 30 September 2020 (has links)
Peripheral vascular disease (PVD) is defined by insufficient blood flow to limbs and can result in pain, gangrene, and amputation. Minimally invasive angioplasty treatments for PVD are common but suffer from high failure rates. We conducted three studies: 1) a systematic review to describe methods of intraoperative blood flow assessment; 2) a retrospective cohort study to describe the correlation between outpatient blood flow assessment and clinical outcomes; and 3) a prospective observational study to describe the reliability and association between intraoperative blood flow assessment and clinical outcomes. While limb blood flow is routinely assessed before and after interventions, intraoperative assessment has not been well described. Postoperative blood flow assessments are strongly correlated with clinical outcomes. Intraoperative blood flow assessment is feasible and strongly correlated with clinical outcomes. Intraoperative blood flow assessment may be a useful tool to guide intraoperative decision making.
72

Understanding of Interprofessional Communication to Impact Patient Safety in the Operating Room: A Grounded Theory Study

McNealy, Kimberly Renee 11 1900 (has links)
Indiana University-Purdue University Indianapolis (IUPUI) / Intraoperative adverse events (IAEs) due to interprofessional miscommunication continue to occur despite implementation of surgical checklists and focused communication trainings. Much of the previous intraoperative communication research has focused on the content and quantity of interprofessional communication instead of its context and quality, and current communication interventions seem to have varying levels of engagement, effectiveness, and persistence. The purpose of this dissertation study was to explore the psychosocial processes involved during the establishment and maintenance of interprofessional communication surrounding IAEs or potential IAEs in the intraoperative environment and to identify the perceived facilitators and barriers to communication. Twenty surgical team members participated in semi-structured interviews and described their experiences with interprofessional communication during IAEs. Grounded theory methodology was used to identify the central process, Testing the Water, and two subprocesses, Reading the Room and Navigating Hierarchy. Testing the Water describes the situational nature of interprofessional communication as surgical team members navigate factors influencing the context and probable trajectories of surgical cases and the perceptions of professional rights and responsibilities within surgical teams. Participants in this study experienced Testing the Water differently based on their professional roles and tenure; findings were organized around three emerging groups identified as inexperienced nurses, experienced nurses, and surgeons. Interprofessional communication surrounding IAEs occurred for study participants in fluid, iterative phases identified as 1) Recognition, 2) Reconnaissance, 3) Rallying, 4) Reaction, and 5) Resolution. Participants recognized IAEs or potential IAEs, gathered information through reconnaissance, rallied other team members, reacted to stabilize patients, and resolved IAEs through individual or surgical team reflection. Study participants reported using strategies during communication to accomplish two psychosocial goals, preserving the flow of surgical cases, and protecting the ‘face’ of themselves and other surgical team members. Supporting these psychosocial goals through increased psychological safety for all surgical team members potentially leads to more effective, timely surgical team communication. More effective interprofessional communication facilitates the improved situational awareness, collective sensemaking, and integrated team mental models that are critical to coordinated responses to IAEs. The findings of this study suggest practical implications to increase the effectiveness of interprofessional communication in the intraoperative environment.
73

A novel surgical marking system for small peripheral lung nodules based on radio frequency identification technology: Feasibility study in a canine model / 末梢小型肺病変に対するRFID技術を用いた新たな手術用マーキングシステムの開発と犬を用いた実証実験

Kojima, Fumitsugu 24 March 2014 (has links)
京都大学 / 0048 / 新制・課程博士 / 博士(医学) / 甲第18155号 / 医博第3875号 / 新制||医||1002(附属図書館) / 31013 / 京都大学大学院医学研究科医学専攻 / (主査)教授 上本 伸二, 教授 平岡 眞寛, 教授 安達 泰治 / 学位規則第4条第1項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM
74

MULTIMODAL IMAGING, COMPUTER VISION, AND AUGMENTED REALITY FOR MEDICAL GUIDANCE

Mela, Christopher Andrew January 2018 (has links)
No description available.
75

Intraoperative Ultraschalluntersuchung der Leber und der Gallenblase des Rindes

Delling, Uta 09 January 2002 (has links)
In der Veterinärmedizin wird sich in zunehmenden Maße der Vorteil besserer Ultraschalldiagnostik zunutze gemacht. Die Anschaffung der entsprechenden Technik ist aber oft mit einem hohen finanziellen Aufwand verbunden. Die vorliegende Untersuchung zeigt jedoch, daß mit Hilfe von normaler Sonographietechnik eine Erweiterung der diagnostischen Mittel möglich ist. In der vorliegenden Untersuchung konnte die intraoperative Ultraschalluntersuchung der Leber und der Gallenblase bei allen Rindern durchgeführt werden. Dabei sind fast immer alle Anteile der Leber und der Gallenblase zugänglich. Wichtig ist bei der intraoperativen Sonographie das Aufsetzen der Sonde mit dem minimal nötigen Druck, um das Parenchym und die Gefäße nicht zu komprimieren. Sowohl transkutan als auch intraoperativ konnte anhand der sonographisch erhobenen Parameter eine gute Einteilung in die drei Grade der Leberverfettung vorgenommen werden. Intraoperativ besteht jedoch generell die Möglichkeit, Sonden mit besseren Auflösungsvermögen verwenden zu können. So konnte bei der intraoperativen Beurteilung des Leberparenchyms zur Differenzierung der Grade der Leberverfettung einen leichte Überlegenheit der Bilder der 7,5 MHz Sonde, gegenüber der 3,0 MHz Sonde gefunden werden. Auch NICOLL et al. (1998) können bei ihren transkutan durchgeführten Untersuchungen zur qualitativen Sonographie der Fettleber der Katze eine, wenn auch nur subjektiv, bessere Differenzierungsmöglichkeit mit dem 7,5 gegenüber der 5,0 MHz Sonde feststellen. Eine Ursache für das Ausbleiben einer überragenden Verbesserung der intraoperativen gegenüber der transkutanen Fettleberdiagnostik wird darin gesehen, daß trotz der eindeutig besseren Bildqualität das Problem der subjektiven Beschreibung der Sonogramme dasselbe wie transkutan ist. Auch wird festgestellt, daß in der vorliegenden Arbeit die Prävalenz der Leberverfettung dritten Grades gegenüber den beiden geringeren Verfettungsgraden hoch ist. Dadurch wurde die Auswertung erschwert. Die Untersuchung der labordiagnostischen Parameter (AST, Bilirubin, Cholesterol, GLDH) erbrachte in der vorliegendem Untersuchung vergleichbare, gute Ergebnisse in der Differenzierung der Leberverfettung. Bei dem hier Dargelegten ist aber zu berücksichtigen, daß mit Hilfe der Ultraschalluntersuchung und teilweise auch der Laboruntersuchung lediglich diffuse Leberschäden ohne ätiologische Diagnose erkannt werden können, denn in der vorliegenden Arbeit konnte nur deshalb sicher von einer Leberverfettung ausgegangen werden, weil diese durch die histologische Untersuchung der Bioptate bestimmt worden war. Anhand der vorliegenden Untersuchungsergebnisse können die Laboruntersuchung und auch die transkutane Sonographie als vergleichbar gute Diagnostika für die Erkennung einer Leberverfettung angesehen werden. Jedoch sollte im Falle einer ohnehin nötigen Laparotomie eine intraoperative Leberuntersuchung, das heißt eine Palpation durchgeführt werden. Bei unklaren palpatorischen Befunden kann die IOUS genutzt werden. Der besondere Wert der intraoperativen Sonographie liegt in der Möglichkeit, auf einfachem Wege bei fehlendem oder nur suspekten Inspektions- und Palpationsbefund einen pathologischen Prozeß nachzuweisen oder auszuschließen (RÜCKERT u. KLOTTER 1986).
76

Intraoperative End-Tidal Carbon Dioxide and Postoperative Mortality in Major Abdominal Surgery: A Historical Cohort Study / 腹部大手術における術中呼気終末二酸化炭素分圧と術後死亡:後ろ向きコホート研究

Dong, Li 23 March 2022 (has links)
京都大学 / 新制・課程博士 / 博士(医学) / 甲第23755号 / 医博第4801号 / 新制||医||1056(附属図書館) / 京都大学大学院医学研究科医学専攻 / (主査)教授 川上 浩司, 教授 小濱 和貴, 教授 平井 豊博 / 学位規則第4条第1項該当 / Doctor of Medical Science / Kyoto University / DFAM
77

Operationssjuksköterskors erfarenheter av intraoperativ hypotermi : konsekvenser samt förebyggande / Theatre nurse’s experience of intraoperative hypothermia : consequences and prevention

Boström, Sebastian January 2021 (has links)
Bakgrund: 46-77% av alla patienter drabbas av en mild hypotermi någon gång i det perioperativa förloppet. En av punkterna på WHOs checklista för säker kirurgi är hypotermi och huruvida patienten lider risk att drabbas av hypotermi och vilka åtgärder som ska tas för att förhindra det. Det finns flertalet komplikationer patienten kan drabbas av vid intraoperativ hypotermi och operationssjuksköterskan arbetar för att förhindra det. Motiv: Det finns mycket forskning om vad som händer med patienten vid oplanerad intraoperativ hypotermi och hur det bör förebyggas. Men det finns inte lika mycket forskning om operationssjuksköterskors erfarenhet i området. Motivet var därför att medvetande göra hur operationssjuksköterskan arbetar med intraoperativ hypotermi. Syfte: Syftet med studien är att beskriva operationssjuksköterskors erfarenheter av oplanerad intraoperativ hypotermi hos vuxna patienter, konsekvenser av det samt sätt att förebygga detta.  Metod: Studien var en empirisk kvalitativ studie där åtta specialistsjuksköterskor inom operationssjukvård från en operationsavdelning i södra Sverige blev intervjuade. Innehållsanalysen till studien var inspirerad av Graneheim och Lundmans innehållsanalys. Resultat: Resultatet i studien baseras på tre kategorier med åtta underkategorier. Kategorierna presenteras som Samarbete mellan yrkeskategorier nödvändigt, Konsekvenser av hypotermi, Hypotermi och omvårdnadsåtgärder Konklusion: Operationsteamets erfarenheter och de utsatta normerna på avdelningen styr det förebyggande arbetet mot intraoperativ hypotermi. Mycket av ansvaret verkar ligga på anestesisjuksköterskorna. Samarbete mellan dem olika personalkategorierna i teamet är viktigt. Operationssjuksköterskor upplever oro och stress för att inte tillräckligt förebygga hypotermi och orsaka patienten onödigt lidande. / Background: 46-77% of all patients experience a mild hypothermia at some point in the perioperative course. One of the items on the WHO's checklist for safe surgery is hypothermia and whether the patient is at risk of developing hypothermia and what measures should be taken to prevent it. There are several complications the patient may experience with intraoperative hypothermia and the theater nurse works to prevent it. Motive: There is a lot of research on what happens to the patient in unplanned intraoperative hypothermia and how it could be prevented. But there is not as much research on the surgical nurse's experience in the area. The motive was therefore to disclose how the surgical nurse works with intraoperative hypothermia. Aim: The aim of the study is to describe theater nurse’s experience of unplanned intraoperative hypothermia in adult patients, consequences of it and ways to prevent it Methods: The study was an empirical qualitative interview study in which eight theater nurses from a surgical department in southern Sweden. The analysis was performed using qualitative content analysis inspired by Graneheim and Lundman Result: The results of the study are based on three categories with eight subcategories. The categories are presented as Teamwork necessary, Consequences of hypothermia, Hypothermia and Nursing measures    Conclusion: Surgical team’s experience and the norms in the department guide the preventive work against intraoperative hypothermia. Much of the responsibility seems to lie on the anesthesia nurses. Teamwork between the different team professions is important. Theater nurses experience some anxiety and stress that their preventive measures are not sufficient and contributes to unnecessary patient suffering.
78

Operationsteamets erfarenheter av teamsamverkan för att främja patientsäkerhet : En litteraturstudie / The surgical teams experience of team collaboration to promote patient safety : A literature study

Davidsson, Maria, Haglert, Erika January 2024 (has links)
Introduktion: Operationssalen är en högriskmiljö och kräver ett väl fungerade samarbete i teamet för att kunna tillgodose patientsäker vård i syfte att främja hälsa och omvårdnad. Det är av stor vikt att teamarbetet fungerar på operationssalen för att undvika vårdrelaterade infektioner. Syfte: Att belysa operationsteamets erfarenheter av teamsamverkan för att främja patientsäkerhet. Metod: Litteraturstudie med systematisk sökning med en integrerad analys. Datainsamlingen genomfördes i Cinahl och PubMed. Studien innefattade 15 vetenskapliga artiklar som granskades med hjälp av SBU:s granskningsmall för kvalitativa artiklar och en modifierad granskningsmall av kvantitativa artiklar. Resultat: Organisatoriska förutsättningar orsakade brister och påverkade förutsättningarna för en patientsäkervård. Hierarki inom operationsteamet kunde orsaka båda positiva och negativa konsekvenser. Kommunikation inom operationsteamet behövde vara effektiv och tydlig för att minska risken för missförstånd och fel. Faktorer för att stärka teamkänslan präglades av kommunikation, erfarenheter, respekt och en känsla av inkludering. Konklusion: För att bedriva och främja patientsäker kirurgi inom hälso-och sjukvård behöver teamsamverkan fungera optimalt. Patientsäkerheten och omvårdnadens kvalité påverkas av operationsteamets samarbete.
79

Factors That Affect a Patient’s Stair Climbing Ability Before and After Total Knee Arthroplasty

Lewis, Jacqueline Marie 29 May 2015 (has links)
No description available.
80

INTRAOPERATIVE HEMODYNAMIC PREDICTORS OF EARLY POSTOPERATIVE TROPONIN ELEVATION AND MORTALITY

Rodseth, Reitze 10 1900 (has links)
<p><strong>Background: </strong>Myocardial injury after noncardiac surgery (MINS) increases the risk of 30-day mortality. Intraoperative hemodynamic events (i.e., tachycardia, bradycardia, hypotension, and hypertension) may contribute to developing MINS.</p> <p><strong>Objectives: </strong>To determine if the addition of the duration spent within predefined intraoperative systolic blood pressure (BP; mmHg) (i.e.,160-199 and ≥200) and heart rate (HR; bpm) (i.e.,100-140 and >140) hemodynamic bands improved the prediction of Day 1 MINS (i.e., postoperative troponin T elevation ≥0.03 ng/ml within the first day after surgery) beyond preoperative risk model prediction.</p> <p><strong>Methods: </strong> Prospective observational data was used to developed a baseline risk model to predict Day 1 MINS. Preoperative HR, systolic BP, and hemoglobin as well as intraoperative duration spent within each predefined hemodynamic band were explored to identify optimal thresholds for the prediction of Day-1 MINS. Preoperative variables were added to the baseline risk model to create a preoperative model. Intraoperative variables were then added to the preoperative risk model to create the final model. Models were compared using discrimination (c-statistic) and net reclassification index (NRI).</p> <p><strong>Results: </strong>Adding preoperative hemoglobin ≤105 g/dL, systolic BP110 improved baseline model discrimination (0.783 to 0.792, p5min; HR >100 for >147min; systolic BP59min and systolic BP >160 for >42min further improved discrimination (0.8; p</p> <p><strong>Conclusion:</strong> Adding intraoperative hemodynamic durations significantly improved Day-1 MINS model discrimination and risk stratification compared to the baseline risk model.</p> / Master of Health Sciences (MSc)

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