Spelling suggestions: "subject:"botos"" "subject:"botha""
1 |
Morphologische und klinische Untersuchungen zur experimentellen Denervation des Ellbogengelenks beim HundFischer, Jenny 30 May 2012 (has links) (PDF)
Die Osteoarthrose (OA) des Ellbogengelenks ist eine der wichtigsten Gelenkerkrankungen des Hundes, die sich aufgrund erblich bedingter Fehlstellung der Gelenke sekundär häufig schon bei sehr jungen Hunden entwickelt und zu einer verminderten Lebensqualität der Tiere führt. Im Laufe der Erkrankung kommt es zu einer Schädigung des Gelenkknorpels, der an Elastizität und Spannkraft verliert und seine Funktion, nicht mehr ausüben kann. Eine Ablösung von Knorpelfragmenten und Entzündungen im Gelenk können die Zerstörung des Gelenkknorpels beschleunigen. Die OA ist nicht heilbar. Das Therapieziel ist eine möglichst vollständige Schmerzreduktion und die Verbesserung der Lebensqualität. Eine chirurgische Denervation ist im Ellbogengelenk des Hundes ohne Traumatisierung anatomischer Strukturen nicht möglich.
Ziel der vorliegenden Arbeit war es, erstmalig einen experimentellen Ansatz zur chemischen Denervation sensibler Gelenkafferenzen im Ellbogengelenk beim Beagle mit dem Neurotoxin OX7-Saporin durchzuführen. Zusätzlich wurden Substanzen aus der Humanmedizin zur Schmerzreduktion und symptomatischen Therapie der OA am Hund erprobt und der Therapieerfolg evaluiert.
Im Rahmen eines Therapieversuches in der Klinik für Kleintiere der Universität Leipzig wurde bei zwei, an OA erkrankten Hunden Capsaicin einmalig intraartikulär injiziert. Der erste Hund erhielt intraartikulär 250 mg Capsaicin. Dieser Patient zeigte Nebenwirkungen in Form einer Herz- und Atemfrequenzerhöhung, starker Schmerzhaftigkeit und neurologischen Symptomen. Der zweite Hund wurde mit 83 mg Capsaicin behandelt und zeigte keine Nebenwirkungen. Sowohl die Bewertung der Besitzer als auch die orthopädische Untersuchung ergaben keine Verbesserung der Lahmheit.
Vier kranken Hunden wurde ebenfalls im Rahmen eines Therapieversuches Botox (Botulinumtoxin A) intraartikulär einmalig injiziert. Drei Hunde wurden mit 50 Einheiten, ein Hund mit 100 Einheiten Botox behandelt. Die Applikation von Capsaicin und Botox führten zu keiner Verbesserung der Symptomatik.
In der Humanmedizin ist die Schmerzbehandlung mit Capsaicin und Botox erfolgreich. Deshalb sollten diese Therapieansätze auch für die Anwendung beim Hund weiter optimiert werden.
Das Neurotoxin OX7-Saporin wurde in einer Dosierung von 100 µg erstmalig in das Ellbogengelenk von drei Beagle-Hündinnen appliziert, um eine sensible Denervation des Gelenkes zu erreichen. Der retrograde Transport des Ribosomen-inaktivierenden Proteins in die Perikarya der Spinalganglienzellen, die das Ellbogengelenk sensibel innervieren, sollte eine selektive Zerstörung der Neurone durch das Neurotoxin bewirken. Der retrograde Tracer Fluoro-Gold wurde, zur Kontrolle der Wirkung des Neurotoxins, nach einer Wartezeit von 15 Tagen intraartikulär in das linke und das rechte Ellbogengelenk appliziert. Fluoro-Gold kann ausschließlich von intakten Nervenfasern transportiert werden. Die Ganglien C4 - Th3 wurden bilateral zur histologischen Auswertung entnommen und in Paraffin eingebettet. Zur Bestimmung der Gesamtneuronenanzahl wurden alle Neurone in jedem dritten Schnitt eines Ganglions gezählt. Die Summe dieser Nervenzellen ergab die Gesamtneuronenanzahl eines Ganglions.
Die Einlagerung von Lipofuszin führte zu einer starken Autofluoreszenz im Zytoplasma der Neuronen. Alle Schnitte wurden mit Sudan-Schwarz gefärbt, um die Autofluoreszenz von der retrograden FG-Markierung zu unterscheiden. Die FG-Markierung konnte nur in den Ganglien C6 und Th1 im Zytoplasma sehr weniger Neuronen dokumentiert werden. Der histologische Nachweis einer Neurodegeneration nach Applikation des Neurotoxins OX7-Saporin in das linke Ellbogengelenk war negativ. In den untersuchten Spinalganglien wurden intakte Nervenzellen nachgewiesen.
Auch die bilaterale intraartikuläre Injektion des retrograden Tracers FG war nicht erfolgreich.
Aus den Ergebnissen dieser experimentellen Ansätze wird zusammenfassend geschlussfolgert:
Ø Vor der Durchführung zukünftiger experimenteller Untersuchungen beim Hund muss die optimale Konzentration und die Wartezeit für das Neurotoxins OX7-Saporin ermittelt werden.
Ø Die Rezeptoren für OX7-Saporin müssen an den Nervenzellen des Hundes zweifelsfrei nachgewiesen werden, bevor das Neurotoxin im caninen Tiermodell eingesetzt werden kann.
Ø Die optimale Konzentration des Fluoreszenzfarbstoffes FG für intraartikuläre Injektionen und dessen retrograde Transportgeschwindigkeit beim Hund müssen ermittelt werden, bevor dieser Tracer wieder im Tierexperiment eingesetzt werden kann.
Ø FG wurde als 1,8%ige Lösung in das Ellbogengelenk beim Beagle appliziert. Diese Konzentration war wahrscheinlich zu gering, um eine retrograde Markierung der sensiblen Neurone in den entsprechenden Spinalganglienzellen nachzuweisen.
Ø Die intraartikuläre Applikation des Neurotoxins OX7-Saporin führte nicht zur selektiven Neurodegeneration. Eine Aussage zur Schmerzausschaltung und symptomatischen Therapie der OA des Hundes mit OX7-Saporin ist deshalb nicht möglich.
|
2 |
Aktivitet och delaktighet efter stroke : erfarenheter från personer som har fått botoxbehandling / Occupation and participation after stroke : experiences from people who have received botox treatmentForsberg, Ida, Näslund, Anna January 2022 (has links)
Bakgrund: Socialstyrelsen konstaterar i de nationella riktlinjerna för vård vid stroke att injektioner med botulinumtoxin [botox] minskar spasticiteten i muskler och har positiva effekter i samband med andra rehabiliteringsinsatser, men att effekterna av behandlingen är okända på aktiviteter i det dagliga livet [ADL], smärta och livskvalitet. Arbetsterapi fokuserar på dagliga aktiviteter och utgår från att alla människor vill vara aktiva och delta så självständigt som möjligt. Syfte: Studiens syfte var att beskriva erfarenheter av aktivitet och delaktighet hos personer med stroke som har fått botoxbehandling för sin spasticitet. Metod: En kvalitativ intervjustudie genomfördes för att redogöra för personernas upplevelser, en semistrukturerad intervjuguide utformades och tio deltagare rekryterades via sociala medier. Resultat: Innehållsanalysen mynnade ut i tre huvudkategorier: ett liv som inte gick att förutse, när kroppen inte lyssnar och faktorer som möjliggör aktivitet. Konklusion: Spasticitet kan innebära aktivitet och delaktighetsinskränkningar men deltagarnas erfarenheter kan sammanfattas som att botoxbehandling upplevs förändra och möjliggöra prioriterade aktiviteter vilket återspeglar en ökad delaktighet. / Background: The National Board of Health and Welfare states in the national guidelines for stroke care that injections with botulinum toxin [botox] reduces spasticity in muscles and has a positive effect if combined with other rehabilitation interventions, but the effects of treatment regarding activities of daily living, pain and quality of life remain unknown. Occupational therapy concentrates on daily activities and assumes that all people want to be active and participate as independently as possible.Aim: The purpose of this study was to explore experiences of activity and participation from people with stroke who received botox treatment for their spasticity. Method: A qualitative interview study to capture experiences via a semi-structured interview guide and ten participants were recruited via social media. Results: The content analysis resulted in three categories: a life that could not be predicted, when the body does not listen and factors that make activity possible.Conclusion: Spasticity may involve activity and participation restrictions, the participants' experiences can be summarized as botox being an enabled factor that makes activities possible, which in turn reflects an increased participation.
|
3 |
The association between age and long term cosmetic effect of treatment with botulinum toxinCox, Kelsey Ann 03 November 2016 (has links)
Cosmetic treatment with botulinum toxin type A injections is the top non-surgical cosmetic procedure in the U.S. Many patients are beginning treatment at a younger age to prevent the development of facial wrinkles associated with aging. However, there is limited data to support the use of prophylactic botulinum toxin injections. Patients beginning treatment at a younger age have fewer wrinkles requiring fewer units to treat, which reduces the overall cost of treatment. Patients also maintain higher levels of self- esteem by preventing or delaying the onset of facial wrinkles that can negatively impact their appearance. This study proposes that patients receiving botulinum toxin injections at a younger age (< 35) will have higher satisfaction with treatment outcomes. By demonstrating an association between starting age of injections and patient satisfaction, this study aims to provide merit for clinical trials studying the effectiveness of prophylactic botulinum toxin injections for cosmetic indications.
|
4 |
Botulinum Toxin : Formulation, Concentration and TreatmentRystedt, Alma January 2012 (has links)
Botulinum toxin (BTX) is used in various fields of medicine, including the treatment of hyperhidrosis and cervical dystonia. Botox®, Dysport®, Xeomin® and NeuroBloc® are commercially available BTX products, which are formulated differently and their dosing units are unique. Dosage and concentration of the prepared solution for injection varies considerably among studies comparing the products. Improved guidelines on concentration and dosing when changing from one product to another are warranted. This would ensure the use of the lowest effective doses for good effect, minimal risk of antibody formation and side-effects as well as reduced costs. The aim of the present work was to find the most appropriate BTX concentration for each of the four products to achieve the highest sweat reducing effect and to investigate dose conversion ratios between Botox and Dysport in the treatment of cervical dystonia when the products are diluted to the same concentration, 100 U/ml. Paper I and II clearly confirm that it is crucial to consider the BTX concentration in a treatment regimen, especially when changing between different products. The optimal concentration to reduce sweating varies among the products and was found to be 25 U/ml for Botox and Xeomin, approximately 100 U/ml for Dysport and 50 U/ml for NeuroBloc. However, for NeuroBloc the optimal concentration might be even lower. In Paper III, which is a retrospective study using casebook notes from 75 patients with cervical dystonia, it was found that the most appropriate dose conversion ratio to use when switching from Botox to Dysport was 1:1.7. In Paper IV, Botox and Dysport were prospectively compared in a double-blind, randomized clinical trial in two different dose conversion ratios (1:3 and 1:1.7) when diluted to the same concentration (100 U/ml). No statistically significant difference was seen between Botox (1:3) and Dysport nor between Botox (1:1.7) and Dysport four weeks after treatment. Some of the secondary outcome observations, however, did indicate that the ratio 1:3 resulted in suboptimal efficacy of Botox but this must be further validated in a larger patient material.
|
5 |
A systematic review: the use of botulinum toxin A for the treatment of masseter hypertrophy and masticatory myofascial pain associated with bruxismKhawaja, Shafia Tariq 06 May 2024 (has links)
Benign masseter hypertrophy causes swelling at the angulus mandibulae and may be associated with masticatory myofascial pain due to hyperfunction from bruxism. The aim of this research was to use the systematic review process to investigate the true or reliable scientific evidence contained in four major databases pertaining to the efficacy and safety of intra-muscular injections of botulinum toxin A (BTX-A) for the treatment of masticatory myofascial pain and benign masseter hypertrophy associated with bruxism, compared with placebo or other traditional treatments prescribed for bruxism such as occlusal splints, pharmacotherapy, or lifestyle modification. Using the PICO format, a research question was formulated, MeSH terms were derived, and an electronic literature search was conducted in PubMed, Embase, Web of Science, and Cochrane. This sequence was followed by a screening and selection of articles by two independent reviewers according to defined inclusion and exclusion criteria. The selected studies were then evaluated and assessed based on study quality and identification of biases, and the results were summarized and reported. This review highlighted the lack of well-designed, randomized controlled trials to evaluate the efficacy and safety of botulinum toxin A for reducing the size/volume of the masseter muscles and for improving masticatory myofascial pain in patients who present with bruxism. Thus, the results were inconclusive.
|
6 |
Comparing the efficacy of botulinum toxin and CGRP antagonists for chronic migraine prophylaxisLy, Phong 05 November 2024 (has links)
Chronic migraines are a neurological disorder, which can be debilitating to patients and result in increased healthcare costs and disability-affected life years. Botox and CGRP antagonists are two drugs used as prophylactic treatments for chronic migraine patients who have failed other medications in the past. However, there are currently no studies that have directly compared the two drugs and existing research indirectly comparing them has had conflicting conclusions regarding efficacy. This double-blind, prospective clinical study aims to determine whether there is a clinically significant difference in efficacy between the two drugs defined as percent reduction in headache days per month. Patients will be recruited and divided into three groups: those who will receive Botox injections, those who will receive Emgality injections, and placebo. The results of this study will be analyzed with ANOVA to determine whether there is a statistically significant difference among the groups, then further analyzed with paired T-tests to determine if one treatment is superior to the other. These results could be used for further research into migraine treatments, as well as to help determine which treatment to trial first in patients with migraines refractory to other medications.
|
7 |
Morphologische und klinische Untersuchungen zur experimentellen Denervation des Ellbogengelenks beim HundFischer, Jenny 13 March 2012 (has links)
Die Osteoarthrose (OA) des Ellbogengelenks ist eine der wichtigsten Gelenkerkrankungen des Hundes, die sich aufgrund erblich bedingter Fehlstellung der Gelenke sekundär häufig schon bei sehr jungen Hunden entwickelt und zu einer verminderten Lebensqualität der Tiere führt. Im Laufe der Erkrankung kommt es zu einer Schädigung des Gelenkknorpels, der an Elastizität und Spannkraft verliert und seine Funktion, nicht mehr ausüben kann. Eine Ablösung von Knorpelfragmenten und Entzündungen im Gelenk können die Zerstörung des Gelenkknorpels beschleunigen. Die OA ist nicht heilbar. Das Therapieziel ist eine möglichst vollständige Schmerzreduktion und die Verbesserung der Lebensqualität. Eine chirurgische Denervation ist im Ellbogengelenk des Hundes ohne Traumatisierung anatomischer Strukturen nicht möglich.
Ziel der vorliegenden Arbeit war es, erstmalig einen experimentellen Ansatz zur chemischen Denervation sensibler Gelenkafferenzen im Ellbogengelenk beim Beagle mit dem Neurotoxin OX7-Saporin durchzuführen. Zusätzlich wurden Substanzen aus der Humanmedizin zur Schmerzreduktion und symptomatischen Therapie der OA am Hund erprobt und der Therapieerfolg evaluiert.
Im Rahmen eines Therapieversuches in der Klinik für Kleintiere der Universität Leipzig wurde bei zwei, an OA erkrankten Hunden Capsaicin einmalig intraartikulär injiziert. Der erste Hund erhielt intraartikulär 250 mg Capsaicin. Dieser Patient zeigte Nebenwirkungen in Form einer Herz- und Atemfrequenzerhöhung, starker Schmerzhaftigkeit und neurologischen Symptomen. Der zweite Hund wurde mit 83 mg Capsaicin behandelt und zeigte keine Nebenwirkungen. Sowohl die Bewertung der Besitzer als auch die orthopädische Untersuchung ergaben keine Verbesserung der Lahmheit.
Vier kranken Hunden wurde ebenfalls im Rahmen eines Therapieversuches Botox (Botulinumtoxin A) intraartikulär einmalig injiziert. Drei Hunde wurden mit 50 Einheiten, ein Hund mit 100 Einheiten Botox behandelt. Die Applikation von Capsaicin und Botox führten zu keiner Verbesserung der Symptomatik.
In der Humanmedizin ist die Schmerzbehandlung mit Capsaicin und Botox erfolgreich. Deshalb sollten diese Therapieansätze auch für die Anwendung beim Hund weiter optimiert werden.
Das Neurotoxin OX7-Saporin wurde in einer Dosierung von 100 µg erstmalig in das Ellbogengelenk von drei Beagle-Hündinnen appliziert, um eine sensible Denervation des Gelenkes zu erreichen. Der retrograde Transport des Ribosomen-inaktivierenden Proteins in die Perikarya der Spinalganglienzellen, die das Ellbogengelenk sensibel innervieren, sollte eine selektive Zerstörung der Neurone durch das Neurotoxin bewirken. Der retrograde Tracer Fluoro-Gold wurde, zur Kontrolle der Wirkung des Neurotoxins, nach einer Wartezeit von 15 Tagen intraartikulär in das linke und das rechte Ellbogengelenk appliziert. Fluoro-Gold kann ausschließlich von intakten Nervenfasern transportiert werden. Die Ganglien C4 - Th3 wurden bilateral zur histologischen Auswertung entnommen und in Paraffin eingebettet. Zur Bestimmung der Gesamtneuronenanzahl wurden alle Neurone in jedem dritten Schnitt eines Ganglions gezählt. Die Summe dieser Nervenzellen ergab die Gesamtneuronenanzahl eines Ganglions.
Die Einlagerung von Lipofuszin führte zu einer starken Autofluoreszenz im Zytoplasma der Neuronen. Alle Schnitte wurden mit Sudan-Schwarz gefärbt, um die Autofluoreszenz von der retrograden FG-Markierung zu unterscheiden. Die FG-Markierung konnte nur in den Ganglien C6 und Th1 im Zytoplasma sehr weniger Neuronen dokumentiert werden. Der histologische Nachweis einer Neurodegeneration nach Applikation des Neurotoxins OX7-Saporin in das linke Ellbogengelenk war negativ. In den untersuchten Spinalganglien wurden intakte Nervenzellen nachgewiesen.
Auch die bilaterale intraartikuläre Injektion des retrograden Tracers FG war nicht erfolgreich.
Aus den Ergebnissen dieser experimentellen Ansätze wird zusammenfassend geschlussfolgert:
Ø Vor der Durchführung zukünftiger experimenteller Untersuchungen beim Hund muss die optimale Konzentration und die Wartezeit für das Neurotoxins OX7-Saporin ermittelt werden.
Ø Die Rezeptoren für OX7-Saporin müssen an den Nervenzellen des Hundes zweifelsfrei nachgewiesen werden, bevor das Neurotoxin im caninen Tiermodell eingesetzt werden kann.
Ø Die optimale Konzentration des Fluoreszenzfarbstoffes FG für intraartikuläre Injektionen und dessen retrograde Transportgeschwindigkeit beim Hund müssen ermittelt werden, bevor dieser Tracer wieder im Tierexperiment eingesetzt werden kann.
Ø FG wurde als 1,8%ige Lösung in das Ellbogengelenk beim Beagle appliziert. Diese Konzentration war wahrscheinlich zu gering, um eine retrograde Markierung der sensiblen Neurone in den entsprechenden Spinalganglienzellen nachzuweisen.
Ø Die intraartikuläre Applikation des Neurotoxins OX7-Saporin führte nicht zur selektiven Neurodegeneration. Eine Aussage zur Schmerzausschaltung und symptomatischen Therapie der OA des Hundes mit OX7-Saporin ist deshalb nicht möglich.
|
8 |
Behandling av käkledssjukdomar med stabiliseringsskena eller botulinumtoxin : - En litteraturstudie / Treatment of temporomandibular joint disorders with stabilization appliance or botulinum toxin : - A literature studyPedraza Burian, Irene, Åkesson, Malin January 2022 (has links)
Syfte Syftet med föreliggande litteraturstudie är att jämföra behandlingseffekten av kliniska studier som utgår från patienter med käkledssjukdomar, temporomandibulär dysfunktion, TMD och bruxism där behandlingsalternativen stabiliseringsskena och/eller läkemedlet botulinumtoxin (botox) inkluderats. Material och metod Litteraturstudien genomfördes via PICO-systemet, med litteratursökning i databaserna Medline/PubMed, Web of Science och Scopus. Insamlad data bearbetades genom en granskningsprocess på titel-, sammanfattnings- och slutligen fulltextnivå, utifrån förutbestämda inklusions- och exklusionskriterier. Resultat Två studier uppfyllde urvalskriterierna. Behandlingsterapin med botox och stabiliseringsskena kunde följas under sex månaders tid i båda studierna. Ena studien bestod av 40 patienter som delades in i två grupper, en för varje behandlingsmetod med fyra uppföljnings- och behandlingstillfällen. Den andra studien bestod av 73 patienter som delades in i tre grupper, en för respektive behandlingsmetod och en grupp som inkluderade båda behandlingsmetoderna, med tre uppföljningstillfällen. Antal enheter och placering av botoxinjektioner skilde sig åt i studierna, tillika antal timmars användning av stabiliseringsskena. Studierna presenterade trots skillnader liknande resultat. Slutsats Behandling med stabiliseringsskena är inte nödvändig för patienter som behandlats med botulinumtoxin, eftersom de statistiska resultaten inte påvisade någon större skillnad i effekt. Behandling med botulinumtoxin och dess effekt på patientens besvär beror på antal enheter av läkemedlet och placering vid injektion samt i jämförelse med omfattningen av hur mycket patienten använder stabiliseringsskenan. Botulinumtoxin kan användas som behandlingsmetod när patienten av olika anledningar inte kan använda stabiliseringsskena. / Purpose The purpose of this literature study is to compare clinical studies that have included the treatment options of using stabilization appliances and/or medication with botulinum toxin. The included studies must have included and treated patients with temporomandibular disorders, temporomandibular dysfunction, TMD and bruxism. Material and method The literature study was executed based on the PICO system and through searches in the databases Medline/PubMed, Web of Science and Scopus. Subsequently, a review process was carried out at title, abstract and finally full text level, based on predetermined inclusion and exclusion criteria. Results Two studies met the selection criteria. The treatment therapy could be followed for a period of six months in both studies. One study consisted of 40 patients who were divided into two groups, one for each treatment method with four follow-up and treatment sessions. The second study consisted of 73 patients who were divided into three groups, one for each treatment method and one group that included both treatment methods and three follow-up sessions. Units and location of botulinum toxin injections and the hours of use of the stabilization appliance differed slightly in the two studies. However, the studies reported similar outcomes. Conclusion The treatment with stabilization appliance is not necessary for patients who are being treated with botulinum toxin due to non-statistical significance reported. The outcome of botulinum toxin treatment may depend on the location and number of units of the medication in comparision to the extent to which the patient uses the stabilization appliance. Botulinum toxin may gain as a treatment method when the patient is unable to use a stabilization appliance for various reasons.
|
9 |
Botulinum Toxin for NON-Surgical Lateral Release in Subjects with Patellofemoral PainMaple, Laura 10 April 2009 (has links)
Previous studies for treating Patellofemoral Pain Syndrome (PFPS) are controversial regarding the effectiveness in alleviating anterior knee pain (AKP). The muscular imbalance between the vastus medialis oblique/vastus lateralis (VMO/VL) may be the underlying mechanical issue causing PFPS. It is hypothesized that Botox can decrease the force production capability of the lateral musculature mechanically similar to surgery. Strengthening the VMO while using Botox treatment can alleviating the muscular imbalance that occurs with subjects with PFPS. A double blind study, having all participants blinded and uninformed of the injection contents, was implemented to test this hypothesis testing three female subjects. Four knees were treated. One subject received the Botox treatment and serially a placebo injection in the other limb. Two other subjects received placebo injections. EMG was executed to evaluate functional testing and the performance of the injections during extension exercises. Electromyography (EMG) data were collected from the muscle groups while the subjects performed forceful knee extension activities on an isokinetic dynamometer. In addition, kinetic jump data and self-reports of pain and activity were collected. Data were collected four times during a 12-week period. The subject who received Botox injections expressed a significant decrease in reported PFP and an increase in daily activities. Botox was safe and effective in eliminating anterior knee pain. The VMO and VL resulted in similar fatigue indices at the completion of the 12- week study. The VMO and VL both resisted fatigue during at week 12.
|
10 |
Ensaio clínico randomizado duplo-cego comparando duas apresentações de toxina botulínica tipo A no tratamento de espasticidade disfuncional focalGuarany, Fábio Coelho January 2013 (has links)
Introdução: A toxina botulínica tipo A é uma das principais modalidades de tratamento para pacientes com espasticidade. Uma nova preparações de toxina botulínica sorotipo tipo A, Prosigne®, foi lançada sugerindo ter a mesma eficácia que Botox®. No entanto, não há ensaios clínicos randomizados comparando essas formulações no tratamento da espasticidade. Objetivos: O objetivo deste estudo foi comparar a eficácia ea segurança do Prosigne® com Botox® no tratamento da espasticidade. Métodos: Foi realizado um estudo duplo-cego, randomizado e cruzado com 57 pacientes com espasticidade clinicamente significativas. Os pacientes foram avaliados no início do estudo, 4 e 12 semanas após a injeção de Prosigne® ou Botox®. Resultados: Os principais resultados foram avaliados pelas mudanças na Escala de Ashworth Modificada (EAM), Medida de Independência Funcional MIF) e Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI) e os efeitos adversos relacionados ao uso da toxina botulínica. Ambas as toxinas foram significativamente eficazes em diminuir o grau de espasticidade, em adultos e crianças. Não houveram diferenças significativas entre os tratamentos Prosigne® e Botox® em relação aos escores MAS, e FIM PEDI. Da mesma forma, a incidência de efeitos adversos foi similar entre os dois grupos. Conclusão: Nossos resultados sugerem que Prosigne® e Botox® são comparáveis em relação a sua eficácia e segurança no tratamento de três meses da espasticidade. / Background: Botulinum toxin type A is one of the main treatment choices for patients with spasticity. Prosigne® a new released botulinum toxin serotype A may have the same effectiveness as Botox®. However, there are no randomized clinical trials comparing these formulations in spasticity treatment. Objective: The aim of our study was to compare the efficacy and safety of Prosigne® with Botox® in the treatment of spasticity. Methods: We performed a double-blind, randomized, crossover study consisting of 57 patients with clinically meaningful spasticity. The patients were assessed at baseline, 4 and 12 weeks after Prosigne® or Botox® administration. Results: The main outcomes were changes in the patients’ Modified Ashworth Scale (MAS), Functional Independence Measure (FIM) and Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI) scores and adverse effects related to the botulinum toxin. Both of the toxins were significantly effective in relieving the level of spasticity in adults and children. There were no significant differences found between the Prosigne® and Botox® treatments regarding their MAS, FIM and PEDI scores. Likewise, the incidence of adverse effects was similar between the two groups. Conclusion: Our results suggest that Prosigne® and Botox® are both efficient and comparable with respect to their efficacy and safety for the three month treatment of spasticity.
|
Page generated in 0.0327 seconds