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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
121

Individualized After Visit Summary Effectiveness on Patients Receiving Workers’ Compensation

Miller, Jennifer LL 17 March 2021 (has links)
No description available.
122

Costs and Benefits of Patient Home Visits in a Family Medicine Residency Program

Whitfield, Benjamin, Johnson, Leigh D, M.D., Polaha, Jodi, Ph.D. 12 April 2019 (has links)
Home visits are a required training component of many Family Medicine residency programs in the United States. However, they are becoming less popular due to such factors as increasing resident responsibilities, decreasing reimbursement, and a decline in resident intention to incorporate home visits into future practice. This study’s aims are: (1) to evaluate the current practices of one Family Medicine residency training program’s time and resource expenditure to conduct home visits, and (2) to evaluate resident and faculty experiences of home visits. Residents and faculty in a Family Medicine training program were provided with a 12- question survey immediately after completing a home visit. A total of 19 surveys from residents and faculty were collected and analyzed. Average reported time spent per home visit was 90 minutes (range = 50-180 minutes), and the home visit teams included an average of 4 members (range = 2-6 members). The providers felt that they knew their patients and the patients’ circumstances better after the home visit with a score of 4.1 (on a 1-5 scale with 5 being a positively framed statement). Resident opinions were neutral (average score 3.1 on a 1-5 scale) regarding whether they found home visits to be educational to their residency training in Family Medicine. Residents also had mixed feelings (average score 2.9) regarding whether they would perform more home visits during their residency training if given the opportunity. Most faculty members (5/7) indicated they had done home visits during their residency training and all faculty (7/7) felt that home visits added value to their training in Family Medicine. Finally, qualitative recommendations were collected from respondents which may allow this training program to improve home visits in the future. Overall, significant time is currently being spent conducting home visits, with a difference in perceived efficacy between residents and faculty. Future research may include a cost analysis to quantify financial value, as well as expanding data collection to other Family Medicine residency training programs to improve generalizability.
123

Skogsbesökets påverkan på känslostämningen- en undersökning av Älvrummets naturreservat i Trollhättan / The forest visits impact on our emotions- a study of Älvrummets nature reserve in Trollhättan

Marchiafava, Nathalie January 2022 (has links)
Kontakt med naturen har bevisats vara viktigt för människors välbefinnande, humör och känslostämning. Av den anledningen är skogen och naturen mycket viktig, speciellt i tätortsnära områden. I tidigare undersökningar har man kommit fram till skogen förändrar känslostämningen hos människor och att framför allt positiva känslor väcks. Syftet med denna studie var att ta reda på vilka specifika känslor som väcks och vad som kan påverka dessa. Undersökningen genomfördes som en enkätundersökning på plats vid naturreservatet Älvrummet i Trollhättan. Resultatet har sedan sammanställts och analyserats med chi-2-test för att se ifall det fanns några signifikanta samband. Studiens resultat påvisar som många andra undersökningar att ett skogsbesök har en påverkan på känslostämningen. Resultatet visar också att det är framför allt positiva känslor som väcks. Till viss mån påverkade umgänge, aktivitet och besökta attraktioner några enstaka känslor, men i de flesta fall fanns inget samband mellan studerade faktorer och känslostämningen.
124

Föräldrars erfarenheter av att erhålla stöd genom utökade hembesök vid graviditet och barnets första femton levnadsmånader : Fenomenografisk intervjustudie / Parents' experiences of recieving support through extended home-visits during pregnancy and the child's first fifteen months : Phenomenographic interview study

Forsman, Anna-Carin, Pihlblad, Jessica January 2020 (has links)
Background: Parenting is life-changing, a stable and secure social network, and a well-functioning relationship contributes to a positive perceived parenting. It’s essential to be able to adapt parenting support and to discover parents with increased need for support early, in which home-visits can be an important part. This study describes parents' experiences of a care intervention that involves professional support in form of extended home-visits during pregnancy and the child's first fifteen months of life. Aim: To describe parents' experiences of receiving support through extended home-visits during pregnancy and the child's first fifteen months of life. Method: Qualitative study with inductive approach. Twelve semi-structured interviews were conducted. Phenomenographic method was used for data analysis. Results: Parents' experiences of receiving support through extended home-visits resulted in three categories: The place and form of the meeting are important for parents' sense of coherence; Home-visits promote parents' sense of security and strengthen the parental role; Home-visits promote parental involvement, integration and relationships. Parents described that everything fell into place and became more real when they received support at home. Conclusion: Home-visits and support in the home environment increased parents' sense of coherence, participation, sense of security and strengthened their role as parents.
125

Die Pflegevisite: eine Evaluation von Inanspruchnahme, Akzeptanz und Nutzen am Beispiel des Universitätsklinikums Carl Gustav Carus Dresden

Korn-Mattern, Katrin 12 August 2024 (has links)
Die Sicherung und Weiterentwicklung der Versorgungs- und Pflegequalität sind wesentliche Bestandteile der Patientenversorgung im Krankenhaus (vgl. Boucsein, 2004: 1). Sowohl die Pflegewissenschaft als Disziplin als auch der Gesetzgeber haben ein hohes Niveau an die Qualität der Versorgung definiert. Dies und die zunehmende Komplexität der Behandlungsfälle erfordern die Nutzung geeigneter Instrumente (vgl. Kußmaul, 2011: 270). Neben Patientenbefragungen, Pflegestandards und normierten Prozessen, ist die Pflegevisite ein wichtiges Instrument der internen Qualitätssicherung der Pflege. Die Mehrzahl der deutschsprachigen Fachliteratur zur Pflegevisite ist aus den neunziger Jahren bis in die Anfänge der 2000er Jahre. Es finden sich überwiegend Praxisberichte, die in der Analyse heterogene Definitionen und Inhalte aufzeigen. Daher wurde für die vorliegende Dissertation eine umfassende Literaturanalyse vorgenommen. Es erfolgte eine Darstellung der theoretischen Grundlagen, wobei unter anderem die Abgrenzung von anderen Begriffen und Instrumenten beschrieben wurde, um Pflegevisite eindeutig zu definieren. Die Autorin orientiert sich in ihrer Arbeit an der Definition der Verfahrensanweisung Pflegevisite des Universitätsklinikums Carl Gustav Carus Dresden: „Die Pflegevisite ist ein Instrument zur ganzheitlichen Gestaltung und Evaluation des Pflegeprozesses, mit dem Ziel der Qualitätssicherung und -entwicklung. Es erfolgt im Rahmen der Pflegevisite ein Gespräch mit dem Patienten / der Patientin und / oder den Angehörigen. Die Pflegevisite ist ebenso ein Führungsinstrument, sofern Pflegevisiten durch leitende Pflegekräfte gemeinsam mit den Pflegenden durchgeführt werden. Die Pflegevisite ist dabei kein Kontrollinstrument (vgl. Bieg, 1995: 208; Koch, 2006:48).“ Das Universitätsklinikum Dresden (UKD) führte am 01.01.2011, verpflichtend für alle stationären Bereiche, das Instrument Pflegevisite ein. Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit der Evaluation von Inanspruchnahme, Akzeptanz und Nutzen der Pflegevisite am Beispiel dieser Einrichtung. Dazu führte die Autorin vom 01.06.2013 bis zum 30.11.2015 eine dreiteilige Forschungsstudie, bestehend aus einer Befragung, Experteninterviews innerhalb des UKD und einer Datenauswertung der Pflegevisiten des UKD von 2011-2014, durch. An der deutschlandweiten Befragung nahmen insgesamt 53 Einrichtungen teil. 58,5 % der Teilnehmenden gaben an, Pflegevisiten durchzuführen. Die 41,5% der Einrichtungen, die keine Pflegevisiten durchführten, gaben als häufigste Gründe der fehlenden Umsetzung an, dass die Prioritäten in anderen Themengebieten lägen sowie fehlende zeitliche und personelle Ressourcen. Es zeigte sich keine flächendeckende Nutzung. Somit wurde die These eines in Deutschland etablierten Instrumentes der Pflegevisite nicht bestätigt. Pflegevisitendurchführende Einrichtungen gaben die Qualitätssicherung und -weiterentwicklung, die Steigerung der Patientenzufriedenheit und das Aufdecken von Defiziten als Gründe für die Etablierung an. Dabei werden inhaltliche Schwerpunkte wie Pflegequalität, Patientenzufriedenheit, Pflegedokumentation, Umgebung, Organisation, Fachkompetenz der Mitarbeitenden und die Umsetzung von Vorgaben geprüft. 71,4 % der Teilnehmenden orientieren sich bei der Durchführung von Pflegevisiten an einer internen Verfahrensanweisung. Die Umsetzung dieser hausinternen Vorgaben (Anzahl der Pflegevisiten, Verfahrensanweisung) wird jedoch von nur 42,9 % erfüllt. Die Auswirkungen und Veränderungen aufgrund der durchgeführten Pflegevisiten auf die Einrichtung im Allgemeinen, die Mitarbeitenden und die Patienten / Patientinnen wurden durch die Teilnehmenden als sehr stark und wichtig eingeschätzt. Damit konnte die vorliegende Hypothese einer hohen Wirkung des gewünschten Nutzens bestätigt werden. An den Experteninterviews „Pflegevisite“ im UKD nahmen 42 Experten / Expertinnen, bestehend aus Pflegekräften, Stations- und Pflegedienstleitungen teil. Sie waren in den verschiedenen Fachgebieten für stationäre Einheiten tätig und hatten persönliche Erfahrungen, durch Teilnahme oder Verantwortlichkeit, in der Umsetzung mit Pflegevisiten. Dem überwiegenden Teil der Teilnehmenden waren die Vorgaben und Instrumente zum Verfahren bekannt, welche jedoch von 57% als nicht durchführbar eingeschätzt wurden. Am häufigsten wurde dafür der Grund des Zeit- und Personalmangels angegeben. 62 % der Teilnehmenden ergänzten, dass aufgrund der hohen Arbeitsbelastung oder veränderten Rahmenbedingungen, Instrumente wie Pflegevisite und andere Themen der Pflegequalität in den Hintergrund geraten. Dies konnte als vorher bestehende Hypothese bestätigt werden. Hingegen gaben alle Teilnehmenden an, in der Durchführung der Pflegevisiten für Patienten / Patientinnen, Mitarbeitenden und Leitungen einen großen Nutzen und positive Resultate zu spüren. Die Einschätzung des Instruments Pflegevisite hinsichtlich seiner Wirkung und Wichtigkeit in Bezug auf die Einrichtung im Allgemeinen, die Patienten / Patientinnen und Mitarbeitenden erfolgte durch die Teilnehmenden analog der deutschlandweiten Befragung als sehr stark und wichtig. Die These, dass das vorliegende Verfahren und Instrument der Pflegevisite zu umfangreich ist, konnte nicht bestätigt werden. Die Datenauswertung der durchgeführten Pflegevisiten des UKDs der Jahre 2011-2014, musste nach Abschluss der Datenbereinigung und Erstellung der Datenbasis für die Datenanalyse leider als insgesamt für ungeeignet bewertet werden. Dennoch wurde sich für die Durchführung der Datenanalyse entschieden, um Tendenzen der Durchführung der Pflegevisiten zu erkennen. Dabei zeigte sich eine sehr heterogene Umsetzung. Maßnahmen für eine bessere Gestaltung eines zukünftigen Dokumentes und Reports konnten abgeleitet werden und sind in der Arbeit dargestellt. Es zeigte sich, dass das elektronisch etablierte Instrument für eine bessere Auswertbarkeit überarbeitet und neugestaltet werden sollte. Vielen Befragten fehlte eine Auswertung für die gesamte Einrichtung, um für die itarbeitenden den Nutzen sichtbar zu machen. Insgesamt war zu erkennen, dass die Teilnehmenden der Befragung und der Experteninterviews die Pflegevisite als ein sehr sinnvolles Instrument zur Evaluation des Pflegeprozesses ansehen und auch in der Durchführung eine positive Wirkung sehen. Die Umsetzung der Pflegevisiten bereitete jedoch bereits 2013-2015 den Teilnehmenden aufgrund von fehlenden Personal- und Zeitressourcen große Probleme. Daher ist bei Neugestaltung oder Überarbeitung bestehender Pflegevisiteninstrumente und der dazugehörigen Verfahren eine Optimierung notwendig, welche fünf Kernelemente als Erfolgsfaktoren beinhaltet. Auch der nachgewiesene Nutzen der Pflegevisite, welcher noch nicht erbracht wurde, wird durch die Teilnehmenden gewünscht. In Zeiten der evidenzbasierten Medizin und Pflege ist der Nachweis, dass Pflegevisite die Pflegequalität des Bereiches langfristig verbessert bzw. den gewünschten Nutzen erbringt, unbedingt notwendig und stellt einen weiteren Forschungsbedarf dar. Denn medizinische und pflegerische Interventionen sollten nur angewendet werden, wenn sie nachweislich wirksam sind und für die Patienten / Patientinnen einen gesundheitlichen Nutzen erbringen (vgl. Herkner & Müller, 2011: 3). Die Mitarbeitenden haben ein hohes Interesse am Patientenwohl und der Erbringung einer hochwertigen Versorgungsqualität innerhalb der Behandlungs- und Pflegeprozesse. Die Rahmenbedingungen verhindern dies jedoch zunehmend und ein Erreichen dieser Ziele wird erschwert. Daher ist es nicht ausreichend gute Instrumente wie die Pflegevisite für die Patientenversorgung und den Pflegeprozess zu entwickeln und zu etablieren, auch die Arbeits- und Rahmenbedingungen im Gesundheitswesen müssen national weiterentwickelt werden (vgl. Bräutigam, 2014: 8). Die Monographie besteht aus 170 Seiten mit 105 Abbildungen, 55 Tabellen und 12 Anlagen.:Zusammenfassung I Abstract V Inhaltsverzeichnis IX Abkürzungsverzeichnis XI Abbildungsverzeichnis XII Tabellenverzeichnis XV Vorwort und Danksagung 1 1 Einleitung 3 2 Theoretische Grundlagen der Pflegevisite 6 2.1 Entwicklung der Pflegevisite 6 2.2 Rechtliche Grundlagen 7 2.3 Definition Pflegevisite 9 2.4 Abgrenzung von anderen Begriffen und Interventionen 13 2.4.1 Pflegevisite vs. Fallbesprechung 13 2.4.2 Pflegevisite vs. Pflegefachgespräch 14 2.4.3 Pflegevisite vs. Übergabe am Patientenbett 14 2.4.4 Ist der Begriff Visite korrekt gewählt? 15 2.5 Ziele und Vorteile der Pflegevisite 16 2.5.1 Ziele und Vorteile für Patienten / Patientinnen 16 2.5.2 Ziele und Vorteile für Pflegekräfte 17 2.5.3 Ziele für und Vorteile für leitende Pflegekräfte 18 2.5.4 Qualitätsziele für das Unternehmen 19 2.5.5 kritische Faktoren der Pflegevisite 20 2.6 Formen der Pflegevisite 20 2.6.1 Unterteilung nach Teilnehmenden 21 2.6.2 Unterteilungen nach Inhalten 22 2.7 Rahmenbedingungen und Voraussetzungen 23 2.7.1 Teilnehmende 24 2.7.2 Pflegeprozess und Pflegedokumentation 25 2.7.3 Organisation 26 2.8 Ablauf der Pflegevisite 26 2.9 Möglichkeiten der Evaluation 29 3 Pflegevisite im Universitätsklinikum Dresden 30 3.1 Projekt „Pflegevisite“ 2008 bis 2010 30 3.2 Formen der Pflegevisite im Universitätsklinikum Dresden 32 3.3 Erfahrungen aus der Umsetzung 33 3.4 Pflegevisite UKD Status Quo Mai 2023 34 4 Forschungsstudie „Pflegevisite“ 35 4.1 Hintergrund und Ziele der Studie 35 4.2 Forschungsdesign 36 4.3 Befragung zur Thematik Pflegevisite in Deutschland 37 4.3.1 Forschungsfrage und Hypothesen 37 4.3.2 Methodik 38 4.3.3 zentrale Ergebnisse der Befragung 41 4.3.3.1 Baustein 1: Basisdaten - Krankenhaus und Person 42 4.3.3.2 Baustein 2: Wissen und Umsetzung zur Pflegevisite 49 4.3.3.3 Baustein 3: Nutzen und Wirkung zur Pflegevisite 66 4.3.3.4 Baustein 4: Qualitätssicherung und Anregungen 76 4.3.3.5 Zusammenfassung der Ergebnisse 80 4.3.4 Methodenkritik und Einordnung der Ergebnisse 82 4.4 Experteninterview „Pflegevisite“ Universitätsklinikum Dresden 86 4.4.1 Forschungsfrage und Hypothesen 86 4.4.2 Methodik 87 4.4.3 zentrale Ergebnisse der Experteninterviews 90 4.4.3.1 Baustein 1: Person / Werdegang 90 4.4.3.2 Baustein 2: Wissen und Umsetzung zur Pflegevisite 97 4.4.3.3 Baustein 3: Nutzen und Wirkung der Pflegevisite 104 4.4.3.4 Baustein 4: Feedback zum Verfahren und Instrument Pflegevisite 116 4.4.3.5 Baustein 5: Arbeitsorganisation / -inhalte 120 4.4.3.6 Zusammenfassung der Ergebnisse 124 4.4.4 Methodenkritik und Einordnung der Ergebnisse 127 4.5 Datenauswertung Pflegevisiten Universitätsklinikum Dresden 130 4.5.1 Forschungsfragen und Hypothesen 130 4.5.2 Methodik 130 4.5.3 zentrale Ergebnisse 133 4.5.3.1 Baustein 1: Basisdaten 133 4.5.3.2 Baustein 2: Pflegedokumentation 140 4.5.3.3 Baustein 3: Hinweise, Lob, Kritik, Notenvergabe 142 4.5.3.4 Baustein 4: Modul Maßnahmenkatalog anhand Mängel 143 4.5.3.5 Baustein 5: sonstige verbale Einschätzungen 145 4.5.3.6 Vollständigkeitsanalyse 145 4.5.3.7 Zusammenfassung und Begrenzung der Ergebnisse 146 4.5.4 Methodenkritik und Einordung der Ergebnisse 148 5 Diskussion 150 5.1 zentrale Ergebnisse der gesamten Studie 150 5.2 Stärken und Limitationen der Forschungsstudie 156 5.3 Weitere Forschungs- und Praxisentwicklungsbedarfe 159 5.3.1 Entwicklungsvorschläge für die Praxis 159 5.3.1.1 Pflegeprozess 159 5.3.1.2 Qualitätsanspruch 160 5.3.1.3 Verfahren zur Umsetzung der Pflegevisite in den Einrichtungen 161 5.3.1.4 Inhaltlich-pflegefachliche Gestaltung der Pflegevisite 163 5.3.1.5 Protokoll Pflegevisite 165 5.3.1.6 Pflegevisite auf nationaler Ebene 166 5.3.2 weitere Forschungsbedarfe 167 5.4 Fazit und Ausblick 168 Erklärung zur Eröffnung des Promotionsverfahrens - 1 - Erklärung über die Einhaltung der aktuellen gesetzlichen Vorgaben im Rahmen der Dissertation - 2 - Literaturverzeichnis - 3 - Anlagenverzeichnis - 7 - Anlagen - 8 - / The securing and further development of supply and care quality are essential components of patient care in hospital (cf. Boucsein, 2004: 1). Both the nursing science as discipline as well as legislators have defined a high level for quality of supply. This and the increasing complexity of treatment cases require the use of appropriate instruments (cf. Kußmaul, 2011: 270). In addition to patient surveys, care standards and normalized processes, the nurse visit is an important instrument of internal quality assurance of nursing. Most of the german-speaking specialist literature about nurse visit is from the nineties to the beginnings of the 2000s. There are mainly practice reports that show heterogeneous definitions and contents in the analysis. For this reason, a comprehensive literature analysis has been carried out for the present dissertation. A description of the theoretical foundations took place, whereby the delimitation of other terms and instruments was described, among other things, to clearly define nurse visit. The author is oriented in her work on the definition nurse visit of the University Hospital Carl Gustav Carus Dresden: 'The nurse visit is an instrument for the holistic design and evaluation of the nursing process, with the aim of quality assurance and development. A conversation with the patient and/or his/her relatives is carried out in connection with the nurse visit. The nurse visit is also a guiding instrument, given that nurse visits performed by head of nurses are carried out together with the nurses. In doing so the nurse visit is not a control instrument (cf. Bieg, 1995: 208; Koch, 2006:48). ' The University Hospital Dresden established the instrument nurse visit on 01.01.2011, mandatory for all stationary areas. This work is concerned with the evaluation of the use, acceptance, and benefit of the nurse visit, using the example of this facility. To this end, the author ran from 01.06.13 to 30.11.15 a three-part research study, consisting of a germany-wide survey, expert interviews within the UKD and a data evaluation of the nurse visits of the UKD from 2011-2014, by. A total of 53 facilities took part on the germany-wide survey. As a result - 58.5% of the participants stated that they perform nurse visits. The remainder of the institutions not performing nurse visits stated as most frequent reasons for the lack of implementation, that the priorities were in other areas, as well as the lack of time and personnel resources. It did not show any widespread use. Thus, the thesis of an instrument of nurse visit established in Germany has not been confirmed. Nurse visit-carrying institutions gave quality assurance and enhancement, increased patient satisfaction, and the uncovering of deficits as reasons for establishing. The focus will be on topics such as care quality, patient satisfaction, nursing documentation, environment, organization, professional competence of the employees and implementation of guidelines. 71.4% of the participants are guided by an internal procedure for the implementation of nurse visits. However, the implementation of these in-house specifications (number of care visits, process instruction) is met by only 42.9%. Caused by the nurse visits performed, the effects and changes on the facility in general, the employees and the patients were assessed by the participants as very strong and important. Thus, the present hypothesis of a high effect of the desired benefit could be confirmed. The expert interviews 'nurse visit' in the UKD were participated by 42 experts, consisting of head of nurses, head of station and nurses. They were acting in the various specialist areas for stationary units and had personal experience through participation or responsibility in the implementation of nurse visits. The predominant part of the participants was aware of the requirements and instruments of the procedure, which, however, were assessed by 57% as impractical. The most common reason for this was the lack of time and staff. Furthermore, 62% of the participants added that due to the high workload or changing conditions, instruments such as nurse visits and other issues of the quality of nursing have fallen into the background. This could be confirmed as a previously existing hypothesis. On the other hand, all participants had a great benefit and positive results in the implementation of the nurse visits for patients, employees and lines management. The participants assessed the instrument nurse visit in terms of its impact and importance in relation to the facility in general, the patients and employees in analogy to the nationwide survey as very strong and important. The thesis that the present method and instrument of the nurse visit is too extensive could not be confirmed. The data evaluation of the nurse visits performed by the UKD of the years 2011-2014, after the completion of the data cleansing and the creation of the data base for the data analysis, unfortunately, had to be evaluated as unsuitable in total. Nevertheless, it was decided to run the data analysis to identify trends in the implementation of the nurse visits. A very heterogeneous application was shown here. Measures for a better design of a future document and reports could be derived and are presented here in this elaboration. It was shown that the electronically established instrument should be revised and redesigned for better evaluability. Many respondents lacked an evaluation of the entire facility to make the benefits visible to the employees. Overall, it was evident that the participants in the survey and the expert interviews looked at the nurse visits as a very useful tool for evaluating the nursing process and sensed a positive effect in the implementation. However, the implementation of the nurse visits already prepared major problems for the participants in 2013-2015 due to lack of personnel and time resources. Therefore, in the case of redesign or revision of existing nurse visit instruments, an optimization is necessary, which contains five core elements as success factors. The participants would also like to see the proven benefit of the nurse visit, which has not yet been provided. In times of evidence-based medicine and nursing the proof of nurse visit improving the nursing quality of the area in the long term, or providing the desired benefit, is necessary and represents a further need for research. Medical and nursing interventions should only be used if they are demonstrably effective and provide health benefits to patients (cf. Herkner & Müller, 2011: 3). The employees have a huge interest in the patient's well-being and the provision of a high-level supply quality within the treatment and nursing processes. However, the framework conditions are increasingly preventing this, and achieving these goals is made more difficult. Therefore, it is not sufficient to develop and establish adequate instruments such as the nurse visit for patient care and the nurse process. In addition, the working and framework conditions in health care must be developed further nationally (cf. Bräutigam, 2014: 8). The monograph consists of 170 pages with 105 illustrations / charts, 55 tables and 12 appendices.:Zusammenfassung I Abstract V Inhaltsverzeichnis IX Abkürzungsverzeichnis XI Abbildungsverzeichnis XII Tabellenverzeichnis XV Vorwort und Danksagung 1 1 Einleitung 3 2 Theoretische Grundlagen der Pflegevisite 6 2.1 Entwicklung der Pflegevisite 6 2.2 Rechtliche Grundlagen 7 2.3 Definition Pflegevisite 9 2.4 Abgrenzung von anderen Begriffen und Interventionen 13 2.4.1 Pflegevisite vs. Fallbesprechung 13 2.4.2 Pflegevisite vs. Pflegefachgespräch 14 2.4.3 Pflegevisite vs. Übergabe am Patientenbett 14 2.4.4 Ist der Begriff Visite korrekt gewählt? 15 2.5 Ziele und Vorteile der Pflegevisite 16 2.5.1 Ziele und Vorteile für Patienten / Patientinnen 16 2.5.2 Ziele und Vorteile für Pflegekräfte 17 2.5.3 Ziele für und Vorteile für leitende Pflegekräfte 18 2.5.4 Qualitätsziele für das Unternehmen 19 2.5.5 kritische Faktoren der Pflegevisite 20 2.6 Formen der Pflegevisite 20 2.6.1 Unterteilung nach Teilnehmenden 21 2.6.2 Unterteilungen nach Inhalten 22 2.7 Rahmenbedingungen und Voraussetzungen 23 2.7.1 Teilnehmende 24 2.7.2 Pflegeprozess und Pflegedokumentation 25 2.7.3 Organisation 26 2.8 Ablauf der Pflegevisite 26 2.9 Möglichkeiten der Evaluation 29 3 Pflegevisite im Universitätsklinikum Dresden 30 3.1 Projekt „Pflegevisite“ 2008 bis 2010 30 3.2 Formen der Pflegevisite im Universitätsklinikum Dresden 32 3.3 Erfahrungen aus der Umsetzung 33 3.4 Pflegevisite UKD Status Quo Mai 2023 34 4 Forschungsstudie „Pflegevisite“ 35 4.1 Hintergrund und Ziele der Studie 35 4.2 Forschungsdesign 36 4.3 Befragung zur Thematik Pflegevisite in Deutschland 37 4.3.1 Forschungsfrage und Hypothesen 37 4.3.2 Methodik 38 4.3.3 zentrale Ergebnisse der Befragung 41 4.3.3.1 Baustein 1: Basisdaten - Krankenhaus und Person 42 4.3.3.2 Baustein 2: Wissen und Umsetzung zur Pflegevisite 49 4.3.3.3 Baustein 3: Nutzen und Wirkung zur Pflegevisite 66 4.3.3.4 Baustein 4: Qualitätssicherung und Anregungen 76 4.3.3.5 Zusammenfassung der Ergebnisse 80 4.3.4 Methodenkritik und Einordnung der Ergebnisse 82 4.4 Experteninterview „Pflegevisite“ Universitätsklinikum Dresden 86 4.4.1 Forschungsfrage und Hypothesen 86 4.4.2 Methodik 87 4.4.3 zentrale Ergebnisse der Experteninterviews 90 4.4.3.1 Baustein 1: Person / Werdegang 90 4.4.3.2 Baustein 2: Wissen und Umsetzung zur Pflegevisite 97 4.4.3.3 Baustein 3: Nutzen und Wirkung der Pflegevisite 104 4.4.3.4 Baustein 4: Feedback zum Verfahren und Instrument Pflegevisite 116 4.4.3.5 Baustein 5: Arbeitsorganisation / -inhalte 120 4.4.3.6 Zusammenfassung der Ergebnisse 124 4.4.4 Methodenkritik und Einordnung der Ergebnisse 127 4.5 Datenauswertung Pflegevisiten Universitätsklinikum Dresden 130 4.5.1 Forschungsfragen und Hypothesen 130 4.5.2 Methodik 130 4.5.3 zentrale Ergebnisse 133 4.5.3.1 Baustein 1: Basisdaten 133 4.5.3.2 Baustein 2: Pflegedokumentation 140 4.5.3.3 Baustein 3: Hinweise, Lob, Kritik, Notenvergabe 142 4.5.3.4 Baustein 4: Modul Maßnahmenkatalog anhand Mängel 143 4.5.3.5 Baustein 5: sonstige verbale Einschätzungen 145 4.5.3.6 Vollständigkeitsanalyse 145 4.5.3.7 Zusammenfassung und Begrenzung der Ergebnisse 146 4.5.4 Methodenkritik und Einordung der Ergebnisse 148 5 Diskussion 150 5.1 zentrale Ergebnisse der gesamten Studie 150 5.2 Stärken und Limitationen der Forschungsstudie 156 5.3 Weitere Forschungs- und Praxisentwicklungsbedarfe 159 5.3.1 Entwicklungsvorschläge für die Praxis 159 5.3.1.1 Pflegeprozess 159 5.3.1.2 Qualitätsanspruch 160 5.3.1.3 Verfahren zur Umsetzung der Pflegevisite in den Einrichtungen 161 5.3.1.4 Inhaltlich-pflegefachliche Gestaltung der Pflegevisite 163 5.3.1.5 Protokoll Pflegevisite 165 5.3.1.6 Pflegevisite auf nationaler Ebene 166 5.3.2 weitere Forschungsbedarfe 167 5.4 Fazit und Ausblick 168 Erklärung zur Eröffnung des Promotionsverfahrens - 1 - Erklärung über die Einhaltung der aktuellen gesetzlichen Vorgaben im Rahmen der Dissertation - 2 - Literaturverzeichnis - 3 - Anlagenverzeichnis - 7 - Anlagen - 8 -
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家庭訪問之親師成員類別研究 / A Study on Membership Categorization Analysis of Teachers and Parents Through Home Visits

蔡善惠 Unknown Date (has links)
中文摘要 家庭訪問是親師溝通的重要管道,教師與家長常常藉此進行教育理念的溝通或教養方式的協調,教師與家長常會在訪談中變換身份,彼此在不同時機以不同角色進行互動。如何選擇適合的身份進行溝通,在社會文化中是極其自然的現象,研究者希望藉由家訪在社會活動脈絡中具有的獨特意義,解釋日常生活中的常識性知識如何被人們理解與運用的現象。   本研究透過成員類別分析法,探知家庭訪問中教師、家長及學生在溝通時,如何使用大量類別知識溝通的樣貌,研究者以國民中學十則家庭訪問對話記錄作 為分析個案,描繪以下三類現象:第一,家訪的樣貌;第二,家訪機制中的成員類別內涵;第三,成員類別身份轉換。   首先,藉由訪問者語言工具箱的整體提問順序、開場白及結語、問問題、人稱代名詞,勾勒出家訪的樣貌;其次,描繪出教師、家長身份的類別內涵,以及親師言談建構出的學生形象。   教師擁有教育者或輔導者的身份,也有轉換為私領域身份(如女兒、太太、媽媽)的現象;家長是照顧者,同時也是教育者;國中生在家長與老師眼中是不成熟的青少年、面臨抉擇的轉大人階段、更是背負著期許的承繼者。研究者藉由家訪中的言語對談,闡述以上這些身份的類別內涵,描繪出社會文化對於教師與家長、學生有何種身份期待的文化現象。   最後,陳述教師與家長轉換身份的時機點:教師在交談時因為爭取話權、居中協商、提供教養方式,而不自覺地轉換身份;家長在交談時則因為闡述事實、釐清觀念、尋求支持,而不自覺地轉換身份。教師 /家長的關係成為朋友/朋友之間的關係,運用相通的社會知識溝通,採用社會類別的特徵表達,或是藉著存在於社會中的類別知識協商,這些都呈現了社會文化的一部份。 關鍵字詞:親師溝通、家庭訪問、身份轉換、成員類別分析 / Abstract Home visits are important channels for communication between teachers and parents. Through this, teachers and parents often carry out communication of educational philosophy or coordination of teaching and rearing approaches. Oftentimes, teachers and parents go through identity transformation during their conversations. They take on different identities at different times to interact with each other. How to choose an appropriate identity to proceed with conversations has become a very natural phenomenon in social culture. Through the unique significance of home visits in the context of social activities, the researcher hopes to explain the phenomenon of how commonsense knowledge is understood and utilized by people. Through membership categorization analysis, this study explores how the considerable amount of knowledge communication is used between teachers, parents, and students as they communicate with each other during home visits. The research used ten recorded conversations of junior high school home visits as case studies. The following three phenomena are depicted: First, the appearance of home visits; Second, implications of membership categorization of home visits’ mechanism; Third, identity transformation of membership categorization. First, the appearance home visits is depicted through interviewers’ language toolkit, including the overall order of questioning, opening and closing remarks, asking questions, and personal pronoun. Second, the categorization connotation of identities of teachers and parents are illustrated. The image of students created by parents and teachers through their conversations is also illustrated. Teachers have the identity of educators or counselors. The phenomenon of transforming into a private identity (such as a daughter, wife, or mother) was seen. Parents are caregivers; they are also educators at the same time. Junior high school students are immature teenagers in the eyes of parents and teachers. They are at the stage of becoming adults, which is associated with decision-making. They are also successors burdened with expectations. Through the conversations during home visits, the researcher expounded the categorization connotation of the above identities. The kind of cultural phenomena of teachers, parents, and students expected by the social culture are illustrated. Finally, the points of time of identity transformation of teachers and parents are presented. During conversations, to fight for the authority of their words, coordinate, and provide teaching and rearing approaches, teachers underwent identity transformation unconsciously. During conversations, to set forth facts, clarify perspectives, and seek support, parents underwent identity transformation unconsciously. A teacher-parent relationship was transformed into a friend-friend relationship. This is done through utilization of common social knowledge to communicate, adoption of social category’s characteristic expression, or by the categorial knowledge consultation existed in the society. These have all presented a part of social culture. Keywords: Parent-teacher communication, Home visit, Identity transformation,Membership categorization analysis
127

Assessing Flagship Store Effectiveness / Updating Brand Experience and Its Consequences by Using the Example of two National Brands in the Fast-Moving Consumer Goods Industry

Nierobisch, Tim Nicolas 21 April 2017 (has links)
No description available.
128

Les visites nocturnes, l’impact de la nuit sur l’expérience de visite : le cas de la cour Marly au musée du Louvre / Museum late opening : the case of the cour Marly in the Louvre museum

Germain, Floriane 25 June 2014 (has links)
Cette thèse examine l’influence de la nuit sur la réception d’une visite de musée. Elle propose d’envisager le paramètre horaire comme participant de la construction de l’expérience et plus largement du sens donné à sa visite. Or, ce rapport de la nuit à l’expérience de visite est encore peu interrogé malgré les nombreuses occasions qui permettent de visiter de nuit des institutions culturelles telles que les musées ou les monuments historiques. L’analyse phénoménologique et sémiotique de cette situation de réception permet de comprendre ce que les visiteurs vivent et ressentent au cours d’une visite nocturne. Elle révèle une variation du sens qui se construit autour de l’émergence de la nuit à la fois comme donnée physique, naturelle, dans l’exposition et comme donnée mentale dans l’état d’esprit des visiteurs. À travers l’étude comparative de la réception de la cour Marly au musée du Louvre, de jour et de nuit, c’est l’univers du discours des visiteurs qui est mis en question. Les interactions entre la nuit, les visiteurs et l’exposition marquent, par rapport à la journée, un processus de transformation du sens donné par le message de l’exposition et du sens reçu par les visiteurs. Autrement dit, le changement lumineux intervenant entre jour et nuit influence la recomposition du discours de l’exposition par les visiteurs de nocturnes. La dimension émotionnelle ainsi que la fantasmatique de la nuit interviennent dans l’interprétation du discours de l’exposition et le transforment. / The aim of this work is to analyse the impact of the night on the visitors’experience. Here, the time of the day is considered as a parameter of the processof meaning building within the visitor’s experience.The link between visitors’ experience and night has not yet been thouroughlyresearched although a lot of cultural events take place at night time and provideand occasion for visiting museums.The phenomenological and semiotic analysis of the night impact, and perception,lead to the understanding of the emotional experience of the visitors during anight time visit. It reveals a variation of the meaning created by the apparition ofthe actual night in the museum and of the idea of night in the visitors’ mind.A night and day comparison of the reception of the cour Marly, in the musée duLouvre, questions the visitors’ speeches. It shows a network of interactionsbetween the night, the visitors and the exhibition which initiates a transformationof the meaning given by the exhibition and received by the visitors.In other words, the lighting modification between night and day affects thereconstruction of the exhibition’s message operated by the visitors at night. Theemotional aspect as well as the night phantasmagoria partake in the interpretationof the exhibition’s message and change it.Key words: night - reception - visitors’ experience - interpretation - - - - - phantasmagoria - night visit
129

Percepção dos profissionais da Estratégia Saúde da Família quanto à classificação das famílias: vantagens e desafio / Perception of Family Health Strategy professionals regarding the classification of families: advantages and challenges

Fracon, Belkiss Rolim Rodrigues 21 May 2019 (has links)
Objetivo: Analisar a percepção dos profissionais de saúde das equipes de Estratégia de Saúde da Família (ESF) sobre o conhecimento, a utilização, as vantagens e dificuldades encontradas na aplicação das escalas existentes sobre classificação das famílias (CF). Casuística e Métodos: A percepção dos profissionais foi analisada por meio da aplicação de um roteiro de entrevista semiestruturada a 35 profissionais atuantes nas equipes da ESF das Unidades de Saúde da Família vinculadas a uma universidade em Ribeirão Preto/SP. O roteiro de entrevista possuía variáveis relacionadas ao perfil do serviço de saúde e seus profissionais; o conhecimento e a utilização de instrumentos para a CF e vantagens, críticas e sugestões para a adequação deste instrumento. A análise das variáveis quantitativas foi realizada a partir da estatística descritiva, e para as associações entre variáveis categóricas foram aplicados os testes de Fisher, Mann-Whitney e de Kruskal-Wallis. A abordagem qualitativa foi realizada por meio da análise de conteúdo na vertente temática, sendo identificados 16 Núcleos de Sentido e três Grandes Temas: \"Característica da Assistência Domiciliar na Perspectiva dos profissionais da ESF\", \"A experiência dos profissionais de saúde na utilização da CF\" e \"Sistema de Informação em Saúde na prática na ESF\". Resultados: O estudo revelou predominância do sexo feminino, com profissionais qualificados para atuar na ESF e médicos e agentes comunitários de Saúde com maior tempo de atuação nessas equipes. Todos os membros da equipe realizavam visitas domiciliares e referiram se utilizarem de alguma estratégia para priorizar os usuários e suas famílias nos seus atendimentos de forma não sistematizada, fosse por lista de pacientes acamados, necessidade de procedimentos, prioridades estabelecidas pelo Ministério da Saúde, ou pelo levantamento das necessidades durante as reuniões de equipe. A maioria conhecia a CF por cores (91%) e 52% dos profissionais utilizavam na prática. \"Dificuldades da aplicação\" foi o Núcleo de Sentido mais citado, devido à inexperiência de sua utilização e limitações do próprio instrumento. O segundo Núcleo de Sentido mais encontrado foi \"vantagens de sua utilização\", relacionado à priorização do cuidado favorecendo a equidade. Com isso, o estudo revelou fortalezas quanto ao processo de trabalho na ESF e fragilidades relacionadas à utilização das CF. Dentre as fortalezas, está a identificação das vulnerabilidades da população favorecendo o acesso do usuário na Atenção Primária em Saúde, sem necessariamente o uso de uma escala formal para classificar as famílias. Já em relação às fragilidades, cita-se a pouca utilização das CFs pelos profissionais de saúde, visto que se tratam de Unidades de Saúde da Família vinculadas à Universidade e com espaços reservados para a Educação Permanente e para o matriciamento das equipes. Conclusão: O estudo, por meio de seus resultados, poderá contribuir para a adequação de novas CFs e também para a melhor formação dos profissionais / Objective: This dissertation aimed to analyze the perception of health professionals of the Family Health Strategy teams regarding the knowledge, use, found in the application of the existing scales on family classification. Casuistic and Methods: The professionals\' perception was analyzed through the application of a semi-structured interview to 35 professionals working in the FHS teams of the Family Health Units linked to a university in Ribeirão Preto-SP. The interview script had variables related to the profile of the health service and its professionals; the knowledge and use of instruments to classify families and advantages, criticisms and suggestions for the adequacy of this instrument. Quantitative variables were analyzed using descriptive statistics and Fisher\'s tests and the Mann-Whitney and Kruskal-Wallis tests were performed for associations between categorical variables. The qualitative approach was carried out by the content analysis in the thematic area and 16 Core of Sense and three Main Themes were raised: \"Characteristics of Home Care in the perspective of FHS professionals\", \"The experience of health professionals in the use of Classification of Families \"and\" Health Information System in the practice of the FHS\". Results: The result of the study revealed a female predominance, with professionals qualified to work in the FHS and physicians and community health workers with a longer time working in these teams. All the members of the team made home visits and reported using some strategy to prioritize users and their families in their non-systematized care, either by list of patients in bed, need for procedures, priorities established by the Ministry of Health by surveying the needs during team meetings. The majority knew the classification of families by color (91%) and 52% of professionals used in practice. The \"Difficulties of application\" was the Center of Sense most cited, referring to difficulties related to the inexperience of its use and limitations of the instrument itself. The second most found Core of Sense was \"Advantages of its use\" related to the prioritization of care favoring equity. Thus, the study revealed strengths regarding the work process in the FHS and weaknesses regarding the use of Classifications of Families. Among the strengths is the identification of vulnerabilities of the population favoring the access of the user in the Primary Health Care, without necessarily using a formal scale to classify the families. Regarding the weaknesses, there is little use of health professionals as the Classification of Families, since these are Family Health Units linked to the University and with spaces reserved for Continuing Education and for the matrix support of the teams. Conclusion: The study, through its results, may contribute to the adequacy of new Classification of Families and contribute to a better training of the professionals
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Hur beter du dig egentligen? : En studie om kopplingen mellan hemsidebeteende och efterföljande köp i fysisk butik

Andersson, Sonny, Wiljander, Louise January 2019 (has links)
Dagens teknologi tillåter inte att göra kopplingar i konsumentdata mellan hemsida och den  fysiska butiken. Det innebär att företag går miste om värdefull kunskap om sina kunders beteende och effekten av deras marknadsföringsåtgärder. Syftet med uppsatsen är att undersöka vilket hemsidebeteende som föregår köp i fysisk butik och hur beteendet skiljer sig jämfört med köp online. Uppsatsen syftar även till att undersöka hur hemsidebeteendet påv​erkar fysiska butikers ​konsumenters köpstorlek samt hur ​konsumenters köpsituation påverkar hemsidebeteendet. Studien gjordes i samarbete med ett möbel- och heminredningsföretag, och datainsamling skedde genom en enkätundersökning i butik, Google Analytics samt observationsstudie i samband med enkätundersökningen. Resultaten visar påtagliga skillnader i hemsidebeteende beroende på köpkanal och att konsumenter spenderar mer i fysisk butik om hemsidan besökts inför köp. Studien visar även att det är mer troligt att otåliga och engagerade konsumenter besöker hemsidan inför köp jämfört med konsumenter som värderar shoppingupplevelsen i sig.

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