Spelling suggestions: "subject:"borderline ersonality"" "subject:"borderline bersonality""
281 |
Associations entre les pratiques parentales et les caractéristiques du trouble de la personnalité limite à l'adolescence : la perspective de la théorie de l’auto-déterminationArmour, Jessie-Ann 01 1900 (has links)
No description available.
|
282 |
The Lack of Negative Affects as an Indicator for Identity Disturbance in Borderline Personality Disorder: A Preliminary ReportWalter, Marc, Berth, Hendrik, Selinger, Joseph, Gerhard, Urs, Küchenhoff, Joachim, Frommer, Jörg, Dammann, Gerhard January 2009 (has links)
Background: Patients with borderline personality disorder (BPD) suffer from instability of their relationships, their affectivity and their identity. The purpose of the study was to investigate negative affects and identity disturbance in patients with BPD and in patients without personality disorder using questionnaire data and interview data.
Sampling and Methods: Twelve patients with BPD and 12 patients with major depressive disorder without any personality disorder were assessed with the Structured Interview of Personality Organization (STIPO) and questionnaires (Inventory of Personality Organization, Beck Depression Inventory, State-Trait Anxiety Inventory). They were compared with respect to the frequency of negative affective verbal expressions using computerized content analysis methods.
Results: BPD patients showed higher levels of anxiety, depression and identity diffusion in the questionnaires than major depressive disorder patients without personality disorder. However, they did not report more negative affective expressions in the interview. Patients with identity disturbance of both groups showed higher values of negative mood in the questionnaires, but less anger, less anxiety and less affective intensity in the interview.
Conclusion: The preliminary findings indicate that patients with identity disturbance show high levels of negative affects in questionnaires but only few negative affects in the interview situation. More studies are needed to enhance the understanding of negative affects and identity disturbance in BPD. / Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.
|
283 |
Metody sociální práce používané u klientů s duševními poruchami a jejich efektivita / Social work methods and their effectiveness used for clients with mental disordersPomahačová, Kateřina January 2021 (has links)
In thesis on the topic "Social work methods used in clients with mental disorders and their effectiveness" I focus on the terminology. I am going to learn basic information about selected mental disorders such as schizophrenia, affective disorders, specifically bipolar disorder, neurotic disorders, specifically obsessive-compulsive disorder and lastly personality disorders, namely borderline personality disorder. Next, I am going to focus on the treatment possibilities of mental disorders, where I speak about the prevention and social worker approach. I continue with social survey and treatment&care for people with mental disorders. Finally, I am going to write about social work methods. The main goal of my thesis was to find what methods of social work are used at work with clients suffering mental disorders. Also if in practice are any methods used and what kind of method is used most often. My next goal was to find out the effectiveness of the methods used in social work. I used survey by a questionnaire. The survey contains 11semi-open questions. After that I concluded that methods of social work are provided to clients with mental disorders and all methods of social work for the mentally ill are used. That means work with an individual, family, group, community, psychiatric rehabilitation,...
|
284 |
The Use of Mobile Social Technology as Transitional Objects Impact on Personality FunctioningGleiberman, Peter 15 July 2020 (has links)
No description available.
|
285 |
La relation entre les traits de troubles de la personnalité limite et le fonctionnement socio-cognitif dans la population généraleLouis, Pascal 03 1900 (has links)
Des difficultés sociales sont liées au trouble de la personnalité limite (TPL). Pour les comprendre, le traitement de l’information lors de décisions sociales doit être étudié. Parmi ces informations sociales, les expressions faciales émotives sont moins bien identifiées chez les individus ayant un TPL (Daros et al., 2013) comparativement aux individus sains. Également, une étude rapporte que des participants ayant un TPL acceptent plus d’offres monétaires, indépendamment du degré d’équité, que les individus sains dans une tâche de prise de décision sociale simulant des interactions avec des individus (représentés par des visages joyeux ou colériques) divisant de l’argent avec les participants (Polgár et al., 2014). Cependant, ils rapportent aussi que pour les offres monétaires de 20 à 30 % du montant à diviser les participants sains acceptaient les offres des visages joyeux plus fréquemment, cet effet était absent pour les participants ayant un TPL. L’objectif de cette étude est donc de savoir si les différences de reconnaissance des émotions médient la relation de la sévérité des traits du TPL avec des décisions sociales d’acceptation d’offres monétaires accompagnées d’expressions faciales (joie, colère et neutre). Nos résultats corroborent l’association négative des traits du TPL avec la reconnaissance des émotions (Daros et al., 2013) et l’association positive entre l’acceptation des offres et les traits du TPL (Polgár et al., 2014). Cependant, aucun effet médiateur n’est observé. Ainsi, nous concluons que la reconnaissance des émotions et la prise de décision sociale représentent des aspects indépendants des profils sociocognitifs liés aux traits du TPL. / Social difficulties are linked to borderline personality disorder (BPD). To understand them, the processing of information during social decisions must be studied. A form of social information is emotional facial expressions which are less well identified in individuals with BPD (Daros et al., 2013) compared to participants without a diagnosed mental health issue. Also, one study reports that participants with BPD accept more monetary offers (regardless of the amount of money they were offered) participants without a diagnosed mental health issue in a social decision-making task simulating interaction with individuals (represented by happy or angry faces) dividing money with participants (Polgár et al., 2014). However, they also report that for monetary offers that represented 20-30% of the divided sum, participants without a diagnosed mental health issue participants accepted offers from happy faces more frequently. However, this effect was absent in participants with BPD. The aim of this study is to determine whether differences in emotion recognition abilities mediate the relationship of BPD trait severity with social decisions to accept monetary offers accompanied by facial expressions (joy, anger and neutral). Our results support the negative association of BPD traits with emotion recognition (Daros et al., 2013) and the positive association between offer acceptance and BPD traits (Polgár et al., 2014). However, no mediating effect is observed. Thus, we conclude that emotion recognition and social decision-making represent independent aspects of the sociocognitive profiles related to BPD traits.
|
286 |
Symptomatologie du trouble de personnalité limite chez les adolescents suivis par les services de protection de la jeunesse et les services de santé mentale de première ligne = Borderline personality disorder symptomatology among adolescents involved with youth protection services and first-line mental health servicesMcLellan-Lamarche, Stéphanie 12 1900 (has links)
The objective was to evaluate differences in the severity and symptoms of borderline personality disorder (BPD) according to sex and service context among adolescents involved with youth protection services (YPS) and first-line mental health services (FLMHS) in Quebec. A total of 45 adolescents (14 to 17 years old) with BPD traits were recruited from YPS (n=35) and CLSCs (n=10). The Borderline Symptom List (BSL-23) measured the severity of symptomatology while the Life Problems Inventory (LPI) evaluated the intensity of BPD. Independent samples t-tests and Mann-Whitney U tests were used to analyze group differences. Analyses revealed that girls had significantly higher mean symptom severity scores (BSL-23) than boys and a significantly higher interpersonal chaos score (LPI). No other significant differences emerged from the primary analyses. Supplementary item-by-item analyses of the BSL-23 and LPI, indicated that girls endorsed several internalizing behaviours, while boys endorsed numerous externalizing behaviours. In terms of service context, the YPS group scored higher on several externalizing behaviours, while the FLMHS group scored higher on many internalizing behaviours. The results of this study provide initial insights into BPD symptomatology and severity in these understudied service contexts and can guide early detection and intervention. / L’objectif était d’évaluer les différences de sévérité et de symptômes du trouble de personnalité limite (TPL) selon le sexe et le contexte de service chez les adolescents suivis en protection de la jeunesse (PJ) et dans les services de santé mentale de première ligne au Québec. Un total de 45 adolescents (14 à 17 ans) présentant des traits du TPL ont été recrutés en PJ (n=35) et en CLSC (n=10). Le Borderline Symptom List (BSL-23) a mesuré la sévérité de la symptomatologie et le Life Problems Inventory (LPI) a évalué l'intensité du TPL. Des tests t d'échantillons indépendants et des tests Mann-Whitney U ont été utilisés pour analyser les différences entre les groupes. Les analyses ont révélé que les filles présentaient des scores moyens de sévérité (BSL-23) significativement plus élevés que les garçons et un score significativement plus élevé pour le chaos interpersonnel (LPI). Aucune autre différence significative n'est ressortie des analyses primaires. Des analyses complémentaires item par item du BSL-23 et du LPI, ont indiqué que les filles endossaient plusieurs comportements internalisés, et les garçons des comportements externalisés. Au niveau du contexte de service, le groupe PJ a obtenu des résultats plus élevés pour nombreux comportements externalisés, tandis que le groupe en première ligne a obtenu des résultats plus élevés pour plusieurs comportements internalisés. Les résultats de cette étude fournissent un premier aperçu des symptômes et de la sévérité du TPL dans ces contextes de service peu étudiés permettant de guider la détection et l'intervention précoces.
|
287 |
Emotion Dysregulation as a Mediator of the Relationship between Symptoms of Borderline Personality Disorder and Implicit SuicidalityWinchester, Andrea Nicole 04 May 2015 (has links)
No description available.
|
288 |
Relationships of Multi-Type Childhood Abuse and Parental Bonding to Borderline Personality Traits in College WomenCuellar, Raven Elizabeth 05 August 2013 (has links)
No description available.
|
289 |
Differenzierende Perspektiven auf den Zusammenhang zwischen therapeutischer Allianz und TherapieerfolgBeiling, Peter Erwin 15 July 2024 (has links)
Hintergrund: Die therapeutische Allianz wird seit vielen Jahrzehnten intensiv hinsichtlich ihres Einflusses auf den Therapieerfolg erforscht. Sie gilt inzwischen als empirisch gut gesicherter Einflussfaktor auf den Therapieerfolg, wobei sich in Metaanalysen kleine bis mittlere Effekte zeigen. Gleichzeitig zeigt sich in Metaanalysen jedoch oft eine große Varianz, was auf mögliche moderierende Einflussfaktoren hinweist. Hierbei können Faktoren sowohl auf Seiten des Patienten 1 als auch des Therapeuten und bezogen auf das Therapiesetting beteiligt sein, die in der bisherigen Forschung vielfach noch nicht ausreichend untersuchtwurden. Im ersten Teil der vorliegenden Arbeit soll die Bedeutung initial besonders gering eingeschätzter therapeutischer Allianz hinsichtlich des Zusammenhangs mit späterem Therapieerfolg analysiert werden. Im zweiten Teil der Arbeit sollen dann Unterschiede im Zusammenhang von therapeutischer Allianz und Therapieerfolg im Bereich verschiedener Persönlichkeitsstörungen betrachtet werden. Fragestellung: Im ersten Teil der Arbeit wurde als zentrale Fragestellung untersucht, inwiefern die Beziehungszufriedenheit in verschiedenen Teilstichproben unterschiedlich zufriedener Patienten eine vergleichbar bedeutsame Rolle als Prädiktor von Therapieerfolg hat. Darüber hinaus sollte anhand der Gesamtstichprobe der Zusammenhang von therapeutischer Allianz und Therapieerfolg in einem naturalistischen, tagesklinischen Setting repliziert werden. Im zweiten Teil der Arbeit wurde der Zusammenhang von therapeutischer Allianz und Therapieerfolg vergleichend anhand zweier Teilstichproben von Patienten mit Borderline Persönlichkeitsstörung respektive zwanghafter Persönlichkeitsstörung untersucht, mit der Hypothese, dass die prädiktive Validität einer singulären Erfassung der Qualität der therapeutischen Beziehung bei Patienten mit zwanghafter Persönlichkeitsstörung größer ist als bei Patienten mit Borderline Persönlichkeitsstörung. Material und Methoden: Grundlage der Arbeit ist eine Gesamtstichprobe von insgesamt n = 809 Patienten (Durchschnittsalter 34 Jahre, 72,6% Frauen), die sich zwischen November 2008 und April 2017 in tagesklinischer Behandlung in der Allgemeinen Tagesklinik der Klinik und Poliklinik für Psychotherapie und Psychosomatik am UKD Dresden befanden. Die Allgemeine Tagesklinik behandelt vorrangig Patienten mit Persönlichkeitsstörungen bzw. Achse-I-Störungen, bei denen eine Thematisierung der hintergründigen Persönlichkeitsakzentuierung therapeutisch sinnvoll ist, in einem multimodalen, multiprofessionellen Setting mittels dialektisch behavioraler und schematherapeutischer Therapiemethoden. Die Behandlungszeit betrug durchschnittlich elf Wochen. Die Diagnosevergabe erfolgte nach klinischer Urteilsbildung auf Grundlage strukturierter bzw. standardisierter Diagnostikinstrumente. Die verwendeten standardisierten Selbstbeurteilungsverfahren zur Erfassung von Symptombelastung (Brief Symptom Inventory-18) und Qualität der therapeutischen Allianz (Helping Alliance Questionnaire) waren Teil des internen klinischen Qualitätsmanagements mit den drei Erhebungszeitpunkten Therapieaufnahme, Zwischenerhebung und Entlassung. In der statistischen Prüfung der Hauptfragestellungen kamen vor allem multiple, lineare Regressionsanalysen zum Einsatz. Ergebnisse: In der Gesamtstichprobe (n = 809 Patienten) war die Qualität der therapeutischen Allianz nach drei Wochen ein signifikanter Prädiktor von Therapieerfolg. In der Extremgruppe des Dezils mit der initial niedrigsten Beziehungszufriedenheit zeigte sich dieser Zusammenhang als statistisch signifikant und stark, jedoch aufgrund des breiten Konfidenzintervalls nicht praktikabel zur Prädiktion individueller Fälle. Dagegen ergab sich für die übrigen 90% der Fälle für die Beziehungszufriedenheit keine über die Aufklärung durch die Erfolgszufriedenheit hinausgehende Varianzaufklärung beim Therapieerfolg. Bezüglich der Substichproben von Patienten mit Borderline Persönlichkeitsstörung sowie zwanghafter Persönlichkeitsstörung zeigte sich über den Therapieverlauf insgesamt eine statistisch signifikante Symptomreduktion. Es fanden sich keine signifikanten Gruppenunterschiede in der Symptomschwere und der Einschätzung der therapeutischen Allianz zu den verschiedenen Erhebungszeitpunkten. Die nach drei Wochen erfasste therapeutische Allianz erwies sich als statistisch signifikanter Prädiktor der Symptomreduktion, allerdings nur in der Gruppe der Patienten mit zwanghafter Persönlichkeitsstörung. Schlussfolgerungen: Die Ergebnisse stützen zunächst die bisherigen Forschungsbefunde, die einen grundsätzlichen positiven Zusammenhang zwischen der Güte der therapeutischen Allianz und dem Therapieerfolg postulieren. Sie zeigen zudem, dass auch in einem teilstationären Behandlungssetting, in dem die zwei Einzelsitzungen pro Woche nur einen Teil der stattfindenden Interventionen während der Therapie ausmachen, der Qualität der therapeutischen Beziehung zum Bezugstherapeuten eine bedeutsame Rolle zukommt. Die Ergebnisse des Extremgruppenvergleichs weisen zum einen darauf hin, dass bei früh etablierter, ausreichend guter Beziehungszufriedenheit andere Prozessfaktoren von größerem prädiktivem Wert bzgl. des Therapieerfolgs sind. Zum anderen verweisen sie auf die hohe Bedeutung der Beziehungszufriedenheit bzgl. des Therapieerfolgs bei mit der Beziehung zu ihrem Bezugstherapeuten sehr unzufriedenen Patienten. Hier zeigt sich als praktische Implikation die Wichtigkeit, eine sich ungünstig entwickelnde therapeutische
Beziehung frühzeitig zu erkennen und ihr entsprechend zu begegnen. Dabei gilt es zunächst, den Empfehlungen der „APA Task Force on Evidence-Based Relationship and Responsiveness“ folgend, den therapeutischen Wert einer standardisierten Erfassung von Therapiebeziehungsvariablen auch jenseits des forschungsorientierten universitären Kontextes zu betonen und breiter zu etablieren.
Aufgrund des erhöhten Anteils von Patienten mit der Diagnose einer Persönlichkeitsstörung in der Substichprobe von Patienten mit besonders geringer Beziehungszufriedenheit, wurden im Rahmen des zweiten Papers Substichproben von Patienten mit Borderline Persönlichkeitsstörung und zwanghafter Persönlichkeitsstörung hinsichtlich des Zusammenhangs von therapeutischer Allianz und Therapieerfolg untersucht. Eine mögliche Erklärung dafür, dass die therapeutische Allianz in unserer Stichprobe nur bei Patienten mit zwanghafter und nicht bei Patienten mit Borderline Persönlichkeitsstörung einen Prädiktor des Therapieerfolges darstellte, könnte in den unterschiedlichen Mustern der Allianzentwicklung liegen, die für diese Persönlichkeitsstörungen charakteristisch sind. Die Ergebnisse der vorliegenden Arbeit zeigen, dass die einmalige Messung der therapeutischen Allianz in einer frühen Phase der Therapie einen guten Prädiktor für Therapieerfolg bei Patienten mit zwanghafter Persönlichkeitsstörung darstellt und somit auch aus therapiepraktischer Sicht gewinnbringend Verwendung finden könnte, um mögliche, eventuell verdeckt gebliebene Konflikte in der therapeutischen Beziehung frühzeitig zu erkennen. Bei Patienten mit Borderline Persönlichkeitsstörung scheint die einmalige Erfassung der therapeutischen Allianz bzgl. des späteren Therapieerfolges einen begrenzten prädiktiven Wert zu besitzen, weshalb hier eine kontinuierlichere Messung der therapeutischen Allianz ratsam ist. / Objective: The therapeutic alliance has been intensively researched for many decades with regard to its influence on therapeutic success. It is now considered to be an empirically well-established
influencing factor on therapeutic success, with meta-analyses showing small to medium effects. At the same time, however, meta-analyses often show a large variance, which points to possible moderating effects. This may involve factors on the side of the patient, the therapist and related to the setting, which have not yet been sufficiently investigated in existing research. In the first part of the present work, the role of therapeutic alliance, which is initially assessed as particularly low, will be investigated with regard to its association with therapeutic success. In the second part, differences in the relationship between therapeutic alliance and therapeutic success in the context of different personality disorders will be analysed. Hypotheses: In the first part of the work, the central question investigated was to what extent relationship satisfaction has a comparably important role as a predictor of therapeutic success in different subsamples of differently satisfied patients. In addition, the relationship between therapeutic
alliance and therapeutic success was replicated in a naturalistic, day hospital setting. In the second part of the work, the relationship between therapeutic alliance and therapeutic success was comparatively analysed using two subsamples of patients with borderline personality disorder and obsessive-compulsive personality disorder, respectively, with the hypothesis that the predictive validity of a singular assessment of the quality of the therapeutic alliance is greater in patients with obsessive-compulsive personality disorder than in patients with borderline personality disorder. Material and Methods:
The work is based on a total sample of n = 809 patients (average age was 34, 72.6% women) who were treated in the Allgemeine Tagesklinik of the Department of Psychotherapy and Psychosomatics at the UKD Dresden between November 2008 and April 2017. The Allgemeine Tagesklinik primarily treats patients with personality disorders or Axis I disorders, in whom a focus on the underlying personality accentuation is therapeutically important, in a multimodal, multiprofessional setting using dialectical behavior and schema therapeutic methods. The average treatment duration was eleven weeks. Diagnoses were based on clinical judgment utilizing a structured or standardized diagnostic tool. The standardized questionnaires used to assess symptom burden (Brief Symptom Inventory-18) and the quality of the therapeutic alliance (Helping Alliance Questionnaire) were part of the internal clinical quality management with three survey points: therapy admission, interim survey after three weeks and discharge. Multiple linear regression analyses were primarily used in the statistical analyses of the main hypotheses. Results: In the total sample (n = 809 patients), the quality of the therapeutic alliance after three weeks was a significant predictor of treatment success. In the extreme group of the decile with the initially lowest relationship satisfaction, this relationship was found to be statistically significant and strong, but not feasible for predicting individual cases due to the large confidence interval. In contrast, for the remaining 90% of cases, there was no variance explanatory effect on treatment success beyond that explained by satisfaction with therapy success. Regarding the subsamples of patients with borderline personality disorder as well as obsessive-compulsive personality disorder, there was a statistically significant overall symptom reduction over the course of therapy. No significant group differences were found in symptom severity and assessment of therapeutic alliance at the different time points.
Therapeutic alliance assessed after three weeks proved to be a statistically significant predictor of symptom reduction, but only in the group of patients with obsessive-compulsive personality disorder.
Conclusion: The results support previous research postulating a generally positive correlation between the quality of the therapeutic alliance and therapy success. In addition, they show that also in
a day-care setting the quality of the therapeutic relationship plays a significant role with regard to the success of therapy. Firstly, the results of the extreme group comparison indicate that in the case of sufficiently good relationship satisfaction established at an early stage, other process factors are of greater predictive value with regard to the success of the therapy. Secondly, they point to the high importance of relationship satisfaction with regard to therapy success in patients who are very dissatisfied with the relationship to their therapist. The practical implication of these findings is the need to recognize an unfavorably developing therapeutic relationship at an early stage and to address it appropriately. Following the recommendations of the 'APA Task Force on Evidence-Based Relationship and
Responsiveness', the therapeutic benefit of a standardized assessment of therapeutic relationship variables should be emphasized and established beyond the research-oriented university context.
Due to the increased percentage of patients with the diagnosis of a personality disorder in the subsample of patients with particularly low relationship satisfaction, the second paper examined subsamples of patients with borderline personality disorder and obsessive-compulsive personality disorder with regard to the relationship between therapeutic alliance and therapy success. One possible explanation for the fact that therapeutic alliance was a predictor of treatment success in our sample only in patients with obsessive-compulsive personality disorder and not in patients with borderline personality disorder may be found in the different patterns of alliance development characteristic of these personality disorders. The results show that the one-time measurement of therapeutic alliance in an early phase of
therapy is a good predictor of therapeutic success in patients with obsessive-compulsive personality disorder and thus could be profitably used from a clinical point of view to identify possibly hidden conflicts in the therapeutic relationship at an early stage. In patients with borderline personality disorder, the one-time measurement of the therapeutic alliance seems to have a limited predictive value with regard to later therapy success, which is why a more continuous measurement of the therapeutic alliance is advisable for these patients.
|
290 |
Assessing the impact of transcranial direct current stimulation on impulsive behavior in borderline personality disorder : a feasibility studyAL ZATAM, Ahmad 04 1900 (has links)
Borderline personality disorder (BPD) is debilitating mental disorder that affects approximately 2 percent of individuals in community samples. Despite advances in psychiatry, a lack of clear guidance for diagnosis and treatment hinders the pursuit of appropriate treatments and a comprehensive understanding of this mental disorder.
Transcranial direct current stimulation is a novel therapeutic tool that has shown positive outcome amongst different psychiatric illnesses. Concerning BPD, with the complexity of diagnosis and the lack of targeted-symptom treatments, data is limited and scarce. Although the available data is limited, with only five published articles, these studies have demonstrated positive outcomes in patients with BPD. However, discrepancies among trials have impeded further comparisons and clear recommendations. Therefore, the research team at Montreal Mental Health University Institute (IUSMM) launched a pilot study to examine the feasibility of tDCS on BPD. In doing so, we also aim to examine the effects of tDCS on some of BPD symptoms.
Results revealed that acceptance of tDCS among BPD has a recruitment rate of 68 % and drop off rate of 23% with minimum temporary adverse effects. The effect of tDCS on BPD has shown increased impulsivity whereas improved mood post tDCS. Long term tDCS effects conjugated with psychotherapy revealed overall improvement in BPD psychopathology on BPDSI.
To sum up, this study showed that tDCS is a feasible therapeutic tool for patients with BPD. The heightened impulsivity in the presence of alleviation (improvement) of other BPD psychopathologies urge us to initiate standardized protocols. This would help initiating accurate parameters and building a deeper understanding of some common symptoms of BPD. / Le trouble de la personnalité limite (TPL) concernerait environ 2 % de la populaHon générale. Même si la recherche clinique a largement progressé sur les dernières décennies, les psychothérapies spécialisées soutenues par ces dernières restent parHellement accessibles, acceptables et d’efficacité modérée. Ainsi, le développement de nouvelles formes thérapeuHques reste d’actualité.
Par ailleurs, la sHmulaHon transcrânienne à courant conHnu (StCC) est un nouvel ouHl
thérapeuHque qui a montré des résultats posiHfs dans diverses maladies psychiatriques. En ce qui concerne le TPL, les données demeurent limitées, avec seulement cinq études contrôlées publiées sur le sujet. Alors qu’elles sont encourageantes, notamment sur l’impulsivité, les divergences entre les essais limitent la possibilité de conclusions fermes. Ainsi, dans ce\e étude, nous évaluons la faisabilité et l’efficacité de la StCC pour traiter l'impulsivité chez les personnes a\eintes de TPL.
Nous avons recruté 41 paHents sur une période de 10 mois. Le taux de recrutement de la StCC chez les paHents vivant avec un TPL à qui l’étude a été proposée est de 68 % et le taux d'abandon après recrutement de 23 %. Les effets indésirables sont temporaires et minimes. En pré-post StCC, « impulsivité » (score total UPPS) a augmenté, tandis que l'humeur dépressive (MADRS) a diminué. À 3 mois l’associaHon de la StCC et de la psychothérapie est
associée à une diminuHon globale de l’intensité du TPL (BPDSI).
En conclusion, ce\e étude souHent la faisabilité de l’approche de StCC pour les paHents a\eints de TPL. Si globalement, l’humeur est améliorée avec la StCC et l’intensité du TPL avec
la combinaison, l'augmentaHon de l'impulsivité quesHonne les paramètres de sHmulaHon des futures études.
|
Page generated in 0.1064 seconds