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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
331

El contacto piel a piel en la atención inmediata del recién nacido desde la perspectiva de la madre y la enfermera, microred Chiclayo 2014

Farro Cornejo, Diana Yulissa, Gutierrez Vargas, Danuta Deysi January 2015 (has links)
Investigación de tipo cualitativa, con abordaje estudio de casos, cuyo objetivo fue describir, analizar y comprender la aplicación del contacto piel a piel en la atención inmediata del recién nacido. Se sustentó en los conceptos de: contacto piel a piel y recién nacido, según Norma Técnica de Salud para la Atención Integral de Salud Neonatal (2013). Los sujetos fueron 7 madres y 7 enfermeras que laboran en la Micro Red Chiclayo, la muestra se determinó por saturación y redundancia; los datos se recolectaron con una entrevista semiestructurada, y se trataron mediante el análisis de contenido temático, considerándose los criterios de rigor científico de Polit y de rigor ético de Sgreccia. Obteniéndose dos categorías: Categoría I: Cotidiano de la enfermera en la aplicación del contacto piel a piel, con las sub categorías: preparación y aplicación del contacto piel a piel. Categoría II: Factores que limitan la aplicación del contacto piel a piel y sus subcategorías: Por factores en el entorno, por condiciones de la madre, por desconocimiento y la falta de apoyo del equipo de salud y por multiplicidad de funciones del personal de salud. Concluyendo que la aplicabilidad del contacto piel a piel se ve limitada por: el desconocimiento de sus beneficios y del procedimiento mismo, por la multiplicidad de funciones de la enfermera y falta de apoyo del personal; quienes por falta de tiempo lo realizan, entre 3 a 5 minutos, mientras dura el pinzamiento tardío del cordón umbilical, esto evidencia un incumplimiento de la normatividad vigente y una necesidad urgente de capacitación y sensibilización del equipo de salud que brinda la atención inmediata del RN.
332

Perceptions of health professionals using the Umbiflow portable continuous wave doppler in two (2) urban hospitals in South Africa

Prinsloo, Earl Jason January 2021 (has links)
Master of Public Health - MPH / South Africa had a stillbirth rate of 16.4/1000 in 2019. Umbiflow is a sophisticated portable continuous wave Doppler device with bidirectional indication of blood flow velocity in the umbilical cord. Umbiflow clinical trial results have indicated that several stillbirths were avoided by screening pregnant women classed as low risk. The study aimed to describe the perceptions of health professionals on the Umbiflow screening tool. The objectives were to explore the health professionals’ perceptions on the usability, acceptability and the perceived challenges with implementation of Umbiflow
333

Longitudinal Relations Between Childhood Maltreatment, Maltreatment-Specific Shame, and Postpartum Psychopathology

Menke, Rena A., Morelen, Diana, Simon, Valerie A., Rosenblum, Katherine L., Muzik, Maria 01 February 2018 (has links)
The persistence of shame-based reactions to child maltreatment (CM) has been associated with poor posttraumatic adjustment. Despite evidence that the postpartum period is a vulnerable time for women with CM histories, little is known about the consequences of maltreatment-specific (MS) shame for postpartum functioning. The current study examined individual differences in MS shame among a sample of women during the postpartum period (n = 100) as well as prospective relations from MS shame to postpartum psychopathology at 6-, 12-, 15-, and 18-month postpartum. Linear growth curve (LGC) analyses showed that MS shame predicted higher levels of depression symptoms but not post-traumatic stress disorder (PTSD) symptoms at all time points whereas path analyses showed that shame mediated the relations from multi-maltreatment to both depression and PTSD symptoms at all time points. Results point to the long-term consequences of MS shame during postpartum and the importance of attending to shame in clinical care of maltreatment survivors who present with postpartum psychopathology.
334

Gatekeepers or Equal Partners?: An Examination of Male Partner Attendance in Antenatal Care

Paul, Pooja Lilly January 2021 (has links)
Thesis advisor: Shanta Pandey / A growing body of literature, particularly from low and middle-income countries, has focused on the role of male involvement in maternal care as a crucial strategy to improve maternal and neonatal health outcomes. The purpose of this three-paper dissertation is to add to this evidence base within the context of India, and to gain an in-depth understanding of one aspect of male involvement – that is, male partner attendance in antenatal care. This dissertation utilized data from the National Family Health Survey (NFHS-3, 2005-06 and NFHS-4, 2015-16) and was framed using the Social Ecological Model, Connell’s Theory of Gender and Power and a Gender-Transformative lens. Paper 1 summarized the levels of male partner attendance in antenatal care and assessed changes over time. Further, multivariable logistic regression models were used to examine the factors influencing male partner attendance in antenatal care. The results show an overall increase in male partner attendance in India during the period of 2005-06 to 2015-16, with the Southern region reporting the highest level of male partner attendance in both years. Higher level of education and household wealth, increased knowledge of pregnancy-related complications, older age at marriage, and women’s autonomy were positively associated with male partner attendance in antenatal care. Paper 2 examined the association between male partner attendance in antenatal care and maternal health service utilization. Controlling for all socio-demographic variables and adjusting for report of pregnancy complications, the results showed that women who were accompanied by a male partner for antenatal care reported increased odds of maternal health service utilization (early initiation of antenatal care, frequency of antenatal care contacts and institutional delivery). While the place of residence (rural/urban) did not influence the association between male partner attendance and maternal health service utilization, region had a significant moderating effect. Paper 3 examined the association between antenatal care and infant birth weight, adjusting for gestational age. Further, the analysis also assessed whether the relationship between antenatal care and infant birth weight varied by male partner attendance. Findings indicate that early initiation of antenatal care and maternal immunization was associated with reduced odds of low birth weight among infants. The results showed that male partner attendance in antenatal care did not have a moderating influence. Taken together, the findings of the three papers have implications for policy and practice; further, they provide support for interventions that aim for a more inclusive and gender-transformative approach to maternal and neonatal health. / Thesis (PhD) — Boston College, 2021. / Submitted to: Boston College. Graduate School of Social Work. / Discipline: Social work.
335

Initiating a perinatal depression screening protocol in a community-based hospital

Seidu, Mari 01 January 2016 (has links)
Background: According to the World Health Organization (WHO), perinatal depression (PD) is the most common childbirth complication. About 10% of pregnant women and about 13% of postpartum women experience a mental health disorder, primarily depression (WHO, 2016). One of the WHO (2015 a) goals for maternal mental health includes providing strategies for the promotion of psychosocial well-being and prevention of mental disorders of mothers during and after delivery. Purpose: The purpose of this performance improvement project was to establish a perinatal depression risk screening protocol and improve nursing knowledge on PD at a community-based hospital in Miami. Theoretical Framework: Beck’s postpartum depression theory Method: The project gained support and buy-in from the administration and management team of the healthcare institution. It included a comprehensive literature review used as a guide to establishing a perinatal depression screening protocol. Finally, staff nurses received education on PD, followed by an assessment for improved knowledge and retention of information. Result: A paired-samples t-test was conducted to compare pretest and posttest results for Registered nurses after receiving education on perinatal depression, N = 70. The results suggested improved knowledge and retention of new information. Conclusion: The perinatal depression screening protocol provided a framework for the assessment and first-line management for perinatal depression. There was evidence of improved nursing knowledge and retention of information on maternal mood disorders, especially perinatal depression.
336

Conocimiento del profesional de salud en la prevención de infección de sitio quirúrgico en el servicio de Centro Quirúrgico en el INMP Lima-2016

Lopez Herrera, Sadith Kry January 2017 (has links)
Determina los conocimientos del profesional de salud en prevención de Infección de Sitio Quirúrgico. Con el propósito de que los hallazgos permita proporcionar no solo información actualizada a las autoridades de la institución, sino también a partir de sus resultados se elabore e implemente un programa de educación permanente dirigido a los profesionales de salud, contribuyendo a promover la adopción de una cultura de prevención para disminuir el riesgo y que repercutan en la calidad de atención que brinda al usuario del servicio de centro quirúrgico. / Trabajo académico
337

Ätstörning före och under graviditet : påverkan på graviditetsutfall och tidigt moderskap / Eating disorder before and during pregnancy : The impact on pregnancy outcomes and early motherhood

Hjukström, Linda January 2016 (has links)
SAMMANFATTNING Bakgrund: Ätstörningar uppträder oftast hos kvinnor i reproduktiv ålder. Orsaker till ätstörning är svåridentifierade men sociala, psykologiska och biologiska processer verkar samverka. Ätstörningar kan vara svåra att behandla då många kvinnor är hemlighetsfulla kring sin ätstörning för att de skäms över sitt störda ätbeteende. Forskning tyder på att kvinnor med någon form av ätstörning löper risk för komplikationer under graviditeten och i samband med förlossningen samt vid övergång till moderskapet. Samtidigt som kvinnor med ätstörning ska hantera oro för fostrets/barnets välbefinnande försöker de hantera sin ätstörning, vilket kan göra dem sårbara. Det är betydelsefullt för mödravården att ha kännedom om hur ätstörningar påverkar graviditetsutfall för att kunna ge dessa kvinnor adekvat behandling och stötta dem på bästa sätt. Syfte: Att beskriva vilken effekt tidigare eller pågående ätstörning har på graviditetsutfall och övergång till moderskapet. Metod: En litteraturöversikt där sökning genomförts i databaserna Cinahl, Pubmed och PsycINFO. Tjugotvå vetenskapliga artiklar utgör resultatsammanställningen, varav sexton har kvantitativ ansats och sex kvalitativ ansats. Resultat: Pågående eller tidigare ätstörning hos gravida kvinnor påverkar kvinnans graviditet och graviditetsutfall genom ökad risk för depression och ångest under graviditeten och postnatalt samt för prematur födsel. Ätstörning ökar kvinnans sårbarhet under graviditeten och vid övergång till moderskapet på grund av hennes oro över viktuppgång och att inte bli eller vara en tillräckligt bra mamma. Pågående eller tidigare ätstörning hos mamman påverkar barnet genom ökad risk för låg födelsevikt och/eller SGA-barn. Kvinnor med ätstörning visar svårigheter i det interaktiva mönstret med barnet och har ofta svårt att känna igen barnets hunger och att kunna skilja på barnets hunger och dess behov av närhet. Kvinnor med ätstörning har ett ökat behov av stöd under graviditeten och postpartum. Motstridiga resultat framkom avseende prematur födsel, missfall, kejsarsnitt och instrumentell förlossning, inducerad förlossning, födelsevikt, SGA-barn, intrauterin tillväxthämning och Apgar-poäng. Slutsats: Denna litteraturöversikt visar att kvinnor med pågående eller tidigare ätstörning har högre risk för negativa utfall under graviditeten och perinatalt samt försämrade förutsättningar vid övergången till moderskapet. Flera studier visade på motstridiga resultat. Kliniska implikationer: Det är betydelsefullt att tidigt i graviditeten identifiera kvinnor med ätstörning för att kunna hindra eller lindra negativa utfall. Eftersom kvinnor med ätstörning ofta döljer sitt störda ätbeteende, försvåras identifieringen av dem. Ett enkelt verktyg som möjliggör screening av ätstörningar skulle möjligen underlätta upptäckten av ätstörning tidigt i en graviditet.
338

Developing a manualised task-sharing counselling intervention for perinatal common mental disorders in the South African context

Boisits, Sonet 29 June 2022 (has links)
Background: Symptoms of depression and anxiety are highly prevalent amongst perinatal women in low-resource settings of South Africa, but there is no access to standardised counselling support for these conditions in public health facilities. The aim of this study was to report on the development of a maternal mental health counselling intervention for routine treatment of mild to moderate symptoms of depression and anxiety for primary healthcare in South Africa, as part of the Health Systems Strengthening in sub-Saharan Africa (ASSET) study. Methods: A four-phase study process informed the counselling intervention and training manual designed to train lay health workers. We first conducted a review of manuals from seven counselling interventions for depression and anxiety in low- and middle-income countries and two local health system training programmes to gather information on common counselling components used across maternal mental health and other evidence-based task-sharing interventions. Thereafter, semi-structured interviews were conducted with 20 health workers and 37 pregnant women from four Midwife Obstetric Units in Cape Town to explore mental health views and needs. In the third stage, multi-sector stakeholder engagements further informed the choice of intervention design and service provider. In the final phase, a four-day pre implementation pilot training with community-based health workers refined the counselling content and training material. Results: The manual review identified problem-solving, psychoeducation, basic counselling skills and behavioural activation as common counselling components across interventions. The interviews found that participants mostly identified symptoms of depression and anxiety in behavioural terms and lay health workers and pregnant women demonstrated their understanding through a range of contextual terms. Perceived causes of symptoms related to interpersonal conflict and challenging social circumstances. Stakeholder engagements identified a three session counselling model as most feasible for delivery as part of existing health care practices and community health workers in ward-based outreach teams as the best placed delivery agents. Pilot training of a three-session intervention with community-based health workers resulted in minor adaptations of the counselling assessment method. Conclusion: The study demonstrates how common therapeutic elements can be adapted to a local context and developed into an evidence-based manualised therapeutic programme while remaining sensitive to a health system's needs. While a problem-solving counselling approach, delivered in a structured format, was best suited for training lay health workers, input from health workers and perinatal mothers informed the manualised counselling content. The latter was a critical supplement to align the programme with contextual needs. Stakeholder engagements helped to align the intervention design to health system requirements and guidelines. Structured training practices and ongoing supervision of mental health workers are vital to develop counselling skills over time and to enhance personal support.
339

Inadequacies in Nutritional Counseling in the Perinatal Population

Fry, Tiffany Danielle 16 June 2023 (has links)
No description available.
340

The longitudinal investigation of infants’ attentional control and its associations with self-regulatory functions in toddlerhood and maternal mental distress

Tu, Hsing-Fen 24 July 2023 (has links)
Aufmerksamkeit ist eine wichtige kognitive Operation, die mehrere Prozesse betrifft, zu welchen Konzentration, Orientierung, Filterung und Verarbeitung von Inputs, das Aufrechterhalten des Fokus und endogene Kontrolle gehören (Colombo, 2001; Hendry et al., 2019). Es wird angenommen, dass Aufmerksamkeit die Allokation von kognitiven Ressourcen, die Priorisierung und Aktualisierung eintreffender Informationen und die Regulierung von Verhalten in der frühkindlichen Entwicklung unterstützen kann (Colombo et al., 2011; Esterman & Rothlein, 2019). Die Fähigkeit zur Steuerung von Aufmerksamkeit in frühen Jahren wird häufig als entscheidend für die spätere Entwicklung von Selbstregulation angesehen (Posner et al., 2016; Rueda, Posner, et al., 2005), welche verbunden ist mit der akademischen Leistung und Lernleistung im späteren Leben (Best et al., 2011; Morgan et al., 2019). Beeinträchtigungen von Aufmerksamkeit und Selbstregulation sind oft mit neurologischen Entwicklungsstörungen verbunden, wie beispielsweise einer Aufmerksamkeitsdefizits- oder einer Hyperaktivitätsstörung (Barkley, 1997; Sjöwall et al., 2013; Sonuga-Barke et al., 2010) oder einer Autismus-Spektrum-Störung (Gilotty et al., 2002; Matson et al., 2013; Samson et al., 2014). Der Blick nach vorn – vom Säugling zum Kleinkind Die Entwicklungsliteratur verlässt sich zur Messung der Aufmerksamkeitssteuerung stark auf die Messung unterschiedlichen Blickverhaltens (Bornstein, 1985; Colombo et al., 1999; Gredebäck et al., 2009). Verschiedene Parameter des Blickverhaltens wurden verwendet, um unterschiedliche Aspekte der Aufmerksamkeitssteuerung zu erfassen, wie beispielsweise die Latenz der Ausrichtung zu Stimuli (Pyykkö et al., 2020), die Blickdauer auf Stimuli (Johansson et al., 2015) oder die Verarbeitungsgeschwindigkeit visueller Stimuli (Blankenship et al., 2019). Obwohl berichtet wurde, dass verschiedene Aspekte der Entwicklung der Aufmerksamkeitssteuerung über die ersten 2 Lebensjahre stabil sind (Brandes-Aitken et al., 2019; Colombo et al., 2004; Rose & Feldman, 1987; Rose et al., 2001), basieren die meisten Ergebnisse auf einem einzelnen und kurzen Beobachtungszeitraum (z. B. 5 Minuten). In dieser Arbeit wird eine datengetriebene Methodik eingesetzt, um einen longitudinalen Datensatz zu untersuchen, der Daten zum Blickverhalten im Alter von 6, 10 und 18 Monaten enthält. Auf diese Weise sind wir im Stande, Entwicklungsänderungen der Aufmerksamkeitssteuerung aus verschiedenen Perspektiven zu beobachten. Vor allem konnte auf diese Weise eine stabile und robuste Messgröße identifiziert und etabliert werden, die verwendet werden kann, um zu anderen Variablen in Bezug gesetzt zu werden, beispielsweise in der vorliegenden Arbeit zur Selbstregulation und zur mütterlichen psychischen Gesundheit. Aufmerksamkeit im Säuglingsalter wird oft als Frühindikator oder Prädiktor für Selbstregulationsfunktionen genutzt. Selbstregulationsfunktionen wiederum, häufig unter Betonung von Effortful Control und exekutiven Funktionen (Posner & Rothbart, 2000; Rothbart & Rueda, 2005; Rothbart, Sheese, et al., 2011), korreliert mit individuellen akademischen Leistungen, der Lebenszufriedenheit und dem Arbeitsmarkterfolg (Ahmed et al., 2019; Best et al., 2011; Brock et al., 2009; Morgan et al., 2019). Es wurde vorgeschlagen, dass Aufmerksamkeit grundlegend für die Entwicklung von Selbstregulationsfunktionen ist (Colombo & Cheatham, 2006; Posner & Rothbart, 2009; Rueda, Posner, et al., 2004). Auf dieser Basis haben mehrere jüngere Studien einen positiven Zusammenhang zwischen Aufmerksamkeit und Selbstregulation in den frühen Lebensjahren festgestellt (Blankenship et al., 2019; Cuevas & Bell, 2014; Geeraerts et al., 2019; Papageorgiou et al., 2014). In der vorliegenden Arbeit wurde die Literatur gesichtet, die diesen Zusammenhang aufstellt, und die Gesamtevidenz geprüft. Obwohl zwar empirische Hinweise darauf existieren, die diese Feststellung unterstützen, sind die Ergebnisse nicht konsistent. Des Weiteren werden basierend auf den gleichen Annahmen experimentelle Ergebnisse präsentiert, welche den Zusammenhang zwischen Messgrößen der Aufmerksamkeit im Säuglingsalter (auf Basis der datengetriebenen Methodik) und der Selbstregulationsfunktionen im Alter von 18 und 30 Monaten untersuchen. Die vorliegenden Resultate, ebenso wie der Literaturüberblick unterstützen die Behauptung eines Zusammenhangs zwischen Aufmerksamkeit und Selbstregulation nicht, zumindest nicht im Kleinkindalter. Der Blick zurück – vom Säugling zu Schwangerschaft und Kindheit der Mutter Vor dem Hintergrund der Wichtigkeit von Aufmerksamkeit im Säuglingsalter und der zuvor beschriebenen Rolle in der späteren Entwicklung haben Studien zu Säuglingsalter und Kindheit versucht, diejenigen Risikofaktoren zu identifizieren, welche die Aufmerksamkeitsentwicklung beeinträchtigen könnten. Dies legt den nachträglichen Fokus der Betrachtung auf die In-Utero-Periode und sogar Kindheitserfahrungen der Mutter. Es existieren substantielle Hinweise darauf, dass mütterliche Stressfaktoren kortikale und subkortikale Verknüpfungen von Säuglingen beeinflussen (Rifkin-Graboi et al., 2013; Scheinost et al., 2020) und negative Auswirkungen auf die kognitive Entwicklung von Kindern haben kann (Keim et al., 2011; Kingston et al., 2015; Laplante et al., 2004; Tarabulsy et al., 2014). Des Weiteren wurde in jüngeren Studien berichtet, dass negative mütterliche Kindheitserfahrungen einen kumulativen Effekt auf die mütterliche psychische Gesundheit haben kann (Sacchi et al., 2020; Weltz et al., 2016) und wiederum zu strukturellen Konsequenzen für die neuronale Entwicklung in-utero führen kann (Andescavage et al., 2017; Moog et al., 2018). Im Einklang mit diesen Ergebnissen haben mehrere umfangreiche Studien einen negativen Zusammenhang zwischen mütterlichem Stress und Kindheitstraumata, aufmerksamkeitsbezogenen Problemen (Ross et al., 2020; Wang & Dix, 2017), Aufmerksamkeitsdefizits-/Hyperaktivitätssymptomen (Moon et al., 2021; Mulraney et al., 2019; Vizzini et al., 2019) und einem erhöhten Autismusrisiko (Roberts et al., 2013) ihrer Kinder gezeigt. Obgleich eine umfangreiche Literatur zeigt, dass mütterlicher Stress die Aufmerksamkeit von Kindern beeinflusst, sind die zugrundeliegenden Mechanismen weiterhin unbekannt. In der vorliegenden Arbeit wurden die theoretischen Erklärungsansätze und die empirische Beweislage zum Zusammenhang von mütterlichen Stressfaktoren und Aufmerksamkeit des Nachwuchses untersucht. Im nächsten Schritt wurden, um ein besseres Verständnis für die zugrundeliegenden Mechanismen zu entwickeln, verschiedene Aspekte der mütterlichen psychischen Gesundheit (z. B. depressive Symptome, Symptome von Angstgefühlen und negative mütterliche Kindheitserfahrungen) und ihr Zusammenhang mit der Aufmerksamkeit von Säuglingen untersucht, basierend auf der gleichen Stichprobe anhand der Aufmerksamkeitsmessgrößen und unter Hinzufügen mütterlichen Daten von der Schwangerschaft bis 12 Monate nach der Geburt. Im Gesamten behandelt die vorliegende Arbeit drei Hauptthesen, welche in zwei verbundenen Veröffentlichungen untersucht werden. Erstens wurde die Entwicklung von Aufmerksamkeit im Alter von 6, 10 und 18 Monaten unter Verwendung von etwa 0,5 Millionen Fixierungen von Eye-Tracking-Messungen untersucht und mittels einer datengetriebenen Methode analysiert. Nach der Entwicklung von stabilen und robusten Aufmerksamkeitsmessgrößen, wurde das zweite Ziel umgesetzt, den Zusammenhang mit Selbstregulationsfunktionen zu untersuchen. Drittens wurde unter Verwendung der robusten Aufmerksamkeitsmessgrößen untersucht, ob rückblickend negative mütterliche Kindheitserfahrungen und mütterliche Stressfaktoren während der Schwangerschaft die Aufmerksamkeit von Säuglingen beeinflussen (Tu et al., 2021). Im Ergebnis zeigt sich (1) ein hoher Grad an Stabilität und interne Konsistenz zweier Aspekte der Aufmerksamkeitssteuerung von 6 bis 18 Monaten unter Verwendung einer datengetriebenen Methodik; (2) die Abwesenheit eines signifikanten Zusammenhangs zwischen Aufmerksamkeitssteuerung im Säuglingsalter und Selbstregulation im Kleinkindalter, welche eine weithin angenommene Verbindung zumindest im Kleinkindalter nicht bestätigt; und (3) einen signifikanten Einfluss von mütterlichen psychologischen Stressfaktoren, die in Verbindung zu negativen mütterlichen Kindheitserfahrungen stehen, auf die dauerhafte Aufmerksamkeit von Säuglingen. Zusammenfassend bietet die vorliegende Arbeit tiefere Einblicke in die Entwicklung von Aufmerksamkeit im Säuglingsalter und trägt zu einer wachsenden Literatur bei, die nahelegt, dass Prävention und Intervention sowohl für Mütter als auch für Säuglinge bereits vor der Schwangerschaft ansetzen sollten. Gleichzeitig zeigt die vorliegende Arbeit auf, dass das Forschungsfeld dringend weitere Untersuchungen zu den Entwicklungspfaden benötigen, die zu Selbstregulation führen. Dies unterstreicht die mehrstufige Natur von Entwicklungsprozessen. Zum jetzigen Zeitpunkt besteht nur wenig Evidenz, dass Aufmerksamkeit im frühen Säuglingsalter stark und auf besondere Weise mit Selbstregulation in der Kindheit in Zusammenhang stünde. Eine Theoriebasis und überprüfbare Modelle, die spezifisch für die Bewertung von früh entstehenden Grundlagen der Selbstregulation entwickelt werden, wären essenzielle Modelle, die der Komplexität der Aufgabe gerecht werden können.:1. Introduction p.7 1.1 Attentional Control in Infancy p.10 1.1.1 Development of Attentional Control in Infancy p.10 1.1.2 The Application of a Data-driven Method for Attention Measures Using Eye-tracking Data p.13 1.2 Attention and Self-regulatory Functions p.19 1.2.1 Distinct yet Approximate Aspects of Self-regulatory Functions in Early Years of Life p.19 1.2.2 The Relation between Attentional Control and Self-regulatory Functions p.20 1.3 Maternal Distress and Infants’ Attention p.26 1.3.1 Cross-generational Effects on Offspring’s Attention p.26 1.3.2 A Multi-dimensional Investigation of the Impact of Maternal Distress on Infants’ Attention p.27 2. Experimental Work p.33 2.1 Publication 1 – Experimental Work: Tu et al., (2022) p.35 2.2 Publication 2 – Experimental Work: Tu et al., (2021) p.51 3. General Discussion and Outlook p.67 3.1 Implications and Questions from the Experimental Work p.67 3.2 Optimizing the Design for Future Studies p.70 4. Summary p.73 3.1 English Summary p.73 3.2 Deutsche Zusammenfassung p.76 References p.80 Appendix p.96 A.1 Supplementary Information p.96 A.2 Author Contributions to the Publications p.97 A.3 Declaration of Authenticity p.99 A.4 Curriculum Vitae p.100 A.5 List of Publications p.102 A.6 Conference Contributions p.102 A.7 Acknowledgements p.103

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