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L'attraction et la rétention des infirmières dans des programmes de personnes en perte d'autonomie liée au vieillissement: un défi pour les cadres intermédiaires

Bouvier, Lorraine 03 1900 (has links)
Les résultats de cette recherche faite auprès de cadres intermédiaires qui sont les gestionnaires des infirmières travaillant dans des programmes de personnes âgées en perte d'autonomie liée au vieillissement(PALV) montrent qu'il est difficile d'y attirer de nouvelles infirmières en raison du peu de popularité du domaine de la gériatrie.Afin d'y attirer des candidates, les cadres peuvent faire valoir le défi de gérer des situations de santé souvent complexes, la flexibilité des horaires de travail,l'autonomie dont elles disposent dans l'organisation de leur travail, le nombre de week-end de travail moins élevé que dans les hôpitaux et l'absence de travail supplémentaire obligatoire. Selon ces cadres, la rétention des infirmières dans de tels programmes PALV ne crée pas problème. Pour favoriser davantage cette rétention, des mesures élaborées d'orientation et d'encadrement des nouvelles infirmières de même que des mécanismes d'évaluation formelle doivent être mis en place, des efforts doivent être faits pour répartir équitablement les tâches, pour amener les infirmières à agir en tant que gestionnaires de cas et à se délester de tâches au profit des infirmières auxiliaires, et pour les sensibiliser à l'importance de la notion de prise en charge de sa santé par le client; des activités de formation continue significatives pour les infirmières doivent être élaborées à partir de l'analyse de leurs propres besoins et enfin des charges de travail particulières doivent être offertes aux infirmiàres de 55 ans et plus dans le but de les retenir au travail. / The results of this research done with middle managers who are the immediate superior to nurses working in programs for persons with loss of autonomy related to aging (PALV), also known as home care, show that it is difficult to attrack new nurses to these programs because of a lack of popularity in the field of geriatrics. In order to attrack candidates to these programs, the managers responsible for the organization of work could promote the challenge of managing health situations which are often complex, the flexible work hours, the autonomy that the nurses have in scheduling their route, the fewer weekends of work as compared to hospitals and the lack of obligatory overtime. According to the managers there are no more departures from these programs than for other programs. To further support this retention, managers must put into place a well developed orientation and structure for nurses, mechanisms must be instituted for formal performance evaluations,close attention must be paid to the equitable distribution of tasks, and efforts must be made to guide nurses to function as case mangers and to benefit from assigning tasks to nursing assistants. To sensitize them to the importance of the notion of the client taking charge of their health, pertinent continuing education activities must be developed and offered to nurses based on an analysis of their particular needs, and finally, specific workloads must be offered to nurses 55 years of age and older in order to keep them at work.
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Praktikabilität, Verständlichkeit, Nützlichkeit und Akzeptanz der Selbstausfüller-Version eines hausärztlichen geriatrischen Assessments (STEP)- Ergebnisse einer Querschnittsstudie

Hein, Susanne 18 December 2013 (has links) (PDF)
Mit der vorliegenden Arbeit sollte untersucht werden, ob die Selbstausfüller-Version des STEP (Standardised assessment of elderly people in primary care in Europe) praktikabel und verständlich ist, ob sie von Patienten und Ärzten akzeptiert wird und ob sie nützlich ist, bisher unbekannte gesundheitliche Probleme der Patienten zu entdecken. 1007 von 1540 Patienten über 65 Jahren, die in 28 sächsische Hausarzt-praxen kamen, beantworteten die Selbstausfüller-Version des STEP. Ermittelt wurde, dass 95,8% der teilnehmenden Patienten den Fragebogen ohne Hilfe ausfüllen konnten. Die durchschnittliche Zeit zum Beantworten des Fragebogens nahm, abhängig vom Alter der Patienten, von 17 bis 25 Minuten zu. Vierzehn der 75 Fragen der Selbstausfüller-Version wurden von mehr als 9% der Patienten nicht beantwortet. Die Patienten gaben bei acht der 14 häufig nicht beantworteten Fragen Verständnisprobleme an. Bei einer Stichprobe von 257 zufällig ausgewählten Patienten wurden 281 gesundheitliche Probleme (1,1 pro Patient) entdeckt, die den Hausärzten noch nicht bekannt gewesen waren. Die Hausärzte gaben an, dass 16,4% dieser neuen Probleme eine Konsequenz hatten, vordergründig die physischen Probleme. Bemerkenswert war, dass die neu entdeckten psycho-sozialen Probleme keinerlei Konsequenzen hatten. Die Selbstausfüller-Version war praktikabel, nützlich und wurde von den meisten Patienten gut akzeptiert. Einige Fragen sollten hinsichtlich der Verständlichkeit überprüft werden. Weitere Studien müssen zeigen, warum einige neu entdeckte Probleme keine Konsequenzen hatten, ob diese Probleme gebessert werden können und ob es nötig ist, diese Probleme zu ermitteln. / The study was designed to evaluate the acceptance of the self-rated version of the Standardized Assessment of Elderly People in primary care in Europe (STEP) by patients and general practitioners, as well as the feasibility, comprehensibility, and usefulness in gaining new information. In all, 1007 of 1540 patients aged 65 and above, from 28 different Saxon general practices took part. We recognized that 96% of the patients were able to fill in the questionnaire by themselves. It took them an average of approximately 20 minutes to do so. Further analysis of 257 randomly selected patients identified 281 previously unknown problems (1.1 per patient). In the practitioners’ opinion, 16% of these problems, particularly physiological and mental ones, could lead to immediate consequences. Remarkably, newly identified psychosocial problems were not followed by any consequences. Fourteen of the 75 questionnaire items were not answered by more than 9% of the participants. Eight of the 14 frequently unanswered items were marked as difficult to understand by the patients. Altogether the self-rating version of the STEP was found to be feasible and useful. It was well accepted among patients; however, some questions need further review to improve their comprehensibility. Furthermore, it should be investigated why some identified problems do not have consequences and whether there is a need to record these issues at all.
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Sleep Disturbance and Outcomes in Patients with Heart Failure and their Family Caregivers

Al-Rawashdeh, Sami 01 January 2014 (has links)
Sleep disturbance is common in patients with heart failure (HF) and the family caregivers. Sleep disturbance is known as a predictor of poor quality of life (QoL) in individual level. The manner in which patients’ and caregivers’ sleep disturbances influence each other’s QoL has not been determined. The purpose of this dissertation was to investigate the associations of sleep disturbance and outcomes in patients with HF and their primary family caregivers. The specific aims were to: 1) examine whether sleep disturbance of patients and their family caregivers predict their own and their partners’ QoL; 2) examine the mediator effects of depressive symptoms on the association between sleep disturbance and QoL in patients and family caregivers; and 3) provide evidence of the psychometric priorities of the Zarit Burden Interview (ZBI) as a measure of caregiving burden in caregivers of patients with HF. The three specific aims were addressed using secondary analyses of cross-sectional data available from 143 patients with HF and their primary family caregivers. To accomplish Specific Aim One, multilevel dyadic analysis, actor-partner interdependence model was used for 78 patient- caregiver dyads. Individuals’ sleep disturbance predicted their own poor QoL. Caregivers’ sleep disturbance predicted patients’ mental aspect of QoL. For Specific Aim Two, a series of multiple regressions was used to examine the mediation effect in patients and caregivers separately. Depressive symptoms significantly mediated the relationship between sleep disturbance and mental aspect of QoL in patients. The mediation effect was similar in caregivers. For Specific Aim Three, the internal consistency and convergent and construct validity of the ZBI in 124 family caregivers of patients with HF were examined. The results showed that the ZBI is a reliable and valid measure of caregiving burden in this population. This dissertation has fulfilled important gaps in the evidence base for the QoL outcome in patients with HF and caregivers. The findings from this dissertation provided evidence of the importance of monitoring sleep disturbance for better QoL in both patients and caregivers and the importance of assessing caregivers’ sleep disturbance for improving patients’ QoL. It also provided evidence of the importance of managing depressive symptoms when targeting sleep disturbance to improve QoL in both patients and caregivers.
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Altersbilder von deutschen Studierenden der Zahnmedizin

Clarenbach, Thanh Ha 04 August 2014 (has links) (PDF)
In der Vergangenheit wurde gezeigt, dass Altersbilder von Zahnmedizinern auf deren Bereitschaft älteren Menschen zahnärztliche Dienstleistungen anzubieten Einfluss nehmen können. Das Ziel der vorliegenden Studie war die Beschreibung der Altersbilder von Zahnmedizin-Studierenden und deren Veränderung während der Teilnahme an einer prägraduellen gerostomatologischen Ausbildung. Ein Frage-bogen wurde an 160 (31 % männliche) Zahnmedizin-Studierende der Universität Leipzig im Alter von 19,2 – 30,5 (Mean 21,7; SD + 2,3) Jahren, jeweils vor Beginn (T1) und beim Abschluss (T2) des gerostomatologischen Kurses, ausgehändigt. Es wurde eine Definition vom Jung- und Altsein sowie von Hoffnungen und Befürch-tungen bezüglich des Alterns erbeten. Das „Semantic Aging Differential“ (SAD) wurde verwendet, um die studentischen Altersbilder in drei Kategorien zu messen. Die statistischen Auswertungen beinhalteten durchschnittliche geschlechtsspezi-fische Altersdefinitionen und Mittelwerte des SAD bei T1 und T2. Das Alter wurde mit einem Beginn zwischen 56 und 64 Jahren definiert. Weibliche Studierende betrachteten bei T1 eine Frau bis zu 35,8 Jahre als jung, für männliche Studierende war eine Frau nur bis 33,5 Jahre jung. Männliche Studierende betrachteten Männer ab 60,1 Jahren und Frauen ab 55,7 Jahren als alt. Befürchtungen angesichts des Alterns bezogen sich hauptsächlich auf die Verschlechterung der Gesundheit und den Verlust naher Angehöriger. Hoffnungen auf Erholung, Ruhe und Gelassenheit waren vorrangig. Die SAD-Ergebnisse waren in allen drei Dimensionen nahezu neutral. Es traten geringfügige Veränderungen zwischen T1 und T2 auf. Schlussfolgernd waren die studentischen Altersbilder ausgewogen. Spezifische Barrieren zur Bereitstellung zahnmedizinischer Versorgung für ältere Menschen, ausgehend von negativen Einstellungen oder Ängsten seitens der Zahnmedizin-Studierenden, wurden nicht identifiziert.
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Medication use among the elderly : psychological, pharmacological and public health perspectives / Andrew Leigh Gilbert

Gilbert, A. L. (Andrew Leigh) January 1991 (has links)
Bibliography: leaves 217-238 / xix, 238, [82] leaves : ill ; 31 cm. / Title page, contents and abstract only. The complete thesis in print form is available from the University Library. / Thesis (Ph.D.)--University of Adelaide, Depts. of Psychology and Community Medicine, 1992
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Culture of nursing homes : an ethnomethodological study / Amanda Jane Ruler.

Ruler, Amanda Jane January 2000 (has links)
Bibliography: leaves 309-334. / xi, 369 leaves ; 30 cm. / Title page, contents and abstract only. The complete thesis in print form is available from the University Library. / Examines the culture of two nursing homes using an ethnographic method which is underpinned by ethnomethodology as a philosophical approach. The study shows how older and disabled people are seen to deviate from social norms and how society responds to their situation. Future directions for aged care are suggested, and include evidence based practice, primary nursing and the evolution of a nurse practitioner focussed model of care, with adequate support for nurses. / Thesis (Ph.D.)--University of Adelaide, Dept. of Clinical Nursing, 2000
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Evidence-based care of older people - utopia or reality? : healthcare personnel's perceptions of using research in their daily practice /

Boström, Anne-Marie, January 2007 (has links)
Diss. (sammanfattning) Stockholm : Karolinska institutet, 2007. / Härtill 4 uppsatser.
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Bedömning av kognitiv förmåga hos äldre patienter med höftfraktur : assessment of cognitive function in elderly patients with hip fractures /

Söderqvist, Anita, January 2007 (has links)
Diss. (sammanfattning) Stockholm : Karolinska institutet, 2007. / Härtill 4 uppsatser.
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Drug treatment of elderly : the need for changing behaviour among providers and patients /

Ulfvarson, Johanna, January 2004 (has links)
Diss. (sammanfattning) Stockholm : Karol. inst., 2004. / Härtill 4 uppsatser.
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Medication management and patient compliance in old age /

Beckman Gyllenstrand, Anna, January 2007 (has links)
Diss. (sammanfattning) Stockholm : Karolinska institutet, 2007. / Härtill 4 uppsatser.

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