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The Relation Between Psychological Flexibility and the Buddhist Practices of Meditation, Nonattachment, and Self-CompassionWendling, Heather M. 01 May 2012 (has links)
No description available.
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DISTINGUISHING AMONG WITHIN-PERSON VARIABILITY: AFFECTIVE INTRA-INDIVIDUAL VARIABILITY, AFFECTIVE PSYCHOLOGICAL FLEXIBILITY, AND HEALTH IN A NATIONAL US SAMPLEHardy, Jaime 01 January 2015 (has links)
Affective intra-individual variability (IIV) and affective psychological flexibility (PF) are both types of within-person variability. Affective IIV is defined as the range of emotions experienced by an individual assessed at multiple time points. PF is defined as the ability to vary one’s responses in a contextually dependent manner in order to appropriately meet situational demands. Currently, there are no comparisons between affective IIV and PF demonstrating how these constructs might be uniquely different from each other. The current study proposed to examine affective IIV and PF in order to establish discriminant and convergent validity, and stability data for each construct. The National Study of Daily Experiences (NSDE) waves 1 and 2, an 8-day daily diary portion of the Midlife Development in the United States (MIDUS I) and MIDUS II surveys was used for this study (n =793 adults completed both waves of the NSDE). Affective IIV was related to higher mean NA and neuroticism, and lower perceived control. Affective PF was related to lower mean NA, neuroticism, and higher mean PA and perceived control. Higher affective IIV was associated with more psychological distress when assessed concurrently at both waves and predicted more psychological distress and physical ill-health 10 years later. Higher affective PF was related to less psychological distress and physical ill-health when assessed concurrently at wave 1 and less psychological distress and physical ill-health 10 years later. When situational context is included in the calculation of emotional variability, changes in emotional response may represent emotional complexity and increased control rather than emotional lability and are related to better psychological and physical outcomes.
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Acceptance for persons suffering from pain : Evaluation of acceptance-based interventions for adults with chronic pain and children with cancer experiencing acute painThorsell Cederberg, Jenny January 2017 (has links)
It is increasingly clear that pain and emotions are closely interconnected. Pain does not only cause psychological distress, but psychological distress also amplifies pain through neurological mechanisms. Treatment of both chronic and acute pain would benefit from acknowledging the psychological mechanisms of pain neurophysiology. Psychological acceptance predicts increased pain tolerance and decreased pain intensity and discomfort in experimentally induced pain and improved physical and psychosocial functioning for persons with chronic pain. The overall aim of this thesis was to evaluate acceptance-based interventions for persons suffering from pain. In Study I the effect of a manualised ACT-based self-help intervention for adults with chronic pain was evaluated in an RCT (n=90). The results showed improvements in satisfaction with life, physical functioning and pain intensity for the ACT group. Both the ACT and the control group improved regarding depression and anxiety. In Study II the mediating effect of acceptance for treatment change was evaluated, using data from Study I (n=64). The results showed indirect effects of treatment via acceptance for physical functioning but not for satisfaction with life. In Studies III and IV, instruments to measure psychological flexibility in relation to pain were developed for children with cancer, and their parents respectively, using factor analysis. The results showed that a two-factor solution for the child scale (n=61) and a three-factor solution for the parent scale (n=243), best represented the data. In Study V, an acceptance-based intervention was preliminarily evaluated in a single-subject study (n=5) for children reporting pain during cancer treatment. The intervention consisted of an approximately 15-minute long pain exposure exercise. All participants reported reduced discomfort of pain, and three of the participants reported reduced pain intensity. The results suggest that a manualised ACT-based self-help intervention is a valuable addition to the treatment repertoire for persons with chronic pain and that acceptance may mediate the effect of treatment on physical functioning. Furthermore, instruments to measure acceptance in the context of acute pain in children with cancer are now available, although further validation is needed. Lastly, the results indicate that an acceptance-based intervention may help children undergoing cancer treatment to cope with pain.
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The Relationship between Psychological Flexibility, CompassionFatigue, Secondary Traumatic Stress, and Burnout in Community Healthcare Workers during the COVID-19 PandemicPetruzzi, Renee 05 May 2022 (has links)
No description available.
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Untersuchung psychometrischer Qualitäten von Fragebögen zur Erfassung der Konstrukte Selbstwirksamkeitserwartung und psychologische Flexibilität bei Patienten mit chronischen Schmerzen in der Interdisziplinären Multimodalen SchmerztherapieSchönbach, Benjamin 12 July 2023 (has links)
Hintergrund: Chronischer Schmerz beruht auf vielfältigen biopsychosozialen Wechselwirkungen (Kröner-Herwig et al., 2017; Raja et al., 2020) und stellt ein relevantes Gesundheitsproblem dar (Häuser et al., 2014; Grobe et al., 2016). Zusammenhänge zwischen psychologischen Variablen und chronischen Schmerzen wurden vielfach nachgewiesen (Turk & Okifuji, 2002; Keefe et al., 2004; Jensen et al., 2011; Edwards et al., 2016), wobei sich Selbstwirksamkeitserwartung und psychologische Flexibilität als wesentliche, das Schmerzerleben verringernde Faktoren herauskristallisierten. Selbstwirksamkeitserwartung (Bandura, 1977, 1997) meint die Überzeugung, die für die Bewältigung einer spezifischen Situation erforderlichen Handlungen ausführen zu können. Psychologische Flexibilität betrifft die Fähigkeit, flexibel auf Anforderungen zu reagieren (Kashdan & Rottenberg, 2010). Im Sinne akkommodativer Bewältigung (Brandtstädter & Renner, 1990) heißt dies, Ziele und Wünsche an die Situation anzupassen, anstatt diese beharrlich zu verfolgen (assimilative Bewältigung). In der Behandlung chronischer Schmerzen ist die Interdisziplinäre Multimodale Schmerztherapie (IMST) ein bedeutsamer Ansatz, in dem Selbstwirksamkeitserwartung und psychologische Flexibilität als zentrale psychologische Einflussgrößen adressiert und eine Erhöhung derselben als Therapieziel formuliert wurden (Arnold et al., 2014). Im deutschen Sprachgebrauch liegen verschiedene Fragebögen vor, welche diese Konstrukte allgemein, als stabiles Fähigkeits- oder Persönlichkeitsmerkmal oder schmerzspezifisch operationalisieren. Für allgemeine Selbstwirksamkeitserwartung ist dies der SWE (Schwarzer & Jerusalem, 1999) und für schmerzspezifische Selbstwirksamkeitserwartung der FESS (Mangels et al., 2009). Für allgemeine psychologische Flexibilität sind dies der TENFLEX (Brandtstädter & Renner, 1990) und der FAH-II (Hoyer & Gloster, 2013) und für schmerzspezifische psychologische Flexibilität der CPAQ-D (Nilges et al., 2007) und der PaSol (Sielski et al., 2017). Bisherige psychometrische Untersuchungen, welche die Qualität von Erfassungsinstrumenten beschreiben, dokumentierten mangelhafte (Reneman et al., 2010; Miles et al., 2011) und methodisch unzureichende (Vet et al., 2011) Ergebnisse schmerzspezifischer Skalen. Zudem wurden die Fragebögen bislang nicht an der Population von Patienten mit chronischen Schmerzen im Rahmen einer IMST untersucht. Fragestellungen: Zielstellung war es, herauszuarbeiten, inwieweit die Fragebögen SWE, FESS, TENFLEX, FAH-II, CPAQ-D und PaSol geeignet sind, um die Konstrukte Selbstwirksamkeitserwartung und psychologische Flexibilität auf allgemeiner und schmerzspezifischer Erfassungsebene bei Patienten mit chronischen Schmerzen im Rahmen einer IMST abzubilden. Des Weiteren wurde untersucht, inwiefern die schmerzspezifischen Fragebögen Veränderungen in den Konstrukten im Behandlungsverlauf der IMST darstellen können. Für die Beantwortung der Fragestellungen wurden die psychometrischen Gütekriterien Reliabilität, Validität und Veränderungssensitivität untersucht sowie eine Einordnung der Veränderungswerte der Fragebögen bei Patienten mit chronischen Schmerzen im Rahmen einer IMST vorgenommen. Methoden: Eingeschlossen wurden Patienten, die sich im Zeitraum von Oktober 2017 bis März 2020 in der IMST am UniversitätsSchmerzCentrum Dresden (USC) befanden. Voraussetzung war die Indikationsstellung zur IMST. Die Stichprobe setzte sich aus 357 Patienten mit einem durchschnittlichen Alter von 50,11 Jahren (SD 11,53 Jahren), überwiegend weiblichen Geschlechts (71,7 %), 56,0 % vorliegender Rückenschmerzen und hauptsächlicher Schweregradgraduierung 3 (26,1 %) und 4 (28,3 %) nach v. Korff zusammen. Methodische Standards wurden weitestgehend umgesetzt (Vet et al., 2011). Untersuchungen zur Reliabilität betrafen Retest-Reliabilität (Abstand vier Wochen während Wartezeit auf IMST; Spearman), interne Konsistenz (Cronbachs Alpha) und den Standardmessfehler. Die Konstruktvalidität der Fragebögen wurde anhand der strukturellen Validität durch explorative Faktorenanalysen (Hauptachsen-Faktorenanalyse, Promax-Rotation) sowohl mit den Items der einzelnen Fragebögen als auch mit allen Items der Fragebögen zusammengehöriger Konstrukte ermittelt und über Zusammenhangshypothesen (Spearman) bestimmt. Die Veränderungssensitivität ausreichend reliabler schmerzspezifischer Skalen wurde anhand von Veränderungshypothesen der zentralen Tendenzen zwischen den Messzeitpunkten Beginn Wartezeit auf IMST, Beginn IMST und Wiederholungswoche nach weiteren zehn Wochen geprüft (Friedman-Tests, Post-hoc-Analysen mit Bonferroni-Korrektur, Effektstärkebestimmung). Kleinste messbare Veränderungen und kleinste bedeutsame Veränderungen der Fragebögen wurden zur Einordnung der Veränderungswerte berechnet und gegenübergestellt. Die statistische Auswertung erfolgte mit dem Programm Statistical Package for the Social Sciences (SPSS), Version 27. Ergebnisse: Reliabilität: Cronbachs Alpha und die Retest-Reliabilität, waren bis auf einzelne Skalen akzeptabel. Die Subskalen des PaSol, die assimilative Strategien erfassen, Streben nach Schmerzfreiheit und Überzeugung der Erreichbarkeit von Schmerzfreiheit, zeigten eine zu geringe Retest-Reliabilität auf. Konstruktvalidität: Die jeweils postulierten Strukturen der einzelnen Fragebögen konnten repliziert werden. In explorativen Faktorenanalysen aller Items der Fragebögen für das Konstrukt psychologische Flexibilität bildete sich eine Zuordnung der Skalen zu Faktoren, die der theoretischen Struktur assimilativer und akkommodativer Bewältigung (Brandtstädter & Renner, 1990) entsprach. In Faktorenanalysen der Items von Fragebögen des Konstruktes Selbstwirksamkeitserwartung zeigte sich kein homogener Inhaltsbereich. In weiteren Faktorenanalysen bildete der FESS mit dem CPAQ-D und Subskalen des PaSol, die akkommodative Bewältigung zu erfassen versuchen, einen gemeinsamen Faktor. Der SWE zeigte hingegen einen Zusammenhang zu Skalen assimilativer Bewältigung. Die Auswertung der Zusammenhangshypothesen zeigte erwartungskonträre Ergebnisse. Die Fragebögen allgemeiner Erfassungsebene der beiden verwandten aber nicht gleichen Konstrukte Selbstwirksamkeitserwartung und psychologische Flexibilität wiesen einen hochgradigen Zusammenhang auf, während Zusammenhänge innerhalb der Konstrukte zwischen allgemeiner und schmerzspezifischer Messebene geringer als erwartet ausfielen. Auf schmerzspezifischer Ebene legten ausgeprägte Zusammenhangsmuster zwischen dem FESS, der Subskala Aktivitätsbereitschaft und der Gesamtskala des CPAQ-D und der Subskala Lebenssinn trotz Schmerzen des PaSol nahe, dass damit ein identisches Konstrukt abgebildet wird. Dieses zusammengefasste Konstrukt und somit auch der FESS erfasst eine schmerzspezifische akkommodative Form der Bewältigung. Veränderungssensitivität: Die schmerzspezifischen Erfassungsinstrumente zeigten im zeitlichen Verlauf der IMST erwartete Veränderungen der zentralen Tendenzen. Einordnung der Veränderungswerte: Der kleinste bedeutsame Unterschied dieser Skalen war kleiner als der kleinste messbare Unterschied. Kleinste klinisch relevante Veränderungen der Erfassungsinhalte sind in der Auswertung individueller Messwerte demnach nicht vom Messfehler zu unterscheiden. Schlussfolgerung: Die Konstruktvalidität der Erfassungsinstrumente ist problematisch. Dies betrifft insbesondere den FESS, wobei naheliegt, dass dieser nicht schmerzspezifische Selbstwirksamkeitserwartung, sondern Funktionieren trotz Schmerz bzw. eine Facette von Schmerzakzeptanz erfasst. Die Anwendung des CPAQ-D kann trotz Einschränkungen am ehesten für die Erfassung schmerzspezifischer psychologischer Flexibilität bzw. Schmerzakzeptanz empfohlen werden. Die unzufriedenstellenden psychometrischen Eigenschaften weisen auf deutliche Lücken der Inhaltsvalidität hin. Diese ist im Weiteren nur mithilfe der konsequenten Umsetzung mittlerweile vorliegender Anregungen und der Integration der Patientenperspektive (Mokkink et al., 2010a; Patrick et al., 2011a, 2011b; Terwee et al., 2018) sowohl bei der Definition relevanter Erfassungsinhalte als auch der Konzeption darauf aufbauender -instrumente sicherzustellen.
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Psychological Inflexibility as a Mediator of Associations between Health Attitudes and Health Behaviors in a Sample of Urban Underserved YouthBruner, Michael R, 25 August 2017 (has links)
No description available.
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The Efficacy of Acceptance Based Behavior Therapy Versus Cognitive Therapy for Test Anxiety and Working Memory PerformanceBannon, Erin E. 28 December 2017 (has links)
No description available.
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Can mindfulness help us ask why, while following a ply? : An experimental study investigating the impact of mindfulness when faced withcontingency changes on the Wisconsin Card Sorting TestEttehag, Alva, Sonehag Bröms, Anton January 2024 (has links)
Abstract Rule-governed behavior is a unique form of human behavior that comes with many advantages. Rule-following can however become problematic when it makes us insensitive to the consequences of our behavior and undermines our ability to adapt to changes in contingencies. This phenomenon has been hypothesized to play a central role in different psychological problems. In this thesis project, we investigated whether a mindfulness exercise from Acceptance and Commitment Therapy (ACT) could improve people's ability to adapt to changes in contingencies, as measured with the Wisconsin Card Sorting Test (WCST). We also explored whether recently developed self-report questionnaires of rule-governed behavior, the Generalized Pliance Questionnaire (GPQ-9) and the Generalized Tracking Questionnaire (GTQ) could predict the participants' performance on the WCST. In addition, we looked at the association between intolerance of uncertainty (IUS-12) and generalized pliance (GPQ-9). The sample consisted of 45 university students at Örebro university in Sweden. The results revealed that the brief mindfulness exercise did not improve the participants ability to adapt to contingency changes. The questionnaires of rule-governed behavior also did not predict this performance on the WCST. However, we found a novel association between generalized pliance and intolerance of uncertainty, which could be a future research path. Further, generalized pliance and generalized tracking displayed a moderate negative correlation, in line with previous research. Despite limited significant findings in this study, it was an effort to investigate central claims from the ACTand behavioral literature, centered around psychological flexibility and rule-governed behavior.
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Emotional plasticity: the impact of the development of emotional competence on well-being. Conditions, effects and change processesKotsou, Ilios 16 February 2017 (has links)
This thesis focuses on the acquisition of emotional competence (EC) skills in adults and its impact on well being. The first part of the thesis is dedicated to the definition of EC, including a review of EC in order to better understand and operationalize its main dimensions and correlates. We also present a systematic review of EC intervention studies on adult populations in order to assess their outcomes and make recommendations for the development and implementation of future interventions. We then provide a theoretical and practical framework for emotional competence (EC) based interventions. We describe the main components of an EC intervention, underline the important characteristics of the intervention pedagogy and discuss theoretical and practical implications of this framework.In a second part we investigate whether a sustainable improvement in emotional competencies is possible in adults, and what are the conditions and effects of this improvement on well-being (e.g. on mental and physical health and quality of interpersonal relationships). Results of three empirical studies confirm that EC can be significantly increased following an intervention (and compared to a control group) and that this intervention impacts favourably personal and interpersonal well-being as measured by psychological health, quality of relationship and employability.A last part of the thesis explores the mechanisms underlying this improvement of competencies and well-being. We focus on emotional acceptance, self-compassion, self kindness and behavioural flexibility. Because there was no scale measuring self-compassion or self kindness in French, we validate two scales and assess the relationships between these constructs and well-being.We then examined the possible benefits of emotional acceptance and behavioural flexibility in a randomized controlled study, showing how increasing emotional competence can enhance these change processes and how these processes can, in turn, enhance well-being.This research helps to further elucidate the role of active change processes in EC increase related to the promotion of well-being. / Doctorat en Sciences psychologiques et de l'éducation / info:eu-repo/semantics/nonPublished
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Mental Health in the Swedish Women’s Hockey League (SDHL) : A cross-sectional study on prevalence and associations / Psykisk Hälsa i Svenska Damhockeyligan (SDHL) : En tvärsnittsstudie om prevalens och sambandJohansson, Hanna January 2023 (has links)
Elitidrottare har identifierats som en riskgrupp för psykisk ohälsa utifrån exponering av såväl generella som sportspecifika påverkansfaktorer. Bland elitidrottare är förekomsten av psykisk ohälsa dessutom större bland kvinnor än män. Första syftet med studien är att kartlägga förekomsten av symtom på psykisk ohälsa (ångest, depression och sömnsvårigheter) och psykisk hälsa bland spelare i Svenska Damhockeyligan (SDHL). Andra syftet är att undersöka samband mellan symtom på psykisk ohälsa/hälsa och demografiska variabler (skador, anställningsstatus), socialt stöd och psykologisk flexibilitet. 182 av 199 SDHL-spelare (medelålder 22,3±SD 4,8, 16–35 år) från alla nio lag deltog i denna tvärsnittsstudie. Självskattningsformulär användes som datainsamlingsmetod och data analyserades vidare genom statistiska analyser. Resultatet visade att över 4 av 10 spelare rapporterade måttliga eller högre nivåer av symtom på ångest, depression och/eller sömnsvårigheter, där ungefär hälften rapporterade komorbiditeter. Detta indikerar ett glapp för prevention. Sammantaget rapporterade 6 av 10 ett sub-idealt tillstånd (d.v.s. ingen psykisk ohälsa och psykiskt välbefinnande), vilket indikerar ett glapp för promotion. Statistiskt signifikanta positiva samband fanns för psykologisk flexibilitet och socialt stöd. Förslagsvis kan dessa faktorer bli fördelaktiga att adressera vid preventivt och promotivt hälsoarbete med målgruppen. Framtida forskning kan adressera dessa faktorer vid interventionsstudier liksom följa populationens psykiska hälsotillstånd och dess påverkansfaktorer över tid. / Objectives: First, to map the prevalence of symptoms of mental illness (i.e., anxiety, depression, and sleep difficulties) and mental health among players in the Swedish Women’s Hockey League (SDHL). Second, to investigate relationships between mental illness/health and demographic variables (i.e., injuries, employment status), social support and psychological flexibility. Methods: SDHL players (n=182; mean age 22.3±SD 4.8, range 16-35) from nine teams participated in this cross-sectional study. 79% (n=145) combined sports with education or work (i.e., “dual careers”). 20% (n=54) reported injuries. Self-assessment questionnaires were used to measure perceived levels of symptoms of anxiety, depression, sleep difficulties, psychological flexibility, and social support. Mental health/illness variables were presented as descriptive statistics and associations were investigated through multivariate binary logistical regression analyses. Results: Moderate or severe levels of symptoms were reported among 29% for sleep difficulties and 26% for anxiety and/or depression. 19% reported comorbidities. 58% reported flourishing mental health. Lower psychological flexibility was associated with lower odds of flourishing mental health and higher odds of symptoms of mental illness. Social support was associated with higher odds of flourishing mental health and lower odds of sleep difficulties. Conclusion: 6 of 10 players reported not reaching the ideal state of mental health (i.e., no mental illness and flourishing mental health). Statistically significant associations were found with psychological flexibility and social support, suggesting these factors will be beneficial to consider when working to promote mental health and prevent mental illness in this population.
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