• Refine Query
  • Source
  • Publication year
  • to
  • Language
  • 277
  • 49
  • 27
  • 26
  • 23
  • 20
  • 19
  • 14
  • 14
  • 12
  • 10
  • 4
  • 3
  • 1
  • 1
  • Tagged with
  • 606
  • 533
  • 364
  • 105
  • 77
  • 65
  • 65
  • 58
  • 57
  • 56
  • 50
  • 48
  • 46
  • 46
  • 41
  • About
  • The Global ETD Search service is a free service for researchers to find electronic theses and dissertations. This service is provided by the Networked Digital Library of Theses and Dissertations.
    Our metadata is collected from universities around the world. If you manage a university/consortium/country archive and want to be added, details can be found on the NDLTD website.
581

Demand for Irrigation Water from Depleting Groundwater Resources: An Econometric Approach / Wassernachfrage und Bewässerung aus knappen Grundwasserressourcen: Ein ökonometrischer Ansatz

Jamali Jaghdani, Tinoush 09 February 2012 (has links)
No description available.
582

Mykotoxine und Kindergesundheit / Elterliche Risikowahrnehmung und neue Ansätze für das Risikomanagement / Mycotoxins and child health / Parental risk perception and new risk management options

Niens, Christine 05 July 2013 (has links)
No description available.
583

Die Bedeutung von Einstellung und Motivation für den Einsatz von E-Learning in der Lehre an Pädagogischen Hochschulen

Traxler, Petra 01 June 2011 (has links) (PDF)
Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit der Nutzung von E-Learning-Plattformen an Pädagogischen Hochschulen und mit der Bedeutung der Einstellung von Lehrenden gegenüber neuen Medien und möglichen Anreizen zur Intensivierung der Nutzung. Auf Grundlage von wissenschaftlichen Modellen zum Nutzungsverhalten und zur Akzeptanzsteigerung wird ein Modell entwickelt, welches die Einflussfaktoren auf die tatsächliche Nutzung darstellen soll. Neben personenbezogenen und kontextbezogenen Faktoren bilden Anreize und Motivationen einen dritten Einflussfaktor zur Nutzung. Zur Erhebung wurde eine empirische quantitative Untersuchung bei Lehrenden an allen 14 Pädagogischen Hochschulen in Österreich durchgeführt. Folgende Thesen können angenommen werden: • Eine positive Einstellung gegenüber internetbasierten Anwendungen führt zur Nutzung von E-Learning in der Lehre. • Gute Erfahrungen und Vorkenntnisse mit digitalen Medien führen zur Nutzung von E-Learning in der Lehre. • Vertrauen wirkt sich positiv auf die Nutzung von E-Learning in der Lehre aus. • Support und Bildung wirken sich positiv auf die Handlungsbereitschaft und somit auf die Nutzung von E-Learning in der Lehre aus. • Anreize und Motivationsfaktoren wirken sich auf die Nutzung von E-Learning in der Lehre aus: Je größer die Nutzung durch die Lehrenden, desto weniger Anreize und Motivationsfaktoren werden benötigt. Das für die vorliegende Arbeit entwickelte Modell zu „Einstellung und Motivation zur Nutzung von E-Learning in der Lehre“ wird schließlich auf Basis der empirisch quanti-tativen Untersuchung adaptiert. / The present scientific paper intents the usage of e-learning platforms at university colleges of education in Austria and the relevance of attitude from teacher trainers against new technologies and their inducements to promote the usage. Based on scientific models of the behaviour of usage and the increase of acceptance a model will be developed to show the components of effective use. There are components that based on the persons, context and on the incentive or motivation to work with an e-learning platform. This model is examined by an empirical study on teachers of all 14 university colleges of education in Austria. The following theses can be accepted: • Users with a positive attitude against new media technologies contribute to usage. • Good experiences with new media technologies lead to more usage. • A high rate of confidence gives rise to usage. • Support and education had an influence on the attendance to use the e-learning-platform. • Stimuli and factors of motivation have an impact on using the e-learning-platform. The bigger the usage of the e-learning-platform, the lower the need of stimuli a factor of motivation. The model developed for this investigation to "attitude and motivation for the use of e-learning in teaching" is finally adapted on basis of the empirical investigation.
584

Economic consequences of motherhood - the role of job disamenities

Felfe, Andrea Christina 15 July 2008 (has links)
Esta tesis evalúa el papel de las características no deseadas del trabajo - llamadas disamenities - en el contexto del balance entre trabajo y familia. Particularmente, se plantean las siguientes preguntas: ¿es el descenso en el salario de las mujeres luego del nacimiento del primer hijo - llamado child penalty - acompañado por una reducción simultánea en las disamenities?; ¿cuánto salario están dispuestas las madres a sacrificar para reducir las disamenities?; ¿las disamenities propias del trabajo de las madres tienen algún efecto sobre el desarrollo cognitivo de sus hijos? En el capitulo I se describe empíricamente como las características del trabajo de las madres cambian luego del nacimiento del primer hijo y se testea la hipótesis de que si el child penalty se puede explicar como un diferencial salarial compensatorio. En el capitulo II se estima la disposición marginal a pagar de las madres para reducir las disamenities. La estrategia de identificación está basada en la baja por maternidad, la cual constituye un contexto que permite modelar más cabalmente la decisión sobre la participación laboral; y por consiguiente, mejora la metodología existente para estimar la disposición marginal a pagar por parte de las madres. Finalmente, en el capitulo III se investiga el impacto de las disamenities del trabajo de las madres sobre el desarrollo infantil. / This dissertation evaluates the role of job disamenities - job characteristics disliked by workers - in the context of work-family balance. In particular, the following questions are raised. Is the decrease in mothers' wages around first childbirth - the so-called child penalty - accompanied by a simultaneous reduction in job disamenities? How much wage are mothers willing to sacrifice in order to reduce job disamenities? Do disamenities involved in mothers' occupations go on to affect parenting behaviour and as a result harm children's cognitive development? Chapter I provides empirical evidence for changes in maternal working conditions around first childbirth and tests the hypothesis if the child penalty can be explained by a compensating wage differential? Chapter II estimates mothers' marginal willingness to pay to reduce job disamenities. The identification strategy relies on the framework of maternal leave, a setting which allows us to model mothers' decision to join the labor force accurately and hence to improve on the existing methodology to estimate the marginal willingness to pay. Chapter III investigates how disamenities involved in mothers' occupation go on to affect children's cognitive outcomes.
585

Decisions from experience: Time delays, complexity and illusions of control

Lejarraga, Tomás 09 July 2009 (has links)
Esta tesis incluye tres capítulos que exploran diferentes aspectos de la distinción entre decisiones desde la descripción y decisiones desde la experiencia. El capítulo 1 estudia escenarios de decisión cuando las personas cuentan con información tanto desde la descripción como desde la experiencia. Los resultados sugieren que la experiencia es desatendida ante una descripción.También se explora el impacto sobre las decisiones de diferencias individales con respecto a la habilidad racional.Las personas con habilidad racional más alta obtienen muestras de mayor tamaño que los participantes con menor habilidad racional.El capítulo 2 examina situaciones en las que la información obtenida desde la experiencia resulta una mejor fuente que una descripción.La complejidad y las demoras favorecen a la experiencia sobre la descripción como fuente de información. No se evidencian diferencias individuales con respecto a habilidades numéricas o racionales. Sin embargo, se evidencia una relación entre mayor habilidad racional y mayor tamaño muestral. Por último, el capítulo 3 explora, para una tarea de lotería,la interacción entre la ilusión de control y la fuente de información. / This thesis includes three chapters that study different aspects of the distinction between decisions from description and decisions from experience. Chapter 1 studies choice when decision makers have both information from description and information from experience. Results suggest that experience is disregarded in the face of description. Individual differences with respect to rational ability are also explored. Participants with higher rational ability draw larger samples than participants with lower rational ability. Chapter 2 examines situations in which information from experience is a better source of information than information from description. Complex scenarios and delayed judgmental tasks favor experience over description as source of information. Moreover, there were no individual differences due to numerical/rational abilities. Additional evidence was found that relates higher rational ability to larger samples.Finally,chapter 3 explores how illusion of control interacts with the source of information in a lottery task.
586

Capacity development of small-scale farmers in developing countries: Analysis of preferences and the role of information and communication technologies

Landmann, Dirk Hauke 29 June 2018 (has links)
No description available.
587

The relationship between managerial motivation and sense of coherence

Coetzee, Marius Gideon 06 1900 (has links)
The purpose of this research is to determine whether a relationship exists between two constructs, namely managerial motivation and sense of coherence and to determine whether any variance exists between two groups of people in terms of the mentioned constructs. The study was conducted on a total sample of 124 employees of the Agricultural Research Council (ARC) which was divided into two groups, namely managers and supervisors in view of the position they held at the Agricultural Research Council. The results of the study indicated that a significant positive relationship exists between the dimensions of managerial motivation and the dimensions of sense of coherence of the total sample. There is also a significant variance in terms of two dimensions between the two groups, namely power motive as dimension of managerial motivation and meaningfulness as dimension of sense of coherence. / Industrial and Organisational Psychology / M.A. (Industrial Psychology)
588

Zahlungsbereitschaftsanalysen in der umweltökonomischen Bewertung von öffentlichen Gütern des Waldes / Willingness to pay analyses for environmental valuation of public goods provided by forests

Weller, Priska Johanna 18 October 2018 (has links)
No description available.
589

Determinanten der Patientenzufriedenheit und Rückkehrbereitschaft nach Knie- und Hüft-Totalendoprothesen-Erstimplantation

Schaal, Tom Karl 01 November 2017 (has links) (PDF)
Knie- und Hüftgelenkersatz zählt weltweit zu den erfolgreichsten und häufigsten Operationen, wenngleich 3-24% der Patienten unzufrieden sind. Der OECD-Ländervergleich ergab 2014 für Deutschland die höchste Durchführungsrate an Hüft-TEP und die zweithöchste an Knie-TEP. Erhebungen der Patientenzufriedenheit und Rückkehrbereitschaft können zur Prozessoptimierung und Qualitätsverbesserung genutzt werden und zugleich eine Steigerung der Zufriedenheit und Kundenbindung fördern. Mit der erstmaligen Aufnahme eines P4P-Ansatzes im KHSG, sind zukünftig qualitätsbezogene Zuschlagszahlungen an ein Krankenhaus unter Berücksichtigung der Patientenzufriedenheit denkbar. Damit gewinnen Erwartungen der Patienten an ein Krankenhaus zunehmend an Bedeutung, da deren Erfüllung Einfluss auf die Erlösrechnung haben kann. Parallel kann eine Anpassung der Versorgungsstruktur dazu führen, dass verstärkt Behandlungszentren entstehen und operative Eingriffe bei geringer Fallzahl in abgeschiedenen, ländlichen Regionen nicht mehr erbracht werden. Diese Studie befasste sich mit medizinischen und servicebezogenen Parametern sowie Krankenhausdaten, die signifikant mit der Zufriedenheit bei Patienten nach Knie- und Hüft-TEP assoziiert waren und die Bereitschaft in dasselbe Krankenhaus zurückzukehren beeinflussen. Neben der Frage, ob unterschiedliche Parameter Einfluss auf die Gesamtzufriedenheit und Rückkehrbereitschaft haben, wurde untersucht, inwiefern potentielle Einflussgrößen zwischen Knie- und Hüft-TEP-Patienten variieren. Zudem wurde die Relevanz verschiedener Kriterien erhoben, die aus Patientensicht Einfluss auf die Wahl eines zukünftigen Krankenhausaufenthalts haben kann. Die Daten der Studie wurden über eine schriftliche Befragung von Knie- und Hüft-TEP-Patienten gewonnen, die zwischen 2010 und 2011 in sächsischen Krankenhäusern in den Direktionsbezirken Dresden und Chemnitz behandelt wurden. Zufriedenheit und Rückkehrbereitschaft waren jeweils abhängige Variablen in mehreren logistischen Regressionsanalysen. Gemeinsam mit den unabhängigen Variablen wurden diese über einen validierten, mehrdimensionalen Fragebogen anhand 6-stufiger Skalen abgefragt und zusammen mit Routinedaten der Krankenhäuser bivariat und multivariat ausgewertet. Die Krankenhausdaten wurden den strukturierten Qualitätsberichten der Krankenhäuser entnommen. In die Analyse wurden 856 Fragebögen von Knie-TEP-Patienten und 810 Fragebögen von Hüft-TEP-Patienten eingeschlossen, was einer Rücklaufquote von 12,04% bzw. 11,89% entsprach. Bei beiden Behandlungsgruppen war im Ergebnis der multivariaten Analyse das subjektive Behandlungsergebnis sowohl mit der Gesamtzufriedenheit als auch mit der Rückkehrbereitschaft assoziiert. Postoperative Komplikationen waren jeweils nur mit der Rückkehrbereitschaft verknüpft. Einfluss auf die Rückkehrbereitschaft hatte bei Knie-TEP-Patienten zudem die Freundlichkeit des Pflegepersonals, die Organisation und der Ablauf von Untersuchungen sowie die Zimmerausstattung. Letztere wies zusammen mit der Qualität des Essens einen Zusammenhang zur Gesamtzufriedenheit bei dieser Patientengruppe auf. Bei den Hüft-TEP-Patienten war die Einschätzung der Aufenthaltsdauer, die verständliche Beantwortung von Patientenfragen durch Ärzte, die Sauberkeit und die verständliche Aufklärung über die Operation sowie die Wahrung der Privatsphäre bei Untersuchungen auch mit der Rückkehrbereitschaft assoziiert. Ein weiterer Zusammenhang zur Gesamtzufriedenheit zeigte sich dagegen bei der Einschätzung der ärztlichen Betreuung und der Einschätzung der Aufenthaltsdauer für Hüft-TEP-Patienten. Den Krankenhausparametern Behandlungsfallzahl, postoperative Beweglichkeit und Reoperation lag kein Zusammenhang gegenüber den abhängigen Variablen zugrunde. Die Befragten beider Behandlungsgruppen gaben gleichermaßen an, dass die Qualität der Behandlung bei der zukünftigen Wahl eines Krankenhauses am wichtigsten ist. Demgegenüber waren die Entfernung der Klinik zum Wohnort sowie die Größe des Krankenhauses im unteren Bereich der Bewertung angesiedelt. Es konnten verschiedene Interventionsmaßnahmen aufgezeigt werden, die auf der Makro-, Meso- und Mikroebene einzuordnen waren und in ihren Auswirkungen den einzelnen Patienten ebenso wie Entscheidungsträger im Gesundheitswesen ansprechen. Die relevanten Einflussfaktoren aus Patientensicht zeigten, dass Zufriedenheit und Rückkehrbereitschaft differenziert bewertet werden und auch zwischen Knie- und Hüft-TEP-Patienten variieren. Die Ergebnisse liefern krankenhausübergreifend wertvolle Informationen und unterstützen das medizinische Fachpersonal, Erwartungen von Knie- und Hüft-TEP-Patienten gerecht zu werden, die sich unter anderem auf die Bereiche Personalentwicklung, Patientenaufklärung und Catering erstreckten. Patientenzufriedenheit kann sich auf die Compliance auswirken, womit ein verbessertes Behandlungsergebnis erreicht werden kann. Infolge einer gezielten Steigerung der Patientenzufriedenheit sind Einsparungen durch eine kürzere Krankenhausverweildauer oder seltenere Komplikationen denkbar. Somit konnte die Präsenz der Patientenzufriedenheit im Rahmen aktueller DRG-Abrechnungsverfahren und zukünftig unter Berücksichtigung des P4P-Ansatzes aufgezeigt werden, die neben einer Erlössteigerung für das einzelne Krankenhaus zugleich Einsparungen auf der Gesundheitssystemebene bewirken kann. In Betracht an den im Aufbau befindlichen P4P-Ansatz, können die Ergebnisse als Grundlage dienen, um die Wirksamkeit der Patientenzufriedenheit als einem von vier möglichen Leistungszielen statistisch auf deren Wirksamkeit zu überprüfen. Die Bewertung verschiedener Parameter bei der zukünftigen Wahl eines Krankenhauses deutet darauf hin, dass sich weitere Anfahrtswege infolge der im Wandel befindlichen Versorgungsstruktur aus Patientensicht nicht nachteilig auswirken werden. / Knee and hip joint replacements are among the most successful and frequent operations conducted worldwide, with 3-24% of all patients being dissatisfied. In 2014, an OECD country comparison showed that Germany had the highest implementation rate for total hip replacement and the second highest for total knee replacement. Surveys of patient satisfaction and willingness to return can be used to optimize processes and improve quality while at the same time encouraging an increase in satisfaction and customer loyalty. With the first-time inclusion of a P4P approach in the German Hospital Structures Act (Krankenhausstrukturgesetz (KHSG)), quality-related supplementary payments to a hospital may be feasible in the future, taking patient satisfaction into account. In this way, patients' expectations of a hospital increasingly gain in importance, since their fulfilment can have an impact on the revenue calculation. At the same time, an adjustment of the care structure may lead to the increasing emergence of treatment centers and that surgical intervention will no longer be provided in isolated, rural regions with a sparse number of cases. This study looked at medical and services-related parameters as well as hospital data significantly associated with satisfaction in patients after total knee and hip endoprosthesis and affecting their willingness to return to the same hospital. In addition to the question whether different parameters have an influence on the overall satisfaction and willingness to return, the extent was examined to which potential influencing variables vary between the total knee and hip endoprosthesis patients. In addition, the relevance of different criteria was assessed, which from the view of a patient may have an influence on the choice of a future hospital stay. The data of the study were obtained through a written survey of total knee and hip endoprosthesis patients treated between 2010 and 2011 in Saxon hospitals of the directorate districts of Dresden and Chemnitz. In several logistic regression analyses, the dependent variables were satisfaction and returnability, respectively. These were obtained together with the independent variables on the basis of 6-step scales by way of a validated, multidimensional questionnaire and were evaluated in bivariate and multivariate manner together with the routine data of the hospitals. The hospital data were retrieved from the structured quality reports of the hospitals. The analysis included 856 questionnaires of total knee endoprosthesis patients and 810 questionnaires of total hip endoprosthesis patients, which corresponded to a return rate of 12.04% and 11.89%, respectively. In the result of the multivariate analysis, the subjective outcomes of the treatment for both treatment groups were associated with overall satisfaction as well as with the readiness to return. Postoperative complications were in each case only associated with the willingness to return. In the case of total knee endoprosthesis patients, the friendliness of the nurses, the organization, and the course of examinations as well as the room equipment had an influence on the willingness to return. The latter, together with the quality of the food, was related to the overall satisfaction in this patient group. In the total hip endoprosthesis patients, the readiness to return was also associated with assessing the duration of stay, the clarity of the doctors’ answers to patients, the cleanliness, and clear information provided of the operation as well as the maintenance of privacy during examinations. A further link to the overall satisfaction of total hip endoprosthesis patients was found, however, in the assessment of medical care and the assessment of the duration of stay. The hospital parameters of the number of patients treated, postoperative mobility, and reoperation were not related to the dependent variables. Respondents of both treatment groups also stated in equal measure that the quality of treatment is most important in their future choice of a hospital. On the other hand, the distance from the hospital to the place of residence, as well as the size of the hospital, was located in the lower segment of the evaluation. Various interventions could be identified, which could be categorized on the macro, meso, and micro level and of which their impacts are addressed to the individual patient as well as the decision makers in the healthcare system. The relevant influencing factors from the patient's view showed that satisfaction and the willingness to return are assessed differently and also vary between the knee and the hip endoprosthesis patients. The results provide valuable comprehensive information for hospitals and help medical professionals meet the expectations of knee and hip endoprosthesis patients, including personnel development, patient education, and catering. Patient satisfaction can affect compliance, resulting in an improved treatment outcome. As a result of a targeted increase in patient satisfaction, savings are possible due to a shorter hospital stay or more infrequent complications. Thus, the presence of patient satisfaction could be demonstrated within current DRG billing procedures and, in the future, taking into account the P4P approach, which in addition to an increase in revenue for the individual hospital at the same time can bring about savings on the health care system level. Considering the ongoing P4P approach, the results can serve as a basis to statistically assess the efficacy of patient satisfaction as one of four possible performance targets. The assessment of various parameters in the future choice of a hospital suggests that further access routes will not be disadvantageous from the patient's perspective due to the changing care structure.
590

Bystander CPR : New aspects of CPR training among students and the importance of bystander education level on survival

Nord, Anette January 2017 (has links)
Background: It has been proved that bystander cardiopulmonary resuscitation (CPR) saves lives; however, which training method in CPR is most instructive and whether survival is affected by the training level of the bystander have not yet been fully described. Aim: To identify the factors that may affect 7th grade students’ acquisition of CPR skills during CPR training and their willingness to act, and to describe 30-day survival from outof- hospital cardiac arrest (OHCA) after bystander CPR and the actions performed by laymen versus off-duty medically educated personnel. Methods: Studies I–III investigate a CPR training intervention given to students in 7th grade during 2013–2014. The classes were randomized to the main intervention: the mobile phone application (app) or DVD-based training. Some of the classes were randomized to one or several additional interventions: a practical test with feedback, reflection, a web course, a visit from elite athletes and automated external defibrillator (AED) training. The students’ practical skills, willingness to act and knowledge of stroke symptoms, symptoms of acute myocardial infarction (AMI) and lifestyle factors were assessed directly after training and at 6 months using the Laerdal PC SkillReporting system (and entered into a modified version of the Cardiff test scoring sheet) and a questionnaire. The Cardiff test resulted in a total score of 12–48 points, and the questionnaire resulted in a total score of 0–7 points for stroke symptoms, 0–9 points for symptoms of AMI and 0– 6 points on lifestyle factors. Study IV is based on retrospective data from the national quality register, the Swedish registry of cardiopulmonary resuscitation, 2010-2014. Results: A total of 1339 students were included in the CPR training intervention. The DVD-based group was superior to the app-based group in CPR skills, with a total score of 35 (SD 4.o) vs 33 (SD 4.2) points directly after training (p<0.001) and 33 (SD 4.0) vs 31 (SD 4.2) points at six months (p<0.001). Of the additional interventions, the practical test with feedback had the greatest influence regarding practical skills: at six months the intervention group scored 32 (SD 3.9) points and the control group (CPR only) scored 30 (SD 4.0) points (p<0.001). Reflection, the web course, visits from elite athletes and AED training did not further increase the students’ acquisition of practical CPR skills. The students who completed the web course Help-Brain-Heart received a higher total score for theoretical knowledge in comparison with the control group, directly after training: stroke 3.8 (SD 1.8) vs 2.7 (SD 2.0) points (p<0.001); AMI 4.0 (SD 2.0) vs 2.5 (SD 2.0) points (p<0.001); lifestyle factors 5.4 (SD 1.2) vs 4.5 (SD 2.0) points p<0.001. Most of the students (77% at 6 months), regardless of the intervention applied, expressed that they would perform both chest compressions and ventilations in a cardiac arrest (CA) situation involving a relative. If a stranger had CA, a significantly lower proportion of students (32%; p<0.001) would perform both compressions and ventilations. In this case, however, many would perform compressions only. In most cases of bystander-witnessed OHCA, CPR was performed by laymen. Off-duty health care personnel bystanders initiated CPR within 1 minute vs 2 minutes for laymen (p<0.0001). Thirty-day survival was 14.7% among patients who received CPR from laymen and 17.2% (p=0.02) among patients who received bystander CPR from off-duty health care personnel. Conclusions: The DVD-based method was superior to the app-based method in terms of teaching practical CPR skills to 7th grade students. Of the additional interventions, a practical test with feedback was the most efficient intervention to increase learning outcome. The additional interventions, reflection, web course, visit from elite athletes and AED did not increase CPR skills further. However, the web course Help-Brain-Heart improved the students’ acquisition of theoretical knowledge regarding stroke, AMI and lifestyle factors. For OHCA, off-duty health care personnel bystanders initiated CPR earlier and 30-day survival was higher compared with laymen bystanders.

Page generated in 0.0904 seconds