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Compulsory Psychiatric Care: Perspectives from the Swedish Coercion Study : Patient Experiences, Documented Measures, Next of Kins’ Attitudes and OutcomeWallsten, Tuula January 2008 (has links)
The use of coercion in psychiatry involves clinical, legal, scientific, ethical and emotional considerations. This thesis represents an attempt to further increase our understanding of some empirical aspects of this phenomenon. Interviews with 202 involuntarily admitted psychiatric patients and 201 voluntarily admitted patients and 295 of their next of kins were performed and analysed together with data from records and assessments made by professionals. Data was collected during two different periods of time with a compulsory psychiatric care law reform in between. Experience of at least one coercive measure was more common amongst patients who had been committed during the most recent legislation. Otherwise there were no differences in patient experiences during the different laws. Subjective short-term outcome was associated with having a contact person at the ward and being subjectively treated well. There were no relationships between subjective and assessed outcome or between legal status, perceived coercion at admission and subjective or assessed improvement. The changed legislation had no clear effect on the attitudes of patients and next of kins towards coercion. A majority of patients were able to accurately answer the question whether they had been restrained by belt or not during a specific treatment episode. Nineteen of 115 patients reported they had been restrained by belt. Eleven of these cases were true positive and 8 cases were false positive. In conclusion, the main results were first that when it comes to issues related to psychiatric coercion there are typically considerable differences between how these are perceived and interpreted by the professional and by the patient, and second that efforts made to change the face of psychiatric coercion in the minds of patients as well as the public on part of public policymakers have had limited effects.
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Omvårdnad av suicidala patienter kan bli bättre : en forskningssammanställning ur ett sjuksköterskeperspektiv / Nursing care of suicidal patients can be improved : a research summary from a nursing perspectiveBjörklund Kitanovic, Margot, Ericsson, Christina January 2010 (has links)
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Das Konzept der Pflegeoase als stationäre Betreuungsform für Menschen mit Demenz in einem weit fortgeschrittenen StadiumKreiser, Stefanie 26 September 2012 (has links) (PDF)
Die Studienarbeit stellt das Krankheitsbild der Demenz kurz dar und gibt einen Überblick über die aktuelle Situation der Betreuung von Menschen mit einer schweren Demenz in Pflegeoasen sowie über derzeit vorliegende Studien und Evaluationen. Der demographische Wandel hat auch zur Folge, dass immer mehr Menschen an Demenz erkranken. Deshalb müssen Pflegeheime die Pflegekonzepte stärker an der Krankheit Demenz ausrichten. Als Pflegeoase bezeichnet man einen auf besondere Art und Weise gestalteten, gemeinsam genutzten Lebensraum für Menschen im schwersten Stadium der Demenz innerhalb stationärer Altenpflegeeinrichtungen. Für Menschen in einem weit fortgeschrittenen Stadium der Demenz kann ein eigens für sie konzipierter Schutzraum von Vorteil sein und sich positiv auf deren Wohlbefinden, Verhaltensweisen und Lebenssituation auswirken.
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Factors associated with adolescent suicidal gestures [electronic resource] / by Heidi Jennifer Liss.Liss, Heidi Jennifer. January 2003 (has links)
Includes vita. / Title from PDF of title page. / Document formatted into pages; contains 126 pages. / Thesis (Ph.D.)--University of South Florida, 2003. / Includes bibliographical references. / Text (Electronic thesis) in PDF format. / ABSTRACT: Incidence of suicide has been shown to increase dramatically during adolescence. Despite an established pattern of depression and hopelessness leading to suicide in adults, no such pattern emerges in the adolescent literature. Recent investigations suggest that impulsivity may play a key role in adolescent suicide attempts. This study examined the role of impulsivity in adolescent suicidal gestures, as well as the relationships among demographic variables, anger expression, impulsivity, and suicidal behavior. A total of 100 participants (ages 11-17; 71 females and 29 males) were recruited from 2 inpatient crisis centers for children. The Children's Depression Inventory, Hopelessness Scale for Children, Adolescent Behavior Checklist, Pediatric Anger Expression Scale, and Suicide Intent Scale were administered to inpatients, and demographic information was obtained (age, gender, ethnicity, income, and structure of family). / ABSTRACT: It was hypothesized that patterns of depression, anger, hopelessness, and impulsivity would vary by age, gender, ethnicity, and suicidality (e.g., suicidal gesture vs. no gesture). The large majority of hypotheses were not supported. Results are explained in terms of alternative theories for the role of impulsivity in adolescent suicidal gestures. / System requirements: World Wide Web browser and PDF reader. / Mode of access: World Wide Web.
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Assessing risk for inpatient violence on high-security forensic psychiatric units2015 August 1900 (has links)
While forensic psychiatric inpatient violence is a serious problem, research on risk assessment for this outcome is limited; the current research investigated the predictive validity of a number of structured risk/forensic instruments for inpatient violence. Research objectives included: 1) observing the profile of dynamic changes in violence risk detected by existing violence risk assessment instruments; 2) assessing whether existing violence risk assessment instruments could be used to assess risk for inpatient violence; 3) evaluating the contribution of dynamic risk measures to the prediction of inpatient violence; and 4) assessing the relationship between dynamic changes in risk and inpatient violence. Instruments included: the Historical Clinical Risk Management 20 - Version 3 (HCR-20V3), the Psychopathy Checklist Revised (PCL-R), the Short-Term Assessment of Risk and Treatability (START), the Revised Violence Risk Appraisal Guide (VRAG-R), and the Violence Risk Scale (VRS). Two studies were conducted on a maximum-security forensic psychiatric unit at Alberta Hospital Edmonton. Study 1 was a pseudo-prospective archival investigation (n = 99), while Study 2 was a prospective investigation (n = 19); all risk assessment scores were based on information available in institutional files.
Instruments designed to capture dynamic/clinical risk variables (HCR-20V3, START, VRS) detected dynamic changes in risk in this setting over longer follow-ups (i.e., between admission and discharge), but not over shorter follow-ups (i.e., 28 day periods). Predictive validity analyses indicated that specialized measures designed to capture relevant dynamic/clinical variables were significant predictors of inpatient violence; instruments that were not designed for this purpose (PCL-R and VRAG-R), did not demonstrate predictive validity for inpatient violence. Dynamic measures consistently demonstrated incremental predictive validity for inpatient violence, beyond the static measures. Additionally, change scores demonstrated incremental relationships with decreased inpatient violence, beyond pretreatment scores. Put another way, positive risk change was associated with decreased violence over the course of the patients’ stays in hospital.
Reliable and valid risk assessments are a necessary component of effective offender programming (Risk-Need-Responsivity Model) and the current results indicated that valid violence risk assessments for forensic psychiatric inpatient violence are possible. Implications for clinical practice and the reduction/mitigation of inpatient violence are discussed.
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Die Integration von Eltern in den stationären Therapieprozess essgestörter Patienten/-innen – Evaluation von Eltern-Kind-Therapiewochen in einer Klinik für Essstörungen / The integration of parents in the inpatient treatment process with eating disorders patients – Evaluation of "Eltern-Kind-Therapiewochen" in a eating disorders hospitalNimis, Britta 28 April 2015 (has links)
Wenn die Familie in der Entstehung und Genesung einer Essstörung (Anorexie und Bulimie) entscheidend ist, wird sie auch in der Behandlung des essgestörten Kindes eine wesentliche Rolle spielen.
In dieser Studie wurden Eltern-Kind-Therapiewochen im stationären Rahmen essgestörter Patientinnen untersucht. In einem Zwei-Gruppen-Studiendesign mit Messwiederholungen wurden Patientinnen, die gemeinsam mit ihren Eltern an der Therapiewoche teilnahmen, mit Klinikpatientinnen verglichen, die nicht an der Therapiewoche teilnahmen. Die Zuteilung auf die Untersuchungsgruppe erfolgte aus verschiedenen Gründen durch die Teilnehmer selbst. Mögliche Konfundierungen durch diese Selbstselektion, die die Ergebnisse zu Fragen der Wirksamkeit der Eltern-Kind-Therapiewochen beeinflussen könnten, wurden vorab durch Regressionsanalysen ermittelt, und in den Berechnungen statistisch kontrolliert.
Die Evaluation der Therapiewoche ergab eine hohe Zufriedenheit und Erwartungserfüllung bei den Patientinnen und deren Eltern. Außerdem konnten signifikante Symptombesserungen innerhalb des kurzen Zeitraums von dieser einen Woche nachgewiesen werden. Innerhalb der Familien konnte eine hohe Übereinstimmung festgestellt werden, die sich aber nicht über die Zeit von unmittelbar vor bis nach dem Treatment bedeutsam verändert hat. Das Treatment scheint also nicht bestimmten Familien stärker zu helfen als anderen. Allerdings ließen sich bestimmte Prädiktoren finden, die dazu führten, dass bestimmte Patientinnen stärker von dem Treatment profitierten. Zu diesen Prädiktoren gehörten u.a. die Einflussnahme der Familien auf die Pat sowie das Profitieren der Mütter vom Treatment.
Im Vergleich zur Kontrollgruppe nahmen die Patientinnen signifikant stärker an Gewicht zu, schafften es, ihr Ineffektivitätsgefühl von einem deutlich kränkeren Anfangswert bis auf die Anfangs-Belastungsstärke der Kontrollgruppe zu bessern und erkannten stärker die Mitverantwortung ihrer Familie an der Erkrankung. Insgesamt haben sich die Patientinnen während des Klinikaufenthaltes signifikant mit teils großen Effektstärken (im Mittel d = .96) in ihrer Symptomatik gebessert. Eine Halbjahres-Katamnese ergab auf Grund eines Rücklaufes von unter 25% nur wenig Aufschluss. Die Ergebnisse zeigen, wie bedeutsam das Einbeziehen der Familie auch in die stationäre Behandlung sein kann.
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Stationäre 6-Wochen-Psychotherapie für Alkohol- und Medikamentenabhängige - Eine Katamneseuntersuchung / 6-week inpatient psychotherapy for alcohol and substance dependents - An investigation through catamnesisWacker, Silke 27 September 2011 (has links)
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Aufgaben und Rolle der Sozialen Arbeit im stationären Hospiz / Functions and role of social work in inpatient hospices – a qualitative studyFuchs, Mareike 20 January 2014 (has links) (PDF)
Die sogenannte psychosoziale Arbeit in stationären Hospizen wird von verschiedenen Berufsgruppen geleistet und ist ein - auch im Sozialgesetz - geforderter Bestandteil der Hospizarbeit. In vielen Hospizen übernehmen Dipl. Sozialpädagogen/-arbeiter die Funktion der psychosozialen Fachkraft.
Diese Masterthesis soll anhand einer qualitativen Studie einen Einblick in das Aufgabengebiet und die Rolle dieser Fachkräfte ermöglichen. Sie erhebt dabei nicht den Anspruch an Repräsentativität und erfasst bewusst nicht alle Professionen im Bereich der psychosozialen Fachkräfte.
Vielmehr sollen anhand der Auswertung individueller Gespräche mit in Hospizen tätigen Dipl. Sozialpädagogen/-arbeitern der Begriff Psychosoziale Arbeit durch die Beschreibung der alltäglichen Aufgaben und die Rolle der Dipl. Sozialpädagogen/-arbeitern konkretisiert und ihre Motivation erfasst werden. Die Aussagen sollen mit dem aktuellen Stand der Literatur und Wissenschaft verglichen werden. / This master-thesis goes in for the role and function of social work in inpatient hospices. The so-called psychosocial work in inpatient hospices is carried out by various professions and is also a required part in the book of social laws. In a lot of inpatient hospices social workers take over the role of the psychosocial specialist. This master-thesis should provide an insight into the daily responsibilities/ functions and roles of these specialists with the help of a qualitative study. It does not claim to be representative and captures not the whole of the professions doing specialised psychosocial care. In fact the term psychosocial work should be concretised and the motivation of social workers be picked up by analysing individual interviews about the functions and the role of social work(ers). The outcomes should be compared with the actual literature and state of science.
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Einfluss eines videobasierten Furchtappells auf Abbrüche im stationären Drogenentzug / Effects of video-based fear arousal on irregular terminations of inpatient drug detoxificationPletke, Dorothee 01 July 2015 (has links)
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Stadien der Veränderung in der stationären Alkoholentwöhnungstherapie / Stages of Change in Alcohol Inpatient TreatmentHoyer, Jürgen, Heidenreich, Thomas, Fecht, Jens, Lauterbach, Wolf, Schneider, Ralf 10 February 2014 (has links) (PDF)
Zielsetzung: Die Gültigkeit des Modells der Stadien der Veränderung von Prochaska und DiClemente für die stationäre Alkoholentwöhnungstherapie empirisch zu prüfen.
Methoden: Reliabilität, Faktorstruktur und Konstruktvalidität der Veränderungsstadienskala (VSS) wurden an Alkoholpatienten querschnittlich (N = 265) und längsschnittlich (N = 108) untersucht.
Ergebnisse: Die Reliabilität der VSS fiel befriedigend aus mit Ausnahme der Skala «Precontemplation», die sich auf nicht motivierte Patienten bezieht. Die faktorielle Validität war insbesondere für die Skalen «Contemplation» und «Maintenance» unzureichend. Clusteranalysen ergaben eine nicht modellkonforme Drei-Cluster-Lösung einschließlich «uninvolvierter » Patienten. VSS-Werte waren durchgängig mit der Therapiemotivation korreliert. Prädiktive Validität (Behandlungsdauer, Rückfallvorhersage) konnte nicht belegt werden.
Schlussfolgerungen: Der Ansatz bestätigt seinen heuristischen Wert, kann aber noch nicht valide für praktische Entscheidungen in der Alkoholentwöhnungsbehandlung herangezogen werden. Spezifische Modelle für verschiedene Behandlungsgruppen und -settings scheinen Erfolg versprechender. / Aim: The validity of the ”Stages of Change” approach was tested in alcohol inpatient long-term treatment.
Methods: Reliability, factor structure, and construct validity of the University of Rhode Island Change Assessment Scale (URICA, German version) was examined using cross-sectional (N = 265) and longitudinal data (N = 108).
Results: Scale reliability proved to be satisfying, except for the precontemplation scale. Factorial validity was insufficient for the contemplation and the maintenance scale. Cluster analyses revealed a threecluster solution not in accordance with the model and included a cluster of ”uninvolved patients”. URICA-scores were correlated with therapy motivation, but predictive validity with respect to duration of treatment and prediction of relapse was not confirmed.
Conclusions: The model proved to be of heuristic value but is not yet a valid basis for practical decisions. Models which are directed more specifically towards a particular treatment group or setting are expected to be more successful. / Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.
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