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  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
481

Die Versorgungssituation psychischer Störungen in Deutschland / Met and Unmet Needs for Intervention. Clinical-Epidemiological Estimations for Mental Disorders in the German Health Interview and Examination Survey Supplement

Wittchen, Hans-Ulrich, Jacobi, Frank 06 February 2013 (has links) (PDF)
Nach Befunden des Bundes-Gesundheitssurveys 1998/99 (Zusatzsurvey „Psychische Störungen“) litten im Jahr der Erhebung 32% (=15,6 Millionen) der erwachsenen deutschen Bevölkerung im Alter von 18–65 unter einer oder mehreren psychischen Störungen. Jeder dritte Betroffene (36%) steht oder stand im Jahr vor der Erhebung wegen der psychischen Störung in Kontakt mit ambulanten oder stationären psychiatrisch/psychotherapeutischen Diensten oder seinem Hausarzt. Der Anteil von Betroffenen, die eine im weitesten Sinne adäquate Therapie nach modernen wissenschaftlichen Kriterien erhalten, kann konservativ auf ca.10% geschätzt werden. Die niedrige Versorgungsquote betrifft dabei nicht alle spezifischen Störungsgruppen in gleichem Ausmaß; niedrige Versorgungsraten ergaben sich insbesondere für somatoforme und Suchterkrankungen. Ferner ergaben sich zum Teil markante regionale Unterschiede (z.B. besonders schlechte Versorgungslage in Regionen, die weder über eine nahe Universität noch über psychotherapeutische Weiterbildungsinstitutionen verfügen).Ungeachtet unterschiedlich weiter oder enger Definitionen des Begriffs Behandlungsbedarf, zeigt sich eine gravierende Unterversorgung von Personen mit psychischen Erkrankungen. Quantitativ bedeutsame Hinweise auf eine Fehl- oder Überversorgung von Betroffenen lassen sich nicht aufzeigen. / Data from the German Health Interview and Examination Survey, Mental Health Supplement (N=4181) reveal that 32% (15,6 million people) of the adult population between 18 and 65 years of age suffer from one or more mental disorders. Among those only 36% receive treatment which also varies in type, duration, and adequacy. The proportion of cases receiving “adequate evidence- based treatments” was estimated to be about 10%.Lowest treatment rates were found for somatoform disorders and substance abuses, highest for psychotic disorders, panic disorder, generalised anxiety disorder, and dysthymia. The data reveal substantial regional differences with regard to treatment rates (e.g. lower rates in regions without universities or institutions offering postgraduate mental health education).The paper concludes that, depending on the diagnosis, a considerable degree of unmet medical needs exist for the majority of people affected by mental disorders. No evidence was found for an excessive supply of health care for the patients suffering from mental disorders or for treatments without an existing clinical need.
482

Copingstrategier hos personer som varit sjukskrivna mellan 3 och 6 månader

Hidman, Karin, Jahr, Catarina January 2011 (has links)
Bakgrund: Personer med muskuloskeletala och psykiska diagnoser står för 57 % av sjukskrivningarna i Västerås. Majoriteten av dessa är kvinnor. Det har blivit vanligare att man, vid rehabilitering, förutom personens fysiska funktion även beaktar psykiska aspekter, så som copingstrategier. Syfte: Att kartlägga de mest förekommande copingstrategierna hos personer som varit sjukskrivna mellan 3 och 6 månader och att undersöka eventuella skillnader i copingstrategier mellan män och kvinnor samt mellan personer med psykiska och muskuloskeletala besvär. Metod: En enkätbaserad deskriptiv tvärsnittsstudie genomfördes. Urvalet var ett bekvämlighetsurval som rekryterades i samarbete med Sjukskrivningskommittén och Försäkringskassan i Västerås. Åttio personer tillfrågades om deltagande varav 40 personer var sjukskrivna på grund av psykiska besvär och fyrtio på grund av en muskuloskeletala besvär. Resultat/Slutsats: Tjugo personer deltog i studien. Av dessa var 17 kvinnor och 3 män, 16 personer hade muskuloskeletala besvär och 4 psykiska besvär. De mest förekommande copingstrategierna inom gruppen långtidssjukskrivna var att öka aktivitet, smärtbeteende och självstärkande. Det är vanligare med katastroftankar hos personer med muskuloskeletala besvär än hos personer med psykiska besvär. Ingen skillnad mellan män och kvinnor kunde analyseras eftersom könsfördelningen bland deltagarna var ojämnt fördelad. Det går ej att dra några absoluta slutsatser utifrån resultatet på grund av det stora bortfallet och det låga deltagarantalet. / Background: People with musculoskeletal and mental disorders account for 57% of sick leave in Västerås. The majority of these are women. It has become more common in rehabilitation that also to take into account psychological aspects, such as coping strategies. Objective: To identify the most prevalent coping strategies in persons on sick leave between 3 and 6 months and to analyze possible differences in coping strategies between men and women as well as between people with mental and  musculoskeletal disorders. Method: A questionnaire-based descriptive cross-sectional study. A convenience sample was invited to participate the sample was recruited in cooperation with Sjukskrivningskommittén and Försäkringskassan in Västerås. Eighty persons were asked for participation of which 40 were on sick leave due to mental disorders and 40 due to musculoskeletal disorders. Results/Conclusion: Twenty people participated in the study. Of these were 17 women and three were men. Of those, 16 people had a musculoskeletal disorder and four had a mental disorder. The most prevalent coping strategies within the group long-term sickness was increasing activity, pain anxiety and self-reinforcing. People with musculoskeletal disorders had more catastrophizing thoughts than people with mental disorders. No difference between men and women were possible to analyse because the gender distribution among the participants were uneven. The small sample size and high drop- out rate does not allow any absolute conclusions based on the study results.
483

Basal KroppskännedomTM och Mindfulness som gruppbehandling : hur påverkas psykisk ohälsa?

Röstberg, Eva, Turpeinen, Tiina January 2011 (has links)
Bakgrund: Psykisk ohälsa har under de senaste åren gått om rörelseorganens sjukdomar som främsta orsak till långtidssjukskrivningar i Sverige. Psykisk ohälsa innebär en försämrad livs­kvalitet för de drabbade och leder till stora samhällskostnader. Forskning krävs för effektivare sjukgymnastiska behandlingsmetoder vid psykisk ohälsa. Syfte: Studiens syfte var att undersöka förändringar avseende ångest, depression, stress och kropps­liga symtom hos patienter som deltagit i gruppbehandling i Basal KroppskännedomTM (BK) i kombination med Mindfulness (MF). Metod: Studien genomfördes med ”single group design”. Mätningar av grad av ångest, depression, stress och kroppsliga symtom utfördes före och efter gruppbehandlingen med formulären HAD, SCL-90 och SCI-93. Sammanlagt behandlades åtta grupper under perioden 2008 – 2010. Behandlingarna omfat­tade mellan 10-12 tillfällen, en gång i veckan á 90 minuter.  De följde BK:s metodik och innehöll även sittande mindfulness och kroppsskanning ur Mindfulness-based Stress Reduc­tion (MBSR). Från dessa åtta grupper rekryterades 67 studiedeltagare. Resultat: Patienternas ångest, depression, stress och kroppsliga symtom minskade signifikant efter gruppbehandlingen. Resultatet i denna studie indikerar att grupp­behandling i BK i kombination med MF kan ha en positiv effekt på psykisk ohälsa. Vidare studier krävs för att närmare undersöka sambandet mellan kombinationsbehandlingen och psykisk ohälsa. / Background: Mental disorders have increased sharply during the last decades, and have surpassed musculoskeletal diseases as the prime cause of long-term sick leave. Mental disorders cause deterioration in quality of life and lead to significant costs for the society. Physiotherapeutic methods for treatment of mental disorders should be developed and evaluated. Aim: The aim of this study was to investigate changes in mental disorders with respect to anxiety, depression, stress and bodily symptoms in patients who had participated in a group-treatment combining Basic Body Awareness Therapy (BAT) and Mindfulness (MF). Method: The study was conducted with a "single group design" and measurements of the degree of anxiety, depression, stress and bodily symptoms were made before and after the group-treatment using the forms HAD, SCL-90 and SCI-93. In total eight groups were treated during the period 2008 - 2010. The group-treatment encompassed between ten and twelve sessions, once a week. The treatment was in line withe BAT methodology, and also included sitting mindfulness and body-scan technique in accordance with Mindfulness-based Stress Reduction (MBSR). From these eight groups, sixty-seven study participants were recruited.                                                                                                                  Results: The patients’ self-rated degree of anxiety, depression, stress and bodily symptoms was significantly reduced after the group-treatment compared to before. The results of the study indicate that group-treatment in Basic BAT combined with MF can have a positive effect on mental disorders. Further studies are however required to further examine the indicated relationship between the combined treatment and mental disorders.
484

Psychische Störungen bei Patienten mit muskuloskelettalen und kardiovaskulären Erkrankungen im Vergleich zur Allgemeinbevölkerung / Mental disorders in patients with muscoskeletal and cardiovascular diseases in comparison to the general population

Baumeister, Harald, Höfler, Michael, Jacobi, Frank, Wittchen, Hans-Ulrich, Bengel, Jürgen, Härter, Martin 09 October 2012 (has links) (PDF)
Hintergrund: Ein signifikanter Anteil der Patienten mit einer chronischen körperlichen Erkrankung weist eine komorbide psychische Störung auf. Ob und in welchem Ausmaß sich die Prävalenzraten psychischer Störungen bei Patienten mit einer chronischen Erkrankung von denen der Allgemeinbevölkerung unterscheiden, ist bislang noch kaum untersucht. Fragestellung: Die vorliegende epidemiologische Studie untersucht geschlechts- und altersadjustierte 4-Wochen, 12-Monats- und Lebenszeitprävalenzen psychischer Störungen bei Rehabilitationspatienten mit muskuloskelettalen und kardiovaskulären Erkrankungen im Vergleich zu Prävalenzraten der Allgemeinbevölkerung. Methode: Die Daten der drei Stichproben (N = 4192) basieren jeweils auf einem zweistufigen, epidemiologischen Untersuchungsansatz mit einer schriftlichen Befragung der Patienten bzw. Probanden zu ihrem psychischen Befinden (GHQ-12; M-CIDI-S) und einem anschließenden Interview (M-CIDI) bei einem randomisiert ausgewählten Teil der Gesamtstichprobe. Ergebnisse: Mit adjustierten Lebenszeitprävalenzen von 59.3 % (OR: 1.6) und 56.2 % (OR: 1.4) weisen die Patienten mit einer muskuloskelettalen und kardiovaskulären Erkrankung im Vergleich zur Allgemeinbevölkerung (47.9 %) eine deutlich erhöhte Prävalenz psychischer Störungen auf. Am häufigsten sind affektive Störungen (22.5 % bis 34.9%) und Angststörungen (18.4 % bis 33.8 %). Schlussfolgerung: Der im Vergleich zur Allgemeinbevölkerung deutliche Zusammenhang zwischen chronischen körperlichen Erkrankungen und psychischen Störungen verdeutlicht die Bedeutsamkeit einer verstärkten Diagnostik und Behandlung komorbider psychischer Störungen bei chronisch erkrankten Patienten. / Background: A significant part of patients with chronic diseases have comorbid mental disorders. However, by now it is nearly unexplored if and to what extend the prevalence rates of mental disorders in patients with chronic diseases differ from the rates of the general population. Objective: The present epidemiologic study investigates sex- and age-adjusted 4-week, 12-months, and lifetime prevalence rates of mental disorders in inpatients with musculoskeletal and cardiovascular diseases compared to prevalence rates of the general population. Methods: In each sample (N = 4192), the data based on a two-stage epidemiologic design. The first stage entailed the use of a screening questionnaire for mental disorders (GHQ-12; M-CIDI-S). The second stage consisted of an interview (M-CIDI) of a randomised part of the sample. Results: The adjusted lifetime prevalence in both clinical samples (musculoskeletal: 59.3 %, OR 1.6; cardiovaskular: 56.2 %, OR 1.4) is high compared to the rate of the general population (47.9 %). Affective disorders (22.5 % to 34.9 %) and anxiety disorders (18.4% to 33.8 %) are the most common disorders. Conclusions: Compared to the general population there is a clear correlation between chronic diseases and mental disorders, that shows the importance of an improved diagnostic and treatment of patients suffering from comorbid mental disorders.
485

Size and burden of mental disorders: A population based perspective / Größenordnung und Krankheitslast psychischer Störungen in der Allgemeinbevölkerung

Jacobi, Frank 14 May 2008 (has links) (PDF)
Die klinische Forschung zu Häufigkeit und Krankheitslast psychischer Störungen ist meist in mehrerer Hinsicht nicht repräsentativ. Insbesondere die Tatsache, dass die untersuchten Patienten sich von sich aus in Behandlung begeben, bedeutet eine gewisse Selektion (z.B. überdurchschnittlich motivierte). Mit wie vielen Fällen haben wir es aber zu tun, wenn man auch diejenigen berücksichtigt, die kein aktives Hilfesuch-Verhalten zeigen? Und wie hoch ist die in klinischen Stichproben offensichtliche individuelle Krankheitslast psychischer Störungen auf einer gesellschaftlichen Ebene – auch im Vergleich mit körperlichen Erkrankungen – einzuschätzen? Ansätze für solche Hochrechnungen und die Abschätzung von Häufigkeit, Störungskosten und Behandlungsbedarf psychischer Störungen müssen epidemiologisch anhand von Daten aus der Allgemeinbevölkerung geklärt werden. Die vorliegende Habilitationsschrift basiert auf Publikationen, die in meiner Arbeitsgruppe „Epidemiologie und Versorgungsforschung“ am Lehrstuhl für Klinische Psychologie und Psychotherapie zwischen 2001 und 2006 entstanden sind. Die entsprechenden Befunde und Implikationen wurden und werden nicht nur in der Klinischen Psychologie, sondern auch in Nachbardisziplinen (z.B. Psychiatrie, Epidemiologie, Occupational Health Psychology, Gesundheitsökonomie, Versorgungsforschung) sowie in der nicht-wissenschaftlichen Öffentlichkeit (z.B. Gesundheitsberichterstattung, Versorgungsplanung) zur Kenntnis genommen und zitiert. In den vorgestellten Arbeiten habe ich zunächst – erstmals für Deutschland – auf der Grundlage bevölkerungsbezogener Daten bundesrepräsentative Befunde zur Verbreitung psychischer Störungen herausgestellt (z.B. Jacobi, Wittchen et al., 2004; Jacobi, Hoyer & Wittchen, 2004; Jacobi, Klose & Wittchen, 2004). Zum zweiten beschäftigte ich mich mit der internationalen Befundlage, indem ich mich an der Koordination eines internationalen und multidisziplinären Forscher-Netzwerkes beteiligte, das eine umfassende Abschätzung der Größenordnung im Sinne von Verbreitung und Kosten für die EU vorgenommen hat (Wittchen & Jacobi, 2005). Vor diesem Hintergrund habe ich zum dritten ausgewählte Fragestellungen zum Zusammenhang zwischen psychischen Störungen und körperlichen Erkrankungen bzw. zur Stärke und zu Konsequenzen solcher Komorbidität verfolgt (z.B. Goodwin, Jacobi & Thefeld, 2003; Sareen, Jacobi et al., 2006). Die Habilitationsschrift verdeutlicht nicht nur die eminente Größenordnung und Krankheitslast psychischer Störungen (z.B. reduzierte Lebensqualität, Beeinträchtigungen, Krankheitskosten, Verschlechterung des gesundheitlichen Outcomes bei körperlichen Erkrankungen). Sie eröffnet auch neue wissenschaftliche Perspektiven ihrer Erforschung, z.B. im Hinblick auf Prävention und Behandlungsbedarf, oder hinsichtlich der Verschränkungen mit Prozessen körperlicher Morbidität. / This Habilitation-Thesis, based on 10 peer-reviewed publications (2001-2006), presents findings on size and burden of mental disorders in the community. First, following an introductory discussion of methodological aspects in epidemiological studies, an overview of the prevalence of mental disorders in Germany and Europe is given (Part A). As Examples for socio-economic determinants of mental disorders, some analyses on gender differences and a comparison between West and East Germany are presented (Part B). Further, it is shown that mental disorders are costly (in terms of disability adjusted life years as well as in terms of direct and indirect monetary burden) (Part C). This refers also to the interplay between mental disorders and somatic conditions: comorbid cases show significantly poorer outcomes (reduced health related quality of life, work loss and disability, help-seeking behaviour) (Part D).
486

"Jag kan se i dina ögon att någonting är fel" : en studie om hur några BVC-sjuksköterskor arbetar för att upptäcka postpartum depression hos nyblivna pappor

Nadine, Giuffrida January 2015 (has links)
Syftet med föreliggande studie är att undersöka i hur några BVC-sjuksköterskor arbetar för att belysa och upptäcka postpartum depression hos nyblivna pappor. Studiens empiriska material bygger på en kvalitativ metod i form av semistrukturerade intervjuer. Totalt har åtta BVC-sjuksköterskor intervjuats, varav sju av intervjuerna har använts för att presentera studiens resultat. Uppsatsens teoretiska referensram utgörs av Travelbees omvårdnadsteori, Von Bertalanffys generella systemteori samt Antonovskys KASAM. Resultatet visar bland annat att BVC-sjuksköterskorna inte aktivt arbetar för att belysa och upptäcka postpartum depression hos nyblivna pappor, men att några av dem i enstaka fall har erbjudit pappan en EPDS-screening eller pappasamtal. Samtliga av BVC-sjuksköterskorna önskar däremot en implementering av pappasamtal i basprogrammet, för att de i framtiden ska ha de verktyg som de anser behövs för att kunna arbeta mer aktivt med att upptäcka eventuell psykisk ohälsa hos pappan. / The main purpose of this study is to examine how some child health nurses work to illuminate and detect postpartum depression among new fathers. The study's empirical material is based on qualitative semi-structured interviews. A total of eight child health nurses were interviewed and seven of the interviews have been used to present the study's results. The theoretical framework consists of Travelbees Nursing theory, Von Bertalanffys General Systems theory, and Antonovsky's SOC. The result shows that the child health nurses are not actively working to illuminate and detect postpartum depression among new fathers, but some of them occasionally have offered the father an EPDS-screening or conversation with the father. All of the child health nurses would however like an implementation of continuous conversation with fathers in the base program for child health nurses, that they in the future will have the tools that they think are needed in order to work more actively to detect the possible psychiatric health of the father.
487

The rehabilitation of offenders diagnosed with severe mental illness

Holt, Clare L. January 2011 (has links)
Section A: This paper reviews the existing theoretical and empirical literature of relevance to offenders with severe mental illness (SMI) in the UK. Due to the lack of theory accounting for progress through forensic mental health services (FMHS) as currently constituted, the adjacent areas of mental health recovery and forensic rehabilitation are the major focus. Relevant empirical literature is synthesised and critically evaluated and this paper concludes by (a) summarising research challenges that remain pertinent to this area of enquiry and (b) outlining recommendations as to how research can usefully proceed. Section B: The UK’s increasing recognition of offenders with SMI and the lack of a theoretical account specific to this group provided the rationale for this study. The aim was to develop a preliminary model of the ways offenders with SMI progress through FMHS towards reintegration with the community. Semi-structured interviews were conducted with seven FMHS-users and three FMHS staff members. Grounded theory was used to build a preliminary model, which contained six main categories: learning about and managing mental health, establishing facilitative relationships with staff, moving on from prison and early experiences of FMHS, developing self-direction, doing work in therapy, and managing wider support networks. Findings extend existing literature by providing a preliminary theoretical account of the multiple domains that influence progression of offenders with SMI towards reintegration with the community. Results are discussed with regard to the existing literature and clinical implications are outlined. Recommendations for future research are made. Section C: In order to reflect upon the process of conducting this project, the author considers four questions: (1) what research skills have been developed and what skills continue to require development?, (2) what would be done differently were this project to be repeated?, (3) what changes in clinical practice will occur as a consequence of this research?, and (4) what areas would future research focus on and how would this be approached?
488

Οι αντιλήψεις των δασκάλων ως προς την ετοιμότητά τους να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν ζητήματα ψυχικής υγείας των μαθητών

Παναγοπούλου, Ελένη 06 July 2015 (has links)
Αυτή η εργασία με θέμα «Οι αντιλήψεις των δασκάλων ως προς την ετοιμότητα τους να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν ζητήματα ψυχικής υγείας των μαθητών» πραγματοποιήθηκε για να μελετήσει, να αναλύσει και να καταγράψει πόσο έτοιμοι, προετοιμασμένοι νιώθουν οι δάσκαλοι που εργάζονται στα σχολεία να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν τις ανησυχίες ψυχικής υγείας που εκδηλώνουν οι μαθητές. Με δεδομένο το γεγονός ότι στο σύγχρονο σχολικό περιβάλλον παρουσιάζονται συνεχώς ποικίλα προβλήματα ψυχικής υγείας από τους μαθητές, έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται οι αρμοδιότητες και ευθύνες των δασκάλων και να δημιουργείται εντονότερη η ανάγκη για μια πιο συστηματική παροχή βοήθειας στους μαθητές τους αλλά κυρίως προβάλλει επιτακτικότερη η ανάγκη ενίσχυσης της ετοιμότητας, γνώσης/προετοιμασίας των δασκάλων για την έγκαιρη αναγνώριση και την κατάλληλη αντιμετώπιση των δυσκολιών ψυχικής υγείας των παιδιών. Η έρευνα διεξήχθη το σχολικό έτος 2013-2014 με συγκέντρωση ερωτηματολογίων σε δείγμα 193 δασκάλων μονίμων και αναπληρωτών. Από την στατιστική ανάλυση και επεξεργασία των δεδομένων προκύπτουν στοιχεία που αποδεικνύουν διαφορετικά επίπεδα ετοιμότητας, αυτοπεποίθησης των δάσκαλων για τα ποικίλα ζητήματα ψυχικής υγείας και της προετοιμασία τους μέσω της εκπαίδευση τους σχετικά με αυτά. Επίσης από τα αποτελέσματα παρατηρούμε συμφωνία και διαφωνία μεταξύ των απόψεων των συμμετεχόντων για την ετοιμότητα, προετοιμασία και εκπαίδευση τους για τον εντοπισμό και την αποτελεσματική διαχείριση/επίλυση των διαφορετικών προβλημάτων ψυχικής υγείας των μαθητών. Ακόμη δίνονται στοιχεία για το ποιοι παράγοντες (π.χ. φύλο, έτη υπηρεσίας κ.τ.λ.) επηρεάζουν ή όχι, διαφοροποιούν ή όχι τις αντιλήψεις των δασκάλων μεταξύ τους για το υπό μελέτη θέμα μας. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από τους αρμόδιους φορείς, ώστε να βελτιωθεί η εκπαίδευση των δασκάλων και να τους εφοδιάζει με την κατάλληλη προετοιμασία, ώστε να ανταπεξέλθουν ικανοποιητικά στις σύγχρονες απαιτήσεις του ρόλου τους ως εκπαιδευτικών και στον τομέα ανάπτυξης/στήριξης της ψυχικής ευεξίας των παιδιών. / This study on "Perceptions of teachers regarding their readiness to recognize and treat mental health issues of students” conducted to study, analyze and record how ready they feel prepared teachers who work in schools to recognize and deal with mental health concerns that students exhibit. Given the fact that the modern school environment is constantly varied mental health of students, the effect of that has led to increased powers and responsibilities of teachers and creating a stronger need for a more systematic assistance to students but rather raises the urgent a need enhancing preparedness, knowledge / preparation of teachers for early recognition and appropriate treatment of mental health problems of children The survey was conducted during the school year 2013-2014 with questionnaires concentration in sample 193 permanent teachers and substitutes. From the statistical analysis and processing of data obtained evidence of different levels of readiness, confidence of teachers for a variety of mental health issues and prepare them by educating them about these. Also from the results observed agreement and disagreement between the participants' perceptions of readiness, preparation and training them to identify and effectively manage / resolve differences of mental health of students. Even given of what factors (e.g., gender, years of service, etc.) affect or not, differentiate or not the perceptions of teachers together to study our subject. The results of this research can be used by the responsible bodies in order to improve the training of teachers and to equip them with the proper preparation to cope well in the modern demands of their role as teachers and in development / support mental wellness of children.
489

Motivation and related expectations in requests for help in a mental health center

Kile, Miriam Boeklen, 1930- January 1969 (has links)
No description available.
490

Eating Disorder Onset in Young Girls: A Longitudinal Trajectory Analysis

Pearson, Carolyn M 01 January 2014 (has links)
To investigate whether there are different patterns of development for binge eating and purging behavior among pre-adolescent and early adolescent girls, I conducted trajectory analyses of those behaviors in 938 girls across eight waves of data from the spring of 5th grade (the last year of elementary school) through the spring of 9th grade (the first year of high school). Analyses revealed four separate developmental trajectories for binge eating behavior (labeled none, increasing, decreasing, and high steady) and three separate developmental trajectories for purging behavior (labeled none, dabble, and increasing). Fifth grade scores on risk factors that were both personality-based (negative affect and negative urgency) and learning-based (expectancies for reinforcement from eating and from thinness) differentiated among the trajectory groups, in some cases before the groups differed in the target behaviors. These findings are the first, to my knowledge, to examine developmental trajectories for eating disorder onset in youth as young as elementary school. Clinical implications are discussed.

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