• Refine Query
  • Source
  • Publication year
  • to
  • Language
  • 1097
  • 890
  • 229
  • 101
  • 83
  • 71
  • 65
  • 42
  • 40
  • 26
  • 20
  • 11
  • 11
  • 11
  • 11
  • Tagged with
  • 2934
  • 1022
  • 656
  • 576
  • 396
  • 386
  • 360
  • 345
  • 275
  • 251
  • 219
  • 213
  • 202
  • 201
  • 200
  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
1031

Isoleringsrutiner gällande livsmedelsbegränsningar för patienter på sjukhus där allogena stamcellstransplantationer genomförs

Sjögren, Erik, Haraldsson, Nellie January 2017 (has links)
Bakgrund: Stamcellstransplantation är en behandlingsmetod mot flera olika typer av leukemi. Efter transplantationen blir patienten infektionskänslig. Vid detta tillstånd skyddsisoleras patienten och får en livsmedelsbegränsad kost.Syfte: Sammanställa och jämföra isoleringsrutiner gällande livsmedelsbegränsningar för patienter vid Sveriges hematoloigavdelningar där allogen transplantation sker och jämföra med aktuell forskning bakom livsmedelsbegränsningar.Metod: Tvärsnittsstudie vid jämförelsen av livsmedelsbegränsningarna vid Sveriges hematologiavdelningar samt en litteraturstudie vid undersökningen av aktuell forskning i databaserna Pubmed och Cinahl.Resultat: I tvärsnittsstudien använde alla sjukhusen olika rutiner. Ingen signifikant skillnad gällande infektionsincidensen mellan patienter som hade livsmedelsbegränsningar jämfört med de som inte hade det fanns i litteratursökningen.Slutsats: Livsmedelsbegränsningar minskar troligtvis inte infektionsrisken för infektionskänsliga patienter. Det behövs högkvalitativ forskning för att utforma tydliga riktlinjer kring vilka livsmedelsbegränsningar som bör användas. / Background: Stem cell transplantation is a treatment for patients with leukemia. After the transplantation, the patients are at a higher risk of getting an infection and are therefore kept in protective isolation and get a food restricted diet.Purpose: To compile and compare the differences in food restricted diet for neutropenic patients at the hematology departments in Sweden where stem cell transplantation is performed and compare food restricted diet to current research.Method: A cross-sectional study to compare the food restrictions and a literature study to find out what the current research says using Pubmed and Cinahl.Result: The cross-sectional study showed that all the hospitals used different diets. In the literature review, no significant difference regarding infections rates when comparing patients who ate a food restricted diet with those who did not.Conclusion: Food restrictions are unlikely to reduce the infection rate of neutropenic patients. More high quality research is needed to formulate clear guidelines about what food restricted diet should be used.
1032

Post-transplant bendamustine reduces GvHD while preserving GvL in experimental haploidentical bone marrow transplantation

Stokes, Jessica, Hoffman, Emely A., Zeng, Yi, Larmonier, Nicolas, Katsanis, Emmanuel 07 1900 (has links)
Advances in haploidentical bone marrow transplantation (h-BMT) have drastically broadened the treatment options for patients requiring BMT. The possibility of significantly reducing the complications resulting from graft-versus-host disease (GvHD) with the administration of post-transplant cyclophosphamide (PT-CY) has substantially improved the efficacy and applicability of T cell-replete h-BMT. However, higher frequency of disease recurrence remains a major challenge in h-BMT with PT-CY. There is a critical need to identify novel strategies to prevent GvHD while sparing the graft-versus-leukaemia (GvL) effect in h-BMT. To this end, we evaluated the impact of bendamustine (BEN), given post-transplant, on GvHD and GvL using clinically relevant murine h-BMT models. We provide results indicating that post-transplant bendamustine (PT-BEN) alleviates GvHD, significantly improving survival, while preserving engraftment and GvL effects. We further document that PT-BEN can mitigate GvHD even in the absence of Treg. Our results also indicate that PT-BEN is less myelo-suppressive than PT-CY, significantly increasing the number and proportion of CD11b(+)Gr-1(hi) cells, while decreasing lymphoid cells. In vitro we observed that BEN enhances the suppressive function of myeloid-derived suppressor cells (MDSCs) while impairing the proliferation of T-and B-cells. These results advocate for the consideration of PT-BEN as a new therapeutic platform for clinical implementation in h-BMT.
1033

Induced regulatory T cells in transplantation tolerance

Chen, Ye January 2010 (has links)
Induced regulatory T cells (iTreg) play an important role in the induction of tolerance to self and non-self antigens. Harnessing their suppressive potential has therapeutic implications for the treatment of autoimmune conditions and transplant rejection. Although the role of TGFβ-conditioned iTreg in natural and therapeutic tolerance is indisputable, their mechanism of action as well as factors that influence their function and stability in vivo remain unclear. Here it is shown that TGFβ-conditioning of T cells in the absence of any Foxp3 expression is insufficient for conferring a suppressive phenotype in vivo, whilst Foxp3 expression is sufficient to enable naïve T cells to become suppressive both in vitro and in vivo. Graft antigen was found to enhance the number of iTreg-derived Foxp3+ cells localising to the draining lymph nodes of recipients, and this was associated with histone modifications at the Foxp3 locus that suggested a stabilisation or 'affirmation' of Foxp3 expression. Finally, iTreg were shown to 'out-compete' naïve T cells in forming clusters with dendritic cells. Activated inflammatory T cells could also 'out-compete' naïve T cells. However, unlike activated T cells, iTreg did not activate interacting DCs to the same extent, and this may potentially be a mechanism of their action in vivo.
1034

Verträglichkeit und Effektivität Cyclosporin A-vermittelter Immunsuppression beim Schaf für die xenogene, intrazerebrale Transplantation

Diehl, Rita 28 November 2016 (has links) (PDF)
Einleitung Der Einsatz von Stammzellen als Grundlage neuer therapeutischer Strategien wird bereits seit über 25 Jahren intensiv erforscht. Stammzellen sind in der Lage, in verschiedene funktionale Zelltypen auszudifferenzieren und verfügen über ein enormes Proliferationspotential (NAM et al. 2015). Ausgehend von den Fähigkeiten von Stammzellen sehen Forscher und Kliniker erstmals eine realistische Möglichkeit, kurative Therapieoptionen für Erkrankungen zu entwickeln, die bisher als schwer behandelbar oder sogar unheilbar angesehen wurden. Davon könnten insbesondere Patienten chronisch-degenerativer neurologischer und zerebrovaskulärer Erkrankungen, einschließlich der großen Anzahl an Schlaganfallopfern, profitieren. Schlaganfälle repräsentieren eine der häufigsten Todesursachen in der westlichen Welt (LOPEZ et al. 2006). Ein Drittel der betroffenen Patienten verstirbt innerhalb eines Jahres, während etwa 40% von dauerhaften Behinderungen betroffen sind (MOZAFFARIAN et al. 2015). Trotz intensiver Forschung existieren neben der systemischen Thrombolyse, die auf einen engen Zeitraum von maximal 4,5 Stunden nach dem Akutereignis beschränkt ist, keine zugelassenen Therapieoptionen (HACKE et al. 2008, SAVER et al. 2009). Zelltherapeutische Strategien zur Behandlung des Schlaganfalls werden daher als besonders vielversprechend angesehen (ANDRES et al. 2011). Neben den bereits gesicherten Erkenntnissen zur stammzelltherapeutischen Sicherheit und Wirksamkeit aus Studien unter Einsatz gängiger Nagermodellen (BLISS et al. 2006, JOO et al. 2013) wird insbesondere die Überprüfung der Wirksamkeit an geeigneten Großtiermodellen gefordert, die die Situation des menschlichen Schlaganfallpatienten möglichst realistisch wiedergeben sollen (SAVITZ et al. 2011). Eine Voraussetzung für die erfolgreiche Testung eines zelltherapeutischen Ansatzes in einem Großtiermodell mit fokaler zerebraler Ischämie besteht darin, ein langfristiges Überleben xenogener Zelltransplantate durch ein geeignetes Immunsuppressionsprotokoll zu erreichen. Die Notwendigkeit einer Immunsuppression besteht darin, dass sowohl allo- als auch xenogene Transplantate eine Immunantwort beim Empfänger auslösen und somit zu einer Abstoßungsreaktion führen können (JANEWAY 2002). Die Anwendung von immunsuppressiven Medikamenten geht dabei aber häufig mit Nebenwirkungen einher. Insbesondere beim Schaf existiert jedoch nur eine limitierte Datenlage zu immunsuppressiven Protokollen und deren Nebenwirkungen. Ziele der Untersuchung Das Ziel der vorliegenden Studie bestand darin, eine xenogene Transplantation von fetalen humanen neuralen Progenitorzellen (fhNPZ) in einem gesunden Schafsmodell durchzuführen, um die Wirksamkeit in Hinblick auf das Transplantatüberleben und die Nebenwirkungen einer Immunsuppression mittels Cyclosporin A (CsA) zu untersuchen. Materialien und Methoden Hierfür wurden je 5 Schafe in zwei Gruppen über einen Zeitraum von 64 Tagen immunsupprimiert (iCsA: 3 mg CsA/kg 2x tägl. bis einschließlich Tag 36, danach 3 mg CsA/kg 1x tägl. jeden 3. Tag; kCsA: kontinuierlich 3 mg CsA/kg 2x tägl.), während eine Kontrollgruppe (Kon) von ebenfalls 5 Tieren keine Immunsuppression erhielt. Am Versuchstag 22 wurde den Schafen eisenmarkierte fhNPZ (Eisenkonzentration: 3,0 mM, ca. 200.000 Zellen pro Transplantationsposition) stereotaktisch in das gesunde Gehirn transplantiert. Aufgrund der Eisenmarkierung der Stammzellen konnten diese an den Versuchstagen 23, 36 und 64 mittels 3,0 MRT-Aufnahmen in vivo überwacht und anschließend ex vivo das Überleben der fhNPZ im Schafhirn 42 Tage nach Transplantation histologisch untersucht werden. Für die Untersuchungen zu Wirkspiegeln und Nebenwirkungen von CsA im Schaf wurden den Versuchstieren innerhalb des Versuchszeitraums regelmäßig Blutproben entnommen und am Versuchsende eine pathologische und histologische Untersuchung von Leber und Nieren durchgeführt. Ergebnisse Bei den durchgeführten Untersuchungen konnte festgestellt werden, dass die CsA-Wirkspiegel im Blut bei der kCsA (424,0 ± 135,0 ng/ml) signifikant höher waren im Vergleich zur iCsA (198,5 ± 155,9 ng/ml). Diese Unterschiede besaßen jedoch keinen Einfluss auf das Langzeitüberleben der transplantierten fhNPZ. In keiner der drei Versuchsgruppen konnten vitale Zellen 42 Tage nach der Transplantation aufgefunden werden. Die Untersuchung der Nebenwirkungen von CsA ergab, dass die Langzeitgabe von CsA Anzeichen für einen hämatologischen Einfluss zeigt. Ebenso konnte sowohl eine hepatotoxische, als auch eine nephrotoxische Wirkung von CsA beim Schaf nachgewiesen werden. Schlussfolgerungen Schlussfolgernd kann zusammengefasst werden, dass die Gabe von 3 mg CsA/kg 2x tägl. nicht suffizient einer Abstoßungsreaktion xenogener ins Schafhirn transplantierter fhNPZ entgegenwirkt. Für das Ziel einer suffizienten zelltherapeutischen Anwendung im Schaf nach einem Schlaganfall sind somit weitere Untersuchungen zu einer wirksamen Immunsuppression beim Schaf und zu einem verbesserten Transplantatüberleben notwendig. Desweiteren konnten klinische und pathologische Nebenwirkungen beim Schaf durch die Langzeitgabe des Immunsuppressivums CsA festgestellt werden.
1035

I väntan på att det nya livet ska börja : En kvalitativ studie om patienters upplevelser av att vänta på ett nytt hjärta / Waiting for the new life to begin : A qualitative studie about patients experiences of waiting for a new heart

Claeson, Josefine, Arvidsson, Emelie January 2016 (has links)
No description available.
1036

La transplantation rénale : entre l'attente et la réalisation : parcours d'adaptation psychologique et sociale selon la perspective des individus greffés

Fournier, Stéphanie January 2008 (has links)
Thèse numérisée par la Division de la gestion de documents et des archives de l'Université de Montréal.
1037

Les représentations de transplanteurs autour de la question du don altruiste dans deux contextes culturels : entretiens avec des médecins transplanteurs français et québécois

Fortin, Marie-Chantal January 2007 (has links)
Thèse numérisée par la Division de la gestion de documents et des archives de l'Université de Montréal.
1038

Genetic Variations in Interferon-Induced Genes and HCV Recurrence after Liver Transplantation

Whitehill, Benjamin Cameron 01 January 2007 (has links)
Hepatitis C Virus (HCV) infection represents a worldwide pandemic and is currently the leading cause of cirrhosis and liver transplantation. After transplantation recurrence is almost universal with 96% of patients testing positive for viral RNA and exhibiting histological evidence of infection within the first year. Type I interferons (IFN) and interferon inducible genes are responsible for the innate antiviral state and single nucleotide polymorphisms (SNPs) within these genes may affect the patients ability to respond post-transplantation. We hypothesize the elucidation of associations between SNPs in Type-I Interferon and Interferon inducible genes and HCV recurrence post-liver transplantation might help to identify HCV patients with different prognosis and improve liver transplant recipient selection. 100 HCV positive patients were genotyped using Allelic Discrimination on an ABI Prism 7700 sequence detector (Applied Biosystems) for SNPs in IFNB1, OAS-1, and ISG-15 to establish a relationship between SNPs and clinical complications post-transplantation. Quantitative real-time polymerase chain reaction (QPCR) was also run to determine the relationship between SNPs or disease state and the level of RNA expression. Results were collected and analyzed using Fishers exact test, Kaplan-Meir method, and the log-rank test. Results obtained indicated that SNPs in OAS-1 are associated with HCV recurrence within 12 months post-orthotopic liver transplantation (OLT) and OAS-1 SNP genotypes were significantly associated with the development of fibrosis within the first year. Additionally we observed an association between the SNP genotypes of OAS-1 and ISG-15 and CMV infection post-OLT. A significant distribution of ISG-15 genotypes was also found to correlate with acute rejection. These findings might help identify patients at high risk of developing complications within the first year.
1039

Interpersonal and Shared Decision Making models of communication applied to simulated requests for organ donation

Baughn, Daniel 30 April 2009 (has links)
Using an analogue format, the present study evaluated the viability of relationship and interactional concepts that have been applied to the physician-patient interaction to the field of organ donation by examining the donation request process between procurement coordinators and simulated families. Interpersonal processes were assessed using behavioral ratings by independent observers. Procurement coordinators were viewed as being more submissive than dominant and more friendly than hostile. Family members were viewed as being more hostile than friendly, more dominant and hostile than submissive or friendly, disclosing slightly more personal information than medical information, and engaging in slightly more shared decision making than providing medical information. Procurement coordinator gender and ethnicity and family ethnicity influenced interpersonal behavior. Several interpersonal variables were associated with measures of the “decision to donate” obtained from raters and simulated families. Implications for the field of organ donation and the training of procurement coordinators are discussed.
1040

Nouvelles thérapies immunosuppressives dans la prévention et le traitement du rejet aigu d'allogreffes vascularisées chez le rat

Vu, Minh Diem January 2003 (has links)
Thèse numérisée par la Direction des bibliothèques de l'Université de Montréal.

Page generated in 0.1162 seconds