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Simple Suppers: Findings from a Family Meals Childhood Obesity Prevention Intervention

Rogers, Catherine Ann 21 September 2017 (has links)
No description available.
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Family Factors Associated with Child Eating Patterns and Weight Status in African American Families

Holloway, Catherine A. 16 September 2016 (has links)
No description available.
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Metabolism during Pregnancy and Postpartum: How Does it Change and What Factors Influence it?

Yoho, Kristin 01 April 2019 (has links)
PURPOSE: Pregnancy is a physically impactful process in a woman’s life. During this time, a woman will gain weight and research has shown that many women will retain some extra weight after delivery. Because of this, recovery in the postpartum period is pivotal to avoiding the implications of weight retention. The postpartum period is vastly understudied in both the research and medical communities and this gap between pregnancy and postpartum research needs to be bridged. Therefore, the purpose of this study was to investigate metabolic changes from pregnancy to postpartum and to study how factors such as sleep and breastfeeding can impact metabolic values in the postpartum period. METHODS: Women participated in a pregnancy study visit at 32-34 weeks of gestation (n = 25) and attended two subsequent visits at 4-6 months (n = 25) and 12-13 months postpartum (n = 16). At these visits, the women had a baseline blood draw and baseline metabolic measurements taken via indirect calorimetry. At the pregnancy visit, participants completed a demographic survey and a dietary questionnaire (DHQ-II). At the postpartum visits, they completed the same surveys, along with validated sleep and breastfeeding surveys. RESULTS: Absolute resting metabolic rate (RMR) was significantly higher during pregnancy than at 4-6 months postpartum and 12-13 months postpartum (p < 0.001 and p = 0.001, respectively). Accounting for body weight, relative RMR was significantly higher during pregnancy than at 4-6 months postpartum. With regard to sleep, women deemed to be “good sleepers” had a significantly higher relative RMR than those who were deemed “poor sleepers” (23.6 ± 2.5 vs 20.8 ± 2.3, p = 0.009). With regard to breastfeeding, women who breastfed had a relative RMR than the women who did not breastfeed (22.8 ± 2.6 vs 20.4 ± 2.3, p = 0.046). CONCLUSIONS: There are hypermetabolic changes that take place during pregnancy. These values seem to decrease into the postpartum period. Women who demonstrate an improved sleep quality and who opt to breastfeed tend to have improved metabolic responses. This could help combat the struggle with postpartum weight retention that some women face.
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Privilégier la santé ou le plaisir : impact des attitudes envers l’alimentation et du contexte sur les choix alimentaires des enfants normo-pondéraux et en surpoids âgés de 5 à 11 ans / Pleasure or health : impact of attitudes toward food and context on nfood choices in normal- and overweight children from 5 to 11 years old

Marty, Lucile 21 December 2017 (has links)
Plaisir et santé sont deux concepts souvent opposés lorsqu’il est question d’alimentation. Néanmoins, les conséquences sur les choix alimentaires de privilégier la santé ou le plaisir ne sont pas clairement établies, en particulier chez l’enfant. Pourtant mieux appréhender chez l’enfant les déterminants des choix alimentaires favorables à la santé, ou au contraire délétères, semble primordial étant donné que les habitudes alimentaires sont formées précocement. Il apparaît donc nécessaire d’étudier comment les enfants s’approprient les considérations liées au plaisir et à la santé et dans quelle mesure celles-ci influencent leurs choix alimentaires. Pour répondre à ces questions, nous avons étudié à la fois l’influence des attitudes et du contexte sur les choix alimentaires des enfants normo-pondéraux et en surpoids. Nous avons mis en évidence que la dominance relative des bases hédoniques et nutritionnelles des attitudes implicites et/ou explicites des enfants envers l’alimentation variaient en fonction de leur âge, de leur statut pondéral et de leur milieu culturel. De plus, les enfants dont les attitudes implicites et explicites étaient les plus basées sur des considérations liées à la santé étaient ceux qui effectuaient les choix de moins bonne qualité nutritionnelle lors d’un goûter proposé au laboratoire. Néanmoins, dans certains contextes, nous avons montré que valoriser la santé pouvait conduire à des choix de meilleure qualité nutritionnelle par les enfants. Ces résultats nous ont permis d’amorcer une réflexion quant à la place que pourrait jouer le plaisir dans la promotion de comportements alimentaires favorables à la santé chez les enfants normo-pondéraux ou en surpoids. / In the food domain, pleasure and health are often viewed as two opposite sides of a coin. However, surprisingly sparse research has examined the relative influence of hedonic versus nutritional considerations on food choices, especially in children. Yet, a better understanding of the factors that underlie healthy or unhealthy eating in children is of particular importance because eating habits are early shaped. To fill this gap, we explored the relationships between hedonic- versus nutrition-based attitudes towards food, pleasure- versus health-oriented eating contexts and children’s food choices. First, our results showed that the relative dominance of nutrition- versus hedonic-based implicit and/or explicit attitudes varied by age, weight status and cultural context in children. Moreover, children with implicit and explicit nutrition-based attitudes performed the unhealthiest food choices for their afternoon snack during a buffet test in our laboratory. However, a health-oriented context has been shown to enhance healthy food choices compared to a pleasure-oriented context. Collectively, these results add to the literature regarding the determinants of children’s eating behaviors and give some interesting insights regarding the potential role of pleasure in building public health strategies to promote healthy eating behaviors among normal- and overweight children.
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Einflussfaktoren des Gewichtsstatus und der motorischen Leistungsfähigkeit im Einschulungsalter

Oelze, Janine 18 March 2014 (has links) (PDF)
Die kindliche Lebenswelt unterlag im vergangenen Jahrhundert enormen Veränderungen. Der Alltag der Kinder und Jugendlichen ist geprägt durch einen zunehmenden Bewegungsmangel, der die Entwicklung auf motorischer, kognitiver und sozialer Ebene beeinträchtigt. Motorische Defizite, Übergewicht und Adipositas, chronisch-degenerative Erkrankungen sowie psychosomatische Störungen werden bereits bei immer jüngeren Kindern beobachtet. Die Ursachen für diese Entwicklung sind Gegenstand zahlreicher Forschungsbestrebungen, die allerdings aufgrund differenter methodischer Herangehensweisen und abhängig von der Stichprobenauswahl häufig zu unterschiedlichen Ergebnissen gelangen. Das Ziel der vorliegenden Arbeit bestand vor dem Hintergrund der Relevanz einer adäquaten Entwicklung im Kindesalter darin, den Gewichtsstatus, die motorische Leistungsfähigkeit, das Bewegungsverhalten, die familiäre Situation sowie vorliegende Entwicklungsbeeinträchtigungen von Schulanfängern auf einer umfassenden biopsychosozialen Ebene einzuschätzen. Die anschließenden Zusammenhangsanalysen sollten Aufschluss über die Bedingungsfaktoren des kindlichen Unter- und Übergewichts sowie motorischer Leistungsschwächen zum Schuleintritt der Kinder geben. 4.281 Erstklässler absolvierten den Deutschen Motoriktest für Kinder und Jugendliche (DMT 6-18). An einer Elternbefragung nahmen 3.003 Erziehungsberechtigte teil und die Befunde der Schuleingangsuntersuchung lagen von 5.629 Schulanfängern vor. Unter den untersuchten Erstklässlern wiesen 4,8 % starkes Untergewicht (≤ 3. Perzentile) und 8,9 % leichtes Untergewicht (> 3. bis ≤ 10. Perzentile) auf. Lediglich 5,0 % der Kinder waren übergewichtig (≥ 90. bis < 97. Perzentile), weitere 2,4 % adipös (≥ 97. Perzentile). Im Motoriktest zeigten 36,8 % der Schulanfänger überdurchschnittliche Ergebnisse, lediglich 11,8 % lagen unter dem Altersdurchschnitt. Anhand der Mittelwertunterschiede und Effektstärken konnten keine relevanten Einflüsse des Bewegungsverhaltens, der familiären Situation sowie der medizinischen oder geistig-sprachlichen Auffälligkeiten auf den Gewichtsstatus der Kinder festgestellt werden. Die motorische Leistungsfähigkeit der Kinder wurde entscheidend durch den wöchentlichen Umfang ihrer Sportaktivität, der Schichtzugehörigkeit der Familie, vorliegenden Störungen der Feinmotorik sowie vom Übergewicht oder der Adipositas der Schulanfänger beeinflusst. In der vorliegenden Untersuchung lässt sich der Entwicklungstrend der Zunahme von Übergewicht und motorischen Leistungsdefiziten bereits im Kindesalter nicht verallgemeinern. Anscheinend können sowohl die Familie als auch der Kindergarten, die Schule und der Sportverein den aufkommenden Bewegungsmangel durch das wachsende Angebot medienorientierter Freizeitbeschäftigungen zu einem großen Teil kompensieren. Alarmierende Berichte über die Zunahme von Übergewicht und Adipositas bereits im Kindesalter bei gleichzeitig reduzierter körperlicher Leistungsfähigkeit und einer allgemeinen Bewegungsarmut konnten nicht bestätigt werden, allerdings sollten sowohl der Gewichtsstatus als auch die motorische Leistungsfähigkeit im Kindesalter, insbesondere hinsichtlich ihrer regionalen Verteilung, weiter untersucht werden.
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Factors Associated with the Accuracy of Parental Perception of their Child's Body Weight Status: The New Jersey Childhood Obesity Study

January 2013 (has links)
abstract: Objectives: Although childhood obesity has received growing attention, parents still fail to recognize overweight and obesity in their children. Accurate identification of overweight or obesity in their child is associated with the parent's responsiveness to interventions aimed at preventing weight-related health issues. Recent research shows that a child's age and gender are associated with parental misperception of their child's weight status, but little is known about the interaction of these factors across various age groups. This study examined the association between a wide range of parent, child, and household factors and the accuracy of parental perception of their child's body weight status compared to parent-measured body weight status. Methods: Data were collected from a random-digit-dial telephone survey of 1708 households located in five low-income New Jersey cities with large minority populations. A subset of 548 children whose parents completed the survey and returned a worksheet of parent-measured heights and weights were the focus of the analysis. Bivariate and multivariate analyses were performed to determine the factors significantly associated with parental perception of their child's body weight status. Results: Based on parent-measure heights and weights, 36% of the children were overweight or obese (OWOB). Only 21% of OWOB children were perceived by their parents as OWOB. Child gender, child body mass index (BMI) and parent BMI were significant independent predictors of parents' accuracy at perceiving their child's body weight status. Conclusion: Boys, OWOB children, and children of OWOB parents had significantly greater odds of parental underestimation of their body weight status. Parents had better recognition of OWOB in their daughters, especially older daughters, than in their sons, suggesting parental gender bias in identifying OWOB in children. Further research is needed regarding parental gender bias and its implications in OWOB identification in children. / Dissertation/Thesis / M.S. Nutrition 2013
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Perceptions of body weight and health risks among primary school educators in the Western Cape, South Africa

Dalais, Lucinda January 2012 (has links)
Magister Public Health - MPH / The global problem of overweight and obesity is disturbing judging by the World Health Organization 2008 statistics which estimate that 1.4 billion and 500 million adults are overweight and obese. Thus, as a major risk for non-communicable diseases (NCDs) which are the foremost cause of disability and death, the problem of obesity needs to be addressed not only globally but in South Africa as well. South Africa’s burden of disease includes NCDs and causes of death of diseases such as diabetes (3%), cardiovascular diseases (CVDs) (11%), cancer (7%) and chronic respiratory diseases (3%). The HealthKick study is a school-based nutrition and physical activity intervention programme in the Western Cape, S.A., aimed to promote healthy behaviours such as healthful eating and physical activity in children, parents and teachers to reduce the risk of non-communicable diseases. During the formative phase of the study it emerged that educators were at high risk for NCDs because of their high levels of obesity. This study therefore aimed to describe primary school educators’ perceptions regarding body weight, related health risks and barriers to weight management. A qualitative approach was used to collect data and included focus group discussions (FGDs), and in-depth individual interviews (IDIs). In addition anthropometric measurements were taken. Four schools were purposively selected and a total of thirty one male and female educators participated in the seven focus group discussions and four in-depth interviews from the four schools. Male FGDs and IDIs and female FGDs and IDIs were conducted separately. The focus group discussions and in-depth interviews were digitally recorded and transcribed verbatim. Thematic data analysis was conducted with the use of ATLAS ti 6.1 computer software.The results of the study indicate that educator perceptions regarding their own body weight varied slightly from the actual. Positive and negative weight loss experiences and feelings regarding their own body weight were expressed. Educators appeared knowledgeable about overweight/obesity and its health risks for particular NCDs. Several personal barriers were identified by the educators; however, of particular interest were the barriers relating to the school environment, identified barriers included lack of time, heavy workloads and school responsibilities. Several factors for consideration emerged relating to implementing an educator weight management programme in the schools. These included: the involvement of the department of education (DOE), the type of activities planned and the time of implementation.
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Körpergewichtsbezogene Wahrnehmung von adipösen und normalgewichtigen Kindern und Jugendlichen sowie ihrer Eltern

Rudolph, Hagen 22 June 2011 (has links)
Übergewicht und Adipositas bei Kindern und Jugendlichen stellen ein weltweit zunehmendes Gesundheitsproblem dar und sind zur häufigsten chronischen Erkrankung des Kindes- und Jugendalters in der entwickelten Welt geworden. Nicht nur die Prävalenz der Adipositas ist in den letzten 25 Jahren gestiegen, sondern auch der absolute BMI. Die kindliche Adipositas stellt nicht nur ein kosmetisches Problem dar, sondern einen Risikofaktor etwa für Herzerkrankungen, Diabetes mellitus oder Störungen des Bewegungsapparates. Voraussetzung für erfolgreiche Präventions- und Interventionsprogramme ist ein Bewusstsein für Übergewicht und der Wille zur Gewichtsreduktion bei den betroffenen Kindern sowie bei deren Eltern. Diese Dissertation hat daher zwei Ziele: Zunächst wird untersucht, wie Kinder sich und ihren Körper im Vergleich zum tatsächlichen Gewichtsstatus einschätzen. Darüber hinaus wird der Frage nachgegangen, ob Eltern das Vorliegen von Übergewicht oder Adipositas bei ihrem Kind erkennen. Die Dissertation besteht aus einem Artikel. Darin wird gezeigt, dass die meisten Kinder und Jugendlichen sowie ihre Eltern die Adipositas als ein Gesundheitsproblem erkennen. Eine Mehrheit der Kinder und Jugendlichen schätzt ihren eigenen Gewichtsstatus realistisch ein. Die Mehrheit der Eltern erkennt zumindest Übergewicht bei ihrem Kind. Das Ausmaß wird jedoch häufig unterschätzt.
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An Analysis of Social Support and Weight Status among Persons Taking Antipsychotic Medications

Igah, Madonna Onyinyechukwu 30 November 2018 (has links)
No description available.
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Changements développementaux des capacités d'ajustement de la prise énergétique chez le nourrisson entre 11 et 15 mois : quels liens avec les caractéristiques infantiles, le type d'aliments offerts et les interactions avec la mère au cours du repas ? / Developmental changes in caloric compensation ability in infants between 11 and 15 months of age : which links with the infants' characteristics, the food offered and, the mother-infant interaction during the meal?

Brugaillères, Pauline 21 June 2019 (has links)
Être capable d’ajuster les quantités consommées selon la densité énergétique des aliments contribue au maintien de l’équilibre de la balance énergétique. Dans un contexte de prévalence du surpoids chez l’enfant, il est crucial d’identifier les facteurs précoces susceptibles d’affecter les capacités d’ajustement énergétique. Durant toute la diversification alimentaire, les quantités ingérées, et donc les capacités d’ajustement énergétique, dépendent en partie de la qualité de l’interaction parent-enfant. Une étude épidémiologique suggère que les capacités d’ajustement énergétique se détérioreraient vers l’âge de un an. C’est aussi à cette période que survient le passage d’une alimentation spécifique bébé à une alimentation de type adulte.Aussi, dans ce travail, nous avons mis en place un suivi longitudinal afin de décrire, à l’aide d’une mesure expérimentale de compensation calorique, les changements développementaux des capacités d’ajustement énergétique entre 11 et 15 mois. Nous avons aussi exploré si certains facteurs relatifs aux caractéristiques individuelles des nourrissons, aux aliments qu’ils avaient consommés ou à l’interaction mère-nourrisson au cours du repas étaient liés aux capacités d’ajustement énergétique.Nous avons mis en évidence qu’à 11 et 15 mois les nourrissons sous-compensent leur prise énergétique à la suite de la consommation d’un premier aliment plus ou moins calorique, avec cependant de grandes différences interindividuelles. L’ajustement énergétique n’est pas meilleur si l’on considère l’ensemble des prises alimentaires au cours des 24h suivant la consommation de ce premier aliment. À 11 mois, les nourrissons ont de meilleures capacités d’ajustement énergétique lorsque, au cours du repas, la mère adapte le rythme des cuillerées à la taille des cuillerées ce qui pourrait refléter un nourrissage réceptif. À 15 mois, les nourrissons ajustent leur prise alimentaire sur des critères volumétriques plutôt que caloriques. Quel que soit l’âge, aucun lien n’a été mis en évidence entre l’expérience alimentaire des nourrissons (lactée et diversifiée) et leurs capacités d’ajustement énergétique. Concernant les changements développementaux, nous avons montré que les capacités d’ajustement énergétique se détériorent de 11 à 15 mois. Les nourrissons pour lesquels cette détérioration est plus importante sont perçus par leur mère comme étant plus ‘attirés’ par la nourriture. De plus, la détérioration des capacités d’ajustement énergétique est associée à une augmentation du z-IMC entre 11 et 15 mois et à un z-IMC plus élevé à 24 mois. Par ailleurs, plus les nourrissons sont exposés à des recettes de légumes de densité énergétique variable entre 8 et 11 mois, moins leur z-IMC est élevé à 8 mois et 11 mois. Ce travail souligne que les capacités d’ajustement énergétique sont associées à différents facteurs précoces relatifs au fonctionnement de la dyade mère-nourrisson et au statut pondéral des nourrissons. Ces résultats ouvrent un nouveau champ de recherche visant à comprendre la causalité de ces liens. In fine, cela permettrait de mieux accompagner les parents pour qu’ils adoptent des pratiques permettant le développement optimal des capacités d’ajustement énergétique de leur enfant au cours de la période clé des 1000 premiers jours. / Being able to adjust food intake according to the energy density of food is one way to self-regulate energy intake and maintain a healthy energy balance. In the context of the prevalence of overweight in children, it appears crucial to identify early factors that may affect caloric adjustment abilities. During the complementary feeding process, the amount consumed, and in turn, the caloric adjustment abilities depend in part on the quality of the caregiver-infant interaction. An epidemiological study suggests that caloric adjustment abilities might deteriorate around one year old; a time when the transition from baby-foods towards adult like foods occurs in the infant diet.In this work, we performed a laboratory-based assessment of the infants’ caloric adjustment ability by adapting the preload paradigm. By using a longitudinal approach, we first described the developmental changes in infants’ caloric adjustment ability between 11 and 15 mo. Then, we explored whether some factors related to the infants’ characteristics, the type of foods consumed or the mother-infant interaction during the meal were linked to the caloric adjustment ability.We showed that, at 11 and 15 mo, the infants under-compensated their energy intake after consuming a food preload more or less caloric. However, we observed large inter-individual variation in this ability. The level of caloric adjustment was not better when considering the total food intake during the 24 h following the food preload consumption. At 11 mo, infants had better caloric adjustment ability when the mother adapted the spoonful pace to the spoonful weight content; this dynamic during the meal could reflect a responsive feeding. At 15 mo, the infants exhibited a volumetric adjustment rather than a caloric adjustment. Regardless of the studied age, no significant links were found between the infants’ feeding experience (milk and complementary foods) and their caloric adjustment ability. Regarding the developmental changes, we observed that the infants’ caloric adjustment ability deteriorated from 11 to 15 mo. The more this deterioration, the more the infants were perceived as ‘attracted by food’ by their mothers. Moreover, the more this deterioration, the more the z-BMI increased between 11 and 15 mo, and the higher the z-BMI was at 24 mo. In addition, the more the infants were exposed to a wide range of energy density for the vegetable-based recipes between 8 and 11 mo, the lower their z-BMI was at 8 and at 11 mo. This work highlights that caloric adjustment ability is associated with various early factors related to the mother-infant dyadic functioning and the infants’ weight status. These results open up a new research field to understand the causality underpinning these links. In fine, this would allow to assist parents to support an optimal development of their infant’s caloric adjustment abilities during the key period of the first 1000 days.

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